eitaa logo
کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
786 دنبال‌کننده
33 عکس
49 ویدیو
1 فایل
يا سلمان! حب فاطمة ينفع في مائة مواطن أيسر تلك المواطن الموت، والقبر، والميزان، والمحشر، والصراط، والمحاسبة، فمن رضيت عنه ابنتي فاطمة رضيت عنه، ومن رضيت عنه رضي الله عنه، ومن غضبت عليه فاطمة غضبت عليه، ومن غضبت عليه غضب الله عليه. @shjabolghasemi
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⏺ فروکاست بحث کلیدی اعتقادی «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی برای حذف اختلافات مذهبی ✍🏻 یکی از مهم ترین انحرافات جریان های «وحدت نامنضبط» فروکاست مباحث مرتبط با «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی است. یکی از اندیشه ورزان وحدت در سایت «اخوت» چنین می گوید: «... اما مصداق امام را در بحث عقائد تعیین نمی کنید، بلکه مصداق آن را تاریخ بیان می کند. نبوت کلام است ولی محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله تاریخ، امامت کلام است وعقاید، ولی علی بن ابیطالب علیه السلام تاریخ. بنابراین شما در بحث عقاید کاری به اسم و خصوصیات فرد ندارید که با مشکل و تنش مواجه شوید.»(رک: تصویر سند) 🔹 این در حالی است که با مراجعه ساده به کتب کلامی علمای شیعه و اهل سنت روشن می شود که یکی از مهم ترین بحث های اعتقادی، امامت و نبوت خاصه است که در این باب سخن از تعیین مصداق خارجی امام و پیامبر بر حق است: ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، صفحه: ۳۳۸ أصل الشیعة و أصولها، صفحه: ۶۸ أصول الإیمان (بغدادی)، صفحه: ۲۲۳ الإرشاد إلی قواطع الأدلة في أصول الإعتقاد، صفحه: ۱۶۷ الاعتماد في شرح واجب الاعتقاد، صفحه: ۸۷ الاقتصاد فیما یتعلق بالاعتقاد (شیخ طوسی)، صفحه: ۳۱۶ الإمامة في أهم الکتب الکلامیة، صفحه: ۲۲ المسلک في أصول الدین (المسلک في أصول الدین)، صفحه: ۲۱۴ شرح العقائد النسفیة (تفتازانی)، صفحه: ۹۵ شرح المقاصد، جلد: ۵، صفحه: ۲۶۴ نهج الحق و کشف الصدق‌، صفحه: ۱۷۱ حق الیقین، جلد: ۱، صفحه: ۱۵۷ ✅ یکی از مهم ترین انحرافات جریانات «وحدت نامنضبط» عدم توان تشخیص صحیح اختلافات و مدیریت آن است. فروکاست امر کلیدی اعتقادی مرتبط با امامت و نبوت، به یک امر صرفا تاریخی، خلاف واقعیت قطعی نزد همه فرق اسلامی و اصول اعتقادی آنها است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🌸بمناسبت ایام عید سعید غدیر خم، مجموعه «مشکات هدایت» برگزار می کند: ✳️شرح زیارت شریفه غدیریه 👈توسط استاد دکتر جواد ابوالقاسمی 👈سلسله کلیپ های جذاب غدیری ❌تذکر: کلیپ ها از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر هر روز بارگذاری خواهد شد. 🔰در انتها از مطالب استاد و متن زیارت غدیریه مسابقه ای برگزار خواهد شد. ⏱زمان مسابقه: ۷ تیرماه ❌سوالات(بصورت چهارگزینه ای) بهمراه زیارتنامه غدیریه در کانال مشکات هدایت بارگذاری خواهد شد. 🎁همراه با اهدای جوایز: 🔺۵ نفر برگزیده رتبه برتر کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ ۳ میلیون تومان 🔺۱۲ نفر اول: یک میلیون تومان 🔺۱۲ نفر دوم: ۸۰۰ هزار تومان 🔺۱۲ نفر سوم: ۶۰۰ هزار تومان 🔺۱۲ نفر چهارم: ۵۰۰ هزار تومان 🔺۱۲ نفر پنجم: ۴۰۰ هزار تومان 🔺۱۵ نفر ششم: ۳۰۰ هزار تومان ✳️حد نصاب امتیاز نمره ۱۵ می باشد. ❌پخش این کلیپ ها را در مساجد و هیات مذهبی و مراکز فرهنگی پیشنهاد می کنیم. و فایل ها با کیفیت بالا در اختیار شما متولیان فرهنگی قرار می دهیم. در صورت تمایل به آیدی @meshkat_205 پیام دهید. 🆔@meshkatehedayat
