فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا از جنگ جهانی علیه #حجاب اطلاع دارید؟
سوالاتی که بعد دیدن این کلیپ برایتان مطرح میشود:
چرا مبارزه با حجاب از #شرق تا #غرب عالم را فراگرفته ؟
چرا مدعیان #دمکراسی محور مبارزه با حجاب هستند!، آیا همه مشکلات این جوامع حل شده تنها #پوشش #زنان آسیب می زند؟
واکنش نهادهای بینالمللی در اعاده حق طبیعی زنان #مسلمان چیست ؟
@siasikosarieh
⭕️ نقش بازیهای دیجیتالی در اغتشاشات اخیر کشور
🔻حبیب داستانی بنیسی، دکترای فقه و اصول از حوزهی علمیه قم و مدیرعامل اولین شرکت دانش بنیان صنعت گیم کشور در گفتوگو باحوزه:
◻️ در حال حاضر تأثیرگذارترین رسانه، بازی دیجیتالی است. هر رسانهای ادعا کند که من به اندازهی بازی تأثیرگذار هستم و یا عمق تأثیرگذاری من به اندازهی بازی است، اشتباه میگوید.
◻️ سال ۹۸ این آمار ۳۲ میلیون نفر بود. طبق مرکز ملی آمار، ۴۰ میلیون نفر یعنی ۴۷.۵ درصد از ایرانیان حداقل بازیباز هستند.
◻️ اوج همزادپنداری در بحث بازیهای دیجیتالی است که نزدیک به ۱۰۰ درصد است. در تلویزیون نهایتا تا ۷۰ درصد میگویند. پس بازیهای دیجیتالی به شدت تأثیرگذار هستند.
◻️ما در کشور در این زمینه کمکاری کردهایم و بحث صنعت بازیهای دیجیتالی گویی با خمیربازی اشتباه گرفته شده است.
◻️جانشین فرمانده کل سپاه اعلام میکند: برخی از نوجوانان و جوانانی که در این اغتشاش دستگیر شده اند، اشاره به کلیدواژهی «شبیهسازی بازی دیجیتالی» کرده اند.
درخواست من از مسئولین نظامی و انتظامی این است از این آشوبها، آمار و مستند علمی آماده کنند. ما وقتی مستند علمی آماده کنیم، دیگر کسی که بخواهد انکار کند، قدرت انکارش را از دست میدهد.
◻️ بازیها به تنهایی نمیتوانند افراد را به اغتشاشات بیاورند. این کار شبکههای مجازی و ماهواره است؛ اما اگر بیرون آمدی به تو یاد داده که چه کاری باید بکنی.
◻️ من با اینکه خودم به شدت صفحات پربینندهای دارم؛ ولی از اینکه دولت این درایت را به خرج داد و قطع کرد، ناراحت که نشدم هیچ، تشکر هم میکنم.
◻️ بازیهای اکشن جنگی غربی خیلی تأثیر گذارند،بچهها وقتی با اینها بازی میکنند شاید نتوانید بعد از ۷-۸ ساعت هم اینها را بیرون بکشید.
◻️ بنده اخیرا یک مقالهای را با موضوع «حوزه های علمیه و بازی های دیجیتالی» نوشته ام.
یکی از نکات جالب این است که حوزویان از پیشکسوتان بازیهای دیجیتال در ایران و از پایهگذاران صنعت بازیها در کشور هستند که از روی دغدغه این کارها را کردهاند.
در این مقاله، به صورت مفصل سال به سال توضیح داده و با تک تک این افراد به صورت تلفنی صحبت کردم که اغراق و اشتباهی پیش نیاید.
◻️ وزارت فناوری اطلاعات در سالیان سال رها بوده است. این دولت را عرض نمیکنم، کلا سایتها را رها کردهاند. شما میتوانید گرانترین بازی خارجی و غیرمجاز را در ایران با هزینهی ترافیک دانلود کنید.
◻️حکومت باید حالت ایجابی داشته باشد، یعنی اگر ۱ درصد مقابله است، ۹۹ درصد باید برای تولید وقت بگذارد. ببینید چند روز پیش عربستان سعودی ۱ بیلیارد و ۱۲۵ تریلیارد تومان سرمایهگذاری کرد.در ایران چقدر سرمایهگذاری میکنند؟
خبرگزاریحوزه
@siasikosarieh
26.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کلیپ استاد #رائفی_پور
📁 «پروژه ایران نا امن»
@siasikosarieh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همین ابتدا تاکید می کنم این یک فیلم عادی نیست و اگر روحیه حساس یا اعصاب ضعیفی دارید آن را نبینید.
دیشب قبل از برنامه به جناب نوبخت معاون فرهنگی سپاه تهران گفتم که حتما جزییات و نحوه شهادت دلخراش 3 بسیجی در آشوبهای اخیر تهران را توضیح دهید.
ابتدا ابا داشت و گفت شاید خانواده هایشان ببینند و ناراحت بشوند و حال شان بدتر شود، گفتم این حرف درست است اما اگر شما روایت اصلی را نگویید هیچ کس دیگر نخواهد گفت و مظلومیت این بچه ها بازهم پنهان خواهد ماند. در این جنگ رسانه ای چاره ای نداریم جز اینکه واقعیت را به مردم بگوییم که این بچه ها با چه مظلومیتی توسط داعشی های وطنی شهید شده اند.
باید روایت کنیم تا در تاریخ ثبت شود، کسانی که با شعار «برای تو کوچه رقصیدن» و «برای یک زندگی معمولی» به خیابان آمدند، قبل از رسیدن به قدرت چه جنایاتی را رقم زدند...
امیر حسین ثابتی
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحلیلی نظریه پردازانه از چرایی وجود خشونت گسترده در آشوبهای اخیر توسط رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دکتر موسی نجفی
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
•[ 🎞 #کلیپ •]
🔻موضوع:
بسیج، مظلوم امّا مقتدر
🎤 در این روزها با بسیج ظلم شد،
نیرویی که به دفاع از امنیتِ مردم
در مقابل آشوبگران ایستاد.
بسیج مظلوم است امّا مقتدر...
🔖 #لبیک_یا_خامنه_ای
🔖 #ایران_قوی
🔖 #برخورد_قاطع #حجاب
🔖 #ولی_فقیه #سواد_رسانه
🖇 #تبیین #جهاد_تبیین #ثامن
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌🍃
🍃
[• #استورے_موشن 📱 •]
آبروی عالَمین خوش آمدی
به فَلَک نور دو عین خوش آمدی
ای رسول خاتم ای جان جهان
ششمین دُرّ امامت و وِلا
ششمین نورِ خدا خوش آمدی
🤝 #هفته_وحدت
🌱 #لبیک_یا_خامنه_ای
🖇 #تبیین #جهاد_تبیین #ثامن
@siasikosarieh
🔴یتیم های اینترنتی دهه هشتادی، پدیده های امروز کف خیابان ...
😞سال ۹۶ به این موضوع و چرایی آن اشاره های زیادی کردم
به عنوان نمونه مصاحبه زیر که حاصل چند ماه پژوهش در آن زمان است را بخوانید: 👇
⭕️شیوع پدیده «یتیم اینترنتی»
🔷یک پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به شیوع پدیده «یتیم اینترنتی» در فضای مجازی گفت: کودکی خطاب به پدر و مادرش نوشته بود «کاش یک گیگ اینترنت بودم نه یک کودک، کاش من هم یک گیگ اینترنت پر سرعت بودم تا هر از گاهی دستان پرمهر پدر و مادرم را لمس میکردم ...»
🔴این مدرس سواد رسانهای با اشاره به اینکه انتشار بیش از حد اخبار منفی در سطح کشور امنیت روانی مردم را به خطر خواهد انداخت، تصریح کرد: متاسفانه فضای روانی این روزهای کشور متاثر از اخبار منفی و شوک برانگیز فراوان است و همین موضوع جامعه را به سمت بیاعتمادی افراد نسبت به یکدیگر، استرس و اضطراب فراوان سوق میدهد البته طرح این موضوع به معنای عدم انتشار و آگاهیرسانی به مردم نیست.
🔴وی متذکر شد: سر منشا بسیاری از بیماریها، استرس و تنشهای عصبی عنوان میشود و این در حالیست که ما باید برای تزریق روح امیدواری و نگاه امیدوارانه به آینده در سطح جامعه تلاش کنیم و اخبار اجتماعی منفی نظیر قتلها، کودک آزاریها و ... را برای گروه های تخصصی و بهصورت خاص منتشر کنیم تا با فعالیتهای علمی، قضایی و ... تا حد ممکن از تکرار این مشکلات و حوادث جلوگیری کنیم.
🔴آل داود بروز اختلالات مختلف خطرناک روانشناختی را ناشی از این حضور بسیار زیاد در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: از نخستین تبعات این حضور بیمارگونه در فضای مجازی اعتیاد اینترنتی است که عواقب بسیار خطرناکی را بخصوص برای نوجوانان و جوانان به دنبال دارد.
🔴این پژوهشگر فضای مجازی از مشکلات جدی این روزهای کشور و مردم معتاد به اینترنت را خشونت پنهان و افسردگی دانست و افزود: در تحقیقات متعدد روانشناسان نشان داده شده که بر خلاف کتابها که انسان پس از مطالعه آنها را کنار میگذارد و روحیه مثبت پیدا میکند، استفاده از فضای مجازی انسان را به شدت پابند خود کرده و محدود میکند به طوری که گذراندن وقت بسیار در فضای مجازی در نهایت منجر به دوری از دوستان حقیقی و خانواده، افسردگی، جذب شدن به افراد با هویت مجهول، خلافکار و شکست عاطفی میشود.
🔴وی ادامه داد: خشونت پنهان در فضای مجازی اغلب خود را به صورت تخلیه احساسات، ناراحتیها و عصبانیتها در کامنتها نشان میدهد و افراد فکر میکنند که با ابراز خشم مجازی خود در شبکههای مجازی برای لحظهای آرام میشوند که متاسفانه این خشم پنهان و ناگهانی امروز به فضای حقیقی هم سرایت کرده و کشور را در جهات گوناگون دچار مشکل کرده است.
🔴آل داود اختلال روانشناختی امپاتی یا دیگر خودپنداری را از دیگر آثار حضور بیضابطه و بیهدف در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: یکی از بحرانهای فردی و اجتماعی دیگر خودپنداری ناشی از تعامل کاربران با فضای مجازی بوده و «امپاتی» در چنین شرایطی همانند یک سندروم اجتماعی، بحرانهای هویتی را دامن میزند و این امر زمینهساز بسیاری از تعارضات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد.👇
🌐https://paydarymelli.ir/0007oU
@siasikosarieh
سلسله جلسات با موضوع:
🕹نقش بازیهای رایانهای در اغتشاشات🕹
▫️تاریخچه جنایات گیمرها در آمریکا
▫️نقش گــیماستریمها در اغتشاشات
▫️نقش بازیهای رایانه در اغتشاشات
▫️مباحث مهم امنیت بازیهای ویدیویی
🎙با تدریس: حجةالاسلام محمد کهوند
▫️کارشناس رسانه و بازیهای ویدیویی
پنجشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷
جمعه ۲۲ مهرماه ساعت ۹ الی ۱۲ صبح
💳 لینک ثبتنام👇 https://idpay.ir/bidarimelat/file/275009
📲 شناسهٔ پشتیبان👇
🆔 @P_Basirat_R
@ENOEnsani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️. تصویر فردای خیالی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی
#انقلاب_هویتی
#سقوط_ارزشهای_اخلاقی
#نابودی_فرصت_تمدن_سازی
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بدنِ خودته،لباس خودته اما خیابون خودت نیست...
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 تام اندرسون نویسنده دانشگاهی بینالمللی و خبرنگار استرالیایی، با نشر این ویدئو در یک رشته توئیت، مستنداتی از ارتباط مسیح علینژاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.
🍃🌹🍃
#روشنگری | #ثامن | #برخورد_قاطع
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این شلوغیها ببینید ، روحیه تون عوض بشه ...
مثل این پیرزن #امیدوار باشید ❤️
حضرت آقا به این مادر شهید میگه این روز آخر رو فقط به خاطر شما قم ماندم.
میگه نه آقاجان به خاطر من نموندید ، عمهتون حضرت معصومه(س) شما را فرستاده اینجا ...
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خندهحلال😊
با موضوع شایعات در جامعه!!
"آقای قرائتی"
#امام_زمان ارواحنا فداه
#لبیک_یا_خامنهای
#ایران_قوی
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن که با پای اختیار قدم در طریق کربلا نهاده است میداند که خون، حرم سر سید الشهداست و این نه رازی است که بر اغیار فاش شود.
🎙شهید سید مرتضی آوینی🥀
#سربازان_گمنام
#گاندو
@siasikosarieh
•[ #پوستر 🖼 ]•
🔻در جمهوری اسلامی ایران
یک زن میتواند...
🔖 #لبیک_یا_خامنه_ای
🖇 #حجاب #هویت_ایرانی_اسلامی
🖇 #بصیرت #روشنگری #ثامن
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•[ 🗣 #خبررسان •]
🔻موضوع:
📝 اخبار جعلی
🍃🌀🍃
💢 اخبار جعلي؛ دروغ هايي كوچك
براي اهداف بزرگتر؛ مراقب خبرهايي
كه ميخوانيم و صحتشان باشيم!
🔖 #لبیک_یا_خامنه_ای
🔖 #اخبار_جعلی #دروغ #رسانه
🔖 #قدرت_همه_جانبه #ایران_قوی
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظاتی چشمانتان را زائر صحن و سرای بانوی دمشق حضرت زینب (س) کنید
🔻ضریح جدید حضرت زینب سلامالله علیها که به همت آستان ابالفضل العباس علیهالسلام طراحی و ساخته شده است پس از نصب در حرم، بازگشایی شد.
@siasikosarieh
27.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻#حجاب، دفاع از عشق است! عشق آن زن و مردی که نباید آن مرد به زنان دیگر گرفتار شود و آن زن به مردان دیگری ...
◀️ استاد حسن رحیمپور ازغدی
#ایران
#مهسا_امینی
#جنگ_شناختی
#زن_عفت_افتخار
@siasikosarieh
💠 امروز روز تواصی است!
💢هر فتنه ای به طور معمول سه مرحله اساسی دارد "مرحله مقبولیت سنجی بهانه فتنه" ، "مرحله عملیات" و "مرحله تحلیل دستاورد" که شاید به دلایلی مهمترین مرحله همین مرحله سوم است.
🔅 در دوران پسا_فتنه مرحله سوم لزوما از دل بررسی حقایق میدانی بیرون نمیآید و گاهی دستاورد، جو_روانی ست که تحلیلها، فکتهای رسانهای و رفتارهای لحظهای ايجاد میکند.
💢 واقعیت میدان فتنه اخیر، حضور پیادهنظام منافقین و گروهکهاست با حداقلیترین همراهی مردم و در طرف مقابل حضور سیل مومنین و معتقدین به انقلاب اسلامی عزیز.
🔺 در بین سیدرصد جمعیت روستایی کشور و نزدیک به 500 شهرستان و بسیاری از مراکز استان میتوان صحنه را همین گونه تحلیل کرد. اما در چند مرکز استان و چند شهرستان خاص و مهمتر از همه پایتخت موضوع باید به گونهی دیگری تحلیل شود.
💢 عملیات فتنه تمام شده اما جو_روانی فتنه باقیست تا دستاورد جدی فتنهگران باشد. دشمن که میدان را از دست رفته دیده است در این چند نقطه از کشور همهی تلاشش را بر انزوا ی جبههی مومنین انقلابی و بر بالا بردن هزینه دفاع از ارزشها گذاشته است.
✅تا آنجا که افراد معتقد و بانوان محجبه با حضور در دانشگاه و مراکز خرید و حتی بعضی از وسایل حمل و نقل عمومی ناسزا و طعنه میشنوند.
بچههای مسلمان را بخاطر اعتقادات شان از گروهای درسی و فعالیتهای روزمرهی گروهی کنار میگذارند. در جمعهای مختلف برچسبهای خود فروخته و ضد مردم برایشان آماده شده است.
از گروههای مجازی مختلف اخراجشان میکنند یا آنها را طرف صحبت نمیکنند. حتی بچههای مدرسه را جو میدهند و مقابل هم میگذارند تا نسل جدید انقلاب را بایکوت کنند.
🔺 همه اینها بخاطر این است که بچههای انقلاب جرات دفاع از ارزشها را نداشته باشند و جو روانی آنها را به انزوا بکشاند تا از ترس رسوایی همرنگ جماعت شوند یا لااقل در اعتقادشان شک کنند و در نهایت شکست خوردههای میدان، پیروز فضای روانی پسا فتنه باشند.
🔅 باطل السحر این عملیات روانی دشمن - که تازگی ندارد و در تاریخ اسلام و تاریخ معاصر بارها تکرار شده است- در منطق قرآن " ترابط " و " تواصی " در جبهه حق است.
🔅امروز زمانه به کنج خانه خزیدن و کلیپ دیدن و خبر خواندن و تحلیل کردن نیست. پیروزهای میدان فتنه این روزها تا میتوانید با هم تماس بگیرید و پیام بدهید و قلم بزنید و ابعاد این پیروزی و قدرت انقلاب را هنرمندانه روایت کنید.
🔅 حضور خانوادگی در مسجد ها وپایگاه های بسیج و مساجد مملو از جمعیت و دور هم بودن مومنان قلبشان را در مسیر حق محکم می کند.
🔅 اکسیر این روزها شرکت در هیئات وجشن هاو مجالس روضه هفتهگی و برپایی روضههای خانگی است تا روح شهادت خواهی و عشق_حسینی ما را در مسیر حق ثابت قدم کند. سم این روزهای دانشجویان انقلابی، تنهایی و ترس از محیط است.
🔅 تشکلهای انقلابی و مساجد وپایگاه های بسیج و نمازخانهها باید آماج حضور هدفمند جریان ارزشی دانشگاه باشد. معلمان و اولیاء نسل جدید انقلاب را در مدارس با هم آشنا و مرتبط کنند و با طراحی برنامههای اردویی و جذاب، میداندار احساسات نوجوانان مدرسهای باشند.
وقت مناسبی است برای کوهنوردی و تفریحات جمعی شیربچههای انقلاب.
🔅مخلص کلام، زمان حساسی است برای جبهه_انقلاب که اگر با هم ارتباط داشتیم و تواصی به حق و صبر کردیم تهدید فتنه را به فرصت تبدیل کرده ایم.
@siasikosarieh
🔹 بیانات مهم و دیدهنشده مقام معظم رهبری درباره #جنگ_زیرپوستی بین ایران و امریکا در حوزه نسل z
🔻یکی از عرصههای اختلاف و درگیری بین #جمهوری_اسلامی و استکبار #مسئلهی_جوانها است؛ مسئلهی جوانها. امروز سرِ قضیّهی جوانها، یک #جنگ_نرمِ_زیرپوستیِ بسیار فراگیری بین جمهوری اسلامی و #آمریکا و همدستان آمریکا و #صهیونیستها برقرار است.
🔻 من چند سال پیش خطاب به جوانهای دانشجو گفتم: «شماها افسران جنگ نرم هستید»؛ شما هم هستید، شماها هم همهتان #افسران_جنگ_نرم هستید. وقتی جوان، انگیزه دارد و اعتماد به نفس دارد و قدرت اندیشیدن دارد و شجاعت دارد، افسر است -افسر در درگیریهای رزمِ نرم، جنگ نرم- خصوصیّت جوان این است.
🔻 خب، حالا شما فرض کنید افسری را با یک هویّتی که مطلوب جمهوری اسلامی است و افسری را با هویّتی که مطلوب دشمنِ جمهوری اسلامی است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید چهجوری درمیآید؛ حالا محلّ بحث ما #جنگ_نرم است که خطرناکتر از جنگ سخت است؛ گاهی اوقات ما را به #جنگ_سخت و بمباران و حمله و مانند این چیزها هم تهدید میکنند امّا غلط زیادی میکنند؛ [این] نیست، زمینهی این کار را ندارند، جرئتش را هم ندارند و [اگر] هم بکنند تودهنی میخورند.
🔻 امّا #جنگ_نرم چرا؛ جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حملهایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک] بحث دیگری است که عقیدهی من این است که این طرف هم به جای دفاع باید حمله کند، ضمن اینکه مراکز دفاعی خودش را هم باید حفظ کند. پس یک جنگی وجود دارد؛ حالا شما این جنگ نرم را تشبیه کنید به جنگ سخت و جبههی جنگ؛ مثل همان [وضعی] که الان فرض کنید که در #سوریه یا عراق یا یمن یا هرجای دیگر هست؛ این جنگهایی که الان هست یا در دوران دفاع مقدّس، هشت سال در ایران بود.
🔻 افسری را در نظر بگیرید که در قرارگاه خودش یا در سنگر خودش نشسته؛ این افسر دو جور میتواند باشد؛ #دو_نوع_هویّت یا دو نوع تعریف برای این افسر وجود دارد:
1️⃣ یکوقت این افسر در هیئت یک #انسان_مصمّم، هوشیار، پُرانگیزه، امیدوار، پُرکار، دارای اندیشه، #اندیشهورز، شجاع و فداکار است. خب اگرچنانچه افسری در قرارگاه خود یا در سنگر خود با این خصوصیّات باشد، میتوان یک نتیجهای را برای این جنگ حدس زد. افسر شجاع است، رشید است، بافکر است، باایمان است، باامید است، تصمیم دارد، #انگیزه دارد؛ این یکجور افسر است.
2️⃣ همین افسر را میشود با یک شاکلهی دیگری و با یک هویّت دیگری فرض کرد. فرض کنید آدمی است #ناامید؛ یعنی معتقد است که [جنگیدن] فایدهای ندارد؛ [میگوید] بیخود ایستادهاید، فایدهای ندارد؛ ناامید است. یا آدمی است #تسلیمپذیر، حال معارضه کردن و ایستادگی کردن ندارد؛ حالا یک مقداری ممکن است بِایستد ولی وقتی فشار زیاد شد و زور زیاد شد تسلیم میشود؛ روحیهاش این است. یا آدمی است #فریبخور؛ به لبخند دشمن اعتماد میکند، به فریب دشمن اعتماد میکند یا اصلاً فریب دشمن را نمیفهمد.
اول اردیبهشت ماه 1395
(بیانات در دیدار با اتحادیه انجمن اسلامی دانشآموزان)
#نسل_زد
@siasikosarieh
🔻حجابِ اختیاری یعنی «برجامِ فرهنگیِ یک»
🖋 مهدی جمشیدی
رهبر انقلاب در یکی از سخنرانیهای اخیر خویش گفته است: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آمریکا با ایران قوی و مستقل، مخالف است. همۀ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست ... دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. خیلی از این کسانیکه حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّیِ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند؛ بحث سرِ اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۱/۷/۱۴۰۱).
آنچه که از سخن رهبر انقلاب فهمیده میشود این است که:
۱. ایشان دربارۀ انگیزۀ «آمریکا» سخن میگوید و نه «جوانانِ معترض». سخن ایشان در مقام تحلیلِ نیّات و ذهنیّاتِ «جوانانِ معترض» نیست. این در حالی است که کسانی به «موضوع» این سخن (یعنی اینکه دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست) پرداختهاند و «طرف مقابلِ» آن را عام انگاشتهاند. دعوای «چه کسی» با ما بر سر این مسأله نیست؟!
۲. حرف ایشان این است که نیّت دشمن، نهفقط «مخالفت با مرگ آن دختر» نیست، بلکه «مخالفت با حجابِ الزامی» نیز نیست، و از این فراتر، حتّی «مخالفت با نظام جمهوری اسلامی» نیز نیست، بلکه قصد دشمن، «مخالفت با ایرانِ مستقل و مقاوم» است. این یعنی تعارض ما با آمریکا، بسیار «ریشهای» و «حلنشدنی» است.
۳. امّا آیا همۀ جوانان معترض نیز چنین هدف و غایتی دارند؟! روشن است که برخلاف آمریکا، انگیزۀ بخشی از جوانانِ «دانشآموز» و «دانشجو»ی شرکتکننده در اعتراضهای خیابانی (که وابستگیِ گروهکی و سیاسی نداشتهاند)، «سبک زندگی» بود. آنها در اثر ولنگاری فرهنگی و فقر معرفتی و هیجانزدگی، طعمۀ سبک زندگیِ غربی شدهاند و با عبور از سطح سیاسی، فقط خواهان «سبکِ زندگیِ متفاوت» هستند. در این سبک زندگی، «کشف حجاب» و «برهنگی» را باید حلقۀ آغاز یک زنجیرۀ فرهنگی انگاشت که به سوی اباحیگریِ عملی و لاابالیگریِ اخلاقیِ هرچه بیشتر سوق خواهد یافت. این جمع اندک تصوّر میکنند که با فشار خیابانی میتوانند به مطالبۀ خود دست یابند.
۴. راهکار مواجهه با این عدّه (و نه همگان)، نه «شدّت امنیتی» و «غلظت قضائی» است، نه «رهاسازی مسألۀ حجاب» و «وانهادن کارِ پلیس امنیت اخلاقی». باید در متن «گفتگوی واقعی و جدّی» با اینان، همۀ سخنانشان را شنید و حکمت حجاب را با استدلال، اثبات کرد و امراض اخلاقی را علاج نمود و زمینههای بیرونی و غیرفرهنگی و غیرمعرفتی را برطرف کرد. ما با یک جماعت مبتلا به «آسیب اجتماعی» روبرو هستیم و باید از این دریچه به آنها بنگریم. در پایان این سازوکار، بسیاری از آنها از جریان اعتراض، کنارهگیری خواهند کرد و البتّه کسانی نیز خواهند ماند. آنان که ماندند را باید به واسطۀ «اقتدار قانون»، وادار به تمکین داد.
۵. بنابراین، هرگز چنین نیست که رهبر انقلاب، از مسألۀ «حجاب» عبور کرده باشد. این برداشت، نافی مواضع پیشین ایشان است. ایشان، حجاب را «نمادِ هویّتیِ زن مسلمان» میداند؛ یعنی افزون بر حکم اوّلی (فراموقعیّتی)، از این زاویۀ نوپدید (مستحدثه) و در چهارچوب حکم ثانوی (موقعیّتی) نیز به حجاب مینگرد که حجاب به «نماد» و «نشانه» تبدیل شده و معرّف «استقلال فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» و شاخص «مرزبندی با دیگریهای فرهنگی» و حاکی از «عزّت زنِ مسلمانِ کنونی» است.
۶. در ماجرای هستهای، رهبر انقلاب تصریح کرد که اتهام حرکت نظام به سوی ساخت سلاح هستهای، «دستاویزِ دشمن» است و حتّی چنانچه نظام از این صنعت «عقبنشینی» کند، باز «فهرست مفصّلی از بهانههای دیگر» را روی میز قرار خواهند داد، از جمله عمق منطقهای، صنعت موشکی، نظارت استصوابی و ... . اگر در آنجا، «برجام یک» و «برجام دو» و «برجام سه» در میان بود، در اینجا نیز «برجامهای متعدّد فرهنگی» در میان هستند که پس از هر قدم «عقبنشینیِ» ما، مطرح خواهند شد. چنانچه باور ندارید، از «حجاب الزامی» عقبنشینی کنید تا چندی بعد، «مطالبۀ ضدّفرهنگیِ دیگر»ی پیش روی نظام قرار بگیرد. فقط کافیست وارد این «بازیِ طرّاحیشده» بشوید و آن را «آغاز» کنید و به جبهۀ دشمن، نشان دهید که «فشار» و «تحمیل» و «فضاسازی»، کارساز است. در برابر روایتسازیهای دشمن، تنهاوتنها باید «مقاومت» کرد؛ آن هم از طریق «آفریدنِ ضدّروایتها» و «حسّاسیّت به خطوط قرمزِ ارزشی».
۷. غفلت نکنیم که در اینجا، «سکوت» نیز به معنی عقبنشینی است. نگفتن و نهفتن ارزشها، آنها را «مهجور» و «متروک» میسازد. دین، همۀ دین است و نباید به بهانههای ناصواب و دشمنساخته، مجال «فتح سنگر به سنگر» را به دشمن داد. این عقبنشینی، نگهداشتن موقعیّتهای دیگر نیست، بلکه نشاندادن منطق پیشرویِ تدریجی و گامبهگام به دشمن است.
@siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکالمهی جذاب امیرالمومنین علیهالسلام با یک عاشق بیابانگرد
🔰 #استاد_پناهیان
@siasikosarieh