eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi63 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 فتامل ‼️ملت_شایعه_پذیر 🔻در جنگ صفین لشکر معاویه زودتر به وعدگاه جنگ رسید لذا محلی مناسب برای استقرار انتخاب کردند و آب را در طرف خود قرار دادند. ♦️وقتی سپاه علی (ع) به نبردگاه رسید معاویه از دادن آب به آنها خودداری کرد، لذا بخشی از سپاه علی (ع) به فرماندهی مالک اشتر و اشعث بن قیس لشکر معاویه را عقب راندند و آب را تصاحب کردند. ♦️اگر چه علی (ع) آب را بر روی لشکر معاویه نبست، از دست دادن آب اما بر معاویه گران آمد لذا برای باز پس گیری آن نقشه ای کشید. معاویه در نامه ای نوشت: "این نامه از برادر خیرخواه شماست، معاویه میخواهد با انحراف مسیر آب و ایجاد سیلاب شما را غرق کند هر چه زودتر جای خود را عوض کنید" و این نامه را بر تیری پیچید و به طرف سپاه علی (ع) پرتاپ کرد. 🔻نامه بین افراد سپاه علی (ع) دست بدست گشت و شایعه همه جا پخش شد و خیلی زود نقل مکان تبدیل به یک خواسته عمومی شد. هر چه علی (ع) میگفت امکان چنین کاری وجود ندارد فایده ای نداشت و لشکر نقل مکان نمود و علی (ع) آخرین نفری بود که نقل مکان کرد. ♦️بلافاصله بعد از نقل مکان، لشکر معاویه جای آنها را اشغال کرد. (کتاب وقعة صفین ، صفحه 190) 🔴 برگ تاریخ برای امروز ما: ◀ بدانیم که ملت شایعه پذیر بازیچه دست دشمن است ◀ این است که بیاموزیم ملتی که شایعه پذیر شد بازنده است اگر چه رهبرش امام علی (ع) و فرمانده اش مالک اشتر باشد. ◀️شايعه و فريب تاکتیک جنگ روانی دشمن است ، ابزار آن نرم افزار های اجتماعی است که در تمام سطوح جامعه جا خوش کرده است و همیشه در دسترس است . لازم است در استفاده از آن دقت کنیم ، واقعیت ها را فراموش نباید کرد؛ لذا انعکاس دهنده موج ناامیدی در جامعه و افراد نباشیم @yaaliheydar
کانال ❤️حوای آدم ❤️ 💝همسرداری 💛امور زناشویی 💙تربیت فرزند 💚رموز موفقیت و زندگی عاشقانه 💟مشاوره مذهبی رایگان 😊دوستان خودتون رو به کانال دعوت کنید👇 http://eitaa.com/joinchat/1057161216Ca96abb365a
«عنوانُ صحیفَةِ المؤمن حبُّ علی بن ابی‌طالب»؛ یعنی روی جلد کتاب پروندۀ اعمال مؤمن، نوشتند محبّت علی بن ابی‌طالب. یعنی از بین همۀ اعمال شما این یک دانه را بر می‌دارند اسمش...، می‌گذارند روی جلد آن‌وقت دست روی جلد پروندۀ هر کی کسی محبت علی بن ابی‌طالب باشد دیگر آنجا کارش درست است دیگر. خلاصه کردند این را نوشتند. محبت امیرالمؤمنین علی(ع) و ابراز محبت به حضرت آنلاین است، به‌گوش است حضرت. داستان‌اش را عرض بکنم. حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی رضوان خدا بر او باد، صبح از خواب بیدار می‌شوند می‌گویند ما شاعر داریم اسمش آقای شهریار باشد؟ گفتند بله. فرمودند که می‌شود ما ایشان را ببینیم؟ کجاست؟ گفتند تبریز است. گفتند می‌شود ببینیم‌اش؟ بله بهش زنگ می‌زنیم می‌گوییم یک مرجع تقلید شما را صدا زده. یک هفته نشد آقای شهریار چند روز بعدش آمدند. خب آقای شهریار، آقای شهریار هم که دیگر شاعر و اهل حال و اهل نفس و اهل ذوق، چه خبر؟ بفرمایید و بله و احوال و احوال شما و چی شد ما را؟ بله حالا عرض می‌کنیم و خب چند تا از شعرهایتان را بخوانید؛ چند تا از شعرهایش را آقای شهریار می‌خواند؛ بعد آقای مرعشی می‌فرماید آن شعر علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را، آن را بخوان. آقای شهریار می‌گوید شما از کجا این را بلد هستی؟ من این شعر را هنوز بیرون ندادم. می‌فرماید کِی این شعر را گفتی؟ من همین هفتۀ گذشته نصف شب من این را گفتم. تمامش کردم. آقای مرعشی می‌فرماید که من همان هفته نصف شب خواب دیدم، شاعرها آمدند خدمت امیرالمؤمنین، حضرت صله می‌دهد هدیه می‌دهد به شاعرانی که برای او مدح گفتند؛ بعد فرمود بگویید شهریار هم بیاید. تو آمدی، همین شعر علی ای همای رحمت پیش آقا خواندی. من این شعر را آنجا یاد گرفتم تو خواندی توی خواب. دیگر شهریار می‌زند زیر گریه و. آیت‌الله بهاءالدینی رضوان خدا بر او باد، از عرفاء بزرگوار قم، ایشان می‌فرمودند برزخ را به خاطر همین یک دانه شعر از آقای شهریار برداشتند، ایشان مستقیم رفت بهشت. آنلاین است دیگر، این سریع جواب می‌دهد. حالا امتحان کن توی زندگی‌ات. «عنوانُ صحیفَةِ المؤمن حبُّ علی بن ابی‌طالب»؛ یعنی روی جلد کتاب پروندۀ اعمال مؤمن، نوشتند محبّت علی بن ابی‌طالب. @yaaliheydar
هرکس در راه طاعت خدا خرج نکند، به خرج کردن در راه معصیت خداوند عزّوجلّ گرفتار شود 📘بحارالأنوار، جلد ۹۳ ، صفحه ۱۳۰ @yaaliheydar
هدایت شده از پست اخر رو ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در یک دقیقه ببینید چرا سلبریتی بی سواد و شریک خون بی گناه @mawezah_ir
هدایت شده از پست اخر رو ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در یک دقیقه ببینید چرا سلبریتی بی سواد و شریک خون بی گناه @mawezah_ir
🙏 ⬅️ اصول کافی 💠 ترجمه استاد انصاریان 📄 عنْ أَبِي عَبْدِاللهِ(ع) قَالَ: «يَجِبُ لِلْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ النَّصِيحَةُ لَهُ فِي الْمَشْهَدِ وَالْمَغِيبِ». ✍ امام صادق(ع) فرمود: براى مؤمن بر مؤمن واجب است كه در حضور و غياب براى او خالصانه خيرخواهى كند. @yaaliheydar
✍️امام حسين عليه السلام فرمود: ✅پنـج چيز است اگر در انسـان نباشد، در او بهـره زيادى نخـواهد بود: ۱ـ عقل ۲ ـ دين ۳ ـ ادب ۴ ـ حيا ۵ ـ خوش اخلاقى. 📚حياة الامام الحسين (ع)، ج ۱، ص ۱۸۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
167 📌 احکام نیت در ماه مبارک رمضان چیست؟ ببینید| حکم در نظر مراجع عظام در مورد نیت روزه در ماه مبارک رمضان مرکز پاسخگویی موعظه | @pasokhha حوای آدم - @havayeadam امام علی ع - @yaaliheydar موعظه حسنه - @mawezah_ir
» ✍️امام علی علیه السلام در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاك مى گردد. 📚 کافی، ج۴، ص۸۸
❇️سه نشانه ریاکار 🔻قالَ اميرُالمؤمنين عليه السلام: 🔹ثَلاثُ عَلاماتٍ لِلْمُرائى: يَنْشِطُ اِذا رَأىَ النّاسَ وَ يَكْسِلُ اِذا كانَ وَحْدَهُ وَ يُحِبُّ اَنْ يُحْمَدَ فِى جَميعِ اُمُورِهِ. رياكار را سه نشانه است: 1. هرگاه مردم را ببيند، با نشاط و تحرّك مى شود. 2. هرگاه تنهاست، سست و بى حال است. 3. و دوست دارد در همه كارهايش او را تعريف كنند. 📚وافى، ج 5، ص 856
🌾 اعلام مبلغ و از سوی مراجع تقلید در سال ۱۳۹۸ منبع(خبرگزاری‌حوزه): yon.ir/PIevw •┈┈••✾••┈┈• مرکز پاسخگویی موعظه | @pasokhha حوای آدم | @havayeadam امام علی ع | @yaaliheydar احیاء موعظه حسنه | @mawezah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث طیر و افضلیت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام یکی از دلایل تقدم و افضلیت علی (علیه السلام) بر صحابه‌ی رسول‌الله و کافه‌ی افراد خلق حدیثی است صحیح و متواتر (الغدیر، ۲۱۹/۳) به نام حدیث طیر (مرغ) که انس بن مالک صحابی و خدمتکار خالص رسول‌الله روایت نموده و محدثینی شیعی و سنی آن را از طرق گوناگون، به اسناد معتبر نقل کرده‌اند. ابوعبدالرحمن احمدبن شعیب نسائی صاحب صحیح نسائی در خصائص امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) (۵۱) متن حدیث طیر را چنین آورده است: «اَخبرنا ذَکَریّا بنِ یَحیی قالَ: اَخَبرنها مُشهِرُ بنِ عبدالملک عن عیسی بن عُمَر عَن السُدِّیّ عَن اَنَسِ بن مالکٍ: أنَّ النّبیَّ صلّی اللهُ عَلَیهِ وَ سَلَّم کان عِندَهُ طائرٌ فقالَ: اللهمُّ اَئتِنی بِأحَبِّ خلقِکَ اِلَیکَ یَأکُلِ مَعی من هذا الطیر. فجاءَ ابوبکر فَردَّهُ ثمّ جاءَ عُمَرُ فَردُّه ثم جاءَ علیٌّ فأذِنَ لَهُ» یعنی: زکریا بن یحیی از حسن بن حمّاد از مُشهِر بن عبدالملک و مسهر از عیسی بن عمر و او از سُدِّی و سدّی از اَنَس بن مالک روایت کرده‌اند که: «برای پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مرغی آورده بودند. آن حضرت فرمود: خدایا. محبوب‌ترین خلق خود را نزد من بفرست تا از این مرغ بخورد. پس ابوبکر آمد ولی پیامبر او را نپذیرفت، بعد عمر آمد. او را هم نپذیرفت ولی وقتی علی آمد اجازه فرمود داخل شود. علاء‌الدین علی متقی هندی در کنزالعمال فی سنن الاقوال و الافعال (۴۲۰/۱۵ به بعد) حدیث انس را با مختصر اختلاف لفظی به سه صورت از ابن عساکر دمشقی روایت کرده است، متن حدیث ۴۲۲ چنین است: عن عَمرِ بنِ دینارٍ عَن اَنَسٍ قال: کُنتُ مَعَ رَسولِ‌اللهِ فی بستانٍ فاُهدِی لَنا طائرٌ مَشوِیٌ فَقالَ: اللهم ائتِنی بأحبِّ الخَلقِ اِلَیکَ. فجاءَ علیُّ بنُ اَبی طالبٍ فَقُلتُ: رَسولُ اللهِ مَشغولٌ. فَرَجَع ثمّ جاء َ بعَدَ ساعه و دقّ البابَ وَرَدَدتُهُ مِثلِ ذلک. ثُمَّ قالَ رَسولُ اللهِ: یا أنسُ اَفتِح لَهُ فطالَ مارَدَدتَهُ. فَقُلتُ یا رسول الله. کُنتُ اَطمَعُ اَن یَکونَ رجُلاً مِن الانصارِ. فَدَخَل علیُّ بنُ ابی طالبٍ فأکَلَ مَعَهُ مِن الطَیرِ. فقال رسول الله صلی الله علیه و سلَّم: ألمرءُ یُحِبُّ قَومَه – یعنی: «عمرو بن دینار از انس بن مالک چنین روایت کرده است: با رسول‌الله در باغی بودیم. مرغ بریانی به ما هدیه کردند. پس پیغمبر فرمود: خدایا کسی را که از همه‌ی خلق بیشتر دوست داری نزد من بفرست. پس علی بن ابی طالب بیامد و خواست نزد پیغمبر رود. من گفتم پیغمبر اکنون کاری دارد و مشغول است. پس او برگشت و بعد از ساعتی بازآمد و دق‌الباب نمود خواستم مثل دفعه‌ی پیش او را برگردانم اما رسول‌الله فرمود:‌ای انس در را به روی علی بگشا او را زیاد معطل کردی. گفتم ‌ای فرستاده‌ی خدا طمع داشتم آن مرد یکی از انصار باشد. پس علی بن ابی طالب درآمد و با پیغمبر از آن مرغ بریان تناول کرد. پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: انسان قوم خود را دوست دارد» این حدیث را ابن عساکر و ابن النجّار روایت کرده‌اند. در بعض روایات نام اهداء کننده‌ی مرغ بریان ام سلیم مادر انس بن مالک و در بعض دیگر ام سلمه ام‌المؤمنین همسر رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است. بعضی هم به جای جوجه و مرغ، کبک گفته‌اند. الفاظ و اشکال گوناگون این حدیث و اسناد آن از طرق اهل سنت به تفصیل در جلد چهارم عبقات‌الانوار – که تمام کتاب به شرح این حدیث اختصاص دارد – و در اعیان الشیعه (۳۵۳/۱) مندرج است.
حدیث طیر را نه تنها علمای شیعه متواتر و قطعی‌الصدور می‌دانند بلکه گروهی از حافظان و محدثین بزرگ اهل سنت نیز صحت و اعتبار آن را تأیید نموده‌اند (مقدمه‌ی فتح‌الملک العلی) به علاوه بعض مشاهیر شیعه و سنی کتابهایی در شرح الفاظ و اسناد این حدیث تألیف کرده‌اند که نام بعض ایشان چنین است: ۱) ابوجعفر جریر طبری مورخ و محدث مشهور (م ۳۱۰ ق) به روایت عبقات ۲۱۸/۴؛ ۲) حافظ ابوالعباس عقده کوفی (م ۳۳۲ ق) به روایت عبقات ۲۱۸/۴؛ ۳) حاکم نیشابوری شافعی (م ۴۰۵/۴۰۳ق) مفسر و محدث و مورخ معروف به روایت المستدرک علی الصحیحین ۱۳۰/۲، تاریخ بغداد، ۴۷۳/۵ و طبقات الشافعیه، ۶۴/۳ تألیف سبکی؛ ۴) حافظ ابوطاهر حمدان از شاگردان حاکم نیشابوری – به روایت مقدمه‌ی فتح الملک العلی؛ ۵) ابوعبدالله ذهبی به روایت مقدمه‌ی «فتح الملک العلی»؛ ۶) ابوبکر مردویه اصفهانی (م ۴۱۰ ق) محدث و مفسر و مورخ مشهور، به روایت عبقات ۵/۴؛ ۷) حافظ ابونُعَیم اصفهانی (م ۴۳۰ ق) جدّ علامه مجلسی و مورخ و محدث مشهور به روایت عبقات ۵/۴؛ ۸) و از همه جامعتر و مهمتر کتاب چهارم از منهج دوم از اثر بزرگ تشیع عبقات الانوار تألیف علامه میر حامد حسین لکنهویی کنتوری نیشابوری است (م ۱۳۰۶ ق) که اختصاصاً درباره‌ی این حدیث شریف تألیف شده و اسناد صحت و تواتر آن را از طرق اهل سنت با ذکر نام روات و نقد هر حدیث به تفصیل ذکر کرده است. منبع مقاله : گروه نویسندگان، (۱۳۹۱)، دائرهالمعارف تشیع (جلد ششم)، تهران: انتشارات حکمت، چاپ اول. امام علی ع | @yaaliheydar
☘️ 🌱 امیرالمومنین علی علیه السلام: هر مقدار که حیای انسان کم شود به همان میزان تقوا و پرهیزگاری او کم می شود! 🌱🌸 📚نهج البلاغه حکمت 341. #تربیت_عفیفانه #حوای_آدم #حیا ❤️ @havayeadam 💚
🔔 زنگ_نهج_البلاغه 🔔 در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سختگيری در پوشش، عامل سلامت و استواری آنان است. 📚نهج‌البلاغه، نامه ۳۱ ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalagheiha ┗━━━🍂━━
✨میلاد حضرت معصومه (ص) و روز دختر بر همه‌ی زنان و دختران مبارک✨ (س) ❤️ @havayeadam 💚
و بر سلام الله علیها: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: پدرم در زمان حياتش فرمود: هر كه بر من و بر تو [فاطمه] سه روز سلام كند، بهشت از آن اوست. راوى مى‌گويد: به او گفتم: اين در زمان حيات او و توست يا پس از مرگ او و تو؟ گفت: در زمان حيات و پس از مرگمان. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 وَ عَنْ يَزِيدَ بْنِ عَبْدِ اَلْمَلِكِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَبَدَأَتْنِي بِالسَّلاَمِ وَ قَالَتْ قَالَ أَبِي وَ هُوَ ذَا حَيٌّ إِنَّ مَنْ سَلَّمَ عَلَيَّ وَ عَلَيْكِ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ قَالَ‌فَقُلْتُ لَهَا هَذَا فِي حَيَاتِهِ وَ حَيَاتِكِ أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِ وَ مَوْتِكِ قَالَتْ فِي حَيَاتِنَا وَ بَعْدَ مَوْتِنَا . (کشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين علیه السلام , جلد 1 , صفحه 354) امام علی ع | @yaaliheydar
خطبه ی ۱۴۱ امیرالمؤمنین فرمود : بدانید میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست ، ✋پرسیدند: مقصود از چهار انگشت چیست❓ امام چهار انگشت خود را میان چشم و‌ گوش خود قرار داد و فرمود: ✅ باطل آن است ڪه‌ بگویی «شنیدم» ✅ و ‌حق آن است ڪه بگویی «دیدم » 😳
*بسم الله الرحمن الرحیم* *"اﻭﻟﻮﻟﻴﺖ ﺑﺎ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺤﺮﻡ"* ✍️ *از همین حالا عده ای* *برای فرا رسیدن ماه محرم* *و اربعین روز شمار زدند، این علاقه‌ی به سید الشهدا علیه السلام قابل ستایش است اما قبل از محرم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است* *برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السلام کشته‌ی احیایِ غدیر است.باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌* *اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود* *پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای غدیر روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین صدای اشهد ان علیا ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید* *می داﻧﻴﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻏﺬا و ﻭﻟﻴﻤﻪ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﺩﻫﻪ ﻣﺤﺮﻡ* *ﻣﻴﺪاﻧﻴﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺪﻱ ﺑﺪﻫﻴﺪ و ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭا ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻛﻨﻴﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻧﻮﺭﻭﺯ* *از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ستون اسلام و تشیع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید.ﺑﻪ ﻓﻘﺮا ﺑﺎ ﻧﺎﻡ اﻣﻴﺮاﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻛﻨﻴﺪ*. *برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است* *برای غدیر کاری کنید این مملکت بلرزد! بگذارید صدای علیا ولی الله گوش فلک را کَر کند* *ﺑﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪاﻧﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﻭﺿﻊ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮاﻱ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻻﻳﻤاﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺎﻥ ﺭا ﻓﺪا ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ* *دسته ﻫﺎﻱ ﺷﺎﺩﻱ به خیابان ها بیاورید ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﺩﻳﻦ ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺩﻳﻦ ﻋﺰاﺩاﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ* *ایستگاه صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را چراغانی کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند* *روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟* *صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینه‌ی مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید*. *تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند* *من کنت مولا فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است* *دست به دست هم بدهیم غدیر را احیا کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم غدیر را احیا کنیم* ‌--------------------------------------- ✅ *"لطفا این پیام را نشر دهید نشر این پیام صدقه جاریه است" 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Hoseintaheri213.mp3
4.61M
🎊 #مولودی شااااااد 🎊 🎙بادا بادا مبارک به همه؛ 🎉 عروسی علی وفاطمه 🎉 🍰🍰 #عیدتووووون_مباااااارڪ🎈 #ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام ❤️ @havayeadam 💚
هدایت شده از تبلیغات حوای آدم
