eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : «هر چه ایمان بنده بیشتر شود زن دوستی او افزون‌تر می‌شود.» 📗راوندی، فضل الله، النوادر، ص۱۱۴. «بهترین شما، بهترین کس برای همسر خویش است و من بهترین شما نسبت به همسر خویشم» 📚وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۱۷۱. @Sibtayn
حجاب نماد آزادی یا ابزار بردگی ؟ دانشمندان علوم ارتباطات همواره و در ادوار مختلف تاریخ از تأثیرات شگفت‌‌انگیز رسانه بر زندگی انسان گفته‌اند؛ از اینکه رسانه آنقدر قدرتمند است که می‌تواند نه‌تنها نگرش افراد که حتی رفتار انسان را تغییر دهد، از اینکه رسانه می‌تواند به شکل‌گیری افکار عمومی کمک کند و از اینکه رسانه در تغییر و تحولات و دگرگونی‌های زندگی بشر تأثیرگذار است. دنیای امروز که رسانه ها بیشتر از همیشه زندگی مردم را تحت کنترل خود دارند و با ابزارهای قدرتمند خود در حال فرهنگ سازی هستند تا جایی که می توانند ذوق انسان ها را ان چنان که تمایل خودشان است ، تغییر دهند . شاید منظور پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از دجال ( بسیار فریبنده) اخرالزمان همین رسانه باشد که عقل و هوش از سر انسان ها ربوده است . شاید اشاره پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در مورد اینده بشریت به همین تسلط قدرتمند رسانه باشد که به زندگی مردم سمت و سو داده تا جایی که خوبی ها را در نظر انسان زشت می نماید و بدی ها و زشتی ها ، با رنگ و لعاب تازه تبدیل به زیبایی می شود . پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله می فرماید : در آن زمان است که منکرها و انحراف‌ها، معروف و خوب و اعمال پسندیده، منکر و ناپسند شمرده می‌شود. شخص خائن، معتمد و شخص امین، خائن خوانده می‌شود. دروغ‏گو را تأیید و راست‏گو را طرد می‌کنند. (1) یکی از مسائل بسیار مهم در زندگی بشری ، ارزش حجاب بانوان در طول تاریخ است که توسط رسانه به ضد ارزش تبدیل شد . جالب است بدانید ؛ حجابی که امروز عامل در بند کشیدن بانوان و ضد ازادی معرفی می شود، روزگاری نماد ازادی بانوان بود و کنیزکان ارزوی انرا داشتند تا خود را در سلک ازادگان معرفی کنند . برای اطمینان از این کلام می توانید به این گزارش تاریخی دقت کنید : از انس بن مالک روایت شده است : بر عمر بن خطاب وارد شدم ، کنیزکی در آنجا بود که در نزد برخی از مهاجرین و انصار شناخته شده بود و بر روی موهایش حجابی بود . پس عمر از او سوال کرد : آزاد شدی ؟ کنیز جواب داد : خیر . عمر گفت : پس چرا جلباب ( چادر ) به سر کردی ؟ آن را از سرت بردار زیرا که چادر برای زنان مومن آزاد است . پس کنیز خودداری کرد . عمر شلاق را برداشت و آنقدر بر سر کنیز زد تا چادر را از سرش انداخت . ( البانی ) میگویم : سند این روایت بر اساس شروط مسلم صحیح است . (2) اما اگر بگویید این فرهنگ اسلامی است و به ذوق و طبیعت انسان فارغ از دین ارتباطی ندارد ، مثالی از قبل از اسلام که با فرهنگ ما بسیار نزدیک تر است می اوریم : بانو تَهمینه، دختر شاه سمنگان، همسر رستم و مادر سهراب است. به گواهی شاهنامه فردوسی، تهمینه در اولین دیدارش با رستم، به امتیاز ویژه خود اشاره نمود و بر عفت و پاکدامنی و حجابی که داشت، افتخار کرد تهمینه گفت: ای رستم! من همان دختری هستم که نه نامحرمان صدای مرا شنیدند و نه موی و چهره مرا دیدند! رستم نیز در اثر دیدن کمالات او با وی ازدواج کرد. فردوسی می‌گوید تهمینه به رستم گفت: 🔹بگیتی ز خوبان مرا جفت نیست 🔹چو من زیر چرخ کبود اندکیست 🔹کس از پرده بیرون ندیدی مرا 🔹نه هرگز، کس آوا شنیدی مرا نتیجه : اینکه چرا رسانه به دنبال حجاب زدایی بانوان است و چه استفاده ابزاری از بانوان می کند مورد بحث ما نیست . می خواهیم بگوییم : انسان با هوش که خداوند ان را به واسطه عقل به تمام مخلوقات برتری داد و مهمترین حجت بر او قلمداد کرد ، به این سادگی فریب دنیار پرزرق و برق رسانه را نمی خورد و برای سبک زندگی خویش عنان اختیار به دیگران نمی سپرد . 1 - عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ فِي حَجَّةِ اَلْوَدَاعِ : ياسلمان إن عندها يكون المنكر معروفا ، والمعروف منكرا ، وائتمن الخائن ويخون الامين ، ويصدق الكاذب ، ويكذب الصادق ، قال سلمان : وإن هذا لكائن يارسول الله؟ قال : إي والذي نفسي بيده. وسائل الشیعة ج۱۵ ص۳۴۸ بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 6 صفحه : 306 2- …. فقام إلیها بالدرة ، فضرب بها رأسها حتى ألقته عن رأسها ” . قلت : وهذا سند صحیح على شرط مسلم . إرواء الغلیل – محمد ناصر الألبانی – ج 6 – ص 204- المکتب الإسلامی کنز العمال – المتقی الهندی – ج 9 – ص 199- مؤسسة الرسالة نصب الرایة – الزیلعی – ج 1 – ص 414- دار الحدیث @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر می شود خداوند امام زمان علیه السلام را مدیر عالم قرار دهد و چیزی از او پنهان باشد ؟ دکتر حسین شانه چی @Sibtayn
💎مردی بر علی بن الحسین علیهماالسلام وارد شد، پس امام به او فرمودند: تو کی هستی؟ گفت: من ستاره شناسم حضرت فرمود: پس تو پیشگوئی، راوی گفت: حضرت به او نگریست و سپس فرمود: آیا به تو نشان دهم مردی را که از زمانی که تو بر ما وارد شده‌ای از چهارده عالم که هر عالم سه برابر از دنیا بزرگتر است، گذشته، در حالی که از جایش هم حرکت نکرده است؟ گفت: او کیست؟ حضرت فرمود: من و اگر بخواهی خبر میدهم از چیزی که خورده‌ای و چیزی که در خانه‌ات ذخیره نموده‌ای. 📖بصائر الدرجات‏، جزء۸، باب۱۲، ح۱۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه سعد بن عباده برای جلوگیری از کودتای سقیفه حجت الاسلام اسکندری @Sibtayn
ذکری از امام باقر علیه السلام برای به انجام رسیدن امور مهم ابو حمزه ثمالی می گوید : روزی خدمت امام باقر علیه السلام مشرف شدم ؛ لبهای مبارک حضرت حرکت می کرد . چون نظرشان به من افتاد ،فرمود : از دیدن این حال به فکر افتادی که من چه می گویم ؟ عرض کردم : بله فدایت شوم فرمود : قسم به خدا من کلماتی را به زبان جاری می کنم که هر کس ان کلمات را به زبان اورد هر امر مهمی از امور دنیا و اخرت که داشته باشد ، خداوند ان را به انجام رساند ابوحمزه می گوید : عرض کردم ممکن است که ان کلمات را به من نیز تعلیم فرمایید ؟ فرمود : ای ابو حمزه هر کس از پی امر مهمی از خانه بیرون شود و هنگام خروج از منزل این کلمات را بر زبان اورد ، حتما انچه را دوست دارد براورده می شود بگوید : بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ حَسْبِيَ اَللّٰهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اَللّٰهِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ أُمُورِي كُلِّهَا وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ خِزْيِ اَلدُّنْيَا وَ عَذَابِ اَلْآخِرَةِ 📖مهج الدعوات ج۱ ص۱۷۴ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهاد زن اینگونه است جواب زیبای زن چادر نشین به اصمعی وزیر هارون عباسی حجت الاسلام رفیعی @Sibtayn
آیا می دانید چرا در قران نام امیرالمومنین علی علیه السلام به تصریح نیامده است ؟ حسین بن حمدان خصیبی در کتاب الهدایةالکبری می نویسد: 🔹روزی امیر المومنین علی علیه السلام در مسجد کوفه نشسته بودند، در همان حال علی بن دراع اسدی وارد مسجد شد. امیر المومنین علیه السلام به او فرمودند: دیشب قرآن می‌خواندی؟ علی بن دراع عرض کرد: ای امیر المومنین از کجا می‌دانید؟ ایشان فرمودند: به خدا قسم اگر بخواهی به تو می‌گویم چه سوره‌ای را می‌خواندی. او عرض کرد: بله دوست دارم به من بگویید. امیر المومنین علیه السلام فرمودند: همانا دیشب آیات: { عَمَّ یَتَسَاۤءَلُونَ عَنِ ٱلنَّبَإِ ٱلۡعَظِیمِ ٱلَّذِی هُمۡ فِیهِ مُخۡتَلِفُونَ «آنان در باره چه چیز از یکدیگر می‌پرسند؟! از آن خبر عظیم، که پیوسته در آن با هم به جدال و اختلاف کلمه برخاستند؟!» [سوره نباء] را خواندی و درباره آن فکر نمودی؛ به والله قسم من همان خبر بزرگ هستم. در حالی که خدای تبارک و تعالی هیچ خبری بزرگ‌تر از من نیاورده است و من در قرآن سیصد اسم دارم که خداوند آن‌ها را به صراحت نیاورده است و اگر آن‌ها را به صراحت می‌آورد، هنگامی که پیامبر و امیر المومنین و امامان راشد علیهم السلام فضل خدا را به مردم می‌گفتند، مردم به فضل خدای تبارک و تعالی ایمان نمی‌آوردند. 📖الهدایة الکبری، ب ۲، ص۱۱۵ 📖مدینة المعاجز،ج ۲،ص ۱۴۴، معجزه ۵۳۰ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 کره زمین با سرعت بســــیار زیاد در حال دگرگونی است، این دگرگونی همــــه مناسباتِ جهانی را تغییر خواهد داد، 💥 اتفاقی در شُرفِ وقوع است که هیـــچکس پیش بینی نمیکرد! @Sibtayn
💥دشمنان ملعون اهل بیت علیهم السلام را بهتر بشناسیم.... 💎علمای اهل سنت چه بلایی بر سر دین اسلام آوردند... ▫️ مكتب تسنّن با كنار زدن علي(علیه السلام) از مسند ولايت و سپردن آن به دست افراد عادي كه نه عالِم به رموز هدايت انسان بوده‌اند و نه معصوم از خطا، در واقع عالَم انسان را تحقير كرده و ارزش آن را از بين برده و سرمايه‌ي حيات ابدي انسان را ملعبه‌ي دست خود قرار داده و جدّاً توهين به عالم انسان كرده است. 💠 شما اگر اندكي حوصله داشته باشيد و برخي از فتاواي فقهاي اهل سنّت را بنگريد، غرق در حيرت مي‌شويد كه اينان چه بلايي بر سر كتاب و سنّت آورده و چگونه چهره‌ي فقه اسلامي را مشوّه نموده‌اند. 🔺در يكي از نوشته‌هاي آقاي تيجاني (جزاهُ الله عَن الاسلام خَيرَ الجَزاء)كه پس از سپري كردن عمري در مذهب تسنّن مستبصر شده و با انصاف و اخلاص تمام به دفاع از مكتب تشيّع برخاسته و با ارائه‌ي مدارك متقن از اهل تسنّن، كجروي آنها و صراط مستقيم بودن مذهب تشيّع را به اثبات رسانده است ديدم فتوايي از ابوحنيفه رئيس يكي از مذاهب چهارگانه‌ي سنّي نقل كرده كه اگر مثلاً مردي با زني در تهران ازدواج كرد، تنها عقدش كرد بدون اين كه با او نزديكي كند، اتّفاقاً حادثه‌اي پيش آمد و رفت به هندوستان آنجا سال‌ها ماند.پس از چند سال كه آمد ديد اين زن چند تا بچّه دارد، از زن مي‌ پرسد: اينها از كجا آمده‌اند و مال كي هستند‍؟ مي‌گويد: مال خود شما هستند.!!!! مي ‌گويد: آخر خانم من فقط تو را عقد كردم، با تو نزديكي نكردم،پس چطور اين بچّه‌ها از من است؟پيش قاضي مي ‌روند و قاضي به آن مرد مي ‌گويد: اين بچّه‌ها همه از آنِ توست؟چرا؟ چون ممكن است در خواب محتلم شده‌اي و مني از تو خارج شده و روي قطعه‌ي ابري پرواز كرده آمده در رحم اين زن قرار گرفته و لذا همه‌ي بچّه‌ها از تو هستند و از تو ارث هم مي ‌برند. 🔶 يعني چه؟آيا اين مسخره نيست؟ بازي كردن با دين خدا نيست؟ اين نمونه‌اي بود از فناوري عجيب و غريبشان در فقه اسلامي!!حالا چرا چنين شده‌اند؟ 🔷چون از مكتب اهل بيت رسول(علیهم السلام )دور افتاده‌اند و تسليم اهواء نفساني افرادي گشته‌اند كه نه عالم بوده‌اند و نه معصوم و كتاب خدا و سنّت رسول( صلی الله علیه و آله و سلم ) را لكّه‌ دار ساخته‌اند و لطمه به شرف انسانيّت زده‌اند. 📚منبع : کتاب امام علی علیه السلام حقیقت ایمان ؛ فضیلت پنهان از تالیفات مرحوم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والنصر و العافیه @Sibtayn
💎شیخ صدوق رحمه الله در کتاب معانی الأخبار می نویسد: عن المفضل بن عمر قال: سألت أباعبدالله عليه‌السلام عن الصراط. فقال : هو الطريق إلى معرفة الله عزوجل ، وها صراطان : 1️⃣صراط في الدنيا، 2️⃣وصراط في الآخرة. وأما الصراط الذي في الدنيا فهو الامام المفترض الطاعة ، من عرفه في الدنيا واقتدى بهداه مر على الصراط الذي هو جسر جهنم في الآخرة ، ومن لم يعرفه في الدنيا زلت قدمه عن الصراط في الآخرة فتردى في نار جهنم. مفضل بن عمر می‌گوید: از حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد صراط سوال کردم پس فرمودند: صراط طریق معرفت الله عز و جل می‌باشد و آن دو صراط می‌باشد: صراطی در دنیا و صراطی در آخرت. اما صراطی که در دنیا است پس همان امام مفترض الطاعة است هر کس معرفت امام را در دنیا پیدا کند و به هدایت او اقتدا کند از صراطی که پل جهنم در آخرت می‌باشد نیز عبور می‌کند و کسی که در دنیا معرفت امام پیدا نکند قدمش بر صراط آخرت می‌لغزد و در نار جهنم سقوط می‌کند. 📖معانی الاخبار، ج ۱، ص۳۲ @Sibtayn
🔘دو نعمتی که همواره مورد ناسپاسی قرار میگیرد..... 🔹 إسْمَاعِيلَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: نِعْمَتَانِ مَكْفُورَتَانِ اَلْأَمْنُ وَ اَلْعَافِيَةُ. ◽️ اسماعيل بن مسلم از امام صادق عليه السلام و او از پدرانش نقل مى‌ كند كه على عليه السلام از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله نقل مى‌ كند كه فرمود: دو نعمت است كه همواره ناسپاسى مى‌ شوند: امنيت و تندرستى. 📘الخصال ج ۱، ص ۳۴. @Sibtayn
نقدعلی نماینده خمینی شهر در واکنش به اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید درباره ضرورت برگزاری رفراندوم امروز در مجلس گفت: این روزها از بعضی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود. نظام اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که نوع حاکمیت خودش را به رفراندوم گذاشته است. کسانی که به برکت این نظام آبرو پیدا کرده‌اند این بحث‌های تفرقه انگیز را مطرح نکنند. می گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود هر جمعه پشت تریبون نمی‌رفتی و هر چه می‌خواستی علیه نظام نمی‌گفتی. ۱۳ آبان رفراندوم دیگری بر حقانیت نظام بود. وی در بخشی به صحبتهایش رنگ مذهبی داد و گفت: افرادی که هر جمعه از تریبون‌ها صحبت از آزادی زنان می‌کنند بهتر است از دختر رسول‌الله که حقوق وی را زیر پا گذاشتند دفاع کنند. بعد از این صحبت‌ها  برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله نمایندگان تربت جام و خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر  شدند و برای دقایقی جلسه علنی مجلس متشنج شد.
دستور العملی از امام سجاد علیه السلام برای در امان ماندن از ظالمین روايت شده كه چون على بن الحسين عليهما السّلام را نزد يزيد بردند، يزيد تصميم گرفت گردن آن حضرت را بزند، از اين رو امام را در مقابل خود نگاه داشته، با او سخن مى‌گفت تا او را به حرف آورد و كلمه‌اى از آن حضرت بشنود كه بدان بهانه او را بكشد، اما زين العابدين عليه السلام به تمام سخنان يزيد پاسخ مى‌داد در حالى كه تسبيح كوچكى را كه در دست داشت با انگشتان مى‌گردانيد. يزيد گفت: من دارم با تو سخن مى‌گويم و تو در پاسخ من با بى‌اعتنايى تسبيح مى‌گردانى؟! اين چگونه رواست؟! حضرت فرمود: پدرم از جدّم نقل كرد كه چون از نماز صبح و تعقيبات آن فارغ مى‌شد، با كسى سخن نمى‌گفت تا اينكه تسبيح را در برابر خود مى‌گرفت و مى‌گفت: اَللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُمَجِّدُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي «خدايا، صبح كردم در حالى كه به اندازه گردش دانه‌هاى تسبيح خود تو را تسبيح و تمجيد مى‌كنم، و به گفتن حمد و ذكر توحيد تو مى‌پردازم». آن‌گاه دانه‌هاى تسبيح را گردش مى‌داد و با مردم سخن مى‌گفت بدون آنكه ذكر گذشته را تكرار كند، و فرمود: با اين كار به شماره گردش دانه‌هاى تسبيح برايش ذكر خدا حساب مى‌شود و آن سبب حفظ و حراست اوست تا وقتى كه به بستر خواب رود، و چون به بستر مى‌رفت در آن هنگام نيز تسبيح را مى‌گرفت و ذكر گذشته را تكرار مى‌كرد و تسبيح را زير سر خود مى‌نهاد و با اين كار تا صبح ذكر خدا در نامه اعمال او نوشته مى‌شد. من نيز تسبيح را مى‌گردانم تا اقتدا به عمل جدم كرده باشم. يزيد پس از شنيدن‌ پاسخ امام مكرر گفت: با هيچ كدامتان سخن نمى‌گويم مگر اينكه پاسخى مى‌دهد كه به نفع او تمام مى‌شود! بالاخره از كشتن آن حضرت منصرف شد و امر كرد تا بندها را از آن حضرت بردارند. 📚بحار الأنوار ج۹۸ ص۱۳۶ @Sibtayn
امام صادق عليه السلام: تَسبيحُ فاطِمَةَ عليها السلام في كُلِّ يَومٍ في دُبُرِ كُلِّ صَلاةٍ، أحَبُّ إلَيَّ مِن صَلاةِ ألفِ رَكعَةٍ في كُلِّ يَومٍ تسبيحات فاطمه عليها السلام در هر روز و در پى هر نماز، نزد من، محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است الكافی جلد3 صفحه343 @Sibtayn
فقیر کردن جامعه = دور کردن مردم از دین عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً 🔸از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: چه نزدیک است فقر به کفر بیانجامد (فقر انسان را در آستانه كفر قرار مى‌دهد.) الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏2/ص307 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا اعتقاد به عالم الغیب بودن رسول الله صلی الله علیه و اله طبق آیات قران کفر است ؟ @Sibtayn
آیا می دانید محبوب ترین اهل زمین نزد اسمانیان کیست ؟ از اسماعیل بن [رجاء]از پدرش روایت مى‌کند که گفت‌: همراه‌عبداللَّه بن عمرو بن عاص و [ابى‌] سعید خدرى در مسجد مدینه دور هم نشسته‌ بودیم که حسین بن علی(علیه السلام) از کنار ماگذشت [و سلام کرد و افراد جواب سلامش‌را دادند.] عبداللَّه بن عمرو بن عاص‌سکوت اختیار کرد و بعد از آن‌که همه جواب سلامش را دادند، جواب سلام را داد و سپس‌گفت‌: آیا به شما نگویم که محبوب‌ترین فرد روى زمین نزد اهل آسمان‌ها کیست‌؟ گفتیم‌:چرا! گفت‌: او همین مُقَفّی‌َ [کسى که پشت‌او به سوى شما است‌] مى‌باشد. او بعد ازجنگ صفین تاکنون با من صحبت نکرده‌است و [با من قهر است و ]رضایت او براى‌من از داشتن شتران سرخ مو بهتر است‌. ابوسعید گفت‌: اگر بخواهى باهم پیش اومى‌رویم تا از او عذرخواهى کنى‌. عبداللَّه ‌گفت‌: باشد. سپس باهم قرار گذاشتند که فرداصبح نزد او بروند. فرداى آن روز من نیز همراه آنان رفتم‌.ابتدا ابوسعید داخل شد و من به دنبال وى ‌وارد شدم‌. ابوسعید کنار حسین(علیه السلام) نشست ‌تا از او براى عبداللَّه بن عمرو اجازه ورود بگیرد و گفت‌: اى پسر رسول اللَّه‌، دیروز ازکنار جمع ما رد مى‌شدى که [عبداللَّه‌ ]به ماچنین و چنان گفت‌. من به او گفتم‌: آیانمى‌خواهى نزد او بروى و عذرخواهى کنى‌؟ گفت‌: چرا. حال آمده که عذرخواهى کند. پس اجازه دهید که داخل شود. حسین(علیه السلام) اجازه داد و عبداللَّه بن عمروبن عاص وارد شد و سلام کرد. آن دو جواب ‌سلامش را دادند و ابوسعید کمى ازحسین(علیه السلام) فاصله گرفت تا عبداللَّه بین او وحسین بنشیند. ابوسعید به او گفت‌: اى‌عبداللَّه‌، گفتار دیروزت را بگو. [عبداللَّه‌]گفت‌: بلى من چنین گفته ‌ام و شهادت مى‌دهم ‌که او محبوب ‌ترین فرد روى زمین در پیشگاه‌اهل آسمان است‌. حسین(علیه السلام) پرسید: آیا مى‌دانى که من‌محبوب ‌ترین فرد نزد اهل آسمان هستم و با این حال در صفین با من و پدرم جنگیدى‌؟!به خدا قسم که پدرم بهتر از من بود. [عبداللَّه‌] گفت‌: بلى همین طور است وبه خدا قسم که من نه براى آنها سیاهى لشکرشدم و نه شمشیرى کشیدم و نه تیرى‌ انداختم و نه نیزه ‌اى پرتاب کردم‌. [قضیه ازاین قرار است که در زمان رسول‌ خدا] پدرم ازمن نزد رسول اللَّه‌ صلى الله عليه و اله شکایت کرد و گفت‌:او تمام روزها روزه مى ‌گیرد و تمام شب را به ‌عبادت مى ‌پردازد و من به او امر کرده‌ام که ‌نسبت به خود ملایم‌تر باشد، اما از اطاعت ‌من سرپیچى مى ‌کند. پس از آن رسول‌اللَّه‌ صلی الله علیه و اله به من گفت‌: از پدرت اطاعت کن‌.براى همین هنگامى که مرا به خروج برای جنگ فراخواند، سخن رسول اللَّه صلی الله علیه و اله را به ‌یاد آوردم که فرموده بود. از پدرت اطاعت ‌کن‌، و براى همین همراه وى خارج شدم‌. حسین(علیه السلام) به او فرمود: آیا سخن‌خداوند [عزوجل‌] را نشینده‌اى که‌مى‌فرماید: وَ ان‌ْ جَاهَدَاک‌َ عَلی‌َ ان‌ْ تُشْرِک‌َ بِى‌مَالَیْس‌َ لَک‌َ بِه‌ِ عِلْم‌ٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا؟[15] و مگر قول‌رسول اللَّه‌ صلی الله علیه و اله را نشنیده‌اى که مى‌فرماید: «انَّما الطّاعَة‌ُ فى‌ الْمَعْرُوف‌ِ» و مى‌فرماید: «لاَطَاعَة‌َ لِمَخْلُوق‌ٍ فى‌ مَعْصِیَة‌ِ الخَالِق‌ِ»؟ گفت‌: چرا شنیده‌ام اى پسر رسول‌ خدا،ولى گویى که تا به حال آن را نشنیده بودم‌.[!] 📚شرح الأخبار : ج 1 ص 145 ح 84 ؛ المعجم الأوسط : ج 4 ص 181 ح 3917 ، اُسد الغابة : ج 3 ص 347 ، تاريخ دمشق : ج 31 ص 275 كلّها نحوه ، كنز العمّال : ج 11 ص 343 ح 31695 @Sibtayn
🔹سعید بن جبیر گفت: نزد عبدالله بن عباس رفتم و به او گفتم: ای پسر عموی رسول خدا آمده‌ام تا درباره علی و اختلاف مردم درباره او از تو بپرسم، 🔸ابن عباس گفت: ▫️ ای ابن جبیر! آمده ای تا درباره بهترین مخلوق خداوند بعد از رسول خدا از من بپرسی. ▫️آمده ای تا از مردی بپرسی که در یک شب یعنی «لیلة القربة» به سه هزار فضیلت دست یافت؟ ▫️ای ابن جبیر! آمده ای از وصی رسول خدا، وزیر او، جانشین او، صاحب حوض او، علمدار او و صاحب شفاعت او از من بپرسی؟ 🔺قسم به کسی که جان ابن عباس به دست اوست اگر از ابتدای خلقت تا انتهای آن تمام دریاها مرکّب و تمام درختان قلم و تمام مردم نویسنده شوند و در پی نوشتن محاسن و فضیلت‌های علی علیه السلام برآیند نخواهند توانست حتی یک دهم آنچه را که خداوند به او داده است، روی کاغذ آورند. 🔸عن سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ قَالَ: أَتَیْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی جِئْتُکَ أَسْأَلُکَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ اخْتِلَافِ النَّاسِ فِیهِ 🔹فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ ▫️ یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ مِنَ الْأُمَّةِ بَعْدَ مُحَمَّدٍ نَبِیِّ اللَّهِ ▫️جئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ رَجُلٍ کَانَتْ لَهُ ثَلَاثَةُ آلَافِ مَنْقَبَةٍ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ وَ هِیَ لَیْلَةُ الْقِرْبَةِ ▫️یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ وَصِیِّ رَسُولِ اللَّهِ وَ وَزِیرِهِ وَ خَلِیفَتِهِ وَ صَاحِبِ حَوْضِهِ وَ لِوَائِهِ وَ شَفَاعَتِهِ وَ الَّذِی نَفْسُ ابْنِ عَبَّاسٍ بِیَدِهِ لَوْ کَانَتْ بِحَارُ الدُّنْیَا مِدَاداً وَ الْأَشْجَارُ أَقْلَاماً وَ أَهْلُهَا کُتَّاباً فَکَتَبُوا مَنَاقِبَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ فَضَائِلِهِ مِنْ یَوْمَ خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّنْیَا إِلَی أَنْ یَفْنِیَهَا مَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَاهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی . 📖 أمالی الصدوق،ص۳۳۳ 📖بحارالانوار، ج۴۰،ص۸،ح۱۷ 📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 1 ص : 365 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عقیل هاشمی (ملقب به عقیل بی عقل) شیعه در ایران مانند مسیحی ها و زرتشتی ها در اقلیت است و زیر 5% جمعیت را تشکیل می دهد و اکثر ایران اهل سنت هستند بالاخره این اقا یک حرف راست از دهانش بیرون امد این عبارت ایشان با کمی تفسیر کاملا دقیق به نظر می رسد اگر منظورش از شیعه ، شیعه ال ابی سفیان باشد و اهل سنت واقعی که شیعیان امیرالمومنین هستند را در نظر داشته باشد ، کلامش کاملا مطابق واقع است @Sibtayn
فضائل الصحابة ـ به نقل از حارث ، درباره امام على عليه السلام ـ: چون شب بدر شد ، پيامبر خدا فرمود: «چه كسى براى ما آب مى آورد؟» . پس مردم ، پا پس كشيدند ؛ ولى على عليه السلام برخاست و مشكى به زير بغل گرفت ، به چاه ژرف و تاريكى درآمد و از آن ، پايين رفت . پس خداى عز و جل به جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل عليهم السلام ، وحى كرد كه براى يارى محمّد صلى الله عليه و آله و گروهش آماده شويد . پس ، از آسمان ، فرود آمدند و همهمه اى داشتند كه شنونده را مى ترسانْد . پس چون روبه روى چاه رسيدند ، همگى و از روى بزرگداشت و احترام بر او سلام دادند . لَمّا كانَت لَيلَةُ بَدرٍ قالَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن يَستَقي لَنا مِنَ الماءِ ؟ فَأَحجَمَ النّاسُ ، فَقامَ عَلِيٌّ فَاحتَضَنَ قِربَةً ، ثُمَّ أتى بِئرا بَعيدَةَ القَعرِ مُظلِمَةً ، فَانحَدَرَ فيها فَأَوحَى اللّه ُ عَزَّوجَلَّ إلى جِبريلَ وميكائيلَ وإسرافيلَ تَأَهَّبوا لِنَصرِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله وحِزبِهِ ، فَهَبَطوا مِنَ السَّماءِ لَهُم لَغَطٌ يُذعِرُ مَن سَمِعَهُ ، فَلَمّا حاذُوا البِئرَ سَلَّموا عَلَيهِ مِن عِندِ آخِرِهِم إكراما وتَجليلاً 📚فضائل الصحابة لابن حنبل : ج 2 ص 613 ح 1049 ، تاريخ دمشق : ج 42 ص 337 ح 8909 ، المناقب للخوارزمي : ص 308 ح 303 ؛ المناقب لابن شهر آشوب : ج 2 ص 241 . @Sibtayn
🔹شناختن ائمه علیهم السلام به حقیقت معرفت ✍🏻مفضل گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم، به من فرمود: ای مفضل، آیا محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را به حقیقت معرفت شناخته‌ای؟ عرض کردم به من بشناسان. فرمود: اینکه بدانی ایشان می‌دانند هر آنچه را که خداوند خلق کرده، و آن‌ها نشانه تقوا و خزانه‌دار آسمان‌ها و زمین و کوه‎ها و ریگ‌ها و دریاها هستند، و آن‌ها می‌دانند چه تعداد در آسمان فرشته و ستاره است و وزن کوه‌ها و اندازه آب دریاها و رودها و چشمه‌ها را می‌دانند پس کسی که به حقیقت معرفت آن‌ها را بشناسد در درجات عالی مؤمن خواهد بود.. مفضل گوید: این مطلب را دانستم و به آن ایمان آوردم. امام علیه السلام فرمود: آری ای مفضل، آری ای گرامی، آری ای نعمت داده شده، ای نیکو، پاک شدی و بهشت برای تو و برای هر مؤمنی که به این مطلب ایمان دارد. 📒فضائل عترت طاهره، ج۲، ص۶۳۷ 📙بحار الأنوار، ج‏۲۶، ص۱۱۶، ح۲۲ @Sibtayn