eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
عثمان ، سهم ماهيانه عائشه را به تاخير انداخت ؛ وی خشمگين شد و گفت : ای عثمان ؛ امانت را خوردی و مردم را نابود کردی و... عثمان به وی گفت : خداوند برای کفار دو نفر را به عنوان نمونه معرفی کرده است زن نوح و زن لوط (زنان دو پيغمبر ؛ تو نيز مانند ايشانی) 📖 سوره تحریم ایه 10 به همين سب عائشه در مقابله با عثمان بسيار تلاش می‌کرد و می گفت : ای مردم اين لباس رسول خدا است که هنوز کهنه نشده است ولی سنت وی را کهنه کردند ؛ نعثل را بکشيد که خدا او را بکشد !!! (نعثل مرد یهودی که در مدینه بود و ریش بسیار داشت و عثمان را به وی تشبیه می کردند ) عائشه به مکه رفت ؛ وقتی حجش تمام شد و به نزديکی مدينه رسيد باخبر شد که عثمان را کشته‌اند ؛ پرسيد بعد از آن چه شد ؟ گفتند : با علی بيعت کرده اند !!! پس عائشه گفت : قسم به خدا عثمان را مظلومانه کشتند ؛ من نيز به خدا قسم که خونخواه او هستم ؛ و روزی از زندگی عثمان بهتر از تمام دنيا بود !!! أن عثمان رضي الله عنه أخر عن عائشة رضي الله عنها بعض أرزاقها فغضبت ثم قالت يا عثمان أكلت أمانتك وضيعت الرعية ... فقال عثمان رضي الله عنه ضرب الله مثلا للذين كفروا امرأة نوح وامرأة لوط الآية فكانت عائشة رضي الله عنها تحرض عليه جهدها وطاقتها وتقول أيها الناس هذا قميص رسول الله صلى الله عليه وسلم لم يبل وقد بليت سنته اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا ثم إن عائشة ذهبت إلى مكة فلما قضت حجها وقربت من المدينة أخبرت بقتل عثمان فقالت ثم ماذا فقالوا بايع الناس علي بن أبي طالب فقالت عائشة قتل عثمان والله مظلوما وأنا طالبة بدمه والله ليوم من عثمان خير من علي الدهر كله 📖المحصول رازی ج 4 ص 343 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن عمر بن الحسن بن الحسين التيمي الرازي الملقب بفخر الدين الرازي خطيب الري (المتوفى: 606هـ)، دراسة وتحقيق: الدكتور طه جابر فياض العلواني، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الثالثة، 1418 هـ - 1997 م @Sibtayn
دیدگاه تفتازانی در مورد عدالت صحابه [مصادر اهل سنت] زیاد دیده شده که هر موقع شیعیان مسئله عصمت ائمه اطهار علیهم السلام را مطرح می کنند، از سوی علمای مخالف شیعه متهم به غلو می شوند، اما وقتی صحبت صحابه به میان می آید تمام آنها را عادل و هدایت کننده می خوانند. در این مطلب نظر "سعد الدین تفتازانی" از بزرگترین علمای اهل سنت را بر رد این عقیده به نمایش می گذاریم تفتازانی در "شرح المقاصد" می نویسد: أن ما وقع بین الصحابة من المحاربات والمشاجرات على الوجه المسطور فی کتب التواریخ والمذکور على ألسنة الثقاة یدل بظاهره على أن بعضهم قد حاد عن طریق الحق وبلغ حد الظلم والفسق وکان الباعث له الحقد والعناد والحسد واللداد وطلب الملک والریاسة والمیل إلى اللذات والشهوات إذ لیس کل صحابی معصوما ولا کل من لقی النبی بالخیر آنچه از جنگ ها و درگیری ها بین صحابه اتفاق افتاده است، و بر صفحات تاریخ نوشته و بر زبان راست گویان جاری است، دلالت دارد بر این که بعضی از صحابه از مسیر حق خارج شده و دچار ظلم و فسق شده اند. آنچه باعث این ظلم و فسق شده، کینه، عناد، حسادت، خصومت، دنیاخواهی، حب ریاست و تمایل به هوای نفس و لذات شهوانی است، چرا که هر صحابه ای معصوم نیست و این طور نیست که هرکسی رسول خدا(ص) را ببینید فردی نیکوکار باشد 📖شرح المقاصد.ج5 ص310.ط عالم الکتب @Sibtayn
💠 تنها مصداق "خلق عظیم" @Sibtayn
🗓8 شـوال ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) به دست وهابیون (لعنهم الله) در هشتم شوال سال 1344 هـ .ق. قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) و نیز قبر حضرت حمزه (علیه السلام) در احد، به دست وهابی ها تخریب شد. آنان علاوه بر قبر مطهر ائمه معصومین(علیهم السلام) قبرهای دیگری را هم تخریب نمودند كه عبارتند از: قبر منسوب به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،‌ قبر مطهر فاطمه بنت اسد(سلام الله علیها)، قبر مطهر حضرت ام البنین‌(سلام الله علیها)، قبر ابراهیم پسر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (علیه السلام)، دختران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، قبر حلیمه سعدیه، دایه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و قبر شهیدان زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم). وهابیان در سال 1343 هـ .ق. در مكه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب، ‌ابیطالب، خدیجه، و زادگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را با خاك یكسان و در جدّه نیز قبر حوا و دیگر قبرها را تخریب کرده بودند. در مدینه گنبد منوّر نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نكردند. در شوال 1343 هـ .ق. با تخریب قبر مطهر ائمه بقیع(علیهم السلام) اشیای ‌نفیس و با ارزش آن قبرها را به یغما بردند. مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را هم خراب كردند و علاوه بر آن قبر حضرت حمزه(علیه السلام) و شهدای احد را با خاک یکسان نمودند. در همان سال به كربلای معلّی حمله كردند و ضریح مطهر را كندند و جواهرات و اشیای نفیس حرم مطهر را كه بیشتر از طرف پادشاهان و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قریب به هفت هزار نفر از علما و فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند. @Sibtayn
دل شکسته ی من تا که آشنای بقیع است همیشه و همه جا بر لبم نوای بقیع است بگو چگونه ننالم که دل بسان کبوتر پریده از قفس سینه در هوای بقیع است صدای زمزمه ی زائران گنبد خضرا دم غروب پر از شور لحظه های بقیع است قسم به چار امامی که خفته در دل خاکند که عرش جلوه ای از صحن با صفای بقیع است هنوز اشک علی - این زلال حسرت و اندوه - چراغ غربت شب های بی صدای بقیع است فرشتگان خدا خاکبوس این حرم نور بهشت با همه دارائی اش گدای بقیع است @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ کلیپ استودیویی، به‌مناسبت ۸شوال سالروز تخریب بقاع ائمه‌‌ی مظلوم بقیع علیهم‌السلام، باعنوان: ➖ تنظیم: طه فاطمی ➖ تهیه شده در: خادم الحسین علیه‌السلام 🔘 مداح و شاعر: @Sibtayn
قوام دین به چهار نفر زراره از امام باقر(عليه السّلام)نقل مى‌كند كه امير المؤمنين(عليه السّلام)فرمود: 🔹پايدارى دين با چهار نفر است: 1️⃣عالمی كه دانش خود را اظهار مى‌كند و آن را به كار مى‌برد 2️⃣و ثروتمندى كه در بخشش به اهل دين خدا بخل نمى‌ورزد 3️⃣و فقيرى كه آخرتش را به دنيا نمى‌فروشد 4️⃣و جاهلى كه از طلب علم تكبر نمى‌كند. 🔺پس چون عالم علم خود را پنهان سازد و ثروتمندى در مال خود بخل ورزد و فقير آخرتش را به دنيايش بفروشد و جاهل از طلب علم تكبر كند، 👈دنيا به عقب بر مى‌گردد. پس شما را زياد بودن مساجد و رفت آمد اجساد مردم در آنها فريب ندهد. 🔸گفته شد:يا امير المؤمنين زندگى در اين زمان چگونه است‌؟ فرمود:با آنان در ظاهر در آميزيد ولى در باطن مخالفت كنيد، براى مرد همان مى‌ماند كه كسب كرده و او با كسى است كه دوستش دارد و با اين حال همواره منتظر فرج از سوى خداوند باشيد. 📗الخصال ج۱ ص۱۹۷ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملاقات علامه حلی با حضرت بقیة الله الاعظم ایت الله وحید خراسانی حفظه الله @Sibtayn
28.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوباره خواب دیدم کربلایی حمید علیمی هیات محسنیه کربلائیهای مشهد سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع ۱۴۰۰ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ (جنت البقیع از دیروز تا امروز) نگاهی به تاریخچه بنای قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) در قرون متمادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬بقیع و غروب پر از غربتش 🔹ما بقیع را میسازیم... 🎤محمد فصولی کربلایی ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
همراهی_با_مردم_در_گرانی 💥مردم مدینه به گرانی و قحطی گرفتار شدند تا جایی که مرد ثروتمند نیز گندم را با جو می آمیخت و می خورد و مقداری گندم می خرید . امام صادق(علیه السلام) گندم خوبی داشت که آن را در آغاز سال خریده بود . ایشان به یکی از غلامان خود فرمود: برای ما قدری جو بخر و با این گندم در هم آمیز یا آن گندم را بفروش ؛ زیرا ما خوش نداریم خوراک مرغوب بخوریم و مردم‌ خوراک نامرغوب بخورند . 📚الکافي؛ جلد ۵ ، صفحه ۱۶۶ . @Sibtayn
🔴 تبدیل شدن معروف به منکر و منکر به معروف در آخرالزّمان! حضرت امام_صادق علیه‌السلام از رسول_خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله روایت فرمودند: 💢 «چگونه خواهید بود زمانی که زنانتان فاسد شوند و جوانانتان فاسق و در این حال، نه امر به معروف کنید و نه نهی از منکر؟!» اصحاب عرض کردند: «ای رسول خدا! آیا چنین خواهد شد؟!» فرمودند: «آری! از این هم بدتر خواهد شد! چه حالی خواهید داشت هنگامی که امر به منکر کنید و نهی از معروف؟!» عرض کردند: «ای رسول خدا! آیا چنین خواهد شد؟!» حضرت فرمودند: «آری! از این هم بدتر می‌شود! چگونه خواهید بود در زمانی که ببینید معروف، منکر و منکر، معروف شمرده می‌شود؟!» 📚 کافی (شیخ‌کلینی)، ج۵، ص۵۹ تهذيب الأحکام (شیخ‌طوسی)، ج۶، ص۱۷۷ 🍂 «یارب فرج امام ما را برسان.» @Sibtayn
سلمان فارسى گفت كه امير المؤمنين على بن ابى طالب به من فرمود واى تمام واى بر آن كس كه آنگونه که باید ما را نشناسد و فضيلت ما را انكار كند اى سلمان كداميك برتر است محمّد يا سليمان بن داود عرض كردم بلكه محمّد برتر و بالاتر است سپس فرمود اينكه آصف برخيا قدرت دارد كه در يك چشم بهم زدن تخت بلقيس را از مکانش نزد سلیمان حاضر کند و در پيش اوست اندكى از علم كتاب. همانا من هم انجام مي دهم اگر اين كار به من نسبت داده شود. و در پيش منست يك هزار كتاب كه خدا فرو فرستاده بر شيث پسر آدم پنجاه صحيفه و بر ادريس پيامبر سى صحيفه،بر ابراهيم خليل بيست تا،و تورات است و انجيل و زبور و فرقان عرض كردم راست فرمودى اى بزرگ و آقاى من سپس امام فرمود:بدان اى سلمان همانا شك‌كنندۀ در كارهاى ما مانند كسى است كه شك و ريب در معرفت ما و حق ما دارد همانا خداى تبارك و تعالى ولايت و دوستى ما را در كتابش واجب كرده و در آنجا بيان فرموده آنچه را كه واجب است عمل‌كردن بآن و آنهم پوشيده نيست. رُوِيَ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ لِسَلْمَانَ : يَا سَلْمَانُ ! اَلْوَيْلُ كُلُّ اَلْوَيْلِ لِمَنْ لاَ يَعْرِفُنَا حَقَّ مَعْرِفَتِنَا وَ أَنْكَرَ فَضْلَنَا. يَا سَلْمَانُ ! أَيُّمَا أَفْضَلُ: مُحَمَّدٌ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ أَمْ سُلَيْمَانُ بْنُ دَاوُدَ ؟ فَقَالَ سَلْمَانُ : بَلْ مُحَمَّدٌ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ . قَالَ: فَهَذَا آصَفُ بْنُ بَرْخِيَا قَدَرَ أَنْ يَحْمِلَ عَرْشَ بِلْقِيسَ مِنْ مَكَانِهِ إِلَى سُلَيْمَانَ فِي طَرْفَةِ عَيْنٍ إِذْ كَانَ عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ اَلْكِتٰابِ ، وَ كَيْفَ لاَ أَفْعَلُ أَنَا أَضْعَافَ ذَلِكَ وَ عِنْدِي عِلْمُ أَلْفِ كِتَابٍ؟!، أَنْزَلَ اَللَّهُ عَلَى شَيْثِ بْنِ آدَمَ خَمْسِينَ صَحِيفَةً وَ عَلَى إِدْرِيسَ ثَلاَثِينَ صَحِيفَةً وَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ عِشْرِينَ صَحِيفَةً وَ عِلْمَ اَلتَّوْرَاةِ وَ اَلْإِنْجِيلِ وَ اَلزَّبُورِ وَ اَلْفُرْقَانِ . فَقَالَ: صَدَقْتَ يَا سَيِّدِي. 👈قَالَ: اِعْلَمْ - يَا سَلْمَانُ - إِنَّ اَلشَّاكَّ فِي أَمْرِنَا وَ عُلُومِنَا كَالْمُمْتَرِي فِي مَعْرِفَتِنَا وَ حُقُوقِنَا وَ قَدْ فَرَضَ وَلاَيَتَنَا فِي كِتَابِهِ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ وَ بَيَّنَ فِيهِ مَا وَجَبَ اَلْعَمَلُ بِهِ وَ هُوَ غَيْرُ مَكْشُوفٍ . 📗 المحتضر ج ۱، ص ۲۷۸ @sibtayn
از حضرت امام زين العابدين عليه السلام مروى است كه فرمود: من پروا نمى‌كنم هر گاه بگويم اين كلمات را اگر جمع شوند براى ضرر من جن و انس بِسْمِ اَللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِلَى اَللَّهِ وَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ اَللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَسْلَمْتُ نَفْسِي وَ إِلَيْكَ وَجَّهْتُ وَجْهِيَ وَ إِلَيْكَ فَوَّضْتُ أَمْرِي فَاحْفَظْنِي بِحِفْظِ اَلْإِيمَانِ مِنْ بَيْنِ يَدَيَّ وَ مِنْ خَلْفِي وَ عَنْ يَمِينِي وَ عَنْ شِمَالِي وَ مِنْ فَوْقِي وَ مِنْ تَحْتِي وَ اِدْفَعْ عَنِّي بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ فَإِنَّهُ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ 📗 قرب الإسناد ج ۱، ص ۳ @sibtayn
💠 طلب روزی حلال 🌹 عليه السلام فرمودند: لا تَدَع طَلَبَ الرِّزقِ مِن حِلِّهِ فإنّهُ عَونٌ لَكَ عَلى دِينِكَ، و اعقِل راحِلَتَكَ و تَوَكَّل از طلب روزىِ حلال دست مكش؛ زيرا طلب روزى حلال تو را در دينت يارى مى رساند. و با توكّل زانوى اُشتر ببند 📚 الأمالي للمفيد جلد1 صفحه172 @sibtayn