eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا ولایت به معنی محبت و دوستی است ؟ عن عمّار بن ياسر قال : سمعت رسول الله يقول : «أوصي من آمن بي وصدّقني بالولاية لعلي ، فإنّه من تولّاه تولّاني ، ومن تولّاني تولّى الله ، ومن أحبّه أحبّني ، ومن أحبّني أحبّ الله ، ومن أبغضه أبغضني ، ومن أبغضني فقد أبغض الله» تاريخ مدينة دمشق نویسنده : ابن عساكر جلد : 42 صفحه : 240 ←روایتی مهم که در آن رسول خدا صلی‌الله علیه و آله کلمه ولی را به معنی دوست معنا نفرمودند ، بلکه آنرا به صراحت تفکیک نمودند، تا تلنگری برای حق جویان و عزیزان اهل سنت باشد ، قرینه ای دیگر مبنی بر اینکه ولی بودن حضرت امیر علیه‌السلام از دید پیامبرمان به معنای سرپرستی و ولایت امری مسلمین است. 🔻حافظ ابن عساکر دمشقی شافعی از مورخین سرشناس اهل سنت متوفی ۵۷۱ هجری قمری نقل کرد : «پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و اله) می فرمایند: وصیت میکنم کسی را که به من ایمان آورده و تصدیق من نموده به ولایت علی ابن ابی طالب (علیه السلام) . پس هر کس او را ولی خود بداند مرا ولی خود دانسته و هرکس مرا ولی خود بداند خدای تعالی را ولی خود دانسته و هر کس او را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست دارد، خدای تعالی را دوست داشته و هر کس او را دشمن بدارد مرا دشمن داشته و هر کس مرا دشمن بدارد خدای عز و جل را دشمن داشته است. ♡ 📌با توجه به بیان پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در این حدیث و قرار دادن کلمه ولایت در مقابل کلمه محبت و دوستی و با قرینه مقابله به این نتیجه می رسیم که منظور پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از ولایت معنایی به غیر از دوستی و محبت است که بزرگان اهل تسنن ادعا می کنند "ولی" در حدیث متواتر غدیر خم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند : من کنت مولاه فعلی مولاه به معنی دوستی و محبت است . @Sibtayn
آیا ولایت به معنی محبت و دوستی است ؟ عن عمّار بن ياسر قال : سمعت رسول الله يقول : «أوصي من آمن بي وصدّقني بالولاية لعلي ، فإنّه من تولّاه تولّاني ، ومن تولّاني تولّى الله ، ومن أحبّه أحبّني ، ومن أحبّني أحبّ الله ، ومن أبغضه أبغضني ، ومن أبغضني فقد أبغض الله» تاريخ مدينة دمشق نویسنده : ابن عساكر جلد : 42 صفحه : 240 @Sibtayn
✍️
ورود در بهشت، آن کانون عظیم رحمت الهى، دلیل روشنى بر سعادت یک انسان است، و اگر کسى پیش از همه وارد شود برترین فضیلت براى او اثبات مى شود.

🔹  در روایات معروف اهل سنّت این افتخار از زبان پیغمبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله براى حضرت فاطمه علیهاالسلام ثبت شده است:

♦️ ذهبى عالم نامدار اهل سنت در «میزان الاعتدال» آورده است که پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: 👈 اَوَّلُ شَخْص یَدْخُلُ الْجَنَّةَ فاطِمَةُ 👌 نخستین کسى که وارد بهشت مى شود، فاطمه است! 📚 میزان الاعتدال، ج۲، ص۱۳۱. @Sibtayn
🔻غلط رایج که گفته می‌شود « مهم دلِ که پاک باشه» 🔆 صلی الله عليه و اله فرمودند: اَلْإِيمَانُ عَقْدٌ بِالْقَلْبِ وَ قَوْلٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْكَانِ ایمان اعتقاد با دل است و گفتن با زبان و عمل با ارکان بدن 📚 تحف العقول‌ ج۲ صفحه ۵۷ @Sibtayn
دعای پر فضیلت شب های جمعه شب های جمعه ده مرتبه این دعا خوانده شود : يَا دَائِمَ اَلْفَضْلِ عَلَى اَلْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ اَلْمَوَاهِبِ اَلسَّنِيَّةِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ اَلْوَرَى سَجِيَّةً وَ اِغْفِرْ لَنَا يَا ذَا اَلْعُلَى فِي هَذِهِ اَلْعَشِيَّةِ . 📖المصباح (للکفعمی) ج۱ ص۶۴۷ @Sibtayn
💠امام صادق علیه السلام می فرماید: 🔶🔹از شامگاه پنج شنبه و شب جمعه فرشتگانی با قلم هایی از طلا و لوح هایی از نقره، از آسمان به سوی زمین می آیند و تا غروب روز جمعه ثواب هیچ عملی را به جز صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام نمی نویسند. 📚(من لایحضره الفقیه /ج۱/ص۴۲۴) @Sibtayn
⚜️ملائکه ای که در هر شب جمعه ندا میدهد 🕋 رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: خداوند در هر شب جمعه، فرشته‌‏ای را به آسمان دنیا فرو می‌‏فرستد؛ پس او ندا می‌‏کند: 📣«هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیَهُ؟»؛ آیا درخواست کننده‏‌ای هست که من درخواستش را اجابت کنم؟ 📣«هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیْه؟»؛ آیا توبه کننده‌‏ای هست که ‏‌اش را بپذیرم؟ 📣هلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ؟»؛ آیا کسی هست که طلب آمرزش کند و او را بیامرزم؟ 🔊 «فَلَا یَزَالُ یُنَادِی بِهَذَا إِلَى أَنْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ»؛ این فرشته آن‏قدر ندا می‌‏کند تا سپیده‌ ‏دم بدمد. 📚 بحارالانوار، ج۲، ص۳۱۴ @Sibtayn
🌺 در شبِ جمعه ، چه سوره‌هایی را بخوانیم؟ ◽️۱. ابن بابویه به اسناد خود از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام روایت کرده است که ایشان فرمودند: «هر کس سوره «ص» را در شب جمعه بخواند، چنان خیری از دنیا و آخرت به او عطا شود که به هیچ کس جز پیامبرانِ فرستاده شده یا فرشتگان درگاه الهی عطا نشده است و خداوند، او و هر کس از خانواده‌اش را که او دوست بدارد، حتی خدمتکارش را به بهشت درآورد، گرچه او هم رتبه خانواده‌اش یا کسانی نباشد که او شفاعتشان می‌کند»(1). ◽️۲. ابن بابویه، از پدرش، از احمد بن ادریس، از محمد بن احمد، از محمد بن حسّان، از اسماعیل بن مهران، از حسن بن علی، از پدرش، از ابو بصیر، از امام جعفر صادق علیه‌السلام نقل کرده است که حضرت فرمودند: «هر کس در شب‌های جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست می‌دارد و محبوب همه مردم می‌گرداند و در دنیا با هیچ سختی و فقر و نیازی روبه رو نخواهد شد و به هیچ مصیبتی از مصیبت‌های دنیا دچار نمی گردد و از دوستان امیرالؤمنین علی علیه‌السلام به شمار می‌آید. این سوره مخصوص امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌باشد و هیچ کس در این سوره با او مشارکت ندارد»(2). 📚منابع: 1. ثواب الاعمال، ص ۱۴۱؛ ترجمه تفسیر روایی البرهان، ج ۷، ص ۷۴۵ 2. ثواب الاعمال، ص ۱۴۶؛ ترجمه تفسیر روایی البرهان، ج ۸، ص ۶۸۱ 💕🌴🌴🌿🌴🌴💕 🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.💚.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.💚.═╝
☘️ آیا می خواهی از رفقای امیرالمومنین علیه السلام باشی ؟ ▫️ابو بصير روايت كرده است كه امام صادق عليه السّلام فرمود: كسى كه در هر شب جمعه سورۀ واقعه را تلاوت كند، خداوند او را دوست مى‌دارد و محبّت او را در دل تمام مردم قرار مى‌دهد، و در دنيا هرگز روى بدبختى و تنگدستى را نبيند، و هيچ آسيبى از آسيبهائى كه مخصوص دنياست به او نمى‌رسد، 👈و از همراهان و همنشينان امير مؤمنان على عليه السّلام مى‌گردد. و اين سوره تنها به آن حضرت اختصاص دارد و ديگران با او در اين فضيلت شريك نيستند. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَنْ قَرَأَ فِي كُلِّ لَيْلَةِ جُمُعَةٍ اَلْوَاقِعَةَ أَحَبَّهُ اَللَّهُ وَ أَحَبَّهُ إِلَى اَلنَّاسِ أَجْمَعِينَ وَ لَمْ يَرَ فِي اَلدُّنْيَا بُؤْساً أَبَداً وَ لاَ فَقْراً وَ لاَ فَاقَةً وَ لاَ آفَةً مِنْ آفَاتِ اَلدُّنْيَا وَ كَانَ مِنْ رُفَقَاءِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هَذِهِ اَلسُّورَةُ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَاصَّةً لاَ يَشْرَكُهُ فِيهَا أَحَدٌ . 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج۱ ص۱۱۷ وسائل الشیعة , جلد۶ , صفحه۱۱۲ تفسیر البرهان , جلد۵ , صفحه۲۴۹ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سلام آقا 🎙حاج حسین خلجی 🔹شب زیارتی امام حسین علیه السلام ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تمنای حسین 🎙حاج محمود کریمی 🔺شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه السلام 📌مناجات شب چهارم ماه رمضان ۱۳۹۷ ، حرم امام رضا (عليه‌السّلام) ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در حديثى می فرمایند: «مَنْ مَشى فى صُلْح بَيْنَ اِثْنَيْن صَلّى عَلَيْهِ مَلائِكَةُ اللّهِ حَتّى يَرْجِعَ وَ اُعْطِىَ ثَوابَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ» (كسى كه در طريق اصلاح ميان دو نفر گام بردارد، فرشتگان آسمان بر او درود مى فرستند، تا زمانى كه باز گردد، و ثواب شب قدر به او داده مى شود). 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏، ابن بابويه، محمد بن على‏، دار الشريف الرضي، قم‏، 1406 ق‏، چاپ دوم‏، ص 288؛ أعلام الدين في صفات المؤمنين‏، ديلمى، حسن بن محمد، محقق @Sibtayn
حکومت داری از دیدگاه مولانا امیرالمومنین علیه السلام عن ابن عبّاس : دَخَلتُ عَلى أميرِ المُؤمِنين عليه السلام بِذي قارٍ وهُوَ يَخصِفُ [ يَخصِف نَعْلَه : أي يَخرِزُها ؛ من الخَصْف : الضمّ والجمع (النهاية : ج 2 ص 38 «خصف») . ] نَعلَهُ ، فَقالَ لي : ما قيمَةُ هذَا النَّعلِ؟ فَقُلتُ : لا قيمَةَ لَها! فَقالَ عليه السلام : وَاللّه لَهِيَ أحَبُّ إلَيَّ مِن إمرَتِكُم ، إلاّ أن اُقيمَ حَقّا أو أدفَعَ باطِلاً . 📖[ نهج البلاغة : الخطبة 33 ، تنبيه الخواطر : ج 2 ص 9 ، بحار الأنوار : ج 32 ص 76 ح 50 . ] به نقل از ابن عبّاس ـ : در ذى قار ، بر امير مؤمنان عليه السلام در آمدم كه مشغول وصله كردن كفش خويش بود. به من فرمود: «اين كفش ، چند مى ارزد؟» . گفتم: ارزشى ندارد! فرمود: «به خدا سوگند كه اين كفش در نزد من ، محبوب تر از فرمان روايى بر شماست ، مگر آن كه حقّى را به پا دارم ، يا باطلى را از ميان بردارم». @Sibtayn
تفاوت سیاست امیرالمومنین علی علیه السلام با معاویه حضرت امیر علیه السلام به کسانى که سیاست آن حضرت را با سیاست معاویه مقایسه مى کردند، مى فرماید: «وَاللهِ! ما مُعاویَةُ بِأدْهَى مِنّْى لکِنَّهُ یَغْدِرُ وَ یَفْجُرُ وَ لَوْلا کِراهِیةُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أَدْهَى الْنّاسِ»; (به خدا سوگند! معاویه، از من سیاستمدارتر نیست، امّا او (براى پیشبرد اهداف شخصى خود)، نیرنگ مى زند و مرتکب انواع گناه مى شود و اگر از خدعه و نیرنگ بیزار نبودم، من، از سیاستمدارترین مردم بودم). 📖نهج البلاغه، خطبه 200. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا به سفیان ثوری عالم بزرگ اهل سنت عمری، ثوری (گاو) می‌گویند؟ 🎞 مولوی حیات الدین صاحبی مفتی اهل سنت افغانستانی می‌گوید: 🔌 روزی سفيان ثوری با پای چپش داخل مسجد شد. از آسمان به سفیان ندا رسید که ای گاو! با پای راست داخل مسجد شو، نه پای چپ! از آنجا بود که سفیان به مردم می‌گفت به من سفیان ثوری «گاوی» بگویید، چنانکه در کتب روایی اهل سنت این نام بسیار به چشم می‌خورد. @Sibtayn
مسلمانان گاو پرست سُدَير صِيرُفى روايت مى‌كند، من در حال بيرون آمدن از مسجد الحرام بودم كه مشاهده كردم باقر العلوم عليه السلام مى‌خواهد وارد مسجد الحرام شود. حضرت دست مرا گرفت رو به سوى كعبه نمود و فرمود، اى سدير، از جانب خدا دستور است كه مردم به سمت اين خانه بيآيند و طواف دهند و به نزد ما آيند و دوستى و محبت خويش را بر ما عرضه كنند. آن حضرت در ادامه چنین فرمود: «يَا سَدِيرُ فَأُرِيكَ الصَّادِّينَ عَنْ دِينِ اللَّهِ ثُمَّ نَظَرَ إِلَى أَبِي حَنِيفَةَ وَ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ وَ هُمْ حَلَقٌ فِي الْمَسْجِدِ فَقَالَ هَؤُلَاءِ الصَّادُّونَ عَنْ دِينِ اللَّهِ بِلَا هُدًى مِنَ اللَّهِ وَ لَا كِتَابٍ مُبِينٍ إِنَّ هَؤُلَاءِ الْأَخَابِثَ لَوْ جَلَسُوا فِي بُيُوتِهِمْ فَجَالَ النَّاسُ فَلَمْ يَجِدُوا أَحَداً يُخْبِرُهُمْ عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عَنْ رَسُولِهِ ص حَتَّى يَأْتُونَا فَنُخْبِرَهُمْ عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عَنْ رَسُولِهِ ص». «ای سدیر. می خواهی کسانی را که مردم را از دین خدا جلوگیری می کنند به تو نشان دهم؟ آنگاه به ابوحنیفه و سفیان ثوری که در مسجد حلقه زده بودند، نگریستند و فرمودند: اینها هستند که بدون هدایت از جانب خدا و سندی آشکار، از دین خدا جلوگیری می‌کنند؛ اگر این پلیدان در خانه‌های خود بنشینند و مردم را گمراه نکنند، مردم به سوی ما می‌آیند و ما ایشان را از جانب خدا و رسول خبر می‌دهیم.» 📖الکافی : ج 1 ص 392 @Sibtayn
آیا می دانید ائمه‌اى كه خيرانديشى آنها بر ما لازم است چه كسانى هستند؟ يكى از مردان قريشى ساكن مكه گويد:سفيان ثورى گفت:بيا ما را ببر خدمت جعفر بن محمد عليه السّلام گويد:من با او خدمت آن حضرت رفتيم و وقتى رسيديم كه سوار مركب خود شده بود، سفيان به آن حضرت عرض كرد:يا ابا عبد اللّه حديث خطبۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را در مسجد خيف براى ما بازگو، فرمود:اكنون بگذار دنبال كار خود بروم چون سوار شدم، و برگشتم براى تو باز مى‌گويم، عرض كرد:تو را به قرابت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله سوگند كه اين حديث را برايم بيان فرمائيد آن حضرت پياده شد و سفيان عرض كرد:دستور بدهيد تا دوات و كاغذ براى من بياورند و آن را از زبان شما بنويسم،دوات و كاغذ خواست و سپس فرمود: بسم اللّه الرّحمن الرّحيم ،اين است خطبۀ رسول خدا در مسجد خيف، خرم باد بنده‌اى را كه گفتار مرا بشنود و آن را در دل جاى دهد و حفظ‍‌ كند و به هركسى نشنيده برساند، ای مردم بايد حاضران با غائبان برسانند بسا كسى كه دستور آگاهى و بينايى را با خود دارد ولى خود با فهم و بينا نيست و چه بسا به كسى اين دستور را مى‌رساند كه بسيار بينا و آگاه است. سه چيز است كه دل مرد مسلمان با آن دغلى روا ندارد: 1-اخلاص در كردار براى خدا. 2-خيرانديشى براى ائمۀ مسلمين. 3-همراهى با جماعت مسلمانان،زيرا دعوتشان فراگير است براى هر كس كه در پشت سر آنها است مؤمنان برادرند و خونشان برابرند و يكپارچه و متحد و كوچكترين آنها براى اجراى پيمانشان كوشا است. سفيان آن را نوشت و بر آن حضرت باز خواند و امام صادق سوار شد،من و سفيان آمديم تا آن‌كه در ميان راه به من گفت:تو با خود باش و بايست تا من در اين حديث نگاهى و انديشه‌اى كنم، و من به او گفتم:به خدا ابا عبد اللّه الصادق با ذكر اين حديث به گردن تو حقى انداخته كه هرگز از گردنت نرود، گفت:كدام حق‌؟ گفتم:در اين جمله كه: سه چيز است كه دل مسلمان در آن خيانت و دغلى روا ندارد، يكى اخلاص عمل براى خدا كه ما آن را فهميديم ولى دومى كه خيرانديشى براى ائمه مسلمين است،اين ائمه‌اى كه خيرانديشى آنها بر ما لازم است چه كسانى هستند؟ معاويه بن ابى سفيان و يزيد بن معاويه و مروان بن حكم و همۀ آن كسانيند كه گواهى آنان را در دست نداريم و نماز به دنبال آنها نخوانيم‌؟ و سومى كه ملازمت با جماعت آنها است مقصود كدام جماعت است‌؟ آیا مقصود جماعت مرجئه است كه مى‌گويند هركه نماز هم نخواند و روزه هم نگيرد و غسل جنابت هم نكند و خانۀ كعبه را هم خراب كند با مادرش همخوابگى كند به محض نام مسلمانى كه بر خود نهاده است در ايمان هم درجه جبرئيل و ميكائيل است‌؟ آیا مقصود جماعت قدرى‌ها است‌؟كه مى‌گويند:آنچه خدا خواست نشد و آنچه ابليس خواست شد؟ آیا مقصود جماعت خوارج است‌؟كه از على بن ابى طالب عليه السّلام بيزارند و او را كافر مى‌دانند؟ آیا مقصود پيروان جهنم‌اند؟ كه مى‌گويند:ايمان همان خداشناسى است و ديگر چيزى جز آن نيست‌؟ سفيان گفت:واى بر تو در معنى اين دو جمله حديث چه مى‌گويند؟ گفتم:مى‌گويند مقصود از امامى كه خيرانديشى براى او بر ما واجب است على بن ابى طالب عليه السّلام است. و مقصود از جماعتى كه ملازمت آنها واجب است خاندان اوست. گويد:آن نامه را گرفت و دريد و سپس به من گفت:از آن به احدى خبر مده. الکافي ج۱ ص۴۰۳ @Sibtayn
روز قیامت جای هیچ عذر و بهانه ای باقی نمی ماند 🔸مسعدة بن زياد مى‌گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه در پاسخ پرسش‌گرى دربارۀ اين سخن خداوند كه مى‌فرمايد: فَلِلّٰهِ اَلْحُجَّةُ اَلْبٰالِغَةُ ؛ «دلايل رسا خاصّ‌ خداست» [انعام :آيۀ 149] پرسيد، 🔹حضرت فرمودند:خداى متعال در روز قيامت از بنده مى‌پرسد آيا عالم بودى(مى‌دانستى)؟ ▫️اگر پاسخ دهد:آرى، به او خواهد فرمود:پس چرا به دانسته‌ات عمل نكردى‌؟ ▫️و اگر بگويد: نادان بودم، به او خواهد فرمود:چرا نياموختى تا به آن عمل كنى‌؟ پس[در احتجاج]بر او چيره مى‌شود و آن همان دلايل رسا[ى الهى]است. ............................... عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ زِيَادٍ قَالَ: سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى فَلِلّٰهِ اَلْحُجَّةُ اَلْبٰالِغَةُ - فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ لِلْعَبْدِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ عَبْدِي أَ كُنْتَ عَالِماً فَإِنْ قَالَ نَعَمْ قَالَ لَهُ أَ فَلاَ عَمِلْتَ بِمَا عَلِمْتَ وَ إِنْ قَالَ كُنْتُ جَاهِلاً قَالَ لَهُ أَ فَلاَ تَعَلَّمْتَ حَتَّى تَعْمَلَ فَيَخْصِمُهُ وَ ذَلِكَ اَلْحُجَّةُ اَلْبَالِغَةُ . 📖الأمالي (للمفید) ج۱ ص۲۲۷ 📖الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۹ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش محبت اهل بیت علیهم السلام آیا می دانید تلقین واقعی چیست ؟ حجت الاسلام بندانی @Sibtayn
5 توصیه أميرالمؤمنين علیه السلام را بپذیریم أَبُو الْبَخْتَرِیِّ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ علیه السلام أَنَّ عَلِیّاً علیه السلام قَالَ لِرَجُلٍ وَ هُوَ یُوصِیهِ خُذْ مِنِّی خَمْساً لَا یَرْجُوَنَّ أَحَدُکُمْ إِلَّا بِرَبِّهِ وَ لَا یَخَافُ إِلَّا ذَنْبَهُ وَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَتَعَلَّمَ مَا لَمْ یَعْلَمْ وَ لَا یَسْتَحْیِی إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا یَعْلَمُ أَنْ یَقُولَ لَا أَعْلَمُ وَ اعْلَمُوا أَنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِیمَانِ بِمَنْزِلَهِ الرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ. امام صادق علیه السلام از پدرانش از حضرت علی علیه السلام روایت فرموده که آن حضرت برای مردی که وصیتش می کرد فرمود : پنج چیز از من بگیر: 1. کسی از شما جز به خدا امیدوار نباشد. 2. جز از گناهش نترسد. 3. از آموختن چیزی که نمی داند حیاء نکند. 4. وقتی از او چیزی پرسش شد که نمی داند از گفتن «نمی دانم» حیاء نکند. 5. بدانید که صبر از ایمان به منزله سر از بدن است. 📚قرب الاسناد: 72 📚بحارالانوار جلد 2 صفحه 114 باب 16 النهی عن القول بغیر علم و الإفتاء بالرأی و بیان شرائطه حدیث 4 @Sibtayn
عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ : مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ كَتَبَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ مِنَ اَلْأَمْنِ وَ اَلْإِيمَانِ مَا طَلَعَتْ عَلَيْهِ شَمْسٌ وَ غَرَبَتْ وَ مَنْ أَبْغَضَهُ فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ مَاتَ مَوْتَةً جَاهِلِيَّةً وَ حُوسِبَ بِمَا عَمِلَ. زید بن ثابت گفت حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمود: هر کس که علی علیه السلام را در زندگی و پس از مرگ دوست بدارد خداوند تا آن جا که آفتاب می تابد و غروب می کند امن و ایمان برای او می نویسد و هر کس که او را در زندگی و پس از مرگ دشمن بدارد با مرگ جاهلیت میمیرد و نسبت به کارهایی که انجام داده است مورد محاسبه قرار می گیرد. 📙امالی صدوق،جلد ۲،مجلس ۸۵، حدیث۸۸۹،صفحه۹۵۴ @Sibtayn
🔅 علیه السلام: ✍️ من عَبدَ اللّه عَبّدَ اللّه لَهُ كُلَّ شَيءٍ. 🔴 هر كه خدا را بندگى كند خداوند همه اشياء را بنده او گرداند. 📚 تنبيه الخواطر، جلد ۲، صفحه ۱۰۸ @Sibtayn