eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1.1هزار دنبال‌کننده
640 عکس
82 ویدیو
80 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
📌هرگاه اندوهگین شدی، کن. صحرانشينى بود كه نزد پيامبراکرم(ص) مى‌آمد و براى ايشان مى‌آورد و همان جا مى‌گفت: 💰پول هديۀ ما را بده و پيامبر(ص) . پيامبر هر گاه مى‌شد، مى‌فرمود: آن صحرانشين چه مى‌كند؟ كاش نزد ما مى‌آمد. 📚کلینی، الکافی، ج2، باب الدعابة و الضحک، حدیث1. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌با کودکانی که موقع در حاضر می‌شوند، چه کنیم؟ 📍عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الصِّبْيَانِ إِذَا صَفُّوا فِي‏ الصَّلَاةِ الْمَكْتُوبَةِ قَالَ: «لَا تُؤَخِّرُوهُمْ عَنِ الصَّلَاةِ الْمَكْتُوبَةِ وَ فَرِّقُوا بَيْنَهُمْ.» 🕋از جابر بن یزید جُعفی نقل شده است: از امام باقر(علیه‌السلام) درباره نابالغی که در صفوف نمازهای واجب (یومیه) می‌ایستند، سؤال کردم. حضرت فرمود: آنان را از جماعت نماز واجب نرانید، بلکه میانشان جدایی بیندازید. (یعنی بینشان بایستید تا اتصال صفوف جماعت برقرار شود.) 📚کلینی، الكافي، ج‏۳، ص۴۰۹. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⭕️ نقره‌ داغ شدن مبلغ بهایی در مناظره با آیت الله وحید خراسانی❗️ 💥 وقتی نماینده فرقه، ۷ بار شکست خورد! ✍ دستنویس شخصی منذر🔻 1⃣ آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی از مراجع برجسته‌ای هستند که علاوه بر فقه و اصول در رشته معارف اسلامی ید طولایی دارند که اینجانب منبرهای غرّای ایشان را در دهه چهل از یاد نمی‌برم. یادم هست همان موقع ها گفته می‌شد که اگر ایشان منبر را ترک نمی‌کرد و برای تدریس فقه و اصول به حوزه نمی‌رفت و در تهران می‌ماند مرحوم استاد را تحت الشعاع خود قرار می‌داد.   2⃣ پدرم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد ابوالحسنی داستانی از ایشان نقل می کرد که پیداست در عرصه نیز قوی و قدرتمند ظاهر می‌شده‌اند. در آن زمان میان آقای وحید خراسانی و یکی از مبلغان که در مازندران فعالیت می کرد مناظره جالبی رخ داد که به حیثیت و آبروی فرقه ضاله لطمه زیادی وارد شد. داستان این خاطره که پدرم آ ن را نقل کرد چنین است. 3⃣ تبلیغات فرقه ضاله بهائیت در شمال ایران شدت گرفته بود و یکی از مبلغین آنها که در بین جوانهای مسلمان فعالیت می‌کرد و اعلام کرده بود حاضر است با علما و مراجع بزرگ شیعه مناظره کند. چنانچه پاسخ کوبنده‌ای به این مبارز طلبی و هل من مبارزگویی او داده نمی‌شد شوکی برای جامعه اسلامی محسوب می شد و مایه گمراهی افراد ضعیف الایمان می گردید لذا باید به گونه ای شاخ گستاخی او شکسته می شد. می دانید که خطه شمال به ویژه شهر نور به علت وجود زادگاه مورد توجه خاص بهائی‌ها قرار دارد و اهمیت خاصی به آن می‌دهند که خوشبختانه به علت فعالیت علما نقشه‌های آنان نقش برآب شده است. در این زمان که ایام تبلیغی آن فرد بهایی بود گذار پای آقای وحید خراسانی به خطه شمال باز شد. پیغام ایشان به آن فرد مذکور رسانده شد و اعلام شد که آمادگی برای مناظره وجود دارد. سپس مجلسی فراهم گردید که با هم بحث کنند و شکست هر شخص به معنای شکست عقیده و مذهب همان شخص باشد. 4⃣ آقای وحید در ابتدای مناظره گفتند: خُب، هر کس که شکست خورد چه جریمه ای باید بدهد؟ این داستان رایگان تمام نشود. قرار شد مبلغی را به پول آنروز کنار بگذارند که هر کدام در بحث شکست خوردند هزار تومان به دیگری بپردازد و قبل از آن مبلغی از دو طرف نزد فرد سومی که مورد اعتماد طرفین بود گذاشته شد که هر کدام شکست خوردند آن فرد سوم پول دیگری را در اختیار فرد پیروز قرار دهد. بعد از توافق سر این قضیه آقای وحید فرمودند که: خُب بحث ما بر پایه عقل باشد یا بر پایه نقل؟ با ادله عقلی با هم بحث کنیم یا ادله نقلی؟ آن شخص گفت که با ادله عقلی. آقای وحید فرمودند که، عقل نارساست در این عرصه چون اگر عقل نیاز ما را برآورده می کرد نیازی به وحی و نقل نبود و دلیل آورد که عقل ناقص است و ما باید بر پایه نقل بحث کنیم و طرف مقابل بر جواب ماند و قبول کرد که باید از طریق نقل مباحثه کنیم. اشاره نمودند و هزار تومان برای آقای وحید کنار گذاشتند. آقای وحید فرمودند که نقل هم ناقص است و ما نقل را نمی توانیم در اینجا بکار ببریم و برای این حرفشان دلایل زیادی ذکر کردند و اینکه ما اصلاً اساس معتقدات یکدیگر را قبول نداریم چگونه تمسک به نقل بکنیم و این عقل است در اینجا حاکم است و ثابت کرد که ما باید از طریق عقل با هم بحث کنیم و آن طرف درماند و گفت صحیح است و هزار تومان دیگر برای آقای وحید کنار گذاشتند. ایشان گفتند که نه عقل نمی‌تواند و ما باید از دریچه‌ی نقل وارد بحث شویم. و برای این دوباره دلایل بسیار آورد. در حدی که مُبلغ بهایی محکوم شد و هزار تومان دیگر برای آقای وحید خراسانی کنار گذاشته شد. دو مرتبه ایشان بحث را برگرداند و گفت که ما باید از طریق عقل بحث کنیم. و دلیل آورد و باز آن مُبلغ محکوم شد و دوباره هزار تومان کنار گذاشته شد. همین طورعقل- نقل، عقل- نقل هفت هشت هزار تومان پول برای آقای وحید خراسانی کنار گذاشته شد و جلسه به این طریق خاتمه یافت و معلوم شد که این مبلغ مثل یک موم در چنگ استدلال های قوی آقای وحید - این خطیب و فقیه اسلامی - اسیر است و مجلس [پیش از رسیدن به اصل بحث] منقضی شد و فهمیدند که نه، این شخص اصلاً قادر نیست از پس این شخصیت توانمند بر بیاید . ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✅یا رسول الله، اجود الاجواد کیست؟ 🔻إرشاد القلوب ج ۱ ص ۱۴ الباب الأول في ثواب الموعظة و النصيحة 💠 عن أنس قال: قال رسول الله صلی‌الله علیه وآله: أ لا أخبركم بأجواد الاجواد؟ قالوا: بلى يا رسول الله، فقال: أجود الأجواد، الله و أنا أجود بني آدم و أجودهم بعدي رجل علم بعدي علما فنشره و يبعث يوم القيامة أمة واحدة و رجل جاد بنفسه في سبيل الله حتى قتل. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ♦️ سید محمد جواد سید شبیری ♦️ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💠 فضیلت قرائت سوره صافات در روزهای جمعه 🔆 راه‌کاری برای زیاد شدن روزی و کلی اتفاق خوب دیگه! 💠 امام صادق(ع) فرمودند: کسی که سوره‌ی صافات رو هر جمعه بخونه، از همه‌ی آفت‌ها حفظ می‌شه، همه‌ی بلاهای دنیا ازش دور می‌شه، و بیشترین حد ممکن از روزی در دنیا نصیبش می‌شه، و خدا مال و فرزندان و بدنش رو گرفتار شر شیطان و ستمگران نمی‌کنه. و اگر اون روز یا شب بمیره، خدا شهید محشورش می‌کنه و شهید از دنیا می‌بردش و تو بهشت با شهدا و هم‌درجه‌ی اونها قرارش می‌ده. 🔖 عنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ اَلصَّافَّاتِ فِي كُلِّ يَوْمِ جُمُعَةٍ ، لَمْ يَزَلْ مَحْفُوظاً مِنْ كُلِّ آفَةٍ مَدْفُوعاً عَنْهُ كُلُّ بَلِيَّةٍ فِي اَلْحَيَاةِ اَلدُّنْيَا مَرْزُوقاً فِي اَلدُّنْيَا بِأَوْسَعِ مَا يَكُونُ مِنَ اَلرِّزْقِ وَ لَمْ يُصِبْهُ اَللَّهُ فِي مَالِهِ وَ لاَ وَلَدِهِ وَ لاَ بَدَنِهِ بِسُوءٍ مِنْ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ وَ لاَ مِنْ جَبَّارٍ عَنِيدٍ وَ إِنْ مَاتَ فِي يَوْمِهِ أَوْ لَيْلَتِهِ بَعَثَهُ اَللَّهُ شَهِيداً وَ أَمَاتَهُ شَهِيداً وَ أَدْخَلَهُ اَلْجَنَّةَ مَعَ اَلشُّهَدَاءِ فِي دَرَجَةٍ مِنَ اَلْجَنَّةِ. 📙ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج۱، ص۱۱۲ عن الصادق علیه السلام: من قرأ سورة الصافّات فی کلّ یوم جمعة لم یزل محفوظاً من کلّ آفة مدفوعاً عنه کلّ بلیّة فی الحیاة الدنیا مرزوقاً فی الدنیا فی أوسع ما یکون من الرزق و لم یصبه اللّٰه فی ماله و ولده و لاٰ بدنه بسوء من کلّ شیطان رجیم و لا من جبّار عنید و إن مٰات فی یومه أو لیلته بعثه اللّٰه شهیداً و أدخله الجنّة مع الشهداء فی درجة من الجنّة. تفسیر صافی ج۴ ص۲۸۸ 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸 سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be https://t.me/shobeiri
♦️اهمیة التَعَوَّذُ بِاللَّهِ مِنَ اَلشَّيْطَانِ اَلرَّجِيمِ و حقیقة هَمَزَاتِهِ وَ نَفَخَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ تَفْسِيرُ اَلْإِمَامِ ، قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : تَعَوَّذُوا بِاللَّهِ مِنَ اَلشَّيْطَانِ اَلرَّجِيمِ فَإِنَّ مَنْ تَعَوَّذَ بِاللَّهِ أَعَاذَهُ اَللَّهُ وَ تَعَوَّذُوا مِنْ هَمَزَاتِهِ وَ نَفَخَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ أَ تَدْرُونَ مَا هِيَ؟ أَمَّا هَمَزَاتُهُ فَمَا يُلْقِيهِ فِي قُلُوبِكُمْ مِنْ بُغْضِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ قَالُوا يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ كَيْفَ نُبْغِضُكُمْ بَعْدَ مَا عَرَفْنَا مَحَلَّكُمْ مِنَ اَللَّهِ وَ مَنْزِلَتَكُمْ قَالَ أَنْ تُبْغِضُوا أَوْلِيَاءَنَا وَ تُحِبُّوا أَعْدَاءَنَا قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَا نَفَخَاتُهُمْ ؟ قَالَ هِيَ مَا يَنْفُخُونَ بِهِ عِنْدَ اَلْغَضَبِ فِي اَلْإِنْسَانِ اَلَّذِي يَحْمِلُونَهُ عَلَى هَلاَكِهِ فِي دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ وَ قَدْ يَنْفُخُونَ فِي غَيْرِ حَالِ اَلْغَضَبِ بِمَا يُهْلِكُونَ بِهِ. أَ تَدْرُونَ مَا أَشَدُّ مَا يَنْفُخُونَ؟ وَ هُوَ مَا يَنْفُخُونَ بِأَنْ يُوهِمُوا أَنَّ أَحَداً مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ فَاضِلٌ عَلَيْنَا أَوْ عِدْلٌ لَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ أَمَّا نَفَثَاتُهُ فَإِنَّهُ يُرِي أَحَدَكُمْ أَنَّ شَيْئاً بَعْدَ اَلْقُرْآنِ أَشْفَى لَهُ مِنْ ذِكْرِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ مِنَ اَلصَّلاَةِ عَلَيْنَا . 📚نشانی: بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۶۰، ص ۲۰۴ عنوان باب: الجزء الستون > [تتمة كتاب السماء و العالم] > باب 3 إبليس لعنه الله و قصصه و بدء خلقه و مكايده و مصايده و أحوال ذريته و الاحتراز عنهم أعاذنا الله من شرورهم. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفرین بر این دیانت و تقوا! جشن فارغ التحصیلی در کنار مضجع شریف اهل بیت علیهم السلام با همصدایی با جملاتی سراسر حاکی از مسئولیت و وظیفه شناسی در برابر مردم! چرا در محیط های دانشگاهی ما دیانت و دین مداری چنین بروز و شهودی ندارد؟! •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری 💠https://eitaa.com/rejal_shobeiri 🆔 https://t.me/rejal_shobeirihttp://eitaa.com/shobeiri 🆔https://t.me/shobeiri
جواز سب و لعن و غیبت و بیزاری از مخالفین در کلام صاحب جواهر مرحوم شیخ محمد حسن نجفی رضوان الله علیه (از اکابر علمای امامیه _ متوفای ١٢۶۶ هجری قمری) در کتاب شریف "جواهر الکلام" در باب "في جواز غیبة المخالف" می نویسد: وعلى كل حال فالظاهر إلحاق المخالفين بالمشركين في ذلك لاتحاد الكفر الإسلامي والإيماني فيه ، بل لعل هجاؤهم على رؤس الاشهاد من أفضل عبادة العباد ما لم تمنع التقية ، وأولى من ذلك غيبتهم التي جرت سيرة الشيعة عليها في جميع الأعصار والأمصار علمائهم وأعوامهم ، حتى ملأوا القراطيس منها بل هي عندهم من أفضل الطاعات ، وأكمل القربات فلا غرابة في دعوى تحصيل الإجماع ، كما عن بعضهم بل يمكن دعوى كون ذلك من الضروريات ، فضلا عن القطعيات به هر حال ظاهر حکم این است که از مخالفین شیعه اثناعشری مانند مشرکین می توان غیبت کرد، چرا که در مسئله جواز غیبت، کفار اسلامی (مشرکین) و کفار ایمانی (مخالفین مکتب اهل بیت) یکسان هستند. بلکه شاید بی احترامی به مخالفین شیعه از برترین عبادات باشد اگر تقیه مانع از آن نشود، و بهتر از آن، غیبت کردن از مخالفین شیعه اثناعشری است که سیره علمای شیعه در همه دورانها و روزگاران بوده است، تا جایی که کاغذها از آن پر کرده اند و نزد آنان از برترین طاعات و عبادات و کامل ترین وسایل برای نزدیکی به خداوند است، بنابراین اگر ادعای اجماع بر این مطلب کنیم عجیب نیست چنانچه بعضی علما گفته اند، و بلکه امکان دارد بگوییم از جواز غیبت از آنان از ضروریات مذهب شیعه است، چه رسد که از قطعیات باشد لا يخفى على الخبير الماهر الواقف على ما تظافرت به النصوص، بل تواترت من لعنهم وسبهم وشتمهم وكفرهم وانهم مجوس هذه الأمة ، واشر من النصارى وأنجس من الكلاب بر انسان آگاه به روایات پوشیده نیست که در روایات فراوان و بلکه متواتر لعن،سب، بدگویی و کفر مخالفین وارد است، و اینکه آنها مجوس این امت اند و بدتر از یهودی و مسیحی، و نجس تر از سگ هستند ومعلوم أن الله تعالى عقد الأخوة بين المؤمنين بقوله تعالى ( إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ ) دون غيرهم ، وكيف‌يتصور الاخوة بين المؤمن والمخالف ، بعد تواتر الروايات وتظافر الآيات ، في وجوب معاداتهم ، والبراءة منهم ، وحينئذ فلفظ الناس والمسلم ، يجب إرادة المؤمن منهما ، كما عبر به في أربعة أخبار و معلوم است که خداوند عقد برادری را بین مومنین بسته است چنانچه می فرماید: فقط مومنان با هم برادر هستند، پس چگونه می توان بین مومن (شیعه اثناعشری) و مخالفین آنان ادعای برادری کرد؟! بعد از ورود آیات و روایات فراوان و متواتر در مورد وجوب دشمنی و بیزار بودن از آنان؟! بنابراین در روایاتی که می گویند از مسلمان غیبت نکن، منظور از مسلمان یا مردم، همان مومنین هستند نه غیر آنها وبالجملة طول الكلام في ذلك كما فعله في الحدائق من تضييع العمر في الواضحات ، إذ لا أقل من أن يكون جواز غيبتهم لتجاهرهم بالفسق ، فان ما هم عليه أعظم أنواع الفسق بل الكفر وإن عوملوا معاملة المسلمين في بعض الأحكام للضرورة ،  وعلى كل حال فقد ظهر اختصاص الحرمة بالمؤمنين ، القائلين بإمامة الأئمة الاثنى عشر دون غيرهم من الكافرين والمخالفين ولو بإنكار واحد منهم عليهم‌السلام در نهایت می گوییم اطاله کلام همانطور که صاحب حدائق انجام داده بی فایده است چرا که غیبت کردن از مخالفین، دست کم به علت اینکه گناه خود را آشکار می کنند جایز است. آنان مرتکب بدترین گناه و بلکه کفر هستند. و اگر با آنان در برخی احکام به عنوان مسلمان معامله می شود، فقط به دلیل ضرورت و تقیه است. در هر صورت حرمت غیبت فقط برای مومن است که قائل به امامت دوازده امام هستند، نه غیر آنان از کفار و مخالفین حتی اگر یک امام را انکار کنند جواهر الکلام في شرح شرائع الإسلام، جلد ٢٢ صفحه ۶٢، چاپ دار إحیاء التراث العربي ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔰امیرالمومنین امام على عليه السلام: 🔻دروغگو و مرده يكسانند؛ زيرا برترى زنده بر مرده به اعتماد بر اوست. پس اگر به سخن او اعتمادى نشود، زنده نيست 🔻الكَذّابُ و المَيّتُ سَواءٌ؛ فإنّ فَضيلَةَ الحَيِّ علَى المَيّتِ الثِّقَةُ بهِ، فإذا لَم يُوثَقْ بكَلامِهِ بَطَلَت حَياتُهُ 📚غررالحكم حدیث 2104 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌اوج مظلومیت علی علیه السلام. چون پسر عمر خلیفه دوم در شام نزد آمد، معاويه به عمروبن عاص پيام فرستاد و گفت: «اى عمرو، خداوند با آمدن عبيدالله به ، عمربن خطاب را براى تو زنده كرده و من - را - چنان میبينم كه او را به سخنرانى وا دارم تا شهادت دهد كه (ع)، قاتل است و مراد ما از این به دست عبیدالله حاصل آيد.» 📚منقری، وقعة صفین، ص82. 📌 دشمنان نان به نرخ روز بن شعبه از طرف ، بود. او هر روز بر مسجد، امیرمؤمنان (ع) و را می‌داد. یک روز مغیره، به صعصعه‌بن‌صوحان گفت: بپرهیز از این‌که على(ع) را بیان كنی. من از تو به (ع) آگاه‌تر هستم ولى در دست سلطانی است که اگر از کنیم و مدح علی(ع) را بگوییم، ما را مجازات می‌کند. 📚ابوالفرج اصفهانی، الاغانی، ج۱۷، ص۹۰ 📚ابن اثیر، الکامل، ج۳، ص۴۲۹. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✅با دقت این روایت را بخوانید ‼️ امام صادق علیه السلام فرمود: إِذَا ذُكِرَ النَّبِىُّ فَأَكْثِرُوا الصَّلَاةَ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَى النَّبِىِّ صَلَاةً وَاحِدَةً صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ صَلَاةٍ فِي أَلْفِ صَفٍّ مِنَ الْمَلَائِكَةِ وَ لَمْ يَبْقَ شَيءٌ مِمَّا خَلَقَهُ اللَّهُ إِلَّا صَلَّى عَلَى [ذلِكَ] الْعَبْدِ لِصَلَاةِ اللّهِ عَلَيْهِ وَ صَلَاةِ مَلائِكَتِهِ فَمَنْ لَمْ يَرْغَبْ فِي هَذَا فَهُوَ جَاهِلٌ مَغْرُورٌ قَدْ بَرِئَ اللّهُ مِنْهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ؛ هنگامى كه نام پيامبر برده شود بر او بسيار صلوات بفرستيد؛ چراكه هر كس يك صلوات بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) بفرستد خداوند هزار صلوات و درود در هزار صفّ از ملائكه، بر او مى فرستد و چيزى از مخلوقات خدا باقى نمى ماند، مگر اين كه به خاطر صلوات خدا و فرشتگانش بر او صلوات مى فرستند و هر كس به چنين پاداش عظيمى علاقه نداشته باشد، جاهل مغرورى است كه خدا و رسول خدا و اهل بيتش از او بيزارند. 📚 کافی، ج2، ص492. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
جایگاه عن ابِی بصیرٍ عن ابی عبداللهِ علیه السلام قالَ سَمِعتُهُ یقولُ قالَ رسولَ اللهِ صلی اللهُ علیه و آله:«طوبَی لِعبدٍ نُوَمَةٍ عَرَفَهُ اللهُ وَ لَم یَعرِفُهُ النّاسُ اولئکَ مَصابیحُ الهدَی و یَنابیعُ العلمِ یَنجلِی عنهُم کلُّ فِتنةٍ مُظلِمَةٍ لَیسُوا بِالمَذاییعِ البُذُرِ وَ لا بِالجُفَاةِ المُراءِینَ.» ابوبصیر گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده اند: «خوشا به حال بنده ی گمنامی که خدا او را بشناسد و مردم او را نشناسند؛ آن ها چراغ های هدایت و سرچشمه های دانش هستند؛ به واسطه ی آن ها هر فتنه ی تیره و تاری برطرف گردد؛ آنان نه فاش کننده و پرده بردار از اسرارند و نه ناسپاس، ریاکار و خودنما.» 📚 اصول کافی، ج2، ص 225 💠چه زیبا فرمود امیر بیان که «إِنَّ فِي الْخُمُولِ لَرَاحَة؛ یعنی آسایش در گمنامی است». ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri