eitaa logo
✺ شکوه غزه ✺
79 دنبال‌کننده
27 عکس
29 ویدیو
6 فایل
• قیام غزه یک فهم اسلامی بزرگ است. • قیام غزه گامی بلند برای ظهور امام زمان عج است. • قیام غزه یک اوج انسانی است. • نیازمند انواع و اصناف تبیینها است. . حلقه اندیشه کلامی . مؤسسۀ فرهنگ و تمدن توحیدی
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن خودش را کتاب هدایت معرفی کرده است و در مقام بیان تفاوتش با کتب دیگر می فرماید: ذٰلِكَ مِنْ أَنْبٰاءِ اَلْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ...﴿آل‏عمران‏، 44﴾؛ این [حقایق] از خبرهای غیبی است که به تو وحی می کنیم. هم چنین اینکه قرآن وقتی می خواهد مومن به عنوان یک انسان اصیل را معرفی کند می فرماید: اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ...﴿البقرة، 3﴾؛ آنان که به غیب ایمان دارند. حالا نکته ای که مطرح می شود که این غیب چگونه خود را در ساخت انسان، اجتماع انسانی و تمدن انسانی نقش خود را ایفا می کند؟ وقتی به زیست مردم غزه در این برهه عملیات طوفان الاقصی نگاه میشود، پدیده هایی رویت می گردد که بدون اضافه کردن غیب در معادله، اساسا قابل حل نیست و تیحرات و ناکارآمدی ادیان اثبات میشود. غیب در زندگی امروز مردم غزه کارآمد شده زیرا که انسان تازه متولد شده غزه کاملا باور کرده است با توکل به همان حقیقت جاودانه و با اتصال حقیقی به او که وجود دارد، میتواند تصرفاتی در عالم کند که بدون این باور، راه نجاتی برایش وجود نداشت. تونل زدن زیر دیوارحائلی که تا بیست متر زیر زمین خود را کشانده و از دل همین تونل ها بتواند مرز را رد کند و وارد شهرک های نظامی شوند که قبلا مربوط به همین مردم بوده است عزم و جسارتی می خواهد که جز با عزم و اراده پولادین انسانی چون مردم غزه که تمام خدا را در کار خود می بینند میسر نبود. هنوز صنعت گران مادی گرا در کار این انسان مانده اند وبرایشان سوال است. 🖋حمیدرضا شب‌بویی ۸آذر ۱۴۰۲ 5️⃣
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسانیت متولد شده در غزه با آیات الهی زندگی میکند. با جانش می فهمد که انسان ذاتا طغیانگر است آنگاه که خود را مستغنی از عبودیت میداند. حال آنکه مستغنی واقعی جز خدانیست و مرجعیت و ارجاع تماما از آن اوست و به سوی است. طوفان‌الاقصی محور ظهور حق و باطل است. ظهور انسانی که با خدایش زندگی میکند و بر شاخه ای سبز در دل نسیمی الهی بدون ذره ای توجه به دنیا فریاد داوودی حق را بلند میکند. و غروب انسانی که در طغاینگری محض جز خودش را مرجع نمیداند و همه عالم از وجود طغیانی او متنفرند. 🖋حمیدرضا شب‌بویی ۸ آذر ۱۴۰۲ 6⃣
۵ ✦ تماشاگر درد‌های غزه نباشیم! اگر نسبت به جنایاتی که بر سر مسلمانان و مظلومان عالم می‌آید، بی‌تفاوت باشیم و فقط تماشاچی باشیم و اقدامی در مسیر یاری آنان نکنیم؛ واقعا این بی‌تفاوتی تاثیری سوء خواهد داشت؛ نه تنها در باطن، بلکه در همین زندگی دنیایی، ضربات این کوتاهی در انجام وظیفه را خواهیم چشید و چه‌بسا که منجر به منحرف شدن‌ها و تعویق‌ها و تاخیر‌ها بشود. ✍حامدخواجه 🇵🇸
٩ 🇵🇸 پنجشنبه ٩ آذر ١۴٠٢ ▫️غزه، یک تولد جبهۀ کفر کوچکترین دستآوردهای خود را در نظر ما بزرگ جلوه می دهد. ما در چه صورت آن را بزرگ خواهیم دید؟ در صورتی که از ضعف شخصیّت برخوردار باشیم. اتفاقاً برای این آفت بزرگ زمینه سازیهای فراوان شده است. ما از تاریخ خود به خوبی مطلع نیستیم. تاریخی که به خورد ما داده می شود پر از بدبختی است. علم آن چیزی است که نزد غربیها است. تمدن همان دستآوردهای غربیها است. حتی می شود گفت ما از انسان چیزی نمی دانیم، از جامعه، از سیاست و فرهنگ و حتی سعادت. حتی یک لحظه این طور اندیشیدن تن دادن به ولایت طاغوت است. طاغوت اساساً به سمت خطای مسیر انسانی در حرکت است. طاغوت هیچ متاعی برای ارائه ندارد. مثل این که خانه ای با شتاب بالایی بسوزد، هیچ نکتۀ فخرآمیزی در آن نیست. غرب در بی خدایی سرعت و شتاب و اقتدار یافته است. چه جای مفاخرت است؟ اما سالها است در برابر این کفر پررونق یک «هویّت تمدنی» در حال بالیدن و بالا آمدن است. بر همین اساس باید حادثۀ غزه را یک فتح بزرگ انسانی به شمار آورد: . اصل رشادت حملۀ جدی و اساسی به دشمنی که هیبتش نفس جامعۀ جهانی و منطقۀ شما را گرفته است، . طراحی و اجرای عملیات پیچیده و موفقیت‌آمیز در برابر شیاطین روی زمین، . حفظ روحیه، صبوری و مقاومت و خم به ابرو نیاوردن و ضربه‌های دشمن را ناچیز انگاشتن، . ظهور نقش ممتاز مادری و تجلی تلاشهای مادران مربی الهی، . تبعیّت نکردن از شیطان و طاغوت حتی در برخورد با اسیر و تصویر زندانبانان دل‌رحم و بامحبتی که واقعاً آزار اسیر را نمی‌خواهند، . ادامه دادن عملیات مقابله و زدن ضربه‌های مؤثر پس از حملات وحشیانۀ دشمن به نقطه‌ای که از نظر نظامی ضعیف‌ترین موضع را در برابر دشمن دارد، . و دهها عنصر دیگر که نشان می‌دهد غزه برای جهان تحت ظلم امروز سخنان مهمی و نجات‌بخشی دارد. مرحبا به ایشان! ✍️ محمدرضا فلاح ✓
۶ ✦دو دسته حیوان مسلمانان غزه در چنین وضعیت دردناکی هستند و از اولیات زندگی محروم و در تنگنا؛ آن هم به خاطر دو دسته حیوان؛ یک‌مشت موش کثیف صهیونیستی و مشتی خوک‌بی‌غیرت عرب... اصلا مسلمانی به کنار، آیا انسانیتی هم نیست؟ تصاویری که از جسدهای نوزادان تازه متولد شده و نارس بعد از آتش بس پخش شده است را دیدید؟ دیدید این پست‌تر از حیوان‌ها چه جنایات‌کارانی هستند؟ ✍حامدخواجه 🇵🇸
🔰نظام دشمن شناسی در قرآن در قرآن نزدیک به 1/3 آیات ناظر به بنی اسرائیل و یهود است طبق آیه شریفه : لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ یهود را اشد دشمنان اهل ایمان معرفی می کند با توجه به این فقره این سوال مطرح می شود که حوزه های علمیه که متولیان اصلی قرآن و فکر اسلامی هستند اولا چقدر این منظومه دشمن شناسی را تبیین کرده اند و ثانیا دشمنی یهود را به چه اندازه پرداخته اند در قرآن نزدیک به 600 آیه ناظر به احکام شرعی داریم و صد ها کرسی فقه و اصول که لازم هست اما چرا یک یا دو کرسی برای این مهم قرآنی اختصاص ندارد اگر ما نظام حساسیت و نظام مسائل خود را از قرآن کریم اتخاذ کنیم باید در حوزه درس دشمن شناسی داشته باشیم باید درس شناخت یهود و شیوه های دشمنی آن را بدانیم اما حیف و صد حیف که ما بر اساس نظام مسائل قران پیش نرفتیم و الان در این برهه های حساس دستمان از این معارف خالی است وهستی شناسی و نظام اعتقادی ما دچار خدشه است طوفان الاقصی برای چندمین بار به مسلمانان دنیا این حقیقت قرآنی را بیان کرد که ای مسلمین ای اهل ایمان اشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود است بلکه یهود طبق آیه 98 بقره مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ دشمن خدا و ملائکه و انبیاء است و ما در دنیا می بینیم که همه فساد ها و فحشا ها منشاش یهودیان هستند که بزرگترین دشمن بشریت و انسانیت هستند ✍🏻محمدحسین خانی
غزه یعنی خیلی آرام ولی بهم پیوسته جهان به یک چیز عادت کند. عادت به یک نسل کشی. عادت به اینکه تو این موقعیت هم میشود به راحتی زندگی کرد. ما زندگی میکنیم و آن ها برای غم و غصه هایمان هم فکری میکنند. مثلا روانشناسانشانشان به جان ما خواهند افتاد و ما را تخلیه میکنند تا اینکه بتوانیم در یک زمانی قورباغه مان را قوت دهیم. این قورباغه همان بی تفاوتی است. باید بی تفاوت شویم تا راحت شویم. اما اولا جمهوری اسلامی زنده است و هست. بودن انقلاب اسلامی یعنی لبخندی به تمام احمق های عالم که فکر کردند کار تمام است. ثانیاً بودن انقلاب یعنی بودن چهره جدیدی از غزه. غزه تازه متولد شده و آماده است تا تمام بی تفاوت ها را با خود بشورد و ببرد. ما از اینجا به بعد منتظر بسیج های لندن و نیویورک هستیم. انتقامی سخت در پیش است. یادداشت پنجم میثم پیمانجو
١٠ 🇵🇸 جمعه ١٠ آذر ١۴٠٢ ▫️ناباوری حزب‌اللهی اکنون دل‌گرفته است. چیزی آن را خشنود نمی‌کند. چیزی او را دلگرم نمی‌کند. شاید نگوید(که حتی به زبان هم می‌آورد) ولی در دل او این است که : "ای بابا! این هم شکست می‌خورد. دشمنان ما خیلی پیچیده و چیره‌دست عمل می‌کنند. همه‌اش دارند آنها پیش می‌افتند. ما واقعاً کارهایمان به‌دردنخور است. ما ... " چرا؟ آیا واقعاً کارهای ما به درد نخور است؟ پس چرا دارد کارمان پیش می رود؟ به نظر می رسد یک مشکل روحی یا یک مشکل فکری برای ما پیش آمده است. حتماً همین است. البته ما هم در رویه هایمان باید تغییراتی بدهیم(اشکالاتی داریم که در جای خود باید دربارۀ آنها هم سخن بگوییم)، ولی حتماً جبهۀ انقلاب دچار یک انفعال و خودناباوری است. بدی ماجرا این است که این را تا سطح «انقلاب اسلامی» بالا می کشد و از خود یأس و کرختی و بی‌رمقی نشان می‌دهد. اولاً ما نیازمند بازگرداندن روحیۀ «شکرگزاری» به بافت عاطفی و اخلاقی خویش هستیم. ما نکته‌های مثبت را نهایت این است که می‌دانیم نه می‌نوشیم. و واقعاً و از صمیم دل رو به خدا نمی‌کنیم که از او با جوشش دل تشکر کنیم. در ثانی، ما نیازمند سپردن کارها به خدا هستیم. فطرت انسان علامه است. لذا دل ما بهتر از ما می‌داند که ما قابل اعتماد نیستیم. فرزندان امام خمینی در هر سطح و رده‌ای که بودند اول و وسط و آخر کار، همه را به خدا می سپردند و به همین جهت شاد و خرسند بودند و طمأنینه و اطمینانشان بسیار زیاد بود. ما به راحتی این خصلت توحیدی را کنار زده‌ایم و از دلمردگی داریم می‌میریم ولی دست بردار نیستیم. پس اینجا هم یک درمان مهم، ایمان به خدا و توکل بر او است. اینها را در نماز و قرآن و مسجد و مجالس اهل بیت و دعاهای پدران و مادران خود و پدران و مادران شهدا و صلۀ رحم و سر زدن به اهل قبور و دعای یتیمان و ... می توان به دست آورد. نگاهی به زندگی خود بیاندازیم. نکند اینها را کم کرده‌ایم. سبک زندگی ما باید ایمان‌زا باشد. وقتی دل مرده به داستان غزه نگاه می‌کند، همواره آمادۀ بیان یک جمله است : "ای بابا! ..." ✍️ محمدرضا فلاح ✓
چه شدت و سختیِ اختناق آمیزی بالاتر از آنکه ۷۵ سال در محاصره اولی ترین نیازهای انسانی بود و در این تنگناها باید چه کرد؟! اگر بخواهیم قدری با وضوح بیشتر شرایط غزه را تصور کنیم باید از منظر دو انسان به نظاره نشست: انسان اول می بیند که در کنارش پاره تنش را یا با تیر و موشک تکه تکه میکنند، یا به اسارت و بردگی میبرند و یا از گرسنگی می میرد، خانه ای برای سکونت نیست، جز ذلت و بدبختی نیز چیزی برای تکیه ندارد. این انسان یا باید از فرط تنگنایی، خودکشی کند یا راه بهتر و ساده تری پیش بگیرد و آن هم اینکه از آن نقطه و از آن جمعی که مسبب هستند فاصله گرفته و جان خود و فرزندانش را حفظ کند. انسان دوم آن انسانی است که وقتی قرآن را به امامت قبول کرد، دید امامش مجدانه میگوید لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ این سخن نو و پر بسامد برایش طرح‌ها آفرید که اگر اختناقی است و تنگنایی به این شدت وجود دارد، می بایست جایگاه خودش را از قوم کافر جدا کند. انسان جدید، مرزی جدی با انسان قبل پیدا کرد و آن مرز، حسابی ویژه برای خدا بازکردن است. این انسان را ما به نام مومن می‌شناسیم. به شدت به چشم بشریت آشنا و محبوب است. انسان تازه متولد شده غزه میداند در دل همین اختناق از ناامید نگردد و پای این قاعده ایستاده است، قاعده ای که تمام چیزهایی که روزی برایش اختناق بود حالا به امید تبدیل گشته است. تکه تکه شدن فرزند تبدیل به آبرویی برای آن خانواده شده به او میگویند خانواده ، گرسنگی کشیدن تبدیل به عنوانی به نام برای عزتمندی در قوم‌شان گشته، کوچ نکردن و خالی نکردن منطقه، لقب را بین همه بشر برایشان به ارمغان آورده و امروز بلند قامت ترین انسان عصر حاضر شده اند. این همه القاب و عناوین فاخر برای یک قومی که اگر انسان اول میخواست نظاره کند، ذره ای شاملش نمیشد همه از برکت است و آری خداوند به وعده‌اش عمل کرده و امروز غزه را قهرمان و ناجی بشریت قرار داده است آن هم در مقابل قومی که وهم برداشته بود قوم برگزیده روی زمین است و مابقی بشریت در شمایل شان با آنها مشترک‌اند. 🖋 حمیدرضا شب‌بویی ۱۰ آذر ۱۴۰۲ 7⃣
🔰آزادی قدس شریف ماموریت اولاد فاطمه زهرا سلام الله علیها حضرت امام خمینی ره در سخنرانی در جمع علما و طلاب قم در مسجد اعظم به مناسبت فرارسیدن عید نوروز سال 1341 ابتدای فرمایش خود می فرمایند باید امسال به خاطر مصائبی که گرفتار دنیای اسلام شده عزای عمومی اعلام کرد و از توطئه های استعمار علیه ملت اسلام گفتند و گله کردند از سکوت علما و نقش پررنگی که باید در این عصر ایفا کنند و علما را به مبارزه علیه استعمار و شجاعت در این راه دعوت کردند امام در این سخنرانی حماسی و الهی علما را به وعده الهی دعوت می کند که ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون بهترین فراز این سخنرانی فراز پایانی است امام همه توصیه ها و تحدید ها را انجام می دهد و سخنی ناب و پیشگویی عظیم برای ما به یادگار می گذارد: تا اولاد فاطمه زنده اند، اجازه نمیدهند که دشمنان به مقدسات اسلام تجاوز کنند و مقدرات مسلمین رابه دست یهود واسرائیل بسپرند.اى فاطمیین! به داد اسلام برسید. من امسال63سالم تمام است. پیغمبر اکرم-صلى اللَّه علیه و آله-63سالش بود که وفات کرد، حضرت امیر-علیه السلام-63سالش بود که به شهادت رسیدما از پیروان پیغمبر اکرم هستیم، ما از پیروان‏ حضرت امیر هستیم ما از پیروان حضرت ابا عبدالله هستیم. کسانی که پیروان آن‏‎ ‎‏بزرگواران باشند هرگز نمی ترسند، ترس برای کسانی است که اعتقاد به عالم آخرت‏‎ ‎‏ندارند. غم و غصه برای آنهایی است که فقط همین دنیا را دارند و آمالشان دنیا است، اما‏‎ ‎‏آنها که می دانند در جنت نعیم و مقام کریم جا دارند از چه می ترسند امام می دانست که قدس شریف و قطع کردن دست تجاوزکاران و مبارزه با یهود و صهیونیسم جنایت کار با پرچمداری اولاد فاطمه محقق می شود و ما امروز بعد 60 سال این واقعیت را مشاهده می کنیم که اولاد فاطمه سلام الله علیها و تربیت شدگان مکتب فاطمی به این دستور الهی عمل کردند و هیچ ترسی برای مبارزه با این جرثومه فساد ندارند مجاهدینی که باوردارند این خطاب الهی را که ‏‏ان الذین قالوا ربناالله ‏‎ ‎‏ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألاّ تخافوا و لا تحزنوا و اَبشروا بالجنة التی کنتم توعدون. واینکه سربازان اسرائیلی تعبیر می کردند که ما با لشکری از اشباح مبارزه می کنیم حرف درستی است اینها لشکر ملائکه هستند که به یاری اولادفاطمه آمده اند برای پاکسازی زمین برای ظهور فرزند منتقمش در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا هستیم شادی دل حضرت زهرا صلواتی هدیه بفرماید ✍🏻محمدحسین خانی
١١ 🇵🇸 شنبه ١١ آذر ١۴٠٢ ▫️شخصیت نوین اصلی‌ترین منبع قدرت انسان و کانون حرارت‌های او احساس شخصیت است. «شخصیت و فلسفه مستقل زندگى داشتن و تعظیم و احترام شعائر ملى و دینى بزرگترین سرمایه‌‏هاست، حتى از علم بالاتر است. خاصیت شخصیت این است كه مانع جذب شدن است. هر كمبودى قابل اصلاح است مگر بى‌‏شخصیتى. پیغمبر به عرب چه داد؟ شخصیت داد. از چه راه؟ از راه ایمان به مبادى اسلام كه طبعاً شخصیت‌آفرین است» (مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏17، ص635) «خسران شخصیت بالاترین خسرانهاست. ترسها، زبونیها، بردگیها، چاپلوسیها، توسرى‌خوریها همه مولود باختن شخصیت است» (مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏17، ص623، حماسه حسینى) نظام سلطه تمرکز خود را روی تخریب شخصیت اسلامی گذاشته است. همه کار هم برای آن کرده است و بهرۀ بسیار از این راهبرد برده است. ولی قیام امت مسلمان ایران همۀ این کارهای اساسی را نقش بر آب کرد. «اگر بپذيريم اين انقلاب دو كار مهم كرده است؛ يكى تشكيل نظام اسلامى است ...، كار دومِ انقلاب عظيم شما مردم - كه عظمتش قابل مقايسه با كار اوّل و به اندازۀ آن و حتّى به اعتقاد بعضى، بالاتر از آن است - زنده كردن هويّت اسلامى در دنياست»(20/ 11/ 74) این که امروز غزه به «قیام اسلامی» می اندیشد بلکه آن را زندگی می کند یک انتخاب ساده نیست، بلکه یک سوگیری ملی و تمدنی است. این سوگیری پس از ملی‌گراییهای پوچ و بازیهای ناسیونالیستی و لیبرالیستی بود. همۀ آنها به گل نشسته بود و راهبرد مأیوس کردن مردم مسلمان داشت به ثمر می نشست که انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست. انسان مظلوم این منطقۀ تاریخی «راهی نو» پیش پای خود دید، مهمتر از آن هویّتی جدید ولی آشنا در خود شناسایی کرد. این هویّت بالید و او را سر پا کرد. و الا به اندازۀ چند ساعت هم رمقی برای نقشۀ مبارزه ریختن نمانده بود. این شخصیت جدید می تواند برای آزادی و برای استقلال خیز بردارد و برداشته است. همۀ حیرت جهانی از این است که این همه توان در دل یک جامعۀ زخم خورده که زیر چکمۀ خون‌ریزترین حیوانات جهان معاصر(بلکه کل تاریخ) زندگی می کنند، نهفته بوده است؟ آری این قیام هم باعث قیام انسان مستضعف معاصر خواهد شد و این قیامها از هویّت اهدایی قیام مردم ایران تغذیه خواهد نمود و بیداری اسلامی معنایی جز این ندارد. ✍️ محمدرضا فلاح ✓
در بحث های گذشته عرض شد که غزه توانسته است انسان جدیدی را به مرحله ظهور برساند و بشر را با این دستاورد الهی رو به رو کند. اما چرا انسان جدید؟ واقعیت انسان این طور که اساتید اسلامی میفرمایند دارای لایه های مکنونی است که به صورت بالقوه است و این لایه های مکنون جز در شرایط خاص فعال نشده و ظهور پیدا نمی کند به تعبیر بهتر در وضعیت حاد این مکنونات فعال شده و از بالقوه به فعلیت میرسد. البته در بعضی حالات خفیف این موضوع را همه تایید میکنند مانند لحظه ای که شخص به عصبانیت زیاد میرسد ممکن است زور بازویی پیدا کند که در شرایط عادی امکان نداشت این حالت از او سر زند یا اینکه در ترس از یک حیوان درنده با قدرتی فرار کند که تا به حال تجربه نکرده است. اما تفاوت کسی که باورمند به این لایه‌ها، خود را در وضعیت حاد قرار میدهد این است که باور، خود یکی از عمیق ترین لایه ها را برای انسان فعال خواهد کرد و او را با حقیقتش متصل کرده و اثرات و کارکرد غیب را وارد تعاملات دنیایی خواهد کرد. یکی دیگر از تفاوت ها این است که انسان باورمند در شرایط حاد حتی باور و اندیشه های او نیز رشد می کند و آنچه که در مرحله فکر و اندیشه قرار بگیرد دیگر قابل حذف از عالم دنیا نیست. مهم ترین رکن غزه امروز این است که او باورهایش را اولا به ظهوررسانده است و ثانیا ارتقایی سنگین به تمام باورهای اصیل همه باورمندان زده است لذا انسان جدیدی که متولد شده هم برای آنها که غزه را نمی شناختند جدید است و هم برای آنها که باورشان در طول باورهای مردم غزه بود. از این رو بشر این عصر مدیون مردم غزه است و این دِیْن، دینِ انسانیت است و همه آزادگان دنیا به راحتی چشم هایشان به این طرف چرخیده و می چرخد.همان طور که بیداری مستضعفین گوشه گوشه های دنیا شروع شده است و باید این منظره زیبا و تاریخی عالم را خوب نگریست. 🖋 حمیدرضا شب‌بویی ۱۱ آذر ۱۴۰۲ 8️⃣