زیبایی همسر صحابه پیامبر صلی الله علیه و اله بلای جان او شد
خالد بن ولید که از طرف خلیفه اول اهل سقیفه مامور به بیعت گیری و جمع زکات از مالک بن نویره و قبیله او شده بود ، چشمش به همسر مالک افتاد و ...
ابن حجر عسقلانی در این باره مینویسد :
أن خالدا رأى امرأة مالك وكانت فائقة فی الجمال ، فقال مالك بعد ذلك لامرأته : قتلتینی یعنی سأقتل من أجلك .
📖الإصابة ، ابن حجر ، ج 5 ، ص 561 .
خالد همسر مالک را دید در حالی که او در نهایت جمال بود ؛ پس مالک بعد از آن به همسر خویش گفت :
تو من را کشتی ، یعنی من به خاطر تو کشته خواهم شد .
@Sibtayn
تجاوز خالد به همسر صحابه پیامبر صلی الله علیه و اله بعد از به قتل رساندن او
یعقوبی در تاریخش می نویسد :
وتزوج خالد بامرأة مالك ، أم تمیم بنت المنهال ، فی تلك اللیلة.
📗تاریخ الیعقوبی ، ج2 ، ص 110 .
و خالد با همسر مالک - ام تمیم دختر منهال - در همان شب ازدواج کرد .
اما ابوبکر به جایی این که خالد بن ولید را محاکمه کند ، از او پشتیبانی و تمامی کارهای او را تأیید کرده و می گوید :
او مجتهد بوده و در اجتهادش اشتباه كرده است !
@Sibtayn
تصمیم خلیفه اول اهل سقیفه در مورد جنایات خالد بن ولید
طبری ، داستان را این گونه نقل می كنند :
وقال عمر لأبی بكر إن فی سیف خالد رهقا فإن لم یكن هذا حقا حق علیه أن تقیده وأكثر علیه فی ذلك وكان أبو بكر لا یقید من عماله ولا وزعته فقال هیه یا عمر تأول فأخطأ فارفع لسانك عن خالد .
📚تاریخ الطبری ، ج 2 ، ص 503 و الكامل فی التاریخ ، ابن الأثیر ، ج 2 ، ص 358 – 359 و وفیات الأعیان وأنباء أبناء الزمان ، ابن خلكان ، ج 6 ، ص 15 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 3 ، ص 36 – 37 و إمتاع الأسماع ، المقریزی ، ج 14 ، ص 239 و كنز العمال ، المتقی الهندی ، ج 5 ، ص 619 و ... .
عمر به ابوبكر گفت به درستی كه در شمشیر خالد خونریزی وجود دارد ؛ پس اگر این مطلب (خونریز خالد) سزاوار نیست ، اما سزاوار اوست که او را به خاطر کشتن مالک به زنجیر بکشی ( محدود گردانی ) و بر این مطلب بسیار تاکید کرد ؛ اما ابوبکر کارمندان و زیردستان خود را محدود نمی نمود ؛ پس گفت : نه چنین نیست ای عمر ؛ او اجتهاد نموده و اشتباه کرده است ؛ پس زبانت را از خالد بردار .
نكته جالب در این قضیه ، اختلاف نظر شدیدی است كه میان خلیفه اول و خلیفه دوم وجود داشته است . عمر بن الخطاب ، خالد را عدو الله ، مستحق رجم ، زنا كار و قاتل نفس محترمه میداند ؛ اما ابوبكر او را شمشیر خدا و مجتهد خطاب می كند!
واقعا باید مفهوم ازادی و دموکراسی را از این خلیفه خود خوانده یاد گرفت .
@Sibtayn
📌امیرالمؤمنین علی علیهالسلام میفرمایند:
ای مردم! از خدایی بترسید،
💥که اگر سخنی گویید میشنود،
💥و اگر پنهان دارید، میداند؛
و برای مرگی آماده باشید؛
💥که اگر از آن فرار کنید، شما را مییابد،
💥اگر بر جای خود بمانید، شما را میگیرد،
💥و اگر فراموشش کنید، شما را از یاد نبرد.
📚 نهجالبلاغه، حکمت ۲۰۳
@Sibtayn
🔘احمق ترين آدمها.....
🔹 امیرالمؤمنین علی عليه السلام فرمودند: أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ.
◽️ احمق ترين مردم كسى است كه خود را خردمندترين مردم مى داند.
📘غرر الحكم: 3089.
🔥اللّهُـــمَّ الْعَـنْ اَوَّلَ ظٰـالِــمٍ ظَلَـمَ حَــقَّ مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــدٍ، وَ آخِـرَ تابِـعٍ لَـهُ عَلـى ذلِـڪْ🔥
@Sibtayn
🟢اهمیت ذکر بسم الله ... هنگام غذاخوردن
✍️رسول خدا صلی الله علیه و آله:هنگامی که سفره پهن میشود، چهار ملک حاضر میشوند و هنگامی که بنده "بسم الله" بگوید ملائکه میگویند: خداوند در غذا به شما برکت بدهد. سپس به شیطان میگویند: ای فاسق! خارج شو، قدرتی بر آن ها نداری.
زمانی که اهل سفره در آخر غذا بگویند "الحمد لله" ملائکه میگویند خداوند به آن ها نعمت داد و آن ها شکر را ادا کردند؛
ولی اگر بسم الله نگویند، ملائکه به شیطان میگویند: نزدیک شو ای فاسق و با آن ها بخور و هنگامی که سفره جمع شود و یاد خداوند نکنند، ملائکه میگویند:
خداوند به آن ها نعمت داد، ولی آن ها پروردگار خود را فراموش کردند.
📚 المحاسن، ج 2، ص 432
☘️قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله :
إِذَا وُضِعَتِ الْمَائِدَةُ حَفَّهَا أَرْبَعَةُ أَمْلَاكٍ فَإِذَا قَالَ الْعَبْدُ بِسْمِ اللَّهِ
قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ بَارَكَ اللَّهُ لَكُمْ فِي طَعَامِكُمْ ثُمَّ يَقُولُونَ لِلشَّيْطَانِ اخْرُجْ يَا فَاسِقُ لَا سُلْطَانَ لَكَ عَلَيْهِمْ
فَإِذَا فَرَغُوا قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ قَوْمٌ قَدْ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ فَأَدَّوْا شُكْرَ رَبِّهِمْ
فَإِذَا لَمْ يُسَمِّ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ لِلشَّيْطَانِ ادْنُ يَا فَاسِقُ فَكُلْ مَعَهُمْ
وَ إِذَا رُفِعَتِ الْمَائِدَةُ وَ لَمْ يَذْكُرِ اللَّهَ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ قَوْمٌ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ فَنَسُوا رَبَّهُمْ
@Sibtayn
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه امام زمان عجل الله تعالی فرجه را یاری کنیم ؟
🔴توسل به امام زمان در سختی ها
🔹 مرحوم علامه مجلسی نقل میکند: فردی به نام "ابوالوفای شیرازی" در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت میشود. شب در عالم رؤیا، پیامبر اکرم را زیارت میکند.حضرت میفرمایند:
🔺 اگر کارد به استخوان رسید و شمشیر به گردنت رسید، یوسف زهرای اطهر، فرزندم را صدا بزن و بگو:
"یا مولای یا صاحبَ الزَّمان اَنا مُستَغیثٌ بکَ"
"الغَوثَ اَدرِکنی"
(ای مولای من ؛من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس...).
🔸 ابوالوفا میگوید: من این جملات را در عالم رؤیا گفتم و از خواب پریدم. یک وقت دیدم مامورین ابی علی الیاس آمدند و ما را پیش او بردند. وی گفت: به چه کسی متوسل شدی؟ گفتم: "به منجی عالم بشریت, به فریادرس درماندگان و بیچارگان"
🔹 سپس معلوم شد در خواب به ابی علی الیاس گفته بودند: "اگر دوست ما را رها نکنی نابودت می کنیم و حکومتت را بهم می ریزیم...". بعد مبلغی پول و هدایا به ابوالوفا داد و آزادش کرد.
📚 بحارالانوار جلد۵۳ ص۶۷۸
@Sibtayn
اماممان را بشناسیم
امام باقر علیه السلام:
هرکس که بمیرد و برایش امامی نباشد (یعنی امامش را نشناخته باشد)مرگش به مرگ جاهلیت است،
و هر کس بمیرد، در حالیکه امامش را شناخته باشد، زودتر یا دیرتر واقع شدن این امر (ظهور) به ایمان او آسیبی نمی رساند
و هر کس که بمیرد در حالی که امامش را شناخته باشد همانند کسی است که همراه با قائم عجل الله فرجه در خیلی آن حضرت ایستاده است.
📚غیبت نعمانی،باب۲۵،ص۷۰۵
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اللهمالعنالجبتوالطاغوت
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل اینجاست که ما کور به دنیا امده ایم
حجت الاسلام معاونیان
@Sibtayn
🔴 کشف حجاب زنان و دخترانِ مسلمان در آخرالزمان...
🌕 امیرالمومنین علیهالسلام فرمودند:
در آخرالزمان و نزدیک شدن رستاخیز که از بدترین زمان هاست زنانی ظاهر شوند که کشف کننده حجاب هستند؛ در حالی که پوشش دارند برهنهاند؛ (لباس نازک و بدننما میپوشند)؛ و با خود آرایی از خانه بیرون میآیند؛ آنها از دین خارج شده و در فتنه ها و آشوب ها داخل گشتهاند؛ به شهوات و مسائل جنسى تمایل داشته؛ به سوی لذّات نفسانی و خوشگذرانىها میشتابند؛ حرام های الهی را حلال میشمارند؛ اینان در جهنم جاودانه خواهند بود.
وَ رَوَى اَلْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: يَظْهَرُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ وَ اِقْتِرَابِ اَلسَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ اَلْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ اَلدِّينِ دَاخِلاَتٌ فِي اَلْفِتَنِ مَائِلاَتٌ إِلَى اَلشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اَللَّذَّاتِ مُسْتَحِلاَّتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَات.
📗من لا يحضرهالفقيه، ج۳، ص۳۹۰
📗الوافي، ج ۲۲، ص ۸۰۹
📗مکارم الأخلاق، ج ۱، ص ۲۰۱
@Sibtayn
🔴 چرا حضرت ابراهیم خلیل الله شد؟
🌕 امام هادی علیه السلام فرمودند:
خداوند عزّ و جلّ حضرت ابراهيم علیه السلام را به خاطر اين كه زياد بر محمّد و اهل بيتش صلوات اللّٰه عليهم درود و صلوات مىفرستاد خليل و دوست خود قرار داد.
🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
عَبْدِ اَلْعَظِيمِ اَلْحَسَنِيِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلْعَسْكَرِيَّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّمَا اِتَّخَذَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلاً لِكَثْرَةِ صَلاَتِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ.
📗وسائل الشیعة، ج ۷، ص ۱۹۴
📗تفسير البرهان، ج ۲، ص ۱۷۸
📗تفسير نور الثقلين، ج۱، ص۵۵۴
📗تفسير کنز الدقائق، ج۳، ص۵۵۰
📗علل الشرایع، ج ۱، ص ۳۴
📗المحتضر، ج ۱، ص ۱۳۹
📗بحار الأنوار، ج ۱۲، ص ۴
📗قصص الأنبياء، ج ۱، ص ۹۶
@Sibtayn
مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام :
میوه خردمندی ، رهانیدن جان از زرق و برق دنیاست .
رَدعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنيا ثَمَرَةُ العَقلِ
📚غرر الحكم: ۴۰۴۳
@Sibtayn
مردم دنیا سه دسته اند
✅ اهل دین با امیرالمومنین علی علیه السلام - اهل دنیا با معاویه
✍️ ابوقیس اَلاَودی (از راویان معتبر نزد اهل سنت - راوی کتاب صحیح بخاری) - متوفی سال ۱۲۰ هجری - میگوید:
📄 مردم را دیدم در حالیکه سه طبقه بودند.
1️⃣اهل دین علی (علیه السلام) را دوست دارند.
2️⃣اهل دنیا معاویه را دوست دارند.
3️⃣طبقه سوم هم خوارجند.
أَبِي قَيْسٍ الأَوْدِيِّ، قَالَ: أَدْرَكْتُ النَّاسَ وَ هُمْ ثَلاثُ طَبَقَاتٍ: أَهْلُ دِينٍ يُحِبُّونَ عَلِيًّا، وَ أَهْلُ دُنْيَا يُحِبُّونَ مُعَاوِيَةَ، وَ خَوَارِجُ.
📓کتاب الاستيعاب جلد۳ صفحه ۱۱۱۵
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل بطلان خلافت شیخین در کلام امام رضا علیه السلام
حجت الاسلام معاونیان
@Sibtayn
تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!!
ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن مینویسد:
قال المسعودي و كان عروة بن الزبير يعذر أخاه عبد الله في حصر بني هاشم في الشعب و جمعه الحطب ليحرقهم و يقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا يختلف المسلمون و أن يدخلوا في الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببني هاشم لما تأخروا عن بيعة أبي بكر فإنه أحضر الحطب ليحرق عليهم الدار.
مسعودی مورخ نامی میگوید: عبد الله بن زبیر (لعنت الله علیه)، بنی هاشم را در درهای قرار داد و هیزم جمع کرد تا آنها را بسوزاند، این فعل شنیع برای مردم قابل تحمل نبود، برادرش عروه بن زیبر عذر او را چنین بیان کرد که: هدف او از این کار حفظ وحدت کلمه بود، او میخواست بین مسلمانان اختلافی ایجاد نشود. چنانکه عمر هم همین برخورد را با بنی هاشم داشت و هنگامی که از بیعت ابو بکر تاخیر نمودند هیزم جمعآوری کرد تا خانه را بر آنها بسوزاند.
شرح نهج البلاغة، تالیف بن ابی الحدید، جلد ۲۰، صفحه ۱۴۷، چاپ دار الکتب العلمیة
@Sibtayn
آیا می دانید مقصود خداوند از حسنه و سیئه در قران چیست ؟
جدلی می گوید: روزی نزد امیر مؤمنان علی(علیه السلام) رفتم.
حضرت فرمود:آیا می خواهی تفسیر آیه ای از آیات خدا را برایت روشن سازم؟
عرض کردم: آری
فرمود: خداوند می فرماید:
(من جاء بالحسنه فله خیر منها و هم من فزع یومئذ آمنون و من جاء بالسیئه فکبت وجوههم فی النار هل تجزون الا ما کنتم تعملون)
هر کس نیکی به جای آورد، پاداشی بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ایمنند، و هر که بدی به جای آورد، به رو در آتش (دوزخ)سرنگون شوند. آیا جز آنچه می کردید سزا داده می شوید؟
حسنه یعنی شناخت ولایت و دوستی با ما اهل بیت و سیئه به معنای انکار ولایت و دشمنی با ماست. هر که این حسنه را با خود داشته باشد، به بهشت می رود; و هر که سیئه به همراه آورد، جایگاهش دوزخ خواهد بود و هیچ عملی از او پذیرفته نیست.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْجَدَلِيِّ قَالَ: قَالَ لِي أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ لاَ أُخْبِرُكَ بِالْحَسَنَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا أَمِنَ مِنْ فَزَعِ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ اَلسَّيِّئَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا كُبَّ عَلَى وَجْهِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ قُلْتُ بَلَى يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ اَلْحَسَنَةُ حُبُّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ اَلسَّيِّئَةُ بُغْضُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ .
📖تأويل الآيات ج۱ ص۴۰۳
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ذنُوبُنا بَيْنَ يَدَيْكَ
🔺بخشی از دعای ابو حمزه ثمالی
🎙سید مصطفی موسوی
#سید_مصطفی_موسوی
#ادعیه_و_زیارات
#ابو_حمزه_ثمالی
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
✔️ آیا کشتههای غیرشیعیان شهید محسوب میشوند⁉️
✍️شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن أحمد بن يحيى عن ابراهيم بن هاشم عن علي بن سعيد عن واصل عن عبد الله بن سنان قال : قلت لأبي عبد الله عليهالسلام جعلت فداك ما تقول في هؤلاء الذين يقتلون في هذه الثغور؟ قال : فقال : الويل يتعجلون قتلة في الدنيا وقتلة في الآخرة ، والله ما الشهيد إلا شيعتنا ولو ماتوا على فرشهم.
عبد الله بن سنان گوید: از #امام_صادق علیه الصّلاة و السّلام پرسیدم: درباره این افراد که در مرزهای نزدیک دشمن کشته میشوند چیست؟ (آیا شهید هستند یا خیر؟)
👈حضرت فرمودند: ویل (وای بر آنها)! هم برای کشته شدن در دنیا تعجیل می کنند و هم برای هلاکت در آخرت. به خدا قسم کسی شهید نیست مگر شیعیان ما، هر چند در بستر جان دهند.
📚تهذيب الأحكام، جلد ۶، صفحه ۱۳۸، باب المرابطة في سبيل الله عز و جل
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت را در مذهب شیعه یافتم
فیصل الدویسان نماینده پارلمان کویت
@Sibtayn
تا چه اندازه مطیع امام زمانمان هستیم ؟
🔹به امام باقر علیه السلام عرض شد:
«شیعیان در کوفه جماعت فراوانی هستند که اگر امرشان بفرمایی، از شما اطاعت می کنند و از شما تبعیت می کنند.»
حضرت پرسید: «کسی از شما به سراغ کیسه پول برادر خود می رود که به قدر حاجتش پول بردارد؟»
راوی گفت: نه!
فرمود: «پس آنان به خون های خود بخیل ترند!»
سپس فرمود: «مردم در حالت صلح هستند و ما با آنان نکاح می کنیم و توارث داریم، بر آنان حدود جاری می سازیم و امانات آنها را ادا می کنیم، تا زمانی که قائم صلوات اللّه علیه قیام کرد، صداقت خالص حکمفرما می شود و مرد به سراغ کیسه پول برادرش می رود و به قدر حاجتش بر می دارد و برادرش مانع او نمی شود.»
💎و عَنْهُ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ الْعِجْلِيِّ قَالَ قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ صلوات اللّه علیه إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوكَ وَ اتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِيءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لَا قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ النَّاسَ فِي هُدْنَةٍ تناكحهم [نُنَاكِحُهُمْ] وَ توارثهم [نُوَارِثُهُمْ] وَ يقيم [نُقِيمُ] عَلَيْهِمُ الْحُدُودَ وَ تؤدى [نُؤَدِّي] أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذَا قَامَ الْقَائِمُ صلوات اللّه علیه جَاءَتِ الْمُزَايَلَةُ وَ يَأْتِي الرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لَا يَمْنَعُهُ.
📖الإختصاص ،ص۲۴
@Sibtayn
سه گروه را در سه جا بشناسیم
💠 امام صادق(عليه السّلام) فرمودند :
✍️ ثلاثَةٌ لاتُعرَفُ إِلاّ فى ثَلاثِ مَواطِنَ:
1️⃣لايُعرَفُ الحَليمُ إِلاّ عِندَ الغَضَبِ
2️⃣ ولاَ الشُّجاعُ إِلاّ عِندَ الحَربِ
3️⃣ ولا أَخٌ إِلاّ عِندَ الحاجَةِ.
🔹 سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمى شوند :
⚡️ بردبار جز در هنگام خشم
⚡️ شجاع جز در جنگ
⚡️ و برادر جز در هنگام نيازمندى
📚 بحارالأنوار ، ج۷۸ ، ص۲۲۹
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرات مخرب باقی ماندن بر جنابت
حجت الاسلام احمدی اصفهانی
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬انَا صاحِبُ الدَّواهِي الْعُظْمى
🔺بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی
🎙سید مصطفی موسوی
📜وأَنَا الْقَلِيلُ الَّذِى كَثَّرْتَهُ، وَالْمُسْتَضْعَفُ الَّذِى نَصَرْتَهُ، وَأَنَا الطَّرِيدُ الَّذِى آوَيْتَهُ، أَنَا يَا رَبِّ الَّذِى لَمْ أَسْتَحْيِكَ فِى الْخَلاءِ، وَلَمْ أُراقِبْكَ فِى الْمَلاءِ، أَنَا صاحِبُ الدَّواهِى الْعُظْمىٰ، أَنَا الَّذِى عَلَىٰ سَيِّدِهِ اجْتَرَى، أَنَا الَّذِى عَصَيْتُ جَبَّارَ السَّماءِ، أَنَا الَّذِى أَعْطَيْتُ عَلَىٰ مَعاصِى الْجَلِيلِ الرُّشى، أَنَا الَّذِى حِينَ بُشِّرْتُ بِها خَرَجْتُ إِلَيْها أَسْعىٰ، أَنَا الَّذِى أَمْهَلْتَنِى فَمَا ارْعَوَيْتُ ، وَسَتَرْتَ عَلَىَّ فَمَا اسْتَحْيَيْتُ، وَعَمِلْتُ بِالْمَعاصِى فَتَعَدَّيْتُ ,وَأَسْقَطْتَنِى مِنْ عَيْنِكَ فَما بالَيْتُ
#سید_مصطفی_موسوی
#ادعیه_و_زیارات
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
📜فرازی از عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر نخعی
✍🏻حضرت علی (علیهالسلام)از سویی دیگر به آفت خود پسندی برای انسان اشاره دارد و می فرماید:
⭕️خودپسندى و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت شده و نيز از دلبستگى به ستايش و چرب زبانيهاى ديگران ، پرهيز كن ، زيرا يكى از بهترين فرصتهاى شيطان است براى تاختن تا كردارهاى نيكوى نيكوكاران را نابود سازد .
⚡️ بترس از اينكه به احسان خود بر رعيت منت گذارى يا آنچه براى آنها كرده اى ، بزرگش شمارى يا وعده دهى و خلاف آن كنى . زيرا منت نهادن احسان را باطل كند و بزرگ شمردن كار ، نور حق را خاموش گرداند و خلف وعده ، سبب برانگيختن خشم خدا و مردم شود .
📚نهج البلاغه نامه۵۳
@Sibtayn