eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
مناظره کوتاه امام رضا علیه السلام با ابن رامین در اثبات تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله امام رضا علیه السلام به ابن رامین (فقیه مخالفین) فرمودند: «آن وقت که پیامبر صلی الله علیه و آله از مدینه خارج شد، کسی را جای خود نگذاشت؟» ابن رامین گفت: «چرا، علی (علیه السلام) را جای خود گذاشت.» امام رضا علیه السلام فرمودند: «پس چرا به اهل مدینه نفرمود خودتان کسی را انتخاب کنید، چون انتخاب شما خطا نمی‌شود؟» ابن رامین گفت: «چون پیامبر (صلی الله علیه و آله) نگران بود اختلاف و درگیری در میان مردم بیفتد.» امام رضا علیه السلام فرمودند: «خوب چه عیبی داشت، اگر هم اختلافی رخ می‌داد، هنگامی که از مسافرت به مدینه بر می‌گشت آن را اصلاح می‌نمود.» ابن رامین گفت: «البته عمل آن حضرت که خود جانشین تعیین فرمود، با محکم‌کاری مناسب‌تر و منطقی‌تر بود.» امام رضا علیه السلام فرمودند: «بنابراین برای پس از مرگ خود نیز حتما کسی را جای خود قرار داده است.» ابن رامین گفت:: «نه!» امام رضا علیه السلام فرمودند: «آیا مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله از مسافرتش مهم‌تر نبود؟ سفر دنیا کوتاه است و سفر مرگ طولانی و ابدی؛ پس چگونه شد که هنگام مرگ از اختلاف امت خاطرجمع بود - جانشین تعیین نکرد - اما در مسافرت چند روزه دنیا خاطر جمع نبود - جانشین تعیین کرد - با این که خود آن حضرت زنده بود و می‌توانست اختلافات را اصلاح نماید؟» ابن رامین در مقابل سخنان منطقی امام رضا علیه السلام نتوانست حرفی بگوید و ساکت شد. 📗مناقب آل ابی طالب، تالیف ابن شهر آشوب، جلد ۱، صفحه ۳۱۸، چاپ دار الاضواء @Sibtayn
علم غیب امام رضا علیه السلام مردی از واقفی‌ها مسائل مشکلى را جمع‏‌آوری کرده و در طومارى نوشت و با خودش گفت: اگر [حضرت] رضا (علیه السلام) پاسخ این مسائل را بداند، او امام و ولی امر است. وقتی کنار درب امام رضا علیه السلام رسید، منتظر شد تا مجلس کمی خلوت شود، در این حال خادم حضرت بیرون آمد در دستش نامه‏‌ای بود که در آن پاسخ همه سوالات او به خط مبارک امام رضا علیه السلام نوشته شده بود. خادم به او گفت: آن طوماری كه نوشتی کجاست؟ او طومار را بیرون آورد. خادم به آن مرد گفت: ولی خدا به تو می‌فرماید: در این نامه، پاسخ مسائلی است كه در طومار نوشته‏‌ای. آن مرد نامه را گرفت و رفت. 📗مشارق انوار الیقین، تالیف حافظ رجب برسی، صفحه ۹۶، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات @Sibtayn
زیارت امام رضا علیه السلام توسط علمای بزرگ اهل تسنن ابن حجر عسقلانی از علمای بزرگ اهل تسنن می نویسد : محمد بن مومل می گفت : همراه ابن خزیمه ، پیشوای اهل حدیث و جمع زیادی از اساتید و بزرگان به زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیهماالسلام رفتیم . از تعظیم و تواضع ابن خزیمه نسبت به بارگاه او (امام رضا علیه السلام ) حیرت زده شدیم . سمعت أبا بكر محمد بن المؤمل بن الحسن بن عيسى يقول خرجنا مع إمام أهل الحديث أبي بكر بن خزيمة وعديله أبي علي الثقفي مع جماعة من مشائخنا وهم إذ ذاك متوافرون إلى زيارة قبر علي بن موسى الرضي بطوس قال فرأيت من تعظيمه يعني بن خزيمة لتلك البقعة وتواضعه لها وتضرعه عندها ما تحيرنا 📗تهذیب التهذیب : ج 7 ص 388 @Sibtayn
🔹‏تا پانصد سال پیش در رواق اصلی حرم امام رضا(علیه السلام) دو صندوقچه چوبی وجود داشت ، صندوقچه اول متعلق به قبر هارون الرشید(لعنت الله علیه) بود و صندوقچه دوم متعلق به امام رضا(علیهم صلوات الله) علت تنگی رواق از سمت بالاسر و اینکه ضریح در وسط رواق قرار نگرفته اینه که وسط رواق قبر و صندوق هارون بوده. 🔸‏ابن بطوطه جهانگرد که حدود هفتصد سال پیش بقعه را زیارت کرده و نقل میکنه که شیعیان موقع زیارت لگدی به صندوق اول می‌زدند و صندوق دوم را زیارت می‌کردند. @Sibtayn
⭐️امام صادق علیه السلام در مورد کلام خداوند که می فرماید : وَ إِذْ أَسَرَّ اَلنَّبِيُّ إِلىٰ بَعْضِ أَزْوٰاجِهِ حَدِيثاً ... ♻️و چون پيامبر با يكى از همسرانش سخنى نهانى گفت ، و همين كه وى آن را [به زن ديگر] گزارش داد و خدا [پيامبر] را بر آن مطلع گردانيد [پيامبر] بخشى از آن را اظهار كرد و از بخشى [ديگر] اعراض نمود. پس چون [مطلب‌] را به آن [زن‌] خبر داد، وى گفت: «چه كسى اين را به تو خبر داده؟» گفت: «مرا آن داناى آگاه خبر داده است.» منظور حفصه است که کافر شد ...🔥🔥🔥 📝روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند : ▪️زمانی که حفصه از سرّ پیامبر صلی الله علیه وآله مطلع شد که بعد از آقا رسول الله صلی الله علیه وآله خلافت - با غصب - به ابوبکر و عمر خواهد رسید، بلافاصله این سِرّ غیبی را به عایشه افشاء کرد و او هم با پدرش ابوبکر موضوع را درمیان گذاشت و هر سه عمر را از این امر غیبی باخبر ساختند. سپس در جهت تسریع در غصب حکومت، با هم هم‌عهد و هم‌دست شدند که آقا رسول الله صلی الله علیه وآله را با سم به قتل برسانند. 💎عنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: وَ إِذْ أَسَرَّ اَلنَّبِيُّ إِلىٰ بَعْضِ أَزْوٰاجِهِ حَدِيثاً هِيَ حَفْصَةُ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَفَرَتْ ... وَ فِي رِوَايَةٍ أَنَّهُ أَعْلَمَ حَفْصَةَ أَنَّ أَبَاهَا وَ أَبَا بَكْرٍ يَلِيَانِ اَلْأَمْرَ فَأَفْشَتْ إِلَى عَائِشَةَ فَأَفْشَتْ إِلَى أَبِيهَا فَأَفْشَى إِلَى صَاحِبِهِ فَاجْتَمَعَا عَلَى أَنْ يَسْتَعْجِلاَ ذَلِكَ عَلَى أَنْ يَسْقِيَاهُ سَمّاً 📚بحار الأنوار ج۲۲ ص۲۴۶ @Sibtayn
🏴 صلوات امام رضا(علیه السلام) از امام حسن عسکری(علیه السلام) ▪️تنها صلوات رسیده از جانب معصومین (علیهم السلام) در زیارت امام رضا(علیه السلام) 🆔 @Sibtayn
اکسیر کن مرا به عیار نگاه خود چون طاق صحن کهنه، مطلا شود دلم ◼️شهادت امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد 🆔 @Sibtayn
✍️ حاکم نیشابوری از بزرگان اهل تسنن، در کتاب «تاریخ نیشابور» از قول امام رضا سلام الله علیه چنین می‌نویسد: هر كس مرا با وجود دورى خانه‏‌ام زيارت كند، روز قيامت در سه جا نزد او مى‌آيم تا اينكه او را از وحشت نجات دهم: 1️⃣هنگامى كه نامه اعمال از دست راست و چپ پراكنده شود؛ 2️⃣ و نزد پل صراط؛ 3️⃣ و نزد ميزان ترازو براى سنجش اعمال. قال الرضا رضي الله عنه: من زارني على بعد داري أتيته يوم القيامة في ثلاث مواطن حتى أخلصه من أهوالها 1️⃣إذا تطايرت الكتب يمينا وشمالا 2️⃣وعند الصراط 3️⃣ وعند الميزان. 📚تاريخ نيسابور نویسنده : الحاكم، أبو عبد الله ج : 1 ص : 26 @Sibtayn
12.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شنیدنی از عنایت امام رضا علیه السلام به مهمانش در مشهد با روایت گری صابر خراسانی @Sibtayn
جامع بودن صلوات در کلام رضوی قال الامام الرضا علیه السلام: الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ التَّسْبِيحَ وَ التَّهْلِيلَ وَ التَّكْبِيرَ. 🔸امام رضا علیه السلام: صلوات بر محمد و آل او در نزد خداوند عز و جل معادل و مساوى است با تسبيح (سبحان اللَّه) و تهليل (لا اله الا الله) و تكبير (الله اكبر) الأمالي( للصدوق) النص/ص73 عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج‏1/ص294 روضة الواعظين (ط - القديمة)/ج‏2/ص322 جامع الأخبار(للشعيري)/ص60 وسائل الشيعة/ج‏7/ص194 سفينة البحار/ج‏5/ص173 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏82/ص96
📆 1 ربيع الاول ١ ـ جریان لیله المبیت ٢ ـ رحلت «زینب بنت خزیمه» همسر پیامبراكرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در مدینه ٣ ـ دفن بدن مطهر پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) ٤ ـ شهادت امام حسن عسكری (علیه السلام) ـ هجرت پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از مكه به مدینه(مبدأ تاریخ اسلام) پس از آنكه كفار قریش از جریان بیعت دوم عقبه آگاه شدند، در صدد كشتن پیامبراكرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) برآمدند؛ كه برای انجام دادن این توطئه، پیشنهاد ابوجهل مورد موافقت همه سران قریش واقع شد؛ لذا از هر طایفة‌ قریشی، جوان دلیری برگزیده شد تا آنها شبانه به خانه پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) حمله ور شوند و به صورت دست جمعی آن حضرت را به قتل برسانند. خداوند به وسیله جبرئیل، پیامبرخود را از این توطئه باخبر نمود و به او دستور داد تا شبانه مكه را به مقصد مدینه ترك كند . این واقعه در اول ربیع الاول سال سیزدهم بعثت اتفاق افتاد و بعدها به پیشنهاد امیرمؤمنان امام علی(علیه السلام) رویداد هجرت پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) از مكه به مدینه را مبدأ تاریخ اسلام قرار دادند. 📚مصباح کفعمی: ج 2، ص 596 ـ جریان لیله المبیت رسول خدا‌(صلی الله علیه و آله و سلم) در شـب اول ربیع الاول سـال سـیزده بعثت، به دسـتور پروردگار برای نجات از توطئة كفار قریش به جانب مدینه هجرت كرد. برای گمراه كردن كفار، امیرمؤمنان علی‌(علیه السلام) در بستر پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خوابیدند و بعد از آنكه جوانان قریش به منظور كشتن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به داخل خانة آن حضرت آمدند، در كمال شگفتی با حضرت علی‌(علیه السلام) مواجه شدند و شكست خورده، ناكام از خانه پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خارج شدند . پس از این رویداد، این آیه شریفه در شأن امیر مؤمنان(علیه السلام) نازل شد: موَمِنَ النّاسِ مَن يَشری نَفسَهُ ابتِغآءَ مَرضاتِ اللهِ و اللهُ رَؤُفٌ بِالعِبادِ ؛ از مردم كسی هست كه جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشد و خدا بر بندگان، مهربان است». ▫️سوره بقره: آیه 207. در روایتی چنین آمده است: در آن شبی كه امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در بستر پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خوابید از جانب حضرت حق به جبرئیل و میكائیل خطاب رسید كه من بین شما دو نفر، برادری تعیین کردم و عمر یكی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. كدامیك از شما ایثار می‌كنید تا عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ پس هر دو عمر طولانی را اختیار كردند. آن گاه خطاب آمد: «به زمین من نگاه كنید و ببینید كه چگونه علی ‌بن ‌ابیطالب‌(علیه السلام) حیات خویش را در راه برادرش ، رسول گرامی اسلام ‌(صلی الله علیه و آله و سلم)، ایثار نموده و به جای او خوابیده و جان خویش را فدای او می‌نماید؛ پس به زمین بروید و او را از دشمنان حفظ كنید». آنها آمدند و جبرئیل بالای سر امیرمؤمنان‌(علیه السلام) و میكائیل سمت پاهای آن حضرت نشستند و ندا كردند: ‌«مرحبا! چه كسی مثل تو است ای پسر ابی طالب! خداوند بر جمیع ملائكه، به تو مباهات فرمود»؛ در اینجا آیه شریفه « ومِنَ النّاسِ من یشری ....» نازل شد . 📚الاحتجاج: ج 1، ص 160 بحارالانوار: ج 19، ص 39. @Sibtayn
امیرالمومنین علی علیه السلام جریان لیلة المبيت را اینگونه تعریف می کند قريش در انديشه كشتن پيامبر صلی الله علیه و اله بودند و نقشه‌ها مى‌كشيدند،تا اينكه آخرين بار در يوم الدار و در محلى به نام دار الندوة اجتماع كردند و شيطان ملعون نيز به شكل مرد يك چشم از قبيله ثقيف(مغيرة بن شعبه)حاضر بود، آنها در اين كار مشورت كردند و به طور جمعى به اين نتيجه رسيدند كه از طايفه‌اى از قريش مردى انتخاب شود و هر كدام از آنها شمشير خود را بردارد و به سوى پيامبر در حالى كه در رختخواب خود خوابيده است بروند و با شمشيرهاى خود او را بزنند به طورى كه گويا يك نفر شمشير زده است و او را بكشند و چون او را كشتند قريش اين اشخاص را منع مى‌كند و تحويل نمى‌دهد و خون او به هدر مى‌رود، پس جبرئيل به پيامبر نازل و اين جريان را به او خبر داد و شبى را كه بنا بود اين كار انجام شود و لحظه‌اى را كه به سوى بستر او خواهند آمد خبر داد و به او دستور داد كه در آن ساعت از خانه خارج شود و به سوى غار برود، پيامبر مرا از اين موضوع باخبر ساخت و به من دستور داد كه در رختخواب او بخوابم و جانم را سپر بلاى او كنم و من با شتاب و شادمانى به اين كار اقدام كردم تا به جاى او كشته شوم، او رفت و من در رختخواب او خوابيدم و مردان قريش روى آوردند و يقين داشتند كه پيامبر كشته مى‌شود و چون در آن خانه من و آنها روبروى هم قرار گرفتيم،من با شمشير خودم بلند شدم و آنها را از خودم دور كردم به‌گونه‌اى كه خدا و مردم مى‌دانند 📚الخصال: الشيخ الصدوق ج : 2 ص : 366 @Sibtayn
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مباهات خداوند متعال به امیرالمؤمنين عليه السلام ماجرای شنیدنی لیلة المبيت در کلام عالم سرشناس اهل تسنن استاد حسینی قزوینی @Sibtayn
شان نزول ایه {وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ} در تفاسیر اهل تسنن ثعلبی مفسر سرشناس اهل تسنن در کتاب خود می نویسد : در بعضی از کتاب ها دیدم که هنگامی که رسول الله صلی الله علیه واله قصد هجرت به مدینه فرمود ، علی بن ابی طالب را برای ادای دیون و بازگرداندن امانتی هایی که نزدشان بود ، جانشین خود کرد و در ان شبی که به سمت غار از مکه خارج شد و مشرکین خانه اش را احاطه کرده بودند ؛ به وی دستور داد که در بسترش بخوابد و به او فرمود : خود را در برد حضرمی من بپوشان ، به اراده پروردگارهیچ اسیبی به تو وارد نمی شود . علی علیه السلام دستور پیامبر صلی الله علیه و اله را انجام داد . پس از این بود که خداوند به جبرئیل و میکائیل وحی فرمود که من میان شما دو ملک برادری قرار دادم و عمر یکی را بیشتر از دیگری قرار دادم . کدام یک از شما حاضر است که عمر بیشتر به برادرش برسد ؟ جبرئیل و میکائیل هر کدام عمر طولانی را برای خود انتخاب کردند. پس خداوند و به ایشان وحی فرمود : هیچکدام مانند علی علیه السلام نبودید میان او و پیامبرم محمد برادری قرار دادم و علی در بستر برادرش خوابید تا جان خود را فدای او کند و زندگی طولانی تر را برای او خواست . به زمین فرو روید و او را از دشمنانش حفظ کنید پس دو ملک به زمین فرود امدند و جبرئیل بالای سر علی علیه السلام و میکائیل نزد پایش قرار گرفتند . جبرئیل ندا داد : به به چه کسی شبیه توست ای پسر ابی طالب که خدا به او مباهات به ملائکه کند . پس خداوند این ایه را بر پیامبرش صلی الله علیه و اله که در راه مدینه بود در شان علی علیه السلام نازل فرمود : {وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ} سوره بقره ایه 207 و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏ فروشد و خدا نسبت به [اين] بندگان مهربان است 📚تفسير الثعلبي (الكشف والبيان) نویسنده : الثعلبي جلد : 2 صفحه : 126 اسد الغابه - ط العلميه نویسنده : ابن الأثير، عزالدین جلد : 4 صفحه : 87 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مباهات خداوند به امیرالمومنین علیه السلام در کتب عامه حجت الاسلام ابوالقاسمی @Sibtayn
✅داستان لیلة المبيت از كتب اهل تسنن عز الدين ابن الأثير (متوفى: 630هـ)از علمای سرشناس اهل تسنن در کتاب اسد الغابه می نویسد : از ابی رافع در مورد قضیه هجرت پیامبر صلی الله علیه و اله از مکه به مدینه نقل شده است که : هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و اله قصد هجرت به مدینه داشت ، علی علیه السلام را جانشین خود قرار داد تا خانواده اش را به مدینه برساند و به او امر فرمود که امانتها و اموالی که نزد وی بود به صاحبانشان برساند . علی علیه السلام نیز اوامر پیامبر صلی الله علیه و اله را تنفیذ نمود و تمام امانتها را به صاحبانشان بازگرداند. از جمله اوامر پیامبر صلی الله علیه و اله این بود که در شب هجرت علی علیه السلام بجای او در بسترش بخوابد و فرمود : اگر قریش تو را در بستر من ببینند دنبال من نمی گردند . علی علیه السلام در بستر پیامبر صلی الله علیه و اله خوابید و قریش که به بستر پیامبر صلی الله علیه و اله نگاه می کردند گمان می کردند که ایشان در بسترش ارمیده است تا اینکه صبح شد و علی علیه السلام را در بستر پیامبر صلی الله علیه و اله یافتند . با خود گفتند : اگر محمد صلی الله علیه و اله از مکه خارج شده بود حتما علی علیه السلام را نیز با خود می برد . خداوند با این فکر انها را از تعقیب پیامبر صلی الله علیه و اله منصرف نمود. پیامبر صلی الله علیه و اله به علی علیه السلام امر فرموده بود که در مدینه به او ملحق شود؛ علی علیه السلام نیز به همراه خانواده پیامبر صلی الله علیه و اله از مکه خارج شد . شب ها راه می رفتند و روزها مخفی می شدند تا به مدینه رسیدند . هنگامی که خبر رسیدن علی علیه السلام ره پیامبر صلی الله علیه و اله رسید دستور دادند که علی را نزد من بیاورید. به ایشان عرض شد : نمی تواند راه برود . پیامبر صلی الله علیه و اله نزد علی علیه السلام امد و هنگامی که نگاهش به پاهای ورم کرده علی افتاد که خون از ان جاری بود ، علی را در اغوش کشید و گریه کرد ؛ سپس مقداری از اب دهانشان را روی دستشان ریختند و به پاهای علی علیه السملام مالیدند و برای او دعا کردند . پس از ان علی علیه السلام تا زمان شهادت هیچگاه از درد پا شکایت نکرد. 📕اسد الغابه - ط العلميه : ابن الأثير، عزالدین ج : 4 ص : 87 @Sibtayn
دعاى حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام در بامداد و پسين و اين همان دعائى است كه در شب ليلة المبيت - شبى كه در بستر پيغمبر صلى اللّٰه عليه و آله بجاى آن حضرت خوابيد آن را خواند أَمْسَيْتُ اَللَّهُمَّ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ اَلْمَنِيعِ اَلَّذِي لاَ يُحَاوَلُ وَ لاَ يُطَاوَلُ مِنْ شَرِّ كُلِّ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَا خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ اَلصَّامِتِ وَ اَلنَّاطِقِ فِي جُنَّةٍ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ بِوَلاَءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِى بِأَذِيَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ اَلْإِخْلاَصِ فِي اَلاِعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ اَلتَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً بِأَنَّ اَلْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ وَ مِنْهُمْ وَ إِلَيْهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُعَادِي مَنْ عَادَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَعِذْنِي اَللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ اَلْأَعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ اَلسَّمَوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ جَعَلْنٰا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنٰاهُمْ فَهُمْ لاٰ يُبْصِرُونَ . 📗الصحیفة العلویّة ج۱ ص۲۸۶ @Sibtayn
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید حمید رضا برقعی محمد صلی الله علیه و آله خود او بود نفهمید کسی لیلة المبیت @Sibtayn