📌پاسخ به یک شبهه قدیمی و مضحک:
از قلم نویسنده شبهه بر می اید که که وی عموم مردم را بی سواد فرض کرده است؛ لذا از انتشار مطالب شبهه پوزش می طلبم.
🗓از چه تاریخی کلمه شهادت برای #حضرت_فاطمه ، مرسوم شد.
⛔️ماجرای افسانه شهادت حضرت فاطمه(رضی الله عنها) در تقویم ایران!
✔️تقویم سال ۷۱: وفات حضرت فاطمه!
➖(تا آن وقت، هیچ خبری از کذب شهادت نبود!)
✔️تقویم سال۷۷: شهادت حضرت فاطمه به قولی!
➖(یعنی هنوز خودشون هم مطمئن نشده بودند که افسانه شهادت، وجود داشته باشد!)
✔️تقویم سال ۷۹ به بعد: شهادت حضرت فاطمه!
➖(از این تاریخ به بعد، تصمیم قطعی خود مبنی بر پخش افسانه شهادت گرفتند و سناریوی دیگر برای توهین به مقدسات اهل سنت شروع شد!)
📌پاسخ:
⬅️اثبات #شهادت یا #وفات یا هر مطلب دیگری باید مستند به تاریخ گردد نه تقویم.
⬅️همه #تقویم های منتشره در قبل و بعد از انقلاب یک دست نبودند. ناشران متعهد و دیندار به ثبت شهادت اهتمام داشته و دارند.
⬅️ #رویدادهای_تاریخی تقویم را در هر دوره ای ناشران با مطالعات غیر تخصصی تنظیم می کنند.
⬅️قبل از انقلاب طبیعی بود که رژیم پهلوی که علیه حجاب و خیلی از ضروریات دین گام برمی داشت، تقویم را اینگونه بنویسد.
آیا اگر این رژیم چیزهایی را علیه یه عده ای یا به نفع عده ای تنظیم کرده باید بپذیریم؟
⬅️تحریف تاریخ یعنی همین. یعنی ناشرای ممکن است تاریخ را تحریف کند.
⬅️آیا تاریخ چیزی را نقل کند، مورد ملاک است یا انتشار هر مطلبی از یک تقویم؟
⬅️در منابع تاریخ و حدیث شیعه و سنی هجوم به خانه و شهادت حضرت #زهرا(س) و فرزندش محسن مطرح شده است.
⬅️بنا بر نقل همه #منابع تاریخی و حدیثی فریقین، حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول الله(ص) مدت کوتاهی زندگی کرد و همچنان که رسول الله خبر داده بود، نخستین کس از اهل بیت که به او ملحق میگردد، دخترش است.
⬅️رسول الله قبل از رحلت، درباره وفات خود و شهادت دخترش به امیرمؤمنان #علی خبر داده بود و به ایشان یادآوری کردند که به زودی دو رکن از ارکان حمایتی تو از دنیا می روند؛
⬅️در منابع فریقین، براي بيماري حضرت زهرا هيچ سببي به جز مصدوميت ناشي از هجوم به منزل گزارش نشده است. طبق برخی شواهد تاریخی، آثار مصدومیت و بیماری ایشان کم کم ظاهر گردید؛
⬅️براساس شواهد تاریخی و حدیثی، تردیدی نیست که حضرت فاطمه با #هجوم غاصبان به منزل، #مجروح و بر اثر آن به شهادت رسید.
⬅️افزون بر تصریح برخی ادعیه در شهادت آن حضرت، امام #کاظم(ع) نیز از آن حضرت با وصف #صدیقه_شهیده یاد کرده است.
در روایتی از رسول الله نیز بر این نکته اشاره شده است:
«ملعون است، ملعون است، کسانی که بعد از من به دخترم فاطمه ظلم میکنند، حقش را غصب میکنند و او را به شهادت میرسانند.»
⬅️حضرت زهرا فرمود:
«من از اینان سؤالی دارم. اگر آنان من را تصدیق کردند، آنگاه نظر خود را اعلام خواهم کرد. آن حضرت فرمود: «آیا از رسول الله شنیده اید که فرمود: فاطمه پاره تن من است. پس هر کس او را بیازارد، من را آزرده است و هر کس من را بیازارد، خدا را آزرده است؟» آنان گفتند: بله. سپس، ایشان رو به آنان کرد و فرمود: «خدا و ملائکه اش را شاهد میگیرم که شما من را آزردید و رضایتم را تحصیل نکردید. به خدا سوگند! با شما سخن نخواهم گفت تا به لقای پروردگار نائل گردم و چون پدرم را ملاقات کنم، شکایت شما را نزد پروردگار و او خواهم برد.»
