eitaa logo
سیره علوی (ع)
206 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 شهادت امامت و حق طلبی ▪️ جریان حسین‌ بن‌علی به شخصیت حقوقی او برمی‌گردد، نه شخصیت حقیقی او! حسین‌بن‌علی از آن جهت كه یك شخص حقیقی است فرزند علی‌بن‌ابیطالب است مانند سایر فرزندان امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) یك انسان متعارف است كه مانند افراد دیگر محكوم ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[1] است؛ یك شخصیت حقوقی به نام امامت دارد، آنها با خود حسین‌بن‌علی از آن جهت كه یك شخص عادی بود كه در نبرد نبودند، به ‌عنوان اینكه او فرزند پیغمبر است و داعیه امامت دارد در نبرد بودند. بنابراین دشمن ها با امامت درگیر بودند نه با شخص امام، این یك نكته؛ و وجود مبارك ابی‌عبدالله هم در همین جریان مدینه نفرمود كه وقتی یزید حاكم شد باید فاتحه اسلام را خواند، فرمود: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ‏ السَّلَامُ‏ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِیدَ»،[2] جریان یزید تمثیل است نه تعیین؛ یعنی خصوصیتی برای یزید نیست، هر كسی یزیدی فكر می‌كند. خصوصیتی برای حسین‌بن‌علی(سلام الله علیه) نیست، هر كسی دارای مقام امامت است. خود ابی‌عبدالله فرمود اگر مثل یزید بر مردم حاكم بشود دیگر اسلامی نمی‌ماند. بنابراین براساس این دو نكته: یكی اینكه شخصیت حقوقی حسین‌بن‌علی(سلام الله علیه) به امامت برمی‌گردد، دوّم اینكه وجود مبارك حضرت وظیفه همه مسلمان ها را تا روز قیامت مشخص كرد كه اگر حاكمی مثل یزید شد نباید ساكت نشست؛ براساس این دو جهت امامت و حق‌طلبی شهید شد. بنابراین وجود مبارك سید‌الشهداء فرمود سخن من و یزید نیست، سخن از مثل یزید است؛ حالا هر كسی شد. سخن از حق و باطل و صدق و كذب و خیر و شرّ و حُسن و قبح و مانند آن است. ▪️ مطلب بعدی هم این بود كه وجود مبارك سیدالشهداء سه جهاد داشت: هم جهاد اصغر داشت كه با دشمنان جنگید، هم جهاد اوسط داشت كه با اوصاف نفسانی جنگید امام عادل بود و هم جهاد اكبر. چون جهاد اكبر معمولاً مطرح نیست این اوسط را اكبر می‌نامند و گرنه مبارزه با نفس، تهذیب نفس، تزكیه نفس، آدم عادل شدن، آدم متّقی شدن، آدم بهشتی شدن، این جهاد اوسط است نه جهاد اكبر! جهاد اكبر برای كسی است كه این مرز جهاد اوسط را گذرانده؛ یعنی آدمی است عادل، متقی، وارسته، اهل نماز شب، پاك، منزه، اهل بهشت، ولی می‌خواهد وارد حوزه جهاد اكبر بشود. جهاد اكبر این است كه انسان تلاش و كوشش بكند اینجا كه هست بهشت را ببیند، جهنّم را ببیند نه بهشتی بشود! اگر كسی تلاش و كوشش او این است كه بهشتی بشود این در جهاد اوسط هست. ▪️ خود سیدالشهداء (سلام الله علیه) بهشت را می‌دید و در شب عاشورا نشان یك عدّه هم داد، بنابراین جهاد اكبر این نیست كه آدم ایمان داشته باشد بهشتی هست و جهنمی هست. جهاد اكبر یعنی اینكه آن قدر تلاش و كوشش بكند در مال حلال، فكر حلال، غذای حلال، نماز شب، طهارت روح كه جز خدا نیاندیشد تا جهنّم را ببیند و بهشت را ببیند كه ـ إن شاء الله ـ امیدواریم در همین فضا حركت كنیم. ▪️ این ایام را با عظمت و جلال ما برگزار كنیم عزاداری و گرامی‌داشت جریان نهضت كربلا از مهم ترین اركان دین ماست، برای اینكه او حفظ كرده است. تا این خون هست تا این نام هست، مبارزه با ظلم هست، مبارزه با ستم هست، بیداری مسلمان ها هست. تلاش و كوشش كنیم كه این عزاداری را با جلال و شكوه برگزار كنیم. چیزی كه از عظمت این عزاداری كم می‌كند چیزی كه از جلال و شكوه این عزاداری كم می ‌كند، نه آن حرف ها را بزنیم، نه آن ابزار را به همراه داشته باشیم، نه آن حركت ها را امضا بكنیم؛ كاری بكنیم، حرفی بزنیم و عزاداری بكنیم كه واقعاً یكی از این جهادهای سه‌ گانه را به همراه داشته باشد. [1]. سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. [2]. مثیر الاحزان، ص25. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1390/09/10
💠پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) 🔹عبادت هر چه مفخی تر و پنهان تر باشد، اجر و ثوابش بیشتر است.
هدایت شده از پست اخر رو ببینید
☑️ کسی که در دلش از حکم ولی خدا احساس نارضایتی کند ایمان ندارد ◾️حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مجادله اصلی پیامبر(ص) با مشرکان بر سر مسأله ولایت بوده، گفت: اینکه مشهورترین حدیث نبوی این است که پیامبر برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدند، به‌خاطر به حاشیه راندن مسأله ولایت و ریاست بر جامعه است. 📎 news.amfm.ir/?p=73468 @mawezah_ir
امام علـے علیہ‌السلام:🌱 فڪر تو گنجايش هر چيز را ندارد، پس آن را براے آنچہ «مهـم» است، فارغ گردان.  ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
🌱 وصلِ تو اجل را ز سرم دور همی داشت از دولت هجر تو کنون دور نماندست.... ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
📒|حڪمت¹º¹ [ روش برطرف کردن نیازهاےمردم ]🎁 _قالَ عَلی ع♡ 《بر آوردن نیازهاى مردم پایدار نیست مگر به سه چیز، کوچک شمردن آن تا خود بزرگ نماید، پنهان داشتن آن تا خود آشکار شود، و شتاب در بر آوردن آن، تا گوارا باشد.🦋》 ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
🌿 امام علی علیه السلام : ‏‏(سوگند به خدا ، اگر با بی خوابی شبانگاهی روی خارهای شکنجه زای سعدان تا بامداد بیدار بمانم و در زنجیرهایی که مرا در خود بفشارد روی خاک ها کشیده شوم ، برای من محبوب تر از آن است که در آغاز ابدیت با خدا و رسولش دیدار کنم در حالی که به بعضی از بندگانش ستمی کرده باشم و یا چیزی از متاع دنیا را غصب کنم . و چگونه به سود موجودیت طبیعی ام به کسی ظلم کنم ، در صورتیکه به سرعت رو به پوسیدگی می رود و زمانی بس طولانی در زیر خاک های تیره می ‏ماند) . 💠 ای فرزند بزرگوار ابیطالب ، سخنت صدق و سرتاسر زندگیت گواه آن است که حقیقت با تو بوده است ، که ابوذرها و عمارها و مالک اشترها و اویس قرنی ها و مقدادها تربیت کردی و به تاریخ بشریت تقدیم نمودی . اینان حقیقت جویان حقیقت بینی بودند که در جاذبه تو قرار گرفتند و پندارهای پوچی حیات را نابود کردند . آری : 🔹 دیده اهل حقیقت که حقیقت بین است 🔹 در تو بینند حقیقت که حقیقت اینست چه می توان کرد 🔹نیست چشم دگران سوی حقیقت نگران 🔹 ورنه آن راست حقیقت که چنین آیین است فؤاد کرمانی 🍃 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۳ ، خطبه ۴
💠 امام حسین ‌‌‏(علیه السلام) در راه کوفه در منزلگاه ذی حسم در میان یاران خود ، برخاست و پس از ستایش و سپاس خداوندی و توضیحی درباره موقعیتی که قرار گرفته بودند ، فرمود : مگر نمی بینید عمل به حق نمیشود و از باطل اجتناب نمیگردد ، در چنین وضعی است که انسان با ایمان در حالیکه خود را بر حق می بیند ، میل به دیدار خداوندی دارد . من بطور قطع مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمکاران را جز ملالت و تیره روزی نمی بینم . 💠 در آن هنگام که حر بن یزید ریاحی سمت حرکت امام حسین را تعیین نموده ، خود نیز با فاصله کمی با او حرکت میکرد ، به امام حسین گفت : درباره جان خود بیندیش ، من گواهی میدهم که اگر جنگ کنی قطعا کشته خواهی شد . حسین ‌‌‌‌‏(علیه السلام) چنین پاسخ میدهد : تو با مرگ مرا می ترسانی و گمان میکنی که با مرگ من مشکلات شما حل خواهد گشت ؟ من هم اکنون آن سخن را میگویم که برادر اوس وقتی که به یاری پیامبر میشتافت و برادرش او را از مرگ می ترسانید ، گفته است : سأمضی و ما بالموت عار علی الفتی اذا ما نوی حقّا و جاهد مسلما ‌‌‌‌‏ (من میروم و مرگ برای جوانمرد ننگی نیست ، اگر نیت او حق است و برای اسلام جهاد ‌‌‌‌‏میکند) پس از آنکه امام حسین ‌‌‌‌‏(علیه السلام) در منزلگاه ذی حسم موقعیتی را که برای او و یارانش پیش آمده بود ، توضیح داد ، زهیر بن القین برخاست و به یاران خود گفت : شما سخن میگوئید یا من بگویم ؟ آنان گفتند : تو بگو .... 💠 زهیر بن القین برخاست و به یاران خود گفت : شما سخن میگوئید یا من بگویم ؟ آنان گفتند : تو بگو . زهیر پس از حمد و ثنای خداوندی رو به امام حسین کرده و گفت : "ما فرمایش شما را شنیدیم ، سوگند به خدا اگر دنیا جاودانی بود ، ما برای یاری تو و شهادت در این راه از این دنیای جاودانی چشم میپوشیدیم." راستی ، ای روح انسانی چه شگفت انگیز است عظمت تو و چه شگفت انگیزتر است غفلت این مردم از اسرار و عظمت های تو!! ای روح ، این یکی از شکوفائی های تست که وقتی حقیقت را در می یابد ، در راه وصول به آن ، نه تنها از جان که مطلوب مطلق در متن طبیعت است ، میگذرد ، بلکه از یک حیات جاودانی در این دنیا اگر چه به مرادش سیر کند و بر مرکب مطلوبش سوار گردد ، دست میشوید و آن را به پشیزی نمیخرد . بلی : 🔹جان بی جمال جانان میل جهان ندارد 🔹هر کس که این ندارد حقا که آن ندارد راهی که روح رشد یافته سیر میکند : 🔸هر قطره ای در این ره صد بحر آتشین است 🔸دردا که این معما شرح و بیان ندارد حافظ بخود بیائید و راز با عظمت روح را دریابید ، خواهید دید : لحظه هایی از شکوفائی روح سر به ابدیت میکشد و احاطه بر جاودانگی پیدا میکند - 🔹اهل نظر دو عالم در یک نظر ببازند 🔹 عشق است و داو اول بر نقد جان توان زد حافظ زهیر خوب فهمیده است - 🔸بقا ندارد عالم و گر بقا دارد 🔸 فناش گیر که همچون بقای ذات تو نیست مولوی نافع بن هلال میگوید : "ای فرزند پیامبر ، ما از دیدار پروردگارمان کراهت نداریم" - 🔹 حباب وار برای زیارت رخ یار 🔹 سری کشیم و نگاهی کنیم و آب شویم صائب تبریزی ما در این زندگانی به امید آنکه دیده دل را برای دیدار خداوندی آماده نمائیم ، میکوشیم . 🔸 ندهی اگر به او دل به چه آرمیده باشی 🔸 نگزینی ار غم او چه غمی گزیده باشی 🔸 نظری نهان بیفکن مگرش عیان ببینی 🔸 گرش از جهان نبینی به جهان چه دیده باشی ملا محسن فیض ای حسین ، درباره نیت و اندیشه من در این مرز زندگی و مرگ میپرسی ؟ من همگام با کاروانیان منزلگه لقاء اللّه- 🔹 از گل آدم شنیدم بوی تو 🔹 راه ها پیموده ام تا کوی تو 🔹 خاک این کو بوی جانم میدهد 🔹 بوی یار مهربانم میدهد حجت الاسلام نیر 🌿 شب بود و پسر ذی الجوشن شقی ترین مرد تاریخ، که این داستان زیر سر اوست و به آن وضع رساند - والا ابن زیاد را می شد قانع کرد، به شک هم می افتاد - همان گونه که به شک هم افتاد - از نزدیکی های چادرهای این لشکریان ابدیت عبور می کرد. مسلم بن عوسجه آن جا ایستاده بود، گفت: یا اباعبدالله، این شمر است که از این نزدیکی رد می شود. اجازه بدهید من با همین تیری که در دست دارم، همین جا او را بکشم. چرا او این اجازه را خواست؟ زیرا شمر زیربنای این حادثه خونین بود. منطق ما چه می گوید: منطق ما می گوید معطل نکن، اما منطق حرکت الهی می گوید: قصاص قبل از جنایت نمی شود. این منطق کسی است که حرکت او برای خداست. این شخص {امام حسین (علیه السلام)} مزه دیگری از زندگی فهمیده است. {این است که در پاسخ به مسلم بن عوسجه می گوید:} جنگ شروع نشده است و ما نمی توانیم پیشدستی بکنیم. هنوز جنایتی روی نداده است. طرفین هنوز قیافه صددرصد جنگی از نظر رسمی بر خود نگرفته اند. و شمر رد شد و رفت. چنان که علی بن ابی طالب (علیه السلام)، ابن ملجم را رد کرد و رفت. علی بن ابی طالب (علیه السلام) وقتی به ابن ملجم نگاه می کرد که عبور می کرد، می گفت: ا
ارید حیاته و یرید قتلی عذیرک من خلیلک من مراد من زندگی این مرد (ابن ملجم پلید) را می خواهم، او کشتن مرا. عذر این دوست مرادی ات را در این مقابله به ضد برای من بازگو کن. این ها می توانند قانون بسازند و به بشر راه را نشان بدهند، زیرا راه را می شناسند. حضرت {علی} فرمود: من چه کنم؟ من به او چه بگویم که او (ابن ملجم) را بکشم؟ قصاص قبل از جنایت! عین مکتب را ببینید. مکتب یکی است. شب عاشورا، عین همین قضیه درباره مسلم بن عوسجه است. واقعا داستان عجیبی است! این است معنای حرکت الهی! این است معنای این که انگیزه انسان واقعا انگیزه خدایی باشد، در زندگانی، دیگر نه محدود فکر می کند، نه زندگی اش را محدود می بیند و نه ناملایمات، روح او را متلاشی می کند. الا ان اولیاءالله، لا خوف علیهم و لا هم یحزنون آگاه باشید که دوستان خدا، نه ترسی باشد بر ایشان و نه اندوهناک می شوند. 🔹از گل آدم شنیدم بوی تو 🔹 راه ها پیموده ام تا کوی تو 🔹 خاک این کو بوی جانم میدهد 🔹 بوی یار مهربانم میدهد حجة الاسلام نیر 💠 بریر بن خضیر برخاسته و میگوید : ای فرزند پیغمبر ، خداوند با وجود تو به ما احسان فرموده است تا در راه تو جهاد کنیم و اعضای ما قطعه قطعه شود . در این هنگام پوچی منطق کالبد پرستی برای ما اثبات شده است . همین مقدار از این مرکب کالبد ممنون و سپاسگذاریم که روح ما را بر این میدان نبرد حق و باطل که نام دیگرش قربانگاه عشق است ، کشیده است . این مقطع همان سر دو راهی است که پوچی و یا ابدیت حیات آدمی را به خود او نشان میدهند ، اگر آدمی راه کالبد پرستی را انتخاب کند ، تکرار حوادث و پدیده های زندگی نیروهای وی را مستهلک نموده ، مجموع زندگی او با همه لذایذ و آلامش از خاک شروع میشود و چند سالی در هم می پیچد و در پایان کار راهی زیر خاک میگردد و اگر آدمی راه هدف والای حیات را برگزیند ، قفس کالبد را با تمام آزادی میشکافد و به محصول عالی حیات معقول دست مییابد. 💠 ... و اگر آدمی راه هدف والای حیات را برگزیند ، قفس کالبد را با تمام آزادی میشکافد و به محصول عالی حیات معقول دست مییابد... در شب عاشوراء امام حسین ‌‏ (علیه السلام) بار دیگر آزادی یاران خود را در انتخاب زندگی و شهادت ، اعلان نموده ، چنین گفت : مقصود اصلی این تبهکاران تاریخ ، کشته شدن من است ، رهبران این قوم تنها مرا سد راه خود کامگی ها و هوا پرستی های خویش میدانند ، هم اکنون شب تاریکی های خود را بر این بیابان گسترده است ، برخیزید و از این دشت مرگ زای دور شوید . عباس بن علی علیهما السلام برخاست و گفت : ای حسین ، خدا ما را پس از تو زنده نبیند . کجا برویم ؟ و دست از چه شخصیتی برداریم ؟ مگر پس از رها کردن تو ، وجدان پاک و عادلترین قاضی درون ما اجازه میدهد که جهانی بی وجود ترا تماشا کنیم ، در صورتیکه هدف اعلای زندگی را در هنگام جدا شدن از تو ، کشته و دفن کرده ایم ؟ مگر این وجدان که قطب نمای کشتی وجود ما در اقیانوس هستی است ، پس از تو ساحل سعادتی را به ما نشان خواهد داد ؟ کیست در این دنیا تاب آزار و شکنجه وجدان را بجهت از دست دادن پیروزی مطلق در زندگی ، تحمل نماید . ما با تو هستیم و بی تو نیستیم . مسلم بن عوسجه برخاست و رشته سخن را بدست گرفت . او هم مانند دیگر هم قافله هایش سخن طولانی نداشت ، او به گفتن این جملات قناعت کرد : آیا ترا رها کنیم و با نادیده گرفتن حق تو ، عذری در نزد خدا نداشته باشیم ؟ من اگر سلاحی هم نداشته باشم ، با سنگ با این پلیدان بیشرم خواهم جنگید . سوگند به خدا ، اگر بدانم که کشته میشوم و سپس زنده میشوم و باز کشته و سوزانده میشوم و این مرگ هفتاد بار مرا در خود بپیچد ، دست از تو نخواهم برداشت. 🍃 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۵ ، خطبه ۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مصیبت امام حسین علیه السلام ♠️ گریه ام‌نمی گیره!!! 👤حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرش میگه مومن اگه تنها بشه زودتر توی دام شیطان می افته.متاسفانه یک ثانیه اخر جا افتاده🙏 💥 ﷽💥 💠 استاد مسعود عالی 💥 پیام جالب خدا برای بندگان ➰✨➰✨➰✨➰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟امام علی علیه السلام🌟 ⚖آدمی زاد شبیه ترین چیز به ترازوست! 💠 با نادانی سبک می‌شود و با علم و دانش سنگین می‌شود 📚تحت العقول ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
🖤 (ع) فرمودند: 🌴 مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِيِّهِ و كِفايَتِهِ. 🍃 هر كه خدا را، آن گونه كه سزاوار او است، بندگى كند، خداوند بيش از آرزوها و كفايتش به او عطا كند. 📖 بحار الأنوار، ج ۷۱، ص ۱۸۳ ______________
🖤 (ع) فرمودند: 🌴 مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِيِّهِ و كِفايَتِهِ. 🍃 هر كه خدا را، آن گونه كه سزاوار او است، بندگى كند، خداوند بيش از آرزوها و كفايتش به او عطا كند. 📖 بحار الأنوار، ج ۷۱، ص ۱۸۳ __________
🌷امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) : 👌 صدقه برای خدا عزیز است حتی اگر کافر باشی در برابر صدقه، خدای متعال مال‌ات را حفظ می‌کند و عوضش را می‌بخشد و بلا را از تو دور می‌کند هر چند برای آخرت تو سودی ندارد. اگر مؤمن باشی و صدقه دهی علاوه بر این‌ها، آتش جهنم خود هم بر تو حرام می‌کند. 📚 الخصال شیخ‌صدوق ______________
🌷امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) : 👌 صدقه برای خدا عزیز است حتی اگر کافر باشی در برابر صدقه، خدای متعال مال‌ات را حفظ می‌کند و عوضش را می‌بخشد و بلا را از تو دور می‌کند هر چند برای آخرت تو سودی ندارد. اگر مؤمن باشی و صدقه دهی علاوه بر این‌ها، آتش جهنم خود هم بر تو حرام می‌کند. 📚 الخصال شیخ‌صدوق __________
💥مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلَائِكَةِ 💠 پاداش مجاهد شهيد در راه خدا، بزرگ تر از پاداش عفيف پاكدامنى نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمى گردد، همانا عفيف پاكدامن، فرشته اى از فرشته هاست. 📚 ۴۷۴
💥مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلَائِكَةِ 💠 پاداش مجاهد شهيد در راه خدا، بزرگ تر از پاداش عفيف پاكدامنى نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمى گردد، همانا عفيف پاكدامن، فرشته اى از فرشته هاست. 📚 ۴۷۴
📸 عکس جالب از یک فروشنده با انصاف 💬 ازش پرسیدن چرا زیر وزنه پاکت میذاری؟ 🌺گفت من چای می‌فروشم نه پاکت! ♥️ (ع) فرمودند: 🌴 الانصافُ راحَةٌ؛ 🍃 انصاف، مايه آسايش است. 📖 تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص394، ح9113.
❤️قال امـام علی علیه السلام: آخـــرت را تباه مى كند. 📚ميزان الحكمه ج ۱۰ ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
✔طراحی پست و استوری اینستاگرام 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✔طراحی بنر و پوستر و ... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✔اصلاح عکس ، ایجاد فوکوس ... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✔طراحی عکس پروفایل ، تایپو گرافی و افترافکت و ساخت گیف و .... 😲بانازلترین قیمت اما با کیفیت بالا😲 🤔برای دیدن نمونه کارها و سفارشات به لینک زیر مراجعه کنید. 😁بازدیدش مجانیه😁 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/tarhgraph99
👈🏻 دو معصیت بزرگ سست عنصرها 💠 معصیت یکم اینکه حیات خود و دودمان و جامعه خود را مانند خس و خاشاک ناچیز زیر پای طوفان های نابود کننده شمشیرها و خواسته های دشمنتان پایمال میکنید . شما آبروی جان را که مطلوب مطلق در متن طبیعت است میریزید. شما پست تر از هر حیوان پست و محقرید ، هیچ حیوانی پیدا نمیشود که جان خود را دو دستی به دشمن خود تقدیم نماید . چه معصیتی بزرگتر از اینکه ارزش با ارزش ترین واقعیات جهان را که عبارتست از جان و حیات ، یا نمیشناسید و یا اگر هم میشناسید ، از حفظ و نگهداری آن ، زبون و ناتوانید . نخستین دشمن بی امان و بی رحم شما ، خود شمائید که باتلقین ناتوانی بر خویشتن ، قدرت را که نعمت الهی است محو و نابود میسازید. 💠 معصیت دوم نافرمانی دستورات خداوندی است . مگر نمی بینید در هر غارت و هجومی که در جوامع شما صورت میگیرد ، جان های آدمیان که شعاعی از خورشید الهی بر آنها تابیدن گرفته است ، در خاک و خون می غلطند؟ مگر ناله ها و فریادهای کودکان خردسال و کهنسالان ناتوان را نمیشنوید؟ مگر از اصول مُسَلّم مکتب شما این نیست که اگر در جامعه ای یک مظلوم فریاد بزند و برای نجات جانش کمک بطلبد ، و کسی او را یاری نکند ، همه مردم آن جامعه مسئول جان آن مظلوم خواهند بود ؟ 🌿 اگر بگویم : شما با آن جنایتکاران در جنایتی که بجوامع شما وارد می آورند ، شریک هستید ، خیلی ناراحت خواهید گشت ، ابرو درهم خواهید کشید و خواهید گفت : امیر المؤمنین چه میگوید ؟ مگر ما شمشیر بدست گرفته ، بجان مردم جامعه خودمان افتاده ایم ؟ نه هرگز ، من چنین چیزی نمیگویم ، بلکه میگویم : بهانه در آوردن و از اینطرف و از آنطرف رفتن و تلقین ناتوانی ، عرضه کردن حیات خود بر لبه شمشیر دشمن ضد جانهای بشری است ، شما با این عرضه کردن ، کمک بر دشمن میکنید . 🔹 وَ مَنْ اَعانَ عَلی قَتْلِ امْرِءٍ مُسْلِمٍ جاءَ يَوْمَ الْقِیامَةِ مَكْتُوباً بَيْنَ عَيْنَيْهِ : آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ‌‏ (اگر کسی به کشتن یک انسان مسلمان کمک کند ، روز قیامت به عرصه محشر وارد میگردد ما بین دو چشمش نوشته شده است : این شخص از رحمت خداوندی مأیوس و ناامید است یا مأیوس و ناامید باد این شخص از رحمت خداوندی) 🌿 آیا کسی که نشسته و می بیند یک انسان در آب غرق میشود و او میتواند آن را نجات بدهد ، آنقدر بنشیند تا آن انسان غرق شود ، آیا کمک به مرگ او نکرده است ؟ 🔹 فإذا امرتکم بالسّیر الیهم فی ايّام الحرّ قلتم هذه حمارّة القیظ امهلنا ینسلخ عنّا الحرّ . و اذا امرتکم بالسّیر الیهم فی الشّتاء قلتم هذه صبارّة القرّ . امهلنا ینسلخ عنّا البرد : کلّ هذا فرارا من الحرّ و القرّ فاذا کنتم من الحرّ و القرّ تفرّون ، فانتم و اللّه من السّیف افرّ . ‌‏ (هنگامی که در روزهای گرم دستور حرکت به سوی دشمن میدهم ، میگوئید : این روزها هوا گرم و سوزان است ، به ما مهلت بده تا گرما شکسته شود و هنگامی که در روزهای سرد دستور حرکت میدهم ، میگوئید این موقع سرمای شدید است ، به ما مهلت بده تا سرما از ما دور شود ، همه این بهانه جوئی ها برای فرار از گرما و سرما است . اگر شما از گرما و سرما گریزان باشید ، به خدا سوگند که از شمشیر گریزان تر خواهید بود ‌‏.) 🌿 ای قدرتمندان متکی به حق ، تا کی با تلقین ناتوانی ها بر خویشتن ، قدرت واقعی خود را محو و نابود خواهید ساخت ؟ خداوندا ! 🍂 زین همرهان سست عناصر دلم گرفت 🍂 شیر خدا و رستم دستانم آرزوست 🍂زین خلق پر شکایت و گریان شدم ملول 🍂آن های و هوی نعره مستانم آرزوست مولوی 🍃کجا است مالک ، آن فرزند اشتر ، نجات دهنده جانهای ستمدیدگان از شمشیر بران ضد انسان ها ؟ 🍃کجا رفت عمار بن یاسر ؟ که گذشتِ سالیان عمر ، ناتوانش نکرد و روحِ همیشه بهارش سرما و گرمای فصول این کره خاکی را به درونش راه نداد. 🍃 ای ابوذر ، ترا میجویم که دشت سوزان ربذه را که تنها حشرات زمینی آن ، حیات را بیاد می آورد ، بر هوای بهشتی و کاخ های مجلل شام معاویه نشین ترجیح دادی ؟ 👈🏻 ای مردم سست عنصر ، مگر آفتاب سوزان بر آن مردان راه حق و حقیقت نسیم سرد بود ؟ مگر فضای زمهریری بیابان هائی که برای نبرد پشت سر میگذاشتند ، برای آنان شعله های آتش میفرستاد ؟ آیا کالبد آنان از عناصری تشکیل یافته بود که سرما و گرما تأثیری در آنها نداشت ؟ 🌿 این گونه سوالات و صدها سوال دیگر که از این سوالات مشتق میشود و یا در پشت پرده آنها ، بعنوان مسائل بنیادین وجود دارد ، یک پاسخ بیشتر ندارد و آن اینست که آن رهگذران مسیر رشد و کمال با اراده خود قدرت بوجود می آورند و شما با تلقین ناتوانی ، قدرت و اراده را با هم میکوبید و آنها را محو و نابود میسازید. 🍃 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۶ ، خطبه ۲۷ 💠
آن که همه‌ی وجودش صادقی شد امامش صادق خواهد بود.
🏴 نظام هستی از منظر امام سجاد علیه السلام ▪️ نمونهٴ اهتمام آن حضرت به تشكل حكومت و نظام اسلامی همان است كه در دعای عرفهٴ امام حسین (علیه السلام) هست و در دعای عرفهٴ خود امام سجاد، وجود مبارک سالار شهیدان در دعای عرفهٴ معروف خودشان به خدا عرض می ‌كنند پروردگارا تو را شكر كه در عهد جاهلیت مرا به دنیا نیاوردی تا جاهلیت سپری شد و نظام اسلامی مستقر شد و حكومت الهی سامان یافت و مرا در حكومت اسلامی و نظام دینی به دنیا ‌‌‌‌آوردی، من شاكر این نعمتم![1] همین مضمون كه در دعای عرفهٴ امام حسین (علیه السلام) هست، در دعای عرفهٴ وجود مبارک امام سجاد (سلام الله علیه) آمده که عرض می‌ كند برای هر عصر و مصری یك امام است كه حافظ دین توست و به من آن توفیق را بده كه امام شناس باشـم، در مسیر امام حركت كنم، او را دعا كنم و او را تأیید كنم؛[2] این اهتمام آن حضرت به یك نظام الهی حكومت دینی بود، این مطلب او‌‌‌‌‌‌‌‌ّل كه وظیفهٴ همهٴ ما این است كه نسبت به نظام اسلامی و حكومت دینی حق‌شناس باشیم و قدردانی بكنیم. ▪️ مطلب دوّم آن است كه ما وقتی در جهان زندگی عاقلانه و عالمانه خواهیم داشت كه نظام هستی را بشناسیم، جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم، پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث وظیفه خود را بشناسیم. عدّه زیادی بر این باورند كه این نظام هستی به وسیله سلسله علل و معلول می ‌گردد و هر كاری یك علّتی دارد و خدای سبحان سر‌‌‌‌آغاز این علّت است، سلسله جنبان این علّت است، اوّلین علّت اوست بقیه علل و اسباب بعدی‌ اند و واقعاً بر اساس نظام علّی در جهان تكوین به بعضی از امور می‌ نگردند و همان تفكر جهان ‌بینی در مسائل اخلاقی اینها، سیاسی و اجتماعی اینها اثرگذار بوده و هست؛ یعنی گاهی كار را به دیگری واگذار می ‌كنند، او را به عنوان علّت قریب می ‌شناسند؛ گاهی نیازی دارند به كسی مراجعه می ‌كنند و از او به عنوان واسطه در فیض یا سسب قریب كمك می‌ طلبند، آن را سبب می ‌دانند گرچه مسبب همه اسباب خداست؛ این تقریباً یك نگاه عقلی است، از نظر موحّدان جهان‌بین یك نگاه میانی است؛ ولی وجود مبارك امام سجاد مانند سایر ائمه (علیه السلام) كل هستی را مظاهر و آیات الهی می ‌دانند و اگر از غیر خدا به عنوان سبب یاد می‌ شود بازگشتش به این است كه به نظر ما اینها سبب ‌اند، ولی سبب حقیقی و راستین همان خدای سبحان است كه ﴿وَ مَا بِكُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾.[3] ما لازم نیست راه های طولانی را طی بكنیم و بگوییم این شیء مسبب از آن سبب قریب است، آن مسبب از سبب دیگر است و چون تسلسل باطل است به رأس سلسله برسیم. آیا ما باید تسلسل را باطل كنیم و به نقطه آغازین برسیم یا در همین قدم اوّل می ‌توانیم خدا را ثابت كنیم؟ یعنی این مجاری واقعاً اسباب ‌اند، واقعاً علل‌اند، منتها خدا سبحان رأس علل است كه تا این سلسله را طی نكنیم به خدا نمی ‌رسیم؟ یا نه همه اینها مجاری فیض ‌اند، در عین حال كه خدای سبحان اینها را وسیله قرار داد خدای سبحان به هر كدام از اینها از كسی كه یا چیزی كه سبب قریب است نزدیك تر است. اهل‌بیت (علیه السلام) این راه دوّم را كه راه عرفان است نه راه فلسفه و كلام به ما آموختند و در دعای نورانی امام سجاد این مطلب شكوفاتر است. ▪️ برای اوحدی از اهل نظر راهی كه اهل‌بیت ارائه كردند خودشان می‌روند آن راه موثرتر است؛ زیرا خدای سبحان حقیقت نامتناهی است یك، ﴿وَ هُوَ مَعَكُمْ أَینَ مَا كُنتُمْ﴾[4] دو، لازم نیست ما سلسله را طی كنیم و بگوییم چون تسلسل باطل است در رأس سلسله خداست، بلكه خدا را در همین قدم باید مشاهده بكنیم و بیابیم. [1]. البلد الأمين و الدرع الحصين، ص251؛ «... لَمْ‏ تُخْرِجْنِي‏ لِرَأْفَتِكَ‏ بِي‏ وَ لُطْفِكَ‏ لِي‏ وَ إِحْسَانِكَ‏ إِلَيَ‏ فِي‏ دَوْلَةِ أَئِمَّةِ الْكُفْرِ الَّذِينَ نَقَضُوا عَهْدَكَ وَ كَذَّبُوا رُسُلَكَ...». [2]. صحیفه سجادیه، دعای47؛ «اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَيَّدْتَ دِينَكَ فِي كُلِّ أَوَانٍ بِإِمَامٍ أَقَمْتَهُ عَلَماً لِعِبَادِكَ وَ مَنَاراً فِي بِلَادِكَ بَعْدَ أَنْ وَصَلْتَ حَبْلَهُ بِحَبْلِكَ وَ جَعَلْتَهُ الذَّرِيعَةَ إِلَى رِضْوَانِكَ وَ افْتَرَضْتَ طَاعَتَهُ وَ حَذَّرْتَ مَعْصِيَتَهُ وَ أَمَرْتَ بِامْتِثَالِ أَوَامِرِهِ...». [3]. سوره نحل, آيه53. [4]. سوره حدید, آيه4. 📚 پیام به همایش امام سجاد (علیه السلام) تاریخ: 1390/09/02