السَّلاَمُ عَلَى اَمیرِالمُؤمِنین، أَبِي الْأَئِمَّةِ وَ خَلِيلِ النُّبُوَّةِ وَ الْمَخْصُوصِ بِالْأُخُوَّةِ مراسم جلسه هفتگی؛ جشن ایام دهه ولایت و امامت سخنران: حجة الاسلام استاد ابوالقاسمی (کارشناس محترم شبکه جهانی ولی عصر) شعرخوانی: حجة الاسلام سید روح الله موید مداح: کربلایی سجاد شفیعی زمان:چهارشنبه ۳۰ خرداد. از ساعت ۲۰:۳۰ مکان: مشهد، موسوی قوچانی ۳ هیئت شهید علقمه و عشاق الائمه
✅ سلسله جلسات سخنرانی و جشن به مناسبت عید سعید غدیر خم 🔰 چالش های حکومت ولایی 🎙 حجت الاسلام دکتر شفیعی 🕰 روز شنبه 2 تیر ماه 1403 بعد از نماز ظهر و عصر 🏫 مکان: نمازخانه دانشگاه 🔰 فرآیند جانشینی تا غدیر 🎙 آقای دکتر محمد حسین دانشکیا 🕰 روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403 بعد از نماز ظهر و عصر 🏫 مکان: نمازخانه دانشگاه 🔰 نقش مردم در جامعه ایمانی از غدیر تا جمهوری اسلامی 🎙 حجت الاسلام دکتر ابوالقاسمی (کارشناس شبکه ولیعصر) 🕰 روز دوشنبه 4 تیر ماه 1403 بعد از نماز ظهر و عصر 🏫 مکان: سالن امام رضا (علیه السلام) 🔹مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 📣کانال اطلاع رسانی مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه معارف اسلامی قم 🆔@Maaref_studentaffairs
19.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسلام امیرالمؤمنین علیه السلام طعنی بر مدعیان خلافت 👈اسلام امیرالمؤمنین علیه السلام در زیارت غدیریه 🔹استاد دکتر ابوالقاسمی 🔰برای مشاهده فایل با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید. 🔺کاری از مجموعه مشکات هدایت 🆔@meshkatehedayat
✍️حجت‌الاسلام دکتر روستائی 🔖ابراز علاقه‌ی ابوحنیفه به امام صادق علیه السلام ارتباط با مذاهب اسلامي و تاليف قلوب و همگرايي با يكديگر امري بسيار پسنديده و مورد تاكيد اهل بيت عليهم السلام و عالمان اماميه به ويژوه امامين انقلاب است. زيرا در اين راستا اتحاد و همدلي مسلمانان بيشتر گشته و در برابر دشمنان اسلام يد واحده و قدرتي شكست ناپذير خواهند بود، بنا بر اين در اصل این مسئله ترديدي نيست. بايسته ذكر است كه نيل به اين مقصود زماني امكان پذير است كه از طريق صحيح و علمي صورت پذيرد چرا كه پيمودن راه نادرست نه تنها به مقصد منتهي نمي‌گردد بلكه موجب شكاف در امت اسلامي گشته و در نتيجه هدف اصلي محقق نمي‌گردد. از جمله مواردي كه كنش‌گران و فعالان در اين عرصه براي غرض ياد شده دنبال مي‌كنند اثبات ارتباط حسنه امامان معصوم عليهم السلام با فقهاي مذاهب چهارگانه است، به عنوان مثال القاي انگاره قبول نداشتن حاكمان اموي و عباسي از سوي ابوحنيفه، رابطه نيكوي وي با امام صادق عليه السلام در قالب كاربست جمله «بابي انت و امي»، از اين دست امور است. بديهي است در صورت درست بودن مورد مذكور، این امر مي‌تواند سرمايه‌اي بزرگ در ايجاد همدلي و همگرايي مذاهب اسلامي محسوب گردد، از اين رو سزاورار است به صورت روشمند مطلب فوق بررسي گشته و گزاره‌هاي مقابل آن نيز واكاوي گردد تا از اين منظر حقيقت امر آشكار شود. بر پايه گزارش «ابو الحجاج يوسف بن محمد البلوى» در كتاب الف باء، روايت مرسلي از عبد الرحمان بن ليلي بيان گرديده كه طبق آن ابوحنيفه محضر امام صادق عليه السلام شرفياب شده و وقتي امام از او درباره روش فقهي قياس محور او سوال مي‌پرسد، ابوحنيفه در مواجهه املم صادق علیه السلام با کاربست تعبير «نعم بابي انت و امي»، روش خود را تاييد مي‌كند و سپس امام ششم عليه السلام به شدت او را نقد نموده است.۱ اين گزاره از چند جهت مخدوش است: 1️⃣ نويسنده كتاب «يوسف بن محمد البلوى» از عالمان متمايل به صوفيه در قرن ششم هجري بوده كه با علم فقه، اصول، لغت، نحو، رياضي، هندسه و ادبيات آشنايي داشت اما وجهه غالب علمي او، ادبيات بود كه البته در زمينه شعر نيز رونق چنداني نداشت و شعرش داراي تكلف بسيار بود چنان‌چه نثر نيز او همين ويژگي را داشت.۲ بنا بر اين نويسنده در دانش حديث و تاريخ تسلط نداشت، افزون بر اين، محتواي اين كتاب تفسير لغات و مطالبي كشكولي است،۳ كه مولف ياد شده اين كتاب را براي پسرش نابالغش عبد الرحيم نگاشت كه بعد از مرگ پدر اين كتاب را مطالعه كند،۴ از این رو كتاب یاد شده، کتابی دانشی در زمینه تاریخ و حدیث نبوده و اثری انگیزشی است و در مجامع علمی قابل عرضه نيست. 2️⃣ نقل ياد شده مرسل است و نويسنده كه متولد 526 يا 529 هجري است،۵ واسطه ميان خود و «عبد الرحمان بن أبي ليلى» را ذكر نكرده، از اين رو گزارش مذكور مرسل بوده و از نظر اكثريت قريب به اتفاق عالمان حديث شناس اهل سنت،‌ در شمار روايات ضعيف و غير قابل احتجاج است.۶ 3️⃣ فرد استناد كننده به اين نقل، تنها سخن ابوحنيفه را نقل و آن را نشانه ارتباط حسنه وي با امام صادق عليه السلام دانسته و نكوهش شديد امام عليه السلام نسبت به ابوحنيفه را ناديده انگاشته است. 4️⃣ اين گزارش با برخي مواضع ديگر ابوحنيفه سازگار نيست، نمونه آن سخن وي در جسارت به روايت رسول خدا صلي الله عليه و آله۷ و نيز آماده سازي چهل مسئله دشوار به سفارش منصور داونيقي براي مقابله با امام صادق عليه السلام است.۸ 5️⃣ استناد كننده به داستان مذكور نظر خود درباره ارتباط حسنه اهل بيت عليهم السلام با ابوحنيفه را به گونه‌اي القا نموده كه گويا امامان معصوم عليهم السلام رابطه حسنه متقابل با او داشته‌اند در حالي كه شمار قابل توجهي از روايات معتبر اماميه در نكوهش ابوحنيفه است كه نمونه آن لعن وي توسط امام هفتم عليه السلام مي‌باشد.۹ @rustaei110 ========================= پانوشت:
۱. «يروى عن عبد الرحمان بن أبي ليلى أنه قال حججت في السنة التي حج فيها أبو حنيفة رض إلى مكة فكنا في الطريق حتى أتينا المدينة فلما صرت إلى المدينة قال لي أبو حنيفة : أحب أن أدخل إلى هذا الرجل فأسلم عليه ، يريد جعفر ابن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب رضي الله عنه وأسئله وأخاف أن لا يأذن لي قال عبد الرحمان بن أبي ليلى فقلت له : أخلق به إن علم بمكانك أن لا يأذن لك ولكن كن معي فإن أذن لي دخلت معي ، قال : قضينا إلى بابه فقلت لغلامه : إقرأه السلام وقل له : عبد الرحمان بن أبي ليلى ورجل من أهل الكوفة ، قال : فرجع إلينا بالإذن فدخلنا عليه فرحب بنا وقرب حتى إذا اطمأننا أقبل علي قال : من هذا الرجل ؟ فقلت : بأبي أنت وأمي أبو حنيفة فقيه أهل الكوفة قال : فأقبل عليه فقال : أنت النعمان بن ثابت؟ قال : نعم ، بأبي أنت وأمي ، قال : أنت الذي تقيس الدين برأيك؟ قال : بأبي أنت وأمي إنما أقول ذلك في النازلة أو الحادثة تحدث ليس لها في كتاب الله خبر ولا في سنة رسول الله ( ص ) ولا في إجماع عليه . قال : فتبسم ثم قال : ويحك يا نعمان ما لم يكن له في كتاب الله ولا في سنة رسول الله ولا في إجماع المسلمين ولا في خبر المتصل حجة فقد زال عنك حكمه ووضع عنك فرضه فلم تتكلف لم تؤمر ، ويحك يا نعمان إياك والقياس فإن أهل القياس لا يزالون في التباس حتي يهلكوا إنّ أول من قاس إبليس ...». أبو الحجاج يوسف بن محمد البلوى، ألف باء، ج2، ص 305، مصر،‌المطبعة الوهبية، 1287ق. ۲. «مشاركا في عدد كبير من فنون المعرفة: الفقه والأصول واللغة والنحو والأدب والحساب والمساحة (الهندسة) و مائلا إلي التصوف. ولكن غلب عليه الأدب. وكذلك كان شاعرا مكثرا، ولكن شعره نظم عادي كثير التكلف قليل الرونق. أما نثره فمتين وإن كان كثير التكلف جدا». عمر فروخ، تاريخ الأدب العربي، ج5، ص 574- 575، بيروت، دار العلم للملايين، چاپ دوم، 1985م. ۳. «وفيه آداب ونوادر وملح وتفاسير لغوية مرتبة على حروف الأبجدية». أدورد فنديك، اكتفاء القنوع بما هو مطبوع، ص 453، بيروت، دار صادر، 1896م. ۴. «جمع فوائد بدائع العلوم لابنه عبد الرحيم ليقرأه بعد موته إذ لم يلحق بعد لصغره إلى درجة النبلاء». مصطفى بن عبدالله القسطنطيني الرومي الحنفي، كشف الظنون، ج1، ص 150، دار الكتب العلمية - بيروت – 1413ق– 1992م. ۵. عمر فروخ، تاريخ الأدب العربي، ج5، ص 574. ۶. «وما ذكرناه من سقوط الاحتجاج بالمرسل والحكم بضعفه هو المذهب الذي استقر عليه آراء جماهير حفاظ الحديث ونقاد الأثر». أبو عمرو عثمان بن عبد الرحمن الشهرزوري، مقدمة ابن الصلاح، ص 54، تحقيق : نور الدين عتر، بيروت، دار الفكر المعاصر،‌ 1397هـ - 1977م. ۷. «عن بن عيينة قال حدثت أبا حنيفة بحديث عن النبي صلى الله عليه وسلم فقال بُل على هذا». محمد بن حبان بن أحمد بن أبي حاتم التميمي البستي، المجروحين من المحدثين والضعفاء والمتروكين، ج3، ص 70، تحقيق: محمود إبراهيم زايد، حلب، دار الوعي، چاپ اول، 1396ق. ۸. «سمعت حسن بن زياد يقول: ... لما أقدمه المنصور الحيرة ، بعث إلي فقال : يا أبا حنيفة ، إن الناس قد فتنوا بجعفر ابن محمد فهيئ له من مسائلك الصعاب ، قال : فهيأت له أربعين مسألة ...». يوسف بن الزكي عبدالرحمن أبو الحجاج المزي، تهذيب الكمال، ج5، ص 79، تحقيق: بشار عواد معروف،‌ بيروت، مؤسسة الرسالة، چاپ اول، 1400ق – 1980م. ۹. «عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيه عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَكِيمٍ قَالَ قُلْتُ لأَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع جُعِلْتُ فِدَاكَ فُقِّهْنَا فِي الدِّينِ وأَغْنَانَا اللَّه بِكُمْ عَنِ النَّاسِ حَتَّى إِنَّ الْجَمَاعَةَ مِنَّا لَتَكُونُ فِي الْمَجْلِسِ مَا يَسْأَلُ رَجُلٌ صَاحِبَه تَحْضُرُه الْمَسْأَلَةُ ويَحْضُرُه جَوَابُهَا فِيمَا مَنَّ اللَّه عَلَيْنَا بِكُمْ فَرُبَّمَا وَرَدَ عَلَيْنَا الشَّيْءُ لَمْ يَأْتِنَا فِيه عَنْكَ ولَا عَنْ آبَائِكَ شَيْءٌ فَنَظَرْنَا إِلَى أَحْسَنِ مَا يَحْضُرُنَا وأَوْفَقِ الأَشْيَاءِ لِمَا جَاءَنَا عَنْكُمْ فَنَأْخُذُ بِه فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ فِي ذَلِكَ واللَّه هَلَكَ مَنْ هَلَكَ يَا ابْنَ حَكِيمٍ قَالَ ثُمَّ قَالَ لَعَنَ اللَّه أَبَا حَنِيفَةَ كَانَ يَقُولُ قَالَ عَلِيٌّ وقُلْتُ ...». الكليني، محمد بن يعقوب، الكافي، ج1، ص 56، تهران، دار الكتب الاسلامية، 1363ش. @rustaei110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند 💻‌ Farsi.Khamenei.ir ✅ اختلاف دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط را با مبانی فکری امام خامنه ای ملاحظه کنید! در حالی که این جریان های منحرف هر نوع دعوت و استبصار و شبکه سازی شیعه را اندیشه ای خطا و خلاف وحدت می دانند، امام خامنه ای صریحا تبلیغ امامت، اندیشه تشیع و شبکه سازی برای شیعه را از خصوصیات امام هادی علیه السلام می داند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هارون امت.pdf
