eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi63 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5917809667907520132.mp3
6.62M
✅ #جوانمرد_قصاب به یاد شهید عبدالحسین کیانی 🔹 سلام خدا بر شهیدان
4_5913408984286496452.mp3
6.51M
✅ زندگی امام زمان (عج) ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 #حاج_اقا_عالی
یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خداتمام خرماها را به فقرا داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرما بود که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم. در حدیث دیگری پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم می فرمایند: اگر مرد در زمان حیات خود یک درهم صدقه بدهد، بهتر از یکصد درهم صدقه در موقع مردنش است.
💬 سفری پرسود و استخاره بد! ✍مردی در مدینه به خدمت حضرت صادق(ص) آمد و عرض کرد: یابن رسول الله! می خواهم به مسافرتی بروم و به نظرم رسید از شما تقاضا کنم تا برایم استخاره کنید؛ امام استخاره کردند و به او فرمودند: خوب نیست. مرد خداحافظی کرد و رفت؛ به استخارهٔ امام ششم گوش نداد و به مسافرت رفت، سه یا چهار ماه بعد برگشت، خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یابن رسول الله! چند ماه پیش برای من یک استخاره کردید و بد آمد. فرمودند: بله، الآن هم می گویم آن استخاره بد است. گفت: یابن رسول الله! استخاره کردم که یک سفر تجارتی بروم و شما فرمودید بد است، ولی من به این استخارهٔ شما گوش ندادم و به این سفر رفتم، در این سفر با دادوستدی که انجام دادم، نزدیک ده هزار درهم سود کردم، چرا استخاره تان بد آمد؟ امام(ع) فرمودند: در این سفر چندماهه که رفتی، یادت می آید که یکبار نماز صبحت قضا شد و بلند نشدی در وقتش نماز بخوانی؟ عرض کرد: بله! فرمودند: سود تجارتت در این سفر حدود ده هزار درهم بود؟ عرض کرد: بله! فرمودند: 💥هرچه در کرهٔ زمین است، در راه خدا صدقه بدهی، جبران آن دو رکعت نماز قضا شده را نمی کند 📚سخنرانی استاد انصاریان در شیراز حرم شاهچراغ - ذی القعده۱۴۳۸
‌ ➖الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد! ➖صادق باش هنگامی که فقیری ! ➖ساده باش وقتی که ثروتمندی ! ➖مودب باش وقتی در قدرتی!
هدایت شده از پست اخر رو ببینید
سهميه بندي بنزين و مداخله رهبري.mp3
6.56M
🔴چرا رهبری در موضوع سهمیه بندی دخالت نکردند؟ 🔴آیا دولت کم کاری کرده است؟ 🔴سهمیه بندی بنزین نادرست است؟ 🔴ما اعتراض داریم چه کنیم؟ پاسخ سوالات فوق در پادکست بیان شده است👆 @mawezah_ir @havayeadam @yaaliheydar @pasokhha
نصيحت علي به دانشمند رباني‌ عبدالله بن عباس فرزند عباس بن عبدالمطلب، پسر عموي رسول‌خدا و علي (ع) بود كه در آن هنگام كه بني‌هاشم در شعب ابوطالب محاصره بودند (يعني سال 7 و 8 بعثت) در همان شعب (واقع در مكه) متولد شد و در سال حدود 71 هجري در سن تقريبي 75 سالگي در مكه از دنيا رفت. او مفسر قرآن و از شاگردان برجسته‌ي علي (ع) و از دانشمندان بزرگ اسلام، به شمار مي‌آمد و علاقه‌ي شديد به خاندان نبوت داشت. وقتي از دنيا رفت، محمد بن حنفيه (فرزند علي