هدایت شده از زندگي آرام
ارتباط همدلانه با وسواسی
آيت الله مكارم مي فرمايد: زماني كه نجف بودم. « نجفي ها براي هواخوري و تفريح به كوفه مي¬رفتند. روزی استادم آيت الله سيدنورالدين شيرازي گفتند ما کنار شط فرات که جمعی از طّلاب نیز آنجا بودند نشسته بودیم یکی از طّلاب وسواسی داخل آب شد و می¬خواست خودش را آب بکشد و نماز بخواند. او از افراد حاضر می پرسید:
آیا من داخل آب رفتم؟ آنان می¬خندیدند و می گفتند: نرفتی. این بیچاره مردّد مانده بود وقتی چشمش به من افتاد گفت: این آدم مورد اعتمادی است، اگر بگوید که من زیر آب رفتم می پذیرم. من نگاه کردم دیدم که زیر آب رفت، حتّی نیم متر هم بیشتر از معمول. وقتی بالا آمد چون می دانستم بگویم تمام بدنت را آب گرفت نمی پذیرد به او گفتم کمی از سرت بیرون بود. گفت: تو راست می گویی. دوباره زیر آب رفت و بالا آمد. گفتم به اندازه یک پنج ریالی بالا بود. مرتبه سوم که زیر آب رفت گفتم حالا تمام بدنت زیر آب رفته است. آمد بالا و به من گفت: خدا پدرت را بیامرزد.
از این جریان می توان نتیجه گرفت که فرد وسواس به کسی که با او ارتباط همدلانه و همکاری می کند و چند مدّتی با او همراه می شود اعتماد پیدا می کند و آن وقت هر چه این بگوید می پذیرد و در این مسأله مهم این است که انسان بتواند به نحو مطلوب و معقولی اعتماد آنها را به خود جلب کند و با این کار در آنها نفوذ کند.
به گزارش ميگنا؛ دیدار اعضای انجمن روانشناسی اسلامی با آيت الله مكارم شيرازي،( ۷ اسفند ماه 1396)؛ انوار هدایت، ص350
به نقل از احکام وسواس، محمدحسین قدیری.
✍️🕌
هدایت شده از شمیم آشنا
👆بار هیجانی واژه ها
🔹در عوارض قم ديدم روي تابلوها نوشته «محل اخذ عوارض» خارجيها مي گويند PAY TOLL «محل پرداخت عوارض» بار هيجاني «پرداخت» نسبت به «اخذ»، نرمتر و موثرتر است. خداوند نيز براي بيان احكام دينش مانند تحريم شراب يا وجوب حجاب و.. از اصول روانشناسي استفاده كرده تا براي ما راحت و پذيرفتي باشد.*
* در دیدار اعضای انجمن روانشناسی اسلامی با آيتالله مكارم شيرازي،( ۷ اسفند ماه 1396)
🌐 shamiim.ir
🆔 @Shamimeashena
هدایت شده از آموزشگاه سید حسینی|خانواده_معنویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام رفیق امشب شب شهادت مادرمون حضرت زهراست و خیلی ها یه کلیپ برام فرستادن که دلم رو خون کردو با اینکه تو سفر بودم با کلی دردسر جوابش رو در قالب کلیپ درست کردم ....
من که برای مظلومیت مادرم کاری نکردم .... اون زمان هم نبودم که از دختر پیامبر دفاع کنم به جاش الان اینجوری کنارشون میمونم .... شما هم این کلیپ رو منتشر کنید که نگذاریم بیش از این به مادرمون ظلم بشه ....
@seyedhoseiny_ir
هدایت شده از S M H J
درخواست عدم حضور پزشک آقا در اتاق عمل زنان و زایمان-https://farsnews.ir/my/c/108102
هدایت شده از m.h ghadiri
اوضاع پزشکی که خیلی اسفبار است
به شتر گفتند چرا گردنت کجه؟! گفت مرد حسابی خدا پدرتو بیامرزه من چی ام راسته؟
بیمارستان عسکریه اصفهان نسبتا مذهبی هستند با همسرم داشتیم رد می شدیم متوجه شدیم خانم جوانی داره گریه 😭می کنه
خانمم رفت باهاش صحبت کنه
بعد که آمد گفتم چی شد؟ گفت: خانم میگه عمری عفیفانه زندگی کرده ام الان برای غربال گری سرطان سینه فرستادندمان اینجا. ی پزشک آقای جوان خانم ها را معاینه می کند.
زمانی به دکتر آقاتهرانی در موسسه گفتم اصفهان سی هشت مرکز تماس گرفتم همه آنها سونوگرافی زنان را آقایان انجام می دهند. این تازه مرکز استان است و یک شهر نسبتا علمی و مذهبی. ایشان گفتند باید مذهبی ها تومار بنویسند و برایمان بفرستند در مجلس بخواهیم حرفی بزنیم گروهی داد می زنند که در کشور مسائل مهم تری داریم.
🗣☝️دکتر آقاتهرانی می فرمودند
گاهی غربی ها حرفشون واقعا حرفه. همسرم آمریکا می خواست وضع حمل کند. نگران بودم پزشک مرد باشد با بیمارستان صحبت کردم گفتند خب در فرم بنویسید پزشک خانم باشد. می گفت با ناباوری نوشتم و بعید می دانستم تعهدی داشته باشند ولی با کمال تعجب دیدیم طبق فرم عمل کردند.
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
1400.10.01-OstadFayazi.mp3
1.49M
✅ مرحوم استاد آیتالله مصباح يزدی، اسوه و الگوی اخلاص در عمل
👤 درس اخلاق استاد فیاضی
🗓1400.10.1
#مباحث_اخلاقی
#فیاضی
🆔 @farhangimoasese
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
ترجمه روشمند
در سخنرانی گفت شیعَتُنا مِنْ خِیارِ أهْلِ الْجَنَّةِ....شیعه ما از #خیار اهل بهشت است .... بعد خیار را توضیح داد همین خودش سبب شده بود باعث خنده مستعمان بشود😂😃
مخاطب خود را در نظر بگیرید گاهی واژه مشترک عربی و فارسی می تونه رشته افکار را با شوخی چند نفر در جلسه به هم بزند
اینجا بهتر بود که به جای واژه خیار واژه ای معادل و روان مثل برگزیده ترجمه می شد
مسابقه کتابخوانی : کتاب «از چیزی نمیترسیدم»
به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب قهرمان با محوریت کتاب «از چیزی نمیترسیدم» شامل زندگینامه خودنوشت و خاطرات سردار حاجقاسم سلیمانی، همراه با دویستمیلیون ریال جوایز نقدی، از روز شنبه ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.
اینمسابقه با همکاری مرکز رسانهای شیرازه و انتشارات مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار میشود.
کتاب «از چیزی نمیترسیدم» که مزین به یادداشت رهبر انقلاب شده، نخستین اثر چاپشده توسط انتشارات مکتب حاج قاسم است و شامل دستنوشتههای شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان، تا میانه مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است. «از چیزی نمیترسیدم» زندگینامهای است که شهید با دست مجروح خود نوشته است. در واقع، این اثر شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان است که چند دوره از زندگی ساده و کوتاهش را روایت کرده است. کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» در دو بخش نوشتار و دستنوشته به چاپ رسیده است.
علاقهمندان میتوانند برای دریافت کتابعدد ۲ را به ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ ارسال کرده، یا به کتابفروشیهای معتبر در سراسر کشور مراجعه نمایند.
خودمهارگری
هوش هیجانی
احساس ارزشمندی
الگویابی و همانندسازی
اعتماد به نفس
توکل و اعتماد به خدا
تاب آوری
✍️🕌
هدایت شده از ابراهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همه شون رفتند و برنگشتند اما یکی رفت و برگشت....
معلم: این شعر از کیست؟
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز ....
شاگرد: از حافظ
معلم: ی کمی دقت کن اسم شاعر ذکر شده هاااا؟
شاگرد: آقا ببخشید هل شدم. از نکونام است
معلم 🥴
شاگرد🤔
😄😃😂
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📝دوره آنلاین اصول کلیدی داستان نویسی
در این دوره مهم ترین نقطه شروع داستان یعنی فراگیری آسان نویسی و مهارت در توصیف با تمرین های موثر و کاربردی فرا می گیرید .
👨🏫مدرس : حجت الاسلام مظفرسالاری
(نویسنده پر فروش ترین رمان فارسی در ده سال اخیر با کتاب رویای نیمه شب)
🎬زمان برگزاری: یکشنبه ها و چهارشنبه هاساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شب
🔴هزینه کارگاه با تخفیف ۵۰۰هزار تومان _۱۰ جلسه آنلاین
🔴ظرفیت محدود است.
📞جهت ثبت نام می توانید به شماره تلفن 09138490560 در واتساپ پیام دهید.
💠 آدرس پیج اینستا dastana.ir
هدایت شده از قاسم روانبخش
✅دیدگاه علامه مصباح درباره طب اسلامی
🔹آیا طب اسلامی داریم؟
✍با توجه به تعریفی از علوم انسانی که شامل علوم توصیفی و دستوری هردو میشود، روشن است که علوم انسانی توصیفی وابستگی ارزشی به دین ندارند. مسائلی از علوم انسانی با دین ارتباط پیدا میکنند که مشتمل بر مفاهیمی باشند که در زبان وحی و آموزههای دینی هم آمدهاند.همچنین در علومی مانند پزشکی هم همین مطلب صادق است. گرچه گاهی از طب اسلامى (یا تعابیری مشابه آن مانند طب النبی و طب الائمه) سخن میرود، باید مراد از طب و اسلام بهدرستی روشن شود تا بتوان بر سر درستی یا نادرستی اینگونه تعابیر، ارزش تحقیق دربارۀ آنها، و میزان تأثیرپذیری آنها از آموزههای دینی داوری کرد. بهعنوان نمونه باید پاسخی واضح به این پرسش داده شود که آیا طب اسلامی همان طب سنتى است که در قانون بوعلیسینا به آن پرداخته شده، و پیش از او افرادی مانند جالینوس و بقراط با اصول موضوعه و روشهایی مشابه به آن پرداخته بودند، یا طب اسلامی تفاوتی ماهوی با آنها دارد؟ درصورت اول، باید اثبات شود که آیا اصول موضوعه و روشهای طب سنتی هنوز از اعتبار و کارآیی برخوردارند، یا با کشفیات علمی جدید در رشتههایی مانند بیولوژی و فیزیولوژی از اعتبار ساقط شده، جای خود را به علوم جدید دادهاند؟ و در صورتی که طب اسلامی تفاوتهایی ماهوی با طب سنتی دارد، این تفاوتها دقیقاً در چیست، و بخصوص روش تحقیق در آن چگونه است.
ادامه در بخش بعدی 👇👇👇👇
هدایت شده از قاسم روانبخش
ادامه مطلب بالا👇👇👇
هنگامی مىتوان از طب اسلامى به عنوان یک موضوع ویژه برای تحقیق یاد کرد که اصول موضوعهای را بهعنوان پیشفرض اثبات کرده باشیم. اولین اصل آن است که بدانیم اسلام مطالبی جدید و بیسابقه را در این زمینه ارائه کرده است که باید آنها را کشف کرد. تنها با تکیه بر این که روایتى پیدا کردهایم که مسألهاى طبی را مورد تأکید قرار داده که شبیه آن در قانون بوعلى، و احیاناً در کتاب اطبای یونان قدیم مانند جالینوس و بقراط، یا در طبهای سنتی دیگر اقوام باستان مانند چین و هند هم مورد اشاره قرار گرفته است، نمیتوان از طب اسلامی سخن گفت. اصل دوم این است که باید احتمال دهیم، با بررسى و تحقیق در میراث دینی، مطالبى یافت شود که امروز براى ما مفید باشد. معنای این سخن خط بطلان کشیدن بر پزشکی جدید نیست، بلکه بدین معناست که در کنار طب جدید، میراث دینی اسلامی نیز بهکار گرفته شود. و بالاخره اصل سوم آن است باید بدانیم در زمینۀ مسایل مختلف مربوط به پزشکى و سلامت، چند عرصه وجود دارد، و براى تحقیق در هر یک از آنها چه متدى را باید اختیار کرد. بهعبارت دیگر، باید انواع زمینههاى تحقیق مشخص شود، و لوازم پژوهش در هر زمینه تعیین گردد، و هر یک از ابعاد و زمینهها به متخصصان مربوط واگذار شود. ممکن است برخی از ابعاد تحقیق نیازمند روش نقلى باشد که در این صورت باید به اسناد و مدارک مراجعه کرد، و بعضی از ابعاد آن محتاج استفاده از روش عقلى باشد که در آن صورت باید از استدلال و برهان بهره برد، و برخی از مسائل آن به
روش تجربی قابل تحقیق باشد. باید راهى را طى کنیم که عالمانه، محققانه و داراى روشى صحیح و براساس پیشفرضهایى استوار و قابل اثبات و قابل دفاع باشد تا بتوان آن را به بشریت عرضه کرد و گامی در مسیر سعادت انسانها برداشت.
🔸ذکر مثالی دربارۀ رابطه دین و پزشکی میتواند این مطلب را روشنتر ساخته، سوء تفاهمهای ممکن ناشی از چنین نامگذاریهایی را آشکارتر سازد. در میان روایاتی که از پیامبر گرامی اسلام صلیاللهعلیهوآله و ائمه اطهار سلاماللهعلیهماجمعین نقل شده است، مطالبی دربارۀ برخی بیماریها و راه معالجۀ آنها آمده است. بعضی از علاقهمندان با گردآوری این دسته از روایات، مجموعههایی به نام طب اسلامی یا طب ائمه فراهم آوردهاند. حال این سؤال مطرح میشود که آیا اسلام در زمینۀ «طب» مطلب جدیدى آورده است که از دسترس تجربه بشر خارج است، یا آنچه از معصومان علیهمالسلام نقل شده، کم یا بیش در طبهاى باستانى نظیر طب یونانى، طب ایرانى، طب هندى، و طب چینى هم یافت میشود؟ ممکن است گفته شود: در روایات، گاهی براى بهبودى بیماران خواندن دعا، ذکر، و یا سورهاى از قرآن نیز سفارش شده است، و این نکتهای است که مختص اسلام است و در هیچ مکتب و روش دیگر یافت نمیشود. اکنون با این پرسش روبرو میشویم که آیا طب اسلامى یعنى ضمیمهکردن دعا، ذکر، یا آیاتى چند از قرآن به همان روشهای مرسوم در پزشکی مدرن یا طب سنتى؟ آیا اضافه کردن این عامل، ماهیت روشهای موجود را تغییر میدهد تا آن را دربرابر طبهای دیگر قرار دهد؟ و آیا چنین ادعایی وهن دین و اسلام نیست؟
🔹گاهی برای اثبات طب اسلامی (طب النبی یا طب الائمه) به آثار دانشمندان و اطبای مسلمان استناد میشود، گویا که آنچه ایشان یافته و یا نگاشتهاند ترجمان طب النبی و طب اسلامی است، درحالی که چنین نیست. بسیاری از مبانی و روشهایی که امثال بوعلىسینا و محمدبن زکریای رازى در آثار خود بدان تمسک کردهاند، از یونانیان گرفته شده است؛ مطالبى از قبیل: عناصر اربعه و اخلاط اربعه مانند خون، صفرا، بلغم و سودا. ایشان در مطالب و تحقیقات خود به منابع و متون دینی تمسک نکردهاند، و چهبسا در آموزههای وحیانی نیز ذکری از این مطالب نرفته باشد؛ پس به چه دلیل باید آن را طب اسلامی دانسته، از دیگر نحلههای پزشکی متمایز سازیم؟
(کتاب رابطه علم و دین ص 211)
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
روایت طلبه خادم ناشنوایان، از قشر فراموششده جامعه
https://www.behzisti.ir/news/47358/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%AF%D9%85-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B4%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
اگه احیانا باطری ماشینتون خراب شده و نیاز به باطری دارید و قصد خرید باطری دارید ، حواستون باشه که باطری ۲۰۰ هزار تومان ارزون شده که مغازه ها اینو به شما نمیگن
برید تو سایت صبا باطری متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، قسمت خرید اینترنتی باطری ، از همون جا خرید کنید ۲۰۰ هزار تومان پایین تر از قیمت بازار فقط با ۳۰ هزار هزینه پیک میاره درب منزل
لطفا این مورد رو برای همه گروه ها بفرستید تا کسی سرش کلاه نره لینک :
http://esababattery.iranecar.com/SaleCondition.aspx?s=cabaede2-1ce0-4edb-ac80-0aa5d65b56a6
🟩🟪🟥🟦🟦🟥🟪🟩
سلام
دوستانی که قصد خرید لاستیک دارند
همه روزه سایت کویر تایر از ساعت ١٣ باز میشه و هر نفر با هر کد ملی میتونه ۴ حلقه لاستیک به نصف قیمت بازار خریداری کنه
قیمت هر لاستیک بسته به نوع لاستیک بین ١٩٣٠٠٠ تا ٢٣٩٠٠٠ تومان می باشد که نسبت به قیمت بازار ۵٠٪ ارزانتر است
کیفیت لاستیک ها هم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است
از طریق پست هم ارسال می شود
در ضمن تا رینگ ۱۹ را هم دارد
https://kavirtire.ir/esale
این فرصت را از دست ندهید و به بقیه هم اطلاع رسانی کنید.
بررسی و مقایسه با خودتان من فقط نقال بود و النقال و کالبقال.😂
🔴 شماره جدید ماهنامه خانه خوبان
🔻 دریافت رایگان این شماره به مناسبت سالگرد رحلت آیتالله مصباح یزدی و شهادت حاج قاسم سلیمانی 👇
🌐 yun.ir/_khooban