eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 بیان: مرحوم آیت الله بهجت: از اجنه آمدند و به امام‌ حسین علیه‌السلام گفتند اگر اجازه بدهی همین‌جا هنوز نرسیده به کربلا ما مخالفین شما را هلاکشان می‌کنیم، بدون اینکه اصلاً جنگی بشود، امام‌ حسین علیه‌السلام فرمودند: والله، من از شما قدرتم بیشتر است❗️ ✅ اما اگر من کشته نشوم، این خلق منکوس یعنی ملعون با چه‌ چیز امتحان می‌شوند⁉️ پیر مردی بود، من خودم او را دیدم و اصالتاً نزدیک به محل ما بود و میگفت: داشتم می‌خوابیدم، دیدم غلغله‌ای برپاست، گفتم: چه غلغله‌ای هست⁉️ گفتند: زعفر جنی، همانی که آمده بود برای یاری امام‌ حسین علیه‌السلام همین حالا وفات کرده است! بنده از طریق دیگری هم شنیده بودم که ۲۰ سال قبل آمده بودند و درِ بعضی از خانه‌ها را زده بودند که زعفر - رضوان ‌الله‌ علیه - وفات کرد! آن پیرمرد می‌گوید: پرسیدم جانشین دارد؟ گفتند: بله، جانشین هم دارد و اسم پسرش که جانشین پدر است «کامل» است❗️ اجنه هم عمرشان یک سال، دو سال، ده سال، صد سال نیست❗️ ✅ بنا نبود که حضرت سیدالشهدا علیه السلام از راه خرق عادت و معجزه پيروز شود وگرنه يك نفر هم لازم نبود چون خود حضرت به تنهایی كافى بود❗️ هدف امتحان مخلقوقات از راه تشریع بود - تا جایی که امام سجاد عليه السلام با آن حال - بیماری و شدت ناتوانی در حال مریضی -باز براى ترويج از مرام و مسلك سيدالشهدا عليه السلام عصا و شمشير به دست میگيرد!!(3) ------------------------- 1 - علم و قدرت ائمه علیهم السلام به اذن خداوند متعال و به فرموده ی آیات و احادیث قدسی «عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی»؛ کلیات حدیث قدسی ج۱ ص۷۰۹ «ابن آدم أنا غنی لا أفتقر أطعنی فیما أمرتک أجعلک غنیا لا تفتقر یا ابن آدم أنا حی لا أموت أطعنی فیما أمرتک أجعلک حیا لا تموت یا ابن آدم أنا أقول للشی‏ء کن فیکون، أطعنی فیما أمرتک أجعلک تقول لشی‏ء کن فیکون‏»؛(بحارالانوار، ج 90، ص 376؛ حلی، ابن فهد، عدة الداعی، ص 310، دارالکتاب الاسلامى، 1407 ق). 2 - علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 44، ص 330، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404ق./ اللهوف - الصفحه 41 الناشر: أنوار الهدى - قم 3 - رحمت واسعه - صفحه ۶۵ و ۱۰۶. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت ادم علیه السلام اولین مستمع روضه حضرت سید الشهدا علیه السلام بوده استاد بندانی نیشابوری @Sibtayn
◾️▪️از اشعار امیرالمومنین علیه‌السلام در رثای سیدالشهداء علیه‌السلام 🔸انگار خودم و فرزندانم را در میدان کربلا می‌بینم ؛ محاسن ما با خون خضاب می‌شود همانطور که لباس‌های عروس خضاب می‌شود ؛ رحمت خدا بر قیام‌کننده ما...حسین من! او انتقام من و تو را خواهد گرفت، پس بر غم‌ها صبور باش... آنجاست که دیگر عذرخواهی برای ظالمان سودی ندارد. کَأَنِّی بِنَفْسِی وَ أَعْقَابِهَا وَ بِالْکَرْبَلَاءِ وَ مِحْرَابِهَا فَتُخْضَبُ مِنَّا اللِّحَی بِالدِّمَاءِ خِضَابَ الْعَرُوسِ بِأَثْوَابِهَا ... سَقَی اللَّهُ قَائِمَنَا صَاحِبَ الْقِیَامَةِ وَ النَّاسُ فِی دَأْبِهَا هُوَ الْمُدْرِکُ الثَّأْرِ لِی یَا حُسَیْنُ بَلْ لَکَ فَاصْبِرْ لِأَتْعَابِهَا ... هُنَالِکَ لَا یَنْفَعُ الظَّالِمِینَ قَوْلٌ بِعُذْرٍ وَ إِعْتَابِهَا 📔بحارالأنوار ج۴۴ ص۲۶۹ @Sibtayn
جلد سوم کتاب منتخب التواریخ تاریخ حضرت سید الشهداء امام حسین علیه السلام کتاب گرانسنگ منتخب التواريخ، تألیف محمد هاشم خراسانی، از جمله منابع تاریخی که در بردارنده تاریخ صدر اسلام تا سده چهارم هجری قمری است. این کتاب به زبان فارسی و مشتمل بر شرح حال معصومین (علیهم السلام)، امامزادگان و اصحاب ایشان می باشد. همچنین مؤلف (رحمه الله) حکایات و حوادث تاریخی مختلفی را با هدف موعظه و ارشاد مردم بازگو می کند. در این کتاب خواننده با انبوهی از گزارش های تاریخی و حتی پندها و حکایات شیرین مواجه می شود . این شیوه با سبک قرآن کریم در بیان قصه های تاریخی، نزدیکی بیشتری دارد . بنابراین می توان «منتخب التواریخ» را دائره المعارفی از اطلاعات پراکنده تاریخی، عرفانی، اخلاقی ، رجالی و ادبی دانست که بر اساس شیوه ای بین " جمع آوری کشکول وار " و " تالیف منظم " نگاشته شده است. جلد سوم این کتاب در نسخه اصلی منتخب التواریخ در ردیف باب پنجم قرار گرفته و به معصوم پنجم اختصاص یافته است . لازم به ذکر است برای بازنگری و پژوهش در این کتاب مراحل متعدد تحقیقی سپری شده است و برای هر موضوع از متون عربی و فارسی آن ، صدها منبع گوناگون در علوم مختلف بررسی و مورد مطالعه قرار گرفت . مستند سازی یکی از ماموریت های اساسی کار بود و ترجمه متون عربی ، شامل آیات قرآن و روایات و اقوال و گزارش های تاریخی با دقت کامل انجام شد . مطالب این جلد در قالب 12 فصل و یک خاتمه تنظیم شده و در 584 صفحه قطع وزیری و با جلد گالینگور به چاپ رسیده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️لحظه تعویض پرچم گنبد مطهر حرم امام حسین(ع) و حال و هوای بین‌الحرمین😭
حسین علیه السلام در سقیفه به شهادت رسید ابو بصير از امام صادق عليه السّلام روايت كند در تفسير گفتار خداى عز و جل: «مٰا يَكُونُ مِنْ نَجْوىٰ ثَلاٰثَةٍ إِلاّٰ هُوَ رٰابِعُهُمْ وَ لاٰ خَمْسَةٍ إِلاّٰ هُوَ سٰادِسُهُمْ وَ لاٰ أَدْنىٰ مِنْ ذٰلِكَ وَ لاٰ أَكْثَرَ إِلاّٰ هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مٰا كٰانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمٰا عَمِلُوا يَوْمَ اَلْقِيٰامَةِ إِنَّ اَللّٰهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » 📖سوره مجادله : ایه 7 «رازگوئى سه نفرى نباشد جز آنكه خدا چهارمين آنهاست و نه پنج نفرى جز آنكه خدا ششمين آنها است و نه كمتر از اين و نه بيشترى هست جز آنكه هر كجا باشند خدا نزد آنها است، آنگاه روز رستاخيز از كارهائى كه كرده‌اند آگاهشان سازد كه براستى خدا بهمه چيز دانا است» فرمود: اين آيه در بارۀ فلان و فلان و ابو عبيدۀ جراح و عبد الرحمن بن عوف و سالم مولى ابو حذيفه و مغيرة بن شعبة نازل شد آنگاه كه ميان خود نامۀ نوشتند و هم عهد گشته و توافق كردند كه اگر محمد (صلّى الله عليه و آله) از دنيا رفت هرگز نگذارند خلافت در بنى هاشم قرار گيرد، پس خداى تعالى اين آيه را در شأن آنها نازل فرمود. گويد: عرض كردم: گفتار خداى عز و جل (چيست كه فرمايد): «أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَإِنّٰا مُبْرِمُونَ `أَمْ يَحْسَبُونَ أَنّٰا لاٰ نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْوٰاهُمْ بَلىٰ وَ رُسُلُنٰا لَدَيْهِمْ يَكْتُبُونَ » 📖سورۀ زخرف آيۀ 79-80 «آيا مگر كارى را استوار كرده‌اند كه ما هم استواركنان هستيم، يا پندارند كه ما نهان گفتن و راز گفتنشان را نميشنويم، چرا و فرستادگان ما كه همراه آنانند مينويسند» فرمود: اين دو آيه نيز در بارۀ آنها در همان روز نازل گشت. امام صادق عليه السّلام فرمود: شايد تو عقيده دارى كه بجز روز كشته شدن حسين عليه السّلام روزى (در شومى) مانند آن روزى كه اين نامه در ميان آنها نوشته شد هست‌؟ (نه چنين روز شومى نبود) و اين چنين در علم خداى عز و جل گذشته بود و خدا هم پيامبر خود را بدان آگاه كرده بود كه اگر اين نامۀ (ننگين) نوشته شود حسين عليه السّلام كشته خواهد شد و زمامدارى و حكومت از دست بنى هاشم بيرون خواهد رفت و همۀ اينها هم شد. 📚الکافي ج۸ ص۱۷۹ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «مٰا يَكُونُ مِنْ نَجْوىٰ ثَلاٰثَةٍ إِلاّٰ هُوَ رٰابِعُهُمْ وَ لاٰ خَمْسَةٍ إِلاّٰ هُوَ سٰادِسُهُمْ وَ لاٰ أَدْنىٰ مِنْ ذٰلِكَ وَ لاٰ أَكْثَرَ إِلاّٰ هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مٰا كٰانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمٰا عَمِلُوا يَوْمَ اَلْقِيٰامَةِ إِنَّ اَللّٰهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » قَالَ نَزَلَتْ هَذِهِ اَلْآيَةُ فِي فُلاَنٍ وَ فُلاَنٍ وَ أَبِي عُبَيْدَةَ اَلْجَرَّاحِ وَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ وَ سَالِمٍ مَوْلَى أَبِي حُذَيْفَةَ وَ اَلْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ حَيْثُ كَتَبُوا اَلْكِتَابَ بَيْنَهُمْ وَ تَعَاهَدُوا وَ تَوَافَقُوا لَئِنْ مَضَى مُحَمَّدٌ لاَ تَكُونُ اَلْخِلاَفَةُ فِي بَنِي هَاشِمٍ وَ لاَ اَلنُّبُوَّةُ أَبَداً فَأَنْزَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِمْ هَذِهِ اَلْآيَةَ قَالَ قُلْتُ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَإِنّٰا مُبْرِمُونَ `أَمْ يَحْسَبُونَ أَنّٰا لاٰ نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْوٰاهُمْ بَلىٰ وَ رُسُلُنٰا لَدَيْهِمْ يَكْتُبُونَ » قَالَ وَ هَاتَانِ اَلْآيَتَانِ نَزَلَتَا فِيهِمْ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَعَلَّكَ تَرَى أَنَّهُ كَانَ يَوْمٌ يُشْبِهُ يَوْمَ كَتْبِ اَلْكِتَابِ إِلاَّ يَوْمَ قَتْلِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هَكَذَا كَانَ فِي سَابِقِ عِلْمِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَلَّذِي أَعْلَمَهُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنْ إِذَا كُتِبَ اَلْكِتَابُ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ وَ خَرَجَ اَلْمُلْكُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ @Sibtayn
روزیست اینکه حادثه کوس بلازده‌ست 1 روزیست اینکه حادثه کوس بلازده‌ست کوس بلا به معرکهٔ کربلا زده‌ست 2 روزیست اینکه دست ستم ، تیشه جفا بر پای گلبن چمن مصطفا زده‌ست 3 روزیست اینکه بسته تتق آه اهل بیت چتر سیاه بر سر آل عبا زده‌ست 4 روزیست اینکه خشک شد از تاب تشنگی آن چشمه‌ای که خنده بر آب بقا زده‌ست 5 روزیست اینکه کشتهٔ بیداد کربلا زانوی داد در حرم کبریا زده‌ست 6 امروز آن عزاست که چرخ کبود پوش بر نیل جامه خاصه پی این عزا زده‌ست 7 امروز ماتمی‌ست که زهرا گشاده موی بر سر زده ز حسرت و واحسرتا زده‌ست 8 یعنی محرم آمد و روز ندامت است روز ندامت چه ، که روز قیامت است 9 روح القدس که پیش لسان فرشته‌هاست از پیروان مرثیه خوانان کربلاست 10 این ماتم بزرگ نگنجد در این جهان آری در آن جهان دگر تیر این عزاست 11 کرده سیاه حله نور این عزای کیست خیرالنسا که مردمک چشم مصطفاست 12 بنگر به نور چشم پیمبر چه می‌کنند این چشم کوفیان چه بلا چشم بی‌حیاست 13 یاقوت تشنگی شکند از چه گشت خشک آن لب که یک ترشح از او چشمهٔ بقاست 14 بلبل اگر ز واقعه کربلا نگفت گل را چه واقعست که پیراهنش قباست 15 از پا فتاده است درخت سعادتی کزبوستان دهر چو او گلبنی نخاست 16 شاخ گلی شکست ز بستان مصطفا کز رنگ و بو فتاد گلستان مصطفا 17 ای کوفیان چه شد سخن بیعت حسین و آن نامه‌ها و آرزوی خدمت حسین 18 ای قوم بی‌حیا چه شد آن شوق و اشتیاق آن جد و هد درطلب حضرت حسین 19 از نامه‌های شوم شما مسلم عقیل با خویش کرد خوش الم فرقت حسین 20 با خود هزار گونه مشقت قرار داد اول یکی جدا شدن از صحبت حسین 21 او را به دست اهل مشقت گذاشتید کو حرمت پیمبر و کو حرمت حسین 22 ای وای بر شما و به محرومی شما افتد چو کار با نظر رحمت حسین 23 دیوان حشر چون شود و آورد بتول پر خون به پای عرش خدا کسوت حسین 24 حالی شود که پرده ز قهر خدا فتد و ز بیم لرزه بر بدن انبیا فتد 25 یا حضرت رسول حسین تو مضطر است وی یک تن است و روی زمین پر ز لشکر است 26 یا حضرت رسول ببین بر حسین خویش کز هر طرف که می‌نگرد تیغ و خنجر است 27 یا حضرت رسول ، میان مخالفان بر خاک و خون فتاده ز پشت تکاور است 28 یا مرتضا ، حسین تو از ضرب دشمنان بنگر که چون حسین تو بی‌یار و یاور است 29 هیهات تو کجایی و کو ذوالفقار تو امروز دست و ضربت تو سخت درخور است 30 یا حضرت حسن ز جفای ستمگران جان بر لب برادر با جان برابر است 31 ای فاطمه یتیم تو خفته‌ست و بر سرش نی مادر است و نی پدر و نی برادر است 32 زین العباد ماند و کسش همنفس نماند در خیمه غیر پردگیان هیچ کس نماند 33 یاری نماند و کار ازین و از آن گذشت آه مخدرات حرم ز آسمان گذشت 34 واحسرتای تعزیه داران اهل بیت نی از مکان گذشت که از لامکان گذشت 35 دست ستم قوی شد و بازوی کین گشاد تیغ آنچنان براند که از استخوان گذشت 36 یا شاه انس و جان تویی آن کز برای تو از صد هزار جان و جهان می‌توان گذشت 37 ای من شهید رشک کسی کز وفای تو بنهاد پای بر سر جان وز جهان گذشت 38 جانها فدای حر شهید و عقیده‌اش که آزاده وار از سر جان در جهان گذشت 39 آنرا که رفت و سر به ره به ذوالجناح باخت این پای مزد بس که به سوی جنان گذشت 40 وحشی کسی چه دغدغه دارد ز حشر و نشر کش روز نشر با شهدا می‌کنند حشر وحشی بافقی @Sibtayn
عزاداری در قران «وَ تَوَلَّى‏ عَنْهُمْ وَقَالَ يَأَسَفَى‏ عَلَى‏ يُوسُفَ وَ ابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ‏» ترجمه: یعقوب از برادران روى گرداند و گفت: اى دریغا بر یوسف، پس اندوه خود را فرو مى‏خورد تا آنكه دو چشمش از اندوه سفید و نابینا شد. 📖(سوره یوسف، آیه ۸۴) ✍️ حتی از ظاهر آیه نیز پیداست که یعقوب نبی در فراق و اندوه حضرت یوسف آنقدر گریه کرد و غصه خورد تا دو چشمش را از دست داد‌. 1️⃣ تفسیر شیعی: 🔸.....قَالَ يَعْقُوبُ: بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْراً فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اللّٰهُ أَنْ يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ثُمَّ تَوَلّٰى عَنْهُمْ وَ قٰالَ يٰا أَسَفىٰ عَلىٰ يُوسُفَ وَ ابْيَضَّتْ عَيْنٰاهُ مِنَ الْحُزْنِ يَعْنِي عَمِيَتَا مِنَ الْبُكَاءِ فَهُوَ كَظِيمٌ أَيْ مَحْزُونٌ وَ الْأَسَفُ أَشَدُّ الْحُزْنِ. یعنی چشمان یعقوب نبی از فرط اشک و حزن و اندوه از دست رفت. 📚 البرهان، ۳/۱۹۱ 🔸عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ،عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَر (عَلَيْهِ السَّلاَمُ): أَخْبِرْنِي عَنْ يَعْقُوبَ حِينَ قَالَ: اِذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَ أَخِيهِ أَ كَانَ عَلِمَ أَنَّهُ حَيٌّ وَ قَدْ فَارَقَهُ مُنْذُ عِشْرِينَ سَنَةً وَ ذَهَبَتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ؟ قَالَ:«نَعَمْ، عَلِمَ أَنَّهُ حَيٌّ» 👈 امام صادق علیه السلام فرمودند: یعقوب نبی با اینکه میدانست حضرت یوسف زنده است، بیست سال بر او گریه کرد و از فرط اشک و‌ حزن نابینا شد. 📚 البرهان، ۳/۱۹۵ 2️⃣ تفسیر مخالفین شیعه: 🔹 «و تَوَلَّى عَنْهُمْ و قالَ يا أَسَفى عَلى يُوسُفَ و ابْيَضَّتْ عَيْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ» وَ تَوَلَّى عَنْهُمْ وأعرض عنهم كراهة لما جاءوا به يا أَسَفى أضاف الأسف و هو أشدّ الحزن و الحسرة إلى نفسه... 👈 زمخشری درباره اندوه و حزن یعقوب نبی مینویسد: منظور از «أسف» در آیه، یعنی نهایت حزن و اندوه ‌و حسرت. 📚کشاف، ۲/۴۹۶ 🔹أَن جِبْرِيل عَلَيْهِ السَّلَام دخل على يُوسُف عَلَيْهِ السَّلَام فِي السجْن فَعرفهُ فَقَالَ لَهُ: أَيهَا الْملك الْكَرِيم على ربه هَل لَك علم بِيَعْقُوب قَالَ نعم قَالَ: مَا فعل قَالَ: ابْيَضَّتْ عَيناهُ من الْحزن عَلَيْك قَالَ: فَمَاذَا بلغ من حزنه قَالَ: حزن سبعين مثكلة قَالَ: هَل لَهُ على ذَلِك من أجر قَالَ: نعم‌ أجر مائَة شَهِيد. 👈 حاصل آنکه سیوطی روایت کرده که: جبرئیل بر یوسف نبی در زندان نازل شد و یوسف نبی از او پرسید: آیا از پدرم یعقوب باخبری؟ گفت آری، از فرط اشک ‌و حزن بر تو نابینا شده است. سپس پرسید آیا بخاطر اشک و حزن اجری هم میبرد؟ جبرئیل گفت آری، اجر صد شهید. 📚 الدرالمنثور، ۴/۵۶۹ @Sibtayn
بازهم محشری از گریه به پا کرد حسین دل ما را ز غم و درد جدا کرد حسین من کجا روضه کجا؟! معرفت آقا بود من حواسم به خودم بود، صدا کرد حسین به بهشتی که خدا داد نیانداخت نگاه رفت با گریه کن خویش صفا کرد حسین من شکستم دل او را، دل من را نشکست این‌همه سال مراعات مرا کرد حسین گریه‌ام نور به قبر همه امواتم شد دِین بر گردن ما بود...، ادا کرد حسین نام ما را ته مقتل به زبان آورده خون آن حنجره را ضامن ما کرد حسین من حسینی شده‌ی دست امام حسنم نام ما را حسن آورد، دعا کرد حسین چاردیواری این روضه خود شش‌گوشه ست کربلا را وسط روضه بنا کرد حسین اربعین کاش بگویم به همه در صحنش... حاجتم کرببلا بود، روا کرد حسین ** خواهرش رفت اسیری و خودش بر سر نی هرچه را داشت در این راه فدا کرد حسین @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمود کریمی صد بار اگر علقمه را فتح کنم؛ هربار دوباره تشنه برمیگردم @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬وقتی غمت همیشه به عالم مقدس است 🎤حاج سید مجید بنی فاطمه ✏️مصطفی متولی 🔺شب اول محرم الحرام ۱۴۴۵ 📌حسینیه ریحانه الحسین سلام الله علیها ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات آیا اصحاب امام حسین لات و کفتر باز بودند؟ حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
📜امام رضا علیه السلام : چون ماه محرم می رسید کسی پدرم علیه السلام را خندان نمی دید . غم و اندوه بر او چیره بود تا آن که ده روز می گذشت . روز دهم روز سوگواری و اندوه و گریه او بود . 📚الأمالی (للصدوق) ج1 ص 128 ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
آیا می دانید چگونه ثواب عزاداری امام زمان علیه السلام در محرم نصیبمان می شود ؟ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله : ‌ مَنْ عَزَّى مُصَاباً كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْتَقِصَ مِنْ أَجْرِ الْمُصَابِ شَيْئاً. هرکس به عزاداری تسلیت بگوید، به اندازه اجر آن عزادار بدون این که از اجر او کاسته شود به تسلیت گوینده اجر داده می شود. 📜الكافی، ج ۳ ص ۲۰۵ ▪️در عزاداری ها به صاحب این عزا امام زمان عجل الله تعالی فرجه اینگونه تسلیت بگوییم آجَرَکَ الله یا بَقیَّهَ الله فی مُصیبَة جَدِّکَ الحُسین علیه السلام" @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬زندگیم ... 🎤کربلایی حسن عطایی 🔺شب اول محرم الحرام ۱۴۴۵ 📌هیئت خادم الرضا قم ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کسی مثل تو نمیشه ، به دل طوفانی بی ساحل من قراری حسین 🎤حاج حسین سیب سرخی 🔺شب اول محرم الحرام ۱۴۴۵ 📌هیئت روضه العباس (ع) تهران ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مسلم با ماست 🎤حجت الاسلام حامد کاشانی 🔺شب اول محرم الحرام ۱۴۴۵ 📌حسینیه ریحانه الحسین سلام الله علیها ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
عاشقانت میفروشند عیش را, غم میخرند دل به پاى روضه میریزند ماتم میخرند *باز هم شیر حلال مادران تاثیر کرد* بچه ها دارند از بازار پرچم میخرند مثل خاروخس در این سیل به راه افتاده ایم *باز درهم آمدیم و باز درهم میخرند* ماه ها در یک طرف ماه محرم یک طرف بیشتر از ماه ها ماه محرم میخرند اشک ما اینجا فقط این قدر قیمت یافته ورنه جاى دیگرى عرضه کنى کم میخرند تا تو را داریم ما, داراترین عالمیم بچه هاى ما در این خانه حاتم میخرند این طرف گریان شدیم و آن طرف آباد شد اشک کالایى ست که در هر دو عالم میخرند گریه بر مظلوم تکوینا تقرب آور است در حسینیه مرا,حتى نخواهم, میخرند مطمئنا روضه اى یا گریه اى در کار هست هر کجا عصیانى از فرزند آدم میخرند عده اى دم میدهند و عده اى دم میزنند پنج تن هم این وسط دارند از دم میخرند *گریه کن زهراست,ما تنها سیاهى لشگریم* باز با این حال شکل گریه را هم میخرند اولین گریه کن مسلم رسول الله بود گریه بر دندان مسلم را مسلم میخرند علی اکبر لطیفیان @Sibtayn
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬روضه 🎤 حاج حیدر خمسه 🔺شب اول محرم الحرام ۱۴۴۵ 📌 مسجد حضرت امیر (ع) ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ روضه حزین ریحانه کربلا رقیه بنت الحسین سلام الله علیهما استاد بندانی نیشابوری @Sibtayn