⬅️ابن ابی الحدید(م656ق) در توجیه کار خلیفه نوشته است:
«رفتا ابوبکر و عمر قابل بخشش است، اما خوب بود که آنان احترام فاطمه و خانه او را حفظ می کردند.»
📚ملطی، التنبیه و الرد علی اهل الاهواء و البدع، ص20؛
📚طبری شیعی، دلائل الامامه، ص134.
📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص10.
📚کلینی، الکافی، ج1، ص458، ح1.
📚 کراجکی، كنز الفوائد، ج1، ص150.
📚ابن قتیبه دینوری، الإمامة و السياسة، ج1، ص31؛
📚شیخ صدوق، علل الشرايع، ج1، ص187- 186.
📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج6، ص50.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
📌الگوی همسرداری حضرت #زهرا(س)
اگر امیرمؤمنان #علی(ع) به مأموریتی می رفت، حضرت #زهرا(س) وسائل و #آذوقه_سفر ایشان را آماده میکرد و چون از فرط #محبت، تحمل دوری همسرش را نداشت و #گریه میکرد. به عنوان نمونه، در مأموریتی که برای امیرمؤمنان علی پیش آمد، سه روز گذشت و خبری از آن حضرت نیامد؛ حضرت #فاطمه(س) نگران گردید و با حال گریان نزد رسول الله(ص) رفت تا خبری از ایشان بیابد.»
📚ابن حنبل، مسند، ج6، ص282.
📚شیخ مفید، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج1، ص115.
📚شیخ صدوق، الامالی، ص105.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
📌پاسخ به یک سوال پر تکرار از #فاطمیه
چرا هنگام #هجوم به منزل حضرت #زهرا(س)، با وجود امیرمومنان ع#لی(ع) در منزل، ایشان پشت در نرفتند و حضرت زهرا(س) پشت در رفتند؟
در کتاب الامامه والسیاسه از ابن قتیبه دینوری(م276ق) از عمای اهل تسنن و برخی منابع دیگر و منابع شیعه آمده است که ابتدا امیرمؤمنان علی(ع) برای پاسخ گویی پشت در آمدند و پاسخ #قنفذ را هم دادند. اما در مرحله بعد حضرت زهرا(س) برای اقناع خصم پشت در آمد. وی می نویسد:
ابوبکر با نااُمید شدن از #بیعت امیرمؤمنان علی(ع)،
از قُنْفُذ خواست تا امیرمؤمنان علی(ع) را وادار به بیعت کند، اما آن حضرت حاضر به بیعت نشد. قُنْفُذ گفت:
«خليفه رسول خدا تو را- به بیعت فرا- مى خواند.» امیرمؤمنان على در پاسخ گفت:
«چقدر زود بر پيامبر دروغ روا داشتيد.» قُنْفُذ برگشت و موضوع را به آگاهى ابوبكر رسانيد. ابو بكر پس از شنيدن سخنان على، گريهاى طولانى كرد. عمر بار دوم گفت: «به كسى كه از بيعت با تو خوددارى كرده است، فرصت مده.»
قُنْفُذ چون در کار خود موفق نشد، به نزد ابوبکر و عمر بازگشت و بار دیگر همراه جماعتی که در میان آنان مُغَیرَه بن شُعبِه و سالم مولی ابی حَذَیفه نیز بودند، به در خانه حضرت فاطمه آمده و گفتند:
«ای فاطمه دختر رسول الله؛ هر آن کس که در خانه شما متحصن است را برای بیعت بیرون کن؛ با دیگر مسلمانان همراه شوید وگرنه به¬خدا سوگند، آتش را بر آنان روشن می کنیم.»
حضرت زهرا چون فرزند رسول الله بود و جایگاه خاصی در میان مسلمانان داشت، پشت درِ خانه آمد و فرمود:
«اى پسر خطّاب! آيا مىخواهى درِ خانه من را آتش بزنى؟! عمر، با بی احترامی پاسخ داد: آرى! اين كار، آن چه را كه پدرت آورده است، محكم تر مى سازد. سوگند به کسی که جانم در دست او است، یا بیرون بیاید و مانند دیگران بیعت کنید یا آن که خانه را با اهل آن می سوزانم.»
📚ابن قتیبه دینوری، الإمامة و السياسة، ج1، ص30؛
📚عیاشی، التفسیر، ج2، ص67- 66؛
📚شیخ مفید، الاختصاص(منسوب به شیخ مفید)، ص186- 185؛
📚شیخ مفید، الجمل و النصرة لسيد العترة في حرب البصرة، ص117.
📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج3، ص202.
📚بلاذری، أنساب الأشراف، ج1، ص586؛
📚سیدمرتضی، الشافی فی الامامه، ج3، ص241.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
🔆 اکسیر اعظم
حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْعَبْدِيِّ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ يس فِي عُمُرِهِ مَرَّةً وَاحِدَةً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خَلْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ بِكُلِّ خَلْقٍ فِي الْآخِرَةِ وَ فِي السَّمَاءِ وَ بِكُلِّ وَاحِدٍ أَلْفَيْ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ مِثْلَ ذَلِكَ وَ لَمْ يُصِبْهُ فَقْرٌ وَ لَا غُرْمٌ وَ لَا هَدْمٌ وَ لَا نَصَبٌ وَ لَا جُنُونٌ وَ لَا جُذَامٌ وَ لَا وَسْوَاسٌ وَ لَا دَاءٌ يَضُرُّهُ وَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْهُ سَكَرَاتِ الْمَوْتِ وَ أَهْوَالَهُ وَ وَلِيَ قَبْضَ رُوحِهِ وَ كَانَ مِمَّنْ يَضْمَنُ اللَّهُ لَهُ السَّعَةَ فِي مَعِيشَتِهِ وَ الْفَرَجَ عِنْدَ لِقَائِهِ وَ الرِّضَا بِالثَّوَابِ فِي آخِرَتِهِ وَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى لِمَلَائِكَتِهِ أَجْمَعِينَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ قَدْ رَضِيتُ عَنْ فُلَانٍ فَاسْتَغْفِرُوا لَهُ.
📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال؛ ص111
● از جابر جعفى نقل شده است كه امام باقر علیه السلام فرمودند: هر كس سوره ياسين را در عمر خود يك بار تلاوت كند، خداوند به شمار تمام آفريدگان دنيا و تمام آفريدگان آخرت و آنچه در آسمان است، به شمار هر يك دو هزار هزار حسنه براى او مى نويسد، و به همين اندازه گناهانش را محو مى كند، و دچار تنگدستى، بدهكارى، ويرانى خانه، سختى، ديوانگى، جذام، وسوسه و بيماريهاى زيانبار نمى شود، و خداوند سختيها و دشواريهاى مرگ را براى او آسان مىكند و خودش جان او را مى گيرد، و از جمله كسانى خواهد بود كه خداوند گشايش در زندگى و شادمانى به هنگام مرگ و خشنودى از پاداش آخرت را براى او ضمانت مى كند، و به همه فرشتگان آسمانها و زمين مى گويد: من از فلانى خشنودم، براى او طلب آمرزش كنيد.
● آیت الله العظمی وحید خراسانی:
به جهت رشد در معنویات و تقرّب به سوی خدای تعالی؛ در شبانهروز لااقل یکمرتبه سورة یس را خوانده و به حضرت زهراء سلام الله علیها هدیه نمایید. وقتی به حضرت صدیقه علیهاالسلام هدیه شود؛ این سوره یاسین اکسیر اعظم میشود.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
#حدیث
#شبهای_طولانی_زمستان
#بهار_مؤمن 🌼🍃
🌸🌸🌸
عن أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
🔹 «أَلشِّتاءُ رَبیعُ الْمُؤمِنِ یَطُولُ فیهِ لَیْلُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلى قِیامِهِ وَ یَقْصُرُ فیهِ نَهارُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلى صِیامِهِ»
☘☘☘
🔸 زمستان بهار مؤمن است،
از شبهاى طولانىاش براى شب زندهدارى و عبادت،
و از روزهاى کوتاهش براى روزه دارى بهره مىگیرد.
•┈┈••✾••┈┈•
📚 بحار الانوار ، ج ۹۳، ص ۲۴۹
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری
http://eitaa.com/shobeiri
https://eitaa.com/rejal_shobeiri
لعنت به آنکه بر تن اسلام خرقه کرد
این قوم متحد شده را فرقه فرقه کرد
قَالَتِ الزَّهْرَاءُ عَلَيْهَا السَّلَامُ:
أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ تَرَكُوا الْحَقَ عَلَى أَهْلِهِ، وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِيِّهِ، لَمَا اخْتَلَفَ فِي اللَّهِ اثْنَانِ، وَ لَوَرِثَهَا سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ، وَ خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ، حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا، التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن.
