29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای برجام
سیدباقر نبوی ثالث - #ماجرا ۱۷
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
37.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت ما از ایران، اقتصاد ما را میسازد
علیرضا شفاه
صادق الحسینی
۱۲ تیر ۱۴۰۳
♦️ فیلم کامل
♦️ صوت کامل
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست آمریکایی؛ فراتر از منافع
مناظره اول ترامپ و بایدن - ۲۰۲۴
چیستی تفاوت سیاستهای دموکراتها و جمهوریخواههای آمریکا در قبال منطقهی ما شاید به اندازهی نفس وجود چنین سیاستهایی اهمیت نداشته باشد. آمریکا یک کشور است اما به سادگی نقشی مشابه دیگر کشورهای نظام بینالملل ایفا نمیکند.
بایدن و ترامپ در شدت و چگونگی حمایت از اسرائیل با هم مسابقه میدهند تا ثابت کنند چه کسی بیش از دیگری برای دفاع از اسرائیل تلاش کرده است. این رقابت در انتخابات رقم میخورد. انتخابات جایی است که نامزدها باید از خود چیزی نشان دهند که آراء بیشتری را از آن خود کنند و طرفداران رقیب را ناامید سازند. صحبت از مسأله اسرائیل در میانهی کارزار انتخاباتیِ کشوری که هزاران کیلومتر از منطقه ما فاصله دارد، بیش از هر چیز نشان میدهد که در جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی، امری سرنوشتساز برای هویت آمریکا نهفته است؛ امری که با دفاع متعصبانه رهبران رقیب آمریکایی به نظر نمیرسد قابل تقلیل به منافع بالفعل آمریکا باشد؛ گویا آمریکا میخواهد مسئولیت جهان را به عهده بگیرد. کسی که بتواند به معنیِ پیوند هویت آمریکایی و پروژه اسرائیل پی ببرد، احتمالا خواهد دانست که چرا دشمنیِ آمریکا با ایران و جبهه مقاومت از راه مذاکره حل نخواهد شد.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست...
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرم؛ بنیاد شهر ایرانی
ابراهیم فیاض - برنامه سوره (۱۴۰۱)
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
سیمافکر
محرم؛ بنیاد شهر ایرانی ابراهیم فیاض - برنامه سوره (۱۴۰۱) 💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست @simafekr_com
محرم؛ بنیاد شهر ایرانی
ابراهیم فیاض - برنامه سوره (۱۴۰۱)
نگاه نوستالژیک به مناسک دینی ما را از دیدن واقعیت آنها دور میکند. در گذر تاریخ، همواره این مناسک، اشکال جدیدی یافتهاند. دلیل این پویایی را باید در تجربهی خاصی جستجو کرد که مبنایی برای باهمبودن انسانها را پیش چشم آنان میگذارد و به زندگیشان جهت میدهد.
تصاویری که میبینید، مربوط به برنامهی سوره در شب تاسوعای سال ۱۴۰۱ است. میزبانی این برنامه را مرحوم مسعود دیانی به عهده داشت که دو سال پیش، به علت بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت. یاد او گرامی باد!
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخواب اصغر!
محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)
نقاشان نقاشیهای ویدیو:
حسن روحالامین
علی بحرینی
محمدعلی نادری
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
بخواب اصغر! محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) نقاشان نقاشیهای ویدیو: حسن روحالامین علی بحرینی محمدعل
بخواب اصغر!
محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)
گشودی چشم در چشم من و رفتی به خواب اصغر
خداحافظ، خداحافظ، بخواب اصغر، بخواب اصغر
به دست خود به قاتل دادمت؛ هستم خجل امّا
ز تاب تشنگی آسودی و از التهاب اصغر
به شب تا مادرت گیرد به بر قنداقۀ خالیت
بگریند اختران شب به لالای رباب اصغر
تو با رنگ پریده غرق خون، دنیا به من تاریک
کجا دیدی شب آمیزد شفق با ماهتاب، اصغر؟
برو سیراب شو از جام جدت ساقی کوثر
که دنیا و سرِ آبش ندیدی جز سراب اصغر
گلوی تشنۀ بشکافته بنمای با زهرا
بگو کز زهر پیکانها به ما دادند آب اصغر
الا ای غنچۀ نشکفته، پژمرده بهارت کو؟
چه در رفتن به تاراج خزان کردی شتاب اصغر
خراب از قتل ما شد خانۀ دین مسلمانان
که بعد از خانۀ دین هم جهان بادا خراب اصغر
به چشم شیعیانت اشک حسرت یادگار توست
بلی در شیشه ماند یادگار از گل، گلاب اصغر
الا ای لالۀ خونین چه داغی آتشین داری
جگرها میکنی تا دامن محشر کباب اصغر
تو آن ذبح عظیم استی که قرآن را شدی ناطق
الا ای طلعت تأویل آیات کتاب اصغر
خدا چون پرسد از حق رسول و آل در محشر
نمیدانم چه خواهد داد این امّت جواب اصغر
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حب الحسین
طه الفشنی
صوت کامل
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
حب الحسین طه الفشنی صوت کامل 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
حب الحسین
طه الفشنی
مساجد سیده زینب و امام حسین مصر شاهد اجراهایی ماندگار از قراء مصر در ایام منتسب به اهل بیت علیهم السلام بودهاند؛ از اولین اجرای عمومی شیخ عبدالباسط در ایام نوجوانی که شب میلاد حضرت زینب بود و سببساز شهرت او شد تا دو اجرای شاهکار ابوالعینین شعیشع در ایام ولادت امام حسین علیهالسلام که به اذعان خودش بهترین اجراهای عمر اوست.
در بین اجرای مُبتهِلان و موشحان برتر جهان اسلام، این اجرای بینقص و ممتاز ابتهال «حبالحسین» در مسجد امام حسین طه الفشنی توفیقی بیبدیل یافت؛ اثری که در کنار اجرای «یا ایها المختار...» در سال ۱۹۵۲، دستمایه دیگر مبتهلان در اجراهایشان شد.
آنچه میشنوید صوت اجرای «حبالحسین» با صدای اوست. در میان ابیات این اجرا عبارت «وَأضَاءَ مِصرَ بوجهِهِ الوَضَّاء»، یادآور یادگاری است که مصر از واقعه کربلا دارد. (بنابر روایتی سر مبارک حضرت سیدالشهداء در مصر به خاک سپرده شده است)
صوت کامل
💡سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
حب الحسین طه الفشنی صوت کامل 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
حب الحسین - طه الفشنی (1).mp3
2.51M
ابتهال حب الحسین
طه الفشنی
حجم فایل: ۲ مگابایت
⏰ ۸ دقیقه
💡سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش استقامت
محمدتقی فیاضبخش
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
آتش استقامت محمدتقی فیاضبخش 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
آتش استقامت
محمدتقی فیاضبخش
انسان به استحکام و تناسب میل دارد و جهان پر از تزلزل و به هم ریختگی است و در برخی دورانها حوادث و مصیبتها بیش از حد معمول تجربه میشود؛ ما نیز در این سالها، در چنین دورانهایی هستیم یا دست کم آینده نوید حوادث فراوانی را میدهد؛ در این میان انسان را به چه چیزی جز استقامت و پایداری عاشورایی میتوان دعوت کرد؟
💡سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادری
سریال عاشورا - هادی حجازیفر
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
برادری سریال عاشورا - هادی حجازیفر 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
برادری
سریال عاشورا- هادی حجازیفر
کربلا، سراسر جلوه محبت است. محبت میان امام و آلهاشم و اصحاب. اوج این محبت، عشق میان اباعبدالله و حضرت عباس (ع) است. حضرت ابوالفضل، دست رد به اماننامه میزند و در حساسترین لحظات، امام را تنها نمیگذارد و همواره پشتِ او میایستد. تا جایی که امام پس از شهادت حضرت عباس است که عبارتی مشهور را به زبان میآورد؛ "أَلانَ إنکَسَرَ ظَهرِي" (اکنون کمرم شکست)
عباسابنعلی (علیهالسلام) در صحنه کربلا اسوه برادری و معرفت است. قصه او در کربلا، ماندگارترین قصه دو بردار در تاریخ و ذهن شیعیان است.
صحنهای که میبینیم، از بیادماندنیترین بخشهای سریال عاشورا، جایی است که محمد پس از اینکه دوستش خسرو زمین میخورد و توان راه رفتن ندارد، او را بر دوش خود می گذارد و همین مسئله باعث میشود که خسرو به او پیشنهاد برادری دهد و پس از اینکه برادر شدند، خسرو از او میخواهد تا برایش نوحه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را بخواند. همین برادری در ادامه در حضور دو دوست/برادر در جنگ مایه آن میشود که خسرو، محمد را پس از شهادت تنها نگذارد و هر طور شده پیکر او را از میان شهدای عملیات پیدا کرده و به عقب برگرداند.
این صحنهها از رابطه خسرو و محمد به نوعی روایتی از رابطه مهدی باکری و برادرش حمید در کلیت داستان سریال عاشورا هم هست.
چند قسمت بعد، اواخر داستان، مهدی باکری پس از شهادت برادرش حمید، گویا که پشت و پناهش را از دست داده باشد، خطاب به لشکر گرفتارشده میگوید: اگر حمید الان زنده بود، ما تنها نمانده بودیم.
💡سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
36.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بر عهد بنیهاشم
رضا امیرخانی - برنامه سوره - ۱۴۰۱
💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
سیمافکر
بر عهد بنیهاشم رضا امیرخانی - برنامه سوره - ۱۴۰۱ 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simaf
بر عهد بنیهاشم
رضا امیرخانی - برنامه سوره - ۱۴۰۱
عاشورا جمعی از انسانها را در کنار هم ساخت که هیچ جای دیگری از تاریخ یافت نمیشود. این جمع گرچه به تعبیر رضا امیرخانی هر کدام شکلی خاص و شخصیتی منحصر به فرد دارند، همه در وحدتی ناگسستنی شکل یافتهاند. عاشورا جمعی ایجاد کرد که هر کدام تمنای فدا شدن برای یکدیگر داشتند و اگر به این خواست نمیرسیدند تا ابد شرمنده میماندند.
فیلم بخشی است از حضور رضا امیرخانی در برنامه سوره سال ۱۴۰۱، به میزبانی مرحوم مسعود دیانی.
💡سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران
@simafekr_com
31.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکام عرب چگونه پشت فلسطین را خالی میکنند؟
علی عبدالله صالح - الجزیره - ۲۰۰۰
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
سیمافکر
حکام عرب چگونه پشت فلسطین را خالی میکنند؟ علی عبدالله صالح - الجزیره - ۲۰۰۰ 💡هر فیلم آغاز یک گفتگ
حکام عرب چگونه پشت فلسطین را خالی میکنند؟
علی عبدالله صالح - الجزیره - ۲۰۰۰
امروز تنها انصار الله است که روی یمن را سفید کرده است؛ نیروی اجتماعی مهمی که سالها درگیر جنگ داخلی و خارجی بود و حالا با رهایی از نزاع با همسایهی شمالی به نحو حیرتآوری وارد بزرگترین جنگ با اسرائیل شده است.
علی عبدالله صالح سالها رئیس جمهور یمن شمالی بود (همان جایی که امروز تقریباً تحت کنترل انصار الله / حوثیها است) و پس از اتحاد جنوب و شمال هم رئیس جمهور یمنِ متحد شد. او در این مصاحبهی مفصلش توضیح میدهد که چگونه حکام عرب حاضر نمیشوند علی رغم همراهی ملتهایشان با فلسطین، فلسطینیها را یاری کنند.
تأکید صالح بر مبارزه ملتها با اسرائیل و نه لزوماً مبارزهی ارتشهای رسمی کشورها گویای درک درست و دقیقی است که او از تجربهی مناسبات جدید منطقه به دست آورده است. او تجربهی حـZب الله را دیده است که چگونه اسرائیل را از لبنان اخراج کرد؛ اگرچه این درک دقیق او تا انتها با او همراه نبود و صالح نتوانست تا آخر با انصار الله، متحد بماند. علی عبدالله صالح به ائتلاف عربستان متمایل شد و خیلی زود زندگی او پایان یافت.
توضیح علی عبدالله دربارهی ارسال جنگجو از میان ملت یمن به فلسطین، به خوبی عزم تاریخی ملت یمن را برای مبارزه با اسرائیل نشان میدهد؛ عزمی که تا همین چند ماه پیش در سایه بود و چندان به چشم نمیآمد.
فیلم بخشی از مصاحبهای است که سال ۲۰۰۰، أحمد منصور، مجری شبکه الجزیره با علی عبدالله صالح، رئیس جمهور وقت یمن، در برنامهی «بلا حدود» داشته است.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست...
@simafekr_com
28.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علوم انسانی بر چه چیزی استوار است؟
سیدحسین شهرستانی
ایستادن در جهانی که آکنده از ناملایمات و آمد و شدهای انسانی است، لحظهی سقوط را بیش از هر زمان دیگری نزدیک میکند. در پیشآمدهای علمی و زیستی، ایستادن و حرکت نکردنْ مردابی از محافظهکاری را میسازد.
سید حسین شهرستانی در این ویدیو بیان میکند که مطلقگرایی و درگیر نشدن با تنش جهان، اساس علوم انسانی را در نظر نمیگیرد.
فیلم بخشی از گفتگوی سیدحسین شهرستانی در رسانهی سرنخ است. فیلم کامل را میتوانید از شبکههای اجتماعی سرنخ دریافت کنید.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست...
@simafekr_com
94.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به تماشای نور
یادی از مرحوم حبیب الله صادقی، نقاش و کاریکاتوریست.
۵ مرداد، ۱۴۰۱ روزی است که حبیبالله صادقی از میان ما رفت.
حبیبالله صادقی در سالهای نخست انقلاب در کنار چهرههایی چون حسین خسروجردی، کاظم چلیپا، ناصر پلنگی در زمره نقاشانی بودند که نقاشی را به قالب بیانی برای ارائه مفاهیم دینی، انقلابی و ضد امپریالیستی بدل ساختند. آثار جاودان این هنرمندان اثری طولانی مدت در مفهوم «نقاشی انقلاب» گذاشت و در واقع آن را معنا بخشید.
حبیب صادقی در میان کسانی بود که همچنان و تا آخر در راه خلق آثاری با این مضامین کوشید.
این صوت گزیدهای است از گفتوگوی او با رادیو فرهنگ در سال ۱۳۹۸.
روحش با شهیدان راه حق محشور باد.
@simafekr_com
#حبیب_الله_صادقی
#نقاش_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشنویسی، هنر عاشورایی
حبیبالله صادقی
دو سال پیش در مرداد ۱۴۰۱، حبیبالله صادقی از مهمترین نقاشان نسل اول انقلاب از دنیا رفت. استاد صادقی در زمره کسانی بود که همچنان در راه هنر انقلاب و هنر آیینی و دینی میکوشید.
دوستان و شاگردانی که از نزدیک او را میشناختند، همواره از ذوق و طبع لطیف و پر احساس، در عین توجه به مضامین حماسی و انقلابی نزد استاد صادقی یاد میکردند.
اینجا حبیبالله صادقی از نسبت هنر خوشنوسی با درکی که شیعیان از واقعه عاشورا دارند سخن میگوید.
نسخه کامل ویدئو را در سایت سیمافکر تماشا کنید.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست...
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناسیزدگی
محمد فاضلی ـ آبان ۱۴۰۲
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
سیمافکر
کارشناسیزدگی محمد فاضلی ـ آبان ۱۴۰۲ 💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست @simafekr_com
کارشناسیزدگی
محمد فاضلی - آبان ۱۴۰۲
محمد فاضلی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به خاطر حضورش در یک برنامه تلویزیونی در کنار مسعود پزشکیان و اتفاقی که روی آنتن تلویزین افتاد، خبرساز شد.
در آن اتفاق میان شهاب اسفندیاری و محمد فاضلی، نزاعی بر سر امور اداری درباره دلایل اخراج فاضلی از دانشگاه دوگانهای شکل گرفت که همچون همیشه توجه ما را از دیدگاهها و رویکردهای اساسیتر دور میدارد.
محمد فاضلی، بر خلاف چهره پر آشوبی که در آن صحنه از خود بروز داد، توسعه و پیشرفت را روندی آرام و کمماجرا میداند.
برای فاضلی چنانکه اینجا اشاره میکند، توسعه غایتی است که مسیری به نام علم دارد و با چیدن پازلهای شستهرُفتهی آن در کنار هم، قدم به قدم میتوان مثل ژاپن و کره نزدیکش شد.
دعوت او به رها کردن ایران از تنش و شبیه کُره شدن، گویای نوعی چشمپوشی از تاریخ سیاسیای است که ایران تا این لحظه پیموده است.
وقتی او سخن از بیرون کردن سیاست از عرصهی عمومی میگوید تنها دربارهی گشت ارشاد سخن نمیگوید؛ او خواسته یا ناخواسته هر گونه جهت داشتن و وحدت و شکلگیری مردم در کنار هم را نفی میکند. مردم پراکنده و بدون طرح سیاسی و بدون جهتگیری در سطح اجتماعی، شاید در یک جامعهی به «توسعه» رسیده، قابل درک باشد اما تاریخ، شهادت میدهد که کشورهایی که مسئولیت توسعه را به عهده گرفتهاند و امروز هر یک قطب بزرگی در جهان هستند، به میزان بزرگیشان، راه دشوار و ناهموار و شاید غیر قابل محاسبهای را طی کردهاند. این کشورها دقیقاً به دلیل جهت سیاسیشان رنج فراوانی متحمل شدهاند.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست...
@simafekr_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر؛ در جستجوی معاصرت
یوسفعلی میرشکاک - اسفند ۱۴۰۲
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com
سیمافکر
شعر؛ در جستجوی معاصرت یوسفعلی میرشکاک - اسفند ۱۴۰۲ 💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست @simafekr_com
شعر؛ در جستجوی معاصرت
یوسفعلی میرشکاک - اسفند ۱۴۰۲
آنچه که این گفتار را شنیدنی میکند، درکی است که یوسف میرشکاک از «شعر» دارد. اگرچه راه چونوچراکردن در جزئیات سخنانش بسته نیست؛ اما نشاندادن پیوند شعر با درک شاعر از زمانهٔ خویش، ثمرهی کلام او است. درکی که شعر را نه به مثابهٔ قالبهایی ازپیشموجود بلکه نتیجهی داشتن افقی برای زندگی میداند.
اما درک زمانه را نباید همراهشدن با وقایع پرشمار و جدیدی دانست که هرروزه برای ما پیش میآیند. تعبیر «بدعت» برای کار نیما یوشیج از طرف میرشکاک، گویای کیفیت چنین زمانشناسیای است. از پی درک و تخیل جهانی از مفاهیم است که شعری توسط شاعر، متولد میشود. اینگونه دیگر زبان مجرایی برای غلتیدن به آشوب وقایع روز نیست بلکه دریچهای برای طرح جهانی است که سوگیریای خاصِ خود را نسبت به دوران دارد. از چنین نقطهای است که شعر، پیوندی ناگسستنی با سیاست مییابد؛ نه صرفا از طریق ورود محتوای سیاسی به آن.
تصاویری که میبینید مربوط است به مصاحبهی مجلهی تصویری «قاف» با یوسفعلی میرشکاک.
💡هر فیلم آغاز یک گفتگوست
@simafekr_com