eitaa logo
هیئت شیفتگان حضرت زینب «س»
906 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
165 ویدیو
14 فایل
هیئت شیفتگان حضرت زینب "سلام الله علیها" تهرانپارس - ۱۳۷۸ شماره کارت جهت هدیه به هیئت 6104337664010582 بنام خانم برغمدی برای بیان انتقادات و پیشنهادات به ایدی زیر مراجعه بفرمایید. @shahlateymori
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ حاج اسماعیل دولابی (ره) : 🍃 در بازار چوب فروشها، در هر حجره روزی چند كاميون چوب معامله می‌شود، ولی در پايان روز كه سؤال كنی چقدر كاسبی كرده ايد، می‌گويند مثلاً ده هزار تومان. 🍃 امّا يك منبّت كار تكّه‌ی كوچكی از آن چوبها را می‌گيرد و حسابی روی آن كار می‌كند و بر رو‌ی‌ آن نقش می‌اندازد و همان تكّه چوب را صد هزار تومان يا بيشتر می‌فروشد. گاهی اوقات آن قدر نفيس می‌شود كه نمی‌توان روی آن قيمت گذاشت. 🍃 در اعمال عبادی هم زياد عبادت كردن چندان ارزش ندارد بلكه روي عمل حسابی كار كردن و آن را خوب از كار درآوردن و حقّ آن را ادا كردن نتيجه بخش است. @shiftegan_hazrat_zeynab
هیئت شیفتگان حضرت زینب «س»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 شـرح دعـای مکــارم الاخلاق ، جلســه پانـــزدهــم 🔷 💠 خداوند در به پیامبر فرمودند: به خاطر چهار خصلتی که در تو وجود دارد، تو را بر سایر انبیاء برتری دادم؛ یقین، خوش اخلاقی، ، مهربانی با مردم. ✅ ، حقیقتی است که موجب می‌شود انسان‌ها در کمالات با هم مختلف باشند. ملاک برتری، میزان یقین است. در سوره بقره آیه ٢۵۳ می‌فرماید: بعضی از آن رسولان را بر بعضی دیگر برتری دادیم. 📌 یقین در لغت یعنی علمی که در آن تردید وجود ندارد. علم و ادراک او به دو شکل است: ۱. گاهی اوقات علمی که به چیزی داریم در جان نفوذ نمی‌کند. بنابراین و باقی است. ٢. گاهی اوقاوت، ما در اعماق جان نفوذ می‌کند و هر گونه تردید و وسوسه‌ای را از بین می‌برد. آن وقت است که منشأ می‌شود. این نوع را یقین می‌گویند. ✳️ یقین، سه ویژگی دارد. جازم است، مطابق با واقع است و کسی نمی‌تواند شما را از آن خارج کند. 🖌 در علوم بشری، یقین لازم نیست. آب در ۷۵ درجه یا در ۱۰۰ درجه جوش بیاید، به ما ربطی ندارد. دانستن این‌ها است. مهم هستند، ولی اهم نیستند. اهم، آن چیزی است که ما را به سعادت برساند؛ چه با سواد باشیم و چه بی‌سواد. یقینی که ما می‌خواهیم یقین به است. 🔆 یقین پنج مرتبه دارد: 1️⃣ ؛ علمی که برای انسان از روی گفتار حاصل می‌شود. مثل اینکه انسان از فرمایش حضرت ختمی‌مرتبت، به یقین پیدا می‌کند ولی نمی‌تواند آن را اثبات کند. 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ ؛ این، برترین مرتبه است. ⭕️ این‌ها در علوم دنیوی معنا ندارد. در مورد است. ✳️ گاهی شخص می‌گوید خدا هست؛ چون پیامبر فرموده است. گاهی می‌گوید: خدا هست؛ چون به مقام وصل رسیده است. رسیدن به مقام وصل همان حق الیقین است. مقام رؤیت با ، عین الیقین است. بَرد الیقین یعنی فانی در خدا شدن. 🖤🍃🍃🖤🍃🍃🖤🍃🍃🖤 🌿 @shiftegan_hazrat_zeynab
در هر مرحلـه ای از گنـــــاه هستى سریع توقف کن ⛔️🖐🏻 مبـادا فکر کنی آب از سرت گذشتـه❗️ مبـادا از رحمت خدا نا امید بشی❗️ شیـــــطان میخواد بهت القا کنه که آب از سرت گذشتـه و توبه فایده نداره! مبـــــادا فریب شیـــــطان رو بخوری.. خدا بسیـــــار توبه پذیر ومهــــربونـــــه ...😌💌 🌺نَبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ🌺 🌸به بندگانم خبر ده که یقیناً من [نسبت به مؤمنان] بسیار آمرزنده و مهربانم. 📚قرآن كريم سوره حجر آيه ٤٩ 🌸 @shiftegan_hazrat_zeynab
💐 به نــام خــدا 💐
🔺 🔺 🌹 امروز متعلق است به: 💎 امام زین العابدین علیه السلام 💎 امام محمدباقر علیه السلام 💎 امام جعفرصادق علیه السلام 🌺 🌺 ✅ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه) ✅ یا الله یا رحمان (1000 مرتبه) ✅ یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت 🌹👉 @shiftegan_hazrat_zeynab
🖤 علیه السلام فرمودند: ‌ 🍃 با گذشت ترین مردم کسی است که با وجود قدرت، گذشت کند. ‌ 📖 بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۱ @shiftegan_hazrat_zeynab
هیئت شیفتگان حضرت زینب «س»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣3⃣ وَ قَالَ ( علیه السلام ) : کُنْ سَمْحاً وَ لَا تَکُنْ مُبَذِّراً وَ کُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَکُنْ مُقَتِّراً . 💖و درود خدا بر او فرمود: بخشنده باش اما زیاده روی نکن، در زندگی حسابگر باش، اما سختگیر مباش. 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
✴️شرح و تفسيرحکمت 2⃣3⃣ 🔴 افراط و تفريط ممنوع! امام(عليه السلام) در اين سخن كوتاه و پرمعنا دعوت به اعتدال در بذل و بخشش هاى مالى مى كند و مى فرمايد: 🔶 🔷 «سخاوتمند باش و در اين راه اسراف مكن و در زندگى حساب گر باش و سخت گير مباش»; (كُنْ سَمْحاً وَلاَ تَكُنْ مُبَذِّراً، وَكُنْ مُقَدِّراً وَلاَ تَكُنْ مُقَتِّراً). 🌸 مى دانيم بسيارى از علماى اخلاق اسلامى، تمام فضايل اخلاقى را حد وسط در ميان افراط و تفريط مى دانند. 🍎اين مسئله هرچند عموميت ندارد; ✴️ ولى در مورد بسيارى از صفات از جمله فضيلت سخاوت صادق است كه در ميان دو صفت رذيله قرار گرفته: اسراف و تبذير، و بخل و تقتير.❗️ 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
❇️ مُبذّر از ماده «تبذير» از ريشه «بذر» (بر وزن نذر) در اصل به معناى پاشيدن دانه است; ⏪ولى چون اين واژه در مورد اموال به كار رود به كار كسانى اطلاق مى شود كه اموال خود را به صورت نادرست مصرف كرده و آن را حيف و ميل مى كنند. ➖معادل آن در فارسى امروز ريخت و پاش است و تفاوت آن با اسراف اين است كه اسراف مصرف بى رويه و تبذير اتلاف بى رويه است❎. 🌸🦋البته اين در صورتى است كه اين دو واژه در مقابل هم قرار گيرند; ولى هرگاه جداگانه استعمال شوند ممكن است مفهوم عامى داشته باشند. 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
💢«مُقتِّر» از ماده «تقتير» در اصل به معناى تنگ گرفتن است و هنگامى كه در مورد اموال به كار رود به معناى بخيل و خسيس بودن است. ✳️ «مقدّر» از ماده تقدير به معناى مديريت صحيح اموال است كه حد وسط در ميان تبذيرو تقتير است.▪️ 🌟قرآن مجيد درباره مبذّرين مى فرمايد: «(وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ وَالْمِسْكينَ وَابْنَ السَّبيلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذيراً * إِنَّ الْمُبَذِّرينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطين); 🌸حق خويشاوندان و مستمندان و واماندگان در راه را ادا كن و تبذير مكن، چرا كه تبذير كنندگان برادران شيطانند». ☘🌺در جاى ديگر درباره صفات والاى بندگان برگزيده و عباد الرحمان مى فرمايد: 🌙⭐️💫 «(وَالَّذينَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكانَ بَيْنَ ذلِكَ قَواماً); آنها كسانى هستند كه هنگامى كه انفاق مى كنند نه اسراف مى كنند و نه بخل و سخت گيرى دارند و در ميان اين دو، حد اعتدال را رعايت مى كنند».💫⭐️ 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
