eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر حمزه بود حجت الاسلام رفیعی ابن ابي الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه می نویسد : بسياري از روايت كنندگان نقل كرده اند كه او ( حضرت علي عليه السلام) پس از ماجراي سقيفه اظهار ناراحتي كرد و حق خود را خواسته و كمك طلبيد و فرياد كشيد؛ زيرا در نزد وي حاضر نشدند و بيعت نكردند. و او در حاليكه رو به سوي قبر رسول خدا كرده بود گفت: " اي فرزند مادرم، اين قوم، مرا ناتوان يافتند و چيزي نمانده بود كه مرا بكشند" و فرمود: واي جعفر من امروز جعفر ندارم؛ واي حمزه؛ من امروز حمزه ندارم!!!. روي كثير من المحدثين انه [علی بن ابی طالب ] عقيب يوم السقيفة تالم وتظلم واستنجد واستصرخ حيث ساموه الحضور والبيعة وانه قال وهو يشير الي القبر (يا بن ام إن القوم استضعفوني وكادوا يقتلونني)، وانه قال وا جعفراه ولا جعفر لي اليوم واحمزتاه ولا حمزة لي اليوم. 📖إبن أبي الحديد المدائني المعتزلي، أبو حامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاي655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج ج 11، ص 65، تحقيق محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولي، 1418هـ - 1998م. @Sibtayn
نعمان رازى به نقل از امام صادق عليه السّلام مى‌گويد: در روز جنگ أحد مردم از پيرامون پيامبر گريختند و حضرت صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم سخت خشمگين شد،و هر گاه خشم مى‌گرفت عرقى مانند مرواريد از پيشانى او فرو مى‌ريخت. امام عليه السّلام مى‌فرمايد: حضرت صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم نگاهى كرد و على عليه السّلام را در كنار خود ديد و فرمود: اى على! تو هم به پسران پدرت (يعنى مانند ساير مردم)، به گريخته‌هاى از دور پيامبر بپيوند. على عليه السّلام عرض كرد : يا رسول اللّٰه ! من از تو پيروى مى‌كنم. پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود: پس اينان را از من دور كن اى على. على عليه السّلام به ايشان حمله برد و نخستين كسى را كه از ايشان ديد بزد. پس جبرئيل گفت: راستى كه اين مواسات است پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود: او از من است و من از او. جبرئيل گفت:و من از شما دو نفر هستم اى محمّد. امام صادق عليه السّلام مى‌فرمايد: پس پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم به جبرئيل نگريست كه بر اريكه‌اى از طلا ميان آسمان و زمين نشسته بود و مى‌گفت: لاَ سَيْفَ إِلاَّ ذُو اَلْفَقَارِ وَ لاَ فَتَى إِلاَّ عَلِيٌّ شمشيرى نيست مگر ذو الفقار و جوانمردى نيست مگر على. 📖الکافي ج۸ ص۱۱۰ @Sibtayn
پس از جنگ احد و صدماتی که به لشکر اسلام وارد شد ، احتمال می رفت که مشرکان از این فرصت استفاده کرده و به مدینه حمله کنند. بنابراین، حضرت - به یاران خود فرمود: چه کسی حاضر است خبری از مشرکان برای ما بیاورد؟ کسی جواب نداد. حضرت علی(علیه السلام) عرض کرد: من از آنها خبر می آورم. پیامبر (صلی الله علیه و اله ) فرمود: به آنها نزدیک شو، ببین اگر سوار اسب شده اند و شتران را یدک می کشند، قصد حمله به مدینه را دارند. به خدا سوگند! اگر قصد حمله به مدینه کنند، خدا به ایشان اجازه نخواهد داد؛ ولی اگر سوار شتر شده اند و اسبان را یدک می کشند، تصمیم رفتن به مکه را دارند. امیرمؤمنان(علیه السلام) با وجود آن همه زخم و جراحاتی که داشت، حرکت کرد تا نزدیک مشرکان رسید و دید سوار شترها شده اند و می روند. برگشت و مطلب را گزارش داد، حضرت فرمود: پس تصمیم گرفته اند به مکه بروند. 📖فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام(ص)، جعفر سبحانی، نشر مشعر، تهران، چاپ 1387ش، ص 302. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓16 شوال غزوه حمراء الاسد گزارشی از اتفاقات پس از جنگ احد و حمله سپاه اسلام به مشرکین در منطقه حمراء الاسد حجت الاسلام جباری یک روز بعد از بازگشت مسلمانان از «جنگ احد»، رسول خدا صلى الله علیه و آله به همراه تعدادی از شرکت کنندگان در این جنگ، از مدینه به «حَمْراءُ الأسَد» رفتند تا قریش را که تصمیم حمله دوباره به مدینه را گرفته بود متواری کنند. از میان اصحاب احد تنها آنانی که مجروح شده بودند حق شرکت در این غزوه را داشته اند و افرادی که فرار کرده اند حق شرکت در این غزوه را نداشته اند. قمى روایت کرده که جبرئیل بر پیغمبر (صلی الله علیه و اله ) فرود آمد و گفت: محمّد، خداوند ترا فرمان مى ‌دهد که از پى این قوم بروى و کسى با تو بیرون نمى‌ آید، مگر آنان که زخمى بر تن دارند. پس حضرت فرمود که‌ منادى مجروحان را براى حرکت فراخواند. 📖تفسیر قمى، ۱/ ۱۲۵؛ بحار الانوار، ۲۰/ ۶۴ @Sibtayn
🔻 نقشِ مُهرِ سلطنتیِ نادر شاه افشار : لا فتی الّا علی لا سیف الّا ذوالفقار نادرِ عصرم از لطفِ حق غلام هشت و چهار @Sibtayn
🏴 حمزه محبوب ترین نام ها نزد رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) شیخ کلینی(رحمه الله) از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده است که: «جاءَ رَجلٌ اِلَی النّبیّ(صلی الله علیه وآله) فقال یا رَسُول الله وُلِدَ لی غلامٌ فماذا اُسَمّیه؟ قال: سَمِّهِ بأحَبِّ الأسماء اِلیّ؛ حَمْزة». 📚الکافي ج۶ ص۱۹ «شخصی محضر رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آمد و عرض کرد: ای فرستاده خدا، فرزند ذکوری برایم متولّد شده است، چه نامی بر وی نهم؟ فرمود: او را «حمزه» نام بگذار که محبوب ترین نام ها در نزد من است.» @Sibtayn
☘️شهادت مجاهدان فداکار بویژه شهادت دردناک حضرت حمزه علیه السلام برای مسلمانان و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بسیار گران بود و به طوری که زمانی که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم پس از بازگشت به مدینه از کنار خانه انصار می گذشتند، صدای نوحه و گریه زنان انصار را که بر شهدای خود می گریستند را شنیدند، چشمان مبارکشان پر از اشک شد، آنگاه فرمودند: «… ولی عمویم حمزه گریه کننده ندارد». «فسمع بکاء النوائح علی قتلاهم فذرفت عینا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ثم قال: لکن حمزه لا بواکی له» 📚سیره الحلبیه، ج۲، ص ۲۶۰ «حوادث جنگ اُحد، شهادت حمزه علیه السلام»؛ احمد بن حنبل، ج۲، ص ۴۰؛ المستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، کتاب الجنائز، ج۱، ص ۳۸۱. در کتابهای حدیثی شیعه نیز این روایت آمده است، برای اطلاع بیشتر ر.ک: وسائل الشیعه، ج۲، ص ۹۲۴، باب استحباب البکاء لموت المیت. 🔸ابن مسعود می گوید: «ما راینا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم باکیاً اشد من بکائه علی حمزه وضعه فی القبله ثم وقف علی جنازته و انتحب حتی نشق یقول: یا عم رسول الله! و اسدالله! و اسد رسول الله! یا حمزه! یا فاعل الخیرات، یا حمزه! یا کاشف الکربات، یا ذاب، یا مانع عن وجه رسول الله» «رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در شهادت حضرت حمزه علیه السلام به شدت گریست به گونه ای که مانند آن را از آن حضرت ندیده بودیم. جنازه او را به قله نهاد، آنگاه ایستاد و با صدای بلند گریه سرداد تا این که بیهوش شد و پس از آن فرمود: ای عموی رسول خدا! ای شیر خدا و شیر رسول خدا! ای حمزه! ای بجا آورنده کارهای خوب! ای حمزه! ای برطرف کننده سختیها از پیامبر، ای کسی که دشمن را از برابر رسول خدا دور کردی و وجود او را نگهداری نمودی» 📕سیره الحلبیه، ج۲، ص ۶۰ «حوادث جنگ اُحُد» @Sibtayn
گریه های صفیه برای برادر واقدی که از تاریخ نگاران صدر اسلام است می نویسد: «پس از حادثه اُحُد، صفیه خواهر حضرت حمزه علیه السلام، خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آمد. گروهی از انصار بین او و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فاصله انداختند. آن حضرت فرمود، اجازه بدهید که بیاید. آنگاه در نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشست و هرگاه که گریه می کرد آن حضرت نیز گریه می کردند، هرگاه با صدای بلند گریه می کرد آن حضرت نیز با صدای بلند می گریستند و هرگاه حضرت فاطمه علیها السلام گریه می کرد آن حضرت نیز گریه می کردند» 📚مغازی، واقدی، ج۱، ص ۳۱۵-۳۱۷؛ اما امان از دل حضرت زینب سلام الله علیها که نه فرصت عزاداری برای برادر داشت و نه پدر و جدشان بودند که با ضجه ها و ناله هایش ، اشک بریزند @Sibtayn
بز کوهی در جنگ احد طبری در تفسیر خود می نویسد: حَدَّثَنَا أَبُو هِشَامٍ الرِّفَاعِيُّ، قَالَ: ثنا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، قَالَ: ثنا عَاصِمُ بْنُ كُلَيْبٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: خَطَبَ عُمَرُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، فَقَرَأَ آلَ عِمْرَانَ، وَكَانَ يُعْجِبُهُ إِذَا خَطَبَ أَنْ يَقْرَأْهَا، فَلَمَّا انْتَهَى إِلَى قَوْلِهِ: {إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ} [آل عمران: 155] قَالَ: " لَمَّا كَانَ يَوْمُ أُحُدٍ هَزَمْنَاهُمْ، فَفَرَرْتُ حَتَّى صَعِدْتُ الْجَبَلَ، فَلَقَدْ رَأَيْتُنِي أَنْزُو كَأَنَّنِي أَرْوَى عمر در روز جمعه هنگام خطبه خواندن، سوره آل عمران را مى‌خواند تا رسيد به اين آيه: «آنان كه روز برخورد دو لشكر به شما پشت كرده و گريختند» سپس گفت: روز اُحُد پس از آن كه شكست خورديم، من فرار كردم و از كوه بالا مى‌رفتم به طورى كه احساس كردم كه همانند بز كوهى پرش و خيزش دارم و به شدت تشنه شده بودم 📚الطبري، محمد بن جرير، جامع البيان عن تأويل آي القرآن، جلد 7، صفحه 327،الكتاب: جامع البيان في تأويل القرآن، المؤلف: محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب الآملي، أبو جعفر الطبري (المتوفى: 310 هـجری)،المحقق: أحمد محمد شاكر،الناشر: مؤسسة الرسالة،الطبعة: الأولى، 1420 هـجری - 2000 میلادی. السيوطي، الحافظ جلال الدين، جامع الاحاديث (الجامع الصغير وزوائده والجامع الكبير)، جلد 14، صفحه 529. الأندلسی، أبو محمد عبد الحق بن غالب بن عطیة، المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، جلد 1، صفحه 529، تحقیق: عبد السلام عبد الشافی محمد، ناشر: دار الکتب العلمیة - لبنان، الطبعة: الاولى، 1413 هـجری - 1993 میلادی) @Sibtayn
تقویم شیعه 15 شوال المکرم @Sibtayn
✅احمد بن حنبل می‌گوید: «ابوبكر و عمر در این جنگ فرار كردند. هنگامی كه امیرمؤمنان (علیه السلام) در تعقیب فراریها بود، عمر در حالی كه اشك چشمانش را پاك میكرد، برگشت و به ایشان عرض كرد: "مرا ببخشید!! 🔹" امیرمؤمنان فرمود: "آیا تو نبودی كه صدا زدی: محمد كشته شده است. به دین قبلی خود برگردید"»؟!! 🔸عمر گفت: «"این كلام را ابوبكر گفته است!"» ‌در اینجا بود كه این آیه نازل شد: اِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنكَ يَومَ التُّقَی الجمعانِ اَنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ!» و . ✅روى من كتاب أحمد بن حنبل: إن الشيخين هربا يوم أحد، و رجع عمر و هو ينشف دموعه و يسأل عليا العفو، 🔹فقال: أ لست المنادي قتل محمّد فارجعوا إلى أديانكم؟ 🔸فقال: إنما قالها أبو بكر، ثم نزلت: إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطانُ 📚الصراط المستقيم: 2/ 59 إثبات الهداة : الشيخ حرّ العاملي ج : 3 ص : 392 @Sibtayn
✅عمر بن خطاب داستان جنگ احد را این گونه برای أبي واثلة شقيق بن سلمة تعریف می کند ▫️«در جنگ احد امیرمؤمنان(علیه السلام) در حال دفاع از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بود که دیگر اصحاب فرار كردند. آن حضرت همچون شیر غضبناك از قفای گریختگان رفت و اول به عمر بن خطاب رسید، كه به اتفاق عثمان و حارث بن حاطب و عده‌ای دیگر به سرعت فرار می كردند. حضرت فریاد برآورد: "ای جماعت! بیعت شكستید و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را تنها گذاشتید و به سوی جهنم می‌گریزید"؟» 🔸عمر بن خطاب می گوید: «علی را دیدم با شمشیر پهنی كه مرگ از آن می‌چكید و چشمهایش از خشم مانند دو قدح خون بود، یا مانند دو كاسة روغنی كه آتش در آن افروخته باشند، می‌درخشید. فهمیدم كه اگر به ما برسد به یك حمله ما را خواهد كشت. این بود كه جلو رفتم و عرض كردم: "ای ابالحسن! تو را به خدا سوگند می دهم كه دست از ما برداری، كه عرب را عادت است كه گاهی می گریزد و گاهی حمله می‌كند . زمانی كه حمله می‌كند تلافی گریختن را می‌نماید؛ پس آن حضرت ما را رها كرد؛ به خدا قسم چنان ترسی از آن حضرت در دل من افتاد كه تا كنون از دلم خارج نشده است!"» در این جنگ بر بدن مبارك امیرمؤمنان(علیه السلام) هنگام حمایت از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) 90 جراحت بر صورت ، سر ، سینه، شكم، دست و پا رسید. پس جبرئیل نازل شد و عرض كرد: «ای محمد! به خدا قسم این عمل علی بن ابی طالب مواسات است». پیامبر فرمود: «این بدان جهت است كه من از اویم و او ازمن است» جبرئیل عرض كرد: «و من از شما دو بزرگوارم». 📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 20 صفحه : 52 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: شاه عبدالعظیمی 🔸با صدای: سیدمحمدرضا نوشه ور و علی فانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام بسیار مهم حضرت امام رضا علیه السلام برای شیعیان که حضرت عبدالعظیم حسنی مامور ابلاغ ان شد @sibtayn
📜 مرامنامه اعتقادی شیعه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گوید: بر سرورم امام هادی علیه السلام وارد شدم. وقتی مرا دید؛ فرمود: ابوالقاسم، خوش آمدی. به راستی که تو ولیّ ما هستی. گفتم: فدایت شوم. میخواهم دین خود را بر تو عرضه کنم تا اگر پسندیده است؛ تا هنگام ملاقات خدا بر آن ثابت بمانم. امام فرمود: عرضه کن. گفتم: 1. اعتقاد دارم خداوند واحد است. چیزی مانند او نیست و از دو حد ابطال و تشبیه بیرون است. نه جسم است؛ نه صورت؛ نه عَرَض و نه جوهر. بلکه اجسام را جسمیّت بخشیده و صورتها را صورت کرده و اعراض و جواهر را آفریده است. او ربّ هر چیز و مالک، جاعل و پدیدآورنده آنها است. 2. محمدّ (صلّی الله علیه و آله) بنده و فرستاده خدا و آخرین پیامبران است و بعد از او تا روز قیامت نبیّی نخواهد بود. 3. و معتقدم: امام و خلیفه و ولی امر بعد از او امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. سپس به ترتیب حسن، حسین، علی بن الحسین، محمد بن علی، جعفر بن محمد، موسی بن جعفر، علی بن موسی، محمد بن علی و سپس شما مولای من. امام هادی علیه السلام در این جا فرمود: و بعد از من پسرم حسن. پس چگونه خواهد بود حال مردم در زمان جانشین او؟ گفتم: چطور مگر مولای من؟ امام فرمود: ظاهرش دیده نمیشود و بردن نامش حلال نیست؛ تا زمانی که قیام کند و زمین را از عدل و داد پر نماید؛ چنان که از جور و ستم پر شده است. گفتم: به این نیز اقرار می کنم و نیز معتقدم: 4. دوست آنان دوست خدا و دشمنشان دشمن خدا است. طاعتشان طاعت خدا و نافرمانی از آنان نافرمانی خدا است. 5. و معتقدم: معراج حق است. 6. و سؤال و جواب در قبر حق است. 7. و بهشت حق است. 8. و دوزخ حق است. 9. و صراط حق است. 10. و میزان حق است. 11. و قیامت بی هیچ شکی خواهد آمد و خداوند اهل قبور را برمی انگیزد. 12. و معتقدم فرائض واجب بعد از ولایت عبارت است از: نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر. امام هادی علیه السلام فرمود: ابوالقاسم! به خدا سوگند این همان دین خدا است که برای بندگانش پسندیده؛ پس بر آن ثابت بمان. خداوند تو را در دنیا و آخرت بر قول حق ثابت بدارد. 📙كفاية الأثر، علی بن محمد الخزّاز، نشر بیدار ص 286 و 287 🌸💫💫☀️💫💫🌸 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
🔵 نامه امام رضا به حضرت عبدالعظیم حسنی (علیهما السلام) و توصیه‌هایی به شیعیان شیخ مفید در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام این پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به شیعیان و دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) فرستاده‌اند. متن پیام این است: بسم الله الرحمن الرحیم ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند. و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان. و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست. دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود. به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم. متن حدیث: بسم الله الرحمن الرحیم یا عبدالعظیم! أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان علی أنفسهم سبیلاً، ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، وإقبالِ بعضهم علی بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ علی نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذی ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّی یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک. 📋 اختصاص، شیخ مفید، صفحه 241 🌻⭐️⭐️🌀⭐️⭐️🌻 ✅كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا 🆔 @Sibtayn ┗━🍃🌺━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️غیرت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام حجت الاسلام احمدی اصفهانی اگر مولای غریب ما امیرالمومنین سلام الله علیه، حضرت حمزه و جعفر علیهما السلام را داشت... ▪️امیرالمومنین صلوات الله علیه دائما می فرمودند: اگر حمزه و جعفر زنده بودند ابوبکر و عمر در خلافت طمع نمی کردند. 📚 دلائل الامامه ج۲ص۱۸۹ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من با این بنده ام چه کنم ؟ سجده شکر بعد از نمازها فراموش نشود حجت الاسلام یوسفی @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرط بندی لات ها برای عصبانی کردن میرزای قمی رحمه الله حجت الاسلام هاشمی نژاد @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬آیا شرابخواری صحابه واقعیت دارد؟ 🎤سید محمد اشرفی معروف به سلطان الواعظین شیرازی 🔹گوشه ای از مناظرات مرحوم سلطان الواعظین با علمای اهل تسنن در شبهای پیشاور ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