eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
962 دنبال‌کننده
597 عکس
74 ویدیو
77 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 نیابتی برای حضرت (س) و ماندگار 📌سفارش امام جواد(ع) به خانه خدا یکی از شیعیان امام (ع) میگوید: «تصميم گرفته بودم در سفر براى شما و پدر بزرگـوارت طـواف كنم. امام فرمود: هر قدر كه میتوانى كن، چون این كار جايز است. سه سال بعد خدمت آن حضرت رسيدم و راجع به طـواف هايى كه براى انجام داده بودم، توضيحاتى دادم. سپس عرض كردم: گاهى از طرف مادرت حضرت (س) نيز طـواف میکنم. امام فرمود: آن را زياد انجام بده؛ زيرا این کار برترين چيزى است كه بدان عمل می كنى.» 📚کلینی، الکافی، ج4، ص314، ح2. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌ارادت امام(ع) به حضرت (س) عبدالله بن رزين می گوید: من مجاور الرسول(ع) بودم و امام جواد(ع) را می دیدم که هر روز ظهر به مسجد می آمد و در صحن پیاده می شد و به طرف قبر رسول خدا(ص) می رفت و بر او سلام می کرد و بعد به محل خانه حضرت فاطمه زهرا(س) بر می گشت و کفشهایش را بیرون می آورد و می ایستاد و نماز می خواند. 📚ابن شهر آشوب، مناقب، ج۴، ص۳۹۵. 📌ارادت امام جواد(ع) به حضرت زهرا(س) ⬅️امام (ع) هر روز به خانه حضرت (س) می رفت و در آنجا میخواند، ⬅️ایشان را به قبر حضرت زهرا(س)، خواندن و ضرورت از آن حضرت برای رسیدن به دنیا و آخرت، سفارش کرد. ⬅️آن حضرت، خانه خدا به نیابت از مادرش حضرت (س) را عملی برجسته برای شیعیان معرفی کرد. 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب، ج4، ص395 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص10. 📚کلینی، الکافی، ج1، ص441، ح5. 📚کلینی، الکافی، ج4، ص314، ح2. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
جواد الائمة علیه السلام ، مبدأ تزکیه کل عالم اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ اَلتُّقَى وَ نُورِ اَلْهُدَى وَ مَعْدِنِ اَلْوَفَاءِ وَ فَرْعِ اَلْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ اَللَّهُمَّ وَ كَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ اَلضَّلاَلَةِ وَ اِسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ اَلْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اِهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْلِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ خداوندا !صلوات بفرست بر محمد بن علی بن موسى همان نشانه تقوی و نور هدايت و معدن وفاء و شاخه پاكيزگان و جانشين اوصياء و امين تو بر وحيت. خداوندا !چنانچه به وسيلۀ او از گمراهى هدايت نمودى و به او از سرگردانى نجات دادى و به او ارشاد نمودى آن كه را هدايت يافت و به وجود او تزکیه نمودی آنکه را تزکیه یافت ، پس بر او صلوات بفرست بهترين صلواتی كه بر احدى از دوستانت و باقی از اوصيايت فرستادى که قطعا تو عزتمند و حکیم هستی . البلد الامین ص۳۰۳ زاد المعاد ص۳۰۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️ باب "حِطّه" امت 🔰 قرآن کریم می فرماید : وَاِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هذِهِ الْقَرْیَةَ فَکُلُوا مِنْها حَیْثُ شِئْتُمْ رَغَداً وَادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَکُمْ خَطایاکُمْ وَسَنَزیدُ الْمُحْسِنینَ (بقره: ۵۸) و به خاطر بیاورید زمانی که گفتیم: «در این شهر (بیت‌المقدس) وارد شوید و از نعمت‌های فراوان آن، هر چه می‌خواهید بخورید! و از در (معبد بیت‌المقدس) با خضوع و خشوع وارد گردید! و بگویید: «خداوندا! گناهان ما را بریز!» ✍ مفسران در تفسیر این آیات نوشته‌اند: هنگامی که ۴۰ سال در صحرا سرگردان بودند، در نهایت خدای متعال فتح بیت المقدس را نصیب آنها کرد، فرمود: هنگامی که وارد بیت المقدس می شوید از باب حطه داخل بشوید و بگوئید : ، یعنی گناه ما را بریز ! عده ای از بنی اسرائیل باز هم از دستور خدا سرپیچی کردند و برای تمسخر گفتند: حنطه یعنی گندم ! خدای متعال باز هم عذاب خود را بر این افراد سرکش نازل کرد. در روایات آمده است : 🔰 قال رسول الله ص :  انّ علياً سفينة نجاتها و باب حطتها رسول خدا ص : همانا ع کشتی نجات امت و باب حطه امت است. ( اگر مردم از باب علی ع وارد شوند مشمول رحمت خدایند، و اگر امتناع کنند همچون بنی اسرائیل گرفتار غضب خدا خواهند شد ) 📚🌐 نورالثقلین، ج۱ ص۸۲ https://lib.eshia.ir/12024/1/82 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
