eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi63 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
از خواجه عبدالله انصاری پرسیدند: "عبادت" چیست؟ فرمود: عبادت "خدمت" کردن به "خلق" است... پرسیدند: چگونه؟! گفت: اگر هر پیشه ای که به آن اشتغال داری، "رضای خدا" و "مردم" را در نظر داشته باشی؛ "این نامش عبادت است." پرسیدند: پس "نماز و روزه و خمس..." این ها چه هستند؟؟؟ گفت: اینها "اطاعت" هستند که باید بنده برای "نزدیک شدن" به "خدا" انجام دهد تا "انوار حق" بگیرد... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌
«شخصی در خدمت حضرت امیر المؤمنین - علیه السلام - گفت: «استغفر الله» . آن حضرت فرمود: مادرت بر تو بگرید آیا می دانی حقیقت استغفارچیست؟ ! به درستی که استغفار درجه «علیین» (49)است. و بر مجموع شش معنی واقع می شود: اول: پشیمانی بر گذشته. دوم: عزم بر ترک گناه در مدة العمر. سوم: ادا کردن حقوق مردم. چهارم: قضا کردن هر واجبی که فوت شده. پنجم: گداختن هر گوشتی که از حرام روییده به حزن و الم، تا پوست به استخوان چسبد و گوشت تازه بروید. ششم: الم و زحمت طاعت و عبادت به بدن چشانیدن به ازای آنچه از شیرینی معصیت چشیده. 🌿چون کسی این شش امر را به جا آورد بگوید: استغفر الله» .
🗞‏خدا هر گناه تو را يك و هر نيكی تو را ده حساب کرده و راه بازگشت و توبه را به روی تو گشوده است، هر گاه او را بخوانی ندايت را ميشنود و چون با او راز دل گويی راز تو را ميداند، پس حاجت خود را با او بگو و آنچه در دل داری نزد او باز گو، غمت را در پيشگاه او مطرح كن تا غمت را بر طرف كند. ‏از نامه امیرالمومنین علیه السلام به امان حسن علیه السلام ۳۱
💢 ایمان را چگونه می‌توان از خرافات مصون داشت؟
💠امام علی علیه السلام می فرمایند: 🌴 الْحَذَرَ الْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ، حَتّى کَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ. 🍃(از مجازات الهى) برحذر باش، برحذر باش، به خدا سوگند آن قدر پرده پوشى کرده، که گویى آمرزیده است.(حکمت،۳۰) 🔰شرح و تفسیر امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه اش به همه معصیت کاران هشدار مى دهد که از صبر الهى در مقابل معاصى شان مغرور نشوند. اشاره به این که یکى از صفات پروردگار، ستار العیوب بودن است. با رحمت واسعه اش گناهان پنهانى بندگان را افشا نمى کند تا آبروى آنها در نزد دوست و دشمن ریخته نشود شاید بیدار شوند به سوى خدا باز گردند و از گناهان خویش توبه کنند و دست بردارند. اما بسیار مى شود که افراد از این لطف و رحمت الهى سوء استفاده مى کنند و گمان دارند گناهى نکرده اند یا اگر گناهى مرتکب شده اند خداوند بدون توبه آنها را مشمول عفو خود قرار داده است. امام(ع) در اینجا هشدار مى دهد که از این لطف و عنایت الهى مغرور نشوید به خصوص این که ممکن است این از قبیل نعمت هاى استدراجى باشد یعنى خداوند گروهى از گنهکاران را لایق عفو و بخشش نمى بیند; آنها را به حال خود رها مى کند تا مجازاتشان را به تأخیر بیندازد تا پشتشان از بار گناه سنگین شود و آنگاه به شدت آنها را گرفته و مجازات مى کند. در ضمن این سخن درسى است براى بندگان که آنها هم ستار العیوب باشند و به محض اطلاع از گناهان پنهانى کسى، به افشاگرى برنخیزند و آبرویش را نریزند و به او مجال اصلاح خویشتن و توبه دهند. اضافه بر این کمتر کسى است که عیب و خطایى در پنهان نداشته باشد اگر باب افشاگرى گشوده شود، همگان نسبت به یکدیگر بى اعتماد مى شوند و سرمایه اصلى جامعه که اعتماد است از دست مى رود. 📚مکارم شیرازی، تفسیر نهج البلاغه حکمت ۳۰
💠 رایگان در 🔶فقط برای اعضای کانال حوای آدم😍 🔵در موضوعات: 🔸ازدواج و انتخاب همسر 🔸مشکلات زوجین 🔸ترک گناه و توبه 🔸سایر سوالات و مشکلات دینی توسط: حجت‌الاسلام مهدی مهدوی 💞 به ڪآناڷ همسرداری حــۏاے آدݦ بپیوندید↙️ ❤️ @havayeadam 💚
❖﷽❖ 📜السّجاد (- عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسَیَّبِ قَالَ کَانَ الْقَوْمُ لَا یَخْرُجُونَ مِنْ مَکَّهًَْ حَتَّی یَخْرُجَ عَلِیُّ بْنُ الْحُ-سَیْنِ سَیِّدُ الْعَابِدِینَ (فَخَرَجَ (فَخَرَجْتُ مَعَهُ فَنَزَلَ فِی بَعْضِ الْمَنَازِلِ فَصَلَّی رَکْعَتَیْنِ فَسَبَّحَ فِی سُجُودِهِ فَلَمْ یَبْقَ شَجَرٌ وَ لَا مَدَرٌ إِلَّا سَبَّحُوا مَعَهُ فَفَزِعْنَا فَرَفَعَ رَأْسَهُ وَ قَالَ یَا سَعِیدُ أَ فَزِعْتَ فَقُلْتُ نَعَمْ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ هَذَا التَّسْبِیحُ الْأَعْظَم. 📝امام سجاد (- سعیدبن‌مسیّب گفت: تا علی‌بن‌الحسین (از مکّه خارج نمی‌شد، مردم خارج نمی‌ش-دند. یک سال من در خدمت ایشان از مکّه بیرون آمدم. حضرت در منزلی فرود آمد و دو رکعت نماز خواند و در سجده تسبیح پروردگار کرد و هرچه در آن اطراف از درخت و گیاه وجود داشت با او به تسبیح پرداختند. من از شنیدن صدای تسبیح آن‌ها ترسیدم، سر برداشته و فرمود: «سعید! ترسیدی»؟ عرض کردم: «آری ای پسر رسول خدا (»! فرمود: «این تسبیح اعظم است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۳۰۸ بحار الأنوار، ج۴۶، ص۱۵۰
مداحی آنلاین - بیا که باغ پر از عطر دلربایی توست - حاج مهدی سماواتی.mp3
8.15M
با (عج) 🍃بیا که باغ پر از عطر دلربایی توست 🍃شکوفه چشم به راه گره گشایی توست 🎤حاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجل الله تعالی فرجه الشریف با صدای 🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
1525346460283.mp3
5.14M
🔰 پر کن دوباره کیل مرا ایها العزیز علیه السلام
مداحی آنلاین - دوست دارم نظری شاهد رضوان باشم - سامی یوسف.mp3
4.74M
🌷 🍃دوست دارم نظری شاهد رضوان باشم 🍃آشنای حرم شاه غریبان باشم 🎤
💌 آخرین وظایف منتظران
4_5839248037389533676.mp3
4.5M
حاج چشم یعقوب به دیدار تو حیران ماند یوسف از حُسنِ تو انگشت به دندان ماند _.__.______________________
✨﷽✨ 🔰اسماعيل بن ابى زياد از امام صادق (ع) و او از پدرانش نقل مى كند كه پيامبر خدا (ص) فرمود: هر كس چيزى را آرزو كند كه خوشنودى خدا در آن است، از دنيا بيرون نمى رود مگر اينكه خدا آن را به او عطا مى كند. 📚الخصال / ترجمه جعفرى، ج ۱، ص: ۱۳
✨﷽✨ 🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله: مَعاشِرَ النّاسِ! أبْشِرُوا بِالْفَرَجِ، فإنَّ وَعْدَ اللّه ِ حَقٌّ لا یُخْلَفُ وَ قَضاؤهُ لا یُرَدُّ؛ 💬ای مردم! مژده باد به فرج! همانا وعده الهی راست و تخلّف ناپذیر است و تقدیر الهی برنمی گردد. 🌸ای شب زدگان خفته بیدار شوید خورشید دل، از مشرق جان می‌آید. 🌸در گلشن شعله سربداران شهید گفتند که صاحب الزمان می‌آید. 📚منتخب الأثر، ص ۱۵۵.
صحیفه سجادیه .mp3
1.08M
🎙 با خدات چجوری حرف میزنی؟؟؟
چشمان زیبا.mp3
897.6K
🎙چشمان زیبای یوسف
1_23292640.mp3
2.78M
🎙 امام زمان عج رو برا چی میخوایی؟؟
🌿 روایتی است از حضرت عیسی بن مریم علیهما السلام که فرموده است : لا یرد ملکوت الرب الاعلی من لم یولد مرتین ‌‌‏(کسیکه دوبار متولد نشود ، به ملکوت پروردگار اعلا وارد ‌‌‏نمیگردد) . مقصود از تولد دوم انسان عبارت است از آغاز خودسازی اختیاری . توضیح اینکه تولد نخستین آدمی همان زاییده شدن طبیعی او است از پدر و مادر . انسان با این تولد نخستین از یک جریان جبر تکوینی عبور میکند و در میان انبوهی از قوانین طبیعت به حرکت طبیعی خود ادامه میدهد . انسان با این تولد و حرکت نه وارد منطقه ارزشها میشود و نه توانائی آشنائی با سطوح شفاف و ابعاد و اصول عالی انسان و طبیعت را دارا میباشد . ورود انسانها در منطقه مزبور و تحصیل توانائی آشنائی مذکور ، از موقعی شروع میشود که انسان شروع به خودسازی مینماید . این است تولد اختیاری و اینست آغاز من هستم و از همین موقع فصل ورود به ملکوت و مشاهده جمال و جلال الهی شروع میشود . از این هنگام حقیقت عدالت چهره ربانی خود را به انسان نشان میدهد و گذشت از لذایذ در راه پیشبرد حیات معقول انسانها ، طعم واقعی خود را قابل درک میسازد . آن نور الهی که در مباحث پیشین مطرح کرده بودیم از این افق سرمیکشد . بلی با ورود به این مرحله است که آدمی شایستگی رؤیت ملکوت جهان را دارا میشود و از ظواهر عالم خلقت به عظمت های عالم امر نفوذ پیدا میکند . علامه جعفری رحمة الله علیه جلد ٨