☢در روايتى از امام صادق(عليه السلام) با ذكر مثال روشن و جالبى اين حد اعتدال بيان شده است. ✍ راوى مى گويد: امام مشتى از سنگريزه برداشت و محكم در دست خود گرفت سپس فرمود: بخل و اقتار كه خداوند فرموده همين است. ✊ آن گاه مشت ديگرى بر داشت و چنان دست خود را گشود🖐 كه همه آن روى زمين ريخت و فرمود اين اسراف است✴️ آن گاه مشت ديگرى برداشت و آن را به طورى گشود كه مقدارى در كف دست باقى ماند و مقدارى از لابه لاى انگشتان فرو ريخت و فرمود اين همان قوام است (كه در قرآن مجيد آمده است)».🌟 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
💠در شأن نزول آيه 29 سوره «اسراء» نيز آمده است كه شخص سائلى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) تقاضاى پيراهن كرد. 🌸 پيامبر پيراهن خود را به او بخشيد و همين امر سبب شد كه آن روز نتواند براى نماز به مسجد برود. 🍓اين جريان سبب شد كه زبان منافقان باز گردد و بگويند محمد خواب مانده يا مشغول لهو و سرگرمى شده و نمازش را به فراموشى سپرده است.😏 🔺✔️🔻(ولى هنگامى كه از جريان كار باخبر شدند شرمنده گشتند) آيه فوق نازل شد و به پيامبر چنين دستور داد: 🔷🔶 «(وَ لا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِكَ وَلا تَبْسُطْها كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً); دست خود را بر گردن خويش زنجير مكن (و انفاق و بخشش را ترك منما) و بيش از حد (نيز) دست خود را مگشاى كه خانه نشين شوى و مورد سرزنش قرارگيرى و از كار خود فرو مانى».🔶🔷 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
🤔در اينجا اين سؤال پيش مى آيد كه تاكيد در ميانه روى در انفاق چگونه با ايثار (مقدم داشتن ديگران بر خويشتن) كه در حالات بسيارى از پيشوايان آمده سازگار است? 💢 مثل آنچه در شأن نزول سوره «دهر» و داستان مسكين و يتيم و اسير آمده و به دنبال آن آيه شريفه (وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَيَتِيماً وَأَسِيراً)نازل شد. 🔰پاسخ اين سؤال روشن است، مسئله اعتدال حكمى عام است و ايثار حكمى خاص كه مربوط به موارد معينى است.🌀 🔁 به عبارت ديگر: اصل بر اعتدال در مسئله انفاق و ايثار يك استثناست. ➕به علاوه، دستور به ايثار مربوط به جايى است كه بخشش فراوان، نابسامانى فوق العاده اى در زندگى انسان ايجاد نكند ❌و «ملوم» و «محسور» نگردد در غير اين صورت بايد از دستور اعتدال پيروى كرد.❗️🦋☘🌼 🍀🦋🦋🦋🍀🦋🦋🦋🍀 🌷 @shiftegan_hazrat_zeynab
◼️ بســم الله الــرحمن الــرحیــم ◼️ هفته گذشته یه همچین روزی،روز شهادت آقا جانمون امام حسن مجتبی «علیه السلام» باخبر شدیم که خادمه حضرت زینب سلام الله خانم فاطمه قربانی به رحمت خدا رفتن... این خبر خیلی ناراحت کننده بود برامون ولی خب... خدا رحمتشون کنه ان شاالله که مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام باشن... 🖤 میخوایم برای شادی روح ایشون ختم قرآن بگیریم...👇 زمان: سه شنبه ۳٠ شهریور الی اربعین حسینی دوشنبه ۵ مهرماه برای شرکت در ختم قرآن به ای دی زیر پیام بدهید. 