eitaa logo
بررسی و پاسخ به شبهات روز
112 دنبال‌کننده
218 عکس
188 ویدیو
2 فایل
در این کانال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین شبهات مطرح روز را بررسی وبه آن ها پاسخ می دهیم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴ ⚠️ چرا اگه یکی بیاد رأی بده به حجابش گیر نمی‌دید یعنی قانون حجاب موقع انتخابات برای افزایش مشارکت صدق نمی کنه ؟ ✅ پاسخ حجت‌الاسلام دکتر 🟢 بعضی درصددند با مقایسه‌ی دو عکس فوق، دو عملکرد دوگانۀ روحانیون یا انقلابیون را در برهه‌های مختلف اثبات کنند، در حالیکه این نتیجه‌گیری قطعاً غلط است. از کجای عکس پایینی نتیجه می‌گیرید روحانی موجود در عکس به خانم مکشفه تذکر نداده است؟! چون بلوا بر پا نشده است؟! خود من بارها و بارها تذکر بی‌حجابی داده‌ام که در ۹۹ درصد هیچ مشکلی ایجاد نشده است، یک درصد دیگه هم بلوا نبوده و واکنش مختصری بوده است. در برخی از موارد تذکر موثر بوده و در برخی موارد، خیر. 🔻حال اگر کسی عکس نگارنده را در بازار اصفهان بگیرد که در چند قدمی من زن بی‌حجابی هم دیده می‌شود یعنی، بنده بی‌تفاوت هستم؟ نخیر. نتیجه درست آن است که بنده به وظیفه خود که فقط تذکر زبانی است عمل کرده‌ام 🆔 @shobhemajazi110
تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه نور متن و ترجمه آیه شریفه: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ خداوند نور آسمانها و زمین است؛ مثل نور خداوند همانند چراغدانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنی افروخته می‌شود که از درخت پربرکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی؛ (روغنش آنچنان صاف و خالص است که) نزدیک است بدون تماس با آتش شعله‌ور شود؛ نوری است بر فراز نوری؛ و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می‌کند، و خداوند به هر چیزی داناست. ( ترجمه‌ آیت الله مکارم شیرازی) تفسیر آیه شریفه: (آیه 35)- آیه نور! پیوند و ارتباط این آیه با آیات گذشته از این نظر است که در آیات پیشین سخن از مسأله عفت و مبارزه با فحشاء با استفاده از طرق و وسائل گوناگون بود، و از آنجا که ضامن اجرای همه احکام الهی، مخصوصا کنترل کردن غرائز سر کش، بخصوص غریزه جنسی که نیرومندترین آنهاست بدون استفاده از پشتوانه «ایمان» ممکن نیست، سر انجام بحث را به ایمان و اثر نیرومند آن کشانیده و از آن سخن می‌گوید. نخست می‌فرماید: «خداوند نور آسمانها و زمین است» (اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ). اگر بخواهیم برای ذات پاک خدا تشبیه و تمثیلی از موجودات حسی این جهان انتخاب کنیم- گر چه مقام با عظمت او از هر شبیه و نظیر برتر است- آیا جز از واژه «نور» می‌توان استفاده کرد؟! همان خدایی که پدید آورنده تمام جهان هستی است، روشنی بخش عالم آفرینش است، همه موجودات زنده به برکت فرمان او زنده‌اند، و همه مخلوقات بر سر خوان نعمت او هستند که اگر لحظه‌ای لطف خود را از آنها باز گیرد همگی در ظلمت فنا و نیستی فرو می‌روند. و جالب این که هر موجودی به هر نسبت با او ارتباط دارد به همان اندازه نورانیت و روشنایی کسب می‌کند: قرآن نور است چون کلام اوست. آیین اسلام نور است چون آیین اوست. پیامبران نورند چون فرستادگان اویند. امامان معصوم انوار الهی هستند چون حافظان آیین او بعد از پیامبرانند. «ایمان» نور است چون رمز پیوند با اوست. علم نور است چون سبب آشنایی با اوست. بنا بر این (اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ). بلکه اگر نور را به معنی وسیع کلمه به کار بریم یعنی «هر چیزی که ذاتش ظاهر و آشکار و ظاهر کننده غیر باشد» در این صورت به کار بردن کلمه «نور» در ذات پاک او جنبه تشبیه هم نخواهد داشت، چرا که چیزی در عالم خلقت از او آشکارتر نیست، و تمام آنچه غیر اوست از برکت وجود او آشکار است. و به این ترتیب همه انوار هستی از نور او مایه می‌گیرد، و به نور ذات پاک او منتهی می‌شود. قرآن بعد از بیان حقیقت فوق با ذکر یک مثال زیبا و دقیق چگونگی نور الهی را در اینجا مشخص می‌کند و می‌فرماید: «مثل نور او (خداوند) همانند چراغ‌دانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان» (مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ). و «این چراغ با روغنی افروخته می‌شود که از درخت پر برکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی» (یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ). روغنش آن چنان صاف و خالص است که «نزدیک است بدون تماس با آتش شعله‌ور شود»! (یَکادُ زَیْتُها یُضِی‌ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ). «نوری است بر فراز نوری» (نُورٌ عَلی نُورٍ). و «خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می‌کند» (یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ). «و خداوند برای مردم مثلها می‌زند» (وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ). «و خداوند به هر چیزی داناست» (وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‌ءٍ عَلِیمٌ). توضیح این مثل: نور ایمان که در قلب مؤمنان است دارای همان چهار عاملی است که در یک چراغ پر فروغ موجود است: «مِصْباحٌ» همان شعله‌های ایمان است که در قلب مؤمن آشکار می‌گردد و فروغ هدایت از آن منتشر می‌شود. «زُجاجَةٍ» و حباب قلب مؤمن است که ایمان را در وجودش تنظیم می‌کند. و «کَمِشْکاةٍ» سینه مؤمن و یا به تعبیر دیگر مجموعه شخصیت و آگاهی و علوم و افکار اوست که ایمان وی را از گزند طوفان حوادث مصون می‌دارد.
و «شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ» همان وحی الهی است که عصاره آن در نهایت صفا و پاکی می‌باشد و ایمان مؤمنان به وسیله آن شعله‌ور و پر بار می‌گردد. در حقیقت این نور خداست، همان نوری که آسمانها و زمین را روشن ساخته و از کانون قلب مؤمنان سر بر آورده و تمام وجود و هستی آنها را روشن و نورانی می‌کند. دلائلی را که از عقل و خرد دریافته‌اند با نور وحی آمیخته می‌شود و مصداق نُورٌ عَلی نُورٍ می‌گردد. و هم در اینجاست که دلهای آماده و مستعد به این نور الهی هدایت می‌شوند و مضمون «یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ» در مورد آنان پیاده می‌گردد. و این نور وحی باید از آلودگی به گرایشهای مادی و انحرافی شرقی و غربی که موجب پوسیدگی و کدورت آن می‌شود بر کنار باشد. آن چنان صاف و زلال و خالی از هر گونه التقاط و انحراف که بدون نیاز به هیچ چیز دیگر تمام نیروهای وجود انسان را بسیج کند، و مصداق «یَکادُ زَیْتُها یُضِی‌ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ» گردد. 📚 متخب تفسیر نمونه جلد ۳ صفحه ۲۹۷ و ۲۹۸ 🆔 @shobhemajazi110
۲ ⚠️ مگه شیطان تو ماه رمضان غل و زنجیر نیست پس چجوری بعضی ها گناه می کنند؟🧐 ✅ پاسخ حجت‌الاسلام کهرمی را در عکس نوشته بالا مشاهده نمایید 🆔 @shobhemajazi110
۲۰ حکمت ۱۲۹ وَ قَالَ امیر المومنین علیه السلام : عِظَمُ الخَالِقِ عِندَکَ یُصَغّرُ المَخلُوقَ فِی عَینِکَ و آن حضرت فرمود: عظمت خالق هستی نزد تو، آفریده شده را در نظرت کوچک می‌کند. (ترجمه حجت الاسلام انصاریان) امام علیه السلام در این سخن حکیمانه اش رابطه نزدیکی را میان شناخت عظمت خداوند و کوچکی دنیا در نظر انسان بیان کرده، می‌فرماید: «عظمت آفریدگار نزد تو مخلوق را در چشمت کوچک می‌کند» همان گونه که در بیان سند این کلام حکیمانه گفته شد، امام علیه السلام در خطبه ۱۹۳ نیز آن را به عبارت دیگری بیان فرموده و آن را یکی از صفات برجسته پرهیزکاران می‌شمارد که خدا را به عظمت شناخته اند و ما سوی الله در نظرشان کوچک است. هرگاه انسان در دوران کودکی در خانه ای زندگی می‌کرده که حوض کوچکی در آن وجود داشته چنانچه وقتی بزرگ می‌شود او را به کنار استخری ببرند، بسیار در نظرش جلوه می‌کند؛ولی اگر در کنار دریا بزرگ شده باشد، هرگاه او را در کنار آن استخر ببرند در نظرش کوچک می‌آید. بر همین اساس آنان که ذات پاک خداوند را با عظمت شناخته اند، یک عالم قدرت و جبروت، یک عالم علم و ملکوت، هنگامی که به قدرت‌های مخلوقات می‌نگرند همچون قطره ای در مقابل دریا و یا کمتر از آن در نظرشان جلوه می‌کند. به همین دلیل اگر بخواهیم در دنیا زهد پیشه کنیم و به مقامات مادی و ثروت‌ها و زرق و برق دنیا بی اعتنا باشیم باید سطح معرفت خود را نسبت به خداوند بالا ببریم که نتیجه قطعی عظمت خالق در نظر ما کوچک شدن مخلوقات است. (شرح آیت‌الله مکارم شیرازی) 🆔 @shobhemajazi110
آیا می دانید عبارت هر روزتان نوروز از امیر المؤمنین (علیه السلام) است ؟ گروهی از ایرانیان برای حضرت علی (ع) هدیه ای بردند ، حضرت پرسیدند این هدیه برای چیست؟ گفتند نوروز حضرت فرمودند: هر روز را نوروز قرار دهید 📚 من لایحضره الفقیه ج ۳ ص ۳۰۰ 🎉 عید نوروز مبارک باد انشاء الله سال خوبی در پناه قرآن و أهل بیت (ع) داشته باشید 🎉 🆔 @shobhemajazi110
۳ ⚠️ روزه گرفتن چه سودی دارد وقتی پولدار ها می توانند روزه نگیرند و کفاره آن را بدهند؟ ✅ 1⃣ روزه از واجبات الهی است و برای کسانی که مکلف هستند واجب است. چه فقیر باشند و چه ثروتمند. در این صورت، اگر فرد ثروتمند بدون عذر، روزه گرفتن را ترک کند گناه کار است و فقط با توبه کردن و قضای آن روزه مورد بخشش قرار می گیرد و به هیچ وجه دادن کفاره باعث از بین رفتن گناه نیست. 2⃣ کفاره متعلق به کسانی است که قادر به انجام عمل نشده اند و عذر شرعی و موجهی داشته اند. و هیچگاه فرد مکلَّف مخیر بین انجام واجب و دادن کفاره در صورت عادی نیست . 3⃣ روزه گرفتن حکم خداست و باید امتثال شود و کسی نمی تواند بدون دلیل آن را ترک کند و اگر چنین کرد استحقاق عذاب الهی دارد. و کفاره هیچ گاه جای حکم الهی را نمی گیرد. نتیجه اینکه: روزه بر کسانی که شرائط گرفتن دارند واجب و لازم است و این حکم الهی است و کفاره در صورتی راه گشاست که برای انجام اصل عمل عذر موجه داریم و به هیچ وجه قادر به انجام آن نیستیم. پس گمان نشود پولدار ها قادر به دادن پول جای عبادت الهی هستند و نیازی به روزه گرفتن ندارند. ✍جواد حیدری 📚https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b 🆔 @shobhemajazi110
وفات حضرت خدیجه کبری ( سلام الله علیها ) تسلیت باد
بقره 257.mp3
8.09M
نکاتی از آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره 🎙 مرحوم آیت الله حائری شیرازی 📚 @haerishirazi 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱ ⚠️ آیا در قرآن آمده زمین تخت است ؟ ✅ پاسخ حجت‌الاسلام کهرمی را در کلیپ بالا مشاهده نمایید 📚 @pasokhgooha_ir 🆔 @shobhemajazi110
4_327849576851570704(1).mp3
1.49M
تفسیر آیه ۶ سوره مبارکه بقره توسط حجت‌الاسلام قرائتی
میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ ⚠️ مسلمانان کل سال رو جلوی گرسنه ها غذا می خوردند اما ماه رمضان اگر یکی جلوشون غذا بخوره شلاقش می زنند ! ✅ پاسخ حجت‌الاسلام کهرمی را مشاهده نمایید 📚 @pasokhgooha_ir 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب خطاب به دبیر کل جنبش جهاد اسلامی : «شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید» 🆔 @shobhemajazi110
ایام ضربت خوردن مولی الموحدین أمیر المومنین (علیه السلام) تسلیت باد
۴۰ بخش اول: یه چند وقتی میشه بدلیل تقارن سیزده بدر با شهادت امیرالمومنین (علیه السلام) در سیزدهم فروردین امسال کانال ها و گروه های باستان گرا و برانداز قصد دارند ملیت را در برابر دین قرار دهند و تبلیغ حرمت شکنی روز شهادت حضرت علی (ع) و روزه خواری در ملأ عام را می کنند . مهم ترین شعارشون هم اینه که «چرا باید روز شهادت یک عرب عربستانی مانع فرهنگ اصیل ایرانی بشه!!» ابتدا به بررسی ریشه مراسم سیزده بدر می پردازیم
بخش دوم (برسی مراسم سیزده بدر ) : به‌طور کلی در میان جشن‌های ایرانی جشن «سیزده‌بدر» کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن‌ها را ندارد. در کتاب‌های تاریخی اشارهٔ مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده‌است، اما در منابع کهن اشاره‌هایی به «روز سیزدهم فروردین» هست. گفته می‌شود ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ست به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهٔ نوروز را به پایان می‌رسانیدند. فریدون جنیدی با توجه به اینکه در گاهشماری ایرانی، هر روز ماه، نام ویژه‌ای دارد‌ و به‌عنوان مثال، روز نخست هر ماه، اورمزد روز و روز سیزدهم هر ماه تیر روز نامیده می‌شود، این روز را متعلق به ایزد تیر دانسته است که در زبان اوستایی «تیشتَریَه» خوانده می‌شود، و هم‌نام تیشتر، ایزد باران می‌باشد. با توجه به گفته شدن نام ایزد باران، تیر نزد باورمندان به این ایزد نمادی از رحمت الهی به حساب آمده‌است. منابع : زروان نوشته فریدون جنیدی ص ۶۴ و ۸۲ اصل و نسب دین های ایرانیان باستان نوشته عبد العظیم رضایی ص ۴۸۳ مجله ویکی پدیا همانطور مشاهده کردید ۱_ اصل قضیه سیزده بدر مبهم است و گفته شده تا زمان قاجار اشاره مسقیم و دقیقی به این مراسم نشده است و در کل ریشه‌ی این مراسم معلوم نیست ؛ ۲_ براساس عقاید خرافی است : در کتاب «از نوروز تا نوروز»، نوشته‌ی کورش نیکنام آمده است که ایرانیان باستان به خاطر پیروزی ایزد باران بر دیو خشکسالی، روز سیزدهم فروردین را جشن می‌گرفتند و این جشن حتی پیش از ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد نیز، مرسوم بوده است. در این روز مردم به نیایش ایزد باران یا همان تیر ایزد می‌پرداختند و از او درخواست بارش باران می‌کردند تا خداوند باران به درخواست آن‌ها پاسخ گفته و بر دیو خشکسالی چیره شود.
بخش سوم همانطور که بخش قبلی مشاهده کردید با سند و مدرک نشان داده شد که مراسم سیزده بدر : ۱_ اصل وجودش ثابت نیست ۲_ بر اساس خرافات (پیروزی ایزد باران بر دیو خشکسالی‌ ) می باشد
بخش چهارم: یکی از کارهایی که کانال های ضد دین انجام می دهند تا حرمت شکنی روز شهادت حضرت علی (ع) موجه جلوه کند وارد کردن شبهاتی پیرامون شخصیت و زندگی ایشان است تا به خیال خامشان مردم با دیدن این شبهات نسبت به ایشان احساس نفرت پیدا کرده و راحت‌تر حرف آن ها را بپذیرند.‌ غافل از اینکه این شیوه قبلاً امتحان خود را پس داده است و دشمنان ایشان هر بار سعی کردند نام و یاد ایشان را ازبین ببرند و حتی در زمان بنی امیه به مدت صد سال موقع خطبه نماز جمعه سب ایشان را می کردند اما امروز اثری از آن ها نیست درحالیکه میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از ایشان به نیکی یاد می کنند در اینجا یکی از این شبهات مطرح شده را مورد بررسی قرار می دهیم . ⚠️ یکی از شبهات معروف این است که حضرت به خلفاء برای حمله به ایران مشوت داده است و حتی فرزندانشان در حمله به ایران شرکت داشته اند ✅ در پاسخ باید گفت که در هیچ یک از اسناد تاریخی معتبر حضور ایشان و یا فرزندانشان در نبرد با ایران نیامده است در مورد مشاوره دادن ایشان به خلفاء قضیه جوری نشان داده شده است که انگار ایشان درمورد نحوه حمله به ایران مشوت داده اند در حالیکه ایشان با استناد به سیره پیامبر (ص) ثابت کردند که ایرانی ها اهل کتاب هستند پس باید همانند اهل کتاب با آن ها رفتار شود . البته پیرامون زندگی و شخصیت حضرت علی شبهات زیادی را مطرح می کنند که در جای خود به آن ها پاسخ داده خواهد شد اما بیاید به بررسی شخصیت حضرت علی (ع) بپردازیم
فزت و رب الکعبه شهادت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (علیه اسلام) تسلیت باد
پخش پنجم (بررسی شخصیت حضرت علی (ع) از دیدگاه اندیشمندان غربی ) بارون کاردايفو ـ دانشمند فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) مولود حوادث نبود ، بلکه حوادث را او به وجود آورده بود ؛ اعمال او مخلوق فکر و عاطفه و مخيله ي خود اوست ؛ پهلواني بود در عين دليري، دلسوز و رقيق القلب ، و شهسواري بود که هنگام رزم آزمايي ، زاهد از دنيا گذشته بود . به مال و منصب دنيا اعتنايي نداشت ، و در حقيقت جان خود را فدا نمود . روحي بسيار عميق داشت که ريشه ي آن ناپيدا بود و در هر جا خوف الهي او را فرا گرفته بود » ژنرال سرپرسي سايکس ـ از مشاهير خاورشناسان انگليسي ـ مي گويد : « او [ علي بن ابيطالب ( عليه السلام ) ] از ميان خلفا به شرافت و بزرگواري نفس مشهور ، و به غايت مراقب حال زيردستان خود بود . القائات فرستاده ها و نماينده ها در او تأثيري نداشت . به هديه هاي آنان ترتيب اثر نمي داد ، با حريف مکار و غدار خود، (معاويه) ابداً طرف نسبت نبود که براي رسيدن به مقصودي که داشت سخت ترين جنايات را مرتکب شده و رذل ترين وسايل را براي پيشرفت خودش بر مي انگيخت . دقت و مراقبت هاي خيلي سخت او [ علي ( عليه السلام ) ] در امانت و ديانت باعث شده بود که اعراب حريص که تمام امپراطوري را غارت کرده بودند از وي ناراضي باشند . ليکن صداقت ، صحت عمل ، دوستي کامل ، رياضت ، عبادت از روي صدق ، خلوص يا تجرد، وارستگي ، آداب و خصايل محموده ي قابل توجهي که در او وجود داشت حقيقتاً صورت قابل ستايشي به وي داده بود . اين که اهالي ايران در او مقام ولايت قايل شده و او را به اصطلاح سرپرست حقيقي و مربي الهي مي دانند واقعاً اين قاعده قابل تحسين و شايان بسي تمجيد است . اگر چه مقام و مرتبه ي او خيلي بالاتر از اين ها است » مادام ديالافوا ـ سياح فرانسوي ـ گويد: « احترام علي ( عليه السلام ) در نزد شيعه به منتهي درجه است و حقاً هم بايد اين طور باشد ؛ زيرا اين مرد بزرگ علاوه بر جنگ ها و فداکاري ها که براي پيشرفت اسلام کرد، در دانش، فضايل، عدالت و صفات نيک بي نظير بود ، و نسلي پاک و مقدس هم از خود باقي گذارد. فرزندانش نيز از او پيروي کردند و براي پيشرفت مذهب اسلام مظلومانه تن به شهادت دادند. اميرالمومنين علي ( عليه السلام ) کسي است که همه‌ي بت هايي را که اعراب، شريک خداي يگانه مي پنداشتند شکست و وحدت و يگانه پرستي را تبليغ کرد. علي کسي است که تمام اعمال و رفتارش نسبت به مسلمانان منصفانه بود. علي (عليه السلام) کسي است که تهديد و نويدش قطعي بود. این ها بخشی از اعترافات مستشرقین راجع به شخصیت نورانی حضرت علی (ع) است کسانیکه نه شیعه اند ونه مسلمان اما در برابر عظمت این شخصیت سر تعظیم فرود آوردند ؛ حال عده ای معلوم الحال که ادعای آن ها گوش فلک را کر کرده است سعی در تخریب چهره این ابر مرد تاریخ دارند و خداوند در قرآن کریم چه زیبا فرموده است: « ومکرو‌ ا مکرالله والله خیر الماکرین »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا