eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
حسنه‌ای که ده برابر می‌شود.. عَنْ زُرَارَةَ، عَنْ أَبِي‌عَبْدِاللَّهِ عَلَيْهِ‌السَّلَامُ: مَنْ جاءبِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها قَالَ: مَنْ‏ ذَكَرَهُمَا فَلَعَنَهُمَا كُلَّ غَدَاةٍ كَتَبَ اللَّهُ‏ لَهُ سَبْعِينَ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ عَشْرَ سَيِّئَاتٍ، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرَ دَرَجَات‏. زراره از علیه‌السلام در تفسیر این آیه: "کسی که یک کار نیک انجام دهد خداوند به او ده برابر آن را می‌دهد" نقل می کند که آن حضرت فرمودند : یعنی هر فردی که هرصبح آن دو – غاصب خلافت – را کند خداوند برای او ۷۰ می نویسد و ۱۰ گناه او را از بین می برد و ۱۰ درجه بر مقام او می‌افزاید. 📚تفسیر العیاشی ج۱ ص۳۸۷ 📚المحتضر ج۱ ص۷۲ 📚بحارالأنوار (ط - بيروت) ج‏۳۰ ص۲۲۳ @Sibtayn
یزید اصلِ انحراف نیست، پیامدِ انحرافات است! ←۱۴ربیع‌الاول سال ۶۴ھ۔ق سالمرگ بن معاویه 🔶 «ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری» از علمای اهل سنت قرن ششم و هفتم هـ .ق در کتاب «الوشی المرقوم فی حلّ المنظوم» به صورت صریح اعتراف می کند: «بدان که حسین _علیه السلام_ در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در سـقـیـفـه کشته شد» 🔹واعلَم أنَّ الحُسَینَ لَم یُقتَل في یَومِ کَـربَلاء وإنَّما قُتلَ في يَوم السَّـقـيفَـة. 📚 مشخصات نسخه خطی: نسخه خطی کتاب «الوشی المرقوم فی حل المنظوم» تألیف «ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری» متوفی سال ۶۳۷ هـ .ق، نگهداری شده در کتابخانه نور عثمانیه ترکیه_ شماره ۴۳۶۴ @Sibtayn
محور وحدت در کلام رسول الله صلی الله علیه و اله 👳‍♂️حاکم نیشابوری از عُلمای بزرگ اهل تسنن روایتی با سند صحيح از رسول الله (صلی الله علیه و آله) روایت می‌کند که حضرت فرمودند: 🌟همانا ستارگان مایه امان ماندن اهل زمین از غرق شدن هستند و 👈👈اهل بیتم نیز مایه در امان ماندن امت من از هستند و اگر قبیله ای از عرب با ایشان مخالفت کند، آن قبیله دچار اختلاف شده و از حزب ابلیس می گردند. عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «§النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنَ الْغَرَقِ، وَأَهْلُ بَيْتِي أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ الِاخْتِلَافِ، فَإِذَا خَالَفَتْهَا قَبِيلَةٌ مِنَ الْعَرَبِ اخْتَلَفُوا فَصَارُوا حِزْبَ إِبْلِيسَ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ 📚المستدرك على الصحيحين : الحاكم، أبو عبد الله ج : 3 ص : 162 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطاعن معاویه| نامه محمدبن ابی بکر به معاویه حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
💎الإمام الصادق عليه السلام ـ لِقَومٍ مِن أصحابِهِ ـ : إنَّهُ قَد حَقَّ لي أن آخُذَ البَريءَ مِنكُم بِالسَّقيمِ ، و كَيفَ لا يَحِقُّ لي ذلكَ و أنتُم يَبلُغُكُم عَنِ الرَّجُلِ مِنكُمُ القَبيحُ فلا تُنكِرونَ عَلَيهِ و لا تَهجُرونَهُ و لا تُؤذونَهُ حتّى يَترُكَ؟ ! . امام صادق عليه السلام ـ خطاب به گروهى از ياران خود ـ فرمود: من حق دارم كه بى گناه شما را به خاطر گناه كارتان مؤاخذه كنم؛ چگونه چنين حقّى نداشته باشم، حال آن كه درباره كار زشت يكى از افراد خود خبردار مى شويد، امّا به او اعتراض نمى كنيد و از او دورى نمى نماييد و اذيّتش نمى كنيد تا از كار زشتش دست بردارد ؟! 📖وسائل الشيعة،ج۱۱،ص۴۱۵،ح۴ @Sibtayn
🔥اولین شکاف در اسلام (به روایت اهل تسنن) 💠 قندوزی حنفی از علمای اهل تسنن آورده است: [و عن‌]ابن عمر قال: كنّا نصلّي مع النبي صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فالتفت إلينا فقال: أيّها الناس هذا وليّكم بعدي في الدنيا و الآخرة فاحفظوه-يعني عليا-. ابن عمر می گوید : همراه پیامبر صلی الله علیه و اله نماز می خواندیم که پیامبر صلی الله علیه و اله برگشت و خطاب به ما فرمود : ای مردم : پس از من علی ولی شماست در دنیا و اخرت پس او را مراقبت کنید [و عن‌]جابر رفعه: أوّل ثلمة في الاسلام مخالفة علي. 💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اولین شکاف در اسلام مخالفت با علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. 📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 2 ص : 313 @Sibtayn
ابن حجر هیثمی که مردی متعصب است و شیعه را سب و لعن می کند در کتاب الصواعق المحرقه که آنرا در ردّ و ابطال عقاید وتاریخ تشیّع نگاشته است درصفحه 87 می نویسد : هنگامي كه آيه: «إِنَّ الله و مَلائِكَته يُصلون عَلي النَبيّ يا اَيُّها الَّذين آمَنوا صَلّوا عَلَيه و سَلِّموا تَسليما» احزاب/۵۶ نازل گرديد، ياران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) از او درخواست كردند كه چگونه بر او صلوات بفرستند او فرمود: «لاتصلوا علي الصلاة البتراء» [بر من صلوات بتراء ـ ناقص و بريده ـ نفرستيد] يادآور شدند، پس چگونه درود بفرستيم؟ فرمود بگوييد: «اللّهمّ صل علي محمد و آل محمد». @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 نهی شدید پیامبر (صلی الله علیه و آله) بر کسی که صلوات را ناقص بفرستد 🔊 حجت الاسلام فرحزاد 🌹🔆🔆 ❇️ 🔆🔆🌹 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا 🆔 @Sibtayn ┗━🍃🌺━━━┛
شیخ صدوق در کتاب شریف امالی می نویسد : از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) چنين نقل شده كه فرمود: «هركس بر من درود بفرستد ولى بر خاندان من درود نفرستد بوى بهشت را استشمام نخواهد كرد» «مَنْ صَلّى عَلَيَّ وَلَمْ يُصَلِّ عَلى آلي لَمْ يَجِدْ رِيحَ الْجَنَّةِ; 📖امالي، شيخ صدوق، ص 267، مجلس 36، ح 12. @Sibtayn
علت حذف " ال محمد " از صلوات در کلام عالم سرشناس اهل تسنن صنعانی در این عبارت می گوید : حذف لفظ " آل " آن طوری که در کتب حدیثی می بینیم امری شایسته نیست و قبلا در مورد آن از من سوال شده و کیفیت صلوات فرستادن بر پیامبر نزد اهل حدیث ثابت است و این روات احادیث بوده اند که گویا اشتباها از روی تقیه در زمان حکومت امویان این لفظ را حذف کرده اند به این دلیل که امویان از آن خوششان نمی آمده است.سپس مردم این عمل را ادامه دادند ولی این عملی فاقد دلیل محکم است ... 📖سبل السلام،ج1،ص288 ط دار الحدیث @Sibtayn
جابر گويد: به امام باقر عليه السّلام عرض كردم:پيامبر خدا را برايم توصيف كن، فرمود:رنگ پيامبر خدا سفيد مايل به سرخى بود چشمانش سياه و درشت، ابروانش پيوسته بود، دستهاى سطبرى داشت و كف و انگشتانش محكم و درخشان و طلائى بود، استخوان دو شانه‌اش بزرگ بود، چون رو به كسى مى‌كرد با تمام بدن به او متوجه مى‌شد(نه آنكه مانند متكبران با گوشه چشم متوجه شود) از بس خوش‌انس و مهربان بود.يك رشته مو از گودى گلويش تا نافش روئيده بود و نمودارى بود ميان صفحه از نقره درخشان، گردن او تا دو شانه چون آفتابه طلا مى‌درخشيد، بينى كشيده‌اى داشت كه هنگام نوشيدن آب نزديك بود آب را عقب زند، چون راه مى‌رفت محكم گام برمى‌داشت كه گويا به سرازيرى فرود مى‌آيد، مانند پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله ديده نشد نه پيش از او و نه بعد از او صلّى اللّه عليه و آله. عَنْ جَابِرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِفْ لِي نَبِيَّ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ كَانَ نَبِيُّ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَبْيَضَ مُشْرَبَ حُمْرَةٍ أَدْعَجَ اَلْعَيْنَيْنِ مَقْرُونَ اَلْحَاجِبَيْنِ شَثْنَ اَلْأَطْرَافِ كَأَنَّ اَلذَّهَبَ أُفْرِغَ عَلَى بَرَاثِنِهِ عَظِيمَ مُشَاشَةِ اَلْمَنْكِبَيْنِ إِذَا اِلْتَفَتَ يَلْتَفِتُ جَمِيعاً مِنْ شِدَّةِ اِسْتِرْسَالِهِ سُرْبَتُهُ سَائِلَةٌ مِنْ لَبَّتِهِ إِلَى سُرَّتِهِ كَأَنَّهَا وَسَطُ اَلْفِضَّةِ اَلْمُصَفَّاةِ وَ كَأَنَّ عُنُقَهُ إِلَى كَاهِلِهِ إِبْرِيقُ فِضَّةٍ يَكَادُ أَنْفُهُ إِذَا شَرِبَ أَنْ يَرِدَ اَلْمَاءَ وَ إِذَا مَشَى تَكَفَّأَ كَأَنَّهُ يَنْزِلُ فِي صَبَبٍ لَمْ يُرَ مِثْلُ نَبِيِّ اَللَّهِ قَبْلَهُ وَ لاَ بَعْدَهُ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ . 📚الکافي ج۱ ص۴۴۳ @Sibtayn
20.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬شعر اگر از تو نگوید همه عصیان باشد 🎙سیدحمیدرضا برقعی 🔹میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 📌شب شعر "تلاوت باران " - فرهنگ سرای اندیشه ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
17.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬تواشیح رحمة للعالمين 🎤گروه محمد رسول الله 🔹میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
مرا اویس شدن در هوای تو کافی ست اگر چه باز ندیدم، دعای تو کافی ست همین که بوی تو را در مدینه حس کردم لبم رسید به خاک سرای تو کافی ست چه حاجتی به پسر داری ای بزرگ قریش همین که فاطمه داری برای تو کافی ست همین که اوّل هر صبح پیش زهرایی برای روشنی لحظه های تو کافی ست تو آن پیمبر دنباله داری و بعدت اگر علی تو باشد به جای تو کافی ست قسم به اشهد ان لااله الا الله تو آمدی که بگویی علی ولی الله علی اکبر لطیفیان @Sibtayn
🌿 هر کس فقط یک مرتبه ...| 👈🏼 ابن بابویه از ابوحمزه روایت کرده است که از امام جعفر صادق (سلام الله علیه) پرسیدم که چگونه صلوات فرستم بر (محمد و آل محمد)؟ ♻️ فرمود: که می‌گویید: صَلَواتُ اللهِ وَصَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَأنْبِیائِهِ وَرُسُلِهِ وَجَمیعِ خَلْقِهِ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَالسَّلامِ عَلَیْهِ وَعَلَیهِم وَرَحَمهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ. 🍃 عرض کردم چه خواهد بود ثواب آن؟ فرمودند: به خدا قسم از گناهان بیرون می‌آیی، مانند روزی که از مادر متولد شده‌ای. 📚 معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص۱۲۳ @Sibtayn
روزیکه از وجود، دو عالم معاف بود نور شما به عرش خدا در طواف بود ارواح و نور و طینت تان پاکِ پاکِ پاک یعنی وجودتان ز ازل صافِ صاف بود هریک برآمده ز تجلای دیگری یک نور واحدی که شعاعش مضاف بود از نورتان تجلی خلقت شروع شد آن خلقتی که خالص و بی انحراف بود ما را هم از وجود شما منَتی رسید رخسارتان برای دل ما مطاف بود قالوا بلای ما همه در عرصه الست در اصل بر ولایت تان اعتراف بود ای نامتان مرادف ذکر خدایتان صلِ علیَ النَبیِ و آله، ثنایتان # محمود_ژولیده @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬یا اباالقاسم یا رسول الله 🎙علی فانی 🔹میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
23.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬ای عرش زمین 🎙کربلایی محمد فصولی 🔹مدح ولادت پیامبر اکرم و امام صادق علیهم السلام 📌هیئت محبان الائمه ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
14.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬آینه رحمان( مدح پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله) 🎙گروه همخواني وتواشیح محمدرسول الله(ص) 🔹ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 📌اجرادرحرم های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح تجریش (ع) (ص) ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺یکی از عوامل راهگشا در تربیت دینی فرزندان 🎤سخنران ⏰ ۲:۲۴دقیقه @Sibtayn
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️مقام دست نایافتنی رسول اکرم (صلی الله علیه واله) ✔️او کجا وما کجا؟ ✔️لزوم اقتدا و تأسی به رسول الله صلی الله علیه و اله مرحوم ایت الله ضیاء آبادی @Sibtayn
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدح امیرالمومنین علیه السلام سید مجید بنی فاطمه @Sibtayn
لقب هایی که از شیعیان دزدیده شد حضرت أمير عليه السّلام نق چند روز پس از ورود به بصره خطبه‌اى ايراد فرمود و در اثناى آن مردى برخاسته و گفت: اى أمير المؤمنين، بفرماييد كه اهل جماعت و اهل افتراق كيانند؟ و نيز اهل بدعت و اهل سنّت چه كسانى هستند؟. 🔹حضرت فرمود: واى بر تو، حال كه پرسيدى با دقّت به جوابش گوش كن كه پس از من نياز نباشد كه دوباره از كسى بپرسى. ▫️اهل جماعت من و پيروان من هستند هر چند در تعداد اندك باشند، و اين همان حقّى است كه مطابق با امر خدا و پيامبر مى‌باشد. ▫️و اهل افتراق؛ مخالفان با من و پيروانم؛ مى‌باشند هر چند تعدادشان بسيار باشد. ▫️و اهل سنّت افرادى هستند كه دست تمسّك به سنن خدا و پيامبر زده‌اند، هر چند تعدادشان كم باشد. ▫️و اهل بدعت مخالفان اوامر خداوند و قرآن و پيامبر بوده و افرادى خود رأى و هواپرستند هر چند تعدادشان بسيار باشد، رَوَى يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ قَالَ: كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَخْطُبُ بِالْبَصْرَةِ بَعْدَ دُخُولِهِ بِأَيَّامٍ فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرْنِي مَنْ أَهْلُ الْجَمَاعَةِ وَ مَنْ أَهْلُ الْفُرْقَةِ وَ مَنْ أَهْلُ الْبِدْعَةِ وَ مَنْ أَهْلُ السُّنَّةِ؟ فَقَالَ وَيْحَكَ أَمَّا إِذَا سَأَلْتَنِي فَافْهَمْ عَنِّي وَ لَا عَلَيْكَ أَنْ تَسْأَلَ عَنْهَا أَحَداً بَعْدِي ▫️أمَّا أَهْلُ الْجَمَاعَةِ فَأَنَا وَ مَنْ تَبِعَنِي وَ إِنْ قَلُّوا وَ ذَلِكَ الْحَقُّ عَنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ عَنْ أَمْرِ رَسُولِهِ ▫️و أَهْلُ الْفُرْقَةِ الْمُخَالِفُونَ لِي وَ لِمَنِ اتَّبَعَنِي وَ إِنْ كَثُرُوا ▫️ و أَمَّا أَهْلُ السُّنَّةِ فَالْمُتَمَسِّكُونَ بِمَا سَنَّهُ اللَّهُ لَهُمْ وَ رَسُولُهُ وَ إِنْ قَلُّوا ▫️و أَمَّا أَهْلُ الْبِدْعَةِ فَالْمُخَالِفُونَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ لِكِتَابِهِ وَ لِرَسُولِهِ الْعَامِلُونَ بِرَأْيِهِمْ وَ أَهْوَائِهِمْ وَ إِنْ كَثُرُوا 📖الإحتجاج : الطبرسي، أبو منصور ج : 1 ص : 168 @Sibtayn
🔴 با این دعا ایمان خود را به کمال برسانید: 🌕 محمّدبن‌سلیمان دیلمی گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم: «جانم فدای شما باد، شیعه‌ی شما می‌گویند ایمان، پایدار و ناپایدار است، به من چیزی را بیاموز که اگر بگویم، ایمان خود را با آن به کمال می‌رسانم.» فرمود: «در پایان هر نماز واجب بگو: «رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيّاً وَ بِالْإِسْلاَمِ دِيناً وَ بِالْقُرْآنِ كِتَاباً وَ بِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً وَ بِعَلِيٍّ وَلِيّاً وَ إِمَاماً وَ بِالْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ وَ اَلْأَئِمَّةِ صَلَوَاتُُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ اَللَّهُمَّ إِنِّي رَضِيتُ بِهِمْ أَئِمَّةً فَارْضَنِي لَهُمْ إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» ترجمه: «راضی شدم به اینکه الله پروردگارم؛ و محمّد صلی الله علیه و آله پیامبرم؛ و اسلام دینم؛ و قرآن کتابم؛ و کعبه قبله‌ام؛ و علی علیه السلام و حسن و حسین و ائمّه علیهم‌السلام ولی و امامم هستند. خداوندا من راضی شدم به اینکه آن‌ها امامان من هستند پس تو هم به حق آن‌ها از من راضی باش که تو بر هر چیزی قادری». 📗تهذيب الأحکام ج ۲، ص ۱۰۹ 📗بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۴۲ 📗البرهان ‌في تفسير القرآن، ج ۲، ص۴۶۰ 📗القمی، ج۱، ص۲۱۱ @Sibtayn