🖤 🆔 @teymori_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 🔺 🌹 امروز متعلق است به: 💎 امام موسی کاظم علیه السلام 💎 امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام 💎 امام محمدتقی علیه السلام 💎 امام علی النقی علیه السلام 🌺 🌺 ✅ یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه) ✅ حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه) ✅ یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا 🌹👉 @shiftegan_hazrat_zeynab
🖤 علیه السلام فرمودند: 🍃 اگر دوست‌ دارى كه ثواب شهيدان كربلا را داشته باشى،هرگاه به ياد آن حادثه افتادى بگو: كاش من‌ نيز با آنان بودم و با آنان به رستگارى بزرگ مى‌رسيدم. 📖 و‌سائل الشيعه، ج‏۱۴ ص۴۱۷ @shiftegan_hazrat_zeynab
🔹هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند. @shiftegan_hazrat_zeynab
◼️ بســم الله الــرحمن الــرحیــم ◼️ هفته گذشته یه همچین روزی،روز شهادت آقا جانمون امام حسن مجتبی «علیه السلام» باخبر شدیم که خادمه حضرت زینب سلام الله خانم فاطمه قربانی به رحمت خدا رفتن... این خبر خیلی ناراحت کننده بود برامون ولی خب... خدا رحمتشون کنه ان شاالله که مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام باشن... 🖤 میخوایم برای شادی روح ایشون ختم قرآن بگیریم...👇 زمان: سه شنبه ۳٠ شهریور الی اربعین حسینی دوشنبه ۵ مهرماه برای شرکت در ختم قرآن به ای دی زیر پیام بدهید. 🖤 🆔 @teymori_110
بزرگترین مزیت؛ راستگویی این است که، نیازی نیست، گفته هایمان را بخاطر بسپاریم! و نیازی به یک حافظه خوب، نخواهیم داشت! تلاش برای فریب دیگران، مانند، تار تنیدن به دور خودمان است. @shiftegan_hazrat_zeynab
هیئت شیفتگان حضرت زینب «س»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 شـرح دعـای مکــارم الاخلاق ، جلســه شـانــزدهــم🔷 💠 امام رضا (ع) می‌فرمایند: کمترین چیزی که بین بندگان تقسیم شده است است. امام زین العابدین (ع) در دعای ابو حمزه به خداوند عرضه می‌دارند: خداوندا! و یقینی به من عنایت کن که همواره در من باشد. 👈 اگر منشأ ایمان، یقین باشد آن ایمان دارای ثبات است. بنابراین باید به دنبال یقینی کردن معارفمان برویم. خداوند در می‌فرماید: وقتی بنده به مرتبه یقین برسد، اهمیتی نمی‌دهد که زندگیش در سختی است یا در آسانی. ✅ یقین، الهی است. رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: بدانید که در چیزی بهتر از یقین و عافیت به مردم داده نشده است. این دو را از خدا بخواهید. ⭕️ مردمی که در حالت هستند دارای هستند. این‌ها یک جایی کم می‌آورند. افرادی که امام حسین (ع) را ترک کردند به خاطر این بود که دارای مرتبه یقین نبودند. می‌خواندند. می‌گرفتند. همان نماز و روزه را با ظن متراکم به دست آورده بودند. این ظن متراکم تا آن بزنگاه با آن‌ها همراه بود. 💢 اگر ما به این سه آیه و داشته باشیم مسلماً تمام کارها نیک خواهد بود. آن وقت حکم می‌کند که من جز کار خیر انجام ندهم. 🔸 سوره علق آیه ۱۴: آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! 🔸 سوره مدثر آیه ۳۸: هر کس در گرو اعمال خویش است. 🔸 سوره زلزال آیه ۷ و ۸ می فرماید: پس هر کس هم‌وزن ذرّه‌ای کار خیر انجام دهد آن را می‌بیند! و هر کس هم‌وزن ذرّه‌ای کار بد کرده آن را می‌بیند! ✨🌷🌷✨🌷🌷✨ 🌿 @shiftegan_hazrat_zeynab