عليه‌السلام) مي‌گفت: اليوم مات رباني هذه الامه: «امروز دانشمند الهي اين امت از دنيا رفت» و در بستر رحلت اين گفتار بر زبانش جاري بود: : خداوندا! زنده‌ام بر آن عقيده‌اي كه علي (ع) بر آن زنده بود و مي‌ميرم بر آن عقيده‌اي كه او از دنيا رفت و پس از اداي اين سخن، جان سپرد. [271]. به هر حال در نهج‌البلاغه در دو سه مورد، مطالبي آمده كه بعضي نسبت مي‌دهند كه مورد خطاب امام علي (ع) [صفحه 269] ابن عباس بوده است و بعضي اين نسبت را رد كرده‌اند. در اينجا به نقل يكي از موارد اكتفا مي‌كنيم. لازم به تذكر است كه پس از جنگ جمل، امام علي (ع)، عبدالله بن عباس را فرماندار بصره كرد. [272]. علامه‌ي خوئي در شرح نهج‌البلاغه خود مي‌گويد: پس از گسترش اسلام، مالياتها و غنائم اسلامي مانند سيل به حجاز سرازير شد بعضي از اصحاب به جمع كردن و اندوختن اموال، حريص شدند، امام علي (ع) آنها را نصيحت كرده و آنها را بر حذر داشت كه ممكن است در پرتگاه سقوط به طرف دنيا قرار گيرند و دنيا آنها را فريب دهد. در اين راستا، يك نامه براي ابن عباس نوشت كه در آن چنين آمده است: اما بعد: تو بر اجل مقدر، نمي‌تواني پيش دستي كني و از آنچه روزي تو نيست، نصيب تو نخواهد شد. و اعلم بان الدهر يومان، يوم لك و يوم عليك: بدان كه دنيا، دو روز است 1- يك روز به سود تو 2- يك روز به زيان تو و بدانكه دنيا خانه‌اي است در حال تغيير و تحول، آنچه كه از دنيا براي تو تقدير شده، به سراغ تو مي‌آيد، هر چند ناتوان باشي و آنچه به زيان تو است، آن نيز گريبان تو را خواهد گرفت، هر چند قوي [صفحه 270] باشي و بتواني آن را از خود دفع كني. [273]. و در مورد ديگري مي‌فرمايد: با روي گشاده با مردم روبرو شو و بر اساس قضاوت عادلانه به آنها بنگر و از خشم و غضب، سخت دوري كن كه خشم انگيزه‌اي از شيطان است. [274]. امام، با اين نصيحت- حتي به شخصيتهاي بزرگ مذهبي- اخطار نمود كه مبادا مردم را تحقير كنند و بر اموال عمومي دستبرد بزنند و غفلت از دنيا آنها را مغرور سازد و مبادا دامن خود را به دنيا بيالايند. و دنيا را هدف قرار دهند، بلكه دنيا را پلي براي آخرت و هدفهاي عالي معنوي نموده و از آن استفاده مشروع نمايند. [صفحه 271] نهج البلاغه علیه السلام کانال علیه السلام @yaaliheydar http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
یاعلی: ✨﷽✨ ✅سالم ماندن بدن در قبر ✍خیلی شنیدیم که بعضی از علما و شهدا بدنشان بعد از سالیان سال در زیر خاک سالم بوده و آسیبی به آن نرسیده. اگر میخواهید شما هم جزو همین افراد باشید به روایت زیر توجه کنید. در این روایت نسخه‌ای بس سالم ماندن در قبر ارائه شده است: رسول الله ص فرمودند: در شب اسراء که به آسمان سفر کرده بودم دیدم بر در ششم بهشت نوشته شده است: هرکس دوست دارد قبرش وسیع باشد مسجد بنا کند. هرکس دوست دارد کرم‌های زمین بدنش را نخورند، مسجد را تمیز کند. هرکس دوست دارد قبرش تاریک نباشد، مساجد را نورانی کند. هر کس دوست دارد بدنش در زیر زمین سالم و تازه بماند و فاسد نشود، برای مسجد فرش تهیه کند. 📚مستدرك الوسائل، ج‏۳، ص۳۸۵ 💥نکته: البته این دستورالعمل قطعا چنین تأثیری خواهد داشت، اما به شرطی که به همراه لوازمش انجام شود. مثلا کسی که مسجد ساخته، ولی برای شهرت و اعتبار خود اینکار را کرده، قطعا قبرش وسیع نخواهد شد، چون کاری که برای غیر خدا انجام شود، پذیرفته نیست و عملی که پذیرفته نیست، اثری اینچنینی هم ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سه توصیه مهم امام صادق(ع) برای خوب زندگی کردن 🎙حجت الاسلام دکتر رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥❓ کرامات شیخ حسنعلي نخودکی چگونه حاصل شد؟ 🎤 استاد فاطمی نیا
✨﷽✨ ✅ مال حرام توشه آتش جهنم ✍جهنم و عذاب‌های جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! به‌عبارت‌دیگر هر چه در دنیا کشت می‌شود در آخرت درو می‌گردد. حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند: کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱ در روایت دیگری حضرت فرمودند: خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی به دست می‌آورد، برای من هم مهم نخواهد بود که او را از کدام در جهنم وارد آتش دوزخ بکنم.۲ 📚منابع: ۱-بحارالانوار ج۱۰۳ ص ۱۰ ۲-بحارالانوار ج۱۰۳ ص۵.
🌼💠🌼💠🌼💠 💠🌼💠 🌼 💠 🌷امام صادق علیه السلام: ✅ شخصیّت و كمال مؤمن در سه خصلت است: آشنا بودن به مسائل و احكام دین، صبر در مقابل شدائد و ناملایمات، زندگى او همراه با حساب و كتاب و برنامه ریزى دقیق باشد. 📗 أمالى طوسى ج۲ ص۲۷۹ 🌼 💠 🌼💠🌼 💠🌼💠🌼💠🌼
قوم لوط حضرت لوط(ع) هم زمان با ابراهیم می زیست او برای راهنمایی قومی در همسایگی قوم ابراهیم (ع) فرستاده شد مطابق با شرح قرآن این قوم هم جنس باز بودند وقتی که لوط(ع) هدایت خدا را به آنها ابلاغ کرد تا از این گناه کبیره اجتناب کنند آنها وی را رد کردند آنها انکار کردند که او پیغمبر است و به عادت زشت خود دوام دادند در نتیجه این قوم به عاقبت وحشناکی توسط خدا از بین رفت و لوط به قوم خود گفت که آيا عمل زشتى که هيچ کس قبل از شما نکرده است بجا می آورید -به عوض زنان با مردان شهوت میرانند و قوم فاسدی هستند (سوره الاعراف آیه 80-81) و بر آنها بارانى بارانيديم پس ببين که عاقبت گناه کاران چگونه است (سوره الاعراف آیه 84) و نشانه هايى از آنها به جا گذاشتيم تا مايه عبرت عاقلان باشد (سوره العنکبوت آیه 35) شهرى که در آن لوط(ع) زندگى ميکرد و بعدا خراب شد، در عهد عتيق به نام سدوم ذکر گرديده است. چنين به نظر ميرسد که اين قوم که در شمال دریاری احمر زندگى ميکردند و همانطوريکه قرآن ميگويد، از بين رفته اند. حفريات باستان شناسى نشان ميدهد که اين شهر نزديک به بحر ميت در سرحد بين اسرائيل و اردن امروزى قرار دارد. دانشمندان ميگويند که در اين جا ذخاير عظيم سولفر موجود است. بنابرين دراين جا زندگى هيچ نوع حيوان و گیاه ممکن نميباشد. سولفر عنصرى است که در اثر آتش فشان ها به ميدان می آید. قرآن نيز واضح ميسازد که تخريب شهر در اثر زلزله و آتشفشان بوده است. باستان شناس آلمانى ورنر کلر در مورد اين محل ميگويد همراه با قاعده اين شکاف نيرومند دقيقا در امتداد درهء صدم شامل سدوم و گموره يک روز به دوزخى مبدل گشت. انهدام اين شهر ها توسط يک زلزله که احتمالا همراه با انفجارات و الماسک ناشى از گاز طبيعى و حريق سرتاسرى صورت گرفت. اين مسئله باعث اشتعال آتشفشانى گرديد که در امتداد اين دره نهفته بود. فرورفتگى هاى آتشفشانى با کشيدگى های سنگهای مذاب و طبقات سنگهای مذاب و طبقات سنگهای سیاه ذخیره شده دارای سنگ چونه هنوز هم در دامنه های بالایی اردن نزدیک باشند دیده می شود این طبقه های سنگ مذاب و سنگهای سیاه واضح ترین نشانه های وقوع زلزله و آتش فشان در این محل است به هر صورت دریاچه لوط که به نام بحر میت نیز یاد می شود مستقیما بالای یک ساحه کمربند زلزله ای قرار گرفته است قاعده بحر میت در یک محل از نظر ساختمان پایین افتاده قرار دارد این وادی در محل کشش بین دریاچه طبری در شمال و وسط وادی عرابه در جنوب موقعیت دارد جنبه تکنیکی فاجعه ای که قوم لوط را از بین برده است توسط جیولیوجیست ها مطالعه گردید آنها نشان دادند که زلزله در نتیجه یک خط طولانی معیوبه واقع شده بود دریای اردن در مسیر 190 کیلومتری خود-180 متر پایین می رود این نشیب دریای اردن و عمیق واقع بودن دریا میت پایین تر از سطح دریا نمایان گر حادثه عظیم جیولوجی می باشد مسير درياى اردن و بحر ميت صرف يک قسمتى از شکستگى است که در منطقه واقع شده. اين شکستگى از دامنه کوه هاى توروس شروع و به طرف جنوب از سواحل بحر ميت عبور کرده به طرف صحراى عرب تا خليج عقبه در محلى که بحيره احمر را در اختتام افريقا قطع مينمايد، ادامه دارد. فعاليت قوى آتشفشانى در امتداد اين خط وجود دارد. در واقعيت سنگهاى سياه آتشفشانى در کوه گاليله اسرائيل در سطوح مرتفع اردن، در خليج عقبه و ديگر جاها ديده ميشود. تمام اين علايم نشان میدهد که یک فاجعه عظیمی در بحر میت به وقوع پیوسته است مجله جغرافیای ملی در شماره دسامبر 1957 چنین نوشته است تپه لامزوع سدوم مثل یک تیغه بالای بحر میت بلند شده است هیچ کسی آثار شهرهای تخریب شده سدوم و گموره را نیافته اما دانشمندان به این عقیده اند که اینها در دره صدم در مقابل این شگاف ها بوده است ممکن است به تعقیب یک زلزله آبهای سیلاب بحر میت آنها را با خود فرو برده باشد معلومات موجوده در قرآن اظهار ميکند که اين شهر ها هنوز هم بالاى مسير عمده قرار دارند. جيولوجيست ها اين منطقه را بالاى راهى که از جنوب شرق بحر ميت آغاز يافته و از شبه جزیره عرب تا سوریه و مصر امتداد دارد تعیین نموده اند و شهر آنها را زیر رو کردیم و بالای شان سنگهایی از گل سخت چسبنده بارانیدیم در این نشانه هایی برای صاحبان عبرت و بصیرت است و اینها در امتداد راهی موجود بود (سوره الحجر آیه 74 الی 76)
جوانمردی در بخشش در زمان حاتم طایی، عده ای از دشمنان وی با لشگریان خود برای سرکوبی خاتم و قومش قیام کرده بودند. حاتم، سوار بر اسب خود شده و نیزه خود را برداشت و با اعلام، لشگریان خود را جمع کرد تا به جنگ دشمن بروند ، هنگامیکه دو لشگر در برابر هم در آستانه جنگ ، قرار گرفتند یکی از لشگریان دشمن گفت : ای حاتم نیزه خود را به من ببخش ( یا حاتم اهب لی رمحک) حاتم بی درنگ نیزه را به دشمن بخشد! به حاتم گفتند تو با این کار ، خود را به هلاکت انداختی؟ ! ( در این موقعیت حساس علاوه بر اینکه اسلحه تو رفت ، دشمن نیرومندتر شد). حاتم- تمام این مطالب را می دانم و لیکن، جواب آن کسی را می گوید : به من ببخش چه بدهم: ! ولکن ما جواب من یقول لک: هب لی؟ 1 قال الإمام علی علیه السلام: کن عفوا فی قدرتک، جوادا فی عسرتک، مؤثرا مع فاقتک، یکمل لک الفضل. 2 امام علی علیه السّلام فرمود:: زمانی که قدرت داری با گذشت باش و در زمان تنگدستی بخشنده و در عین نیازمندی ایثارگر، تا فضل تو به کمال رسد. پندهای جاویدان ص200 مولف: محمد اشتهاردی 2- غررالحکم ح7179
بخشدار خائن، زير رگبار سرزنش امام‌ منذر بن جارود عبدي، از شخصيتهاي عرب و از قبيله عبدالقيس بود. پدرش (جارود) مسيحي بود كه در سال 9 يا 10 هجري همراه گروهي به مدينه سفر كرده و به اسلام گرويد و بعد در بصره سكونت گزيد و در جنگ با كفار، در سرزمين ايران به شهادت رسيد. منذر (بر وزن مرده) از جانب اميرمومنان علي (ع) بخشدار يكي از نواحي كشور اسلامي شد، ولي به بيت‌المال خيانت كرد و با بذل و بخشش‌هاي بي‌حساب به خويشان و بستگان خود، به حيف و ميل بيت‌المال پرداخت. [269]. اين خبر به علي (ع) رسيد، امام (ع) اين پيام را براي او فرستاد و دستور جلب او را صادر كرد: «اما بعد: شايستگي پدرت، مرا نسبت به تو، خوشبين و غافل ساخت. گمان بردم تو هم به پيروي از [صفحه 267] پدرت (پرهيزكار) هستي، ولي ناگاه به من گزارش دادند كه تو در پيروي از هوسهاي نفساني، شتابان مي‌باشي و براي آخرت خود چيزي نمي‌گذاري و با آباد ساختن دنياي خود، آخرتت را ويران مي‌كني و حتي به خاطر پيوند با خويشانت، دين خود را از دست مي‌دهي و اگر اين خبرهائي كه در مورد تو به من رسيده، درست باشد، شتر خويشانت و بند كفش خودت، از تو بهتر است و فردي مثل تو نه شايسته مرزداري است و نه بر عهده گرفتن كارهاي اجرائي از او ساخته است و نه اينكه لياقت دارد تا قدرتش را بالا برند و يا او را در امانتي شريك سازند و يا در جمع‌آوري بيت‌المال، به او اطمينان كنند.» فاقبل الي حين يصل اليك كتابي هذا ان شاء الله: «وقتي كه به خواست خدا، اين نامه‌ام به تو رسيد بي‌درنگ به سوي ما بيا». [270]. [صفحه 268] نهج البلاغه علیه السلام کانال علیه السلام @yaaliheydar http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
دلجويي از فرماندار سهل بن حنيف از مسلمين مخلص صدر اسلام و از ياران نزديك رسول‌اكرم (ص) بود و در تمام جنگها، در ركاب آن حضرت با دشمن مي‌جنگيد و پس از پيامبر (ص) از ياران علي (ع) بود و در خط علي (ع) حركت مي‌كرد. [صفحه 264] سهل، از جانب امام علي (ع) والي و فرماندار بلاد «فارس» شد و همچنين مدتي فرماندار مدينه بود و وقتي امام علي (ع) با سپاه خود از مدينه به سوي جنگ با قاسطين و ناكثين حركت كرد، او را جانشين خود در مدينه قرار داد. او در سال 38 هجري پس از جنگ صفين در كوفه از دنيا رفت و امام در مرگ او سخت ناراحت شد و بر جنازه‌ي او پنج بار نماز خواند (يعني هر بار جمعيت تازه‌اي مي‌آمد، نماز را تكرار مي‌كرد) و فرمود: «اگر هفتاد بار بر او نماز گزارم، سزاوار است … ». [267]. او از سران انصار و برادر عثمان بن حنيف و از دودمان اوس بود. به امام علي (ع) (كه