فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حفظ دین در اخرالزمان
حجت الاسلام یزدانی
@Sibtayn
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریب
تعریف امام هادی علیه السلام از صوفیه
حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ #انحرافات_از_سقیفه_شروع_شد
➖ #محرم1445
🔘 حجتالاسلام #شیخ_حامد_کاشانی
تالله ما كربلا لو لا سقيفتهم
ومثل ذا الفرع ذاك الأصل ينتجه
به خدا قسم اگر سقیفه نبود کربلا هم شکل نمی گرفت
مثل این اصل [سقیفه] است که چنین ثمره ای [کربلا] می دهد
وفي الطّفوف سقوط السّبط منجدلا
من سقط محسن خلف الباب منهجه
وبالخيام ضرام النّار من حطبٍ
بباب دار ابنة الهادي تأجِّجه
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 جنایتی به نام سقیفه
🔈 حجت الاسلام حسینی قمی
#حضرت_زهرا
🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
🆔 @Sibtayn
┗━🌿🌹━━━┛
مسلمانان گاو پرست
سُدَير صِيرُفى روايت مىكند، من در حال بيرون آمدن از مسجد الحرام بودم كه مشاهده كردم باقر العلوم عليه السلام مىخواهد وارد مسجد الحرام شود. حضرت دست مرا گرفت رو به سوى كعبه نمود و فرمود، اى سدير، از جانب خدا دستور است كه مردم به سمت اين خانه بيآيند و طواف دهند و به نزد ما آيند و دوستى و محبت خويش را بر ما عرضه كنند.
آن حضرت در ادامه چنین فرمود:
«يَا سَدِيرُ فَأُرِيكَ الصَّادِّينَ عَنْ دِينِ اللَّهِ ثُمَّ نَظَرَ إِلَى أَبِي حَنِيفَةَ وَ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ وَ هُمْ حَلَقٌ فِي الْمَسْجِدِ فَقَالَ هَؤُلَاءِ الصَّادُّونَ عَنْ دِينِ اللَّهِ بِلَا هُدًى مِنَ اللَّهِ وَ لَا كِتَابٍ مُبِينٍ إِنَّ هَؤُلَاءِ الْأَخَابِثَ لَوْ جَلَسُوا فِي بُيُوتِهِمْ فَجَالَ النَّاسُ فَلَمْ يَجِدُوا أَحَداً يُخْبِرُهُمْ عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عَنْ رَسُولِهِ ص حَتَّى يَأْتُونَا فَنُخْبِرَهُمْ عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عَنْ رَسُولِهِ ص».
«ای سدیر. می خواهی کسانی را که مردم را از دین خدا جلوگیری می کنند به تو نشان دهم؟
آنگاه به ابوحنیفه و سفیان ثوری که در مسجد حلقه زده بودند، نگریستند و فرمودند:
اینها هستند که بدون هدایت از جانب خدا و سندی آشکار، از دین خدا جلوگیری میکنند؛
اگر این پلیدان در خانههای خود بنشینند و مردم را گمراه نکنند، مردم به سوی ما میآیند و ما ایشان را از جانب خدا و رسول خبر میدهیم.»
📖الکافی : ج 1 ص 392
@Sibtayn
دعا با اسم اعظم الهی
نقل شده که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
هروقت خواستی خدا را به اسم اعظمش بخوانی این آیات را بخوان:
🔹شش آیه اول سوره حدید
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿١﴾
لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿٢﴾
هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿٣﴾
هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ ۚ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا ۖ وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ ﴿٤﴾
لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ ﴿٥﴾
يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ ۚ وَهُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ﴿٦﴾
🔹و چهار آیه آخر سوره حشر
لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَتِلْکَ الأمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ ﴿٢١﴾
هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ ﴿٢٢﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ ﴿٢٣﴾ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الأسْمَاءُ الْحُسْنَى یُسَبِّحُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿٢٤﴾
👈سپس دستهایت را بالا ببر و بگو:
يَا مَنْ هُوَ هَكَذَا أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
👈و سپس حاجتت را از خدا بخواه
📚 بحار الأنوار، ج۹۰، ص۲۳۱
@Sibtayn
افات همنشینی با گنهکاران
✍️یکی از اصحاب و شیعیان امام رضا علیه السلام می گوید:
امام رضا علیه السلام به من فرمود:
چرا تو را نزد عبدالرحمن بن یعقوب (که شخصی گنهکار و منحرف است) می بینم؟!
عرض کردم: او دایی من است.
حضرت فرمود:
او درباره خدا سخن ناشایست می گوید و خدا را به صورت و جسم وصف می نماید، پس یا با او همنشین شو و ما را واگذار و یا با ما بنشین و او را ترک کن.
عرض کردم:
او هرچه می خواهد بگوید، به من چه زیانی دارد وقتی که من آنچه را او معتقد است، معتقد نباشم؟
فرمود:
آیا نمی ترسی به او عذابی برسد و آن عذاب هردوی شما را فراگیرد؟
📚كافى، ج 2، ص 374
@Sibtayn
دیدگاه مرحوم ایت الله خوئی در مورد سلیم بن قیس و کتابش
@Sibtayn
39.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عالم ستیزی ، فقه ستیزی ، خیانت و گستاخی نواخباری ها نسبت به مذهب تشیع و مراجع
حجت الاسلام معاونیان
@Sibtayn
🟢 به مریضی شیعه، امام معصوم هم مریض می شود
✨ رمیله میگوید در زمان امیر المومنین علیه السلام تب و مرضی شدید گرفتم در روز جمعه اندکی احساس بهبودی کردم و به خود گفتم نماز پشت سر امیر المومنین علیهالسلام را از دست ندهم
▫️ بعد از نماز، امیر المومنین علیه السلام به سوی من التفات فرمودند و احوالم را جویا شدند و قصه را برای ایشان گفتم پس فرمودند:
👈 ای رمیله هیچ مومنی مریض نمیشود مگر آنکه برای مریضیاش مریض میشویم و ناراحت نمیشود مگر آنکه برای حزنش ناراحت میشویم
✳️ و دعایی نمیکند مگر آنکه آمین میگوییم و سکوت نمیکند مگر اینکه خود برای او دعا میکنیم
🔹 پس گفتم: ای امیر المومنین، این برای کسانی است که با شما در این شهر میباشند؟
فرمودند: ای رمیله مومنی در شرق یا غرب زمین از ما غائب نمیماند
📚 رجال کشی، شیخ طوسی، ص ۱۲۷
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خواب فرزند #علامه_امینی
🔸عنایت سیدالشهداء علیهالسلام به علامه امینی
-مرحوم حجتالاسلام دکترمحمدهادی امینی
از امام باقر عَلَيْهِ السَّلاَمُ (نقل شده است كه) فرمود:
همانا خداوند عزّ و جلّ دنيا را به هر دوست و دوشمنى عطا مىنمايد،ولى آخرت را عطا نمىكند مگر به هر كه دوستش داشته باشد.
پس چهبسا مؤمنى به اندازۀ جاى يك تازيانه از خدا بخواهد عطايش نمىكند ولى چنانچه درخواست آخرت كند هر چه بخواهد عطايش مىنمايد،
امّا كافر در دنيا هر چه را طالب باشد عطايش مىكند ولى اگر نسبت به آخرت به اندازه جاى تازيانهاى بخواهد عطايش نمىكند.
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
إِنَّ اَللَّهَ لَيُعْطِي اَلدُّنْيَا مَنْ يُحِبُّ وَ يُبْغِضُ وَ لاَ يُعْطِي اَلْآخِرَةَ إِلاَّ مَنْ يُحِبُّ
وَ إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ لَيَسْأَلُ رَبَّهُ مَوْضِعَ سَوْطٍ فِي اَلدُّنْيَا فَلاَ يُعْطِيهِ وَ يَسْأَلُهُ اَلْآخِرَةَ فَيُعْطِيهِ مَا شَاءَ
وَ يُعْطِي اَلْكَافِرَ فِي اَلدُّنْيَا قَبْلَ أَنْ يَسْأَلَهُ مَا شَاءَ وَ يَسْأَلُ مَوْضِعَ سَوْطٍ فِي اَلْآخِرَةِ فَلاَ يُعْطِيهِ شَيْئاً .
📗 المؤمن ج ۱، ص ۵۱
@sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانی مختصر از زندگی خالد بن ولید، پیش از اسلام
دکتر رفیعی
@sibtayn
33.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنایات خالد بن ولید به دستور ابوبکر و عمر
حجت الاسلام بندانی
@sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایت بی نظیر خالد بن ولید در حق صحابی رسول خدا صلی الله علیه و اله ، مالک بن نویره و تجاوز به همسرش
حجت الاسلام یزدانی
@sibtayn
کینه قدیمی عمر نسبت به خالد بن ولید
خالد و عمر پسر خاله بودند و در کودکی با یکدیگر بازی میکردند که خالد ساق پای عمر را شکست. گرچه معالجه کردند و پای عمر خوب شد؛ اما بعضی همین مسأله را موجب دشمنی بین آنها و برکناری خالد از امارت شام پس از مرگ ابوبکر و به قدرت رسیدن عمر ، دانستهاند
📚البدایة و النهایه، ابن کثیر، ج۷، ص۱۳۱؛ تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، ج۱۶، ص۲۶۷؛ السیرة الحلبیه، حلبی، ج۳، ص۲۱۳.
دستور عمر به برداشتن عمامه از سر خالد و برگرداندن نصف مال او به بیت المال
زمانی که عمر خالد را عزل کرد و ابوعبیده جراح را به جای او گمارد دستور داد اگر از کارش توبه نکرد عمامه را از سر او بردار:
وکتب عمر الی ابیعبیدة ان اکذب خالد نفسه فهو امیر علی ما کان علیه، وان لم یکذب نفسه فهو معزول، فانزع عمامته عن راسه وقاسمه ماله نصفین. فلما قال ابوعبیدة ذلک لخالد قال له خالد امهلنی حتی استشیر اختی، فذهب الی اخته فاطمة - وکانت تحت الحارث بن هشام - فاستشارها فی ذلک، فقالت له: ان عمر لا یحبک ابدا، وانه سیعزلک وان کذبت نفسک. فقال لها: صدقت والله. فقاسمه ابوعبیدة حتی اخذ (احدی) نعلیه وترک له الاخری.
عمر نامهای به ابوعبیده نوشت که اگر خالد اشتباهش را پذیرفت پس او بر امارت خود باقی است و اگر نپذیرفت پس او عزل میشود پس عمامه او را از سرش بردار و مال او را دو نصف کن. پس زمانی که ابوعبیده این مطلب را به خالد گفت خالد گفت مهلت بده تا با خواهرم مشورت کنم - خواهرش زن حارث بن هشام بود- پس با او مشورت کرد پس خواهرش به او گفت عمر تو را اصلا دوست ندارد و حتما تو را عزل خواهد کرد حتی اگر اشتباهت را بپذیری خالد به او گفت به خدا قسم راست گفتی. (واشتباهش را نپذیرفت) پس ابوعبیده مال او را تقسیم کرد حیت یک لنگه کفشش را برداشت و دیگری را گذاشت.
📖ابنکثیر، البدایة و النهایة، ج۷، ص۲۳.
📖أبوالفرج، سیره حلبیه، ج۳، ص۲۷۹.
@sibtayn
🗓آخر ماه ربیع الثانی:مرگ خالد بن ولید
در روز آخر ربیع الثانی خالد بن ولید بن مغیره مخزومی به اسفل السافلین جهنم شتافت.
📖وقایع الشهور: ص ٩١
او بیست سال بعد از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله در اواخر زندگانی آن حضرت به همراه عمروعاص به ظاهر اسلام را قبول کرد. ابوبکر او را حاکم شام کرد و عمر او را عزل کرد. پس از مدتی در شهر حمص مرد و در همان جا مدفون شد.
📖اسدالغابه: ج ٢ ص ٩۶
@sibtayn
چهار ذکر الهی برای چهار حالت بحرانی
امام صادق(ع) فرمودند:
«در شگفتم از کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
۱. در شگفتم از کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسبُناالله و نِعمَ الوَکیل...» (سوره آل عمران، آیه ۱۷۱) پناه نمی برد.
در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یادشده فرموده است:
«پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسّک جستند)، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ گونه بدی به آنان نرسید.»
۲. در شگفتم از کسی که اندوهگین است، چگونه به ذکر «لااله الّا أنت سُبحانَک أنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین» (سوره انبیاء، آیه ۸۷) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است:
«پس ما یونس را در اثر تمسّک به ذکر یادشده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنان را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء، آیه ۸۸)
۳. در شگفتم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِباد» (سوره غافر، آیه ۴۴). .. پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است:
«پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)
۴. در شگفتم از کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست، چگونه به ذکر «ماشاءَ اللهُ لاقُوَّةَ إِلَّا بِالله » (سوره کهف، آیه 39) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند بعد از ذکر یادشده فرموده است:
«مردی که فاقد نعمت های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت ها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی، امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
📗«الأمالی( للصدوق)»، ص 6؛
📚 «بحارالانوار»، ج 90، 184-185.
@sibtayn
💢چه کسی روز قیامت در امان است؟
♥️امام كاظم عليه السلام :
«إنَّ لِلّهِ عِبادا فِي الأرضِ يَسعَونَ في حَوائجِ النّاسِ هُمُ الآمِنونَ يَومَ القِيامَةِ»
♥️امام كاظم عليه السلام فرمودند:
خداوند در زمين بندگانى دارد كه براى برآوردن نيازهاى مردم مى كوشند؛ اينان ايمنى يافتگان روز قيامت اند .
📗بحارالانوار، ج 71، ص 319
@sibtayn
اصبغ می گوید:
علی علیه السلام برای خرید لباس به بازار رفت و دو لباس خرید
⚡️
یکی به سه درهم و دیگری به دو درهم، به غلامش قنبر فرمود: لباس سه درهمی را تو بپوش و دو درهمی از من باشد📌 قنبر عرض کرد: لباس سه درهمی برای شما مناسب تر است؛ زیرا، شما منبر می روید و برای مردم خطبه می خوانید ▫️حضرت فرمودند: تو جوان هستی و این لباس برایت بهتر است من از خدا خجالت می کشم که لباسم از تو بهتر باشد. 📚 بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۳۲۴ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبر و بردباری عجیب معاویه
@sibtayn
آیا می دانید چرا نظر به چهره امیرالمومنین علیه السلام عبادت است ؟
🔹ابن اثیر جزری از علمای مخالفین مینویسد:
«النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ عَلِيٍّ عِبَادَة
قيل:مَعْنَاهُ أَنَّ عليا[علیه السلام]كان إِذا برز قال الناس:
لا إِله إِلا الله، ما أشرف هذا الفتى!
لا إِله إِلا الله، ما أعلم هذا الْفتى!
لا إِله إِلا الله، ما أكرم هذا الْفتى! أَي ما أتْقى،
لا إِله إِلا الله، ما أشْجع هذا الْفتى!
فكانَتْ رؤيَتُه تحملهم على كلمة التوحيد»
#ترجمه :معنای حدیث شریف [النظر الی وجه علی علیهالسلام عبادة] این میباشد:
زمانی که علی (علیهالسلام) ظاهر میشدند مردم از روی تعجب میگفتند:
لا اله الا الله چقدر این جوان با شرافت است؛
لا اله الا الله چقدر این جوان عالِم است؛
لا اله الا الله چقدر این جوان کریم و متقی است؛
لا اله الا الله چقدر این جوان شجاع است
پس رؤیت امیرالمومنین (علیهالسلام) آنان را به کلمه توحید وادار میساخت.
📚النهایة فی غریب الحدیث و الاثر،تألیف ابن اثیر جزری،جلد ۵،صفحه ۷۷،چاپ المکتبة الاسلامیة
@sibtayn
💠 اعتراف ابن اثیر جزری عالم و مورخ بزرگ اهل سنت عمری، به فضل و عظمت حضرت زینب علیها السلام
🔹 ابن اثیر جزری عالم و مورخ بزرگ اهل سنت عمری مینویسد:
✍️ ۶۹۷۲- زينب بنت علي بن أبي طالب واسمه عبد مناف بن عبد المطلب بن هاشم القرشية الهاشمية.
وأمها فاطمة بنت رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النبي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وولدت في حياته، ولم تلد فاطمة بنت رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بعد وفاته شيئا.
وكانت زينب امرأة عاقلة لبيبة جزلة زوجها أبوها علي رضي الله عنهما من عبد الله بن أخيه جعفر، فولدت له عليا، وعونا الأكبر، وعباسا، ومحمدا، وأم كلثوم.
وكانت مع أخيها الحسين رضي الله عنه لما قتل، وحملت إلى دمشق، وحضرت عند يزيد بن معاوية، وكلامها ليزيد حين طلب الشامي أختها فاطمة بنت علي من يزيد مشهور مذكور في التواريخ، وهو يدل على عقل وقوة جنان.
🔸 «زینب دختر علی بن ابی طالب (علیهما السلام)، مادرش فاطمه (علیها السلام) دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود. او در زمان پیامبر خدا به دنیا آمد و مقداری از زندگی آن حضرت را درک نمود. زینب تنها زن متفکر و دانشمندی بود که از قوت فکر بالایی برخوردار بود. پدرش وی را به ازدواج عبد الله بن جعفر درآورد و از او عون اکبر، عباس، محمد و ام کلثوم متولد شدند. او در واقعه کربلا همراه برادرش حسین بن علی (علیهما السلام) بود. بعد از شهادتش به همراه قافله روانه شام گشت و در برابر یزید بن معاویه خطبهای شیوا و پرمعنی ایراد کرد که در کتابهای تاریخی ذکر شده. ایراد آن خطبه درایت و عقل و اندیشه و قدرت بالای قلبی وی را میرساند.»
📚 اسد الغابة فی معرفة الصحابة، تالیف ابن اثیر جزری، صفحه ۱۵۲۶-۱۵۲۷، چاپ دار الحزم
@sibtayn
🔴📢جِهالتِ زیدیه❗️
👈سلیمان به خالد به امام صادق (علیه السلام) عرض کرد:
زیدیه، مردمانی هستند مشهور و معروف و کارآزموده و از بین منسوبین به پیامبر(علیه وآله السلام)، شما را بیش از دیگران قبول دارند؛ اگر صلاح میدانید آنها را به حضور پذیرفته و از نزدیکان خویش، قرار دهید!
-حضرت فرمودند: ای سلیمان! اگر قرار باشد این نادان ها، ما را منع کنند از آنچه به علم و دانش الهی میدانیم و ما را دعوت کنند که آنچه به جهالت بدان معتقدند را بپذیریم، مارا با آنان کاری نیست! ولی اگر حاضرند به حرف ما گوش دهند ومنتظر فرج باشند، اشکالی ندارد[که نزد ما بیایند و از اصحاب ما باشند]
💥...فقال له سليمان بن خالد: إن الزيدية قوم قد عرفوا وجربوا وشهرهم الناس وما في الأرض محمدي أحب إليهم منك فإن رأيت أن تدنيهم وتقربهم منك فافعل، فقال: يا سليمان بن خالد إن كان هؤلاء السفهاء يريدون أن يصدونا عن علمنا إلى جهلهم فلا مرحبا بهم ولا أهلا وإن كانوا يسمعون قولنا وينتظرون أمرنا فلا بأس
📚الکافی؛ جلد ۸، صفحه ۱۶۰ .
@sibtayn