ازدواج نکردی هنوز؟ 😱 با این ختم زود اونی که میخوای رو پیدا میکنی 😍😍 و برای 😍 از طرف مقام معظم رهبری ❤️ معطل چی هستی؟ کلیک کن 👇 http://eitaa.com/joinchat/1057161216Ca96abb365a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌پاسخ به شبهه: ❓آیا این درست است که پیامبر(ص) نمی خوابیدند مگر این که سرشان را بین دو پستان حضرت زهراء(س) می گذاشتند؟ متن کامل پرسش: آيا روايات زير درست هستند؟ اگر هستند پاسخ اشكالي كه زيرش اومده چيه ؟ پيامبر نمي خوابيد مگر اينكه صورتش را بين دو پستان فاطمه قرار مي داد و آنجا را مي بوسيد. كشف الغمة في معرفة الأئمة ، المحدث الإربلي جلد : 2 صفحه : 179 آيا چنين عمل شرم آوري در شان يك انسان است؟ بين پستان هاي فاطمه عطر بهشت ميدهد و پيامبر هر شب صورت خود را در بين پستان هاي او ميگذاشت و استشمام مي كرد و لذت مي بُرد. كدام پدري چنين كاري را مي كند؟ ✅ پاسخ : اصل اين روايت چنين است: « الْبَاقِرُ وَ الصَّادِقُ ع أَنَّهُ كَانَ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْهِ فَاطِمَةَ وَ يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ وَ يَدْعُوَ لَهَا وَ فِي رِوَايَةٍ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج3 ؛ ص334) « وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع كَانَ النَّبِيُّ ص لَا يَنَامُ لَيْلَةً حَتَّى يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467) « وَ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عَرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ ع أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467) بررسي سندی روايات: در روايت نخست، روايت از امام باقر و امام صادق ـ عليهما السلام ـ نقل شده ولي سند روايت ذکر نشده است. لذا روايت نخست، فاقد سند است. روايت دوم هم مثل روايت نخست از امام صادق(ع) نقل شده ولي بدون سند. روايت سوم هم از زبان حذيفه نقل شده که آن هم سندش ذکر نشده است. لذا هر سه روايت، بدون سند هستند و اعتبار ندارند. از طرفی این روایات در کتاب های «کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» و «مناقب آل ابي طالب» آمده اند «کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» اثر علي بن عيسي اربلي که در سال ۶۹۲ قمري وفات کرده است؛ يعني از علماي قرن هفتم است. «مناقب آل ابي طالب» هم اثر محمد بن علي بن شهر آشوب سَرَوي مازندراني معروف به «ابن شهر آشوب» است که در سال ۴۸۸ متولد شده و در سال ۵۸۸ قمري وفات کرده است؛ لذا او هم از علماي قرن ششم است. به احتمال زياد، کشف الغمه هم روايات مذکور را از کتاب مناقب برداشته است. نويسندگان هر دو کتاب، با زمان حذيفه ـ که از اصحاب پيامبر(ص) بوده ـ و با زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) چند صد سال فاصله ي زماني دارند؛ لذا بايد بين آنها و حذيفه و ائمه(ع) بايد روايان زيادي بوده باشند؛ در حالي که اينها بدون ذکر اين واسطه ها، روايت را مستقيماً از حذيفه و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل کرده اند. بر اين اساس، چنين رواياتي، اعتبار سندي ندارند. بررسی محتوای روایات از نظر محتوايي هم اين سه روايت، اشکال دارند؛ چون در اين روايات ادّعا شده که رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ هر شب اين کار را مي کرده و هيچگاه نمي خوابيد مگر اينکه چنين کاري را مي کرد؛ اين در حالي است که پيامبر(ص) سفرهاي فراواني براي جهاد و ... داشته و چنين نبوده که هر شب پيش فاطمه ـ سلام الله عليها ـ باشد. از اين گذشته، چگونه ممکن است آن حضرت در مقابل چشمان حذيفه ـ که نامحرم بوده ـ چنين کاري بکند؟ مگر اينکه اين کار در زمان کودکي فاطمه ـ سلام الله عليها ـ رخ داده باشد؛ که چنين رفتاري با کودک زير شش سال، چيز عجيبي نيست؛ بخصوص اگر از روي لباس باشد. اينکه احتمال زير شش سال مطرح شد، براي آن است که طبق تعاليم اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دختر را از شش سالگي بايد تعليم داد که مسائل محرم و نامحرم را مراعات کند. کانال امام علی علیه السلام http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
💎 چرا « » است؟! چون دو عید « و » متعلّقند به دو فرع از فروع دین: یکے روزه و دیگرے حجّ. 👈 امّا این فقط «عید غدیر» است که متعلّق است به اصلے از اصول دین ڪه همان ولایت و امامت می‌باشد. به همین خاطر است ڪه در این روز بعد از ابلاغ وصایت مولا أمیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیہ، آیه‌ے «اڪمال دین و اتمام نعمت و رضایت الهـے از دین» نازل شد: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً» [1]. 📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] سوره‌ي مبارڪه‌ے مائده، آیه‌ے 3. کانال امام علی علیه السلام http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
سیره علوی (ع)
◀️لطفا کپشن پست رو تا آخر مطالعه بفرمایید👇 . . . 🍃شکر خدا که نام علی در اذان ماست . 🍃ما شیعه ایم و عشق علی هم از آن ماست . 🍃ذکر علی عبادت مختص شیعه است . 🍃این اسم اعظم است که ورد زبان ماست . 🍃با هر نفس علی شده ذکر لبم مدام . 🍃این ” یاعلی ” همیشه رفیق لبان ماست . ◀️شاعر : محمد هاشم مصطفوی . . 🔵شهادت ثالثه، به‌معنای سومین گواهی، گواهی‌دادن به ولایت حضرت علی(ع) است که پس از شهادتین و با عبارت «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» یا «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» گفته می‌شود. شهادت ثالثه در منابع فقهی و حدیثی شیعه به‌عنوان بخشی از اذان و اقامه مطرح نشده است. به نظر بیشتر فقهای شیعه این فراز جزء اذان و اقامه نیست؛ اما گفتن آن به قصد قربت و به‌گونه‌ای که مشخص شود جزء اذان و اقامه نیست، مستحب و یا جایز است. . . 💠شهادت ثالثه، یعنی سومین گواهی دادن؛ پس از شهادتین(گواهی‌دادن به توحید و نبوت)، شهادت دادن به ولایت علی‌ بن ابی‌طالب است. که با عبارتی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌َّالله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» و«أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» صورت می‌گیرد.[۱] . . 💠در برخی از روایات آمده است که هر گاه به توحید و رسالت شهادت دادید، به ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) نیز شهادت بدهید.[۲] بحث اصلی از شهادث ثالثه، در باب اذان و اقامه است. همچنین از آن در تشهد نماز نیز بحث می‌شود. [۳] . . 📚منابع : . . [۱] حکیم الهی، «شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب»، ص۱۴۵ . . [۲] طبرسی، الاحتجاج، ۱۳۸۵ق، ج۱، ص۱۵۸؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، دار إحياء التراث العربی، ج۲۷، ص۱؛ نجفی، جواهر الکلام، ۱۴۰۴ق، ج‌۹، ص۸۷. . . [۳]. حکیم الهی، شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب، ص۱۴۹. . . 👉 @yaaliheydar