eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
آزادی انسان ج 2-2.mp3
8.83M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ ، 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰استاد در آیئنه دوستان 🎙 شهید آیت الله صدوقی 🔵 هنگامی که امام در پاریس تشریف داشتند و بنده هم در خدمت امام بودم، آنچه فهیمدم این بود که امام به فکر بکر مرحوم بی نهایت اعتماد داشت و در کلیه کارهای مربوط به پیروزی انقلاب با ایشان هم در شور قرار می گرفت. 🔴 قبل از شهادت استاد این جمله را از امام فراموش نمی کنم که می فرمود: «خیلی علاقه دارم تا آقای مطهری باشد و در دوره جمهوری اسلامی، جامعه ایران و برادران مسلمان بتوانند حداکثر استفاده را از او بنمایند. » خلاصه در عالم خود کم نظیر بود و کمتر روحانی با این روشنایی دریافتم. 📚 مجله عروه الوثقی 1361.2.9 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 3.mp3
17.48M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۱ (2).mp3
14.52M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۲.mp3
7.89M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۵.mp3
21.87M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
(7) 🔰 ابتکارات و جایگاه عظیم تمدن اسلامی در کلمات ویل دورانت 🎙 ويل دورانت در تاريخ تمدّن مى‏گويد: 🔷 «پيدايش و اضمحلال از حوادث بزرگ تاريخ است. اسلام طىّ پنج قرن، از سال 81 هجرى تا 597 هجرى، از لحاظ نيرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نيك و تكامل سطح زندگانى و قوانين منصفانه انسانى و تساهل دينى [احترام به عقايد و افكار ديگران‏] و ادبيّات و تحقيق علمى و علوم و طبّ و فلسفه پيشاهنگ جهان بود. 🔷 دنياى اسلام در جهان مسيحى نفوذهاى گونه‏گون داشت. اروپا از ديار اسلام و شربت ها و دارو و درمان و اسلحه و ، و ، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانين و رسوم دريانوردى را فرا گرفت و غالبا لغات آن را نيز از مسلمانان اقتباس كرد... 🔷علماى عرب [مسلمان‏] و و و و را حفظ كردند و به كمال رسانيدند و ميراث يونان را كه بسيار غنى‏تر شده بود، به اروپا انتقال دادند ... 🔷فيلسوفان عرب [مسلمان‏] مؤلّفات ارسطو را براى اروپاى مسيحى حفظ و ضمنا تحريف كردند. و از مشرق بر فلاسفه مدرسى اروپا پرتو افكندند و صلاحيّتشان چون يونانيان مورد اعتماد بود ... اين نفوذ [اسلامى‏] از راه بازرگانى و جنگ هاى صليبى و ترجمه هزاران كتاب از عربى به لاتين و مسافرت هاى دانشورانى از قبيل گربرت و مايكل اسكات و ادلارد باثى به اندلس اسلامى انجام گرفت» 🔶تنها به دورانهاى طلايى تاريخ، يك جامعه مى توانسته است در مدّتى كوتاه اين همه مردان معروف در زمينه سياست و تعليم و ادبيّات و لغت و جغرافيا و تاريخ و رياضيات و هيأت و و فلسفه و و مانند آنها كه در چهار قرن اسلام، از هارون الرّشيد تا ابن رشد بوده‏اند، به وجود آورد. قسمتى از اين فعاليّت درخشان از ميراث يونان مايه گرفت؛ امّا قسمت اعظم آن، بخصوص در سياست و شعر و هنر، ابتكارات گران بها بود». 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏1، ص 349 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🎙مقام معظم رهبری 🔰اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. #امام_خامنه_ای #طرح_شهید_مطهری #ارزش_شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏گويد و معنى #پرستش_عاشقانه و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست.... 