💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
🔹عنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: أَ لاَ أَدُلُّكُمْ عَلَى ...َ أَسْرَقِ اَلنَّاسِ ...؟
قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
قَالَ ... وَ أَمَّا أَسْرَقُ اَلنَّاسِ فَالَّذِي يَسْرِقُ مِنْ صَلاَتِهِ فَصَلاَتُهُ تُلَفُّ كَمَا يُلَفُّ اَلثَّوْبُ اَلْخَلَقُ فَيُضْرَبُ بِهَا وَجْهُهُ
🔸روايت شده كه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : آيا ··· دزدترينِ مردم ··· را به شما معرفى كنم؟
عرض كردند: آرى، اى رسول خدا.
حضرت فرمود: ··· دزدترينِ مردم كسى است كه از نماز خود مى دزدد؛ نماز چنين كسى، همانند يك جامه كهنه، مُچاله مى گردد و به چهره او زده مى شود.
📗بحار الأنوار ج۸۱ ص۲۵۷
@Sibtayn
شيخ اربلى (ره) از دلائل حميرى، از «اميّة بن على» نقل مىكند كه گفت:
«در آن سالى كه حضرت رضا عليه السّلام حجّ بجا آورد و سپس به سوى خراسان حركت كرد، من در مكّه در حضور آن حضرت بودم، حضرت جواد عليه السّلام نيز بود، امام رضا عليه السّلام با كعبه، خانۀ خدا، وداع و خداحافظى مىكرد، پس از طواف، به مقام ابراهيم عليه السّلام رفت و در آنجا نماز خواند،
حضرت جواد عليه السّلام (كه كودك بود) بر دوش موفّق [غلام حضرت رضا عليه السّلام]بود، و موفّق او را طواف مىداد، تا اينكه حضرت جواد عليه السّلام در حجر اسماعيل فرود آمد و در همانجا نشست، و نشستن او طولانى شد،
موفّق به او گفت: «فدايت گردم، برخيز» .
حضرت جواد عليه السّلام فرمود: «نمىخواهم از اينجا برخيزم مگر خدا بخواهد» ،
از چهرۀ حضرت جواد عليه السّلام آثار اندوه آشكار بود، موفّق به محضر امام رضا عليه السّلام رسيد و گفت: «حضرت جواد عليه السّلام در حجر اسماعيل، نشسته و از برخاستن امتناع مىكند.
حضرت رضا عليه السّلام برخاست و نزد حضرت جواد عليه السّلام آمد فرمود: «اى محبوب دلم، برخيز» .
حضرت جواد عليه السّلام عرض كرد: «نمىخواهم از اينجا برخيزم» .
امام رضا عليه السّلام فرمود: «آرى، اى حبيب من، برخيز!» .
حضرت جواد عليه السّلام گفت: «چگونه از اينجا برخيزم كه ديدم به گونهاى با خانۀ خدا وداع كردى كه ديگر هرگز به نزد آن برنمىگردى» .
امام رضا عليه السّلام فرمود: «اى حبيبم! برخيز» ، آنگاه حضرت جواد عليه السّلام برخاست و همراه پدر، حركت كرد.
[محدّث و مورّخ معروف]مسعودى، نيز روايت فوق را با اختلاف عبارت، نقل كرده، و مىگويد: «حضرت جواد عليه السّلام در اين هنگام يك سال داشت»
📗كشف الغمة نویسنده : ابن أبي الفتح الإربلي جلد : 3 صفحه : 155
@Sibtayn
💎امام رضا عليه السّلام فرمودند:
مَنْ رَدَّ عَلَيْهِمْ فَقَدْ رَدَّ اللهَ، مَنْ طَعَنْ عَلَيْهِمْ فَقَدْ طَعَنَ اللهَ، لِأنَّهُمْ عِبادُ اللهِ حقّاً و أوْليائِهِ صِدْقاً و إن أحَدَهُمْ لَيَشْفَعَ فِي رَبِيعَةَ وَ مُضِرٍ فَيُشْفَعَهُ اللهُ فِيهِمُ لِکرامَتِهِ عَلي اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
کسي که شيعه را رد کند چنان است که خدا را رد کرده است و کسي که به آنان توهين كند به خدا توهين کرده است زيرا که آنان بنده راستين خدا هستند و دوستدار واقعي اويند. هر يک از اينان اگر به عدد قبيله ربيعه و قبيله مضر را شفاعت کنند، خداوند عز و جل شفاعت آنان را مي پذيرد.
📖وسائل الشيعه، ج۱۱، ص ۴۴۱
@Sibtayn
📜 شيخ مفيد قدس سره از على بن عقبه و او از پدرش نقل كرده است كه گفت:
⚜️هنگامى كه #قائم (صلوات اللَّه عليه) قيام كند به عدالت داورى كند، و در دوران او ظلم و ستم بر طرف شود، و راهها امنيّت پيدا كند، و زمين بركات خود را خارج گرداند، و هر حقّى را به صاحب آن برگرداند، هر كس اهل هر دينى باشد به اسلام گرايش پيدا كند و به آن ايمان آورد.
⁉️آيا نشنيده اى كه خداوند تبارك و تعالى فرموده است:
✨«وَلَهُ أسْلَمَ مَنْ فِي السمواتِ وَالأرْض طَوْعاً وَكَرْهاً وَإلَيْهِ يُرْجَعُون» [۱] .
✨«همه اهل آسمان و زمين خواه ناخواه تسليم فرمان او گردند».
👈در ميان مردم به حكم داود و محمّد صلى الله عليه وآله وسلم داورى كند،
و در اين هنگام زمين گنج هاى پنهان خود را ظاهر كند و بركاتش را آشكار سازد، و بى نيازى همه مؤمنين را فرا گيرد به طورى كه كسى محلّى براى پرداخت صدقه و احسان خود پيدا نكند.
👌همانا دولت ما آخرين دولتها است، و اهل هر صنف و طايفه اى پيش از ما به حكومت رسد و پادشاهى كند تا هنگامى كه حكومت ما را ديد و روش ما را در زمامدارى مشاهده كرد نگويد: ما هم اگر به حكومت رسيده بوديم اينگونه عمل مى كرديم و همين روش را اجرا مى نموديم.
و اين فرمايش خداوند تبارك و تعالى است كه فرمود:
✨«وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقين» [۲] «عاقبت از آن پروا پيشگان و پرهيزكاران است». [۳]
📖[۱]سوره آل عمران، آيه ۸۳.
📖[۲]سوره أعراف، آيه ۱۲۸.
📗[۳]الإرشاد:ص ۴۱۲.
@Sibtayn
نماز حاجت در روز پنجشنبه
امام حسن عسکری (علیه السلام)
مَنْ صَلَّى يَوْمَ اَلْخَمِيسِ عَشْرَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ وَ قُلْ هُوَ اَللَّهُ أَحَدٌ عَشْراً
قَالَتْ لَهُ اَلْمَلاَئِكَةُ سَلْ تُعْطَ.
هر کس روز پنجشنبه 10 رکعت نماز بخواند و در هر رکعت پس از فاتحه الکتاب 10 مرتبه سوره قل هو الله احد را بخواند
ملائکه به او می گویند :
بطلب که به تو داده خواهد شد
📗جمال الأسبوع ج۱ ص۴۲
@Sibtayn
نماز حاجت روز پنجشنبه
پیامبر(صلی الله علیه و اله ) فرمودند:
هرکس روز پنجشنبه چهار رکعت نماز (دو تا دو رکعتی)به این نحو بخواند که:
در رکعت اول سوره حمد یک بار و توحید یازده بار؛
رکعت دوم حمد یک بار و توحید بیست و یک بار؛
رکعت سوم حمد یک بار و توحید سی و یک بار؛
رکعت چهارم حمد یک بار و توحید چهل و یک بار؛
بعد از سلام نماز،پنجاه و یک بار دیگر سورۀ توحید را بخواند و بعد پنجاه و یک بار اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ بگوید، بعد به سجده رفته و صد بار «یا الله» بگوید و هر خواسته ای دارد از خدا بخواهد.
اگر از خدا بخواهد کوهی برداشته شود برداشته می شود، اگر باران طلب کند باران نازل می شود. زیرا بین این شخص و خدا هیچ مانع و حجابی نمی باشد و خداوند تعالی به کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را درخواست نکند، غضب خواهد کرد.
پی نوشت:
1. ابن طاووس، على بن موسى، جمال الأسبوع بكمال العمل المشروع، دار الرضى،قم، 1330 ق، ص 111.و
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج87، ص 316؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج6، ص 378.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ توحید مخالفین:
ابن عثیمین از بزرگان اهلسنت میگوید الله متعال دست حقیقی 🖐 دارد و آن دست حسی است و در آخر میگوید کیفیتش را نمیدانیم!!!!
✅ توحید شیعه:
به خلاف اهل سقیفه که دینمان را از ثقلین و منتخبین غدیر گرفته ایم چنین صفاتی رو قائل نیستیم که خداوند دارای انگشت و دو دست حقیقی باشد بلکه میگوییم خداوند پاک و منزه تر از آن است که دارای اجزاء و شبیه مخلوقات خویش باشد ؛ زیرا موجودی که دارای اجزاء است مرکب است و موجود مرکب، هم محدود است و هم به اجزاء خود نیازمند است و خداوند متعال نه مرکب است و نه نیازمند. بنابراین خداوند، دست و پا و انگشت و اجزاء و جوارح ندارد و هرکس این عقیده را داشته باشد قطعا از توحید خارج است.
الحمدلله الذی هدانا لهذا
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره عالم اهل تسنن با یک پیر زن شیعه
@Sibtayn
درماندگی عالم سرشناس اهل تسنن در مقابل یک بانوی شیعی
روزی سبط بن جوزی در بالای منبر گفت: «ایها الناس! سَلونی قبلَ أن تفقدونی» (که جمله معروفی از امام علی (علیهالسّلام) بود و هر کسی توان چنین ادعایی نداشت).
🔹ناگاه زنی از شیعیان از پای منبر، چنین سؤال کرد: «به من خبر بده، آیا این حدیث درست است که نقل شده وقتی که جمعی از مسلمانان، عثمان را کشتند، جنازهاش (سه روز) در زمین ماند و کسی نرفت تا جنازه او را بردارد و به خاک بسپارد؟».
🔸 ابن جوزی گفت: آری درست است.
🔹زن پرسید: آیا این حدیث نیز درست است که وقتی سلمان در مدائن از دینا رفت، امام علی (علیهالسّلام) از مدینه (یا کوفه) به مدائن رفت و بر جنازه سلمان نماز خواند و به احترام او، در مراسم کفن و دفن او شرکت نمود، و نگذاشت جنازه او در زمین بماند و سپس بازگشت؟
🔸 ابن جوزی گفت: آری درست است.
🔹زن پرسید: بنابراین، چرا علی (علیهالسّلام) هنگام مرگ عثمان، با اینکه در مدینه بود، کنار جنازه عثمان نرفت، تا آن را بردارد و به خاک بسپارد؟ در این صورت یا علی (علیهالسّلام) خطاکار است که از دفن جنازه عثمان، اهمالی نمود، و یا عثمان غیر مؤمن است که علی (علیهالسّلام) خود را از دخالت در دفن جنازه عثمان، معاف دانست؟
🔸سبط بن جوزی در برابر این سؤال فرو ماند، چرا که دید اگر هر کدام از آن دو (امام علی یا عثمان) را خطاکار بداند، برخلاف عقیده خود سخن گفته است، زیرا او هردو آنها را خلیفه برحق میدانست، از این رو گفت:
«ای زن! اگر با اجازه شوهرت از خانه بیرون آمدهای و در برابر نامحرمان، اینگونه با من بحث میکنی که لعنت خدا بر شوهرت باد، و اگر بدون اجازه او آمدهای، خدا تو را لعنت کند».
🔹آن بانوی هوشمند، بیدرنگ گفت: آیا عایشه که به جنگ امیرمؤمنان علی (علیهالسّلام) بیرون آمد و جنگ جمل را به راهانداخت، با اجازه شوهرش (پیامبر صلّیاللهعلیهوآله) بیرون آمده بود، یا بدون اجازه او؟
🔸سبط بن جوزی، در پاسخ این سؤال نیز درمانده شد، زیرا اگر میگفت بدون اجازه شوهرش بیرون آمده، عایشه را تخطئه میکرد، و اگر میگفت: با اجازه بیرون آمده، علی (علیهالسّلام) را تخطئه میکرد، و هر کدام از این دو پاسخ، با عقیدهاش سازگار نبود؛ بناچار درمانده گردید، و از بالای منبر پائین آمد و به خانهاش رفت.
📖الصراط المستقيم ١ ـ ٢١٨
📖بحارالانوار، ج ۲۹، ص ۶۴۷.
@Sibtayn
«سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»، (بهمعنای از من بپرسید، پیش از آنکه مرا از دست بدهید»، جملهای از اميرالمومنين علی(عليه السلام) است. بر پایه روایتی که در یَنابیعُالمَودَّه نقل شده، علی بن ابیطالب این جمله را بارها بر زبان جاری کرده است.
📕قندوزی، ینابیعالموده، دارالاسوه، ج۱، ص۲۲۲.
به گفته ابن مَرْدَوَیه اصفهانی، محدث قرن چهارم و پنجم اهلسنت، عبارت سلونی قبل ان تفقدونی دلیلی بر عالمتر بودن امام علی(ع) نسبت به دیگر صحابه است
📗[ ابن مردویه اصفهانی، مناقب علی بن ابیطالب، ۱۴۲۴ق، ص۸۶و۸۷.]
همچنین ابراهیم بن محمد جوینی شافعی، عالم اهلسنت (درگذشته ۷۳۰ق)، در کتاب فرائد السمطین این عبارت را از فضایل اختصاصی امام علی(عليه السلام) دانسته است که دشمنان و مخالفان چارهای جز اعتراف به آن ندارند
📗[ جوینی، فرائد السمطین، ۱۴۰۰ق، ج۱، ص۳۴۰.]
از دیدگاه سید ابن طاووس نیز از آنجا که اميرالمؤمنين علی(عليه السلام) این جمله را در حضور مردم و دشمنانش گفته است، نوعی تَحَدّی در علم به شمار میرود
📕سید بن طاووس، الطرائف، ۱۴۰۰ق، ج۲، ص۵۱۰.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سند روایت مشهور سلونی قبل ان تفقدونی در کتب شیعه
حجت الاسلام یزدانی
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سند روایت مشهور سلونی قبل ان تفقدونی در کتب اهل تسنن
حجت الاسلام یزدانی
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬دم غروب
🎙محمد فصولی الكربلائی
🎙محمد حسین دامنی
🔺شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه السلام
#محمد_فصولی_الكربلائی
#محمد_حسین_دامنی
#امام_حسین_علیه_السلام
#شب_زیارتی
#شب_جمعه
#نماهنگ
#شور
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
🔸ابو سعيد خدرى مىگويد:
از پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله درباره آيه شريفه
«قٰالَ اَلَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ اَلْكِتٰابِ » (نمل/40).
سوال كردم،چهكسى پيش او دانشی از كتاب بود؟
💎فرمود:وصى برادرم سليمان عليه السّلام.
🔸گفتم:اى پيامبر خدا!درباره اين آيه چه مىگويى؟
«قُلْ كَفىٰ بِاللّٰهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ اَلْكِتٰابِ » (رعد/44).
و كسانى كه كافر شدند مىگويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»
💎پيامبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
كسىكه پيش او دانش كتاب است،برادرم على بن ابى طالب عليه السّلام است.
🔸عنْ أَبِي سَعِيدٍ اَلْخُدْرِيِّ قَالَ:
سَأَلْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ جَلَّ شَأْنُهُ -
« قٰالَ اَلَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ اَلْكِتٰابِ »
💎قالَ ذَاكَ وَصِيُّ أَخِي سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ
🔸فقُلْتُ لَهُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ فَقَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
« قُلْ كَفىٰ بِاللّٰهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ اَلْكِتٰابِ »
💎قالَ ذَاكَ أَخِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📚الأمالی (للصدوق) ج۱ ص۵۶۴
وسائل الشیعة ج۲۷ ص۱۸۸
@Sibtay
ثعلبي مفسر سرشناس اهل تسنن در اين كه منظور از « من عنده علم الكتاب » كيست روايتي را از ابي جعفر عليه السلام ذكر مي كند كه منظور ازاين آيه امير المومنين عليه السلام مي باشد ، در اين باره مي نويسد :
ابن عطاء قال : كنت جالسا مع أبي جعفر في المسجد فرأيت ابن عبد الله بن سلام جالسا في ناحية فقلت لأبي جعفر : زعموا أن الذي عنده علم الكتاب عبد الله بن سلام . فقال : إنما ذلك علي بن أبي طالب عليه السلام عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب.
از ابي جعفر عليه السلام در باره آيه سوال گرديد كه « من عنده علم الكتاب » در اين آيه عبدالله ابن سلام است ؟
امام با قر عليه السلام فرمودند : نه خير ، كسي كه علم كتاب در نزد اواست علي عليه السلام مي باشد .
📚تفسير الثعلبي ، ج 5 ، ص 303 .
@Sibtay
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬دنیای منی
🎙مجتبی رمضانی
🔺شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه السلام
#مجتبی_رمضانی
#امام_حسین_علیه_السلام
#شب_زیارتی
#شب_جمعه
#نماهنگ
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
سر و صدا که زیاده هنر اینه که واقعا حاجی باشی
🔸از ابی بصير نقل شده که گفت:
به امام صادق عليه السلام عرض کردم: ما چه فضيلتى بر مخالفانمان داريم؟
در حالى كه من افرادى از آنان را مىبينم كه همتشان بالاست و زندگى خود را بهتر نموده و حالشان را نيكو كرده و در بهشت طمع مىورزند.
مىگويد:امام عليه السلام ساكت شد تا اينكه به ابطح مكه رسيديم و مردم را ديديم كه به سوى خدا مىناليدند.
💎حضرت فرمود: اى ابو محمد! آنچه را كه من مىشنوم تو نيز مىشنوى؟
🔸گفتم: صداى نالۀ مردم را مىشنوم.
💎 فرمود: سر و صدا چه زياد و حاجى چه كم است! سوگند به كسى كه محمد صلّى اللّٰه عليه و آله را به پيامبرى برگزيده!خداوند فقط از تو و ياران تو(یعنی شیعیان) قبول مىكند.
👈آنگاه دستش را به صورتم كشيد، نگاه كردم ديدم اكثر مردم خوک و الاغ و ميمون هستند مگر مردی پس از مردی دیگر.
🔹عنْ أَبِي بَصِيرٍ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا فَضْلُنَا عَلَى مَنْ خَالَفَنَا فَوَ اَللَّهِ إِنِّي أَرَى اَلرَّجُلَ مِنْهُمْ أَرْخَى بَالاً وَ أَنْعَمَ عَيْشاً وَ أَحْسَنَ حَالاً وَ أَطْمَعَ فِي اَلْجَنَّةِ قَالَ فَسَكَتَ عَنِّي حَتَّى كُنَّا بِالْأَبْطَحِ مِنْ مَكَّةَ وَ رَأَيْنَا اَلنَّاسَ يَضِجُّونَ إِلَى اَللَّهِ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ هَلْ تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ قُلْتُ أَسْمَعُ ضَجِيجَ اَلنَّاسِ إِلَى اَللَّهِ قَالَ مَا أَكْثَرَ اَلضَّجِيجَ وَ اَلْعَجِيجَ وَ أَقَلَّ اَلْحَجِيجَ وَ اَلَّذِي بَعَثَ بِالنُّبُوَّةِ مُحَمَّداً وَ عَجَّلَ بِرُوحِهِ إِلَى اَلْجَنَّةِ مَا يَتَقَبَّلُ اَللَّهُ إِلاَّ مِنْكَ وَ مِنْ أَصْحَابِكَ خَاصَّةً قَالَ ثُمَّ مَسَحَ يَدَهُ عَلَى وَجْهِي فَنَظَرْتُ فَإِذَا أَكْثَرُ اَلنَّاسِ خَنَازِيرُ وَ حَمِيرٌ وَ قِرَدَةٌ إِلاَّ رَجُلٌ بَعْدَ رَجُلٍ .
📜بصائر الدرجات ج۱ ص۲۷۱
📜الخرائج و الجرائح ج ۲، ص ۸۲۱
@Sibtayn
🔴 آیا میدانید چه کسی به خاطر يك قسم ، هفتاد هزار نفر را كشت و رود خون به راه انداخت؟! 🔴
طبرى در تاريخ خود ، ابن اثير جزرى در كتاب الكامل فى التاريخ و نويرى در نهاية الأرب و ابن كثير دمشقى در البداية و النهاية و ابن خلدون در مقدمه خودش اين مطلب را نقل كردهاند كه خالد قسم خورد كه اگر به مشركين دست يابد، جوى خون راه بيندازد، به خاطر قسم خالد هفتاد هزار نفر را كشتند. متن اين روايت را از زبان ابن اثير نقل مىكنيم :
واقتتلوا قتالا شديدا والمشركون يزيدهم كلبا وثبوتا توقعهم قدوم بهمن جاذويه فصابروا المسلمين فقال خالد اللهم إن هزمتهم فعلي أن لا أستبقي منهم من أقدر عليه حتى أجري من دمائهم نهرهم فانهزمت فارس فنادى منادي خالد الأسراء الأسراء إلا من امتنع فاقتلوه فأقبل بهم المسلمون أسراء ووكل بهم من يضرب أعناقهم يوما وليلة.فقال له القعقاع وغيره لو قتلت أهل الأرض لم تجر دماؤهم فأرسل عليها الماء تبر يمينك ففعل وسمي نهر الدم ... وبلغ عدد القتلى سبعين ألفا.
ترجمه :
جنگ شديدى درگرفت، مشركين ايستادگى و پايدارى مىكردند و منتظر آمدن بهمن جاذويه بودند، مسلمانان نيز مقاومت كردند؛ پس خالد گفت: خدايا اگر آنها را شكست دادم، سوگند ياد مىكنم هيچ يك از كسانى را كه به آنها دست يافتم باقى نگذارم؛ مگر اينكه رود خون به راه بيندازم.
اهالى فارس شكست خوردند، شخصى از مأموران خالد فرياد مىزد: اسراء را بگيريد و هركس مقاومت كرد، بكشيد؛ پس مسلمانان آنها را اسير كردند و افرادى را مأمور كردند كه شبانه روز گردن آنها را بزنند.
قعقاع و ديگران به خالد گفتند: اگر تمام مردم روى زمين را نيز بكشى، جوى خون راه نخواهد افتاد، آب را بر خونها جارى كنيد، تا از دست سوگندى كه ياد كردهايد، آزاد شويد؛ خالد همين كار را كرد و نام آن رود را «رود خون» گذاشت. در اين روز تعداد كشته شدگان به هفتاد هزار نفر مىرسيد.
📚الكامل في التاريخ؛ ج۲، ص٢٤٢
(این واقعه درسال دوازده هجری ، زمان ابوبكر واقع شده است )
🔹سؤال ما از اهل سنت و وهابیون اين است که: خداوند در كجاى قرآن گفته است و يا حضرت رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) در كجای سنت خويش دستور به همچين نسل كشیهايی داده بودند و همچين جنگهای را ممدوح دانستهاند؟
✔️قضاوت با عاقلان...
@Sibtayn
*بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها*
🖋 طبری روایت کرده است:
👈 *زکریا ابن آدم گفت:* نزد حضرت امام رضا علیه السلام بودم، آن هنگام امام جواد علیه السلام را آوردند و سن آن حضرت کمتر از چهار سال بود، دستهای خود را به زمین زد و سر مبارکش را به سوی آسمان بلند کرد، سپس در فکر طولانی فرو رفت؛
⬅️ *امام رضا علیه السلام به او فرمودند:* جانم فدایت در چه فکرت به طول انجامید؟
🌸 *امام جواد علیه السلام فرمودند:* در آنچه به مادرم فاطمه علیها السلام شد به خدا قسم آن دو نفر را از قبر بیرون میکشم، سپس میسوزانم، سپس بر آنها خشم میگیرم، سپس خاکستر آنها را به دریا میریزم؛
🌺 *سپس امام رضا علیه السلام، امام جواد علیه السلام را نزد خود طلبید و بین دو دیدگانش را بوسید سپس فرمودند:* پدر و مادرم فدایت، تو از برای آن هستی - یعنی امامت - (تو شایستگی امامت را داری و امامت بعد از من از برای تو است).
📚 دلائل الامامة تالیف طبری صفحه ۴۰۰ - ۴۰۱ چاپ موسسه البعثة
🤔 این روایت را مسعودی عالم اهل تسنن نقل کرده است 👈 اثبات الوصیة، تالیف مسعودی صفحه ۲۳۱ - ۲۳۲
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی غریب تر از تو نبوده است
به مناسبت شهادت امام محمد جواد علیه السلام - 1398 -
@sibtayn
🔹هتاکی یکی از عمال هارون الرشید و اوج مظلومیت امام جواد علیه السلام و پاسخ کوبنده آن حضرت❗️
✍️روایت شده از عمر بن فرج که گوید:
روزی نزد امام جواد علیه السلام مشرف شدم و ایشان را کنار رود دجله دیدم که در حال قدم زدن بود، نزد ایشان رفتم و سلام کردم و سپس عرض کردم: ای فرزند رسول خدا به راستی که شیعیان میگویند: شما از وزن و حجم آب رود دجله آگاهی دارید.
👈ایشان به من فرمود: آیا خداوند متعال قادر است این علم را به یک مگس عطا کند؟!
عرض کردم: بله.!
فرمود: به راستی که مقام من نزد خداوند بیشتر از یک مگس و زیادتر از بسیاری از خلایق است.
📚عیون المعجزات ج۱ ص۱۲۴
بحار الأنوار ج۵۰ ص۱۰۰
@Sibtayn
🗣محمد بن طلحه شافعی(مفتی و خطیب دمشق ) درباره مناقب حضرت جواد الائمه علیه السلام با شگفتی می گوید:
✍️..و أما مناقبه فما اتسعت حلبات مجالها و لا امتدت أوقات آجالها بل قضت عليه الأقدار الإلهية بقلة بقائه فما الدنيا بحكمها و اسجالها فقل في الدنيا مقامه و عجل القدوم عليه لزيارته حمامه، فلم تطل بها مدته و لا امتدت فيها أيامه. غير أن اللّه (عز و علا) خصه بمنقبة متألقة في
📝خداوند عزّ وجلّ آن حضرت را به منقبتی درخشان در آسمان عظمت اختصاص داد؛ منقبتی که شعاع انوارش همه جا را فرا گرفته و برای اهل معرفت ارزش آن آشکار شده و این منقبت هرچند از نظر حجم کوچک است، ولی از نظر معنا و دلالت بسیار پر معنا و عمیق می باشد ؛
👈 نقل است که یک سال پس از شهادت امام رضا علیه السلام به دست مأمون، روزی مأمون برای شکار به بیرون از بغداد می رفت.
در راه کودکانی را دید که مشغول بازی بودند و امام جواد علیه السلام که در آن زمان نه سال داشتند، در میان آن کودکان بودند.
کاروان مأمون از آن راه عبور کرده، در این حال همه کودکان فرار کردند و فقط محمد جواد علیه السلام بر جای خود ایستاد. مأمون نگاهی به وی کرد و گفت: چه چیزی باعث شد که مانند دوستانت نگریزی؟
ایشان به سرعت پاسخ دادند: «راه تو وسیع بود و من راه تو را تنگ نکرده بودم و جرمی نیز مرتکب نشده بودم تا از تو بترسم، و من به تو حُسن ظن دارم به کسی که گناهی ندارد، ضرر نمی رسانی.» کلام متین امام، مأمون را شگفت زده کرد؛ پس از ایشان پرسید:
نام تو چیست و پدرت کیست؟
فرمود: محمد بن علی الرضا.
مأمون وی را احترام نمود و سوار بر مرکب کرد تا به مقصد برساند. در میان راه حیوانی نظر مأمون را جلب کرد و باز شکاری اش را در پی آن رها کرد. باز مدتی ناپدید شد و چون بازگشت، ماهی کوچکی در منقار داشت. مأمون از مشاهده آن در شگفت شد و ماهی را در کف دست گرفت و خطاب به امام جواد علیه السلام گفت: در دست من چیست؟ حضرت فرمود:
حق تعالی دریایی چند خلق کرده است که ابر از آن دریاها بلند می شود و ماهیان کوچک بالا می روند و بازهای پادشاهان آنها را شکار می کنند و پادشاهان آن را در کف می گیرند و سلاله نبوت را با آن می آزمایند.
شگفتی مأمون از این جواب افزون شد و گفت: حقاً که تو فرزند امام رضا هستی.
⬅️ و پس از نقل این جریان چنین می گوید:
"این جریان، خود به تنهایی دارای دلالات و معانی عمیق می باشد که برای به تصویر کشیدن عظمت و مقام امام، همین منقبت کافی است."
📒 مطالب السؤول، محمد بن طلحه شافعی، ص٣٠٣و٣٠۵.
32.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غریب و تنها نیمه جونه ، آسمونم روضه خونه
حاج سید مجید بنی فاطمه
شهادت امام جواد علیه السلام 1397
@sibtayn