eitaa logo
بررسی و پاسخ به شبهات روز
106 دنبال‌کننده
235 عکس
193 ویدیو
2 فایل
در این کانال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین شبهات مطرح روز را بررسی وبه آن ها پاسخ می دهیم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویری زیبا از مراسم امسال که نشان می دهد همه افراد ، فارق از هر قوم و نژاد و رنگی، به یک منشأ می‌رسند 🆔 @shobhemajazi110
۱ یکی از مغالطات و ترفند هایی که توسط رسانه ها، برای تخریب افراد و تفکر آنها استفاده می شود این است که برداشت ضعیف و بعضا غلط و افرادی که جزء ضعیف ترین طرفداران عقیده ای هستند تخریب می شوند وبعد نتیجه می گیرند که همه ی افراد این تفکر مثل هم اند پس این فکر از ریشه باطل است مثلاً برای تخریب چهره اسلام تکفیری ها را مثال می زنند تا به مخاطب اینگونه القا کنند که همه ی مسلمانان این طورند! و اساس دین اسلام خشونت است در حالیکه تکفیری ها مثل داعش در حقیقی هیچ جایگاهی ندارند 🆔 @shobhemajazi110
بخشی از متن کتاب مغالطات نوشته علی اصغر خدان که خواندان آن بسیار مفید و لازم است ؛ مغالطه بالا که در این کتاب به آن پهلوان پنبه می گویند مغالطه ای است که وقتی کسی با مدعای قوی ای برخورد می کند و می بیند که قدرت مقابله با آن را ندارد ، یک مدعای سست و ضعیف را به طرف مقابل نسبت می دهد و به جای رد مدعای اصلی این مدعای ضعیف را رد می کند و منظور از پهلوان پنبه همین مدعای ضعیف است. ما در این کانال سعی داریم به ترفندهای مغالطات اشاره کنیم و در این راستا بخش هایی از این کتاب ارزشمند را نقل خواهیم کرد 🆔 @shobhemajazi110
۲ از جمله ترفند رسانه ها و افراد برای به کرسی نشاندن حرف و خود ، دادن نسبت هایی به مخالفانشان است برای مثال : فقط افراد تندرو از این ناراضی اند. در اینجا به جای استدلال آوردن برای چرایی امضا ی توافق وبیان منافع آن به مخالفان این قرارداد نسبت تندرو داده شده است تا کسی جرأت مخالفت نکند در یک کلام به جای استدلال توهین کرده است 🆔 @shobhemajazi110
۳ برای هرکاری و هر مسأله ای باید متخصصان آن امر نظر بدهند اما بعضی اوقات یک شخص به واسطه شهرتی که بدست آورده تبدیل به مرجع کاذب و غلطی برای یک چیز می شود که در واقع آن چیز هیچ ربطی به آن شخص مشهور ندارد به عنوان مثال یک بازیگر بواسطه شهرتی که دارد ومورد توجه مردم است بگوید به فلان شخص یا حزب سیاسی رأی بدهید در حالیکه او نمی‌تواند در مورد اینکه چه شخصی صلاحیت دارد نظر بدهد بلکه فقط می تواند با توجه به سطح اطلاعات خود از حرفه اش در مورد حرفه ی خود که بازیگری باشد نظر بدهد و نظر او فقط در همین محدوده قابل اعتنا است . 🆔 @shobhemajazi110
⚠️ تصاویر و اسم های استفاده شده کاملا فرضی است وقصد توهین به هیچ شخص یا نهادی را نداریم
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1️⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! 🔹شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». 🔹در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2️⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ 🔹قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3️⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4️⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5️⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6️⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. ✍ حمید رسایی منبع : @Shobhe_ShenaSi 🆔 @shobhemajazi110
🔷 : «این جبهه‌ها به گستردگی است، تاریخ مبارزه و با طواغیت و مستکبرین.» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی» @ravayatefathavini :برگرفته از کانال 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو انگلیس از بس مدت زمان طولانی میمونن داخل صف انتظار که برن پیش پزشک دولتی بعضی‌ها مجبور میشن با انبردست دندون خودشون رو بکشن!!!🤒 بخش هایی از برنامه پاورقی 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت فرارسیدن ایام 🎥 فیلم رنگی شده مربوط به مراسم ظهر سال ۱۳۱۰ خورشیدی تهران، حوالی سبزه میدان، بازار تهران 🆔 @shobhemajazi110
۴ یکی از مغالطه های پر کاربرد، مغالطه « تکرار » است که توسط معاندین و ضد انقلاب استفاده می شود . در این نوع مغالطه، به جای آوردن دلیل و مدرک برای اثبات ادعایی با استفاده از تکرار زیاد سعی می شود مدعا باور پذیر شود . (یعنی به جای دلیل و مدرک سعی می کند تا تکرار را دلیل جلوه دهد درحالیکه صرف تکرار، چیزی را ثابت نمی کند) نمونه بارز آن در اغتشاشات پاییز گذشته بود که رسانه های ضد انقلاب با تکرار زیاد این جمله که «مرگ مهسا امینی کار نظام است» سعی داشتند مرگ او را قتل به شمار بیاورند و آن را به گردن نظام بیندازند همین کار را در باره درگذشتگان دیگر نیز انجام دادند مانند مرگ دختران جوان در اثر حوادث رانندگی یا بیماری در نقاط مختلف کشور. 🆔 @shobhemajazi110
وقتی حاضر نشدند جوانی که به ایشان توهین کرده بودبه دلیل توهین به ایشان ، حتی یک شب زندان بیفتد 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱ آیا‌ شمر واقعاً جانباز بوده و در رکاب (علیه السلام) تا مرز شهادت پیش‌رفته است ؟ بازگشت این ادعای مشهور به گزارشی است که در کتاب تاریخی «وقعة الصفین» نوشته نصر بن مزاحم آمده است ؛ «خَرَجَ أَدْهَمُ‌بْنُ مُحْرِزٍ مِنْ أَصْحَابِ مُعَاوِیَةَ بِصِفِّینَ إِلَى شِمْرٍبْنِ ذِی‌الْجَوْشَنِ فَاخْتَلَفَا ضَرْبَتَیْنِ فَضَرَبَهُ أَدْهَمُ عَلَى جَبِینِهِ فَأَسْرَعَ فِیهِ السَّیْفُ حَتَّى خَالَطَ الْعَظْم»(وقعة الصفین ، ص ۲۶۸) بر اساس این متن، ادهم بن محرز از اصحاب معاویه به سمت شمر حمله کرد و او را از ناحیه ی صورت مجروح کرد و قاعدتاً وقتی ادهم بن محرز جزء سپاه معاویه باشد پس شمرهم جزء سپاه امیر المومنین (علیه السلام) بوده است. این درحالی است که شیخ طوسی «ادهم‌ بن محرز الباهلی » را جزء اصحاب امیر مومنان(علیه السلام) شمرده است (رجال الطوسی ، ص ۵۷) علامه مامقانی نیز به تبعیت از شیخ طوسی ادهم بن محرز را جزء اصحاب امیر المومنین (علیه السلام) شمرده است اما تصریح می کند که شیخ سخنی در تبیین احوالات وی به دست نداده است(تنقیح المقال فی علم الرجال، ج‏8، ص364) مصححین کتاب تنقیح المقال ، ادهم را از کسانی می دانند که ابتدا ، جزء اصحاب امیر مومنان (ع) بوده اما بعدا منحرف شده است. همچنین در کتاب (التبیین فی أصحاب الإمام أمیرالمؤمنین علیه السلام و الرواة عنه، ج‏1، ص31)‌‌ نام ادهم بن محرز در شمار اصحاب امام علی (علیه السلام) آمده است. بنابر این ، ادهم، از سپاهیان معاویه نبوده بلکه برعکس ، این شمر بوده که از سپاهیان معاویه بوده است. نشانه های دیگری از منابع تاریخی بر این حقیقت دلالت دارند از آن جمله، گزارشی است که در باره تبادل نامه بین امام علی (ع) و معاویه در جنگ صفین آمده است. در کتاب الاختصاص (منسوب به شیخ مفید) نقل شده، هنگامی که «طرماح ‌بن عدی» پیک امیرمؤمنان(علیه السلام)، پاسخ یکی از نامه‌های معاویه را به دمشق برد در آنجا، جویای فرماندهان معاویه شد. به او گفته شد: کدام‌‌ را می‌خواهی؟ گفت: جَرول، جَهضَم... عمروبن عاص، شمربن ذی‌الجوشن و هَدی‌بن محمدبن اشعث کندی را می‌خواهم(الإختصاص، ص139ـ138) بر اساس این گزارش تاریخی، شمر نه تنها از اصحاب حضرت علی (علیه السلام ) نبوده بلکه جزء فرماندهان معاویه نیز بوده است. نویسنده کتاب «ابن راعیة المعزی» نیز او را از اصحاب و لشکریان معاویه در جنگ صفین می داند؛ «وَ کانَ مِن اصحَابِ مُعاویَة وَ انصارِه و المُقَرّبینَ الَیه و المُسانِدینَ لَه فِی حَربِه ضِدّ امیرِالمؤمنین» (ابن‌راعیة المعزی، ص25). بنابراین، شمر زخم خورده از جنگاوران سپاه امیر مومنان است که در رکاب معاویه می جنگیده و نه در رکاب امیرالمومنین (علیه اسلام) . بدین ترتیب ، او از آغاز ، در جبهه باطل قرار داشته و از مخالفان و دشمنان سرسخت جریان حق بوده است .(برگرفته از مقاله ی محسن خاتمی، پژوهشگر علوم حدیث) در این جا ناچاریم بدین پرسش پاسخ بگوییم که با توجه بدین سخنان ، جمله ی منتسب به رهبری ؛ «بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از حسین برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت» چه توجیهی دارد؟ پاسخ آن است که در جستجوهای انجام گرفته در مجموعه سخنان ایشان ، چنین عبارتی یافت نشد و گویا این سخن از خطیب دیگری است که به خطا، به ایشان نسبت داده شده است. 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ سیاه پوشی در محرم مخالفان با اشکال به «سیاه پوشی» در ماه محرم به بهانه های مختلف مثل ایجاد افسردگی در جامعه، بر آن تاختند تا آنجا که بخشی از جامعه مذهبی با تصور روشنفکری نیز آن را باور کردند. سخن وزیر بهداشت دولت دوازدهم در این باره و خودداری اکثریت اصلاح طلب شورای شهر تهران از سیاه پوشی شهر در ماه محرم، مصداق بارز تاثیر پذیری از این دست تبلیغات است. از پدیده های شگفت روزگار، مُد شدن «سیاه پوشی» به خصوص تی شرت های مشکی مردانه در سالهای اخیر است که به تقلید از رواج سیاه پوشی در جوامع مغرب زمین، مُد شده و ابتکار طراحان وطنی نیز نیست. اکنون که فراوانی این نوع پوشش به خصوص از سوی جوانان در سطح جامعه دیده می شود هیچ اعتراض و احساس خطری از سوی روشنفکران و شیفتگان سلامت روان جامعه، مشاهده نمی شود و کسی نگران تاثیر منفی این سیاه پوشی ها، بر روح و روان جوانان- که این پوشش را به جهت مُد بودن انتخاب می کنند،- نیست. اگر سیاه پوشی محرم ده روز یا حداکثر یک ماه است، سیاه پوشی این جوانان در بیشتر اوقات سال است به خصوص در فصل گرما. چطور یک ماه پوشش سیاه، به خاطر وابستگی های مذهبی و بروز احساسات و عواطف نسبت به شخصیت ها و الگو های مذهبی، باعث ایجاد افسردگی می شود اما پوشش سیاه در طول سال، به خاطر مُدهای رایج شده در غرب، باعث افسردگی نمی شود. 🆔 @shobhemajazi110
۲ دین ستیزان در مخالفت با دین داری با هر بهانه ای به مذهب می تازند. یکی از بهانه ها، آراستگی ظاهری مذهبی ها در گذاشتن ریش بود که شاهد نقد و نق آنها در این باره بودیم. در این راه به هر چیزی تمسک می کردند حتی بهانه های پزشکی. با فشار تبلیغاتی در این زمینه، شاهد بودیم که آرام آرام از آمار کسانی که ریش می گذاشتند کاسته شد از مردم کوچه و بازار گرفته تا چهره های سیاسی انقلابی و هنرمندان و مجریان برنامه های تلوزیونی، اما امروزه شاهدیم با مُد شدن ریش، حتی بدترین نوع آن یعنی مدل ریش داعشی، دوباره جوانان با گونه های مختلف ریش داری، در جامعه دیده می شوند جالب آنکه برخی از چهره ها مثل شخصیتهای انقلابی و مجریان تلوزیونی که تا یک دهه پیش، توفان تبلیغات، بر صورت و سیرت آنان، وزیده و از سبزه زار چهره هاشان، دشتی خزان دیده، بجا گذاشته بود دوباره، با مُد شدن ریش داری، به جمع ریش¬داران بازگشته اند. اکنون اما، با پیوستن این همه از جوانان به این سبک از آراستگی ظاهر و ریش داری، هیچ خبری از خرده گیری های پیشین، علیه ریش داران نیست چرا که در گذشته ریش داری، رفتاری دینی و نماد حزب اللهی ها بود و باید برای تخریب آنان، تبلیغ می شد و اشکالات مختلف به آن گرفته می شد تا این گروه از جامعه، تحت فشار قرار گیرند و ارزش های دینی به حاشیه رانده شود و از آنجا که امروزه، ریش داری بر اساس مُد و با هدفی، غیر الهی است با آن مخالفتی ندارند و تمام آن اشکالاتی که به آن می گرفتند به فراموشی سپرده شده است و گویا هیچ وقت، وجود نداشته اند. 🆔 @shobhemajazi110
۵ از دهه هفتاد به بعد که پروژه تهاجم فرهنگی کلید خورد، شبهه پراکنی علیه باورهای دینی و انقلابی با تیم های مختلف در اتاق های فکر در دستور کار قرار گرفت و با پدید آمدن فرصت های جدید که رسانه های نوینی چون شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی در اختیار آنان قرار می داد بر میزان تاخت وتاز آنان افزوده شد. به یاد داریم که ضدانقلاب، حتی به پدیده «انقلاب» در جوامع هم اشکال می گرفت و انقلاب را نوعی بیماری جوامع می دانست یا به ارزش هایی مثل «استقلال اقتصادی» حمله می کرد یا پیرامون تئوری «توهم توطئه» مانور می داد و جنجال به پا می کرد. اما وقتی غرب با الگو گیری از همین انقلاب ایران، طرحی به عنوان «انقلاب های رنگین» را طراحی کرد و در چند کشور به اجرا گذاشت و با حاکم کردن رژیم های وابسته به غرب ، به نتیجه دلخواه خود رسید اینان دیگر فراموش کردند که پیش از این ، انقلاب را نوعی بیماری می دانستند و با تمام توان از این طرح جدید کارفرمایان خود، دفاع کردند و آن را تبلیغ کردند. تنها در انقلاب های رنگین از معکوس سازی مفاهیم و واژه ها بهره نبردند بلکه در باره تئوری «توهم توطئه» نیز از این «فریب کاری» بهره بردند و اگر تا دیروز توطئه از سوی ابرقدرتها را، توهم می شمردند و آن را رد می کرد اما این بار، با اطمینان از ناآگاهی مخاطبان به سخن دیروزشان، هر روز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به طراحی و توطئه در موارد مختلف متهم می کنند و گویا فراموش کردند که قبلا شعار « توهم بودن توطئه ها» را می دادند . http://bavarkade.parsiblog.com/Posts/13 :منبع 🆔 @shobhemajazi110
۳ ⚠️ شخص مسلماني از دوستش پرسيد: از حضرت محمد(ص) راستگو تر می‌شناسی؟ گفت: آری حضرت زرتشت که کتابی عاری از خشونت به آدمیان هدیه کرد پرسید از علی(ع) قوی تر و با تدبیر تر میشناسی؟؟ گفت آری، کوروش بزرگ که منشور حقوق بشر را نوشت پرسید از عباس دلاورتر و فداکارتر میشناسی؟؟ گفت آری، آریوبرزن که با اندک یاران خود در برابر هزاران هزار لشکر اسکندر مقاومت کرد... ... گفت آری: ماندانا که کوروش را تربیت کرد .... گفت آری یوتاب خواهر آریو برزن .... گفت آری آرتمیس ... آری هموطن اینها اسطوره های اوست، دنبال اسطوره های عرب نباش ✅پاسخ : ایجاد تقابل بین شخصیت های ملی و مذهبی، یکی از ترفندهای معاندان برای تضعیف اعتقادات مردم است و باید مراقب بود در این تله¬ی مجازی گرفتار نشویم اما با این حال ذکر چند نکته مناسب است: ۱. خود زرتشت، اوستا که مورد قبول و افتخار نویسنده هستند، خبر از مبعوث شدن حضرت محمد(ص) را داده است. در این کتاب مقدس آمده است: «...کیش واپسین را می ستاییم» (منبع: خرده اوستا، ترجمه اردشیر آذرگشسب، تهران 1354، ص 36 و اوستا، ترجمه دکتر ج. دوستخواه، انتشارات مروارید، تهران، چاپ شانزدهم 1391، ج 2 ص 618) همچنین در شاهنامه فردوسی نیز خبر یک دین جدید در سرزمین حجاز داده شده که سراسر جهان را پر از نور می کند: برآمـــد بريــن نردبان از حجــــاز خرامان خرامــــان بكشــّـی و ناز جهان قاف تا قاف پر نــــور كرد به هرجا كه بُد ماتمی، سور كرد ۲. آیین زرتشت نه تنها بدون خشونت نیست، بلکه مجازات‌های بسیار سنگینی دارد که در تاریخ جهان کم سابقه است! مواردی مانند زنده پوست کندن انسان‌ها در مقابل کمترین گناه یا تازیانه زدن و سنگسار برای جرایم ساده! برای مشاهده مستندات به این پیوند مراجعه کنید (https://www.adyannet.com/fa/news/11037 ) ۳. درباره مقایسه حضرت علی و جناب کوروش ضمن تاکید نکته قبل یعنی پرهیز از دوقطبی سازی بین شخصیت های ملی و مذهبی خاطرنشان می کنم که اساساً مقایسه مذکور غلط است، چون وقتی سوال کننده می گوید از علی قوی تر میشناسی ؟ پاسخ دهنده نمی گوید کوروش قوی تر بود، می گوید، کوروش حقوق بشر نوشته!! مضافا اینکه با مطالعه نامه 53 نهج البلاغه معلوم می شود که حقوق بشر واقعی چیست و چه کسی نوشته. تنها به ذکر یک جمله آن اکتفا می شود که امیرمومنان به مالک اشتر توصیه می کند به مردم ظلم نکند چون آنها دو دسته هستند (اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق) یا برادر دینی تواند، یا شبیه تو در خلقت (هم نوع تو هستند). مضافا اینکه نوشتن حقوق بشر و عمل نکردن به آن چندان فضیلتی محسوب نمی شود. جناب کوروش علی رغم برخی خصوصیات برجسته و ممتاز، برخی اعمال ضد حقوق بشری هم داشته است. مثلا در تاریخ ایران کمبریج آمده است او هگمتانه را غارت کرد و برخی از مادها را به بردگی گرفت» (ص ۲۴۰) ۴. در مورد آریوبرزن نیز باید دانست که وی با اینکه ۴ برابرِ اسکندر نیروی نظامی داشت و از نظر جغرافیایی هم جنگ به سود او بود، از سر بی‌تدبیری به شکل مفتضحانه ای شکست خورد و کشته شد! به همین دلیل هیچ نامی از وی در شاهنامه و حتی اوستا وجود ندارد. اگر آریو برزن چنین بود که نویسنده توصیف کرده، فردوسی در شاهنامه که گزارش دلاوریهای ایرانیان است، اشاره ای هم به او می کرد. ۵. اما نکاتی که درباره ماندانا، یوتاب و آرتمیس نوشته شده، نشانگر آن است که نویسنده این گونه متون اطلاعات دقیق تاریخی ندارند و تنها بر اساس چند مطلب مجازی قضاوت می کنند. باید دانست که کوروش هر چند فرزند ماندانا بود، اما تربیت شده‌ی او نبود چون به دلیل خشم پدربزرگش، از تولد تا جوانی در صحرا به همراه یک چوپان زندگی کرد! (داندامایف، تاریخ سیاسی هخامنشیان، ترجمهٔ فرید جواهر کلام،تهران: نشر و پژوهش فرزان روز، ۱۳۸۹، ص ۱۶-۱۸) همچنین یوتاب، خواهر آریوبرزن هخامنشی نبود بلکه خواهر آریوبرزن اشکانی بود و ۳ قرن پس از آریوبرزن هخامنشی زندگی می‌کرد! یوتاب با یک رومی ازدواج و ایران را ترک کرد و هیچ خدمتی به ایران و جهان نکرد! آرتمیس هم ایرانی نبود بلکه اصالتاً یونانی بود و به کشورش، یونان خیانت کرد و جنایات بسیاری مرتکب شد! او بر سر شهوت‌رانی‌ و بی‌آبرویی‌هایش خودکشی کرد و در منابع ایرانی و یونانی شخصیتی با کارنامه‌ ننگین است! (تاريخ هردوت،‏ مترجم و محقق: هادى هدايتى،‏ ج‏ 4، ص 100) منبع: https://ghorbanimoghadam.ir/1379/%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%9F 🆔 @shobhemajazi110