سلام استاد
در سوره انشقاق در رابطه با آیه فبشرهم به عذاب الیم گفته میشه که یک وجه آیه اینه که در جایی که انتظار میره مخاطب به پاداش برسه ولی بخاطر تکذیب و کفر، بشارت عذاب داده بشه و وجه دوم آیه گفته میشه که طعن و تمسخر خدا هست با مخاطب که استناد میکنند به سوره دخان آیه ذوق انک انت العزیز الکریم. بنظرم با طعنه صحبت کردن خداوند.....خیلی خیلی بعیده.
خدایی که مهربان ترین و کامل ترین است.
من متوجه توضیح میشم ولی قابل قبول نیست و در شان خداوند نیست این برداشت دوم از ایه.
لطفا در این رابطه هم توضیح دهید.
باتشکر
#سوره_انشقاق
#سوال_هفتم
#سیرهدایتی_سیاق2
سوال:
در سوره واقعه در دو آیه ۷۴ و ۹۶ «فسبح باسم ربک العظیم» آیا خطاب به پیامبر است؟ چرا؟
#سوره_واقعه
#سوال_سوم
#فسبح باسم ربک العظیم
چرا در یافتن جهت هدایتی سوره هایی مانند سیاق اول سوره لیل، آیه ۴ را که اجمال هست جهت هدایتی نمیگیریم و می رویم سراغ آیات بعد که تفصیل همین آیه است، ولی در سوره هایی مانند مسد و تکاثر میگوییم آیه اول حرف اصلی را به صورت اجمال زده پس جهت هدایتی از همین آیه فهمیده می شود؟
#سوره_لیل
#سوال_سوم
#جهت_هدایتی_سیاق1
چرا در ابتدای سوره طلاق یا ایهاالنبی آمده است و ایهاالرسول یا نام دیگری نیامده است؟
#سوره_طلاق
#سوال_سوم
#سیرهدایتی_سیاق1
چرا در سوره شرح بیان شده«ان مع العسر یسرا...» و در سوره طلاق «بعد عسر یسرا...» آنجا چرا «مع» آمده اینجا «بعد» آمده است؟
#سوره_طلاق
#سوال_چهارم
#سیرهدایتی_سیاق1
#سوره_شرح
#سوال_دوم
#سیرهدایتی