eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
809 ویدیو
247 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 👉 ♻️ ♻️ ، نفرین و کشتار مردمان و ‼️ 🔰در اوستا گیلان و مازندران سرزمین های شوم و اهریمنی معرفی شده و اهورا مزدا تمام تلاش خود را برای کشتار مردم بی گناه مازندران و گیلان انجام داده است ! در ، فصل پنجم از یشت‌ها (معروف به آبان‌یشت)، بند ۲۱ الی ۲۳ آمده است: 🔺 «هوشنگ پیشدادی در پای کوه البرز، صد اسب و هزار گاو و ده هزار گوسفند او [ایزد اردویسورا آناهیتا] را پیشکش آورد... و از وی خواستار شد: ای اردویسور آناهیتا، ای نیک، ای تواناترین، مرا این کامیابی ارزانی دار که من بزرگترین شهریار همه‌ی کشورها شوم که بر همه‌ی دیوان و مردمان [دُروند] و جادوان و پریان و کوی‌ها و کرپ‌های ستمکار چیرگی یابم، که دو سوم از دیوان مازندری و دُروَندان وَرِنا را بر زمین افگنم(بکشم!).» اردویسور نیز او را کامیابی بخشید.🔻 توجه ‼️ 👈 به گفته‌ی موبد ، منظور از ، سرزمین گیلان و دیلمان است. نیز وَرِنَ را معادل سرزمین گیلان دانسته؛ می‌گوید که وَرِن (گیلان) و مازندران محل زندگی دیوان و دیوپرستان بوده است، لذا در اوستا مردمان این دو سرزمین (که دیوپرست نامیده شدند) نفرین گردیده‌اند. 📚منابع: موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامه ی مزدیسنا، نشر مرکز، تهران، ۱۳۸۹، ص ۴۶۹ yon.ir/fLwNa 👈 اسکن کتاب خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، تهران، ۱۳۵۴، ص ۴۹ yon.ir/Nfgy4 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝
👈 👉 ♻️ ♻️ اهورا مزدا ،دستور به قتل عام ها و حتی مردان ‼️ 🔰در ادامه دستور به کشتن های اهورامزدا در اوستا، به کشتار انسان هایی میرسیم که جان کسی را نگرفته و به کسی ظلمی نکرده اند اما به دستور باید کشته شوند‼️ به موجب دستور اهورا مزدا در اردیبهشت یشت بند 7 تا 13 دستور قتل عام چندین دسته از افراد صادر شده است : 1.زنان روسپی 2.دروغزن(دروغگو) 3.مرد بد چشم(هیز) و... توجه ‼️ 👈در اردیبهشت یشت بند 10، اهورا مزدای خدای به کشتن یک نفر اکتفا نمیکند و به هر زرتشتی دستور میدهد هر 1000 تن از این (انسان ها) را بکشد! yon.ir/Ua4nr 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝
و کردن برای ‼️ °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° و ضد دین، همیشه با خرج کردن برای علیهما السلام، نذری دادن و ساخت با شکوه مخالف بودند، و در مقابل این پاسخ را میدهند: ❌که مرده هیچ سود و زیانی به ما نمیرساند، کار های شما خرافی است، این پول هارو به جایی اینکه خرج مرده بکنید خرج فقرا و نیازندان بکنید. ✅و اما پاسخ : 1⃣اولا کمک به نیازمندان و فقرا جز اساسی ترین احکام و است، تا آنجا که رهبر مذهب آقا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه سلام، در حال عبادت به نیازمندان و فقرا کمک میکردن 2⃣احترام کردن و بزرگداشت برای بزرگان و نیکان، امری عقلانی و تابع فطرت است. زمانی که ما انسان های بزرگ و نیکو کار را گرامی بداریم و مراسماتی برپا کنیم، کار های نیک و پسندیده آنها در جامع نمایان میشود و عده ای به پیروی از آنها اعمال نیک انجام میدهند. 3⃣قربانی کردن و نذری دادن، طلا کاری مقبره ها در تاریخ و فرهنگ ما وجود داشته و امری پسندیده بود. 👈برای نمونه عرض میکنم که مقبره کوروش را از و سنگ های قیمتی ساخته بوند و همیشه بر سر قبر آن گوسفندان و آرد و پخش میشد.j و هرماه یک اسب روی قبر قربانی میشد. 📚منبع: حسن پیرنیا، تاریخ ایران باستان، جلد 2،صفحه 1532 tinyurl.com/y6vnkk38 👈 اسکن کتاب ⁉️حال سوال ما از باستانگرایان این است که ، آیا و ها در قدیم کوروش را میپرستیدند؟ آیا نمیدانستند کوروش مرده و هیچگونه سود و زیانی ندارد؟ چرا این همه طلا و سنگ های قیمتی چون یاقوت و... را به مردم بدبخت و نیازمند نمیدادند؟ هرچه که پاسخ دهید، ما همان را تحویل خودتان میدهیم.😊 به امید آنکه ذره ای بیاندیشید و تفکر کنید... °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° 📝
⚠️ اعتراف جالب از : مردم در ۵۰ سال گذشته و را نمیشناختند! 📖 حسن پیرنیا،تاریخ ایران باستان،ناشردنیای کتاب،جلد ۴،صفحه ۲۷۹۷
🌸من به عنوان یک دختر ایرانی به اسلام نیاز دارم،چون : 📮 1⃣قبل از ورود اسلام به ایران، در دین زرتشت زن را زاییده اهریمن میدانستند 📚 بندهش، بخش نهم، در باره چگونگی زنان 2⃣من به اسلام نیاز دارم چون، در ایران باستان و دین زرتشت ارثیه زن نصف مرد بود. نصف مرد بودن ارث زن در اسلام، مورد اعتراض عده ای قرار گرفته اما در کتاب «ماتیکان هزار داتستان» (قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان) نیز چنین آمده است: «اگر مردی فوت کند، زن یک سهم و پسران خودش دو سهم و دختران او یک سهم از ماترک او ارث خواهند برد.» 📚 ماتیکان هزار داتستان ،ترجمه موبد شهزادی، ص ۱۰۶ 3⃣من به اسلام نیاز دارم چون، من را مجبور به ازدواج میکردند: در فقه زرتشتی چنانچه پدر نخواهد با دختر خود ازدواج کند، دختر می‌باید منحصراً با مردی ازدواج کند که پدرش برای او معین کرده است. چنانچه در زمینه انتخاب شوهر اختلافی بین پدر و دختر وجود داشته باشد، نظر پدرملاک عمل قرار می‌گیرد و دختر حق اعتراض ندارد. مگر آنکه سن او کمتر از 9 سال باشد که در اینصورت پس از رسیدن به 9 سالگی می‌تواند شوهر فعلی خود را با رضایت او تغییر دهد. 📚برای آگاهی بیشتر بنگرید به: رضی، هاشم، دانشنامه ایران باستان، جلد یکم، تهران، ۱۳۸۱، صفحه 382 تا 391؛ بارتلمه، کریستین، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحب‌الزمانی، چاپ دوم، تهران، ۱۳۴۴؛ متن پهلوی روایت آذرفرنبغ فرخزادان، ترجمه حسن رضائی باغ‌بیدی، تهران، ۱۳۸۴، صفحه 1 تا 12. 4⃣من به اسلام نیاز دارم،چون در ایران قبل از اسلام دختران و زنان را میفروختند: دکتر کتایون مزداپور از محققان پرتلاش زرتشتی است که تاکنون کتاب های متعدد در زمینه ی دین زرتشتی نگاشته و کتاب های کهن متعدد از زرتشتیان را احیا کرده است. وی در کتاب «چند سخن» مقاله ای با عنوان «خانواده باستانی ایرانی» دارد که وضعیت زن را در ایران باستان به ویژه در عصر ساسانی بیان می کند. در صفحه ی ۳۹۰ می نویسد: «… با منظور داشتن این واقعیت که تا زن در سالاری مرد بود و در درون دوده می زیست، حتی می شد او را فروخت…» 📚کتایون مزداپور،کتاب چند سخن،صفحه 391
🔨ردیه ای دیگر به پاسخی پوچ از طرف باستانگرایان و ، بعد از مواجه شدن با سوال منطقی ما، مبنی بر اینکه، اگر با زور بر تحمیل شد، چرا در زمان حمله مردم آیین را رها نکرده و به کیش و آیین اسکندر نیامدند⁉️ ❌آقایان کلی فسفر سوزانده و پاسخی بسیار خنده دار داده اند! "اسکندر به دنبال تغییر ،اعتقادات،فرهنگ ایرانیان و تحمیل دین و خود نبود" 📌البته قبلا این پاسخ بررسی شده و باطل بودن آن ثابت گردیده👇👇👇 t.me/Anti_Archaism/136 t.me/Anti_Archaism/175 💡اما تاریخدان و زبانش شناس بی نظیر فرانسوی نیز تو دهنی جانانه ای به بی عقل های باستانگرا زده است که باهم میخوانیم : 🔻پس از فتح کبیر و مرگ زودهنگام او، ایران تحت تأثیر فرهنگ قرار گرفت و از هنر، اعتقادات، شیوه زندگی، و احتمالا حتی زبان فاتحان یونانی - از ماد تا سرحدات ایران شرقی، یعنی افغانستان امروزی - تأثیر پذیرفت. دین التقاطی جدیدی شکل گرفت🔺 لوکوک در ادامه می افزاید : 🔻پس تعجب آور نیست که سنگ نوشته های پارسی کاملا در ایران غیر قابل فهم می شود. هنگامی که در آغاز عصر مسیحیت پارت های در ایران غربی برای طرد آیین و رسوم یونانی عکس العمل «ایرانگرایانه» نشان دادند، دیگر بسیار دیر شده بود. دیگر هیچ کس قادر نبود نشانه های خط میخی را بخواند و حتی گذشته پرافتخار(!) پادشاهان از خاطره جمعی مردم پاک شده بود.🔺 📖پی یر لوکوک،کتیبه های هخامنشی،ترجمه نازیلا خلخالی،چاپ سوم،انتشارات فرزان،صفحه ۱۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ نویسنده:
قحطی، بردگی ،کنیزی زنان و دختران ارمغان هخامنشیان برای مصری ها پس از حمله وحشیانه دوم(پسر دوم) به بلا و بدبختی گریبان مردم و کشور مصر را فراگرفت در اینباره الواحی بدست آمده است که عمق فاجعه را به زیبایی نشان میدهد، تاریخدان،ایرانشناس و متخصص زبان های باستانی ایرانی ایلامی در این باره چنین می گوید : "مصر مدتی چنان دچار و درماندگی شد که در تاریخ کشور بی سابقه بود». وقتی که اوجاهورسنت که دوست و ملازم کمبوجیه بود چنین می نویسد، در درستی آن نمی توان تردید کرد. اشیای قیمتی و ی بی حسابی به چنگ سپاه پیروز افتاد. تصادفا لوحی مربوط به یک قرار داد از بر جای مانده است که نوری تعیین کننده به این اوضاع می افکند. بر پایه ی این لوح ادین-نبو"، مزدوری بابلی(سرباز )، در مصر به غنیمت به دست آورده بود. هنگامی که او سال بعد (۵۲۴) از خدمت ایرانیان مرخص شد، به میهن خود بازگشت. او در بابل این کنیز و دختر سه ماهه اش را به تاریخ ۳۱ دسامبر ۵۲۴ به دو پوند نقره یا ۲۱۶ مارک طلا فروخت)" 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۱۲۷ ✍ نویسنده: ➖➖➖➖➖➖➖➖
موبد کوروش نیکنام دروغگویی تمام عیار میدانیم که دین تحمیلی ترین نوع دین است، در مورد تحمیل و جبر دین زرتشت همین بس که تنها کسی میتواند در این دین روحانی () شود که اجداد او موبد باشند، یعنی عملا این مقام موروثی و غیر قابل ورود است برای اقشار مختلف زرتشتی، بارزترین شاخصه این این دست ، همین خصوصیات مضحک دین زرتشت سبب گشت تا زرتشت را رها کنند و در آغوش آرام گیرند . موبد که سعی دارد تمام خرافه های دین زرتشت را توجیح و یا به طرز خنده داری جور دگر نشان دهد در کتاب خود(آیین اختیار) دروغ بسیار خنده داری گفته است است : "فرزندانی که زرتشتی زاده باشند؛ با پژوهش در دین نیاکان خودشان ، اگر دوست داشته باشند و ایمان بیاورند ( بند سفید و باریک و بلند) می بندند" 📖موبد نیکنام،کتاب ایین اختیار،انتشارات تیس، صفحه 69 ❌و اما اثبات دروغگویی موبد نیکنام : کُشتی بستن زرتشتی زادگان امری واجب و لازم بود که باید صورت میگرفت: "هر فرد زرتشتی پس از سن پانزده سالگی ناگزیر بوده آنرا به دور کمر ببندد" 📖رحیم عفیفی،کتاب اساطیر و فرهنگ ایرانی،انتشارات توس، ص ۵۸۶ اما اگر یک زرتشتی کشتی نمیبست و نمیخواست دین اجباری نیاکان خود را بپذیرد چه بلایی سر آن می آمد؟ در رساله ی از مهم ترین متون حقوقی و فقهی زرتشتی می خوانیم: 🔻در دین ما کاری بهتر از کُشتی (کمربند مقدس و نشانه ی دین زرتشتی ) داشتن نیست. بر مرد و زن فریزوانست، و به روزگار پیشین اگر کسی پانزده ساله تمام شدی و کشتی نداشتی او را به کردندی که نان و آب بر وی حرام است.🔺 📖صد در نثر ـ ـ باب 46 goo.gl/YdUue5 👈 اسکن کتاب ✍نویسنده: ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پسر راهی برای رسیدن به بهشت، دختر کارگرخانه! 👤 یکی از برجسته ترین شرق شناسان و تاریخدانان جهان می گوید: °•°•°°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° بنا به عقیده عصر ، برای کسی که پسری نداشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود که بتواند از پلی که در رستاخیز به متصل است، عبور کند. در ادامه مینوسد که، بدین منظور پسر های بیگانه را به فرزندخواندگی خود میپذیرفتند و مقداری ارث پیشاپیش برای پسر خوانده خود تعیین میکردند. وی همچنین می افزاید: قبول دختر به فرزند خواندگی به ندرت انجام میشد، و دختر راهی برای رسیدن به بهشت نبود! بلکه برای آن بود که یک تن به کارکنان خانواده افزوده گردد! و پدر اصلی در عوض مقداری پول ویا چیز دیگری را میتوانست طلب کند(فروش برده ) °•°•°°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• ✳️ توجه: این دختر هیچگونه سهمی از ارث پدر خوانده خود ندارد. ☑️کریستیان بارتلمه،زن در حقوق ساسانی؛صفحه ۴۶ 📝
🌹قانون اساسی جنگ های (ص) کشتن زنان، کودکان و اسیران ممنوع🌹 : 🔆مطالعه سیره نبوی نشان می‌دهد پیامبر خدا (ص) به حقوق زنان و کودکان توجه ویژه می‌نمودند و همواره برعدم تعرض به این گروه و رعایت حال و حقوق آنها توجه و تأکید داشتند. 👈حضرت محمد (ص) هنگام اعزام سپاهیانش به نبردهای مختلف در کنار توصیه‌های جنگی و نظامی، سفارش می‌کردند که از کشتن زنان و کودکان پرهیز کنند.(1) ایشان هرگاه تعرض به زنان و کودکان را می‌دیدند با آن برخورد می‌نمودند و فرد متخلف را بازخواست می‌کردند. چنان که در یکی از جنگ‌ها، پس از گذشتن بخشی از سپاهیان به فرماندهی خالد بن ولید، جنازه زنی پیدا شد که به دست او کشته شده بود.پیامبر (ص) از دیدن آن صحنه، به شدت ناراحت شدند و از قاتل او پرسیدند. به آن حضرت (ص) گفتند که خالد بن ولید او را کشته است. رسول خدا (ص) کسی را به دنبال خالد فرستادند و ضمن توبیخ او تأکید کردند که از کشتن زنان و کودکان بپرهیزند.(2) منابع: 1 -حرّ عاملی، وسایل الشیعه، چاپ دوم، قم: مؤسسه آل البیت علیهم السلام، 1414 ﻫ، ج 15، ص 58 ـ 59. اسکن منابع👈 yon.ir/TtObi 🌅 2-حارث ابن ابی اسامه، بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث، تحقیق مسعد عبدالحمید محمد السعدنی، قاهره: دارالطلائع، بی‌تا، ص 207 اسکن منابع👈 yon.ir/38IRw 🌅 ✍نویسنده:
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت. 🚮جالب است که به ادعا میکنند که آموزش رایگان را به همه هدیه کرده است! در اینکه این مطلب خنده دار دروغی بیش نیست که شکی نداریم، دلیلش آنست که هیچگاه یک سند ولو ضعیف و جعلی نتوانستند نشان دهند یا بهتر بگویم نیست که نشان دهند... 🔍اما داستان آنجایی جالب میشود که وقتی پای سخن متخصصین تاریخ می نشینیم سخن جوری دیگر است! 👈کوروش و اجدادش بودند👉 بله مردم قوم سواد نداشتند و نمی توانستند چیزی بخوانند برای همین کاتبان که برای آنها کار میکردند اسامی شاهان به مسخره مینوشتند و آنهارا تحقیر و به سخره میگرفتند. 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "ما امروز مهر کورش اول، پدربزرگ کورش بزرگ، را با نبشته ی ایلامی در دست داریم: این مهر نیزه داری را سوار بر اسب نشان می دهد، که در حالی که دشمن کشتهای را زیر پای اسب خود دارد، دشمن پیادهی با تیر سوراخ شده را از نو مورد حمله قرار میدهد. در سمت چپ سوار نبشته ای به ایلامی در شش سطر به چشم می خورد که البته خط بالای این نبشته در تصویر ۱۶ قابل تشخیص نیست. متن این نبشته چنین است: «کورش انزان، پسر چیش پیش. » نکته ی جالب توجه این متن نگارش ایلامی کورَش به جای کورُش فارسی است. منشیان ایلامی نام فارسی کورُش را، حتی در زمان کورش بزرگ و پس از او، یک بار هم درست ننوشته اند، با این که آنان می توانستند نامهای ایرانی را با نشانهای ایلامی به درستی بنویسند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد. من دلیل این غلط نویسی نادر را این طور حدس میزنم که کورُش در ایلامی تقریبا معنی « مواظبت کرد، پرستاری کرد» را می دهد، اما کورَش به معنی «سوزاند، به آتش کشیده است. برای تبدیل نام تحسین برانگیز کورش به نامی نفرت انگیز در گوش ایلامیها کافی بود که u به a تبدیل شود. ظاهرا ساکنان پیشین انزان نیز به هخامنشیان به چشم « آتش افروز » نگاه کرده اند. نه «مواظبت کنندگان (پایندگان )». منشیان ایلامی با تبدیل کورُش به کورَش بغضی را که از مزاحمان پارسی در دل داشتند، پنهانی و بی سر و صدا بیرون ریختند" ➕جناب والتر هینتس در ادامه می نویسد: "احتمالا منشیان بابلی نیز با دلیل اصلی این تحریف آشنا بوده اند و در این باره مخفیانه دست به شوخی می زده اند. داستان هرچه باشد، تحریف ایلامی نام کورش نشانه ی دیگری ست بر اینکه مقدم « بربرهای » پارسی شمال به انزان برای مردم بومی به هیچ وجه مبارک نبوده است. اما چون پارس ها خواندن نمی دانستند، متوجه نبودند که منشیان ایلامی پنهانی فرمانروایشان را مسخره می کنند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۰ و۶۱ ✍ نویسنده : ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹(ص) جوانمردانه ترین نوع جنگ هارا داشتند 🌹 💠قسمت اول💠 🔵یکی از نکاتی که در قوانین امروزی جنگ‌ها دیده می‌شود، رعایت اصول جوان مردانه و خودداری از به‌ کارگیری راه‌های غیر متعارف است. بر اساس کنوانسیون ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن،شتن و مجروح یا اسیر کردن افراد دشمن با توسل به نیرنگ ممنوع است(1) 👌نگاهی به عصر نبوی و رخدادهای آن زمان نشان می‌دهد که حضرت محمد (ص) قرن‌ها پیش از این با دستورالعمل‌های خاص، قوانین ویژه‌ای را در این راستا اعمال می‌کردند. ایشان حمله ناگهانی و شبیخون زدن را منع کرده و همواره بر دعوت پیش از جنگ تأکید می‌نمودند 👈ابن عباس (صحابی پیامبر(ص)) در این باره می‌گوید: رسول خدا (ص) با هیچ قومی نجنگید، مگر این که ابتدا آنها را دعوت نمود و به آنها اعلام کرد(2) و 👈از امام صادق (ع) نیز روایت شده.رسول خدا (ص) به هیچ گروهی شبیخون نزدند.(3) منابع : 1-حقوق بین‌الملل بشر دوستانه ناظر بر حمایت از افراد در درگیری‌های مسلحانه (مجموعه اسناد ژنو)، چاپ دوم، تهران: کمیته ملی حقوق بشر دوستانه، 1385، ص 339 2-احمد بن محمد ابن سلمه، شرح معانی الاثار، تحقیق مسعد عبدالحمید محمد السعدنی، قاهره: دارالطلائع، بی‌تا، ج 3، ص 207؛ محمد بن یوسف صالحی شامی، سبل الهدی و الرشاد فی سیرة خیر العباد، چاپ اول، بیروت: دارالکتب العلمیه، 1414 ﻫ / 1993 م، ج 9، ص 115. 🌅 yon.ir/XXQir اسکن منابع👈 🌅 yon.ir/2HgN0 3-محمد بن یعقوب کلینی، الکافی، تصحیح علی اکبر غفاری، چاپ پنجم، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1363، ج 5، ص 28. 🌅 yon.ir/WrRaT اسکن منابع👈