تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!!
ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن مینویسد:
قال المسعودي و كان عروة بن الزبير يعذر أخاه عبد الله في حصر بني هاشم في الشعب و جمعه الحطب ليحرقهم و يقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا يختلف المسلمون و أن يدخلوا في الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببني هاشم لما تأخروا عن بيعة أبي بكر فإنه أحضر الحطب ليحرق عليهم الدار.
مسعودی مورخ نامی میگوید: عبد الله بن زبیر (لعنت الله علیه)، بنی هاشم را در درهای قرار داد و هیزم جمع کرد تا آنها را بسوزاند، این فعل شنیع برای مردم قابل تحمل نبود، برادرش عروه بن زیبر عذر او را چنین بیان کرد که: هدف او از این کار حفظ وحدت کلمه بود، او میخواست بین مسلمانان اختلافی ایجاد نشود. چنانکه عمر هم همین برخورد را با بنی هاشم داشت و هنگامی که از بیعت ابو بکر تاخیر نمودند هیزم جمعآوری کرد تا خانه را بر آنها بسوزاند.
شرح نهج البلاغة، تالیف بن ابی الحدید، جلد ۲۰، صفحه ۱۴۷، چاپ دار الکتب العلمیة
@Sibtayn
آیا می دانید مقصود خداوند از حسنه و سیئه در قران چیست ؟
جدلی می گوید: روزی نزد امیر مؤمنان علی(علیه السلام) رفتم.
حضرت فرمود:آیا می خواهی تفسیر آیه ای از آیات خدا را برایت روشن سازم؟
عرض کردم: آری
فرمود: خداوند می فرماید:
(من جاء بالحسنه فله خیر منها و هم من فزع یومئذ آمنون و من جاء بالسیئه فکبت وجوههم فی النار هل تجزون الا ما کنتم تعملون)
هر کس نیکی به جای آورد، پاداشی بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ایمنند، و هر که بدی به جای آورد، به رو در آتش (دوزخ)سرنگون شوند. آیا جز آنچه می کردید سزا داده می شوید؟
حسنه یعنی شناخت ولایت و دوستی با ما اهل بیت و سیئه به معنای انکار ولایت و دشمنی با ماست. هر که این حسنه را با خود داشته باشد، به بهشت می رود; و هر که سیئه به همراه آورد، جایگاهش دوزخ خواهد بود و هیچ عملی از او پذیرفته نیست.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْجَدَلِيِّ قَالَ: قَالَ لِي أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ لاَ أُخْبِرُكَ بِالْحَسَنَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا أَمِنَ مِنْ فَزَعِ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ اَلسَّيِّئَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا كُبَّ عَلَى وَجْهِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ قُلْتُ بَلَى يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ اَلْحَسَنَةُ حُبُّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ اَلسَّيِّئَةُ بُغْضُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ .
📖تأويل الآيات ج۱ ص۴۰۳
@Sibtayn
17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬ذنُوبُنا بَيْنَ يَدَيْكَ
🔺بخشی از دعای ابو حمزه ثمالی
🎙سید مصطفی موسوی
#سید_مصطفی_موسوی
#ادعیه_و_زیارات
#ابو_حمزه_ثمالی
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
✔️ آیا کشتههای غیرشیعیان شهید محسوب میشوند⁉️
✍️شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن أحمد بن يحيى عن ابراهيم بن هاشم عن علي بن سعيد عن واصل عن عبد الله بن سنان قال : قلت لأبي عبد الله عليهالسلام جعلت فداك ما تقول في هؤلاء الذين يقتلون في هذه الثغور؟ قال : فقال : الويل يتعجلون قتلة في الدنيا وقتلة في الآخرة ، والله ما الشهيد إلا شيعتنا ولو ماتوا على فرشهم.
عبد الله بن سنان گوید: از #امام_صادق علیه الصّلاة و السّلام پرسیدم: درباره این افراد که در مرزهای نزدیک دشمن کشته میشوند چیست؟ (آیا شهید هستند یا خیر؟)
👈حضرت فرمودند: ویل (وای بر آنها)! هم برای کشته شدن در دنیا تعجیل می کنند و هم برای هلاکت در آخرت. به خدا قسم کسی شهید نیست مگر شیعیان ما، هر چند در بستر جان دهند.
📚تهذيب الأحكام، جلد ۶، صفحه ۱۳۸، باب المرابطة في سبيل الله عز و جل
@Sibtayn
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حقیقت را در مذهب شیعه یافتم
فیصل الدویسان نماینده پارلمان کویت
@Sibtayn
تا چه اندازه مطیع امام زمانمان هستیم ؟
🔹به امام باقر علیه السلام عرض شد:
«شیعیان در کوفه جماعت فراوانی هستند که اگر امرشان بفرمایی، از شما اطاعت می کنند و از شما تبعیت می کنند.»
حضرت پرسید: «کسی از شما به سراغ کیسه پول برادر خود می رود که به قدر حاجتش پول بردارد؟»
راوی گفت: نه!
فرمود: «پس آنان به خون های خود بخیل ترند!»
سپس فرمود: «مردم در حالت صلح هستند و ما با آنان نکاح می کنیم و توارث داریم، بر آنان حدود جاری می سازیم و امانات آنها را ادا می کنیم، تا زمانی که قائم صلوات اللّه علیه قیام کرد، صداقت خالص حکمفرما می شود و مرد به سراغ کیسه پول برادرش می رود و به قدر حاجتش بر می دارد و برادرش مانع او نمی شود.»
💎و عَنْهُ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ الْعِجْلِيِّ قَالَ قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ صلوات اللّه علیه إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوكَ وَ اتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِيءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لَا قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ النَّاسَ فِي هُدْنَةٍ تناكحهم [نُنَاكِحُهُمْ] وَ توارثهم [نُوَارِثُهُمْ] وَ يقيم [نُقِيمُ] عَلَيْهِمُ الْحُدُودَ وَ تؤدى [نُؤَدِّي] أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذَا قَامَ الْقَائِمُ صلوات اللّه علیه جَاءَتِ الْمُزَايَلَةُ وَ يَأْتِي الرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لَا يَمْنَعُهُ.
📖الإختصاص ،ص۲۴
@Sibtayn
سه گروه را در سه جا بشناسیم
💠 امام صادق(عليه السّلام) فرمودند :
✍️ ثلاثَةٌ لاتُعرَفُ إِلاّ فى ثَلاثِ مَواطِنَ:
1️⃣لايُعرَفُ الحَليمُ إِلاّ عِندَ الغَضَبِ
2️⃣ ولاَ الشُّجاعُ إِلاّ عِندَ الحَربِ
3️⃣ ولا أَخٌ إِلاّ عِندَ الحاجَةِ.
🔹 سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمى شوند :
⚡️ بردبار جز در هنگام خشم
⚡️ شجاع جز در جنگ
⚡️ و برادر جز در هنگام نيازمندى
📚 بحارالأنوار ، ج۷۸ ، ص۲۲۹
@Sibtayn
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثرات مخرب باقی ماندن بر جنابت
حجت الاسلام احمدی اصفهانی
@Sibtayn
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬انَا صاحِبُ الدَّواهِي الْعُظْمى
🔺بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی
🎙سید مصطفی موسوی
📜وأَنَا الْقَلِيلُ الَّذِى كَثَّرْتَهُ، وَالْمُسْتَضْعَفُ الَّذِى نَصَرْتَهُ، وَأَنَا الطَّرِيدُ الَّذِى آوَيْتَهُ، أَنَا يَا رَبِّ الَّذِى لَمْ أَسْتَحْيِكَ فِى الْخَلاءِ، وَلَمْ أُراقِبْكَ فِى الْمَلاءِ، أَنَا صاحِبُ الدَّواهِى الْعُظْمىٰ، أَنَا الَّذِى عَلَىٰ سَيِّدِهِ اجْتَرَى، أَنَا الَّذِى عَصَيْتُ جَبَّارَ السَّماءِ، أَنَا الَّذِى أَعْطَيْتُ عَلَىٰ مَعاصِى الْجَلِيلِ الرُّشى، أَنَا الَّذِى حِينَ بُشِّرْتُ بِها خَرَجْتُ إِلَيْها أَسْعىٰ، أَنَا الَّذِى أَمْهَلْتَنِى فَمَا ارْعَوَيْتُ ، وَسَتَرْتَ عَلَىَّ فَمَا اسْتَحْيَيْتُ، وَعَمِلْتُ بِالْمَعاصِى فَتَعَدَّيْتُ ,وَأَسْقَطْتَنِى مِنْ عَيْنِكَ فَما بالَيْتُ
#سید_مصطفی_موسوی
#ادعیه_و_زیارات
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
📜فرازی از عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر نخعی
✍🏻حضرت علی (علیهالسلام)از سویی دیگر به آفت خود پسندی برای انسان اشاره دارد و می فرماید:
⭕️خودپسندى و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت شده و نيز از دلبستگى به ستايش و چرب زبانيهاى ديگران ، پرهيز كن ، زيرا يكى از بهترين فرصتهاى شيطان است براى تاختن تا كردارهاى نيكوى نيكوكاران را نابود سازد .
⚡️ بترس از اينكه به احسان خود بر رعيت منت گذارى يا آنچه براى آنها كرده اى ، بزرگش شمارى يا وعده دهى و خلاف آن كنى . زيرا منت نهادن احسان را باطل كند و بزرگ شمردن كار ، نور حق را خاموش گرداند و خلف وعده ، سبب برانگيختن خشم خدا و مردم شود .
📚نهج البلاغه نامه۵۳
@Sibtayn
جمعی از علما، اساتید دینی و امامان جمعه اهل سنت کردستان (ماموستایان) با انتشار ویدئویی اعلام کردند: «خواهان برگزاری رفراندومی با سازوکار اجرایی مقبول مردم و با حضور معتمدان و رهبران دینی و ملی و همچنین با نظارت نهادهای بینالمللی بیطرف جهت برونرفت از وضعیت کنونی هستیم.»
خیلی جالبه چه کسانی دنبال ازادی بیان هستند . در سیره امامان شما که چیزی به نام ازادی یافت نمی شود
✍️ ابن اثیر گوید: جعد بن درهم ملحد بود. در روز عید قربان و بعد از نماز، خالد بن عبدالله قسری درحالیکه دست و پای جعد را بسته بود به سخنرانی پرداخت و گفت: میخواهم جشن امروز را با سر بریدن جعد بن درهم برگزار کنم. سپس از منبر پایین آمد و سر او را برید.
#متن_عربی: قَالَ فِي خُطْبَتِه: فَإِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُضَحِّيَ الْيَوْمَ بِالْجَعْدِ بْنِ دِرْهَمٍ...ثُمَّ نَزَلَ وَذَبَحَهُ.
📕كامل فی التاريخ نویسنده :
ابن أثير ج۴ ص۲۸۴
📕تاريخ الكبير نویسنده :
بخاری جلد ۱ صفحه ۶۴
@Sibtayn
می خواهید بدانید علت الحاد جعد بن درهم که منجر به ذبح او شد چه بود ؟
...فإني أريد أن أضحي اليوم بالجعد بن درهم فإنه يقول ما كلم الله موسى ولا اتخذ إبراهيم خليلا تعالى الله عما يقول الجعد علوا كبيرا ثم نزل وذبحه .
📚الكامل في التاريخ - ط دار صادر و دار بیروت نویسنده : ابن الأثير، عزالدین جلد : 5 صفحه : 263
جعد اعتقاد دارد که خداوند با موسی صحبت نکرده است و ابراهیم را خلیل خود نگرفته است ...
اینها با این پیشینه حرف از ازادی بیان می زنند
@Sibtayn