▪️توجه!
سلام و عرض تسلیت بابت ایام شهادت صدیقۀ کبری حضرت زهرا سلام الله علیها.
همان طور که در جریان هستید نگاه این کانال معطوف به خلق معنا دربارۀ «قیام غزه» است. زنده نگهداشتن این محیط برای ما مثل کلاف نخ آوردن برای خرید یوسف است تا در یکی از تابناکترین اتفاقات قرن معاصرمان تنها تماشاچی یا تأسفخور نباشیم.
خلق معنی و بالابردن توان تحلیل و توصیف حادثۀ مذکور واقعاً خدمتی محسوب می شود، ولو کار ما بسیار اندک باشد.
در این محیط دوستانی که ابراز علاقه به همکاری کردند تأملات خویش را با دیگر عزیزان به اشتراک می گذارند،
ولی در عین حال تلاش ما بر این است که حتی الامکان همۀ تحلیلهای قابل اعتنایی که دربارۀ «قیام غزه» ارائه شده است، تجمیع کنیم و «شکوه غزه» به تدریج به یک منبع محتوایی برای این قیام تبدیل شود.
کار ما حرفه ای نیست، ولی امیدواریم مفید باشد.
آرزوی توفیقات فراوان برای همۀ سربازان اسلام در هر مکان و در هر کار!
☘️
نسل طیبی به نام غزه
غزه جریان صبر است.
اما نه صبری که استکبار از آن لذت ببرد و احساس آرامش کند.
صبر به معنی دست روی دست گذاشتن و یک استراتژی منفعل نیست.
صبر به معنای مقاومت کردن است. مقاومت در برابر جریانی که میخواهد حق را کتمان کنند.
استراتژی کلان در جریان انبیا همین مقاومت بر سر به حجاب نرفتن حق است.
این جریان خیلی آرام ولی بسیار فعال هرگز نخواهد گذاشت چراغ حق خاموش شود و با حرکتی بسیار منسجم ریشه تلبس به حق را از بین خواهد برد.
میدان امروز این جریان غزه است و الحق و الانصاف که مردمش زهرا گونه پای حق ایستادگی کردند.
مردم قهرمان غزه امروز اسوه ایمان هستند زیرا که راس ایمان صبر است و آن ها به خوبی از پس این پایداری برآمده اند.
این جریان برای ما شیعیان بسیار آشناست و با آن همیشه زندگی کرده ایم و بزرگ شدیم و خواهیم شد.
مقاموت مردم ایران و پایداری بر انقلاب اسلامی را حقیقتا کاری با هویت زهرای اطهر میفهمم.
این مقاومت نسل طیبی به جای خواهد گذاشت چنان که نسل مقاومت اهل بیت از بی بی دو عالم ظهور کرده است.
غزه و لبنان و یمن و ...همه از نسل شجره طیبه انقلاب اسلامی است که مردمش لحظهای از صبر بر حق دست نکشیده اند.
سهم ایران در غزه اینچنین است.
صحنه را درست ببینیم.
٢۴ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#سکوت #تماشا
دوشنبه ٢٧ آذر ١۴٠٢
▫️منتظریم
ما دربارۀ غزه داریم چه می کنیم؟
. دعا می کنیم؟
. صدقه می دهیم؟
. کمک مالی می کنیم؟
. در مراسمها و تظاهراتی شرکت می کنیم؟
. مراسم می گیریم؟
. چیزی می نویسیم؟
... همین؟!
آری منتظریم جلوتر برود ببینم چه می شود!
عقل جبهه دربارۀ حادثهای به این بزرگی به چیز دیگری قد نمیدهد؟
این انفعال نیست؟
لابد سخت است که جبهه این ضعف و این انفعال درونی و خودساخته را ببیند و بر آن یورش ببرد و راههای رفع آن را بیابد!
در نظام اسباب مسبباتی، که «قَدْ جَعَلَ اَللّٰهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً»﴿الطلاق، 3﴾(اندازه، مهندسی و حساب و کتابی هست)، کسانی که توان یافتن چارههای مؤثر را نداشته باشند، در خسارت غوطهور میشوند.
این هم توحید است، نه صرفاً ناز کردن برای خدا.
«إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ،
وَ مٰا ذٰلِكَ عَلَى اَللّٰهِ بِعَزِيزٍ»(فاطر، ١۶و١٧)
┄┅••؛••┅┄
امام صادق ع :
«سه چیز است که انسان را از رسیدن به بلندیها بازمیدارد؛ «کوتاهی همّت»، «کمی تدبیر» و «نگاه و اندیشۀ ضعیف»(تحف العقول، ص٣١٨)
ناموس هستی است،
«کمی تدبیر» مخلوقات الهی را از رسیدن به بلندیها باز میدارد ...
✍️ محمدرضا فلاح
✓
#برای_غزه
▫️تب کرده بود!
از اینجا به بعدش را خانمها با دقت بیشتری پیگیری میکنند.
همراهی و همدردی از همین نقطه شروع میشود و معلوم نیست کی تمام بشود.
بلاخره زن ها از جنس عاطفه اند.
یادم هست آن روزهای اول طوفان الاقصی که نه میتوانستم فیلم های منتشر شده را باز کنم و نه میتوانستم باز نکنم چه حالی داشتم.
آن روزها میدانستم اگر غزه بودم چه میکردم.
هیچ به فکرم نمیرسید که من که نه جنگ بلدم نه پزشکم نه ثروتمند پس به چه درد غزه میخورم.
آن روزها میگفتم یا لیتنا کنا معکم هرچند فقط بتوانیم این طفل معصوم ها را بغل بگیریم بلکه از آن صداهای خوفناک کم تر بترسند.
آن روزها میفهمیدم غزه و کودکانش چقدر عاطفه کم دارند چقدر بغل های مادرانه میخواهند.
میدانستم این کودکی که از خواب پریده و مثل گنجشک زیر باران میلرزد دقیقا چه چیز میخواهد .
بلد بودمش
نیاز نبود حرف هم را بفهمیم. من اینطور وقت ها که پسرم میترسد با او حرف نمیزنم، بغلش میکنم.
آن روزها عمیقا احساس میکردم غزه یک لشکر مادر میخواهد که این کودکان ترسیده و زخم خورده را آرام کنند.
بعدها فیلم های دیگری هم دیدیم.
از کودکانی که نمیترسند.
از کودکانی که روضه میخوانند و شجاعتشان را سرود میکنند.
این بچه ها خیلی سخت مرد شدند. خیلی تلخ بزرگ شدند اما روی دیگر سکه این است که آنها امروز از ما جوان ترها خطرناک ترند.
آنها نمیترسند، آنها دل پاره نمیکنند و نمیلرزند.
کودکان غزه هرچند کودکی نکردند ولی زود مرد شدند.
غزه حالا حالاها سرباز برای جنگ دارد.
روحیهی این الف بچه ها چقدر شبیه آن ۲۳ نفر است!
جنگ با بچه ها چه میکند؟
بگذریم ...
┄┅••؛••┅┄
فکر میکنم حالا ما یک لشکر بچه غزهای(!) میخواهیم که بزنند توی سرمان که انقدر نترسیم.
اصلا لازم هم نیست حرفی بزنند که متوجه بشویم یا نشویم .
مترجم بخواهیم یا نخواهیم.
همین که باشند و زندگی کنند.
✍️ خانم ف.قدیری
دوشنبه ٢٧ آذر ١۴٠٢
🌱
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
🔰و إِذا لَقُوا الَّذينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُن
بقره/14
1️⃣ و إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ
يعنى رؤساء اليهود كعب بن الأشرف و أصحابه(تفسیر مقاتل بن سلیمان)
2️⃣و إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ
قال الكلبي: يعني إلى كهنتهم و هم خمسة رهط من اليهود، و لا يكون كاهن إلا و معه شيطان، منهم كعب بن الأشرف بالمدينة، و أبو بردة الأسلمي في بني سليم، و أبو السوداء بالشام، و عبد الدار من جهينة، و عوف بن مالك من بني أسد. و يقال: وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ يعني إلى رؤسائهم في الضلالة.(بحر العلوم)
3️⃣و إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ
قال الكلبي: يعني إلى كهنتهم و هم خمسة رهط من اليهود، و لا يكون كاهن إلا و معه شيطان، منهم كعب بن الأشرف بالمدينة، و أبو بردة الأسلمي في بني سليم، و أبو السوداء بالشام، و عبد الدار من جهينة، و عوف بن مالك من بني أسد. و يقال: وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ يعني إلى رؤسائهم في الضلالة.(تفسیر کبیر)
4️⃣قوله تعالى: وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ في شياطينهم قولان:
أحدهما: أنهم اليهود(النکت و العیون)
5️⃣ «شَياطِينِهِمْ»: رؤسائهم من الكفّار أو اليهود الذين أمروهم بالتكذيب. و عن الباقر عليه السّلام أنّهم كهناؤهم(عقود المرجان)
6️⃣ دو جريمه و جهالت يهوديان، كه در آيه مورد بحث بدان اشاره شده، يكى نفاق ايشان است، كه در ظاهر اظهار ايمان مىكنند، تا خود را از اذيت و طعن و قتل حفظ كنند، و دوم اين است كه خواستند حقيقت و منويات درونى خود را از خدا بپوشانند، و خيال كردند اگر پردهپوشى كنند، ميتوانند امر را بر خدا مشتبه سازند، با اينكه خدا باشكار و نهان ايشان آگاه است، هم چنان كه در اين آيه از سخنان محرمانه ايشان خبر داد...(المیزان)
7️⃣خلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ انصرفوا إليهم أو انفردوا معهم، و شياطينهم: إخوانهم في الكفر و رؤساؤهم و كبراؤهم مُسْتَهْزِؤُنَ الاستهزاء: الاستخفاف و السخرية، و هذا فعل اليهود.(التفسیر المنیر فی العقیده)
8️⃣ياطِينِهِمْ
المراد: إخوانهم في الكفر. مُسْتَهْزِؤُنَ الاستهزاء: الاستخفاف و السخرية، و هو من اليهود بهذا المعنى، و من اللّه بمعنى أنه لا يعبأ بهم لحقارتهم و سوء إدراكهم، أو بمعنى أنه سيجازيهم عليه.(التفسیر الواضح)
9️⃣و إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ
هم اليهود الذين أمروهم بالتكذيب قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ أي على دينكم(الوجیز فی تفسیر العزیز)
#یهود_در_قرآن
#سوره_بقره_آیه14
🔻اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
٢۵ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#دردهای_عمیق
سهشنبه ٢٨ آذر ١۴٠٢
▫️نقطهزنی
دشمنند،
چموشند،
سالها به بشر زخم زدهاند،
سالها مانع رشد اسلام شدهاند،
به هیچ صراطی مستقیم نشدهاند،
واقعاً شایستۀ «هدم» هستند.
چطوری؟
کسی نمی دانست.
ایران طرحی داشت.
آن را اجرا کرد.
جواب داده است، جواب داده، جواب ...
ولی طرح اساسی ایران یک «چاکرا»، کانون و نقطۀ اتکای بزرگ دارد و آن «قیام مردم» علیه این پلشتی و ظلم بزرگ.
برای این چاره اندیشی کنیم.
یادداشت خوبی در سایت «بررسیهای کریا» دیدم. خوب است در اینجا مرور شود :
┄┅••؛••┅┄
▫️نقطه زنی با قدرت مردم جواب میدهد و بس! 🤝
«زارا»(ZARA) از عرضه مدل جدید لباس ش که در آن از نمادهای کشتگان جنگ غزه استفاده کرده بود و مورد اعتراض و تحریم واقع شده بود عقب نشینی کرد.
استارباکس و مکدونالد و کوکاکولای و برخی دیگر از شرکتهای آمریکایی که رسما از رژیم حمایت میکنند نیز در کشورهای مختلف دچار خسارت جدی شده اند.
پوما اعلام کرد که دیگر از تیم فوتبال رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد و تمدید قرارداد نکرده است.
و امثالهم ...
در زمانه ای که آمریکا جلوی همه می ایستد و محکم از رژیم کودک کش حمایت میکند و همه دولت ها را تحقیر میکند این مردم هستند که اینگونه فشارهایی را ایجاد میکنند تا جایی که دیروز بایدن در سخنان خود عملا گفت کشتار کیلویی در غزه، دفاع از اسراییل را سخت کرده است و آنها باید در شیوه جنگیدن تجدید نظر کنند!
این یعنی موجهای قوی و گسترده مردم اگر به سمت «هدف گیری های نقطه ای» بروند میتوانند حتی مستقیما بر خود جنگ موثر باشند.
چنانچه پیش تر نوشتم حالا که جنگ طولانی شده نقش تشکلها و موسسات مهمتر میشود چرا که توان انسجام بخشی و تداوم بیشتری دارند و میتوانند انگیزه های عمومی موجود را جهت دهی کنند.
باید اهداف نقطه ای را به روز کرد و بروز داد و مردم را پای کار آن آورد.
#طوفان_الاقصی
https://eitaa.com/kriyaasses
┄┅••؛••┅┄
حضرت آقا می فرمایند این یک آموزۀ قرآنی است.
اگر جهان اسلام به این آموزه برنگردد در ذلت باقی می ماند.
اولاً باید باورمندان این قاعده، یا الگو یا روش زیاد شود، ثانیاً، باید راههای عملی آن را بیابیم.
✍️ محمدرضا فلاح
✓
٢۶ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#ابعاد_شکست
#فریب_شیطان
چهارشنبه ٢۹ آذر ١۴٠٢
▫️نوبت ذلّت کافران
باید این شکست به طور کامل روایت شود.
این شکست تنها در یک بعد نیست، ابعاد متنوعی دارد که باید همۀ آنها شناسایی و معرفی خوب و فنّی بشود. کوتاهی در این باب حتماً پشیمانی به دنبال میآورد.
یکی از ابعاد جالب مواجهۀ رزمندگان اسلام در غزه و کفّار صهیونیستی استفاده از حربۀ فریب در جنگ است. این مواجهه یکی از شکنندهترین مواجهات با ارتش و رژیم شدیداً مغرور اسرائیل است :
. اصل طوفان الاقصی و غافلگیری بسیار بسیار شدیدی که در آن بود(کاملاً روشن است، ولی آخرین مورد جالب است : نیروهای مقاومت روز قبل از حمله طوفان الاقصی به طور معمول مانوری تعریف کرده بودند و دشمن هم روی آن حساس نبود، ولی حماس در کنار این مانور نیروهای خود را سامان می داد و همین هم باعث می شد که دشمن متوجه نشود)
. شلیک از نقطه های نامعلوم
. تونلهای فیک
. حمله های غافلگیرانه و چریکی به ادوات زرهی و تجمعات دشمن
. آمدن با لباس ارتش اسرائیل در میان آنها و آتش گشودن به روی آنها
. حمله دو مرحلهای به کماندوها و کشتن چند نفر از ایشان
. آزادکردن سه اسیر و فرستادنشان جلوی نیروهای ارتش و کشته شدن آنها و امواج اجتماعی پس از آن،
. استفاده از عروسکهای سخنگو برای فریب سربازان و پس از آن کشتن ایشان
┄┅••؛••┅┄
🔺روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت می نویسد :
مبارزان گردانهای قسام با استفاده از عروسکهای سخنگو به زبان عبری، نظامیان صهیونیست را به گمان وجود اسرا در داخل ساختمانها به داخل کمین کشانده و آنها را هدف قرار میدهند.
┄┅••؛••┅┄
غرض اصلی این است که «موقف درست» در برابر دشمن مغرور و بی ادب که به هیچ قانونی پایبند نیست همین تحقیر پیاپی است.
این قطعاً یک رفتار درست اسلامی و اخلاقی و عمل صالح است(!؟)
✍️ محمدرضا فلاح
✓
#برای_غزه
▫️شکوه روایت زنانه
روایت غزه که حالا مصداق تواصی به حق یافته و از اهم رسالات فعلی جبهه حق است ، روایتگری میخواهد از جنس روایت و لطافت های آن
حق لطیف است روایت حق هم روحی لطیف میخواهد
روایت را در طول تاریخ کسانی سردمداری اش را کرده اند که در موقف جباریت لطافت گونه بوده اند.
از حق گفته اند ، چنان باصلابت که مردترین و زمخت ترین و حتی شقی ترین ها را هم میخکوب کرده اند ولی این صلابت از جنس صلابت کردگونه نیست که صرفا صلابتی سخت را در پی داشته باشد
صلابتی است زنانه که شاد اینجاست که ترکیبی از عقل و عشق، قاطعیت و رحامَت پا به میدان نبر همه جانبه میگذارند و اینجا دیگر سخت ترین ها هم فرو میریزند و دیگر حرفی ندارند...
اما زنی که بتواند این ٢ را در میدان نبر روایات در هم آمیزد و بر قلوب سخت و نرم اثر بگذارد ، زن معمولی نیست
زنی است از جنس زن مکتب ساز
زنی که از افق صرفاً خوب بودن بالاتر رفته و در افق تمدن ساز قرار گرفته و روایت مقاومت به دست چنین زنانی ، حرکتی تاریخ ساز را به جریان میاندازد..
و حالا غزه الگویی برای کنشگری روایت گونهی ما زنانی است که دنیا به دستان انسان ساز و تمدن ساز ما رقم میخورد و عالَمی چشم انتظار جوشش زنانه ماست تا بار دیگر تاریخ سازی فاطمی و زینبی را به چشم ببیند و محقق کند آرزوی همیشهی تاریخ راب رای قدوم مبارک صاحب عصر که خدا به او قسم یاد کرد (والعصر) و ما را به تواصی حول محور او فراخوانده و شرط نجاتمان قرار داده است.
پس برخیزید و قلم بر دست گیرید و روایت کنید شکوه غزه را که الحق و الانصاف " ما رایتُ الّا جمیلاً " را محقق کرده اند ...
✍️ خانم م.موسوی
چهارشنبه ٢۹ آذر ١۴٠٢
🌱
Annotation 2023-12-21 104824.jpg
175.1K
#غزه_ظهور_انسانیت_جدید
#مادر_غزه
طوفانالاقصی انسان جدیدی را متولد کرده است.
اما آنچه که نباید از آن غفلت کرد این است که همیشه اصلی ترین رکن تولد و تکثر در عالم، زنان هستند.
زن است که محور ساخت و تکثیر است و اگر او نبود هیچ ساخت جدیدی را شاهد نبودیم.
اگر چشم ها را باز کنیم، پس پردهی گرد و خاکهای طوفانالاقصی، شیرزنانی دیده میشوند که دستاورد جدیدی برای عصر امروز رونمایی کردهاند؛ انسان تازه متولد شدهی غزه، ساخته دستان قدسی این شیرزنان اند.
امروز در کانال صالح غزهای، پیامی از یکی از این مادران نوظهور دیدم، وقتی پسرش از کیلومترها دورتر احوال مادر را در سنگین ترین جنایات، بعد از ده روز میگیرد و مادر فقط یک جمله می گوید: «سلام/ماخوبیم/خدا را شکر».
این سطح از مقاومت و امید از یک مادر، در میان بیست هزار کشته مظلوم، که هیچ یکشان نیست که شهادت کودکان را ندیده باشد، جز شروع یک عصرجدید پیام دیگری ندارد.
عصر جدید با انسان های جدید رقم میخورد و همین پیام کفایت میکند که دنیایی امیدوار گردد نجات نزدیک است و استکبار رو به افول قرار گرفته و انسانیت اصیل در حال ظهور است.
🖋حمیدرضا شببویی
1️⃣1️⃣
#غزه_ظهور_انسانیت_جدید
#مادر_غزه
طوفانالاقصی انسان جدیدی را متولد کرده است.
اما آنچه که نباید از آن غفلت کرد این است که همیشه اصلی ترین رکن تولد و تکثر در عالم، زنان هستند.
زن است که محور ساخت و تکثیر است و اگر او نبود هیچ ساخت جدیدی را شاهد نبودیم.
اگر چشم ها را باز کنیم، پس پردهی گرد و خاکهای طوفانالاقصی، شیرزنانی دیده میشوند که دستاورد جدیدی برای عصر امروز رونمایی کردهاند؛ انسان تازه متولد شدهی غزه، ساخته دستان قدسی این شیرزنان اند.
امروز در کانال صالح غزهای، پیامی از یکی از این مادران نوظهور دیدم، وقتی پسرش از کیلومترها دورتر احوال مادر را در سنگین ترین جنایات، بعد از ده روز میگیرد و مادر فقط یک جمله می گوید: «سلام/ماخوبیم/خدا را شکر».
این سطح از مقاومت و امید از یک مادر، در میان بیست هزار کشته مظلوم، که هیچ یکشان نیست که شهادت کودکان را ندیده باشد، جز شروع یک عصرجدید پیام دیگری ندارد.
عصر جدید با انسان های جدید رقم میخورد و همین پیام کفایت میکند که دنیایی امیدوار گردد نجات نزدیک است و استکبار رو به افول قرار گرفته و انسانیت اصیل در حال ظهور است.
🖋حمیدرضا شببویی
1️⃣1️⃣
#برای_غزه
▫️غزه روایت حقیقت
غزه این روزها تبدیل شده به اسطورهی مقاومت و شکوه قدرت
گرچه همه اش آه است و سوز چه دلِ هرکه را که ذره ای از شفقت انسانی بهره برده، به درد میآورد
اما چرا موقف الآن غزه با سالهای پیشین متفاوت است
موقف کنونی غزه شبیه کسی است که سالها دستانش را ورزیده کرده تا روزی قدرتش را نشان دهد و در مقابل هر قُلدری بایستد و غزه هم تمام توانش را جمع کرده و حالا چنان باقدرت به صحنهی نبرد زده که همه مات و مبهوت مانده اند
ولی این بار فرق میکند...
آنها آمده اند تا برای همیشه بمانند و از همهی حیثیت شان هم که شده برای ماندن میگذرند ولی نمیخواهند بگذارند تب این استقامت بخوابد.
خوشا به سعادت آنه که چنین باایمان و مقتدرانه پای رسوا کردن باطل و عیان گَشتن حق ایستاده اند؛ طوبی لهم....
تا اینجای قصه خیلی زیبا و باشکوه و شعف انگیز است اما برای ما که از دور ایستاده ایم
و اگر بپرسیم که ثم ماذا ؟!
نقش ما در این میانه چیست؟!
و اصلا آیا نقشی داریم یا خیر؟!
اینجا دیگر کمی به تأمل و تردید میافتیم که خب ما چه میتوانیم بکنیم؟! آن هم کیلومترها این طرف تر....
غزه با تمام توان خود ایستاده تا چهرهی کریه " ائمهی کفر" را آشکار کند [ الحق هم بسیار رندانه و باقوت دارد چنین میکند و در وقت مقتضی باید از رندی های روایت جنگی و مبارزاتی شان هم گفت ] تا همه را به قتال با آنها برانگیزاند.
اما ما چه میکنیم و چه باید بکنیم؟!
ما چقدر زیست عقلانی و ایمانی آنها را روایت میکنیم؟!
چطور است که مبارزین فلسطین در سخت ترین بحبوحههای جنگ هیچ چیز از هیچ کس نمیخواهند ولی روایت غزه و مبارزه شان را میخواهند؟!
چرا؟
چون اساسا روایت مقاومت از خود مقاومت بسیار مهم تر است.
آنها میجنگند برای یک حقیقت تا آن حقیقت را مجسم کنند ولی اگر کسی نباشد که هدف مبارزه و آن حقیقت را ترسیم کند و اهمیت رسیدن به آن را بازگو کند ، چه میشود؟!
"حقیقت ها اگر روایت نشوند می میرند، دفن میشوند"
باید گفت و گفت تا همه بفهمند و بدانند که حقیقت چیست و دشمن حقیقت کیست؟!
تا به حال چقدر به فلسفهی فاطمیه و محرم اندیشیده ایم، اصلا حضرت زهرا "س" چه چیز را میخواستند بر درِ خانه تک تک مهاجر و انصار فریاد بزنند ، بین در و دیوار و در کوچه و مسجد چه چیز را میخواستند بگویند؟!
مگر او چه میگفت که دیگر مردم طاقت شنیدنش را نداشتند و
مگر یک زنِ رنجورِ زخمی چه از دستش برمیآمد که تاب اقداماتش را نداشتند و میخواستند او را از سر راه بردارند؟!
چرا میگریست که به او میگفتند یا شب چه گریه کن یا روز؟!
آیا گریهی او هم طرح مبارزاتی او بود؟!
یا زینب کبری "س" در شام و کوفه چه کرد که قهرمان کربلا شد؟!
اویی که حتی در کربلا یک شمشیر هم دست نگرفته بود چطور شد قهرمان کربلا؟!
از بین آن همه شهید باعظمت کربلا، چرا او قهرمان تاریخی کربلاست؟!
غیر از این است که این دو بانوی باعظمت رسالت، روایت مقاومت و حقیقت را بر دوش میکشیدند و عِرض و آبرو و جان خود را فدای این روایت گری کردند؟!
و مگر فاطمیه و محرم جز برای زنده ماندن روایتهاست؟!
اگر روایت حقیقت نباشد حتی امام معصوم"ع" به مسلخ میرود و اثری هم از او در تاریخ نمیماند
اگر روایت نباشد ، حتی کربلا در کربلا میماند
و حسین"ع" در کربلا جا می ماند اگر زینبِ راوی نبود...
ای مدعیان یا لیتنا معکم! این گوی و این میدان...
حالا جبهه حق جنگی از جنس روایتِ میدان میخواهد وگرنه برای همیشهی تاریخ شرمسار و خسران زده میمانیم و جزء " الّا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر" نخواهیم بود.
تواصی به حق را این بار باید در میدان روایت محقق کنیم
وگرنه غزه در غزه باقی میماند و حق به مسلخ باطل میرود ...
✍️ خانم م.موسوی
پنجشنبه ٣٠ آذر ١۴٠٢
🌱
#برای_غزه
▫️تأملاتی حول یک گزاره
بسمه تعالي
🔹حضرت امام فرمودند:
«جنگ ما فتح فلسطين را به دنبال خواهد داشت.»
با خواندن اين جمله سوالات زيادی به ذهن هجوم مي آورند:
❓جنگ ما چه ربطي به جنگ غزه دارد؟
❓و چگونه جنگ ما موجب پيروزي جنگ فلسطین و پس گرفتن وطن میشود؟
حداقل اگر مي گفتند نبرد فلسطين به تبع جنگ ماست هضمش راحت تر بود تا اين كه پيروزي و فتح فلسطين را به خاطر جنگ خودمان بدانيم.
جنگ های مربوط به مصر و سوریه و لبنان که بیشتر به جنگ فلسطین مربوط است؟
❓چرا آن ها موجب فتح فلسطین نمی شود؟
❓آیا جنگ ما موجب فتح فلسطین می شود یا انقلاب اسلامی؟ منظور دقیقا کدام است؟
❓و اصلا منظور از فتح چیست؟ معنای نصرت و پیروزی چیست؟
❓پیروزی نهایی فلسطینیان چیست؟
❓علت این که فلسطین پیروز می شود چیست؟
از طرفی در جریان کربلا پیروزی ظاهری به دست نیامد، اصلا آیا پیروزی ظاهری مهم است؟
❓آیا ما جنگ خودمان را پیروز می دانیم؟
❓یا باید معنای دیگری برای نصرت و پیروزی در نظام اندیشه اسلامی ارائه دهیم؟
❓و از طرفی می پرسیم آیا جنگ ما به صورت علی و معلولی موجب فتح فلسطین می شود مثل این که ریخته شدن خون مظلومین، علت از بین رفتن ظالمان است؟
❓یا این که جنگ ما چیزهایی را به دنیا نشان داد که عمل به آنها موجب پیروزی می شود؟
❓و لذا اگر هر کشوری به این تعلیمات عمل کند پیروز می شود و کشورش فتح می شود؟
❓یا این که قواعدی خاص حاکم است و صرفا کشورهای ستم کشیده و مستضعف می توانند با عمل به این سنن پیروز شوند؟
ادامه دارد...
✍️ خانم هاشمیان
پنجشنبه ٣٠ آذر ١۴٠٢
🌱