لزوم وفا به عهد و وعده 🍀‏حضرت امام صادق علیه السلام‏: 💧عِدَةُ الْمُؤْمِنِ أَخَاهُ نَذْرٌ لَا كَفَّارَةَ لَهُ فَمَنْ أَخْلَفَ فَبِخُلْفِ اَللَّهِ بَدَأَ وَ لِمَقْتِهِ تَعَرَّضَ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اَللّٰهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ». 💧قول دادن و وعده نمودن مؤمن به برادر دینی خود (از جهت لزوم وفا به آن مانند) نذر است که کفاره‌ای برای مخالفت آن نیست، پس کسی که خلف وعده کند پس به مخالفت با خداوند برخاسته و خود را در معرض غضب او قرار داده است، که این مطلب فرموده خداوند است «ای کسانی که ایمان آورده‌اید چرا میگویید آنچه را که بجا نمی‌آورید؟ نزد خداوند بسیار مبغوض است اینکه بگوئید آنچه را که انجام نمی‌دهید» (سوره صف، آیات ۲ و ۳). 📚الکافی، ج ۲، ص: ۳۶۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها طبری شیعی رضوان الله علیه روایت می کند: 🛑 زكريا بن آدم، قال: إني كنت عند الإمام الرضا عليه السّلام اذ جيء بأبي جعفر عليه السّلام و سنه أقل من أربع سنين، فضرب بيده إلى الأرض و رفع رأسه إلى السماء، فأطال الفكر؛ فقال له الإمام الرضا عليه السلام: بنفسي أنت فيم طال فكرك؟ فقال: فيما صنع بامي فاطمة عليها السّلام؛ أما والله لأخرجنهما، ثم لأحرقنهما، ثم لأذرينهما، ثم لأنسفنهما في اليم نسفا؛ فأستدناه و قبل بين عينيه ثم قال: بأبي أنت و امي، أنت لها - يعني الإمامة -. 🔰زکریا ابن آدم گفت: نزد حضرت امام رضا علیه السّلام بودم، آن هنگام امام جواد علیه السّلام را آوردند و سن آن حضرت کمتر از چهار سال بود، دست های خود را به زمین زد و سر مبارکش را به سوی آسمان بلند کرد، سپس در فکر طولانی فرو رفت؛ امام رضا علیه السّلام به او فرمودند: جانم فدایت در چه فکرت به طول انجامید؟ فرمودند: در آنچه به مادرم فاطمه علیها السّلام شد به خدا قسم آن دو نفر(قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها) را از قبر بیرون می کشم، سپس می سوزانم، سپس بر آنها خشم می کنم، سپس خاکستر آنها را به دریا مى ریزم؛ پس امام رضا علیه السّلام، امام جواد علیه السلام را نزد خود طلبید و بین دو دیدگانش را بوسید سپس فرمودند: پدر و مادرم فدایت، تو از برای آن هستی - یعنی امامت - (تو شایستگی امامت را داری و امامت بعد از من از برای تو است). 📚: دلائل الإمامة،ص۴۰۰-۴۰۱ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔸پربرکت‌ترین مولود «ابویحیی صنعانی» می گوید: روزی در محضر امام رضا علیه‌السلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود نزد ایشان آوردند، حضرت فرمودند: «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ؛ این مولودی است که با برکت‌تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.» 🔺 الكافي، ج‏1، ص: 321، ح9 حُسن تو به ماهِ آسمان داده نشد بی جلوه‌ی تو، بهشت آماده نشد در وصف توثامن‌الحجج فرموده‌ست: مولود به این مبارکی، زاده نشد ✅عید نورانی میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه امام محمد بن علی التقی علیه‌السلام را محضر مبارک فرزندشان حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عجل الله فرجه) و همه موالیان و محبان خاندان رسالت تبریک و تهنیت می‌گوییم. جز کوی تقی پناه دیگر نبود نومید کسی ز فیض این در نبود فرمود رضا که در جهان اسلام مولود از این با برکت تر نبود (مرحوم استاد موید) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: انّك مخلوق للآخرة فاعمل لها به راستي تو براي آخرت آفريده شده ‏اي پس براي آن كار كن. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 اِبْنُ شَهْرَآشُوبَ فِي اَلْمَنَاقِبِ ، عَنِ اَلْأَصْبَغِ وَ أَبِي مَسْعَدَةَ وَ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّهُ يَعْنِي أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَتَى اَلْبَزَّازِينَ فَقَالَ لِرَجُلٍ بِعْنِي ثَوْبَيْنِ فَقَالَ اَلرَّجُلُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عِنْدِي حَاجَتُكَ فَلَمَّا عَرَفَهُ مَضَى عَنْهُ فَوَقَفَ عَلَى غُلاَمٍ فَأَخَذَ ثَوْبَيْنِ أَحَدُهُمَا بِثَلاَثَةِ دَرَاهِمَ وَ اَلْآخَرُ بِدِرْهَمَيْنِ فَقَالَ يَا قَنْبَرُ خُذِ اَلَّذِي بِثَلاَثَةٍ فَقَالَ أَنْتَ أَوْلَى بِهِ تَصْعَدُ اَلْمِنْبَرَ وَ تَخْطُبُ اَلنَّاسَ فَقَالَ وَ أَنْتَ شَابٌّ وَ لَكَ شَرَهُ اَلشَّبَابِ وَ أَنَا أَسْتَحْيِي مِنْ رَبِّي أَنْ أَتَفَضَّلَ عَلَيْكَ سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ أَلْبِسُوهُمْ مِمَّا تَلْبَسُونَ وَ أَطْعِمُوهُمْ مِمَّا تَأْكُلُونَ اَلْخَبَرَ . ☘☘☘ 🔸 از امام باقر علیه السلام نقل شده است که فرمودند : امیر المومنین علیه السلام همراه قنبر به بازار بزازها رفتند ، به مرد کاسبی فرمودند : دو لباس داری به من بفروشی ؟ مرد کاسب عرض کرد بلی ای پیشوای مسلمین ، جنسی که احتیاج داری نزد من موجود است . حضرت ( وقتی متوجه شدند او را شناخته است ) معامله نکرد و از در دکان او گذشتند و مقابل بزاز دیگری که جوان بود توقف کردند و دو لباس خرید یکی را به سه درهم و دیگری را به دو درهم ، سپس به قنبر فرمود سه درهمی را تو بردار ، قنبر گفت : شایسته است که شما لباس سه درهمی را بردارید چون منبر میروید و با مردم سخن میگوئید ، حضرت فرمودند : « تو جوانی و به تجمل و‌ زیبایی رغبت داری ، و من از خدای خود حیا میکنم که لباسم از تو بهتر باشه زیرا از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله شنیدم درباره ی غلامان سفارش میفرمود که به آنان همان لباسی را بپوشانید که خود میپوشید و همان غذا را به آنها بدهید که خود می‌خورید » . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 مستدرک الوسائل ، ج ۱۵، ص ۴۵۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠 خوابی یا بیدار؟ 🔻حبه‌ی عرنی و نوف بكالی، شب را در صحن حیاط دارالاماره‌ی خوابیدند. بعد از نیمه‌شب دیدند آهسته از داخل قصر به طرف صحن حیاط می‌آید، اما با حالتی غیرعادی: دهشتی فوق‌العاده بر او مستولی است، قادر نیست تعادل خود را حفظ كند، دست خود را به دیوار تكیه داده و خم شده و با كمك دیوار قدم به قدم پیش می‌آید و با خود آیات آخر سوره‌ی را زمزمه می‌كند. همین‌كه این آیات را به آخر رساند، دوباره از سر گرفت. مكرر این آیات را -در حالی كه از خود بیخود شده بود و گویی هوش از سرش پریده بود- تلاوت كرد. حبه و نوف هر دو در بستر خویش آرمیده بودند و این منظره‌ی عجیب را از نظر می‌گذراندند. حبه مانند بهت زدگان خیره خیره می‌نگریست. اما نوف نتوانست جلو اشك چشم خود را بگیرد و مرتب گریه می‌كرد. تا اینكه علی علیه‌السلام به نزدیك خوابگاه حبه رسید و گفت: «خوابی یا بیدار؟» حبه عرض کرد: بیدارم یا امیرالمؤمنین! تو كه از هیبت و خشیت خدا اینچنین هستی پس وای به حال ما بیچارگان! چشمها را پایین انداخت و گریست، آنگاه فرمود: ای حبه! همگی ما روزی در مقابل خداوند نگه داشته خواهیم شد، و هیچ عملی از اعمال ما بر او پوشیده نیست. او به من و تو از رگ گردن نزدیكتر است، هیچ چیز نمی‌تواند بین ما و خدا حائل شود. آنگاه به نوف خطاب كرد: «خوابی؟ عرض کرد: نه یا امیرالمؤمنین! بیدارم، مدتی است كه اشك می‌ریزم. فرمود: ای نوف! اگر امروز از خوف خدا زیاد بگریی فردا چشمت روشن خواهد شد. ای نوف! هر قطره اشكی كه از خوف خدا از دیده‌ای بیرون آید دریاهایی از آتش را فرو می‌نشاند. ای نوف! هیچ‌كس مقام و منزلتش بالاتر از كسی نیست كه از بگرید وبه خاطر خدا دوست بدارد. ای نوف! آن كس كه خدا را دوست بدارد و هرچه را دوست می‌دارد به خاطر خدا دوست بدارد، چیزی را بر ترجیح نمی‌دهد، و آن كس كه هرچه را دشمن می دارد دشمن بدارد، از این دشمنی جز نیكی به او نخواهد رسید. هر گاه به این درجه رسیدید، حقایق را به كمال دریافته‌اید. سپس لختی حبه و نوف را موعظه كرد و اندرز داد؛ آخرین جمله‌ای كه فرمود این بود: از خدا بترسید، من به شما ابلاغ كردم. آنگاه از آن دو نفر گذشت و سرگرم احوال خود شد، به مناجات پرداخت، می‌گفت: «خدایا ای كاش می‌دانستم هنگامی كه از تو غفلت می‌كنم تو از من رو می‌گردانی یا باز به من توجه داری. ای كاش می‌دانستم در این خوابهای طولانیم و در این كوتاهی كردنم در ، حالم نزد تو چگو نه است. حبه و نوف گفتند: به خدا قسم دائما راه رفت و حالش همین بود تا صبح طلوع كرد. ✅ آیاتی از آخر سوره آل عمران👇 إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِّأُولِي الأَلْبَابِ الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأَبْرَارِ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلاَ تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُواْ وَقُتِلُواْ لأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّن عِندِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ لاَ يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُواْ فِي الْبِلادِ مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلاً مِّنْ عِندِ اللَّهِ وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ لِّلأَبْرَارِ... https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be
➖تقسیم کننده بهشت و جهنم 🛑كنا عند أحمد بن حنبل، فقال له رجل: يا أبا عبد الله، ما تقول في هذا الحديث الذي يروى أن عليّاً "عليه السلام "قال: أنا قسيم النار؟ 🔹 قال: وما تنكر من ذا؟ أليس روينا أن النبي "صلى الله عليه وآله وسلم" قال لعلي "عليه السلام": ((لا يحبك إلا مؤمن ولا يبغضك إلا منافق)). 🔸 قلنا: بلى 🔹قال: فأين المؤمن؟ 🔸قلنا: في الجنة 🔹قال: فأين المنافق؟ 🔸قلنا: في النار 🔹قال: فعلي قسيم النار. 🔰راوی نقل میکند که ما در نزد احمد بن الحنبل{ بزرگ حنابله} بودیم که مردی از او سوال کرد: نظر شما در مورد حدیث« من تقسیم کننده بهشت و جهنم هستم» که در مورد علی بن ابی طالب نقل میکند چیست❓ 🔹 احمد بن الحنبل جواب داد: چه کسی می تواند این روایت را رد کند❓ مگر روایت پیامبر "صلی الله علیه و اله "در مورد علی بن ابی طالب را نشنیده اید که فرمودند: علی را به غیر مومن دوست ندارد و بغیر از منافق بغض علی را ندارد. 🔸آن جماعت گفتند : بله 🔹 احمد بن حنبل گفت: مومن در کجاست؟ 🔸آن جماع گفتند در بهشت 🔹 باز احمد بن الحنبل سوال کرد :منافق در کجاست؟ 🔸 آن جماعت گفتند در جهنم احمد بن الحنبل گفت : پس علی بن ابی طالب تقسیم کننده بهشت و جهنم است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: أمالي الخمیسیة: ج1 ص258، 👈نکته: این روایت در منابع شیعه از لسان احمد بن الحنبل نیز نقل شده است: 📚 :الأربعون حديثا (للرازي)، ص: 88 http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
غیبت و حیرت اصبغ بن نباته گويد: خدمت عليه‌السلام رفتم و ديدم آن حضرت متفكر است و زمين را خط می‌كشد، عرض كردم: ای اميرمومنان چرا شما را متفكر می‌بينم و بزمين خط می‌كشيد، مگر بآن(خلافت در روی زمين)رغبت كرده‌اید؟ فرمود: نه، بخدا هرگز روزی نبوده كه به خلافت يا به دنيا رغبت كنم، ولی فكر می‌كردم در باره مولودی كه فرزند يازدهم من است، او همان (علیه‌السلام) است كه زمين را از پر كند، چنان كه از جور و ستم پر شده باشد. براي او و است كه مردمی در آن زمان گمراه گردند و ديگران شوند، و این سرگردانی مدتها طول می‌کشد. عرض كردم: اين امر(غيبت و سرگردانی)شدنی است؟ فرمود: آری چنان‌كه خود او خلق شدنی است(غيبتش هم قطعی و مسلم است)ولی ای اصبغ تو كجا و اين امر؟ آنها(كه زمان غيبت را درك می‌كنند) نيكان اين امت با نيكان عترت‌اند(خاندان پيغمبر صلی‌الله عليه‌وآله)، عرض كردم: پس از آن چه می‌شود؟ فرمود: خداوند هر چه بخواهد انجام می‌دهد، زیرا حق‌تعالی در هر چیزی اراده و قصد و هدفی دارد. https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