📚 ادامه در کانال بینش مطهر استان قم👇🏻👇🏻👇🏻 @bineshemotahar_qom #دعای_کمیل #شب_جمعه #شب_زیارتی #شهید_مطهری بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏ گويد و معنى و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست. 🔷 با توجه به اينكه در منطق على كوچكترين اغراق و مبالغه نيست، خصوصاً آنجا كه با خداى خودش سخن مى‏ گويد، به جمله‏ هايى مى‏ رسيم كه براى‏ ما اصلًا قابل تصور نيست. راجع به آتش جهنم مى‏ گويد: « وَ هذا ما لا تَقومُ لَهُ السَّمواتُ وَ الْارْض‏» آتش جهنم از نوع آتش هاى دنيا نيست، آتشى است كه تمام آسمان ها و زمين در مقابل آن مقاومت ندارند. در عين حال در همان جا مى‏ گويد: «هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ عَذابِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَلى‏ فِراقِكَ، هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ الى‏ كَرامَتِكَ...» 🔷فرضاً طاقت صبر بر چنين عذابى را داشته باشم، صبر بر جدايى از تو را ندارم ( يعنى اين). فرضاً صبر مقاومت در مقابل آن حرارت ها را داشته باشم، چگونه مى‏ توانم در مقابل اينكه كرامتت از من گرفته شده و لطفت از من بازداشته شده است صبر نمايم؟! صبرِ اين را هرگز على ندارد. 🔶 اين است. مقام انسان خيلى بالاتر از اين است. منحصر به على عليه السلام نيست؛ در دنيا زياد هستند انسان هايى كه واقعاً مى‏رسند به حدى كه حافظ مى ‏گويد: در ضمير ما نمى ‏گنجد به غير از دوست كس هر دو عالم را به دشمن ده كه ما را دوست بس‏ 📚 مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏22، ص 390 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥رهبر انقلاب، صبح امروز 2 اسفند ماه سال 1398: 🔹روز انتخابات است. این جشن را تبریک می گویم. 🔸روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است. 🔹همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاص مورد نظر خودشان رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام بدهند. 📝 پانوشت: 🔷در لحظه ای که خبر سخنرانی حضرت آقا منتشر شد و ما در صف رای طولانی شهرستان قم بودیم، یکی از طلبه های خطاط و خوش ذوق شروع کردن به نوشتن این پیام حضرت آقا و منتشر کردن بین مردم. 🔷شرکت در انتخابات واجب است و اگر با قصد قربت هم انجام گیرد عبادت بی نظیری می شود، حتما این عبادت را در اول وقت انجام دهیم. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
✅ درآمدی بر "سیره شناسی" از دیدگاه شهید مطهری (افتتاحیه دوره دوم طرح بینش مطهری استان قم) 🔅🔅🔅🔅 💢 عناوین مطالب مطرح شده در جلسه👇👇 👈نقش سیره معصومین در جهان بینی اسلامی 👈جایگاه کتب سیره شناسی شهید در مجموعه آثار ایشان 👈تفاوت تاریخ نگاری و سیره شناسی 👈پیش فرضهای فلسفی و کلامی در تحلیل سیره 👈رابطه فلسفه اخلاق و سیره شناسی 👈ناتوانی تاریخ نگاری بدون اجتهاد در تحلیل سیره اهل بیت علیهم السلام 👈بررسی نمونه هایی از عدم کفایت بررسی صرف تاریخی در تحلیل سیره معصومین علیهم السلام 👈تشابه نظر رهبر انقلاب و شهید مطهری در تئوری انسان 250 ساله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔰سید محمد هاشمی @ofoqemobin 📌 دانلود صوت 👇👇👇👇
Sire Shenasi.mp3
9.22M
✅ درآمدی بر "سیره شناسی" از دیدگاه شهید مطهری #شهید_مطهری @ofoqemobin
manshor.pdf
8.69M
⬆️ ♨️ امروز سوم اسفند سالروز صدور نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به طلاب و روحانیون سراسر کشور می باشد به همین مناسبت متن نامه ایشان را به همراه جملاتی از حضرت آقا در این باره منتشر می کنیم. 🔰 امام خامنه ای ١٣٨٩/٠٢/١٨ ✅ را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه بود - حکیم آن کسی نیست که فلسفه بلد است - حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. 1️⃣ منشور روحانیت متن نامه حضرت امام خمینی(ره) به طلاب و روحانیون سراسر کشور است، حضرت امام در این نامه که اواخر عمر شریفشان نگاشته شده است به مهمترین دغدغه های خویش در مورد حوزه و روحانیت پرداخته اند. 2️⃣ این نامه هم برای طلاب ضروری است هم برای غیر طلبه ها تا بدانند به کدام روحانیت باید ایمان و باور داشته باشند. بی شک شهید مطهری که سالها پیش از این نامه به شهادت رسید، مصداق بارز و کامل یک روحانی مطلوب انقلابی است. 3️⃣ یکی از مهمترین تذکرات امام در این نامه چنین است: ❌«امروز عده ای با چنان تیشه به ریشه دین و و می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند. و در حوزه های علمیه کم نیست. » 📝ناصر قیلاوی زاده @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
📝 🔰عنوان: «خونِ دل» 🖌تعداد کلمات:1170 کلمه 📚 کتاب ولایت فقیه و روحانیت 💢اساتید بینش مطهر @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹امروز سوم اسفند ماه، سالروز صدور پیام تاریخی و مهم حضرت امام به طلاب و روحانیون سراسر کشور است. 🔹در سیر کتاب های تنها متنی که از غیر آثار شهید مطهری وجود دارد، متن حضرت امام خمینی (ره) می باشد که در کتاب «» جای دارد. 🔹این منشور از مهمترین نامه ها و برنامه های حضرت امام می باشد که در ادامه یادداشتی در توضیح بخشی از آن را با هم می خوانیم. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰 خونِ دل؛ نگاهی به منشور روحانیت حضرت امام ❓ خیلی واضح است که طلبه باید انقلابی باشد! مگر می شود طلبه بود ولی انقلاب اسلامی را قبول نداشت و یا برای نظام اسلامی جان برکف نبود؟! اصلا حوزه مگر وظیفه ی اصلی اش نگهداری نظام اسلامی نیست؟ اگر نیست پس این همه ناسزاهای این جماعت معارض انقلاب به حوزه برای چیست؟ ✅ این ها سوالات و تفکراتی است که قبل از آشنایی درون سازمانی با حوزه علمیه داشتم. اما اندک زمانی نگذشته بود که با پیچیدگی ها و ظرافت های اسلام و انقلاب اسلامی مردم ایران و سپس دسته بندی های پنهان حوزوی آشنا شدم. بسیار بودند نیروهای درون حوزوی که خود را از مسائل انقلابی (به بیان خودشان سیاسی) به بهانه های مختلف کنار می کشیدند. 🔷 در این میان عده ای هم خود را پیشگام طلاب انقلابی می دانستند اما افسوس که از قشر بیانات امام خمینی (ره) ذره ای عبور نکرده و همچون قطره ای از برگی لغزان، در دریای نظریه پردازی غوطه ور شده بودند. اکنون در این یادداشت کوتاه مسئله ای را که آن در آخرین سفارشات خود به گوش زد نموده است با هم می خوانیم، شاید ثمره ای از این درخت پر برکت در قلب نویسنده و خواننده ظاهر شود. إن شاء الله 🔶 حضرت امام(ره) در نامه ای که به منشور روحانیت شهرت پیدا کرده، تمام آنچه را که خیر و صلاح حوزه­ی علمیه و روحانیت می دانسته اند، نگاشته اند. ایشان در آنجا خبر از دشمنی های دیرینه علیه اسلام و حوزه علمیه می دهند. دشمنی هایی که به تصریح ایشان اثر خود را گذاشته و تا اعماق رسوخ کرده است. ایشان آسیب های زیادی را می شمردند که در بسترهای مختلف توسط صاحب نظران تفسیر و توضیح داده شده است. 🔶 آنچه مرا بر آن داشت تا این یادداشت را به رشته تحریر آورم حیطه ای دست نخورده است که اکنون ریشه دوانده و از حوزه های علمیه خارج شده و میان اقشار مختلف ثمرات آن را می شود مشاهده کرد. 💢 آری و همان دسته ای است که حضرت امام(ره) در مورد آنها می فرمایند: ♨️(( که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختی هاى دیگران نخورده است‏)) و بسیار جملات تکان دهنده دیگر ایشان که جز خودشان کسی جرأت بیانشان را ندارد. اما چه می شود کرد، که با بستن دیدگان روز به شب تبدیل نمی شود. 🔶 معمولا با شنیدن لفظ قشر متحجر و مقدس مآب اذهان به تیپ و فرمِ خاصی از انسان ها منتقل می شود. افرادی که از لحاظ ظاهری به سبک و سیاق سنتی مشی می کنند و از لحاظ فکری احتمالا و و می باشند. انصراف ذهنی هم دلیل دارد که اکنون محل نظر نیست. 🔶 آنچه برای این نوشته مهم است مقداری عمق بخشی به این نحله فکری-عملی است که به صورت آسیبی در تمامی اصناف رسوخ کرده و اتفاقا عوام پسند هم می باشد؛ البته این خود نشان از عمق انحراف از آموزه های اصیل اسلامی دارد. 🔶اسلام بخاطر اینکه برنامه سعادت واقعی و کامل زندگی بشر را در خود دارد، دارای گذاره های هستی شناسی و ایدئولوژیکِ- مقتبس از آن هستی شناسی- می باشد. مطابق آیات مبارکه قرآن کریم اعتقاد و عمل به این مجموعه ضامن سعادت افراد می باشد. کما اینکه ادیان سابق در محدوده اعتبارشان چنین بوده­­اند. اما چیزی که باعث جاویدان شدن مکتب و خاتمیت پیامبر اسلام شده است پاسخ گو بودن این دین برای همه بشر با تمام ابعاد زندگی و در کل دوره حیات انسانی بوده که لازمه این حرف وجود قوانین متغیر و ثابت در این دین است. 👌🏻این مسئله همان چیزی است که باعث پویایی دین اسلام نسبت به سایر ادیان و وجه برتری مذهب تشیع نسبت به سایر مذاهب اسلامی شده است. همین ظرفیت و ابزاری که مکتب تشیع دارد باعث شده است تا در مواجهه با پدیده­های مختلف بشری منفعل نبوده بلکه نسبت به آنها اظهار نظر کرده و یا خود پیش قدم در تولید این پدیده ها باشد. ❌ اما دسته ای که حضرت امام(ره) آنها را بنام متحجرین و مقدس مآبان احمق و اسلام نافهم به ما معرفی می کند، بخاطر کج فهمی از مسائل اسلامی و البته رسوبات کار شدید دشمنان اسلام مسائل را به صورتی وارونه مشاهده می کنند و بجای و پاسخ گویی به نیاز های زمان به مخالفت با پدیده های جدید پرداخته و اگر هم از آنها بهره می جویند-که چاره جز این ندارند- آن را مذموم و مورد نکوهش می دانند. .. 🔶 مستمسکین به این اندیشه بجای استخراج احکام اسلامی و باروری فقه اسلامی -که مطابق مبانی کلامی ما برای تمامی عرصه های زندگی بشر برنامه دارد- بشر را به عقب فراخوانده و محبوب خود را در مخالفت با عرصه های جدید بشر می دانند. 🔶 این دسته که در طول زمان میان جریان های اسلامی وجود داشته اند[1] اکنون به صورت درختی تناور شده اند که با ندای بلند به مخالفت با عرصه های زندگی مدرن به جرم مدرن بودن و به جرم اینکه اینگونه زندگی در زمان نبی مکرم اسلام رایج نبوده می پردازند. 🔷 چقدر این افراد شبیه توصیفات ابن عباس ازخوارجند که می گوید: «لَهُمْ جِباهٌ قَرِحَةٌ لِطولِ السُّجودِ» پیشانیهایشان از کثرت سجده مجروح شده است، «وَ ایْدٍ کَثَفَناتِ الْابِلِ» دستهایى که مثل زانوى شتر پینه بسته است، «عَلَیْهِمْ قُمُصٌ مُرَحَّضَةٌ» لباسهاى کهنه زاهدمآبانه به تن دارند، «وَ هُمْ مُشَمِّرونَ» از همه بالاتر قیافه مصمم و تصمیم قاطع اینهاست.[2]‏ 🔶این درحالی است که که حضرت (قدس الله نفسه الزکیه) احیا کننده ی آن بودند جوابگو برای حیات دنیوی در عین وصول به سعادت اخروی است. این دسته خواسته یا ناخواسته مبلغ ، اسلامی که بجای حرکت و پویایی دعوت به سکون و ایستایی می کند شده­اند. 🔶 اما باید دانست ادامه این جریان ثمری جز مرگ اسلام و انسانیت ندارد. غم مضاعف، جازم و دلسوز بودن این قشر است که باعث محبوبیت عوامانه و انحطاط فکری آنها هم شده است، و البته که جز فرزند علی، آن روح قدس الهی کسی نمی تواند میان این ریشه های محکم به جا مانده از دوران خوارج قد علم کند. حقا که علی درست گفت: 📝👈🏻«انَا فَقَأْتُ عَیْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ یَکُنْ لِیَجْتَرِئَ عَلَیْها احَدٌ غَیْرى بَعْدَ انْ ماجَ غَیْهَبُها وَ اشْتَدَّ کَلَبُها» ⭕️ آری این همان مسئله ای است که باعث شده حضرت امام(ره)، که دنیای شرق و غرب را به لرزه درآورد، از عده­ای مدعی دیانت و اسلام بخورد. چرا که این فکر اسلام را از درون تهی و ایدئولوژی استوار شیعه را متزلزل می کند. 👌🏻 تبلور تام این فکر را اکنون در معارضان با فکر فلسفی و اصولی اسلام می بینیم و نهال انقلاب را کاشته شده دست صدرا و شیخ انصاری ها... 👌🏻تبلور این فکر را در کسانی می بینیم که بدون فقاهت و اجتهاد و اسلام شناسی واقعی به قشر و بخشی از سیره و کلام معصومین و امامین انقلاب تمسک می کنند و ما بقی را رها می کنند... چاره ای نیست باید همچون پیرِمرادمان خون دل بخوریم و تحذیر دهیم و زیر لب بخوانیم: کجاست صوفی دجال فعل ملحدشکل بگو بسوز که مهدی دین پناه رسید 1️⃣ از صدر اسلام که خوارج بودند تا دوران های مختلف علمی همانند اخباری ها و تفکیکی ها و هکذا زمانه ما که مدرنیته با سرعت بالا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است، خیلی ها بدون داشتن و فقط در اثر رسوبات فکری مذکور به مخالفت می پردازند. 2️⃣ نقل از کتاب سیره امیرالمومنین @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
💠 جلسه هم اندیشی مسئولین #بینش_مطهر_استان_قم با همکاران جدید واحد خواهران در راستای توسعه و بهبود طرح برای واحد خواهران برگزار شد. ♨️زمان برگزاری : بهمن ماه 98 📌بینش پژوهانی که مایل به همکاری با #بینش_مطهر_استان_قم هستند به آیدی @binesh_qom پیام دهید. 📌هرگونه پیشنهاد و انتقاد و سوال خود را نسبت به طرح بینش مطهر و کانال دبیرخانه استان قم به آیدی @binesh_qom ارسال کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 الْعُبودِيَّةُ جَوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبِيَّة 🔷حال معنى اين حديث چيست كه امام فرمود عبوديت يك جوهره‏اى است كه نهايت و كُنهش ربوبيّت است. 🔷 عبوديت، بندگى خدا خاصيتش اين است كه هرچه انسان راه بندگى خدا را بيشتر طى كند بر تصاحب و قدرت و خداوندگارى‏اش افزوده مى‏شود، 📚 کتاب آزادگی بندگی، هدف زندگی ص 40 #آزادی_بندگی #آزادی_معنوی #هدف_زندگی #شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙 : 🔰ما كه بچه بوديم، در منزل خود ما (من از هفت و هشت سالگى كاملًا يادم هست) اصلًا اينكه دارد می ‏آيد مشخص بود. 🔰می گفتند يك هفته به ماه رجب مانده، پنج روز مانده، سه روز مانده، امشب احتمالًا اول ماه رجب است، برويم براى ؛ می رفتند براى استهلال، ماه را ببينند، شب اول ماه رجب است، را بجا بياورند. در كه جمع میدیدند، همه صحبت آمدن ماه رجب بود. 🔰ماه مبارك و ماه مبارك پيش ‏درآمدهاى ماه مبارك هستند. 🔰من از بچگى هميشه اين را میديدم، مرحوم ابوى ما و مرحومه والده ما غير از اول و آخر ماه رجب و غير از ايام‏ البيض (يعنى سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم اين ماه كه اعمال بالخصوصى دارد و عمل معروفش به نام عمل « » را ما آن زمان بچه بوديم بجا آورده بوديم. بعد بزرگ شديم فراموش كرديم؛ به تبع آن جوّى كه آن وقت وجود داشت، يعنى آب جارى ‏اى كه در آن وقت بود، ولى وقتى كه آبى رفت و مخفى شد، ديگر كيست كه از نو آن را جارى كند.) 🔰 اين دو غير از روز اول و روز آخر و سه روز وسط، حداقل و ‏ ها روزه بودند و بلكه مرحوم ابوى ما در بعضى از سالها دو ماه رجب و شعبان را پيوسته می گرفتند و به ماه مبارك رمضان متصل می كردند، يعنى اين سه ماه را يكسره روزه می گرفتند. 🔰اصلًا اين ماه، ماه و و است. 📚مجموعه‏ آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏27، ص560 حلول ماه مبارک رجب بر تمامی شیعیان مبارک باد.💐💐💐 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔅 (ع) : 🔹ان اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ يقى بِالتَّقوى عَنِ العَبدِ ما عَزُبَ عَنهُ عَقلُهُ وَ يجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ. 🔹خداوند به وسيله تقوا بنده را حفظ مي ‏كند از آنچه كه عقلش به آن نمى ‏رسد و كور دلى و نادانى او را بر طرف مى ‏سازد. : ♻️اگر از ما بپرسند آیا مارا حفظ می کند و یا ما باید حافظ تقوا باشیم ؟ ♻️می گوییم هر دوتا . نظیر اینکه اگر بپرسند آیا از تقوا باید کمک گرفت برای رسیدن به خدا و مقام ، یا از خدا باید کمک خواست برای تحصیل تقوا ؟ ♻️می گوییم هردوتا ؛ به کمک باید به خدا نزدیک شد، واز خدا باید مدد خواست که برای تقوای بیشتر ما را موفق بفرماید. 📚کتاب آزادی بندگی ،هدف زندگی ،ص 169 میلاد با سعادت امام محمد باقر (علیه السلام) مبارک باد.🌹🌹🌹 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 مطلبی ننوشتم الا اینکه برای رفع مشکلی از مشکلات اسلام باشد 🔸این بنده هرگز مدعی نیست که موضوعاتی که خودش انتخاب کرده و درباره آنها قلمفرسائی کرده است لازم ترین موضوعات بوده است . 🔸تنها چیزی که ادعا دارد این است که به حسب تشخیص خودش از این اصل ، تجاوز نکرده که تا حدی که برایش مقدور است در مسائل اسلامی (عقده گشائی) کند و حتی الامکان حقایق اسلامی را آنچنانکه هست ارائه دهد . 🔸فرضا نمی تواند جلوی انحرافات عملی را بگیرد ، باری حتی الامکان با انحرافات فکری مبارزه نماید و مخصوصا مسائلی را که دستاویز مخالفان اسلام است روشن کند ؛ ودر این جهت (الاهم فالاهم) را لااقل به تشخیص خود رعایت کرده است. 📚مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱ ، ص۴۰ @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
♻️بسم الله الرحمن الرحیم♻️ 🌐فراخوان یادداشت نویسی🌐 🔆بینش پژوهان گرامی و مخاطبین ارجمند چند روزیست که موضوع در صدر اخبار و دغدغه همگانی شده است. در این میان نظرات مختلفی (در زمینه احکام طبی و برگزاری اجتماعات و مراسمات مختلف و نشر اخبار خلاف واقع و اعتماد به نظر مسئولین و ....) به دین نسبت داده می شود.🔆 ✳️ دبیرخانه بینش مطهر استان قم در نظر دارد نوشته های شما را با توجه به آثار شهید مطهری (پیرامون موضوعات روز جامعه) انتشار دهد. ✳️: 1️⃣ شایعه پراکنی و نشر مطالب خلاف واقع. 2️⃣ تقلید و توجه به نظرات متخصصین در هر رشته و گرایش. 3️⃣ سیره معصومین در تبلیغ موثر و سالم. 4️⃣ استفاده حداکثری از ابزار تبلیغ در سیره معصومین. 5️⃣ اهم و مهم در نگاه دین و ارتباط آن با برگزاری اجتماعات مذهبی . 6️⃣ نگاه فرد گرایانه و نگاه اجتماعی به اسلام و ارتباط آن با واکنش های مسلمانان در بلاها و بیماری ها. 7️⃣ نسبت واکنش جامعه اسلامی در بلاها و آزمایش ها با نگاه توحیدی. 8️⃣ رابطه توجه به خود عالی با کم شدن استرس و نگرانی در اتفاقات و مشکلات زندگی . ‼️نکته اول : نوشته شما باید حداقل ۳۵۰ کلمه باشد. ‼️نکته دوم : به ۳ هدایایی اهدا می شود. ‼️نکته سوم : موضوعات بالا صرفا پیشنهادی اند و انتخاب موضوع متناسب با مسائل روز جامعه ، به عهده شماست. ‼️نکته چهارم : نوشته های شما با نام خود شما در کانال های کشوری می شود. 💠مهلت ارسال آثار : ۲۰ اسفند 📝 یادداشت های خود را به آدرس @binesh_qom ارسال نمایید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔊 (ع): 🖌وَاعلَمُوا اَنَّ النَّفسَ أقبَلُ شَیءٍ لِما أُعطِیَت وَ أمنَعُ شَیءٍ لِما مُنِعَت 🖌بدانید که نفس آدمی آنچه را که مطابق میل اوست به آسانی می پذیرد و اما چیزهایی که مورد میل و قبول او نیست بسیار سخت می پذیرد. (بحارالانوار، ج75، ص 371) 🎙 🌀تسلط بر کار عقل و علم نیست. عقل و علم همیشه در استخدام نفس امارة انسان هستند. 🌀نفس از نقشه‌های عقل برای رسیدن به هدف‌های خودش استفاده می‌کند و از راهنمایی‌های علم هم باز برای وصول به هدف‌های خودش استفاده می‌کند. 🌀به همین دلیل است که علم بشر هر مقدار که پیشرفت کرده و نیرو و قدرت گرفته، غذای را بیشتر رسانده و نفس اماره را چاق کرده است. نتیجه این شده که بشرِ عالمتر، یک نفس امارة قویتر و جنایتکارتر از کار درآمده است. 🌀راههای و عبارتند از : مبارزه با هوا و هوس ، عبادت 📚 یادداشت های استاد شهید مطهری ج ۱۴ ⚫️شهادت امام هادی (ع) تسلیت باد.⚫️ (ع) @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰یادداشت از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔶 توطئه بزرگتر شدن و زوال است 🔰 استکبار از مرکز روحانیتِ شیعه ضربه خورده است. این ضربه مانند هیچ ضربه نظامی و اقتصادی در طول قرن های گذشته نیست، بلکه ضربه ای هویتی است. تمام ساختِ دنیای مدرن بر تفکیک آسمان از زمین و دین از دنیاست. تمام نظام های برخاسته سیاسی و اقتصادی از این هویت مدرن نیز (چه چپ و چه راست) همواره به این تفکیک وفادارند. امام خمینی از «قم» برخاست، در مقابل این تفکیک ایستاد، یک ملت را با فهم در برابر آن بسیج کرد و بعد هم در کنار ایده خود (نفی این تفکیک) ایستادگی کرد به همین دلیل دنیای استکبار تا به حال دشمنی بزرگتر از خمینی به خود ندیده است. 🔰 همین برای تلاش جهت انهدام ارکانِ مهد پرورش این مرد بزرگ یعنی «قم» کافی است. اما صورت توطئه برای زمین زدن این مکتب در این شهر چیست؟ 🔰 برخی از برادران خوب و مومن در طول این سالها تصویری بسیار ساده از این توطئه دارند. اینکه لزوما جاسوسی در این شهر حضور یابد و با عالمی ارتباط بگیرد، کتابهای اصیل این مکتب نقد شود و یا همین اخیرا به عمد ویروسی در این شهر پخش شود و ... البته هیچ کدام از این فرضیه ها (که برخی اثبات هم شده) تمام پازل ماجرا را کامل نمی کند. (لغزیدن کامل در این نگاه بی ربط به سالها بحثهای کم سند در مورد فراماسونری و امثال آن نیست). اساسا این تصویر ما را از دیدن توطئه های بزرگتری که گاهی خود ما هم ناخواسته به تحقق آن کمک می کنیم، باز می دارد. 