🔥جایز بودن زنده سوزاندن مجرمین با آتش در فقه اهل سنت و جماعت بر اساس سیرهٔ ابوبکر و خالد بن ولید!
✍️ ابن حجر عسقلانی از عُلمای بزرگ اهل سنت عُمَری می نویسد :
🔹يدُلُّ عَلَى جَوَازِ التَّحْرِيقِ فِعْلُ الصَّحَابَةِ وَ قَدْ حَرَقَ أَبُوبَكْرٍ الْبُغَاةَ بِالنَّارِ بِحَضْرَةِ الصَّحَابَةِ وَ حَرَقَ خَالِدُ بْنُ الْوَلِيدِ بِالنَّارِ نَاسًا مِنْ أَهْلِ الرِّدَّةِ وَ أَكْثَرُ عُلَمَاءِ الْمَدِينَةِ يُجِيزُونَ تَحْرِيقَ الْحُصُونِ و المراكب على أَهلهَا قَالَه الثَّوْريّ وَ الْأَوْزَاعِی.
🔸عمل صحابه دلیل بر جایز بودن سوزاندن انسان است، همانطور که ابوبکر هم طغیانگران را در حضور صحابه با آتش سوزاند و خالد بن ولید هم عده ای از اهل رده را با آتش سوزاند. و اکثر علمای مدینه سوزاندن افراد و احشام را جایز دانسته اند. این قول را سفیان ثوری و اوزاعی نیز گفته اند.
📚فتح الباري بشرح صحیح البخاري، جلد ٩، صفحه ٢٧۵
@sibtayn
13.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپتصویری
👌 پاداش شگفت خدا برای منتظران ظهور
✅
حکایت زیبای پیرمرد صدسالهای در زمان امام صادق علیهالسلام که منتظر ظهور بود!📚 کفایة الأثر، ص۲۶۴. @Sibtayn
🔰 از حضرت امام صادق صلواتاللهعلیه روایت شده است که فرمودند:
✅
هر که دوست دارد در زمرۀ اصحاب قائم علیهالسلام قرار بگیرد،💠 پس باید که انتظار کشد و با ورَع و تقوا و اخلاق پسندیده زندگی نماید، که فقط چنین کسی منتظر است؛ و اگر قبل از ظهورش از دنیا رود، ثواب کسی را دارد که او را درک نموده است؛ پس جدیّت کنید و منتظر باشید، گوارایتان باد ای گروهِ رحمتشده! 📚 الغیبة (شیخنعمانی)، ص۲۰۰. @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت الله وحید خراسانی : بار الها ریشه اسرائیل را بکن.
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅✅ چه کسی گفته نام امیرالمؤمنین علیه السلام در قرآن نیامده؟!
استاد معاونیان
@sibtayn
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ ابوذر چگونه «ابوذر» شد؟
حجت الاسلام کاشانی
@sibtayn
حمّاد بن عيسى در تأويل آيۀ
« اِهْدِنَا اَلصِّرٰاطَ اَلْمُسْتَقِيمَ »
از امام صادق عليه السلام روايت كرده است كه مراد،امير المؤمنين و شناختن او است
و دليل بر اين قول خداوند است:
« وَ إِنَّهُ فِي أُمِّ اَلْكِتٰابِ لَدَيْنٰا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ »
(و همانا قرآن در لوح محفوظ كه نزد ماست بلند پايه و اساسش محكم است-زخرف:50).
و منظور آن امير المؤمنين است كه در امّ الكتاب(يعنى سورۀ حمد آيۀ 5)
« اِهْدِنَا اَلصِّرٰاطَ اَلْمُسْتَقِيمَ »
مذكور شده است.
📗معاني الأخبار ج۱ ص۳۲
عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
اِهْدِنَا اَلصِّرٰاطَ اَلْمُسْتَقِيمَ
قَالَ هُوَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ مَعْرِفَتُهُ
وَ اَلدَّلِيلُ عَلَى أَنَّهُ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ -
وَ إِنَّهُ فِي أُمِّ اَلْكِتٰابِ لَدَيْنٰا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ
وَ هُوَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي أُمِّ اَلْكِتَابِ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ - اِهْدِنَا اَلصِّرٰاطَ اَلْمُسْتَقِيمَ .
@sibtayn
🗓آخر ماه ربیع الثانی:مرگ خالد بن ولید
در روز آخر ربیع الثانی خالد بن ولید بن مغیره مخزومی به اسفل السافلین جهنم شتافت.
📖وقایع الشهور: ص ٩١
او بیست سال بعد از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله در اواخر زندگانی آن حضرت به همراه عمروعاص به ظاهر اسلام را قبول کرد. ابوبکر او را حاکم شام کرد و عمر او را عزل کرد. پس از مدتی در شهر حمص مرد و در همان جا مدفون شد.
📖اسدالغابه: ج ٢ ص ٩۶
@sibtayn
33.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنایات خالد بن ولید به دستور ابوبکر و عمر
حجت الاسلام بندانی
@sibtayn