eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ثروت ابوبکر⁉️ ابوقحافه (پدر ابوبکر) برای خانه عبدالله بن جدعان مشتری آورده و در کوی و برزن مکه ندا سر می‌داد: هر کس طعام و یا فالوده میخواهد به خانه عبدالله بن جدعان برود! 📙المنمق في أخبار قريش ص ۳۷۲ 🔻شیخ مفید رحمه الله میفرماید: و لو كان له من السعة ما يتمكن به من صلة رسول الله ص و الإنفاق عليه و نفعه بالمال كما ادعاه الجاهلون لاغنى أباه ببعضه عن النداء على مائدة عبد الله بن جدعان‌ بأجرة على ذلك‌ بما يقيم به‌ رمقه و يستر به عورته بين الناس 📘الإفصاح في الإمامة، الشيخ المفيد، ص 213 اگر ابوبکر چنان اموالی داشت که با انفاق اموالش در جهت پیشرفت اسلام به پیامبر اعظم (صلی اللّه عليه وآله وسلم) کمک می کرد، همان گونه که نادانان ادعا می کنند، باید او در وهله اول پدر خود را از میهمان خانه عبداللّه بن جدعان نجات می داد تا بتواند لااقل کمی از ضعف خود بکاهد و یا لباسی برای پوشاندن عورت خود تهیه کند @Sibtayn
از امام باقر علیه السلام روایت شده که فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله برای توسعه رزق و روزی به حضرت زهرا سلام الله علیها این دعا را آموختند : اللَّهُ رَبُّنَا وَ رَبُّ كُلِّ شَيْ‏ءٍ مُنْزِلُ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ الْفُرْقَانِ فَالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوَى أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا أَنْتَ‏ الْأَوَّلُ‏ فَلَيْسَ‏ قَبْلَكَ‏ أَحَدٌ وَ أَنْتَ‏ الْآخِرُ فَلَيْسَ بَعْدَكَ أَحَدٌ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَيْسَ فَوْقَكَ أَحَدٌ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَيْسَ دُونَكَ أَحَدٌ اقْضِ عَنِّي الدَّيْنَ وَ أَغْنِنِي مِنَ الْفَقْرِ. 📚 بحار الأنوار ، ج ۹۲ ، ص ۲۹۷ . @Sibtayn
43.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشقم عشقای قدیم که موندگار بود امیر کرمانشاهی
احتجاج حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به حدیث غدیر حجت الاسلام روستایی (همراه تصویرمنبع) @Sibtayn
🔴عبادتهایی که برای آن عذاب می نویسند رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: کسی که کسبش حرام است خداوند هیچ كار خیرى را از او نمی‌ پذیرد، چه آن کارصدقه باشد چه آزاد كردن بنده؛ حج باشد یا عمره و خداوند متعال به عوض پاداش این كارها، گناه براى او ثبت می‌كند و آنچه پس از مرگش باقى میماند توشه دوزخ او خواهد بود.(1) امام صادق علیه السلام فرمود: اگر کسی با مالی که از راه حرام بدست آورده است عازم حج شود هنگامی که لبیک می گوید جواب رد به او میدهند که لَا لَبَّیْكَ وَ لَا سَعْدَیْكَ که این نشان از مردودی عمل اوست اما اگر مال او از راه حلال کسب شده باشد پاسخ مثبت به او داده می شود که لَبَّیْكَ وَ سَعْدَیْكَ و این نشان از قبولی عمل او خواهد بود.(2) امام علی علیه السلام در وصیت خود به امام حسن علیه السلام فرمود: به خدا سوگند به خدا سوگند به خدا سوگند کسی که ذره ای مال حرام بخورد در قیامت از رسول خدا صلی الله علیه و آله دور می افتد و از حوض کوثر نمی نوشد و مشمول شفاعت آن حضرت نمی گردد(3) 📚(1) ثواب ‏الأعمال، ص282 📚(2) الكافی، 5/124 📚(3)دعائم ‏الإسلام، 2/35 @Sibtayn
سزای سبک شمردن نماز در روايت آمده كه سرور زنان،فاطمه،دختر سرور پيامبران-كه درودهاى خداوند بر او و پدر و شوى و پسران اوصياء او باد-از پدر بزرگوارش حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله پرسيد: 🌹اى پدر جان!سزاى مردان و زنانى كه نماز را سبك بشمارند، چيست‌؟ ☘️فرمود:اى فاطمه،هر كس چه مرد باشد و چه زن،نمازش را سبك بشمارد،خداوند او را به پانزده مصيبت گرفتار مى‌نمايد: شش چيز در سراى دنيا،و سه چيز هنگام مرگ،و سه چيز در قبرش،و سه چيز در قيامت هنگام بيرون آمدن از قبر. ▫️مصيبتهايى كه در دار دنيا بدان مبتلا مى‌گردد عبارتند از: 1-خداوند،خير و بركت را از عمر او برمى‌دارد. 2-خداوند،خير و بركت را از روزى‌اش برمى‌دارد. 3-خداوند-عزّ و جلّ‌-نشانۀ صالحان را از چهرۀ او محو مى‌فرمايد. 4-در برابر اعمالى كه انجام داده پاداش داده نمى‌شود. 5-دعاى او به سوى آسمان بالا نمى‌رود و مستجاب نمى‌گردد. 6-هيچ بهره‌اى در دعاى بندگان شايستۀ خدا نداشته و مشمول دعاى آنان نخواهد بود. ▫️و مصائبى كه هنگام مرگ به او مى‌رسد بدين ترتيب است: 1-با حالت خوارى و زبونى جان مى‌دهد. 2-گرسنه مى‌ميرد. 3-تشنه جان مى‌سپارد،به گونه‌اى كه اگر آب تمام رودخانه‌هاى دنيا را به او بدهند،سيراب نگشته و تشنگى‌اش برطرف نخواهد شد. ▫️ و مصيبتهايى كه در قبرش بدان گرفتار مى‌گردد بدين قرار مى‌باشد: 1-خداوند فرشته‌اى را بر او مى‌گمارد تا او را در قبر نگران و پريشان نموده و از جايش بركند. 2-خداوند گور را بر او تنگ مى‌گرداند. 3-قبرش تاريك مى‌شود. ▫️و مصائبى كه در روز قيامت،هنگام بيرون آمدن از قبر،بدان مبتلا مى‌شود، عبارت است از: 1-خداوند فرشته‌اى را بر او مى‌گمارد تا در حالى كه مردم به او مى‌نگرند،او را به رو بر زمين بكشد. 2-سخت از او حساب مى‌كشند. 3-خداوند هرگز نظر رحمت به او ننموده و از بديها پاكيزه‌اش نمى‌گرداند،و براى او عذاب دردناكى خواهد بود. 📗فلاح السائل ج۱ ص۲۲ @Sibtayn
💎[المحاسن] النَّوْفَلِیُّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَالَ: غَرِیبَتَانِ کَلِمَةُ حُکْمٍ مِنْ سَفِیهٍ فَاقْبَلُوهَا وَ کَلِمَةُ سَفَهٍ مِنْ حَکِیمٍ فَاغْفِرُوهَا. 🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: دو چیز غریب است: سخن حکمت آمیز که از دهان بی خرد بیرون آید، آن را بپذیرید؛ و سخن نابخردی که از شخص حکیم سرزند، پس بر او ببخشید. 📖 محاسن،ص۲۳۰ 📖بحارالانوار، ج۲،ص۹۶،ح۴۰ @Sibtayn
انکار فضائل اهل بیت علیهم السلام 💎[الإختصاص] مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ أَبَانٍ الْأَحْمَرِ قَالَ قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام یَا أَبَانُ کَیْفَ یُنْکِرُ النَّاسُ قَوْلَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلَامُ لَمَّا قَالَ لَوْ شِئْتُ لَرَفَعْتُ رِجْلِی هَذِهِ فَضَرَبْتُ بِهَا صَدْرَ ابْنِ أَبِی سُفْیَانَ بِالشَّامِ فَنَکَسْتُهُ عَنْ سَرِیرِهِ وَ لَا یُنْکِرُونَ تَنَاوُلَ آصَفَ وَصِیِّ سُلَیْمَانَ عَرْشَ بِلْقِیسَ وَ إِتْیَانَهُ سُلَیْمَانَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یَرْتَدَّ إِلَیْهِ طَرْفُهُ أَ لَیْسَ نَبِیُّنَا صلی الله علیه و آله أَفْضَلَ الْأَنْبِیَاءِ وَ وَصِیُّهُ أَفْضَلَ الْأَوْصِیَاءِ أَ فَلَا جَعَلُوهُ کَوَصِیِّ سُلَیْمَانَ حَکَمَ اللَّهُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَنْ جَحَدَ حَقَّنَا وَ أَنْکَرَ فَضْلَنَا . 🔹 ابان احمر می گوید: حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: ابان! چگونه مردم قبول نمی کنند فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام را که فرمود: «اگر بخواهم همین پایم را بلند می‌کنم و بر سینه معاویه که در شام است می‌زنم و او را از تخت به زیر می‌اندازم» اما قبول دارند که آصف وصی سلیمان تخت بلقیس را قبل از یک چشم به هم زدن برای سلیمان آورد؟ مگر پیامبر ما بهترین پیامبران نیست و وصی او برترین اوصیاء؟ آیا او را مانند وصی سلیمان هم قرار نمی دهند؟ خداوند حکم کند بین ما و بین کسی که منکر حق ما است و مقام ما را ندیده گرفته است. 📖 الاختصاص،ص ۲۱۲ و ۲۱۳ 📖بحارالانوار، ج۲۷،ص۲۸،ح۹ @Sibtayn
کاش فال شب یلدای همه این بشود یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفتاب شب یلدای همه گریه ی پشت تمنای همه هیچ کس یاد غریبی تو نیست گریه کن جای خودت جای همه @Sibtayn
هر شبی در غم هجرت شب یلداست مرا @Sibtayn
رفت پاییز٬ به عشق تو و لبریزِ شعف محض پابوس تو ای کاش بیایم در صف همه دنبال انارِ شب یلدا و دلم مستِ انگور ضریحت شده ای شاه نجف! @Sibtayn
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، عَنْ آبَائِهِ (عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ) رَفَعَهُ، قَالَ: 💎قالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : إِنَّ اَللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) نَصَبَ عَلِيّاً عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ، ▫️فمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً، ▪️و مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً، ▫️و مَنْ جَهِلَهُ كَانَ ضَالاًّ، ▪️و مَنْ عَدَلَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ غَيْرِهِ كَانَ مُشْرِكاً، ▫️و مَنْ جَاءَ بِوَلاَيَتِهِ دَخَلَ اَلْجَنَّةَ ، 🔥و مَنْ جَاءَ بِعَدَاوَتِهِ دَخَلَ اَلنَّارَ . 💎رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمودند: همانا خداوند عزّتمند على را چون نشانه‌اى ميان خود و آفريدگانش قرار داد كه ▫️هركس او را بشناسد،مؤمن است ▪️ و هركس او را انكار كند كافر است. ▫️هركس او را نشناسد گمراه شده ▪️و هركس او را با ديگرى همسان بداند شرك ورزيده است. ▫️هركس به [لباس]دوستى او درآيد به بهشت مى‌رود 🔥و هركس به دشمنى با او بپردازد به دوزخ روانه مى‌شود. 📗الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۴۸۷ @Sibtayn
🔘 صلوات بر حضرت صديقه سلام الله عليها امام عسكري عليه السلام فرمودند : اللهُمَّ صَلِّ عَلى الصِّدِّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَنَبِيِّكَ وَأُمِّ أحِبَّائِكَ وَأصفيائِكَ الَّتي انتَجَبتَها وَفَضَّلتَها وَاختَرتَها عَلى نِساءِ العالَمِينَ، اللهُمَّ كُن الطَّالِبَ لَها مِمَّن ظَلَمَها وَاستَخَفَّ بِحَقِّها وَكُن الثَّائِرَ اللهُمَّ بِدَمِ أولادِها، اللهُمَّ وَكَما جَعَلتَها أُمَّ أئِمَّةِ الهُدى وَحَلِيلَةَ صاحِبِ اللِّواءِ وَالكَرِيمَةَ عِندَ المَلاءِ الأعلى فَصَلِّ عَلَيها وَعَلى أُمِّها صَلاةً تُكرِمُ بِها وَجهَ مُحَمَّدٍ (صلّى الله عليه و آله) وَتُقِرُّ بِها أعيُنَ ذُرِّيَّتِها، وَأبلِغهُم عَنّي في هذِهِ السَّاعَةِ أفضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامِ. 📚مصباح المتهجد ج١ ص٣٩٩
🔘خلاصه زهد در دو جمله... الإمام عليّ عليه السلام : الزُّهدُ كُلُّهُ بَينَ كَلِمَتَينِ مِنَ القُرآن ، قالَ اللّه سُبحانَهُ : «لِكَيْلاَ تَأْسَوْاْ عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلاَ تَفْرَحُواْ بِمَا ءَاتَاكُمْ»[٢٣ سوره حديد] ، ومَن لَم يَأسَ عَلَى الماضي ولَم يَفرَح بِالآتي فَقَد أخَذَ الزُّهدَ بِطَرَفَيهِ . امام علی عليه السلام فرمودند: تمام زهد در دو جمله از قرآن است؛ "تا بر آنچه از دستتان رفته تاسف نخورید" و "بر آنچه به شما رسیده شاد نگردید" [٢٣ سوره حديد] كسى كه بر گذشته افسوس نخورد و براى آنچه به دستش مى رسد ، شاد نشود ، هر دو جانب زهد (زهد كامل) را گرفته است. 📚نهج البلاغة حكمت ۴۳۹ @Sibtayn
نسخه ای برای پسر دار شدن عَنِ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يُقَالُ فِي اَلصَّبَاحِ وَ اَلْمَسَاءِ سُبْحَانَ اَللَّهِ سَبْعِينَ مَرَّةً أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ عَشْراً سُبْحَانَ اَللَّهِ تِسْعاً ثُمَّ تَقُولُ فِي اَلْعَاشِرَةِ اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كٰانَ غَفّٰاراً `يُرْسِلِ اَلسَّمٰاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرٰاراً `وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوٰالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنّٰاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهٰاراً . هر صبح و شب بگویيد : 70 مرتبه سبحان الله 10 مرتبه استغفر الله 9 مرتبه سبحان الله و بعد از ان استغفار می کنید سپس این ایه را تلاوت کنید «اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كٰانَ غَفّٰاراً. `يُرْسِلِ اَلسَّمٰاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرٰاراً. `وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوٰالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنّٰاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهٰاراً » 📗الکافي ج۶ ص۸ 📕المصباح (للکفعمی) ج۱ ص۱۶۴ @Sibtayn
بخاری صاحب مهمترین جامع حدیثی اهل تسنن ،يزيد را هم خلیفه رسول الله صلی الله علیه و اله می داند ولی خلافت امیرالمؤمنین را به دوران «فتنه» تعبیر می کند: «وُلِیَ أبوبکر سَنتَیْن و ستّة أشهر و وُلِیَ عُمَر عشرسنین و ستةأشهر و ثمانیةعشر یوما ًو وُلِیَ عثمان ثِنتَی عشرة سنة غیر اثنیْ عشر یوما ًو کانتْ الفِتْنة خمْس سنین و وُلِیَ معاویة عشرین سنة و وُلِیَ یزید بن معاویة ثلاث سنین و أشهر. ابوبکر ۲سال و ۶ماه و عمر۱۰ سال و ۶ماه و ۱۸روز و عثمان ۱۲روز کمتر از ۱۲سال خلافت کردند و فتنه هم ۵ سال طول کشید و معاویه ۲۰ سال و یزیدهم ۳سال و چندماه خلیفه شدند. 📚التاريخ الصغير (الأوسط)، اسم المؤلف: محمد بن إبراهيم بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي، دار النشر: دار الوعي، مكتبة دار التراث - حلب القاهرة - 1397 - 1977، الطبعة: الأولى، تحقيق: محمود إبراهيم زايد؛ ج1، ص 93 @Sibtayn