🔰 برای مثال وقایع 10 سال گذشته را با دقت نگاه کنیم. در این ده سال ارتباطات مجازی به اوج خود رسیده، و همه از همه چیز مطلع می شوند، فرصتی برای توضیح دقیق نیاتِ پشت خبرها باقی نمانده و وقتی خبری غیر دقیق از شما منتشر شد دیگر نمی توانید به راحتی با تکذیب و توضیح آن را «دقیق» کنید. در همین ایام دشمن به راحتی توانسته بر «فعل» و «قول» ما سوار شود و تلاش کند به عموم جامعه القا کند که این حضرات در برابر هرآنچه به قول آنها «علم» و «توسعه» است می ایستند. اینکه تلاش می شود تنها صدای سلبی از روحانیون شنیده شود و در هر جمعه خبری عجیب از یکی از تریبون های نماز جمعه انتشار یابد در همین راستاست. دعواهای طب اسلامی و مدرن، چند همسری، موسیقی و ... هم به شدت به این فضا دامن زده است. 🔰 در این میان متاسفانه برخی بزرگواران خصوصا برخی روحانیون قدیمی تر از شناخت حقیقت ارتباطات و فضای مجازی غافل بوده اند و توجه کمتری داشتند که چه تصویرسازی مهیبی در حال وقوع است، این تصویر سازی بزرگترین توطئه است. در این مدل از کار تلاش حداکثری بر دو هدف است: 🔴 1- نشان دادن اینکه اساسا دین و نمایندگان آن هیچ نسبتی با علوم اجتماعی و سیاسی و واقعیت های این دنیا ندارند و انگار از هزاران سال قبل به یکباره در این دنیا هبوط کرده اند. این یعنی تخریب و تلاش برای شکست ایده امام خمینی (ره). ایده ای که سالهاست اصلی ترین چالش اندیشه ای استکبار است. 🔴 2- تلاش برای تقویت جریانی سکولار در حوزه که علنا می گوید کاری به قواعدِ اجتماعی ندارد و در نگاه او اقتصادِ اسلامی و سیاستِ اسلامی وجود ندارد، نهاد دین به کار خود برسد و «سیاستمداران» و «اقتصاددانان» هم نسخه های خود را بپیچند (ولو لیبرال و الحادی باشد). و در ادامه برخی دیندارانِ خسته از حضور اجتماعی اسلام را دعوت به نسخه ای به شدت فردی کنند. تقویت این جریان، هم صورتی از دین برای قم باقی می گذارد و هم ایده محوری اسلامِ سیاسی که حقیقت اسلام است را کاملا به زوال می کشاند. 🔰 عینا چنین اتفاقی در پایان قرون وسطا برای کلیسا شکل گرفت با این تفاوت که به اعتقاد ما جوهره مسیحیت کلیسایی توان راهبری زندگی بشر را نداشت ولی اسلام کاملا از چنین ظرفیتی برخوردار است. در همان ایام هم جریانی در کلیسا از قرائت رسمی عبور کرد ولی سعی کرد صورت دینداری خود را حفظ کند (پروتستانتیزم) و از طرفی راه را برای نهادینه شدن اومانیزم و محوریت اساسی انسانِ نفسانی باز کند و دین را به گوشۀ خانه ها بفرستد. 🔰این جریان تصور نمی کرد دوباره رقیبی با خاستگاه دینی پیدا کند و به همین دلیل همین پروژه دوباره برای اسلامِ سیاسیِ شیعی پیچیده شده است و البته بازیگرانی داخلی در همین شهر قم دارد که خواسته یا ناخواسته در این مسیر در تلاشند. ✅ برای مقابله با این توطئه راهی جز شناخت بهترِ دنیای جدید و فضای مجازی، دقیق تر سخن گفتن، تلاش برای کنار مردم قرار گرفتن و دوری از تحلیل های تخیلی پیرامون غرب وجود ندارد. در غیر این صورت به راحتی به پازل دشمن کمک کرده ایم. ✅یکی دیگر از عناصر اصلی مقابله با این جریان، سخن گفتن است. باید تلاش کنیم برای بهبود شرایط اجتماعی و زندگی مومنانه اجتماع اسلامی مقداری هم ایجابی سخن بگوییم و راه حل بدهیم و این راه حل را با جامعه در میان بگذاریم و از نقد شدن آن هم نهراسیم ... @ofoqemobin کانال استاد هاشمی 📝 شما مخاطبین عزیز نیز می توانید یادداشت های خود را به آیدی @binesh_qom ارسال نمایید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم