eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
995 دنبال‌کننده
611 عکس
76 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 کلام محقق کم نظیر استادالفقهاء آیة الله العظمی نائینی درباره زیارت عاشورا 🔷 شخصی طی مرقومه‌ای از مرحوم محقق نائینی (۱۲۷۶_۱۳۵۵ هـ.ق) رضوان الله علیه سؤال نمود که برای رفع حوائج به ادعیه و اذکار از کتب ادعیه و یا از افراد صاحب تجربه از متدینین رجوع می‌کند ولی گاهی حاجتش روا می‌شود و گاهی ظاهرا اثری نمی‌بیند. لذا از مرحوم نائینی تقاضا می‌کند تا دعایی به او توصیه کنند. 📜 محقق نائینی در پاسخ می‌فرمایند: من به تو اجازه می‌دهم تا به آنچه در کتاب‌های "مکارم الاخلاق" و "مصباح" آمده عمل کنی، اما درباره‌ی آنچه از ادعیه که در السنه‌ی مردم است، چون نمی‌دانم از کجا نشأت گرفته، نظری ندارم، اما اینکه گفتی گاهی اوقات ادعیه اثر دارد و گاهی ندارد، این از اموری است که جز خدا و راسخان در علم (اهل بیت) کسی از آن آگاه نیست و من در همه‌ی حاجات دنیوی و اخروی بالاتر از زیارت عاشورا سراغ ندارم. 🔷...وأمّا ما ذكرته من ترتّب الأثر تارة وعدمه أخرى فذلك ممّا لا يعلم سرّه إلا الله والراسخون في العلم وإنّي لا أرى أفضل من زيارة عاشوراء لأيّ حاجة دنيوية أو أخروية. والله العالم ۲۶ رجب ۱۳۴۶ محمد حسین غروی نائینی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═📚📒════╗ @shobeiri ╚════📖🔖═╝┛
📌 امام علیه‌السلام به آیت الله : شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ با لبخند گفت: خیر. سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله(بهاييت) را نابود کردی؟ گفت: نه با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟ جواب داد: هدیه مولایم حسین ع است! گفتم: چطور؟ با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در کاشان زدند؛ چون از بدنم میرفت بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر ؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از (ع) کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین ع آمد و گفت: به یاد تشنگی ما ادب کردی و ریختی؛ ننوشیدی این هدیه ما در ، باشد تا در جبران کنیم. 📚 منبع: کتاب آخرین گفتارها. به ما بپیوندید 👇 👇 @shobeiri
📌تاثیر محبت به اهل بیت در سعادتمندی امام علیه السلام فرمود: ⬅️ای ، درخواست های خود را از اهل بیت(ع) طلب کنید و از رجوع به دنیاطلبان و بپرهیزند. ⬅️دوستى ما- خاندان اهل بیت(ع)- آنچنان را از بنى آدم فرو ميريزد كه باد، برگ درختان را فرو ميريزد. 📚کلینی، الکافی، ج1، ص19، ح12. 📚شیخ طوسی، اختيار معرفة الرجال، ج1، ص328. 📌اگر به قرآن و سنت پیامبر عمل شود،... قال الحسن علیه السلام: لو أنَّ النّاسَ سَمِعوا قَولَ اللّهِ عز و جل ورَسولِهِ؛ لَأَعطَتهُمُ السَّماءُ قَطرَها، وَالأَرضُ بَرَكَتَها، ولَمَا اختَلَفَ في هذِهِ الاُمَّةِ سَيفانِ، ولَأَكَلوها خَضراءَ خَضِرَةً إلى يَومِ القِيامَةِ. امام مجتبی(ع) در جریان سنت زدایی خطاب به معاویه و مردم کوفه فرمود: اگر مردم سخن خدا و رسولش را به گوش مى‌گرفتند، آسمانْ باران خويش را به آنان مى‌بخشيد و زمين بركتش را به ايشان عطا مى‌كرد و هيچ دو شمشيرى در اين امّت [به نزاع] ردّ و بدل نمى‌شد و تا روز رستاخيز، مردم از سرسبزى و طراوت زمين بهره مى‌بردند. 📚شیخ طوسی، الأمالی، ص٥٦٦. 📌مبارزه با درباری ها و کاسه لیس های اموی امام مجتبی(ع) هنگام زیارت خانه خدا در نصیحت حَبِيبَ‏بْنَ‏ مَسْلَمَةَ فِهْرِي قرشی از کارگزاران و مشاوران ‏ فرمود: « راه و مسیری را که انتخاب کرده ای راه خدا نیست.» وی ضمن جواب، امام را مورد تمسخر قرار داد. امام نیز در پاسخ فرمود: «آری، سوگند به خداوند که تو، برای رسیدن به اندکی از عبودیت و بندگی معاویه را بر گردن نهاده ای. اگر معاویه زندگی دنیای تو را تامین کرده، به جایش را از تو گرفته است.» 📚بَلاذُرى، انساب الأشراف، ج3، ص12. 💐ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
📌آیا غذا دادن به امام (ع) پسندیده است؟ «لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع لَبِسْنَ نِسَاءَ بَنِي هَاشِمٍ السَّوَادَ وَ الْمُسُوحَ وَ كُنَّ لَا يَشْتَكِينَ مِنْ حَرٍّ وَ لَا بَرْدٍ وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَعْمَلُ لَهُنَّ الطَّعَامَ لِلْمَأْتَم‏.» وقتى امام (ع) شهید شد، زنان بنى هاشم لباس پوشيدند. از گرما و سرما شكايتى نداشتند. امام (ع) به علت اينكه آنان ماتم زده بودند، براى ايشان غذا درست ميكرد، (تا زنان به عزادرای بپردازند.) 📚برقی، محاسن، ج2، ص420. 👇👇 @shobeiri
📌تخریب شخصیت امام (ع) توسط .... 🖌پاسخ به یک سوال: ◀️یکی از تهمت هایی که از طریق منابع به منابع نیز راه یافته است، (بسیار ازدواج کننده) و (بسیار طلاق دهنده) بودن امام حسن(ع) است. به گونه ای که در برخی منابع هفتاد، نود و گاه 250 همسر برای آن حضرت ذکر کرده اند. این تهمت ها آنقدر گسترش یافت که حتی برخی منابع شیعی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. ◀️در پاسخ به این شبهه چند نکته حائز اهمیت است: ◀️نخست آنکه بنابر نقل طبری(م310ق) و مسعودی(م346ق)، منصور عباسی برای تحقیر سادات حسنی این تهمت را در میان مردم شایع کرد. ◀️قابل ذکر است که این روایات جعلی و سند آنها دارای خدشه هستند. محتوای آنها نیز، برخلاف و کلام خود اهل بیت است که در آن زنان عمل نزد خدواند است. به عنوان طبق گزارشی، امیرمؤمنان (ع) فرمودند: «طلاق، قبیح است و من آن را دارم.» ◀️امام حسن(ع) دو تا زن را به دلیل با امیرمومنان علیه السلام و ناسازگاری داد و این معنایش زیاد طلاق دادن یا زیاد کردن نیست. ◀️ اهل بیت چون معصوم هستند، چگونه ممکن است که فعلی و را آنهم به فراوانی مرتکب شوند. ◀️میتوان پرسید که، چرا در منابع تاریخی جز دو مورد آنهم با دلیل، هیچ نشانی از همسران امام نیست؟ ◀️این تعداد همسر که برای امام ذکر شده با تعداد فرزندانی(15 فرزند) که برای آن حضرت نام برده اند، هیچ تناسبی ندارد. ◀️در روایات موجود، امیرمومنان علی(ع) از رفتار امام حسن(ع) و اشتباهات مردم در تزویج دختران خود برای امام انتقاد کرده است و این با منطق امامت الهی و شواهد تاریخی به امام حسن(ع) سازگاری ندارد. 📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج8، ص؛93 📚مسعودي، مروج الذهب و معادن الجوهر، ج3، ص300. 📚کلینی، الکافی، ج6، ص54، ح4- 2. 📚قاضی نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص257. 👇👇 @shobeiri
📌امام رضا علیه السلام از زبان اهل تسنن: ابن حجر: الرضا(ع) اهل و فضل و دارای اصل و نسبی بزرگ بود. يافعي: امامی بزرگوار و جلیل القدر از دنیا رفت که از سلاله سادات شریف بود؛ ابوالحسن علی یکی از ائمه اثنی عشری که دارای مناقبی فراوان است و 'شیعیان امامیه(جعفری) به ایشان منسوب هستند! ابن حبان: مرقد الرضا در سناباد بیرون از نوقان است؛ من آنجا را بسیار نموده ام! هرگاه که در هستم و  مشکلی برایم پیش می آمد، پس به زیارت قبر علی بن موسی الرضا که صلوات خدا بر جد بزرگوارش و بر او باد، مشرف می شدم و در آنجا از خدا می خواستم که آن مشکل حل شود و سریعا دعایم مستجاب می شد و این امر بارها تکرار شده است. خداوند متعال ما را بر محبت مصطفی صلی الله علیه و آله  و اهل بیتش بمیراند! ابوبکر بن المومل: همراه امام ابی بکر بن خزیمه(از بزرگان اهل تسنن) و تعدادی از بزرگان به زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیه السلام در طوس رفتیم، من دیدم که او (ابن خزیمه) بسیار به گذاشت و در آنجا متواضع بود و تضرع می نمود که این بسیار ما را متعجب کرد! سمهودی: علی الرضا پسر موسی الکاظم یگانه دوران بود! بسیار بزرگوار و بود؛ ابومحفوظ معروف کرخی به دست او مسلمان شد! ابن اثیر: علی بن موسی الرضا امام شیعیان عصر خودش، و آنقدر بسیار است که به شمارش آید! رحمت و رضوان الهی بر او باد. ذهبی: أبو الحسن علي الرضا هاشمی نسب و تبار و اهل مدینه.... از عالمان دین و عالی نسب بود. بی شک او زینت بخش خلافت بود نه خلافت مایه زینت وی! قرمانی: امام الرضا بسیار بود و افعالش تابع سنت و 'کرامات بسیاری داشت و مشهور بود. او (رضی الله عنه) عابدی شب زنده دار و فراوان می گرفت؛ در تابستانها بر حصیر می نشست و در زمستان ها بر نمدی پشمین! نهبانی: علي الرضا فرزند موسی کاظم یکی از بزرگان ائمه و امت است؛ از اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و و عرفان و کرم و جوانمردی است. بسیار شان و منزلتی عظیم دارد که مشهور است! زرکلی: عليّ الرضا ابوالحسن هشتمین امام از ائمه دوازده گانه شیعه و از بزرگان اهل بیت و صاحب فضائل‌ فروان است! ___________________ ١.عسقلاني، تهذيب التهذيب، ج 7، ص 389. ٢.يافعي، ج 2، ص 10. ٣.ابن حبان، الثقات،ج 8، ص457. ٤.ابن حجر، تهذیب، ج7، ص393. ٥.سمهودی، جواهر العقدين، ص 446. ٦.ابن أثير، معجم جامع الأصول في أحاديث الرسول، ج 12 ص 715. ٧.ذهبي، سير أعلام النبلاء، ج 9 ص 387 و392. ٨.قرماني، حامد بن يوسف، أخبار الدول وآثار الأول في التاريخ، ج1، ص 341-344. ۹.نهباني، جامع كرامات الأولياء، ج2 ص، 311. ۱۰.زركلي، الأعلام، ج5 ص26. 👇👇 @shobeiri
📌یک رهبر نمونه امام رضا(ع) همانند اجداد خود، حضور حداکثری در میان مردم داشت و ضمن انجام فعالیت های متنوع اجتماعی، اصحاب را نیز به آنها سفارش می کرد. به عنوان نمونه: ◀️برای خرید کالا در حضور می یافت؛ ◀️به عبیدالله بن حسین علوی رفت؛ ◀️یونس بن یعقوب را که قبلا فَطَحی مذهب بود، کرد؛ ◀️برای و دعا می کرد؛ ◀️بر و پرداخت اجرت کار تأکید داشت؛ ◀️مردم را در منزل می پذیرفت؛ ◀️ می داد و مهمان را می کرد؛ ◀️برای دوستان می فرستاد، ◀️با خدمتکاران بر سر یک سفره می نشست؛ ◀️کسی را از سر سفره برای کاری بلند نمی کرد؛ ◀️در مردم شرکت و شیعیان را به آن سفارش می کرد؛ ◀️به و موعظه مردم می پرداخت و برده ها را آزاد می کرد؛ ◀️مردم را به رعایت سفارش مینمود؛ ◀️امام رضا(ع)ضمن پاسخگویی به نامه های شیعیان، در موضوعات اجتماعی و نظام خانواده ازجمله امر می داد یا گاهی از دوستان خود مشورت می خواست. 📚شیخ صدوق، علل الشرايع، ج1، ص231. 📚شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا، ج2، ص213؛ 📚حمیری، قرب الاسناد، ص377؛ 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج8، ص40. 📚برقی، المحاسن، ج2، ص602. 📚بیش از 10 منبع دیگر... 👇👇 @shobeiri
ٍ📌 امام رضا(ع) کیه؟ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا(ع) قَالَ: شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا. امام (ع) فرمود: ◀️شیعیان ما به فرمان ما گردن نهاده‏ اند، ◀️دستورات ما را گرفته و بكار می بندند، ◀️با ما مخالفند و كسى كه بر اين روش نباشد، از ما نيست. 📚شیخ صدوق، صفات الشیعه، ص3. 👇👇 @shobeiri
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق 🏴رحلت حضرت سکینه/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️شما اگر كتاب لهوف ابن‌طاووس را بخوانيد، خواهيد ديد كه در مجلس یزید خطبه را فقط زينب و على‌بن الحسين نخواندند، بلكه چندين زن خطبه خواندند؛ ام‌كلثوم خطبه خوانده، سكينه بنت‌الحسين خطبه خوانده خطبه‌هايشان به عين الفاظ در كتاب لهوف ثبت است. اينها دخترها و زنهايشان هم اينجورى بودند. اينكه ميگويند «زن مگو مردآفرين روزگار» من و تو عادت كرده‌ايم اين را كه گفتند فوراً گريه را سر بدهيم و رويش فكر نكنيم؛ راست است، اينها مردآفرين بودند. ميديد كه مردهايى خواهند آفريد و به جانش خواهند انداخت كه ريشه‌اش را خشك كند؛ اين را فهميد. اما چه كار ميشود كرد؟ آيا كربلاى ديگرى ميشود تشكيل داد و درست كرد؟ نه، اگر يزيد قبلا ميدانست كه بعدا اينقدر دردِسر برايش ايجاد خواهد شد، گمان بنده اينستكه به عمر سعد و شمر دستور ميداد كه زنها را هم همان جا يكجا بكُشيد راحت كنيد؛ بچّه‌هاى كوچك را هم بكُشيد، على‌بن الحسين بيمار را هم بكُشيد. منتها سنّت خدا بر اين نيست كه دژخيم و دشمن همه‌جا خوب بفهمد؛ يك جاهايى را نميفهمد. سنّت خدا بر غلبه‌ى حق است و بر پايدارى حق. و گفته‌ام و تكرار ميكنم اين مطلب را كه هر روزى كه ميگذرد، حق يك قدم به مقصد خود نزديك ميشود. آن جاهلها و ظاهربين‌ها و نفهم‌هايند كه خيال ميكنند روزبه‌روز حق ضعيف ميشود؛ نه، لحظه‌به‌لحظه و روزبه‌روز حق نيرومندتر، استوارتر، پرفروغ‌تر و شعله‌ورتر ميشود و به هدف نزديك‌تر ميشود؛ سنّت خدا بر اين است و اصلاً عالم اين‌جورى خلق شده؛ "ما خلقناهما الا بالحق"! ۵۱/۱۱/۲۲ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق 🏴رحلت حضرت سکینه/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️گذر زمان، حوادث را لحظه به لحظه از انسان دورتر میکند. بعضی از حوادث فراموش میشوند، مثل یک موج ضعیفی که از انداختن یک سنگی در یک استخر آبی به وجود می‌آید - موجی هست، اما هر چه میگذرد، لحظه به لحظه ضعیف‌تر میشود و دقیقه‌ای نمیگذرد که دیگر خبری از آن موج نیست - لکن بعضی از حوادث نقطه‌ی عکسند و گذر زمان آنها را ضعیف و کمرنگ نمیکند، بلکه برجسته‌تر میکند. یک نمونه‌ی آن، حادثه‌ی عاشوراست. در روز عاشورا کسی نفهمید چه اتفاق افتاد. عظمت آن حادثه، عظمت جهاد جگرگوشه‌ی پیغمبر و یاران و نزدیکانش و همچنین عظمت فاجعه‌ی کشته شدن فرزندان و نوردیدگان پیغمبر بر کسی روشن نبود. اکثر کسانی که آن‌جا بودند هم نفهمیدند. آنهایی که در جبهه‌ی دشمن بودند، آن‌قدر مست و آن‌قدر غافل و آن‌قدر از خود بیگانه بودند که نفهمیدند چه اتفاقی افتاد! مستان عالَم، مستان غرور و شهوت و غضب و مستان حیوانیت، نمیفهمند در عالم انسانیت چه دارد اتفاق میافتد؛ بله، زینب سلام‌الله‌علیها خوب فهمید، سکینه خوب فهمید، آن زنها و دخترهای مظلوم خوب فهمیدند چه اتفاقی افتاد؛ این مال روز عاشوراست. اما هر روزی که از روز عاشورا جلوتر رفتیم - روز دوازدهم در کوفه، چند هفته بعد در شام، چند هفته بعد در مدینه و اندکی بعد در همه‌ی دنیای اسلام - این حادثه به سرعت برق، عظمت و اهمیت خودش را نشان داد! ۸۷/۲/۱۳ @Jahade_tabeini
📌زندگی نامه امام عسکری(علیه السلام) ◀️ولادت: ۸ ربیع الثانی۲۳۲ در ؛ ◀️شهادت، ، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ق؛ ◀️نام مادر: ، ◀️طول عمر: ۲۸ سال، ◀️مدت امامت: ۶ سال. ◀️فعالیت های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی... 1⃣ و تربیت شاگردان، 2⃣ حفظ و تاکید بر نشر میراث روایی، 3⃣مدیریت سازمان برای برقراری ارتباط با شیعیان در سرزمین های اسلامی، 4⃣معرفی امام زمان(عج) به شیعیان، 5⃣آماده کردن شیعه برای عصر ؛ 6⃣تبیین ضرورت رجوع به باتقوا، عالم و کاردان در عصر غیبت؛ 7⃣ تحمل های متعدد؛ امام (ع) خطاب به مادر خویش فرمود: در سال ۲۶۰ به من و آزاری خواهد رسید که میترسم من را دچار و مشقت کند. 9⃣ بیان صفات شیعه جهت متمایز کردن و هویت بخشی اجتماعی آنان؛ 🔟برقراری ارتباط با شیعه از طریق نامه یا وکلا یا حضوری؛ 📚مسعودی، اثبات الوصیه، ص۲۶۸؛ 📚شیخ مفید، الارشاد، ج۲، ص۳۱۱- ۳۰۱؛ 📚نوبختی، فرق الشیعه، ص۱۳۹؛ 📚حرانی، تحف العقول، ص۴۸۷. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
📌وضعیت در عصر امام حسن (علیه السلام) ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری(علیه السلام) مینویسد: ◀️آنان هر کسی را شیعه بدانند به می رسانند؛ ◀️هرکس نام پسرش را بگذارد، خونش را می ریزند. ◀️شاعر شیعه چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می برند و دیوانش را پاره می کنند. ◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب گوید. ◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد (سلام الله علیها) دریغ می دارند. ◀️یکی شمشیر خود را گرو می گذارد و دیگری پیراهنش را میفروشد. در چنین فضایی امام حسن عسکری(علیه السلام) از طریق سازمان و با بیان اوصاف و توجه دادن آنان به اعتقادات، میراث مکتوب امامیه و جان شیعیان را حفظ کرد. 📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130. 📌 اقدامات و زندگی نامه امام عسکری(علیه السلام) 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
 [بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام - باب ۴ مکارم أخلاقه و نوادر أحواله و ما جری بینه و بین خلفاء الجور و غیرهم و أحوال أصحابه و أهل زمانه صلوات الله علیه - مجلد ۵۰، صفحه ۳۱۶]  عَنْ عَلِیِّ بْنِ عَاصِمٍ الْکُوفِیِّ الْأَعْمَی قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی سَیِّدِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ فَرَدَّ عَلَیَّ السَّلَامَ وَ قَالَ مَرْحَباً بِکَ یَا ابْنَ عَاصِمٍ اجْلِسْ هَنِیئاً لَکَ یَا ابْنَ عَاصِمٍ أَ تَدْرِی مَا تَحْتَ قَدَمَیْکَ فَقُلْتُ یَا مَوْلَایَ إِنِّی أَرَی تَحْتَ قَدَمَیَّ هَذَا الْبِسَاطَ کَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَ صَاحِبِهِ فَقَالَ لِی یَا ابْنَ عَاصِمٍ اعْلَمْ أَنَّکَ عَلَی بِسَاطٍ جَلَسَ عَلَیْهِ کَثِیرٌ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الْمُرْسَلِینَ فَقُلْتُ یَا سَیِّدِی لَیْتَنِی کُنْتُ لَا أُفَارِقُکَ مَا دُمْتُ فِی دَارِ الدُّنْیَا ثُمَّ قُلْتُ فِی نَفْسِی لَیْتَنِی کُنْتُ أَرَی هَذَا الْبِسَاطَ فَعَلِمَ الْإِمَامُ علیه السلام مَا فِی ضَمِیرِی فَقَالَ ادْنُ مِنِّی فَدَنَوْتُ مِنْهُ فَمَسَحَ یَدَهُ عَلَی وَجْهِی فَصِرْتُ بَصِیراً بِإِذْنِ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ هَذَا قَدَمُ أَبِینَا آدَمَ وَ هَذَا أَثَرُ هَابِیلَ وَ هَذَا أَثَرُ شِیثٍ وَ هَذَا أَثَرُ إِدْرِیسَ وَ هَذَا أَثَرُ هُودٍ وَ هَذَا أَثَرُ صَالِحٍ وَ هَذَا أَثَرُ لُقْمَانَ وَ هَذَا أَثَرُ إِبْرَاهِیمَ وَ هَذَا أَثَرُ لُوطٍ وَ هَذَا أَثَرُ شُعَیْبٍ وَ هَذَا أَثَرُ مُوسَی وَ هَذَا أَثَرُ دَاوُدَ وَ هَذَا أَثَرُ سُلَیْمَانَ وَ هَذَا أَثَرُ الْخَضِرِ وَ هَذَا أَثَرُ دَانِیَالَ وَ هَذَا أَثَرُ ذِی الْقَرْنَیْنِ وَ هَذَا أَثَرُ عَدْنَانَ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِ اللَّهِ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِ مَنَافٍ وَ هَذَا أَثَرُ جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ هَذَا أَثَرُ جَدِّی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام قَالَ عَلِیُّ بْنُ عَاصِمٍ فَأَهْوَیْتُ عَلَی الْأَقْدَامِ کُلِّهَا فَقَبَّلْتُهَا وَ قَبَّلْتُ یَدَ الْإِمَامِ علیه السلام وَ قُلْتُ لَهُ إِنِّی عَاجِزٌ عَنْ نُصْرَتِکُمْ بِیَدِی وَ لَیْسَ أَمْلِکُ غَیْرَ مُوَالاتِکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ اللَّعْنِ لَهُمْ فِی خَلَوَاتِی فَکَیْفَ حَالِی یَا سَیِّدِی فَقَالَ علیه السلام حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَالَ مَنْ ضَعُفَ عَلَی نُصْرَتِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ لَعَنَ فِی خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ إِلَی جَمِیعِ الْمَلَائِکَةِ فَکُلَّمَا لَعَنَ أَحَدُکُمْ أَعْدَاءَنَا صَاعَدَتْهُ الْمَلَائِکَةُ وَ لَعَنُوا مَنْ لَا یَلْعَنُهُمْ فَإِذَا بَلَغَ صَوْتُهُ إِلَی الْمَلَائِکَةِ اسْتَغْفَرُوا لَهُ وَ أَثْنَوْا عَلَیْهِ وَ قَالُوا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی رُوحِ عَبْدِکَ هَذَا الَّذِی بَذَلَ فِی نُصْرَةِ أَوْلِیَائِهِ جُهْدَهُ وَ لَوْ قَدَرَ عَلَی أَکْثَرَ مِنْ ذَلِکَ لَفَعَلَ فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَی یَقُولُ یَا مَلَائِکَتِی إِنِّی قَدْ أحببت [أَجَبْتُ] دُعَاءَکُمْ فِی عَبْدِی هَذَا وَ سَمِعْتُ نِدَاءَکُمْ وَ صَلَّیْتُ عَلَی رُوحِهِ مَعَ أَرْوَاحِ الْأَبْرَارِ وَ جَعَلْتُهُ مِنَ الْمُصْطَفَیْنَ الْأَخْیارِ. بحارالانوار جلد ۵۰ ص ۳۱۶ @shobeiri
📌شهادت امام حسن علیه السلام تسلیت باد. امام عسکری (ع) فرمودند: ناگوارتر از نداشتن پدر و مادر، یتیمی آن کسی است که از خود دور افتاده و توان وصول به او را ندارد و پاسخ مسائل مورد نیازش را نمی داند. پس بدانید: ما دانای به ما است. افرادی که از علم ما بی خبرند، همچون یتیمی در کنف حمایت ایشانند. بدانید جایگاه کسی که می کند و دستورات ما را می دهد، همراه ما در گروه اعلی است. 📚طبرسی، احتجاج، ج۱، ص۱۶ 👇👇 @shobeiri
📌 امام (ع) حافظ دین الهی... اهل مبتلا به شده بودند. باران خوانده بودند؛ اما بارانی نیامد. از آن طرف عده‌ای از با ✝ بیرون رفته و برای طلب مشغول عبادت و شدند. شخصی که جلوتر از بقیه ایستاده بود، همانطور که دست به دعا برداشته بود باران‌زا شروع به باریدن کردند. ⛈🌧🌧 این حادثه موجب در اعتقاد گروهی سست عقیده شد، که نکند مسلمانان بر حق نیستند و نصارا بر حق هستند. خلیفه به فکر چاره افتاد، مشاورانش به او گفتند: چاره‌ای جز این نیست که از امام حسن (ع) کمک بخواهیم. امام (ع) به فرستاده‌ای که از طرف خلیفه آمده بود فرمود: اینها را وادار کنید که بار دیگر برای نماز باران بیرون روند. در آن حال حضرت کسی را کرد که وقتی آن مرد نصارا که جلوتر از بقیه ایستاده دست به دعا برداشت، قطعه در بین انگشتانش دارد، آن را از او بگیر و بگو حالا دعا کن! مرد نصارا مقاومت کرد، ولی بالاخره استخوان را از بین انگشتانش کشیدند. سپس هرچه دعا کردند سودی نبخشید. وقتی از حضرت ماجرا را پرسیدند، فرمود: این تکه‌ای از یکی از است که از گور وی بیرون آورده‌اند و وقتی را به استخوان آن پیامبر می‌دهند بارانی از نازل می‌شود. و اینگونه شبهه آن سست عقیدگان برطرف شد. 📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول. 📚طبرسی، احتجاج. 👇👇 @shobeiri
📌سفارش امام عسکری به : 1⃣درباره و آخرت کوتاهی نکنید؛ 2⃣ الهی داشته باشید؛ 3⃣ و باشید؛ 4⃣ انجام دهید؛ 🕋🕌 5⃣ به 🏡 کنید؛ 6⃣ به خود و کرده و آنان را به دعوت کنید؛ 7⃣ ما باشید و مایه ننگ ما نباشید؛ 8⃣خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید؛ 📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص۴۸۷. 👇👇 @shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِأَصْحَابِهِ أَيُّ عُرَى اَلْإِيمَانِ أَوْثَقُ فَقَالُوا اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ وَ قَالَ بَعْضُهُمُ اَلصَّلاَةُ وَ قَالَ بَعْضُهُمُ اَلزَّكَاةُ وَ قَالَ بَعْضُهُمُ اَلصِّيَامُ وَ قَالَ بَعْضُهُمُ اَلْحَجُّ وَ اَلْعُمْرَةُ وَ قَالَ بَعْضُهُمُ اَلْجِهَادُ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِكُلِّ مَا قُلْتُمْ فَضْلٌ وَ لَيْسَ بِهِ وَ لَكِنْ أَوْثَقُ عُرَى اَلْإِيمَانِ اَلْحُبُّ فِي اَللَّهِ وَ اَلْبُغْضُ فِي اَللَّهِ وَ تَوَالِي أَوْلِيَاءِ اَللَّهِ وَ اَلتَّبَرِّي مِنْ أَعْدَاءِ اَللَّهِ . ☘☘☘ 🔹از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه رسول خدا صلّى الله عليه و آله به اصحابش فرمود: كدام يك از حلقه‌هاى ايمان محكم ترند؟ گفتند:خدا و رسولش داناترند و برخى گفت:نماز و برخى گفت:زكاة و بعضى از آنها گفت:روزه و بعضى گفتند كه:آن حج است و عمره و بعضى گفتند:جهاد است، رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمود:براى آنچه گفتيد: فضيلتى است و آنكه من پرسيدم نيست ولى محكمتر حلقۀ ايمان، دوستى در راه خدا و دشمنى در راه خدا و مهرورزى با دوستان خدا و بى‌زارى از دشمنان خدا است. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚الکافي ج ۲، ص ۱۲۵ @shobeiri
روي عن الإمام الصادق (عليه السلام): *« هل تعرفون طول البلاء من قِصَره؟ قلنا: لا، قال: إذا أُلْهِم أحدكم الدّعاء عند البلاء، فاعلموا أن البلاء قصير.»* (الكافي ٢-٤٧١) 🔹(هشام بن سالم يقول ان الإمام الصادق عليه السلام سألنا ذات يوم: هل تعرفون طول مدة البلاء من قصرها؟ قلنا: لا. فقال: اذا ألهم الله بعضا منكم أن يدعو الله بخلوص نية ، و يطلب منه رفع البلاء بعد نزوله، فاعلموا أن مدة البلاء قصيرة و سيرحل البلاء قريبا. و الحديث صحيح) 🌴🌸🌸🌷🌸🌸🌴 @shobeiri
محمد بن علي بن الحسين بإسناده عن منصور بن يونس بزرج ، أنه سأل الصادق عليه‌السلام عن الرجل يتباكى في الصلاة المفروضة حتى يبكي؟ فقال : قرة عين والله ، وقال : إذا كان ذلك فاذكرني عنده. از امام صادق درباره کسی که در نماز واجب تباکی می کند تا اینکه منجر به گریه شود سوال شد، حضرت فرمودند به خدا قسم نور چشم است، اگر چنین حالی دارد مرا در نزد او یاد کنید(از او التماس دعا دارم). من لايحضره الفقيه ۱/۳۱۷ وسائل‌الشیعه ۷/۲۴۷ @shobeiri
عن رسول اللّه صلى الله عليه و آله : النّاسُ عَلى خَمسِ مَراتِبَ : 1️⃣ مِنهُم مَن يَرى أنَّ الرِّزقَ مِنَ الكَسبِ لا مِنَ اللّه ِ فَهُوَ كافِرٌ ؛ 2️⃣ومِنهُم مَن يَرى أنَّ الرِّزقَ مِنَ اللّه ِ ومِنَ الكَسبِ فَهُوَ مُشرِكٌ ؛ 3️⃣ ومِنهُم مَن يَرى أنَّ الرِّزقَ مِنَ اللّه ِ وأنَّ الكَسبَ سَبَبٌ ، فَلا يَدري يُعطيهِ أم لا ، فَهُوَ مُنافِقٌ شاكٌّ ؛ 4️⃣ ومِنهُم مَن يَرى أنَّ الرِّزقَ مِنَ اللّه ِ وأنَّ الكَسبَ سَبَبٌ ، فَلا يُؤَدّي حَقَّهُ ويَعصِي اللّه َ مِن أجلِ الكَسبِ ، فَهُوَ فاسِقٌ ؛ 5️⃣ومِنهُم مَن يَرى أنَّ الرِّزقَ مِنَ اللّه ِ ويَرَى الكَسبَ سَبَبا ، ويُؤَدّي حَقَّهُ ولا يَعصِي اللّه َ لِأَجلِ الكَسبِ ، فَهُوَ مُؤمِنٌ مُخَلِّصٌ طُعمَهُ . @shobeiri
سید محمد جواد سید شبیری
 [بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام - باب ۴ مکارم أخلاقه و نوادر أحواله و م
التفسير المنسوب إلى الإمام العسکري عليه السلام ج ۱، ص ۴۷ [ثُمَّ] قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : طُوبَى لِلَّذِينَ هُمْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَحْمِلُ هَذَا اَلْعِلْمَ مِنْ كُلِّ خَلَفٍ عُدُولُهُ، يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ اَلْغَالِينَ، وَ اِنْتِحَالَ اَلْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ اَلْجَاهِلِينَ . فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي عَاجِزٌ بِبَدَنِي عَنْ نُصْرَتِكُمْ، وَ لَسْتُ أَمْلِكُ إِلاَّ اَلْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ، وَ اَللَّعْنَ عَلَيْهِمْ، فَكَيْفَ حَالِي فَقَالَ لَهُ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : حَدَّثَنِي أَبِي ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ ، عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ [أَنَّهُ] قَالَ: مَنْ ضَعُفَ عَنْ نُصْرَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ ، فَلَعَنَ فِي خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا، بَلَّغَ اَللَّهُ صَوْتَهُ جَمِيعَ اَلْأَمْلاَكِ مِنَ اَلثَّرَى إِلَى اَلْعَرْشِ ، فَكُلَّمَا لَعَنَ هَذَا اَلرَّجُلُ أَعْدَاءَنَا لَعْناً سَاعَدُوهُ فَلَعَنُوا مَنْ يَلْعَنُهُ، ثُمَّ ثَنَّوْا فَقَالُوا: اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَبْدِكَ هَذَا، اَلَّذِي قَدْ بَذَلَ مَا فِي وُسْعِهِ، وَ لَوْ قَدَرَ عَلَى أَكْثَرَ مِنْهُ لَفَعَلَ. فَإِذَا اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ تَعَالَى: قَدْ أَجَبْتُ دُعَاءَكُمْ، وَ سَمِعْتُ نِدَاءَكُمْ، وَ صَلَّيْتُ عَلَى رُوحِهِ فِي اَلْأَرْوَاحِ، وَ جَعَلْتُهُ عِنْدِي مِنَ« اَلْمُصْطَفَيْنَ اَلْأَخْيٰارِ » . @shobeiri
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 بِالْإِسْنَادِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَطِیَّةَ عَنْ عُمَرَ بْنِ یَزِیدَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنِّی سَأَلْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ یَرْزُقَنِی مَالًا فَرَزَقَنِی وَ إِنِّی سَأَلْتُ اللَّهَ أَنْ یَرْزُقَنِی وَلَداً فَرَزَقَنِی وَ سَأَلْتُهُ أَنْ یَرْزُقَنِی دَاراً فَرَزَقَنِی وَ قَدْ خِفْتُ أَنْ یَکُونَ ذَلِکَ اسْتِدْرَاجاً فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ مَعَ الْحَمْدِ فَلَا . 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ابن ابى عمير از حسن بن عطيه از عمر بن يزيد كه گفت: بحضرت صادق عليه السّلام عرض كردم.من از خداوند مال و ثروت خواسته‌ام خدا به من داده.و نيز فرزند خواسته‌ام او را هم داده.خانه و منزل خواسته‌ام منزل هم عنايت فرموده.و اينكه من هر چه خواسته‌ام بمن داده است ميترسم اين اجابت‌ها خود استدراج باشد حضرت فرمود.بخدا سوگند اگر در برابر اين نعمت‌ها حمد و سپاس باشد البته استدراج نيست. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 [بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام - باب ۶۱ الشکر - مجلد ۶۸، صفحه ۳۲] 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 روايت مشابه : وَ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ یَزِیدَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنِّی أَرَی مَنْ هُوَ شَدِیدُ الْحَالِ مُضَیَّقاً عَلَیْهِ الْعَیْشُ وَ أَرَی نَفْسِی فِی سَعَةٍ مِنْ هَذِهِ الدُّنْیَا لَا أَمُدُّ یَدِی إِلَی شَیْ ءٍ إِلَّا رَأَیْتُ فِیهِ مَا أُحِبُّ وَ قَدْ أَرَی مَنْ هُوَ أَفْضَلُ مِنِّی قَدْ صُرِفَ ذَلِکَ عَنْهُ فَقَدْ خَشِیتُ أَنْ یَکُونَ ذَلِکَ اسْتِدْرَاجاً مِنَ اللَّهِ لِی بِخَطِیئَتِی فَقَالَ أَمَّا مَعَ الْحَمْدِ فَلَا وَ اللَّهِ . [بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام - باب ۶۱ الشکر - مجلد ۶۸، صفحه ۵۴]  @shobeiri
📌شیعه، برای میدان های سخت آماده است. امام (ع) دربارۀ اهل‌بيت(ع) و فرمود: ◀️«هميشه ما مى‌شديم و مورد و ستم قرار مى‌گرفتيم. ◀️ما را دور مى‌كنند، حقير مى‌سازند، محروم مى‌كنند و مى‌كشند. ◀️ما هميشه در معرض خوف و ترس بوده و بر خون خود و دوستانمان نداشتيم. ◀️- در زمان - شيعيان ما را در شهرها كشتند، و را تنها به گمان تشیع، قطع می كردند، نام هركس در زمرۀ محبّان يا اصحاب ما برده مى‌شد، زندانى مى‌شد، مالش را غارت مى‌كردند، يا خانه‌اش را ويران مى‌ساختند. ◀️اين بلا، همچنان در تزايد و شدّت بود، تا زمان عبيدالله بن زياد؛ پس از آن نیز حَجّاج بن یوسف(م94ق) روی کار آمد. ، شيعيان بسيارى را كشت و ايشان را به ظنّ‌ و گمان بازداشت نمود. كار شيعيان در آن جامعۀ بلازده به جايى رسيده بود كه اگر مردى را يا معرّفى مى‌كردند، نزد حَجّاج محبوب‌تر از آن بود كه او را (ع) معرفى كنند.» 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱۱، ص۴۴. 📚ابن حجر عسقلانی، لسان المیزان، ج6، ص89. 👇👇 🌻 @shobeiri
📌 برجسته امام (ع) فرمود: از پدرم امیرمومنان (ع) درباره اخلاق اکرم(ص) سوال کردم. ایشان در پاسخ فرمود: رفتار پیامبر(ص) چنان بود که: 1⃣دائما خوش، و با مردم ملایم بود؛ 2⃣هرگز ، سنگدل، پرخاشگر، بدزبان و عیبجو نبود؛ 3⃣هیچ کس از او نمی شد؛ 4⃣هر کس به در خانه او می آمد باز نمی گشت؛ 5⃣ سه چیز را از خود رها کرده بود: در سخن، زیاد حرف زدن و دخالت در کاری که به او مربوط نبود؛ 6⃣ سه چیز را درباره مردم رها کرده بود: کسی را و سرزنش نمی کرد، در عیوب و لغزش های مردم جست و جو نمی کرد و هرگز سخن نمی گفت مگر در اموری که الهی را امید داشت. 📚شیخ صدوق، معانی الاخبار، ص۸۳ 👇👇 🌻@shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ أَيْنَ أَهْلُ اَلْفَضْلِ قَالَ فَيَقُومُ عُنُقٌ مِنَ اَلنَّاسِ فَتَلَقَّاهُمُ اَلْمَلاَئِكَةُ فَيَقُولُونَ وَ مَا كَانَ فَضْلُكُمْ فَيَقُولُونَ « كُنَّا نَصِلُ مَنْ قَطَعَنَا وَ نُعْطِي مَنْ حَرَمَنَا وَ نَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَنَا » قَالَ فَيُقَالُ لَهُمْ صَدَقْتُمُ اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ . ☘☘☘ 🔸 از ابى حمزه ثمالى ، گويد: شنيدم على بن الحسين(عليهما السّلام)مى‌فرمود:چون روز رستاخيز شود،خدا تبارك و تعالى اولين و آخرين را در يك سرزمين گرد آورد، سپس منادی ندا دهد كجايند اهل فضل‌؟ پس جماعتی از مردم بر خيزند و فرشته‌ها آنان را ديدار كنند و بگويند فضل شما چه بوده است‌؟در پاسخ گويند: « ما پيوند مى‌كرديم با هر كه از ما مى‌بريد و بخشش مى‌كرديم به هر كه از ما دريغ مى‌كرد و گذشت مى‌كرديم از هر كه به ما ستم مى‌كرد » ، فرمود:به آنها گفته شود: راست گفتيد،به بهشت در آييد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 الکافي ج ۲، ص ۱۰۷ @shobeiri