📚الإمامة و التبصرة من الحيرة؛ ص۱
حضرت زهرا عليهاالسلام بر سر مزار #حمزه عليه السلام در پاسخ شخصى فرمودند:
👈 به خدا سوگند اگر حق را به اهلش واگذار میکردند و از عترت رسول خدا پیروی مینمودند؛ حتی دو نفر دربارهی خدا اختلاف نمینمودند
● و امر امامت و خلافت یکی پس از دیگری به جانشينان پيامبر صلّي اللّه عليه وآله وسلّم ميرسيد؛ تا قائم ما، نهمين فرزند از حسين عليه السّلام، قيام مينمود.
#حق
#پیروی
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔹سید محمد جواد سید شبیری🔸
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
من كلام له قاله عند تلاوته: يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيم ... يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا جَرَّأَكَ عَلَى ذَنْبِكَ وَ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ وَ مَا أَنَّسَكَ بِهَلَكَةِ نَفْسِكَ أَ مَا مِنْ دَائِكَ بُلُولٌ أَمْ لَيْسَ مِنْ نَوْمَتِكَ [نَوْمِكَ] يَقَظَةٌ أَ مَا تَرْحَمُ مِنْ نَفْسِكَ مَا تَرْحَمُ مِنْ غَيْرِكَ فَلَرُبَّمَا تَرَى الضَّاحِيَ مِنْ حَرِّ الشَّمْسِ فَتُظِلُّهُ أَوْ تَرَى الْمُبْتَلَى بِأَلَمٍ يُمِضُّ جَسَدَهُ فَتَبْكِي رَحْمَةً لَهُ فَمَا صَبَّرَكَ عَلَى دَائِكَ وَ جَلَّدَكَ عَلَى مُصَابِكَ وَ عَزَّاكَ عَنِ الْبُكَاءِ عَلَى نَفْسِكَ وَ هِيَ أَعَزُّ الْأَنْفُسِ عَلَيْك ..
📚 #نهج_البلاغة؛ ص344
حضرت #امیرالمومنین_علیه_السلام:
... اى انسان، چه چيز تو را بر #انجام_گناه #جرأت داد؟ و چه چيز تو را به پروردگارت #مغرور كرد؟ و چه چيز تو را به #هلاكت خود واداشت؟ آيا دردت را درمان، و خوابت را بيدارى نيست؟ چرا به همان صورتى كه به ديگرى رحم مى كنى به خود رحم نمى نمايى؟ چه بسا كسى را در حرارت آفتاب مى بينى پس بر او سايه مى اندازى، يا شخصى را دچار دردى مى نگرى كه بدنش را میسوزاند و تو از روى رحمت بر او گريه مى كنى. پس چه چيز تو را بر اين دردت صبر داده، و بر بلاهايت توانمند نموده، و چه شادى و سرورى تو را از گريه بر جان خود كه نزد تو عزيزترين جانهاست باز داشته و دل تسلّايت داده؟ ...
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔸
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
#اسرار_صفات_مؤمن
عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
اَلْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ اَلضَّلاَلَ وَ اَلْكُفْرَ وَ اَلنِّفَاقَ
وَ اَلْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ لِلشَّيْءِ وَ نَحْنُ اَلشَّيْءُ وَ أَنْكَرَ اَللاَّشَيْءَ اَلدَّلاَمَ وَ أَتْبَاعَهُ
وَ اَلْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اِسْتَنْبَطَ اَلْأَشْيَاءَ فَعَرَفَ اَلْخَبِيثَ مِنَ اَلطَّيِّبِ
وَ اَلْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّهُ أَعْرَبَ عَنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ اَلْمُؤْمِنُ أَعْجَمِيٌّ لِأَنَّهُ أُعْجِمَ عَنِ اَلدَّلاَمِ فَلَمْ يَذْكُرْهُ بِخَيْرٍ
وَ اَلْمُؤْمِنُ فَارِسِيٌّ لِأَنَّهُ يَفْرِسُ فِي اَلْإِيمَانِ لَوْ كَانَ اَلْإِيمَانُ مَنُوطاً بِالثُّرَيَّا لَتَنَاوَلَهُ أَبْنَاءُ فَارِسَ يَعْنِي بِهِ اَلْمُتَفَرِّسَ فَاخْتَارَ مِنْهَا أَفْضَلَهَا وَ اِعْتَصَمَ بِأَشْرَفِهَا وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اِتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ يَنْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ .
از #امام_صادق_علیه_السلام روایت شده است که فرمود:
#مومن هاشمی است، چون گمراهی و کفر و نفاق را (هَشَمَ) درهم شکسته است؛
مومن قریشی است، زیرا اعتراف کرده به شی ء و «ماییم شی ء»، و لا شی ء را منکر شده است، که دلام (ثانی) و پیروان او هستند؛
مومن نبطی است، زیرا هر چیز را بررسی (استنباط) کرده و پلید آن را از پاکش تشخیص داده است؛
مومن عربی است، زیرا از ما سخن گفته و (حقائق) ما را آشکار کرده است؛
مومن اعجمی است، زیرا زبان از سخن در مورد دلام زبان بسته است و از او به نیکی یاد نکرده است؛
مومن فارسی است، زیرا در ایمان فراست دارد، و اگر ایمان از ستاره ثریا آویخته باشد، فارسیان به آن دست پیدا میکنند. منظور از «فارس»، «متفرّس» است، که جستجو کردند و از (حقائق) ،برتریت و شریف ترین آنرا را برگزیدند و به آن تمسک کردند . رسول خدا صلّی اللَّه علیه وآله فرمود: «بپرهیزید از فراست (تیزبینی) مؤمن ، چرا که او با نور خدا مینگرد.
اختصاص ج١ ص١٤٣
#نکته : فهم هر صفت ، متوقف بر فهم لغت عربی و اشتقاق آن می باشد.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔸
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
❖ برتری #شیعیان اهل بیت علیهم السلام بر حواریّون حضرت عیسی علیه السلام!
#حضرت_امام_صادق (علیه السلام) فرمودند:
حواریون عیسی (علیه السلام)، شیعیان او بودند و شیعیان ما حواریّون ما هستند و حواریون عیسی (علیه السلام) نسبت به او مطیعتر از حواریون ما نسبت به ما نبودند، چرا که عیسی (علیه السلام) به حواریّون گفت: «چه کسی بهخاطر خدا، از یاران من است»؟ #حواریّون گفتند: «ماییم یاران خدا». امّا نه! به خدا سوگند او را در برابر #یهود یاری نکردند و در راه او نجنگیدند ولی شیعیان ما به خدا سوگند! پیوسته از زمانیکه خدای عزّوجلّ پیامبرش را قبض روح نمود، ما را یاری کردند و در راه ما جنگیدند و سوزانده شدند و شکنجه شدند و در شهرها آواره گشتند، خداوند از طرف ما به آنان جزای خیر دهد.
[إِنَّ حَوَارِیَّ عِیسَی (علیه السلام) کَانُوا شِیعَتَهُ وَ إِنَّ شِیعَتَنَا حَوَارِیُّونَا وَ مَا کَانَ حَوَارِیُّ عِیسَی (علیه السلام) بِأَطْوَعَ لَهُ مِنْ حَوَارِیِّنَا لَنَا وَ إِنَّمَا قَالَ عِیسَی (علیه السلام) لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنْصارِی إِلَی اللهِ قالَ الْحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهِ فَلَا وَ اللَّهِ مَا نَصَرُوهُ مِنَ الْیَهُودِ وَ لَا قَاتَلُوهُمْ دُونَهُ وَ شِیعَتُنَا وَ اللَّهِ لَمْ یَزَالُوا مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ عَزَّ ذِکْرُهُ رَسُولَهُ (صلی الله علیه و آله) یَنْصُرُونَّا وَ یُقَاتِلُونَ دُونَنَا وَ یُحْرَقُونَ وَ یُعَذَّبُونَ وَ یُشَرَّدُونَ فِی الْبُلْدَانِ جَزَاهُمُ اللَّهُ عَنَّا خَیْراً]
🔺بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۷۴
💠 #حواریون_اهل_بیت
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
➖تاریخ دقیق ولادت حضرت عیسی علیه السلام
🛑 ابْنُ اَلْحُسَيْنِ عَنْ أَبِي طَاهِرِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْوَشَّاءِ قَالَ: كُنْتُ مَعَ أَبِي وَ أَنَا غُلاَمٌ فَتَعَشَّيْنَا عِنْدَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَيْلَةَ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ ذِي اَلْقَعْدَةِ فَقَالَ لَهُ « لَيْلَةُ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ ذِي اَلْقَعْدَةِ وُلِدَ فِيهَا إِبْرَاهِيمُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ وُلِدَ فِيهَا عِيسَى اِبْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ فِيهَا دُحِيَتِ اَلْأَرْضُ مِنْ تَحْتِ اَلْكَعْبَةِ فَمَنْ صَامَ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ كَانَ كَمَنْ صَامَ سِتِّينَ شَهْراً» .
🔰از حسن بن علىّ وشّاء روايت شده است كه گفت:
من در زمان كودكى با پدرم در شب بيست و پنجم ذى القعده شام را نزد حضرت رضا عليه السّلام صرف كرديم، آن حضرت به پدرم فرمود:
شب بيست و پنجم ذى القعده شبى است كه ابراهيم و عيسى بن مريم عليهما السّلام در آن شب متولّد شدهاند، و در آن شب زمين از زير كعبه گسترش يافته است، پس كسى كه روز آن را روزه بدارد، به مانند كسى است كه شصت ماه روزه داشته باشد.
📚: من لا يحضره الفقيه ج ۲ ص ۸۹
🔆 ولادت حضرت عیسی "علی نبینا و آله و علیه السلام" در دیگر روایات
«۱۲»-یب، تهذیب الأحکام بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنِ الْبَزَنْطِیِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ کَثِیرٍ النَّوَّاءِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: یَوْمُ عَاشُورَاءَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی وُلِدَ فِیهِ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ علیه السلام [۳] .
«۱۳»-یه، من لا یحضره الفقیه ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ عِیسَی وَ ابْنِ هَاشِمٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: لَیْلَةُ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ علیه السلام وَ وُلِدَ فِیهَا عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ علیه السلام الْخَبَرَ [۴] .
[کلام مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه]
بیان: لعل الخبر الأول الدال علی کون ولادته فی یوم عاشوراء محمول علی التقیة کما یشهد به بعض الأخبار [۱] و کذا الأخبار المختلفة الواردة فی زمان الحمل و موضع الولادة لعل بعضها محمولة علی التقیة لاشتهارها بین المخالفین و الله یعلم.
---------—————
[۳]: التهذیب ۱: ۴۳۷.
[۴]: من لا یحضره الفقیه: ۱۷۲. الموجود فی المطبوع و روی عن الحسن بن علیّ الوشاء، و لم یذکر بقیة الاسناد.
[۱]: مع أنّه ضعیف بکثیر النواء.
📚بحار الأنوار؛ ج۱۴؛ ص۲۱۵
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
#تولد
#حضرت_عیسی_ع
#حضرت_ابراهیم_ع
#_۲۵_ذیالقعده
#کعبه
#گسترش_زمین
#روزه
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
بِحقٍّ أقولُ لَكُم: إنَّهُ كَما يَنظُرُ المَريضُ إلى طَيِّبِ الطَّعامِ
فلا يَلتَذُّهُ مَعَ ما يَجِدُهُ مِن شِدَّةِ الوَجَعِ
كذلِكَ صاحِبُ الدّنيا لا يَلتَذُّ بِالعِبادَةِ
ولا يَجِدُ حَلاوَتَها مَعَ ما يَجِدُ مِن حُبِّ المالِ
حضرت #عیسی_بن_مریم عليه السّلام:
حقيقتى را به شما بگويم:
همان گونه كه شخص بيمار
به خوراك خوب و خوشمزه مى نگرد
اما به سبب درد شديدى كه دارد از آن لذتى نمى برد
دنيادار
نيز به سبب مال دوستيش از عبادت لذّت نمى برد
و طعم شيرين آن را نمى چشد
#مال_دوستی
#محروم
#لذت_عبادت
📚تحف العقول : 507
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
✅ وصف همنشین از زبان حضرت عیسی علیهالسلام
🔹عن رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: قَالَتِ اَلْحَوَارِيُّونَ لِعِيسَى يَا رُوحَ اَللَّهِ مَنْ نُجَالِسُ؟ قَالَ مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اَللَّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِيدُ فِي عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغِّبُكُمْ فِي اَلْآخِرَةِ عَمَلُهُ.
🔸رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) فرمود: حواريون به عيسى(عليه السّلام) گفتند:يا روح الله با كه مجالست كنيم؟ فرمود: با كسى كه ديدنش شما را به ياد خدا آرد و گفتارش به علم شما بيفزايد و كردارش شما را به آخرت تشويق كند.
الکافی، ج۱،ص۳۹.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
#مجالست
#یاد_خدا
#علم
#آخرت
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹
http://eitaa.com/shobeiri ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام