فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از اعمال مهم شب جمعه
حجت الاسلام فرحزاد
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت حضرت صدیقه طاهره به روایت مرحوم کلینی رحمة الله علیه
@Sibtayn
خطبه امام حسن مجتبی علیه السلام پس از جنگ جمل
محمد بن سيرين از تعدادى از بزرگان بصره روايت مىكند كه مىگفتند:
هنگامى كه امير مؤمنان على بن ابى طالب عليه السّلام از جنگ جمل فراغت يافت بيمار گشت و روز جمعه فرا رسيد پس به فرزندش حسن عليه السّلام فرمود:فرزندم حركت كن و با مردم نماز جمعه بهپا دار.
پس امام حسن عليه السّلام به سوى مسجد آمد و هنگامى كه بر فراز منبر قرار گرفت ستايش خدا را گفت و سپاس او را بهجاى آورد
و بر وحدانيت خدا گواهى داد و بر فرستاده خدا درود فرستاد پس فرمود:
اى مردم!به درستى كه خداوند از ما براى پيامبرى خود اختيار نمود و ما را بر آفريدگان و مخلوقاتش برگزيد و كتاب و وصيش را بر ما فرو فرستاد و به خدا سوگند هيچ كس حقى از حقوق ما را نمىكاهد مگر آنكه خداوند در دنيا و آخرت از[بهره]او خواهد كاست و هيچ غلبه و تسلطى بر ما نيست مگر آنكه سرانجام از آن ماست«و هرآينه خبر آن را به زودى خواهيد دانست»
📖[ص، :آيۀ 88]
پس با مردم نماز جمعه گزارد و سخنش به پدرش رسيد پس هنگامى كه به سوى پدرش بازگشت على عليه السّلام به او نگريست و نتوانست كه اشك خود را نگه دارد تا بر گونهاش روان نگردد سپس حسن عليه السّلام را به خود نزديك كرد ميان دو چشمش را بوسيد و فرمود:پدر و مادرم به فدايت
«دودمانى كه بعضى از بعضى ديگر هستند و خداوند شنوا و داناست.»
📖[آل عمران :آيۀ 34]
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِيرِينَ ، قَالَ: سَمِعْتُ غَيْرَ وَاحِدٍ مِنْ مَشِيخَةِ أَهْلِ اَلْبَصْرَةِ يَقُولُ:
لَمَّا فَرَغَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) مِنْ حَرْبِ أَصْحَابِ اَلْجَمَلِ لَحِقَهُ مَرَضٌ وَ حَضَرَتِ اَلْجُمُعَةُ، فَقَالَ لاِبْنِهِ اَلْحَسَنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : اِنْطَلِقْ يَا بُنَيَّ فَجَمِّعْ بِالنَّاسِ.
فَأَقْبَلَ اَلْحَسَنُ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) إِلَى اَلْمَسْجِدِ،
فَلَمَّا اِسْتَقَلَّ عَلَى اَلْمِنْبَرِ حَمِدَ اَللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ وَ تَشَهَّدَ وَ صَلَّى عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، ثُمَّ قَالَ:
أَيُّهَا اَلنَّاسُ، إِنَّ اَللَّهَ اِخْتَارَنَا لِنُبُوَّتِهِ، وَ اِصْطَفَانَا عَلَى خَلْقِهِ وَ بَرِيَّتِهِ، وَ أَنْزَلَ عَلَيْنَا كِتَابَهُ وَ وَحْيَهُ، وَ اَيْمُ اَللَّهِ لاَ يَنْتَقِصُنَا أَحَدٌ مِنْ حَقِّنَا شَيْئاً إِلاَّ اِنْتَقَصَهُ اَللَّهُ فِي عَاجِلِ دُنْيَاهُ وَ آجِلِ آخِرَتِهِ، وَ لاَ يَكُونُ عَلَيْنَا دَوْلَةٌ إِلاَّ كَانَتْ لَنَا اَلْعَاقِبَةُ «وَ لَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ»
.
ثُمَّ جَمَّعَ بِالنَّاسِ، وَ بَلَغَ أَبَاهُ كَلاَمُهُ، فَلَمَّا اِنْصَرَفَ إِلَى أَبِيهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) نَظَرَ إِلَيْهِ فَمَا مَلَكَ عَبْرَتَهُ أَنْ سَالَتْ عَلَى خَدَّيْهِ، ثُمَّ اِسْتَدْنَاهُ فَقَبَّلَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ، وَ قَالَ: بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي «ذُرِّيَّةً بَعْضُهٰا مِنْ بَعْضٍ وَ اَللّٰهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» .
📖الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۱۰۳
@sibtayn
فرمانروایی که برای خریدن لباس شمشیرش را فروخت
🔸ابو رجاء خاطرهای را از امیرالمؤمنین علیهالسلام اینچنین نقل میکند که روزی حضرت شمشیری را به بازار آوردند و فرمودند:
چه کسی این شمشیر را از من میخرد؟ قسم به آن که جانم در دست اوست، اگر بهای خرید یک لنگ (از جیب خودم، نه بیت المال) را داشتم آن را نمیفروختم.»
من به ایشان عرض کردم که یک لنگ را نسیه به شما میفروشم؛ و بهای آن را زمانی که سهم خود از بیت المال را دریافت کردید، میگیرم.
ابورجا لباسی برای امیرالمومنین خرید!
زمانی که ایشان سهم خود را(مثل بقیه مردم) از بیت المال برداشتند، بهای پیراهن را بازگرداندند.
روى مجمع عن أبي رجاء قال أخرج علي علیه السلام سيفا إلى السوق فقال من يشتري مني هذا فو الذي نفس علي بيده لو كان عندي ثمن إزار ما بعته
فقلت له أنا أبيعك إزارا و أنسئك ثمنه إلى عطائك فدفعت إليه إزارا إلى عطائه فلما قبض عطاءه دفع إلي ثمن الإزار .
📚شرح نهج البلاغة : ابن ابي الحديد ج: 2ص : 200
@sibtayn
◼️ سیّد حمیری متوفای ۱۷۳ هجری قمری، از شُعَرای بزرگ شیعه و معاصر امام صادق عليه السّلام، در مصيبت حضرت زهرا سلام الله علیها، سروده:
ضُرِبَتْ وَ اهْتُضِمَتْ مِنْ حَقِّهَا
وَ أُذِيقَتْ بَعْدَهُ طَعْمَ السّلعِ
قَطَعَ اللهُ يَدَيْ ضَارِبِهَا
وَ يَدَ الرَّاضِي بِذَاكَ المتبعِ
لا عَفَى اللهُ لَهُ وَ لَا
كَفَّ عَنْهُ هَوْلَ يَوْمِ المُطَّلَعِ.
#ترجمه : زهرا را زدند و حقّش را ربودند و پس از آن، طعم جراحت و زخم را به او چشاندند. بريده باد دست ضاربِ او و كسى كه راضى و پيرو او باشد ، خدای از او نگذرد و او را از هول روز قيامت باز ندارد.
📙 مأساة الزهرا، ج ٢ ص ١۶
@sibtayn
قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
يَا دَاوُدُ إِنَّ اَلْحَرَامَ لاَ يَنْمِي وَ إِنْ نَمَى لاَ يُبَارَكُ لَهُ فِيهِ وَ مَا أَنْفَقَهُ لَمْ يُؤْجَرْ عَلَيْهِ وَ مَا خَلَّفَهُ كَانَ زَادَهُ إِلَى اَلنَّارِ .
داوود صرمى گويد: امام ابو الحسن عليه السّلام فرمود:
اى داوود! به راستى كه حرام رشد نمىكند و اگر هم رشد كند خداوند بدان بركت نمىدهد، و هرچيز حرامى را كه كسى انفاق كند اجر و پاداشى در برابرش نمىگيرد و هر چه باقى بگذارد نيز توشه او براى رفتن به آتش دوزخ است.
📚الکافي ج۵ ص۱۲۵
@sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
☑️ وصیّتهای صدّیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها به حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام
⚫️تبلور شدّت تنفّر و انزجار #حضرت_زهرا علیهاالسلام از آن دو ملعون ازل و ابد در وصیّت آن حضرت به #امیرالمؤمنین علیهالسلام
🌐 حجةالاسلام والمسلمین استاد_معاونیان
@Sibtayn
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬تو هم تا نفس داشتی سوختی
🎙مجید تال
🔺سوگواره شعر فاطمی 1401
📌قم ، غمخانه بی بی شهربانو (سلام الله علیها)
#مجید_تال
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_علیها_السلام
#فاطمیه
#شعر_فاطمی
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
💎سئِلَ الإمَامُ الصَّادِقُ عَلَيهِالسَّلامُ عَن مَعنَى حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَلِ فَقَالَ: خَيرُ العَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ وَ وُلدِهَا.
از حضرت امام صادق عليهالسلام در مورد
معنای «حیّعلیخیرالعمل» سوال شد،
ایشان فرمودند: خیر العمل نیکی به حضرت فاطمه سلاماللهعلیها و فرزندان ایشان است.
📖 بحارالأنوار، ج ۴۳، ص ۴۴
@Sibtayn
❁﷽❁
ضربه بسیار شدید به پهلو
1️⃣ «ابوبکر بن ابی دارم» امام، حافظ و محدثی فاضل در نزد اهل سنت است. او در آخر عمرش، بارها روایت زیر را، برای شاگردانش درس میداده است:
♦️«...أَنَّ عُمر رفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً...»
📚سير أعلام النبلاء، ذهبی، ج30، ص: 78
2️⃣ تمام سخن در معنی «رفس» است. «خلیل بن احمد فراهیدی» امام اعظم در علم لغت، این واژه را اینگونه معنی میکند:
🔸«... الصَّدْمَةُ بالرِّجْلِ في الصَّدْر»
🔹«صدمه با لگد زدن به پهلوی کسی را «رفس» می گویند»
📚كتاب العين، ج7، ص: 246
3️⃣ با این حساب امام بزرگ اهل سنت، ابوبکر ابن ابی دارم اعتراف کرده است:
🔸 همانا عمر بن خطاب آنچنان لگدی به پهلوی فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد کرد که از شدت آن، #حضرت_محسن علیه السلام سقط شد.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ
حجت الاسلام ابوالقاسمی
@Sibtayn
🗓13 جمادی الاول
شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
بنا بر نقل پارهای از روایات، شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) 75 روز پس از شهادت جانگداز پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) یعنی در سیزدهم جمادیالاول سال 11 هـ .ق. واقع شد.
مرحوم کلینی در کافی شریف از امام صادق علیه السلام نقل می کند :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ مَكَثَتْ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ خَمْسَةً وَ سَبْعِينَ يَوْماً وَ كَانَ دَخَلَهَا حُزْنٌ شَدِيدٌ عَلَى أَبِيهَا وَ كَانَ يَأْتِيهَا جَبْرَئِيلُ فَيُحْسِنُ عَزَاءَهَا عَلَى أَبِيهَا وَ يُطَيِّبُ نَفْسَهَا وَ يُخْبِرُهَا عَنْ أَبِيهَا وَ مَكَانِهِ وَ يُخْبِرُهَا بِمَا يَكُونُ بَعْدَهَا فِي ذُرِّيَّتِهَا وَ كَانَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَكْتُبُ ذَلِكَ .
امام صادق عليه السّلام فرمود:به راستى فاطمه عليها السّلام پس از پدرش هفتاد و پنج روز زنده ماند،بخاطر اندوه شديدى كه پس از مرگ پدر برايش پيش آمد،
جبرئيل نزد او مىآمد و نسبت به پدرش،به او سرسلامتى مىداد و او را دلگرم مىكرد و از حال پدرش و جاى او،به او گزارش مىداد و آنچه كه در آينده براى نسل او پيش مىآيد او را باخبر مىكرد و على عليه السّلام آنها را مىنوشت.
📚الکافي ج۱ ص۴۵۸
@Sibtayn
🔥دستور هجوم به خانه وحی
« أبوالفداء » مورخ شهیر اهل سنت در قرن هفتم و هشتم در کتاب «المختصر فی اخبار البشر» در موضوع برخورد خلفا با کسانی که بیعت نکردند، مینویسد:
ابوبکر، عمر را به سوی علی و همراهانش فرستاد تا آنان را از خانه فاطمه سلام الله علیها بیرون کند و به او گفت: اگر بیعت نکردند، با آن ها بجنگ؛ سپس عمر با مشعلی از آتش، به سمت خانه رفت تا آن جا را بسوزاند. وقتی فاطمه سلام الله علیها او را دید، به او فرمود: ای پسـر خطـاب کجا می آیی؟! آیا می خواهی خانه ما را آتش بزنی؟
عمر گفت: آری (یا آتش می زنم) یا این که باید داخل شوید در آنچه امت در آن داخل شدند (بیعت کنید).
« ثمّ انّ ابابكر بعث عمر بن خطاب الي عليٍ ومن معه ليخرجهم من بيت فاطمة (رضي اللَّه عنها) وقال:
ان ابي عليك فقاتلهم،
فاقبل عمر بشي ء من نار علي ان يضرم الدار، فلقيته فاطمة (رضي اللَّه عنها) وقالت:
الي اين يابن الخطّاب؟ ! أجئت لتحرق دارنا؟ !
قال: نعم، او يدخلوا فيمادخل فيه الامّة. »
📚ابوالفداء، تاريخ ابي الفداء ج 1 ص 156. دار المعرفة، بيروت.
@Sibtayn
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه عیادتی...
استاد بندانی نیشابوری
#سخنرانی #اهل_بیت #روضه
#مقتل #تاریخ #فایل_صوتی
#حضرت_زهرا #سلام_الله_علیها
#فاطمیه #بندانی_نیشابوری
کانال رسمی استاد #بندانی
@moshabber
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ماجرای هیزم های پشت در خانه حضرت زهرا علیها السلام
🎙استاد بندانی
🔺شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام
📌هیئت ام ابیها قم 1401
#استاد_بندانی
#روضه
#شهادت_حضرت_فاطمه_علیها_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
توجیهات بیثمر برای تبرئه خلیفه
در صحیح بخاری روایت شده است:
«فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا»
وقتی فاطمه (س) از دنیا رفت شوهرش علی (ع) او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواند. (صحيح البخاري، ج٥، ص١٣٩، دار طوق النجاة)
این گزارش چنان رسواکننده است که شارحان مجبور شدهاند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیانگویی شبیهتر است! برای نمونه:
۱. ابن حجر (۷۷۳_۸۵۲ق)
«وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا»
شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان میکرد بر او مخفی نمیماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!! (فتح الباري، ج٧، ص٤٩٤)
بلکه بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد.
۲. محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق)
«يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه...» (التحبير، ج٣، ص٧٦٥)
شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ناز] بیدار کند!!
أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است:
«وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» (المفهم، ج٣، ص٥٦٩)
بلکه این نصّ صریح بخاری و مسلم است و ربطی به رافضه ندارد! عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است:
«فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...»
فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت...
در روایات دیگر نیز علّت دفن شبانه به صراحت بیان شده است، برای نمونه :
«عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، وَعَمْرِو بْنِ دِينَارٍ أَنَّ حَسَنَ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَخْبَرَهُ، أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دُفِنَتْ بِاللَّيْلِ. قَالَ: فَرَّ بِهَا عَلِيٌّ مِنْ أَبِي بَكْرٍ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَيْهَا، كان بَيْنَهُمَا شَيْءٌ.
عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنْ حَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ مِثْلَهُ، إِلَّا أَنَّهُ قَالَ: أَوْصَتْهُ بِذَلِكَ.
عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ عَلِيًّا، دَفَنَ فَاطِمَةَ لَيْلًا وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ» (مصنف عبد الرزاق، ج۳ ص۵۲۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با امانت رسول خدا صلی الله علیه و اله چه کردند؟
حجت الاسلام معاونیان
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسارت بیشرمانه ابوبکر به حضرت صدیقه طاهره و مولانا امیرالمومنین علیهماالسلام
حجت الاسلام انصاریان
@Sibtayn
آیا می دانید اولین فحاشی و ناسزاگویی نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه زمانی و توسط چه کسی انجام شد؟
با عرض معذرت از ساحت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه و بزرگواران عزیز بابت انتشار این جسارات خدمت حضرت صدیقه طاهره و مولانا امیرالمومنین علیهماالسلام ، برای روشن تر شدن ابعاد غصب خلافت و شخصیت پیشوایان اهل تسنن مجبور به نشر این مطلب هستیم
«فَلَمَّا سمع اَبُوبَكر خطبتها شق عَلَيه مقالتها فصعد المنبر و قَالَ:
أَيُّهَا النَّاسُ، ماِ هَذِهِ الرعة إِلَي كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكفم، إنما هُوَ ثعالة شهيده ذنبه، مرب لِكُلِّ فتنة، هُوَ الَّذِي يقول:
كروها جذعة بعدما هرمت، يستعينون بالضعفة، و يستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إليها البغي … ثُمَّ نزل، فانصرفت فاطمة عَلَيْهَاالسَّلَام إِلَي منزلها.
قُلْت: قرأت هَذَا الكلام عَلي النقيب أَبِي يَحْيَي جَعْفَر بْنِ يَحْيَي بْنِ أَبِي زَيْد البَصْرِي و قلت لَه: بمن يعرض، فَقَالَ: بَلْ يصرح.
قُلْت: لو صرح لم أسألك. فضحك و قَالَ: بعلي بْنِ أَبِي طالب «عَلَيْهِ السَّلَام»، قُلْت: هَذَا الكلام كله لعلي يقوله قَالَ: نعم، إنه الملك يا بَنِي.
وقتی اَبُوبَكْر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت:
ای مردم، این گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟!
این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟
هر كس كه میشنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!»
پرورش دهنده تمام فتنهها اوست؛
اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!»
از ضعیفان كمک میخواهد و از زنان یاری میطلبد!
مانند ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنا بود.
سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا «عَلَيْهَاالسَّلَام» به منزلش رفت.
این روایت را برای نقیب أَبِی يَحْيَی جَعْفَر بْنِ يَحْيَی خواندم و پرسیدم، به چه كسی كنایه میزد؟
گفت: كنایه نمیزد، صریح صحبت میكرد!
گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمی پرسیدم!
خندید و گفت: به عَلی بْنِ أَبِی طالب!
به او گفتم: تمام این سخنان به عَلی بود؟
در پاسخ گفت آری ای فرزندم، بحث در مورد حکومت است.
📚شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة، ج ۱۶ ص ۱۲۶، تحقيق مُحَمَّد عَبْدِ الكريم النَّمِرِي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، لبنان
@Sibtayn
📢 اهانت به دختر ابابکر ممنوع است، امّا اهانت به دختر رسول اکرم صلی الله علیه و آله از روی مصلحت و إجتهاد است!!!!!
═✧❁﷽❁✧═
✍🏻 سیوطی عالِم مشهور و مهمِّ سُنّیان، کتابی دارد با عنوان «القام الحَجَر لمَن زَکی سابّ أبیبکر و عمر» یعنی: سنگ زدن به دهان کسی که بدگویی به ابوبکر و عمر را تزکیه و توجیه نماید.
در فصل سوّم آورده:
«شخصی گفته بود: من در شب زن را قسَم نمیدهم (در بحث شهود و يمين) اگرچه دختر ابوبکر صدّیق باشد. ( باید زن در روز و با رؤیت و حضور محارمش برای قسَم خوردن حاضر شود). بعضی از کسانی که ادّعای فقه داشتند هم گفتار آن شخص را تأیید کرده بودند. ابوالمطرف شعبی فرمود: «به خاطر این گفتارش باید به سختی او را بزنند و مدّت زیادی به زندان رود، و آن کسی که گفتار او را درست دانسته شایستهتر است به اینکه او را فاسق گویند تا فقیه، و باید ادب شود و فتوی و گواهی او مردود است. و این جَرْحی است در او که باید به سبب آن مبغوض و منفور باشد و بغض او در راهِ خدا و طاعت محسوب میشود.» وقتی که آن مدّعی نه ناسزا گفته و نه سخن به إشاره گفته است، بلکه فقط گفتار کسی را که إشاره نموده صحيح دانسته، شایسته ضرب و زندان انداختن باشد و فتوی و شهادت او قبول نشود و مبغوض دانسته شود، پس کسی که به دشنام دادن بپردازد به طریق أولی در فاسق بودنش تردیدی نیست، و اگر سبّ صحابه را جائز بداند در کافر بودنش حرفی نیست.»
📓القام الحَجَر لمَن زَکی سابّ أبیبکر و عمر فصل ۳ ص۶۶ - ۶۷
✍️ پینوشت: که آن نگونبخت فقط گفته: "اگر دختر ابابکر هم باشد، در اصل حکم تفاوتی ندارد." همین را گفته و بس!
امّا آقايان برایش کم نگذاشتند، ضرب و زندان و تفسیق و طرد را کمترین مجازاتش دانستهاند! ببینید چقدر اینها برای اصحاب رسول اکرم صلی الله علیه و آله احترام قائلند! چقدر مؤدبند! ولی دختر رسول اکرم صلی الله علیه و آله را تکذیب و تمسخر و إهانت کردند، و به بیت ایشان هجوم بردند و بعد گفتند إجتهاد و مصلحت إقتضاء میکرده!!!😡
ای کاش آقایان که تا این حدّ روی خلیفه اوّلشان و دخترش _ که معصوم هم نبودند _ غیرت و تعصّب دارند، مجازات این جسارات را تعیین میکردند:
«عمر هیزم طلبید و گفت: قسم به کسی که جان عمر در دست اوست یا خارج شوید و یا خانه را با همهی کسانی که در آن هستند به آتش میکشم. به عمر گفتند: در این خانه فاطمه است. گفت: هر چند فاطمه باشد، خانه را به آتش🔥 میکشم.»
📚 الامامة و السیاسة، تالیف ابن قتیبه دینوری، جلد ۱، صفحه ۲۰-۲۱
⁉️❔مجازات افرادی که چنین اهانت و جسارتهایی به اهل بیت رسول اکرم علیهم السّلام کردهاند، چیست؟! یا رسول اکرم و دخترش نزد شما به اندازه ابابکر و دخترش احترام ندارند ( که ندارند)، یا شما ناصبی هستید و بغض و کینه دارید (که دارید)، و إلّا کدام مسلمانی این غلطها را درباره بیت وحی و أهلش برمیتابد؟!
مسیحیان در روز #مباهله به محض رؤیت پنج تن اهل کساء، عقب کشیدند و تسلیم شدند و إهانتی نکردند! بعد چگونه میشود کسی مدّعی اسلام و محبّت رسول اکرم و اصحاب او باشد، ولی بدترین اهانتها را تصریحا و تلویحا به اهل بیت آن حضرت بنماید یا بپذیرد؟!
آیا آن منافقان بی دین از هیچ گونه دروغ، ظلم، زورگویی، بی ادبی و جسارت کوتاهی کردند؟برخی را اصلا نمیتوان مطرح کرد! چرا اینجا غیرت و تعصّب به خرج نمیدهید؟ یعنی پاره تن رسول الله که معصومه و صدّیقه و زکیّه بود، به اندازه #عایشه و فلان صحابی احترام و جایگاه ندارد؟!
➖➖➖➖➖
@borrhan
▫️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
🔻إذا مُدِحَ الفاجِرُ اهتَزَّ العَرشُ و غَضِبَ الرَّبُّ
🔺هرگاه بدكار ستوده شود، عرش بلرزد و پروردگار به خشم آيد.
📗تحف العقول ج۱ ص۴۶
@Sibtayn
چرا ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت ؟
🔘 ابنابىالحديد در جلد شانزدهم شرح نهج البلاغه داستان فدك را ذكر كرده و گفته:
☑️ از استادم على بن فارقى پرسيدم:
⁉️ آيا فاطمه عليهاالسلام در ادعاى خود راست میگفت؟
▪️ استاد در جواب گفت: آرى
⁉️ گفتم: پس چرا ابوبكر فدك را به او نداد، با اينكه وى را صادق و راستگو می شمرد؟!
✔️
استادم تبسم پر معنائى كرد و سخن دقیقی گفت، با اينكه او عادت به شوخى نداشت، گفت: اگر امروز فدك را به ادعاى فاطمه عليهاالسلام به او مىداد، فردا خلافت را براى همسرش ادعا مىكرد! و ابوبكر را از مقامش متزلزل مىساخت 🔹قال ابن ابي الحديد : سألت علي بن الفارقي مدرس المدرسة الغربية ببغداد فقلت له أ كانت فاطمة صادقة 🔸قال نعم 🔹قلت فلم لم يدفع إليها أبو بكر فدك و هي عنده صادقة ▫️ فتبسم ثم قال كلاما لطيفا مستحسنا مع ناموسه و حرمته و قلة دعابته 🔸 قال لو أعطاها اليوم فدك بمجرد دعواها لجاءت إليه غدا و ادعت لزوجها الخلافة و زحزحته عن مقامه و لم يكن يمكنه الاعتذار و الموافقة بشيء لأنه يكون قد أسجل على نفسه أنها صادقة فيها تدعي كائنا ما كان من غير حاجة إلى بينة و لا شهود 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۱۶، ص۲۳۶. @Sibtayn
♨️اعتراف ابن قتيبه دينوری از عُلمای بزرگ اهل تسنن به وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به دفن شبانه خویش به منظور جلوگیری از حضور ابوبکر در مراسم دفن.
👈حضرت زهرا سلام الله علیها سوگند ياد كرد كه هرگز با ابوبكر سخن نگويد. و وصيت كرد كه شبانه او را دفن كنند تا ابوبكر در مراسم دفن حضور نداشته باشد.
📚تأویل مختلف الحدیث، صحفه، ۵۶٣
@Sibtayn
انسان برتر است یا ملائکه ؟
●عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ (علیه السلام) فَقُلْتُ: الْمَلَائِكَةُ أَفْضَلُ أَمْ بَنُو آدَمَ؟
فَقَالَ: «قَالَ: أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام): «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رَكَّبَ فِي الْمَلَائِكَةِ عَقْلًا بِلَا شَهْوَةٍ وَ رَكَّبَ فِي الْبَهَائِمِ شَهْوَةً بِلَا عَقْلٍ وَ رَكَّبَ فِي بَنِي آدَمَ كِلَيْهِمَا فَمَنْ غَلَبَ عَقْلُهُ شَهْوَتَهُ فَهُوَ خَيْرٌ مِنَ الْمَلَائِكَةِ وَ مَنْ غَلَبَتْ شَهْوَتُهُ عَقْلَهُ فَهُوَ شَرٌّ مِنَ الْبَهَائِمِ.»»
●از عبدالله بن سنان نقل شده است:
از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: فرشتگان برتر هستند یا فرزندان آدم؟
حضرت فرمود: «امیر مؤمنان؛ علی بن ابی طالب فرمود:
«به راستی که خداوند عزّ و جلّ در فرشتگان؛ عقل را بدون شهوت قرار داده، و در حیوانات؛ شهوت را بدون عقل قرار داده و در فرزندان آدم؛ هر دو را ترکیب نموده است.
پس هرکس عقلش بر شهوتش غالب شود، او از فرشتگان بهتر است و هرکس شهوتش بر عقلش غالب شود، او از حیوانات بدتر است.»»
📚عللالشرائع/ج1/ص4
@Sibtayn