📌 روایات ولادت در کعبه حاکم نیشابوری از علما و محدثین اهل سنت می‌نویسد: فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ. به و شهرت رسیده است که بنت اسد، علی کرم الله وجهه را در خانه کعبه به دنیا آورد. 📚حاکم نیشابوری، المستدرک على الصحیحین، ج۳، ص ۵۵۰ ✅ولادت مولی الموحدین امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر وارث آن ولایت حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه الشریف و شیعیان و منتظران او مبارک باد. 🖼 تصویری از حرم مطهر حضرت امام امیر المومنین علیه السلام، امشب، 13رجب 1444، نجف اشرف https://t.me/shobeiri تلگرام https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
برترین ذکر در مسجد الحرام ، صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله عَنْ عَبْدِ اَلسَّلاَمِ بْنِ نُعَيْمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنِّي دَخَلْتُ اَلْبَيْتَ وَ لَمْ يَحْضُرْنِي شَيْءٌ مِنَ اَلدُّعَاءِ إِلاَّ اَلصَّلاَةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ لَمْ يَخْرُجْ أَحَدٌ بِأَفْضَلَ مِمَّا خَرَجْتَ بِهِ . عبد السلام بن نعيم گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: من وارد خانه (كعبه) شدم و هيچ دعائى به خاطرم نیامد جز صلوات بر محمد و آل محمد؟ فرمود: آگاه باش كه هيچ كس مانند تو (در فضيلت و ثواب) از خانه بيرون نيامده است. کافی ج۲ ( اصول ) ص۴۹۴ روز https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
💠 کتیبه ایوان نجف سمت راست ورودی اصلی مرقد مطهر امیرمؤمنان علی علیه‌السلام: زایرانِ دَرگهَت را بر دَرِ خُلدِ بَرین می‌دهند آواز: طِبتُم فَادخُلوها خالِدین این شعر، بیت پایانی از هفت بند کاشی، متعلق به ملامحسن کاشی عالم و شاعر عالم و شاعر قرون ۷ و ۸ هجری قمری و ملازم سلطان محمد خدابنده است. شاعر در مصرع دوم، مژده زندگی جاودان بهشتی را که مضمون آیه 73 سوره زمر است، به زایران مرقد امیرمؤمنان علیه السلام، بشارت می دهد. ترکیب بند مزبور مشتمل بر ۷ بند ۱۲ بیتی است که با احتساب ابیات میانی، در مجموع ۹۱ بیت دارد و باب جدیدی در منقبت‌سرایی باز کرد؛ تا جایی بعد از آن تا چند قرن، هفت بند سرایی در مدح مولای متقیان علیه‌السلام رایج شد و محتشم از معروف‌ترین منقبت‌سرایان شعر فارسی، خود را دنباله‌روی او برمی‌شمارد. بسیاری از ابیات این شعر، برگرفته از آیات قران کریم و روایات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین بوده و به دور از غلوّ، با بیانی ساده و دلنشین، معارف کلامی و اعتقادی شیعه در حق امیر المؤمنین علیه‌السلام را برای عموم مردم روزگار خود تببین کرده است. ماجرای این شعر را در اینجا بخوانید. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸 سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
لقب زین العابدین برای حضرت امام سجاد علیه السلام 💠امام صادق علیه السلام فرمودند: يُنَادِي مُنَادٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أَيْنَ زَيْنُ اَلْعَابِدِينَ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ يَخْطُو بَيْنَ اَلصُّفُوفِ. 📍روز قیامت منادی ندا می دهد، کجاست زینتِ عبادت کنندگان؟ 🔶پس گویا می بینم که علی بن الحسین علیهماالسلام قدم می گذارد بین صفوف خلایق. 📚علل الشرایع، جلد1، باب165، حدیث2 ✅نمونه زیبا از امام زین العابدین علیه السلام 💠یکی از اقوام امام علیه السلام، نزد حضرتش آمد و شروع به ناسزا گفتن کرد. حضرت در جواب او چیزی نفرمودند چون از مجلس آن شخص برفت، حضرت به اهل مجلس خود فرمود: شنیدید آنچه را که این شخص گفت الان دوست دارم که با من بیایید و برویم نزد او تا جواب مرا از دشنام او بشنوید. آنان گفتند: ما همراه شما می آییم و دوست داشتیم که جواب او را می دادی. حضرت حرکت کردند و این آیه شریفه را می خواندند: آنان که خود را فرو نشانند و از بدی مردم در گذرند (نیکو کارند) و خدا دوستدار نکوکاران است. راوی این قضیه گفت: ما از خواند این آیه فهمیدیم که حضرت به او خوبی خواهد کرد. پس حضرت آمدند تا منزل آن شخص و او را صدا زدند و فرمودند که به او بگویند علی بن الحسین علیه السلام است. چون آن شخص شنید که حضرت آمده، گمان کرد حضرت برای جواب گوئی آمده است! حضرت تا او را دیدند فرمودند: ای برادر تو نزدم آمدی و مطالبی ناگوار و بد گفتی، اگر آنچه گفتی از بدی در من است از خداوند می خواهم که مرا بیامرزد، و اگر آنچه گفتی در من نیست، خداوند ترا بیامرزد. آن شخص چون چنین شنید میان دیدگان حضرت را بوسید و گفت: آنچه من گفتم در تو نیست، و من به این بدی ها سزاوارترم. «اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج» 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمّدهادی امینی(فرزند علامه امینی) می‌گوید: «عشق و محبت بی‌کرانه و سرشار امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) چنان وجود و قلب علامه امینی را مسخّر و منقاد و مطیع خود ساخته بود که جز وجود امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، در نظر او دنیا و مردم، مفهومی نداشت. یک روز هشت تن از علمای بزرگ اهل تسنن بغداد خدمت آقا آمدند. هوا خیلی گرم بود. آن زمان مرحوم علامه به خاطر گرمی هوا در زیرزمین می‌نشست. بعد از تعارف‌ها، صحبت‌های زیادی شد. هنگام رفتن گفتند: شما یازده جلد درباره (علیه‌السلام) نوشتی؛ قدردانی و تجلیل از شما این است که در منزل کهنه‌ای زندگی می‌کنی؛ اگر یک جلد از این یازده جلد را درباره یکی از خلفا می‌نوشتی، کاخی از طلا برای شما می‌ساختیم، ولی ما هر چه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم وضع شما به جای بهتر شدن، بدتر می‌شود. شما الان یخچال ندارید، کولر ندارید، فرش ندارید، چه و چه ندارید، خلاصه وسایل راحتی تابستان و زمستان هیچ ندارید، چطور زندگی می‌کنید؟ ایشان تأملی کرد و بعد فرمود: این اشکالات را شما وقتی به من وارد می‌کنید، من به قلبم رجوع می‌کنم، قلبم به من می‌گوید: عوض یخچال و فرش و...، علی(ع) را دارم و علی مافوق تمامی این مواهب است. من علی دارم؛ چه غم دارم و از زندگانی خودم اصلاً ناراحت نیستم و شاکرم. الغدیر و وحدت اسلامی، ص۴۳ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
در ایامی که امیرالمؤمنین علیه السلام زمامدار کشور اسلام بود، اغلب به سرکشی بازارها می رفت و گاهی به مردم تذکراتی می داد. روزی از خرمافروشان گذر می کرد، دختر بچه ای را دید که گریه می کند، ایستاد و علت گریه اش را پرسش کرد. او در جواب گفت: آقای من یک درهم داد خرما بخرم، از این کاسب خریدم به منزل بردم اما نپسندیدند، حال آورده ام که پس بدهم کاسب قبول نمی کند. حضرت به فرمود: این دختر بچه خدمتکار است و از خود اختیار ندارد، شما خرما را بگیر و پولش را برگردان. کاسب از جا حرکت کرد و در مقابل کسبه و رهگذرها با دستش به سینه علی علیه السلام زد که او را از جلوی دکانش رد کند. کسانی که ناظر جریان بودند آمدند و به او گفتند، چه می کنی این علی بن ابیطالب علیه السلام است کاسب خود را باخت و رنگش زرد شد، و فوراً خرمای دختربچه را گرفت و پولش را داد. سپس به حضرت عرض کرد: ای امیرالمؤمنین علیه السلام از من راضی باش و مرا ببخش. حضرت فرمود: چیزی که مرا از تو راضی می کند این است که: روش خود را اصلاح کنی و رعایت اخلاق و ادب را بنمایی. https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
🌐 سلسله نشست های دوهفتگی کلام و معارف اهل بیت علیهم السلام نشست هفتم ؛ با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه از مفاخر کلام و معارف 🔸 با ارائه ارزشمند : استاد حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد سیدشبیری 〰️〰️〰️〰️ 🕘 زمان برگزاری: یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ، ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۰۰ 🕌 مکان برگزاری: خیابان شهید هاشمی نژاد ، بین هاشمی نژاد ۹و۱۱ ، درب جنب افق کوروش ، پژوهشکده کلام و معارف اهل بیت علیهم السلام 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ موسسه علمی پژوهشی کلامنا •┈┈•••✾✾•••┈┈• ╔═🍃🌸════╗ @kalamona_ir ╚════🌸🍃═╝ 📍عضویت در کانال ⬇️⬇️⬇️ https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
ممنوع دو ، نزد امیرمؤمنان (ع) آمده و اظهار و طلب کمک نمودند. امام فرمود: بر ما واجب است تا در صورت درستي که سخنان شما درست باشد، به شما کمک کنيم. آنگاه امیرمؤمنان علی(ع)، مردي را به بازار فرستاد تا براي آنان 👘👡 و 🌭🍗خريداري نمايد و به هر يک از آنان نيز صد درهم💰 دادند. يکي از ، لب به اعتراض گشود: من هستم! در حالي که اين زن است! چرا با ما يکسان رفتار ميکنيد؟ سهم عرب بايد بيشتر باشد! علي عليه السلام فرمودند: را خوب خوانده ام و در آن تأمل نموده ام. در هيچ يک از آيات قرآن نديده ام که به اندازه بال پشه اي بين و فرقي باشد. 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۲، ص۱۴۱ 📚یعقوبي، تاریخ، ج۲، ص۱۸۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
التجاء و اضطرار به خداوند متعال در هر حال سئل أَبَو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِمَا اِخْتَلَفَتْ مَنِيَّاتُ اَلنَّاسِ فَمَاتَ بَعْضُهُمْ بِالْبَطَنِ وَ بَعْضُهُمْ بِالسِّلِّ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَوْ كَانَتِ اَلْعِلَّةُ وَاحِدَةً أَمِنَ اَلنَّاسُ حَتَّى تَجِيءَ تِلْكَ اَلْعِلَّةُ بِعَيْنِهَا فَأَحَبَّ اَللَّهُ أَنْ لاَ يُؤْمَنَ عَلَى حَالٍ از امام صادق عليه السّلام سوال شد : به چه جهت بيماريهایی که موجب مرگ است‌ مختلف است؟بعضى به ناراحتي هاى شكم و بعضى با سل مى‌ميرند؟ امام عليه السّلام فرمودند: اگر يك علت فقط‍‌ موجب مرگ مى‌شد مردم آسوده بودند تا همان علت و بيمارى خاص پيدا شود، خداوند متعال خواست كه مردم هیچگاه خود را از ابتلاء او در مصونیت نبینند( و به او پناه ببرند) مناقب ابن شهر آشوب ج۴ ص۲۵۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
غیب گوئی عجیب حضرت ابوطالب درباره ولادت حضرت امیر علیه السلام حضرت ابوطالب چهار پسر داشت که فاصله سنی میان هریک از آن‌ها با پسر بعدی، ده سال بوده است؛ «طالب» پسر اول بوده است و حضرت ابوطالب به‌واسطه‌ی او به این کنیه نامیده شده است. پسر دوم «عقیل» است. پسر سوم «جعفر» بوده که نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین برادر حضرت امیر به ایشان بوده. پسر چهارم نیز حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام بوده است. 🛑...عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: «إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ جَاءَتْ إِلَى أَبِي طَالِبٍ لِتُبَشِّرَهُ بِمَوْلِدِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ أَبُو طَالِبٍ: «اِصْبِرِي سَبْتاً أُبَشِّرْكِ بِمِثْلِهِ إِلاَّ اَلنُّبُوَّةَ.»» وَ قَالَ: «اَلسَّبْتُ ثَلاَثُونَ سَنَةً وَ كَانَ بَيْنَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ثَلاَثُونَ سَنَةً.» 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: «به‌راستی که فاطمه بنت‌اسد (مادر امیرالمؤمنین)، نزد (شوهرش) ابوطالب رفت تا او را به ولادت پیامبر (صلوات‌الله‌علیهم) بشارت دهد. ابوطالب به او گفت: «به‌اندازه یک ″سَبت″ صبر کن؛ که تو را به (مولودی) بشارت می‌دهم که مثل او است، جزاین‌که نبوت ندارد.»» امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «″سَبت″، سی سال است و (فاصله‌ی سنیِ) میان رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) سی سال بود.» 📚:الکافي ج۱ص۴۵۲ ➖بشارت حضرت ابوطالب به ولادت امیرالمومنین علیهما السلام 🛑عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: لَمَّا وُلِدَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فُتِحَ لآِمِنَةَ بَيَاضُ فَارِسَ وَ قُصُورُ اَلشَّامِ فَجَاءَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ أُمُّ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ إِلَى أَبِي طَالِبٍ ضَاحِكَةً مُسْتَبْشِرَةً فَأَعْلَمَتْهُ مَا قَالَتْ آمِنَةُ فَقَالَ لَهَا أَبُو طَالِبٍ وَ تَتَعَجَّبِينَ مِنْ هَذَا إِنَّكِ تَحْبَلِينَ وَ تَلِدِينَ بِوَصِيِّهِ وَ وَزِيرِهِ . 🔰مفضل بن عمر گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم مى‌فرمود:چون رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله متولد شد براى آمنه(مادرش)سپيدى(كاخهاى)فارس و سرخى كاخهاى شام آشكار شد،فاطمه بنت اسد مادر امير المؤمنين عليه السّلام خندان و مژده‌بخش نزد ابى طالب آمد و او را از مكاشفۀ آمنه خبردار كرد، ابو طالب در پاسخش گفت:تو از اين موضوع در شگفتى،تو خود آبستن شوى و وصى و وزير او را بزائى. 📚الکافي ج ۱، ص ۴۵۴ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️ ذکر خیری برای ابراهیم ع قرآن دعایی را از حضرت ابراهیم نقل می‌کند:‌ « وَ اجْعَل لىّ‏ِ لِسَانَ صِدْقٍ فىِ الاخِرِینَ»: خدایا برای من نام نیکی در آیندگان قرارده!  خداوند متعال در استجابت این دعای ع بیان می‌فرماید که به ابراهیم و برخی انبیای دیگر مانند اسحاق و یعقوب، لسان صدق داده است : 🔰 «فَلَمَّا اعْتزَلهمْ وَ مَا یَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ اِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ  وَ کلا جَعَلْنَا نَبِیًّا. وَ وَهَبْنَا لَهُم مِّن رَّحْمَتِنَا وَ جَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیًّا»: و ما از رحمت خود برای آنها ذکر خیری قرار دادیم. ( مریم: ۵۰ ) در روایتی از امام صادق ع آمده است:  🔰 هو علي بن أبي طالب ع عرضت ولايته على إبراهيم. فقال : اللّهم اجعله من ذريتي ، ففعل الله ذلك. منظور از ذکر خیری که به ابراهیم داده شد، ع است که ولایتش بر او عرضه شد ، ابراهیم فرمود خدایا او را در ذریه من قرار بده، خدا نیز دعایش را استجابت کرد. 📚🌐 بحارالانوار، ج۳۶ ص۵۷ https://lib.eshia.ir/11008/36/57 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
تحلیل اختلاف الحدیثی روایات مکان اعتکاف در منابع روایی شیعه.pdf
489.6K
🔖 دانلود مقاله «تحلیل اختلاف الحدیثی روایات مکان اعتکاف در منابع روایی شیعه» ✍️ نویسنده: محمد جواد حسنی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم 📘 دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث ✂️ اعتکاف یکی از شاخص‌ترین نمادهای عبودیت و دنیاگریزی در اسلام به‌شمار می‌رود که اهتمام ویژۀ معصومان (ع) در پاسداشت آن، کم‌نظیر است. در میان احکام و آداب اعتکاف، مکان آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. «مسجد» به‌عنوان مکانی مشخص برای انجام این عبادت، تعیین شده اما در اینکه کدام مسجد مورد نظر شارع است، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. چندگانگی نظرات فقهی، معلول اختلاف در روایات این باب است. برخی روایات به‌طور مشخص و انحصاری از مسجد الحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه، بصره و یا مدائن به‌عنوان مکان اعتکاف، نام برده‌اند؛ دستۀ دیگر، مسجد جامع هر شهر را به‌صورت مستقل و یا در کنار مساجد قبلی معرفی کرده‌اند؛ تعدادی هم وقوف در مسجد جماعت را با ویژگی‌های خاص، برای انجام یک اعتکاف مشروع، شرط دانسته‌اند. در این نوشتار تلاش شده با روشی نوآورانه، روایات مربوطه را بر اساس محتوا در سه دستۀ پیش‌گفته، چینش کند و نظرات فقهی هر دسته را مرور نماید و در پایان با هدف رسیدن به مراد واقعی معصوم، اسباب اختلاف این روایات را شناسایی کرده و به تحلیل و بررسی آنها بپردازد. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖وسط حرف دیگران پریدن 🛑عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): مَنْ عَرَضَ لِأَخِيهِ الْمُسْلِمِ الْمُتَكَلِّمِ فِي حَدِيثِهِ فَكَأَنَّمَا خَدَشَ وَجْهَهُ. 🔰 امام صادق "صلوات الله علیه "فرمود که رسول خدا "صلی الله علیه و آله" فرمود: هر كه در ميان سخن برادر مسلمانش وارد شود؛ چنان است كه چهره او را بخراشد. 📚الكافي ج۲ ص۶۶۰ ✍یقینا هنگام گفتگو و شنیدن سخنان طرف مقابل به ذهن ما نیز کلماتی می رسد طبق آدابی که اهل بیت" صلوات الله علیهم" به ما آموختند باید حرف را در ذهن خود نگه داریم تا سخن برادرمان تمام شود بعد شروع به تکلم کنیم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri