eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چرا حضرت ابراهیم خلیل الله شد؟ 🌕 امام هادی علیه السلام فرمودند: خداوند عزّ و جلّ‌ حضرت ابراهيم علیه السلام را به خاطر اين كه زياد بر محمّد و اهل بيتش صلوات اللّٰه عليهم درود و صلوات مى‌فرستاد خليل و دوست خود قرار داد. 🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ اَلْحَسَنِيِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلْعَسْكَرِيَّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّمَا اِتَّخَذَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلاً لِكَثْرَةِ صَلاَتِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ. 📗وسائل الشیعة، ج ۷، ص ۱۹۴ 📗تفسير البرهان، ج ۲، ص ۱۷۸ 📗تفسير نور الثقلين، ج۱، ص۵۵۴ 📗تفسير کنز الدقائق، ج۳، ص۵۵۰ 📗علل الشرایع، ج ۱، ص ۳۴ 📗المحتضر، ج ۱، ص ۱۳۹ 📗بحار الأنوار، ج ۱۲، ص ۴ 📗قصص الأنبياء، ج ۱، ص ۹۶ @Sibtayn
مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام : میوه خردمندی ، رهانیدن جان از زرق و برق دنیاست . رَدعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنيا ثَمَرَةُ العَقلِ 📚غرر الحكم: ۴۰۴۳ @Sibtayn
مردم دنیا سه دسته اند ✅ اهل دین با امیرالمومنین علی علیه السلام - اهل دنیا با معاویه ✍️ ابوقیس اَلاَودی (از راویان معتبر نزد اهل سنت - راوی کتاب صحیح بخاری) - متوفی سال ۱۲۰ هجری - میگوید: 📄 مردم را دیدم در حالیکه سه طبقه بودند. 1️⃣اهل دین علی (علیه السلام) را دوست دارند. 2️⃣اهل دنیا معاویه را دوست دارند. 3️⃣طبقه سوم هم خوارجند. أَبِي قَيْسٍ الأَوْدِيِّ، قَالَ: أَدْرَكْتُ النَّاسَ وَ هُمْ ثَلاثُ طَبَقَاتٍ: أَهْلُ دِينٍ يُحِبُّونَ عَلِيًّا، وَ أَهْلُ دُنْيَا يُحِبُّونَ مُعَاوِيَةَ، وَ خَوَارِجُ. 📓کتاب الاستيعاب جلد۳ صفحه ۱۱۱۵ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل بطلان خلافت شیخین در کلام امام رضا علیه السلام حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!! ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد: قال المسعودي و كان عروة بن الزبير يعذر أخاه عبد الله في حصر بني هاشم في الشعب و جمعه الحطب ليحرقهم و يقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا يختلف المسلمون و أن يدخلوا في الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببني هاشم لما تأخروا عن بيعة أبي بكر فإنه أحضر الحطب ليحرق عليهم الدار. مسعودی مورخ نامی می‌گوید: عبد الله بن زبیر (لعنت الله علیه)، بنی هاشم را در دره‌ای قرار داد و هیزم جمع کرد تا آن‌ها را بسوزاند، این فعل شنیع برای مردم قابل تحمل نبود، برادرش عروه بن زیبر عذر او را چنین بیان کرد که: هدف او از این کار حفظ وحدت کلمه بود، او می‌خواست بین مسلمانان اختلافی ایجاد نشود. چنانکه عمر هم همین برخورد را با بنی هاشم داشت و هنگامی که از بیعت ابو بکر تاخیر نمودند هیزم جمع‌آوری کرد تا خانه را بر آن‌ها بسوزاند. شرح نهج البلاغة، تالیف بن ابی الحدید، جلد ۲۰، صفحه ۱۴۷، چاپ دار الکتب العلمیة @Sibtayn
آیا می دانید مقصود خداوند از حسنه و سیئه در قران چیست ؟ جدلی می گوید: روزی نزد امیر مؤمنان علی(علیه السلام) رفتم. حضرت فرمود:آیا می خواهی تفسیر آیه ای از آیات خدا را برایت روشن سازم؟ عرض کردم: آری فرمود: خداوند می فرماید: (من جاء بالحسنه فله خیر منها و هم من فزع یومئذ آمنون و من جاء بالسیئه فکبت وجوههم فی النار هل تجزون الا ما کنتم تعملون) هر کس نیکی به جای آورد، پاداشی بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ایمنند، و هر که بدی به جای آورد، به رو در آتش (دوزخ)سرنگون شوند. آیا جز آنچه می کردید سزا داده می شوید؟ حسنه یعنی شناخت ولایت و دوستی با ما اهل بیت و سیئه به معنای انکار ولایت و دشمنی با ماست. هر که این حسنه را با خود داشته باشد، به بهشت می رود; و هر که سیئه به همراه آورد، جایگاهش دوزخ خواهد بود و هیچ عملی از او پذیرفته نیست. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْجَدَلِيِّ قَالَ: قَالَ لِي أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ لاَ أُخْبِرُكَ بِالْحَسَنَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا أَمِنَ مِنْ فَزَعِ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ اَلسَّيِّئَةِ اَلَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا كُبَّ عَلَى وَجْهِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ قُلْتُ بَلَى يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ اَلْحَسَنَةُ حُبُّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ اَلسَّيِّئَةُ بُغْضُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ . 📖تأويل الآيات ج۱ ص۴۰۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ذنُوبُنا بَيْنَ يَدَيْكَ 🔺بخشی از دعای ابو حمزه ثمالی 🎙سید مصطفی موسوی ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
✔️ آیا کشته‌های غیرشیعیان شهید محسوب می‌شوند⁉️ ✍️شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است: محمد بن أحمد بن يحيى عن ابراهيم بن هاشم عن علي بن سعيد عن واصل عن عبد الله بن سنان قال : قلت لأبي عبد الله عليه‌السلام جعلت فداك ما تقول في هؤلاء الذين يقتلون في هذه الثغور؟ قال : فقال : الويل يتعجلون قتلة في الدنيا وقتلة في الآخرة ، والله ما الشهيد إلا شيعتنا ولو ماتوا على فرشهم. عبد الله بن سنان گوید: از علیه الصّلاة و السّلام پرسیدم: درباره این افراد که در مرزهای نزدیک دشمن کشته می‌شوند چیست؟ (آیا شهید هستند یا خیر؟) 👈حضرت فرمودند: ویل (وای بر آنها)! هم برای کشته شدن در دنیا تعجیل می کنند و هم برای هلاکت در آخرت. به خدا قسم کسی شهید نیست مگر شیعیان ما، هر چند در بستر جان دهند. 📚تهذيب الأحكام، جلد ۶، صفحه ۱۳۸، باب المرابطة في سبيل الله عز و جل @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت را در مذهب شیعه یافتم فیصل الدویسان نماینده پارلمان کویت @Sibtayn
تا چه اندازه مطیع امام زمانمان هستیم ؟ 🔹به امام باقر علیه السلام عرض شد: «شیعیان در کوفه جماعت فراوانی هستند که اگر امرشان بفرمایی، از شما اطاعت می کنند و از شما تبعیت می کنند.» حضرت پرسید: «کسی از شما به سراغ کیسه پول برادر خود می رود که به قدر حاجتش پول بردارد؟» راوی گفت: نه! فرمود: «پس آنان به خون های خود بخیل ترند!» سپس فرمود: «مردم در حالت صلح هستند و ما با آنان نکاح می کنیم و توارث داریم، بر آنان حدود جاری می سازیم و امانات آنها را ادا می کنیم، تا زمانی که قائم صلوات اللّه علیه قیام کرد، صداقت خالص حکمفرما می شود و مرد به سراغ کیسه پول برادرش می رود و به قدر حاجتش بر می دارد و برادرش مانع او نمی شود.» 💎و عَنْهُ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنْ بُرَيْدٍ الْعِجْلِيِّ قَالَ‏ قِيلَ لِأَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ صلوات اللّه علیه إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْكُوفَةِ جَمَاعَةٌ كَثِيرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ‏ لَأَطَاعُوكَ‏ وَ اتَّبَعُوكَ فَقَالَ يَجِي‏ءُ أَحَدُهُمْ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ فَقَالَ لَا قَالَ فَهُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ النَّاسَ فِي هُدْنَةٍ تناكحهم [نُنَاكِحُهُمْ‏] وَ توارثهم [نُوَارِثُهُمْ‏] وَ يقيم [نُقِيمُ‏] عَلَيْهِمُ الْحُدُودَ وَ تؤدى [نُؤَدِّي‏] أَمَانَاتِهِمْ حَتَّى إِذَا قَامَ الْقَائِمُ صلوات اللّه علیه جَاءَتِ الْمُزَايَلَةُ وَ يَأْتِي الرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لَا يَمْنَعُهُ‏. 📖الإختصاص ،ص۲۴ @Sibtayn
سه گروه را در سه جا بشناسیم 💠 امام صادق(عليه السّلام) فرمودند : ✍️ ثلاثَةٌ لاتُعرَفُ إِلاّ فى ثَلاثِ مَواطِنَ: 1️⃣لايُعرَفُ الحَليمُ إِلاّ عِندَ الغَضَبِ 2️⃣ ولاَ الشُّجاعُ إِلاّ عِندَ الحَربِ 3️⃣ ولا أَخٌ إِلاّ عِندَ الحاجَةِ. 🔹 سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمى شوند : ⚡️ بردبار جز در هنگام خشم ⚡️ شجاع جز در جنگ ⚡️ و برادر جز در هنگام نيازمندى 📚 بحارالأنوار ، ج۷۸ ، ص۲۲۹ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬انَا صاحِبُ الدَّواهِي الْعُظْمى 🔺بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی 🎙سید مصطفی موسوی 📜وأَنَا الْقَلِيلُ الَّذِى كَثَّرْتَهُ، وَالْمُسْتَضْعَفُ الَّذِى نَصَرْتَهُ، وَأَنَا الطَّرِيدُ الَّذِى آوَيْتَهُ، أَنَا يَا رَبِّ الَّذِى لَمْ أَسْتَحْيِكَ فِى الْخَلاءِ، وَلَمْ أُراقِبْكَ فِى الْمَلاءِ، أَنَا صاحِبُ الدَّواهِى الْعُظْمىٰ، أَنَا الَّذِى عَلَىٰ سَيِّدِهِ اجْتَرَى، أَنَا الَّذِى عَصَيْتُ جَبَّارَ السَّماءِ، أَنَا الَّذِى أَعْطَيْتُ عَلَىٰ مَعاصِى الْجَلِيلِ الرُّشى، أَنَا الَّذِى حِينَ بُشِّرْتُ بِها خَرَجْتُ إِلَيْها أَسْعىٰ، أَنَا الَّذِى أَمْهَلْتَنِى فَمَا ارْعَوَيْتُ ، وَسَتَرْتَ عَلَىَّ فَمَا اسْتَحْيَيْتُ، وَعَمِلْتُ بِالْمَعاصِى فَتَعَدَّيْتُ ,وَأَسْقَطْتَنِى مِنْ عَيْنِكَ فَما بالَيْتُ ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
📜فرازی از عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر نخعی ✍🏻حضرت علی (علیه‌السلام)از سویی دیگر به آفت خود پسندی برای انسان اشاره دارد و می فرماید: ⭕️خودپسندى و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت شده و نيز از دلبستگى به ستايش و چرب زبانيهاى ديگران ، پرهيز كن ، زيرا يكى از بهترين فرصتهاى شيطان است براى تاختن تا كردارهاى نيكوى نيكوكاران را نابود سازد . ⚡️ بترس از اينكه به احسان خود بر رعيت منت گذارى يا آنچه براى آنها كرده اى ، بزرگش شمارى يا وعده دهى و خلاف آن كنى . زيرا منت نهادن احسان را باطل كند و بزرگ شمردن كار ، نور حق را خاموش گرداند و خلف وعده ، سبب برانگيختن خشم خدا و مردم شود . 📚نهج البلاغه نامه۵۳ @Sibtayn
جمعی از علما، اساتید دینی و امامان جمعه اهل سنت کردستان (ماموستایان) با انتشار ویدئویی اعلام کردند: «خواهان برگزاری رفراندومی با سازوکار اجرایی مقبول مردم و با حضور معتمدان و رهبران دینی و ملی و همچنین با نظارت نهادهای بین‌المللی بی‌طرف جهت برون‌رفت از وضعیت کنونی هستیم.» خیلی جالبه چه کسانی دنبال ازادی بیان هستند . در سیره امامان شما که چیزی به نام ازادی یافت نمی شود ✍️ ابن اثیر گوید: جعد بن درهم ملحد بود. در روز عید قربان و بعد از نماز، خالد بن عبدالله قسری درحالیکه دست و پای جعد را بسته بود به سخنرانی پرداخت و گفت: میخواهم جشن امروز را با سر بریدن جعد بن درهم برگزار کنم. سپس از منبر پایین آمد و سر او را برید. : قَالَ فِي خُطْبَتِه: فَإِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُضَحِّيَ الْيَوْمَ بِالْجَعْدِ بْنِ دِرْهَمٍ...ثُمَّ نَزَلَ وَذَبَحَهُ. 📕كامل فی التاريخ نویسنده : ابن أثير ج۴ ص۲۸۴ 📕تاريخ الكبير نویسنده : بخاری جلد ۱ صفحه ۶۴ @Sibtayn
می خواهید بدانید علت الحاد جعد بن درهم که منجر به ذبح او شد چه بود ؟ ...فإني أريد أن أضحي اليوم بالجعد بن درهم فإنه يقول ما كلم الله موسى ولا اتخذ إبراهيم خليلا تعالى الله عما يقول الجعد علوا كبيرا ثم نزل وذبحه . 📚الكامل في التاريخ - ط دار صادر و دار بیروت نویسنده : ابن الأثير، عزالدین جلد : 5 صفحه : 263 جعد اعتقاد دارد که خداوند با موسی صحبت نکرده است و ابراهیم را خلیل خود نگرفته است ... اینها با این پیشینه حرف از ازادی بیان می زنند @Sibtayn
❗️جایز بودن زنده سوزاندن مجرمین با آت‍🔥‍ش در فقه اهل سنت و جماعت بر اساس سیرهٔ ابوبکر و خالد بن ولید! ✍️ ابنِ حَجَرِ عَسقَلانی ، شیخ‌الاسلام نزد اهل تسنن مینویسد: 📄 1. عمل صحابه دلیل بر جایز بودن سوزاندن انسان است، همانطور که 2. ابوبکر هم طغیانگران را در حضور صحابه با آتش سوزاند و 3. خالد بن ولید هم عده ای از اهل رده را با آتش سوزاند. و 4. اکثر علمای مدینه سوزاندن افراد و احشام را جایز دانسته اند. این قول را 5. سفیان ثوری و 6. اوزاعی نیز گفته اند. يَدُلُّ عَلَى جَوَازِ التَّحْرِيقِ فِعْلُ الصَّحَابَةِ وَ قَدْ حَرَقَ أَبُوبَكْرٍ الْبُغَاةَ بِالنَّارِ بِحَضْرَةِ الصَّحَابَةِ وَ حَرَقَ خَالِدُ بْنُ الْوَلِيدِ بِالنَّارِ نَاسًا مِنْ أَهْلِ الرِّدَّةِ وَ أَكْثَرُ عُلَمَاءِ الْمَدِينَةِ يُجِيزُونَ تَحْرِيقَ الْحُصُونِ و المراكب على أَهلهَا قَالَه الثَّوْريّ وَ الْأَوْزَاعِی 📕فتح الباری _ شرح صحیح بخاری- تالیف ابن حجر عسقلانی. متوفی ۸۵۲ ھ. تحقیق شعیب الارنووط و عادل مرشد. ج۹ ص۲۷۵ @Sibtayn
با گریه عقده از دل من وا نمی‌شود زخم جگر به اشک مداوا نمی‌شود تا دست من ورم نکند از غلاف تیغ بند ستم ز دست علی وا نمی‌شود بر روی قبر من بنویسید دوستان سیلی زدن مودت زهرا نمی‌شود در باب خانه‌ام بنویسید رهبری مثل امام فاطمه تنها نمی‌شود شرمنده‌ام ز شوهر مظلوم خود علی دست شکسته حامی مولا نمی‌شود ز طفل من که یار علی گشت پشت در شش ماهه‌ای فدایی بابا نمی‌شود من پشت در ز پای فتادم یکی نگفت زهرا چرا ز روی زمین پا نمی‌شود سقط جنین و سیلی و ضرب غلاف تیغ این احترام أم أبیها نمی‌شود @Sibtayn
امیر عدالت ✍️اصبغ بن نباته گفت: امیرمؤمنان علیه‌السلام فرمودند: ای اهل بصره! من وارد سرزمین شما شدم با همین عبا و پالان و مَرکبم که آنجاست اگر به غیر از این‌ها از سرزمین شما خارج شدم بدانید که از خائنین هستم. در روایت دیگري آمده است که فرمودند: ای بصریان برای چه از من انتقام می‌گیرید و کینه به دل دارید حتی این هم - اشاره کرد به پیراهنش - از بافته همسرم است. 📗مناقب ابن شهر آشوب، جلد ۲ صفحه ۱۱۳ @Sibtayn
💎نماز ظهر روز جمعه؛ برای سلامتی از فتنه و بلاها... ▫️✨مرحوم شيخ طوسى در كتاب‏ «مصباح المتهجد» فرموده است: 🌀از امامان عليهم السّلام روايت شده: هر كه در روز جمعه پس از نماز ظهر دو ركعت نماز به جاى آورد، و در هر ركعت بعد از سوره «حمد» هفت بار «قل هو اللّه احد» بخواند و پس از نماز بگويد: ✨《اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتِي حَشْوُهَا الْبَرَكَةُ وَ عُمَّارُهَا الْمَلائِكَةُ✨ ✨مَعَ نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَبِينَا إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلامُ.✨  ✅تا جمعه ديگر دچار فتنه‏ اى نشود، و حق تعالى او را در كنار و به همراه محمّد صلى اللّه عليه و آله و اهل بيتش و ابراهيم عليه السّلام بگذارد. ✨علاّمه مجلسى رحمة اللّه فرموده: اگر اين دعا را فردى كه سيّد نيست بخواند به جاى «وَ اَبِينَا» بگويد: "وَ اَبِيهِ". 📚مفاتیح الجنان
گوشه ای از نامه امیرالمومنین علی (علیه السلام) به عثمان بن حنیف نماینده ایشان در بصره اما بعد از حمد و ثنای خداوندی، ای فرزند حنیف، شنیده ام مردی از جوانان اهل بصره تو را به خوان گسترده ای از طعام دعوت نموده و تو بر سر آن خوان با شتاب حضور یافتی. طعام های رنگارنگ برای تو خوش آمده و کاسه های گوناگون پیاپی بر سر سفره تو آورده شده است. و من گمان نداشتم تو خوردن غذای قومی را بپذیری که فقرای آنان مورد اعراض قرار گیرند و بی نیازانشان بر سر طعام دعوت شوند. پس بنگر چه چیز خوردنی از این طعام می جوی و می بلعی، پس آنجا که شناسایی غذا برای تو مشکل است، آن را بینداز و در آن مورد که به پاکیزگی اصل و هدفهایش یقین کردی تناول نما. آگاه باش، برای هر پیروی، پیشروی است که باید از او تبعیت نماید و از علم او کسب نور کند. هشیار باش، امام شما از دنیایش به دو لباس کهنه و از خوراکش به دو قرص کفایت نموده است. این است نفس من كه آن را به پرهیزكاری ریاضت می‌دهم تا با امنیت وارد روز خوف اكبر گردد، و در اطراف لغزشگاه ثابت بماند. اگر می‌خواستم هر آینه می‌توانستم به عسل مصفّا، و مغز این گندم، و بافته‌های ابریشم راه برم، اما چه بعید است كه هوای نفسم بر من غلبه كند، و حرصم مرا به انتخاب غذاهای لذیذ وادار نماید در حالی‌كه شاید در حجاز یا یمامه كسی زندگی كند كه برای او امیدی به یك قرص نان نیست، و سیری شكم را به یاد نداشته باشد، یا آنكه شب را با شكم سیر صبح كنم در حالی كه در اطرافم شكم‌های گرسنه، و جگرهایی سوزان باشد، یا چنان باشم كه گوینده‌ای گفته: «این درد و ننگ تو را بس كه با شكم سیر بخوابی، و در اطراف تو شكم‌هایی باشد كه پوستی را برای خوردن آرزو كنند». آیا به این قناعت كنم كه به من امیرمؤمنان گفته شود، ولی در سختی‌های روزگار با آنان شریك نباشم، یا در تلخی‌های زندگی الگویشان محسوب نشوم نهج البلاغه : نامه 45 @Sibtayn
045f.mp3
1.68M
نامه 45 نهج البلاغه نامه حضرت امیرمومنان علی علیه السلام به عثمان بن حنیف @Sibtayn
در گروهى از روايات تعداد خلفاى رسول اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله به تعداد نقباى بنى‌اسرائيل تشبيه شده‌اند. قرآن نقباى بنى اسرائيل را دوازده نفر عنوان مى‌نمايد، ۞ وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا ۖ سوره مائده ایه 12 در حقيقت، خدا از فرزندان اسرائيل پيمان گرفت. و از آنان دوازده سركرده برانگيختيم عَنْ مَسْرُوقٍ قَالَ کنَّا مَعَ عَبْدِ اللَّهِ جُلُوساً فِی الْمَسْجِدِ یقْرِئُنَا فَأَتَاهُ رَجُلٌ فَقَالَ یا ابْنَ مَسْعُودٍ هَلْ حَدَّثَکمْ نَبِیکمْ کمْ یکونُ مِنْ بَعْدِهِ خَلِیفَةً قَالَ نَعَمْ کعِدَّةِ نُقَبَاءِ بَنِی إِسْرَائِیل؛ 📖مسند أحمد، ج ‏8، ص 463 «از عبداللّٰه بن مسعود صحابى بزرگ رسول اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله پرسيدند آيا رسول اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله درباره تعداد جانشينان خود حرفى نزدند، گفت چرا فرمودند به تعداد نقباى بنى اسرائيل». 📖مسند أحمد، ج ‏8، ص 463 📚كشف الغمة، ج 3، ص 295، غيبة النعمانى، ص 118، باب 6، ح 5، منتخب الاثر، ج 2، ص 42، روضة الواعظين، ص 261. منتخب الاثر، ج 3، ص 45. @Sibtayn
🔹عنْ مَسْرُوقٍ قَالَ کنَّا مَعَ عَبْدِ اللَّهِ جُلُوساً فِی الْمَسْجِدِ یقْرِئُنَا فَأَتَاهُ رَجُلٌ فَقَالَ یا ابْنَ مَسْعُودٍ هَلْ حَدَّثَکمْ نَبِیکمْ کمْ یکونُ مِنْ بَعْدِهِ خَلِیفَةً قَالَ نَعَمْ کعِدَّةِ نُقَبَاءِ بَنِی إِسْرَائِیل؛ 🔸از مسروق است که گفت: ما خدمت رسول خدا در مسجد نشسته بودیم با عبد اللَّه بن مسعود، سپس مردی به خدمت عبد اللَّه مسعود آمد و گفت: ای پسر مسعود آیا حدیث کرده شما را پیامبرتان که چند خلیفه بعد از او می باشد؟ ☘️ ابن مسعود گفت: بلی حدیث کرد ما را که خلفای بعدش، به شماره ی نقباء بنی اسرائیل است.» 📖مسند أحمد، ج ‏8، ص 463 @Sibtayn
21.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
كليپ جالب (اهل تسنن و دوازده جانشين پيامبر اکرم {صلی الله عليه و آله}) @Sibtayn