eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا می دانید چرا اهل تسنن اعمال عبادی را خیلی راحتتر از شیعیان انجام می دهند ؟ ♦️امام باقر علیه السلام خطاب به شخصی که تازه شیعه شده بود فرمودند : به راستى كه عبادت آن روز[ قبل از استبصار] تو، از امروز سبك‌تر بود؛ زيرا كه حق، سنگين است، شيطان موكل بر شيعيان ما است ولى ساير مردم نفس خودشان براى گمراهى آنها كافى است‏. إِنَّ عِبَادَتَكَ يَوْمَئِذٍ كَانَتْ أَخَفَّ عَلَيْكَ مِنْ عِبَادَتِكَ اَلْيَوْمَ لِأَنَّ اَلْحَقَّ ثَقِيلٌ و اَلشَّيْطَانَ مُوَكَّلٌ بِشِيعَتِنَا لِأَنَّ سَائِرَ اَلنَّاسِ قَدْ كَفَوْهُ أَنْفُسَهُمْ 📚الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏3/ص162 الوافي/ج‏24/ص290 مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر/ج‏5/ص83 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏46/ص305 عوالم العلوم/ج‏19-الباقر/ص325 چون غیر شیعه نیازی به شیطان ندارد. @Sibtayn
نسخه ای برای یاداوری علی بن حسن بن فضل طبرسی نوه امین‌الاسلام طبرسی و از علمای قرن ششم و هفتم هجری قمری در کتاب مشکاة الانوار روایتی از امام صادق عليه السّلام نقل می کند که امام علیه السلام نسخه ای برای کسانی که حرفشان یادشان می رود می پیچند . شیطان یکی از یارانش به نام " خلاس " را وکیل بر ربودن کلام از ذهن مردم نموده است . [ برای همین است که گاهی انسان در حین صحبت کلامش را فراموش می کند] اينك هر گاه يكى از شماها مى‌خواهد حديثى را براى ديگرى نقل كند ولى آن را فراموش كرده، خداوند تبارك و تعالى را بخواند و بر پيامبر درود بفرستد، و خلاّس را لعن نمايد تا ان شاء اللّٰه آن حديث به يادش آيد، و اگر يادش نيامد آن ذكر خداوند تعالى و درود بر نبى صلّى اللّٰه عليه و آله به جاى آن حديث محسوب مى‌گردد. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَلشَّيْطَانَ وَكَّلَ بِاخْتِلاَسِ اَلْحَدِيثِ - فَيُنْسِيهِ مِنْ أَعْوَانِهِ يُقَالُ لَهُ خِلاَسٌ فَإِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَنْ يُحَدِّثَ بِالْحَدِيثِ فَنَسِيَهُ فَلْيَدْعُ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ لْيُصَلِّ عَلَى اَلنَّبِيِّ وَ لْيَلْعَنِ اَلْخِلاَسَ فَإِنَّهُ سَيَأْتِيهِ اَلْحَدِيثُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ وَ إِنْ لَمْ يَذْكُرْهُ كَانَ ذِكْرُ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى - وَ اَلصَّلاَةُ عَلَى اَلنَّبِيِّ عِوَضاً مِنَ اَلْحَدِيثِ . 📚مشکاة الأنوار ج۱ ص۱۰۸ عوالم العلوم ج۲۰ ص۷۲۸ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌زمینه ، ممنونم امام حسین 🎙حاج ابوذر بیوکافی 🔺دهۀ دوم محرم ۱۴۴۶ 📌هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
41.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌شعر خوانی ، سحر مکه صفای دگری پیدا کرد 🎙کربلایی محمد حسین حدادیان 🔹ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ۱۴۰۲ 📌هیئت رزمندگان غرب تهران مهدیه امام حسن مجتبی ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
34.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌سرود (این دریای عشق توو دل ما) 🎙حاج محمود کریمی 🔹شب ولادت حضرت محمّد و امام صادق علیهما السلام ۱۴۰۱ 📌هیأت رایة‌العباس تهران ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
40.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌مدح ، چهره انگار نه انگار ندارد ماه است 🎙حاج حنیف طاهری 🔹جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام ۱۴۰۱ 📌هیأت عبدالله ابن حسن (عليه‌السّلام) ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
22.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ هیبت امام جعفر صادق علیه السلام 🎙حجت الاسلام حامد کاشانی @Sibtayn
🔸سندی قدیمی درباره پاره کردن قباله فدک حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله نزد ابوبکر آمد در حالی که او بر منبر بود. سپس فرمود: ای ابوبکر آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ارث ببرد و من از پدرم ارث نبرم؟ پس از آنکه ابوبکر به شدت گریه کرد سپس گفت: پدرانم فدای تو و پدرت سپس از منبر پایین آمده و نوشته ای مبنی بر این که فدک از آن اوست برای او نوشت. در این هنگام عمر وارد شد و گفت: این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیت فاطمه را تایید می کند برای او نوشتم به جهت میراثی که از پدرش دارد. عمر گفت: پس هزینه و مخارج مسلمانان را از کجا می پردازی در حالی که همه عرب با تو در جنگند چنان که خودت می بینی؟ بعد از آن،عمر نوشته را گرفت و پاره کرد. منبع: نسخه خطی مرآة الزمان اثر سبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در قرن هفتم، حوادث سال یازدهم هجری، باب 10 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسخه ای برای ابطال سحر از امام صادق علیه السلام روایت شده است که به همراه داشتن این آیات بر روی کاغذ در ابطال سحر و جادو و دفع شیاطین و اجنه موثر است. ان شالله.‌‌.. سوره مبارکه یونس آیه ۸۱ و ۸۲ سوره مبارکه نازعات، آیات ۲۷ تا ۳۲ سوره مبارکه اعراف، آیات ۱۱۸ تا ۱۲۲ اَلْحُسَيْنُ بْنُ بِسْطَامَ فِي (طِبِّ اَلْأَئِمَّةِ) (عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ): عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ ، قَالَ: هَذِهِ اَلْعُوذَةُ اَلَّتِي أَمْلاَهَا عَلَيْنَا أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) يَذْكُرُ أَنَّهَا وِرَاثَةٌ، وَ أَنَّهَا تُبْطِلُ اَلسِّحْرَ، تُكْتَبُ عَلَى رَقٍّ وَ تُعَلَّقُ عَلَى اَلْمَسْحُورِ: قٰالَ مُوسىٰ مٰا جِئْتُمْ بِهِ اَلسِّحْرُ إِنَّ اَللّٰهَ سَيُبْطِلُهُ إِنَّ اَللّٰهَ لاٰ يُصْلِحُ عَمَلَ اَلْمُفْسِدِينَ `وَ يُحِقُّ اَللّٰهُ اَلْحَقَّ بِكَلِمٰاتِهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُجْرِمُونَ أَ أَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقاً أَمِ اَلسَّمٰاءُ بَنٰاهٰا `رَفَعَ سَمْكَهٰا فَسَوّٰاهٰا اَلْآيَاتِ فَوَقَعَ اَلْحَقُّ وَ بَطَلَ مٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ `فَغُلِبُوا هُنٰالِكَ وَ اِنْقَلَبُوا صٰاغِرِينَ `وَ أُلْقِيَ اَلسَّحَرَةُ سٰاجِدِينَ `قٰالُوا آمَنّٰا بِرَبِّ اَلْعٰالَمِينَ `رَبِّ مُوسىٰ وَ هٰارُونَ . 📖طب الأئمة علیهم السلام ج۱ ص۱۱۵ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌ولایتش اصول دینه ، حیدر 🎙کربلایی محمد فصولی 🎙کربلایی حسین طاهری ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین علی علیه السلام تنها مبین قران حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی @Sibtayn
اگر حق امیرالمومنین علیه السلام غصب نمی شد ... هنگامی که بیماری حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها شدت گرفت ، زنان انصار و مهاجرین برای عیادت ، نزد حضرت امدند و از سلامتی ایشان پرسیدند . حضرت زهرا(سلام الله علیها) حمد و ثنای خدا را بجا آورد و صلوات بر پدرش فرستاد، سپس فرمود: من از دنیای شما سیر شده ام؛ از مردان شما کراهت دارم و به دورشان افکنده ام، پس از آنکه آزمایششان کردم. زشت باد کندی آنها، شکستگی شمشیرشان، سستی نیزه هایشان و تباهی رأیشان. طناب گناهشان را بر گردنشان انداختم و ننگِ کارشان را بر خودشان افکندم. تا اینجا که فرمودند : مگر چه ایرادی به ابوالحسن داشتند؟! آری، خوش نداشتند از علی برندگی شمشیرش را، سخت لگد کوب کردنشان را، به سخت کیفر دادن در کارهایش را، و سخت گیری اش را در راه خدا. اینها باعث دشمنی آنان با علی شد. اگر دوری نمی کردند از بند ریسمانی که پیامبر به او سپرده بود، آنان را به نرمی می راند [یعنی حکومتی ملایم می داشت]، چنان که بینی شترِ حکومت مجروح نمی شد و سوارش به شدّت تکان نمی خورد. [یعنی در همه حال در راحتی بودند.] و آنان را به آبشخوری گوارا وارد می کرد که آب از دو سوی آن لبریز بود، و درهای برکات زمین و آسمان بر آنان باز می شد. [امّا، حال که چنین نشد] خداوند آنان را به آنچه کرده اند مؤاخذه و عِقاب خواهد کرد. .... 📗احتجاج طبرسی، ۱: ۱۰۸- ۱۰۹، چاپ مشهد، ۱۴۰۳ ه. 📙کشف الغمّه اِرْبِلی، ص ۱۴۷؛ 📕 اعلام النّساء عمر رضا کحّاله، ۴: ۱۲۳ @Sibtayn
15.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نان اگر پخت خدیجه که نبی میل کند در خمیرش سر هر وردنه میگفت علی شاعر گرانقدر وحید عظیم پور محفل مدح مولا @Sibtayn
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌بِنَفْسي اَنْتَ مِنْ مُغَيَّبٍ لَمْ يَخْلُ مِنّا 🎤سيد مصطفى الموسوي 🔹( فرازی از دعای ندبه ) 🔺جانم فدایت ، تو پنهان شده ای هستی که از میان ما بیرون نیستی ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
تقصیر ماست غیبت طولانی شما بغض گلو گرفته ی پنهانی شما برشوره زار معصیتم گریه می کنم جانم فدای دیده ی بارانی شما پرونده ام برای شما دردسر شده وضع بدم دلیل پریشانی شما ای وای من!که قلب شما را شکسته ام آقا چه شد تبسم رحمانی شما؟ ای یوسف مدینه مرا هم حلال کن عفو و گذشت سنت کنعانی شما @Sibtayn
18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سَلامُ اللّٰهِ الْكامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعامُّ، وَصَلَواتُهُ الدَّائِمَةُ وَبَرَكاتُهُ الْقائِمَةُ التَّامَّةُ عَلىٰ حُجَّةِ اللّٰهِ وَوَ لِيِّهِ فِى أَرْضِهِ وَبِلادِهِ، وَخَلِيفَتِهِ عَلىٰ خَلْقِهِ وَعِبادِهِ، وَسُلالَةِ النُّبُوَّةِ وَبَقِيَّةِ الْعِتْرَةِ وَالصَّفْوَةِ، صاحِبِ الزَّمانِ، وَمُظْهِرِ الْإِيمانِ، وَمُلَقِّنِ أَحْكامِ الْقُرْآنِ، وَمُطَهِّرِ الْأَرْضِ، وَناشِرِ الْعَدْلِ فِى الطُّولِ وَالْعَرْضِ، وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمَهْدِيِّ، الْإِمامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِيِّ ، وَابْنِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ، الْوَصِيِّ ابْنِ الْأَوْصِياءِ الْمَرْضِيِّينَ، الْهادِي الْمَعْصُومِ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الْهُداةِ الْمَعْصُومِينَ .... @Sibtayn
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیات شیطانی کتب اهل تسنن ریشه اصلی جسارت به پیامبر صلی الله علیه و اله بنابر آنچه سید جعفر مرتضی عاملی درباره افسانه غرانیق در کتاب الصحیح من سیرة النبی الاعظم شرح داده است، منابعی از جمله تفسیر الدر المنثور،[۱] السیرة الحلبیه،[۲] تفسیر طبری[۳] و فتح الباری،[۴] از منابع تفسیری اهل‌سنت، روایاتی در این باره ذکر کرده‌اند که بر این اساس، پیامبر حدود دو ماه پس از هجرت مسلمانان به حبشه در جمع مشرکان بود که سوره نجم بر وی نازل شد. حضرت محمد(ص) این سوره را تلاوت کرد تا به آیه نوزدهم و بیستم رسید(أَفَرَأَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّىٰ وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَىٰ) و در این هنگام تحت‌تأثیر شیطان قرار گرفت و گمان کرد که این عبارتِ مشهور در میان مشرکان و موردقبول آنها نیز جزو سوره نجم است: «تِلْکَ الْغَرانیقُ الْعُلی وَإنّ شَفاعَتَهُنَّ لَتُرْتَجی؛ آنها(بت های لات و عُزّی و منات) پرندگان زیبای بلندمقامی‌اند و از آنها امید شفاعت می‌رود».[۵] 1️⃣سیوطی، الدر المنثور،ج۴، ص۱۹۴و۳۶۶-۳۶۸. 2️⃣حلبی، السیرة الحلبیه، بیروت، ج۱، ص۳۲۵-۳۲۶. 3️⃣طبری، جامع البیان، ج۱۷، ص۱۳۱-۱۳۴. 4️⃣ابن‌حجر عسقلانی فتح الباری،ج۸،ص۴۳۹-۴۴۰ 5️⃣عاملی، الصحیح من سیرة النبی الأعظم،ج۳، ص۱۳۷-۱۳۸. @Sibtayn
17.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افسانه غرانیق در دیدگاه اهل تسنن حجت الاسلام ابوالقاسمی @Sibtayn
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیات غرانیق و سجده پیامبر(صلی الله علیه و اله) بر بتها در کتب اهل سنت!!!! حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
🎥خوردن مارمولک توسط پیروان مکتب سقیفه به تبعیت از مولایشان عُمَر بن الخطاب ❌عُمَر بن الخطاب گوشت سوسمار 🦎(چلپاسه) را بر گوشت شتر ترجیح میداد! ✍️طبری عالم بزرگ عُمَری روایت کرده است : 🔹273 - حَدَّثَنَا ابْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنِي ابْنُ أَبِي عَدِيٍّ، عَنْ سَعِيدٍ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنِ الْحَسَنِ: أَنَّ رَجُلًا، شَكَا إِلَى عُمَرَ الْجُوعَ، فَقَالَ: أَلَسْتَ بِأَرْضٍ مَضَبَّةٍ؟ قَالَ: بَلَى. قَالَ: «مَا يَسُرُّنِي بِحَظِّي مِنَ الضِّبَابِ حُمْرُ النَّعَمِ» 🔸شخصى از گرسنگى به عُمَر شكايت كرد! عُمَر گفت : آيا در جايى نيستى كه سوسمار زياد است ؟ لذتى كه من از سوسمار مى‌برم از شتران سرخ‌موى نمى‌برم. 📚تهذيب الآثار _مسند عُمَر بن الخطاب، لأبي جعفر الطبري، جلد ١، صفحه ١٧١ @Sibtayn
28.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوسمارخوری پیروان سقیفه به تبعیت از امامشان 👺ابن أبي شیبة عالم بزرگ اهل خلاف با سند صحیح از عُمَر بن الخطاب نقل می‌کند که می گفت: سوسمار🦎(چلپاسه) نزد من محبوب تر از مرغ است. عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، قَالَ: قَالَ عُمَرُ: «§ضَبٌّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ دَجَاجَةٍ» مصنف ابن أبي شيبة نویسنده : ابن أبي شيبة، أبو بكر جلد : 5 صفحه : 125 @Sibtayn