10.3M
📚 کتاب "هارون امت" "اثبات افضلیت امیرالمومنین علیه السلام از مدارک معتبر اهل سنت" ✍️ نویسنده: حسین قربانی دامنابی ✅️ با تقریظ: دکتر جواد ابوالقاسمی 📜تعداد صفحات: ۳۳۲ صفحه. 📑 معرفی کتاب در سایت ویکی نور ⭐️ مزایای این کتاب بر کتب مشابه 📖 این کتاب در چند مبحث به اثبات افضلیت امیرالمومنین علیه السلام در شروط خلافت (شجاعت، علم، ایمان، عدالت و محبوبیت) از مدارک معتبر اهل سنت می پردازد. 💸📦 خرید کتاب چاپی هارون امت به قیمت ۲۸۰ هزار ت با ارسال رایگان! از سایت انتشارات زرنوشت. ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
⏺ حقایق مرتبط با «سقیفه» را می توان نوشت و در همه دنیا هم چاپ و منتشر کرد! ✍🏻 مقام معظم رهبری در تاریخ 30 مهر ماه 1368 در بيانات در ديدار با اعضاى بنياد دائرةالمعارف اسلامى می فرماید: «... اما اگر جزو اعتقادات و معارف لازم المعرفه و لازم الاعتقاد بود، بايد به آسانى از آن نگذريم از جمله جاهايى كه خيلى راحت مى ‏شود حق مطلب را ادا كرد و هيچ مشكلى وجود ندارد و بدون آنكه از اصول كار هم خارج بشويم و از آن چيزهايى هم كه خودمان قبول داريم، بيرون برويم، همين دائرةالمعارف است. مثلًا راجع به كلمه‏ «سقيفه‏» كه در حرف «سين» خواهد آمد، ما «سقيفه‏» را درست شرح مى ‏دهيم و نظرات اهل سنت و شيعه را نيز در كنار هم بيان مى ‏كنيم. عقيده‏ ام اين است كه مى ‏شود نوشت و خوب هم مى ‏شود نوشت كه بشود در همه‏ دنيا هم چاپ و منتشر كرد.» ✅ در دیدگاه امام خامنه ای حساس ترین برهه های اختلافی تاریخی را می توان با روشی حکیمانه و صحیح بیان کرد و در تمام دنیا منتشر نمود ولی در دیدگاه برخی جریان های «وحدت نامنضبط» هر نوع طرح مسائل اختلاف انگیز _ همانند ماجرای سقیفه که حاکی از مطاعن، مثالب و انحرافات برخی از صحابه مهم نزد اهل سنت است_ خلاف وحدت است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لیلة المبیت فضیلتی تکرار نشدنی 👈تشکر خداوند متعال از امیرالمؤمنین علیه السلام در شب لیلة المبیت 🔹استاد دکتر ابوالقاسمی 🔰برای مشاهده فایل با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید. 🔺کاری از مجموعه مشکات هدایت 🆔@meshkatehedayat
🎥 پاسخ استاد ابوالقاسمی به سخنان عجیب و انحرافی آقای علیرضا کمیلی❗️ 🔻تماشای کلیپ از طریق لینک زیر : 🔗 https://youtu.be/kzie3mWrii0 🔻 🆔 https://eitaa.com/valiasraj_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو دوتا چهارتای عقیل بی عقل 😂 (ویژه عید بزرگ امامت و ولایت) 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
بسم الله الرحمن الرحيم در دوگانه پیش آمده بدون هیچ تردیدی رای به آقای جلیلی اولی از رای سفید یا رای به آقای پزشکیان است. جواد ابوالقاسمی https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/115
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امیرالمومنین علیه السلام 700 نفر از یهود بنی قریظه را اعدام کردند؟! 😳 پاسخ به ادعای آتئیست ها کارشناس: https://eitaa.com/ketaballahvaetrate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نزول سوره انسان ( هل اتی ) در شان اهلبیت علیهم السلام ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr