9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 همسر شهید صدرزاده ازدلیل علاقه طیف های مختلف مردم به این شهید میگوید:
محبت آقا مصطفی که در دلهای مردم افتاده به خاطر اخلاص ایشان بود. او فقط با خدا معامله میکرد.
🏴 @Roshangari_ir
روبیکایجدید: Rubika.ir/roshangari_ir
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤🥀⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤🥀⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤🥀⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤🥀⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤🥀⃟َ۪ٜ۪ٜ۪ٜ۪ٜؔٛٚؔ🖤
من زبونم بند اومده.. خودتون ببینید
#۲روزشهادتامامرضاع🖤✨
حضرت آقاتو صحبتهاشون طوری حرف زدند که گویا دیگه از افزایش جمعیت نا امید شدند.
گفتند ما که هر چه گفتیم کسی گوش نداد، حداقل تا وقتی نیروی جوان داریم کشور را ثروتمند کنید. چون در اینده دیگر بدون جمعیت جوان نمی شود.
یکی از جملات مهم حضرت آقا:
«ما امروز در کشورمان جوان خیلی داریم. اما آیا فردا هم همین اندازه جوان خواهیم داشت؟ معلوم نیست. با این وضعی که من مشاهده میکنم، با اینهمه تاکیدی هم که کردیم، در عین حال نتایج، خیلی نتایجِ دلگرمکنندهای نیست.»
این حرفهارو با چهره دلخور و پرغصهای بیان کردند😭😭😭😭
کاش این تلنگری باشه برامون😢😢
پرورش:
✨ای کاش همه خانواده های شیعه اهل بیت نیت میکردند و بچه اضافه تر از برنامه ریزیشون به دنیا می آوردند
غیراز اونی که خدادلش خواسته و خودش داده😊
همون که به دنیا آوردنش دیوونگیه
همون که بدنمون نمیکشه
همون که نونشو از کجا بیاریم
همون بچه ای که به خاطرش حرف و حدیث میشنویم و گاهی از جمع خانواده و دوست و آشنا طرد میشیم
همون که به خاطرش کلی باید دوا درمون کنیم تا به دنیا بیاد
همون بچه ای که همسن نوه هامونه
همون بچه ای که من مادر تو مراسم ازدواج بچه ام باید شکمم بزرگ باشه و......
اصلاجهادبودنشبههمینه....
والا سال ۵۹ که جنگ شروع شد و مادربزرگ هامون دسته گلاشون رو یکی یکی راهی جبهه کردن هم این کارشون دیوونگی بود
شاید یه دیوونگی خیلی غلیظ تر از دیوونگی های مامان بابا های الان
ما الان اگه دیوونگی کنیم یه دلخوشی به دلخوشی هامون اضافه میکنیم ولی اونا یه تیکه از قلبشون رو از وجودشون میکندن
دیوونگی اونا از جنس دل بریدن بود و دیوونگی ما از جنس رسیدن و دل بستن
اما گاهی لازمه به خاطر خدا و امام زمان دیوونه بود...
الهی که اینجوری بتونیم تو چشم فاطمه زهرا نگاه کنیم😔
جهاد اینه که مشکل اقتصادی داشته باشی و بچه بیاری
جهاد اینه که حاملگی ت سخت باشه و بچه بیاری
جهاد اینه که دست تنها باشی و بچه بیاری
جهاد اینه که بدنت توان نداشته باشه و بچه بیاری
جهاد اینه که سخت زایمان باشی و بچه بیاری
جهاد اینه که حرف بشنوی و بچه بیاری
جهاد اینه که خونه ت آپارتمانی باشه و بچه بیاری
جهاد اینه که تربیت مشکل باشه و بچه بیاری
اگه همه چی فراهم باشه و بچه بیاری که جهاد که چه عرض کنم ، هنر هم نکردی...باید میاوردی...
خدا به همه مون کمک کنه و این جهاد رو سربلند پشت سر بذاریم🤲🏻
🔴 فرزند آوری لتعجیل الفرج ان شاءالله🤲
✳️ تو بچه آوردن به لحاظ شرعی و فقهی رضایت همسر شرط نیست
✳️تازه باید در هر بار ممانعت مرد از بارداری به زن دیه بده. ✅.
این ازین.🌹
در حکم جهاد هم حرف ولی فقیه بر حرف پدر مادر و همسر اولویت داره
و اگر حرف این ۳نفر مخالف حرف رهبر اسلامی باشه باید مخالفت کرد باهاشون
و حرف رهبر رو اجرا کرد✅
اینم ازین.🌹
✳️مطلب بعدی آیه قرانه که فضل الله المجاهدین علی القاعدین✳️
فقط مجاهدین برترین انسانها هستن.
پس قیامتشون تضمینه تضمینه.✅
✅حالا به لطف رهبر کار بچه آوردن که به نفع آینده خودمون و بچه هامونه شده جهاد و رفته تو احکام ثانویه که مرجع تقلید میتونه روش حکم بده✅.
💥این بهترین فرصته که شاید اولین بار نصیبه زنان در طول دوران عمرشون میشه که میتونن جهاد کنن به معنای واقعی جهاد و تو پروندشون ثبت بشه.💥
از طرفی در جهاد، گرسنگی ،تشنگی،سرزنش خانواده و همسر و اطرافیان، احتمال کشته شدن، فقر چون دیگه مرد نمیتونه کار کنه و باید بره بجنگه، بی آبرو شدن و متهم شدن بین عوام، طرد شدن، یتیمی بچه ها، دوری و دلتنگی،
وتحمل سرما،گرما، و.....
⚡️واسه این اسمش جهاده⚡️
👋اون کسی که زرنگ باشه دنیا و آخرتش رو با بچه اوردن زیاد تضمین میکنه.👋
✅یه حرفی میگم ناراحت نشین
چون وظیفمه بگم😢
امام علی تو خطبه نهج البلاغه نفرین میکنه😱
میفرماید خدا من رو از شما بگیره
و شما رو از من بگیره
که هر وقت گفتم جهاد کنین اگر زمستان بود گفتین سرده و اگر تابستان بود گفتین گرمه....😭😭😭😭
🥀این نفرین تمام نشده🥀
🥀 اختصاص به همون جهاد در اون دوران نداره 🥀
📍نتیجه این خطبه📍
:
✳️✳️جهاد بهانه بردار نیست نه زمان و نه مکان و نه چیزی( حتی بهانه شیر دادن)✳️✳️
اومد پیش امام حسین گفت ۱سال زمینم رو کاشتم و الان فصل درو گندمهامه
اجازه بدین برم گندمهامو برداشت کنم میام به کربلا کمکتون
امام اجازه داد
رفت وقتی برگشت کربلا محاصره شده بود و نتونست جزو ۷۲نفری باشه که خوشبخترین شهدا هستن.😱
توجه کنیم اینجا هم امام اجازه داده
و هم شخص قصد برگشت داشته و برگشته
اما چون وظیفه شناس و زمان شناس و موقعیت شناسی نداشت محروم شد.
اما در جهاد فرزنداوری این اجازه ها داده نشده است.
✳️پس امر امام از نماز واجب تره✳️
# جهاد_تبیین بر همه ما واجب است
#حجاب #اربعین #فرزندآوری
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید
🔶🔹 قرار بود آدما فدای نظام بشن...
⬅️ ولی الان آدما رو حفظ میکنیم و باعث میشیم مردم به نظام بد و بیراه بگن!
💠 پینوشت
حتماً دیدید و میشناسید کسانی که این تفکر را دارند و اهل مماشات و حزبپرستی و باندبازی نیستند، دائم در معرض تخریب قرار دارند و انواع برچسبها و انگها به سمتشان روانه است؛
نه از سمت دشمن بیرونی و خارجی، بلکه از سوی گروه ریشو و جای مهر بر پیشانیای که مدعیاند «این افراد مورد تأیید نظام نیستند»❗️
⭕️ گروهی که خودشون رو #نظام فرض میکنند ...
⛔️ اینها از هر گروه نااهل دیگری برای نظام و انقلاب خطرناکترند!
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
✴️ خودتحقیری ریشه در خودکمبینیهایی دارد که باعث میشود حتی یک فوتبالیست خارجی را از خودت که وزیر یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان هستی، مهمتر فرض کنی.
✴️ خودتحقیری باعث میشود دو سکوی داخلی که حاصل تلاش جوانان است را به سخره بگیری و در توییتر آمریکایی، فیلم این شاهکار را پخش کنی!
آقای ضرغامی!
💢 نه رونالدو (و هر پا به توپ دیگری) برای نظامی که دوست و دشمن، عزتمندی روزافزون آن را معترف هستند اهمیتی دارد؛
نه «بله» و «ایتا» آن پیامرسانهای ضعیفی هستند که به افکار عمومی، با طعنه و کنایه القاء میکنید.
🔴 درست است که حتی اندکی سواد فنی ندارید، اما حداقل بهعنوان کاربر هم تفاوتها را نمیبینید؟!
🔸 تفاوتهای ویراستی با توییتر!
🔹 تفاوتهای بله با واتساپ!
⭕️ لابد دلتان به تلگرامی خوش است که هر بار چند میلیون، چند میلیون، اطلاعات کاربرانش درز و در بازار سیاه میشود؟!
⭕️ یا شاید به واتساپی که در سال ۲۰۲۳، هنوز امکان حذف پیام بدون اثر را ندارد و اثر حذف را برای مخاطب باقی میگذارد؟!
🔶🔹 پینوشت
اگر ضرغامی چنین است، با خودش.
اما:
🔻 دولت چرا این فرد را بهعنوان وزیر، آن هم وزیر میراث فرهنگی!!! ملت عظیم ایران انتخاب کرده؟!
🔻 مجلس چرا تجدیدنظر نمیکند؟!
چرا هر روز در کنار یادداشتهای طعنآمیز آن جوانک لیسانسه که فضای سایبر کشور را به توبره کشید، باید حرفهای بی سر و ته این مثلاً خودیها را هم تحمل کنیم؟!
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻روایتِ فروبستگی
(به مناسبت تولد شهیدسید مرتضی آوینی در ۲۱ شهریور ۱۳۲۶)
جانِ جان است
و تمنّای نهان
دل من بُرده به یغما ایشان
عشق، معنی شده با صوتِ غمانگیزِ دلش
شده همرنگِ شهیدان، سفرش
ساعتی بگذرد آید خبرش
سیّد نورانی، راویِ آنجایی ...
و سفر، آغاز است؛
دستِ تقدیر، رقم خواهد زد،
پای تدبیرش نیز
میرود سوی فتوحاتِ شهیدان، فردا
زیرِآوارِ غمِ تنهایی، خسته از مهجوری
از شهیدان، دوری
خسته از شهر شده
خسته از حجمِ فراوانِ فشار؛
طعنهها، حاشیهها
طردها، زاویهها ...
و روایت، کافیست
هجرت، در راه است؛
مقصدش، مقتلِ فکّه شده است
و ملائک آن سو، بالها گسترده
وَه چه مهمانیِ ناپیداییست!
خون کجا؟! آه کجا؟! ناله کجا؟!
زخم چیست؟! درد، کدام است آخر؟!
شهدا!
مرتضا در راه است
از شهر، رانده شده
و شما دریابید! دلِ دلتنگش را
این سفر، راویتان خواهد رفت ...
صبحِ فردا چه خبرهاست به صحرای جنون
و تو خوب میدانی
موسمِ رفتن و پرواز، همین نزدیکیست
کولهبارت بسته، دلت امّا خسته
قلمت، گوشۀ جیبت بسته
چهرهات، نورانی
نفست، بارانی
و صدایت، محزون
صبحِ فردا، صبحِ پروازِ تو است
صبحِ آزادیِ تو،
صبحِ فتحی که از آن میگفتی
صبح، از آنِ تو است
و شب، بهرۀ ما
صبح فردا، صبحِ دلتنگیِ ما
و چه فرداییست، فردای پس از هجرتِ تو
صبح آمد، ولی صبح برفت
همۀ دلخوشیِ قافلۀ صبح برفت
آه! ای صبحِ غمانگیزِ بهاری!
ما گرفتارِ شب هستیم پس از آمدنت
لحظهها زنجیرند،
واژهها درگیرند
و قلم، عطشِ خون دارد
به گمانم، قصد بازیِ جنون هم دارد
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
#درسگفتــــار | #مدرسه_فکرت
🔰شهید آوینی را میتوان الگوی جهاد تبیین در حوزهی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمههای فرهنگی غرب، بنیانهای اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود.
▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب)
▪️با تدریس: مهدی جمشیدی
در این درسگفتار ۹۰ دقیقهای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامههای شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم.
جهت استفاده از صوت و تصویر دوره بهصورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید:
@madrese_fekrat
⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقهای
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستیاش
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یکی از تصویرسازیهای تحریفآلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعیاند برخوردهای سخت در دورههای گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج ارادهشده، متصل نگردیده است. در این روایت، اینطور وانمود میشود که گویا نظام در دهههای گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان میکوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجههای، بیفرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید.
۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهههای گذشته، هیچگاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولتها و جریانهای رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارفهای سیاسی و تقابلهای انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچگاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهههای انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بودهاند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانهای داشتهاند. ازاینرو، میان واقعیت سیاستها و عملکردها از یک سو، و روایتهای رسانهای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که اینهمه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهههای بسیار ناچیز و حداقلیاش نمیتواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. بهاینترتیب، باید صریح گفت که در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است.
۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیمبند و رقیق است، نمیتوان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» میکاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» میشد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه اینکه وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. بهخصوص در دهۀ نود در اثر سیاستهای لیبرالیستی در دولت اعتدالگرا، نهفقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاستهای دولت اعتدالگرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاستها به لایههای تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و میتوانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانهزنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آنکه از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزشهای اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگریهای فرهنگی رسمیت بخشید.
۴. تنها در لحظههایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالفخوانی از درون حاکمیت میشوند جان تازه میگیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگیشان در عرصۀ عمومی میپردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت میشوند و احساس انقباض و انسداد میکنند و به حداقلها رضایت میدهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمیخیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاستهای فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمیخواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دورهای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ میکنند، این خوداظهاریهای و جسارتها و ساختارشکنی افزوده میشوند و اینان میتوانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند.
🖇 منتشرشده در:
https://irna.ir/xjNrp5