٩ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#نابترین_رهیافتها
پنجشنبه ٩ آذر ١۴٠٢
▫️غزه، یک تولد
جبهۀ کفر کوچکترین دستآوردهای خود را در نظر ما بزرگ جلوه می دهد.
ما در چه صورت آن را بزرگ خواهیم دید؟ در صورتی که از ضعف شخصیّت برخوردار باشیم. اتفاقاً برای این آفت بزرگ زمینه سازیهای فراوان شده است.
ما از تاریخ خود به خوبی مطلع نیستیم.
تاریخی که به خورد ما داده می شود پر از بدبختی است.
علم آن چیزی است که نزد غربیها است.
تمدن همان دستآوردهای غربیها است.
حتی می شود گفت ما از انسان چیزی نمی دانیم، از جامعه، از سیاست و فرهنگ و حتی سعادت.
حتی یک لحظه این طور اندیشیدن تن دادن به ولایت طاغوت است. طاغوت اساساً به سمت خطای مسیر انسانی در حرکت است. طاغوت هیچ متاعی برای ارائه ندارد. مثل این که خانه ای با شتاب بالایی بسوزد، هیچ نکتۀ فخرآمیزی در آن نیست. غرب در بی خدایی سرعت و شتاب و اقتدار یافته است. چه جای مفاخرت است؟
اما سالها است در برابر این کفر پررونق یک «هویّت تمدنی» در حال بالیدن و بالا آمدن است. بر همین اساس باید حادثۀ غزه را یک فتح بزرگ انسانی به شمار آورد:
. اصل رشادت حملۀ جدی و اساسی به دشمنی که هیبتش نفس جامعۀ جهانی و منطقۀ شما را گرفته است،
. طراحی و اجرای عملیات پیچیده و موفقیتآمیز در برابر شیاطین روی زمین،
. حفظ روحیه، صبوری و مقاومت و خم به ابرو نیاوردن و ضربههای دشمن را ناچیز انگاشتن،
. ظهور نقش ممتاز مادری و تجلی تلاشهای مادران مربی الهی،
. تبعیّت نکردن از شیطان و طاغوت حتی در برخورد با اسیر و تصویر زندانبانان دلرحم و بامحبتی که واقعاً آزار اسیر را نمیخواهند،
. ادامه دادن عملیات مقابله و زدن ضربههای مؤثر پس از حملات وحشیانۀ دشمن به نقطهای که از نظر نظامی ضعیفترین موضع را در برابر دشمن دارد،
. و دهها عنصر دیگر که نشان میدهد غزه برای جهان تحت ظلم امروز سخنان مهمی و نجاتبخشی دارد.
مرحبا به ایشان!
✍️ محمدرضا فلاح
✓
۶
✦دو دسته حیوان
مسلمانان غزه در چنین وضعیت دردناکی هستند و از اولیات زندگی محروم و در تنگنا؛ آن هم به خاطر دو دسته حیوان؛ یکمشت موش کثیف صهیونیستی و مشتی خوکبیغیرت عرب...
اصلا مسلمانی به کنار، آیا انسانیتی هم نیست؟
تصاویری که از جسدهای نوزادان تازه متولد شده و نارس بعد از آتش بس پخش شده است را دیدید؟
دیدید این پستتر از حیوانها چه جنایاتکارانی هستند؟
✍حامدخواجه
🇵🇸
🔰نظام دشمن شناسی در قرآن
در قرآن نزدیک به 1/3 آیات ناظر به
بنی اسرائیل و یهود است
طبق آیه شریفه :
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ
یهود را اشد دشمنان اهل ایمان معرفی می کند
با توجه به این فقره این سوال مطرح می شود که حوزه های علمیه که متولیان اصلی قرآن و فکر اسلامی هستند اولا چقدر این منظومه دشمن شناسی را تبیین کرده اند و ثانیا دشمنی یهود را به چه اندازه پرداخته اند
در قرآن نزدیک به 600 آیه ناظر به احکام شرعی داریم و صد ها کرسی فقه و اصول که لازم هست اما چرا یک یا دو کرسی برای این مهم قرآنی اختصاص ندارد
اگر ما نظام حساسیت و نظام مسائل خود را از قرآن کریم اتخاذ کنیم باید در حوزه درس دشمن شناسی داشته باشیم باید درس شناخت یهود و شیوه های دشمنی آن را بدانیم
اما حیف و صد حیف که ما بر اساس نظام مسائل قران پیش نرفتیم و الان در این برهه های حساس دستمان از این معارف خالی است
وهستی شناسی و نظام اعتقادی ما دچار خدشه است
طوفان الاقصی برای چندمین بار به مسلمانان دنیا این حقیقت قرآنی را بیان کرد که ای مسلمین ای اهل ایمان اشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود است
بلکه یهود طبق آیه 98 بقره
مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ
دشمن خدا و ملائکه و انبیاء است
و ما در دنیا می بینیم که همه فساد ها و فحشا ها منشاش یهودیان هستند
که بزرگترین دشمن بشریت و انسانیت هستند
✍🏻محمدحسین خانی
غزه یعنی خیلی آرام ولی بهم پیوسته جهان به یک چیز عادت کند.
عادت به یک نسل کشی.
عادت به اینکه تو این موقعیت هم میشود به راحتی زندگی کرد.
ما زندگی میکنیم و آن ها برای غم و غصه هایمان هم فکری میکنند.
مثلا روانشناسانشانشان به جان ما خواهند افتاد و ما را تخلیه میکنند تا اینکه بتوانیم در یک زمانی قورباغه مان را قوت دهیم.
این قورباغه همان بی تفاوتی است.
باید بی تفاوت شویم تا راحت شویم.
اما
اولا جمهوری اسلامی زنده است و هست. بودن انقلاب اسلامی یعنی لبخندی به تمام احمق های عالم که فکر کردند کار تمام است.
ثانیاً بودن انقلاب یعنی بودن چهره جدیدی از غزه. غزه تازه متولد شده و آماده است تا تمام بی تفاوت ها را با خود بشورد و ببرد.
ما از اینجا به بعد منتظر بسیج های لندن و نیویورک هستیم.
انتقامی سخت در پیش است.
یادداشت پنجم
میثم پیمانجو
١٠ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#دردهای_واقعی
جمعه ١٠ آذر ١۴٠٢
▫️ناباوری
حزباللهی اکنون دلگرفته است.
چیزی آن را خشنود نمیکند.
چیزی او را دلگرم نمیکند.
شاید نگوید(که حتی به زبان هم میآورد) ولی در دل او این است که :
"ای بابا! این هم شکست میخورد.
دشمنان ما خیلی پیچیده و چیرهدست عمل میکنند.
همهاش دارند آنها پیش میافتند.
ما واقعاً کارهایمان بهدردنخور است.
ما ... "
چرا؟
آیا واقعاً کارهای ما به درد نخور است؟
پس چرا دارد کارمان پیش می رود؟
به نظر می رسد یک مشکل روحی یا یک مشکل فکری برای ما پیش آمده است.
حتماً همین است.
البته ما هم در رویه هایمان باید تغییراتی بدهیم(اشکالاتی داریم که در جای خود باید دربارۀ آنها هم سخن بگوییم)، ولی حتماً جبهۀ انقلاب دچار یک انفعال و خودناباوری است. بدی ماجرا این است که این را تا سطح «انقلاب اسلامی» بالا می کشد و از خود یأس و کرختی و بیرمقی نشان میدهد.
اولاً ما نیازمند بازگرداندن روحیۀ «شکرگزاری» به بافت عاطفی و اخلاقی خویش هستیم. ما نکتههای مثبت را نهایت این است که میدانیم نه مینوشیم. و واقعاً و از صمیم دل رو به خدا نمیکنیم که از او با جوشش دل تشکر کنیم.
در ثانی، ما نیازمند سپردن کارها به خدا هستیم. فطرت انسان علامه است. لذا دل ما بهتر از ما میداند که ما قابل اعتماد نیستیم. فرزندان امام خمینی در هر سطح و ردهای که بودند اول و وسط و آخر کار، همه را به خدا می سپردند و به همین جهت شاد و خرسند بودند و طمأنینه و اطمینانشان بسیار زیاد بود.
ما به راحتی این خصلت توحیدی را کنار زدهایم و از دلمردگی داریم میمیریم ولی دست بردار نیستیم.
پس اینجا هم یک درمان مهم، ایمان به خدا و توکل بر او است.
اینها را در نماز و قرآن و مسجد و مجالس اهل بیت و دعاهای پدران و مادران خود و پدران و مادران شهدا و صلۀ رحم و سر زدن به اهل قبور و دعای یتیمان و ... می توان به دست آورد. نگاهی به زندگی خود بیاندازیم. نکند اینها را کم کردهایم.
سبک زندگی ما باید ایمانزا باشد.
وقتی دل مرده به داستان غزه نگاه میکند، همواره آمادۀ بیان یک جمله است :
"ای بابا! ..."
✍️ محمدرضا فلاح
✓
#دو_انسان_دو_منظر
#غزه_و_امامت_قرآن
چه شدت و سختیِ اختناق آمیزی بالاتر از آنکه ۷۵ سال در محاصره اولی ترین نیازهای انسانی بود و در این تنگناها باید چه کرد؟!
اگر بخواهیم قدری با وضوح بیشتر شرایط غزه را تصور کنیم باید از منظر دو انسان به نظاره نشست:
انسان اول می بیند که در کنارش پاره تنش را یا با تیر و موشک تکه تکه میکنند، یا به اسارت و بردگی میبرند و یا از گرسنگی می میرد، خانه ای برای سکونت نیست، جز ذلت و بدبختی نیز چیزی برای تکیه ندارد. این انسان یا باید از فرط تنگنایی، خودکشی کند یا راه بهتر و ساده تری پیش بگیرد و آن هم اینکه از آن نقطه و از آن جمعی که مسبب هستند فاصله گرفته و جان خود و فرزندانش را حفظ کند.
انسان دوم آن انسانی است که وقتی قرآن را به امامت قبول کرد، دید امامش مجدانه میگوید
لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ
این سخن نو و پر بسامد برایش طرحها آفرید که اگر اختناقی است و تنگنایی به این شدت وجود دارد، می بایست جایگاه خودش را از قوم کافر جدا کند.
انسان جدید، مرزی جدی با انسان قبل پیدا کرد و آن مرز، حسابی ویژه برای خدا بازکردن است. این انسان را ما به نام مومن میشناسیم. به شدت به چشم بشریت آشنا و محبوب است.
انسان تازه متولد شده غزه میداند در دل همین اختناق از #رَوحالله ناامید نگردد و پای این قاعده ایستاده است، قاعده ای که تمام چیزهایی که روزی برایش اختناق بود حالا به امید تبدیل گشته است.
تکه تکه شدن فرزند تبدیل به آبرویی برای آن خانواده شده به او میگویند خانواده #شهید، گرسنگی کشیدن تبدیل به عنوانی به نام #ایثار برای عزتمندی در قومشان گشته، کوچ نکردن و خالی نکردن منطقه، لقب #شجاعت را بین همه بشر برایشان به ارمغان آورده و امروز بلند قامت ترین انسان عصر حاضر شده اند.
این همه القاب و عناوین فاخر برای یک قومی که اگر انسان اول میخواست نظاره کند، ذره ای شاملش نمیشد همه از برکت #رَوحالله است و آری خداوند به وعدهاش عمل کرده و امروز غزه را قهرمان و ناجی بشریت قرار داده است آن هم در مقابل قومی که وهم برداشته بود قوم برگزیده روی زمین است و مابقی بشریت در شمایل شان با آنها مشترکاند.
🖋 حمیدرضا شببویی
۱۰ آذر ۱۴۰۲
7⃣
🔰آزادی قدس شریف ماموریت اولاد فاطمه زهرا سلام الله علیها
حضرت امام خمینی ره در سخنرانی در جمع علما و طلاب قم در مسجد اعظم به مناسبت فرارسیدن عید نوروز سال 1341 ابتدای فرمایش خود می فرمایند باید امسال به خاطر مصائبی که گرفتار دنیای اسلام شده عزای عمومی اعلام کرد و از توطئه های استعمار علیه ملت اسلام گفتند و گله کردند از سکوت علما و نقش پررنگی که باید در این عصر ایفا کنند و علما را به مبارزه علیه استعمار و شجاعت در این راه دعوت کردند
امام در این سخنرانی حماسی و الهی علما را به وعده الهی دعوت می کند که ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون
بهترین فراز این سخنرانی فراز پایانی است امام همه توصیه ها و تحدید ها را انجام می دهد و سخنی ناب و پیشگویی عظیم برای ما به یادگار می گذارد:
تا اولاد فاطمه زنده اند، اجازه نمیدهند که دشمنان به مقدسات اسلام تجاوز کنند و مقدرات مسلمین رابه دست یهود واسرائیل بسپرند.اى فاطمیین! به داد اسلام برسید. من امسال63سالم تمام است. پیغمبر اکرم-صلى اللَّه علیه و آله-63سالش بود
که وفات کرد، حضرت امیر-علیه السلام-63سالش بود که به شهادت رسیدما از پیروان پیغمبر اکرم هستیم، ما از پیروان
حضرت امیر هستیم ما از پیروان حضرت ابا عبدالله هستیم. کسانی که پیروان آن بزرگواران باشند هرگز نمی ترسند، ترس برای کسانی است که اعتقاد به عالم آخرت ندارند. غم و غصه برای آنهایی است که فقط همین دنیا را دارند و آمالشان دنیا است، اما آنها که می دانند در جنت نعیم و مقام کریم جا دارند از چه می ترسند
امام می دانست که قدس شریف و قطع کردن دست تجاوزکاران و مبارزه با یهود و صهیونیسم جنایت کار با پرچمداری اولاد فاطمه محقق می شود و ما امروز بعد 60 سال این واقعیت را مشاهده می کنیم که اولاد فاطمه سلام الله علیها و تربیت شدگان مکتب فاطمی به این دستور الهی عمل کردند و هیچ ترسی برای مبارزه با این جرثومه فساد ندارند مجاهدینی که باوردارند این خطاب الهی را که ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألاّ تخافوا و لا تحزنوا و اَبشروا بالجنة التی کنتم توعدون.
واینکه سربازان اسرائیلی تعبیر می کردند که ما با لشکری از اشباح مبارزه می کنیم حرف درستی است اینها لشکر ملائکه هستند که به یاری اولادفاطمه آمده اند برای پاکسازی زمین برای ظهور فرزند منتقمش
در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا هستیم شادی دل حضرت زهرا صلواتی هدیه بفرماید
✍🏻محمدحسین خانی
١١ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#هدیههای_بزرگ
شنبه ١١ آذر ١۴٠٢
▫️شخصیت نوین
اصلیترین منبع قدرت انسان و کانون حرارتهای او احساس شخصیت است.
«شخصیت و فلسفه مستقل زندگى داشتن و تعظیم و احترام شعائر ملى و دینى بزرگترین سرمایههاست، حتى از علم بالاتر است. خاصیت شخصیت این است كه مانع جذب شدن است. هر كمبودى قابل اصلاح است مگر بىشخصیتى.
پیغمبر به عرب چه داد؟ شخصیت داد. از چه راه؟ از راه ایمان به مبادى اسلام كه طبعاً شخصیتآفرین است» (مجموعهآثاراستادشهیدمطهرى، ج17، ص635)
«خسران شخصیت بالاترین خسرانهاست.
ترسها، زبونیها، بردگیها، چاپلوسیها، توسرىخوریها همه مولود باختن شخصیت است» (مجموعهآثاراستادشهیدمطهرى، ج17، ص623، حماسه حسینى)
نظام سلطه تمرکز خود را روی تخریب شخصیت اسلامی گذاشته است. همه کار هم برای آن کرده است و بهرۀ بسیار از این راهبرد برده است. ولی قیام امت مسلمان ایران همۀ این کارهای اساسی را نقش بر آب کرد.
«اگر بپذيريم اين انقلاب دو كار مهم كرده است؛ يكى تشكيل نظام اسلامى است ...، كار دومِ انقلاب عظيم شما مردم - كه عظمتش قابل مقايسه با كار اوّل و به اندازۀ آن و حتّى به اعتقاد بعضى، بالاتر از آن است - زنده كردن هويّت اسلامى در دنياست»(20/ 11/ 74)
این که امروز غزه به «قیام اسلامی» می اندیشد بلکه آن را زندگی می کند یک انتخاب ساده نیست، بلکه یک سوگیری ملی و تمدنی است. این سوگیری پس از ملیگراییهای پوچ و بازیهای ناسیونالیستی و لیبرالیستی بود. همۀ آنها به گل نشسته بود و راهبرد مأیوس کردن مردم مسلمان داشت به ثمر می نشست که انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست. انسان مظلوم این منطقۀ تاریخی «راهی نو» پیش پای خود دید، مهمتر از آن هویّتی جدید ولی آشنا در خود شناسایی کرد. این هویّت بالید و او را سر پا کرد. و الا به اندازۀ چند ساعت هم رمقی برای نقشۀ مبارزه ریختن نمانده بود.
این شخصیت جدید می تواند برای آزادی و برای استقلال خیز بردارد و برداشته است.
همۀ حیرت جهانی از این است که این همه توان در دل یک جامعۀ زخم خورده که زیر چکمۀ خونریزترین حیوانات جهان معاصر(بلکه کل تاریخ) زندگی می کنند، نهفته بوده است؟
آری این قیام هم باعث قیام انسان مستضعف معاصر خواهد شد و این قیامها از هویّت اهدایی قیام مردم ایران تغذیه خواهد نمود و بیداری اسلامی معنایی جز این ندارد.
✍️ محمدرضا فلاح
✓
#غزه_ظهور_انسانیت_جدید
#غزه_ارتقای_باور_قدیم
در بحث های گذشته عرض شد که غزه توانسته است انسان جدیدی را به مرحله ظهور برساند و بشر را با این دستاورد الهی رو به رو کند.
اما چرا انسان جدید؟
واقعیت انسان این طور که اساتید اسلامی میفرمایند دارای لایه های مکنونی است که به صورت بالقوه است و این لایه های مکنون جز در شرایط خاص فعال نشده و ظهور پیدا نمی کند به تعبیر بهتر در وضعیت حاد این مکنونات فعال شده و از بالقوه به فعلیت میرسد.
البته در بعضی حالات خفیف این موضوع را همه تایید میکنند مانند لحظه ای که شخص به عصبانیت زیاد میرسد ممکن است زور بازویی پیدا کند که در شرایط عادی امکان نداشت این حالت از او سر زند یا اینکه در ترس از یک حیوان درنده با قدرتی فرار کند که تا به حال تجربه نکرده است.
اما تفاوت کسی که باورمند به این لایهها، خود را در وضعیت حاد قرار میدهد این است که باور، خود یکی از عمیق ترین لایه ها را برای انسان فعال خواهد کرد و او را با حقیقتش متصل کرده و اثرات و کارکرد غیب را وارد تعاملات دنیایی خواهد کرد.
یکی دیگر از تفاوت ها این است که انسان باورمند در شرایط حاد حتی باور و اندیشه های او نیز رشد می کند و آنچه که در مرحله فکر و اندیشه قرار بگیرد دیگر قابل حذف از عالم دنیا نیست.
مهم ترین رکن غزه امروز این است که او باورهایش را اولا به ظهوررسانده است و ثانیا ارتقایی سنگین به تمام باورهای اصیل همه باورمندان زده است لذا انسان جدیدی که متولد شده هم برای آنها که غزه را نمی شناختند جدید است و هم برای آنها که باورشان در طول باورهای مردم غزه بود.
از این رو بشر این عصر مدیون مردم غزه است و این دِیْن، دینِ انسانیت است و همه آزادگان دنیا به راحتی چشم هایشان به این طرف چرخیده و می چرخد.همان طور که بیداری مستضعفین گوشه گوشه های دنیا شروع شده است و باید این منظره زیبا و تاریخی عالم را خوب نگریست.
🖋 حمیدرضا شببویی
۱۱ آذر ۱۴۰۲
8️⃣
١٢ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#مسؤولیت_ایمانی
یکشنبه ١٢ آذر ١۴٠٢
▫️ای کاش
قضیۀ غزه اساساً حادثۀ سادهای نیست. هم جلوهها و ابعاد روشن دارد و هم جلوهها و ابعاد مبهم.
ما باید از بخشهای روشن آن به خوبی استقبال کنیم.
بروز خوی خونریز صهیونیزم اسرائیلی، بروز شخصیت متعالی مردم غزه، شکستن هیبت اسرائیل، هماهنگی رعبآفرین جبهه مقاومت، بالاآمدن قضیۀ فلسطین که داشت فراموش می شد، جلوگیری از فرایند خیانتبار عادیسازی روابط با اسرائیل، جلوگیری از ظلم خاموش و همه جانبه و رو به گسترش به مردم فلسطین و اسرای آنها و طرح حمله به غزه و ... ، آشکار شدن چهرۀ خائنانۀ سران کشورهای اسلامی، اجماع جهانی علیه اسرائیل و ...
نباید ما هم کاری بکنیم؟
برای غزه چه میکنیم؟
صدقه میدهیم، هر روز؟ کمک مالی میکنیم، مرتب؟ دعا میکنیم، همه وقت؟ در مراسمها شرکت میکنیم؟
همین؟
با فرهیختگان اهل غزه که صحبت میکردیم سخن جالبی داشتند. میگفتند کارهای مهمی شده و دارد میشود. شاید شما هم بتوانید کارهایی بکنید ولی یک وظیفۀ آشکار را که به کار امروز و فردای این قیام می آید فراموش نکنید و آن خلق معنی و خلق سخن است.
خدمات دیگر شاید در این سطح نباشد.
ای کاش یک لشگر عظیم نویسنده بودیم!
ای کاش از باب «یسارعون فی الخیرات» در دیدن، در انتخاب واژهها، در تقریرهای نیرومند به صورت ملموسی با هم مسابقه میدادیم!
برخی هم گویا همیشه با تأییدات دشمن به باور میرسند!
شاید تحلیلهایشان به نقطه ای برسد که امری را ضروری ببینند ولی برایش سرمایه گذاری نمی کنند چون جوّی به نفعش نیست و خصوصا تردیدهایی هم هست.
یک تنبه اینجا برای ایشان لازم است؛
متاسفانه اینجا دشمن چیزی که باعث تقویت این وظیفه بشود نخواهد گفت و رهنمودی نخواهد داد. نمی توان منتظر شد.
✍️ محمدرضا فلاح
✓
📕کتاب بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی دربارهی صهیونیسم منتشر شد
♦️تازهترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) با عنوان #رو_به_پایان منتشر شد.
🔹کتاب «رو به پایان» شامل بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی صهیونیسم است که بهتازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی روانهی بازار نشر شده است.
🔹مطالب کتاب «رو به پایان» از مطالعهی کل گفتارها و نوشتارهای مرتبط با موضوع از سال ۱۳۴۸ گردآوری و تنظیم شده و نشانگر این است، تحقیقات صورتگرفته برای تدوین این کتاب، محدود به مواضع معظّملّه پس از رهبری نبوده و مواضع ایشان در زمان ریاست جمهوری و حتّی پیش از آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
🔹این کتاب ۵۶۸ صفحهای، در پنج بخش اصلیِ «صهیونیسم شجرهی خبیثه»، «غدّهی سرطانی»، «توطئهی فراموشی»، «جرّاحی غدّهی سرطانی» و «تقابل ایدئولوژیک» و در ۲۳ فصل ارائه شده است.
🔸گفتنیاست این کتاب که به کوشش موسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم تدوین شده، یک نوبت در سال ۱۳۹۲ با عنوان «توهّم سلطه» توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده بود و اکنون پس از اعمال برخی تغییرات، با عنوان، صفحهآرایی و طرح جلد جدید در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
🔺مخاطبان میتوانند برای تهیهی کتاب «رو به پایان» به کتابفروشیهای سراسر کشور یا پایگاه الکترونیکی انتشارات انقلاب اسلامی مراجعه نمایند:
🌐https://shop.khameneibook.ir/product/رو-به-پایان
#حکمرانی_دینی
🆔 @hokmrani_dini
🔰قوم برگزیده مجوز انجام هرجنایتی علیه بشر
🔹قوم برتر ادبیات دینی و توراتی یهود است و ربطی به یهودیان ارتدوکس واصلاحطلب ندارد اینکه یهود به غیر خود به مثابه حیوان نگاه می کند یک امری طبیعی در جهانشناسی یهود است که خود در ادبیات دینی تحت عنوان گوییم (از نظر لغوی یعنی حیوان و از نظر اصطلاحی به معنای غیر یهودی است ) نام می برند
لذا اینکه نماینده کنست رژیم صهیونیستی خون اعراب را مباح می داند و برای فتح سرزمین وعده داده شده از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند امری طبیعی است
اینکه جمعی از خاخام های اسرائیلی می گویند مردم دنیا باید از ما برای کشتن کودکان فلسطینی تشکر کنند به همین علت است نگاه قوم برتر دست یهود را برای هر جنایتی بازگذاشته و این تعلل های هم که هست به علت افکار عمومی دنیا و هزینه تراشیدن برای آمریکا و اروپاست که کمی افسار این حیوان را می کشد. والا از نگاه یهودیان تمام غزه باید با خاک یکسان شود اهالی آن بین مرگ و فرار یکی را انتخاب کنند
نگاهی که بهترین مدافع آن در کابینه نتانیاهو بن گویر است وزیر جنگ یک یهودی ارتدوکس و وحشی.
در ادامه بخشی از آیات تورات که دلالت بر قوم برتر دارد را قرار می دهم:
🔸 هنگامی که خداوند بنی اسرائیل را به زمین تسلیم کند، سایر ملل رانده خواهند شد و "با آنها عهد نبند و به آنها رحم نکن" تثنیه 7: 5-7: 6،
🔸"اما با آنها چنین رفتار کنید، مذبحهای آنها را ویران کنید، تمثالهای آنها را بشکنید، و نخلستانهای آنها را قطع کنید، و بتهای تراشیده آنها را با آتش بسوزانید. خدا تو را برگزیده تا قومی خاص برای خود باشی، بالاتر از همه مردمی که بر روی زمین هستند.» تثنیه 7:5
🔸قطعه مشابهی که اسرائیل را به عنوان قوم برگزیده تعالی می بخشد، از ممنوعیت طاسی پیروی می کند و خود را در ماتم می برید، "زیرا تو قوم مقدسی".
تثنیه 14:1-2
"پس اکنون اگر صدای من را به راستی اطاعت کنید و عهد من را نگاه دارید، آنگاه برای من از میان تمامی قوم ها گنجی خاص خواهید بود، زیرا تمام زمین از آن من است."
خداوند وعده می دهد که هرگز قوم خود را با هیچ کس عوض نخواهد کرد:
خروج19:5
🔸«و عهد خود را میان خود و تو و فرزندانت بعد از تو در نسلهایشان میبندم، تا عهد جاودانی که خدای تو و فرزندانت پس از تو باشم».پیدایش17:7
🔸«و شما برای من پادشاهی کاهنان و قوم مقدس خواهید بود» خروج 19:5
🔸«خداوند محبت خود را بر شما قرار نداده و شما را انتخاب نکرده است، زیرا شما از همه مردم بیشتر بودید، زیرا از همه مردم کمتر بودید، بلکه به این دلیل که خداوند شما را دوست داشت و به این دلیل که سوگند خود را حفظ خواهد کرد. به اجدادت قسم خورده بود.» تثنیه7:7-8
✍🏻محمدحسین خانی