در كوفه بود) خبر رسيد كه عده‌اي از مدينه به شام رفته و به معاويه پيوسته‌اند، سهل فرماندار مدينه، از اين جريان، ناراحت و متاسف شد. امام علي (ع) براي سهل نامه‌اي نوشت، كه مي‌توان آن را نامه‌ي دلجوئي از فرماندار خوب ناميد و ضمنا حاكي از [صفحه 265] شيوه‌ي برخورد علي (ع) در چنين موارد بود و آن نامه اين بود: اما بعد: به من گزارش شده كه افرادي از مردم آن سامان، مخفيانه به سوي معاويه گريخته‌اند، در اين مورد هيچ افسوس مخور و فكر نكن كه عده‌اي از ياران و حاميان خود را از دست داده‌اي. براي آنها همين (نكبت) بس، كه از راه هدايت به سوي گمراهي رفته‌اند و اين براي تو مايه آرامش خاطر است. آنها دنياپرستاني هستند كه شتابان به سوي دنيا شتافته‌اند، در حالي كه عدالت را به خوبي دريافته‌اند و مي‌دانند كه همه‌ي مردم در حكومت ما، حقوق يكسان دارند. آنها از اين برابري به سوي خود محوري و تبعيض و سودجوئي فرار كرده‌اند. انهم و الله لم ينفروا من جور و لم يلحقوا بعدل … : «سوگند به خدا، آنها از ستم نگريخته‌اند و به عدالت نپيوسته‌اند و ما اميدواريم كه خداوند در اين راه، مشكلات را بر ما هموار سازد و نابسامانيها را سامان دهد». [268]. به اين ترتيب علي (ع) فرماندارش را دلجوئي داد و از انحراف جمعي از مردم نه تنها اظهار ضعف نكرد، [صفحه 266] بلكه آن را مايه‌ي آرامش خاطر دانست، زيرا آنها به طور طبيعي از جامعه مقدس اسلامي زدوده شدند و جامعه از لوث وجود آنها تصفيه و پاكسازي شد چرا كه مرام علي (ع) اين بود كه گمراهان را بازوي خود قرار ندهد. نهج البلاغه علیه السلام کانال علیه السلام @yaaliheydar http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
Arzi babolharam.mp3
7.96M
💠 مناجات و توسل با امام زمان روحی له الفدا 🎤🎤 استاد حاج #منصورارضی 📜متن 👇👇👇
💠 مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلايَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَرْضِ وَمَغارِبِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَيِّهِمْ وَمَيِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدِيَّ وَوَُلَدي وَعَنّي مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِيّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى رِضاهُ وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وَاَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في هذَا الْيَوْمِ وَفي كُلِّ يَوْم عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً في رَقَبَتي اَللّـهُمَّ كَما شَرَّفْتَني بِهذَا التَّشْريفِ وَفَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضيلَةِ وَخَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلى مَوْلايَ وَسَيِّدي صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وَاَشْياعِهِ وَالذّابّينَ عَنْهُ، وَاجْعَلْني مِنَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طائِعاً غَيْرَ مُكْرَه فِي الصَّفِّ الَّذي نَعَتَّ اَهْلَهُ في كِتابِكَ فَقُلْتَ: (صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصوُصٌ) عَلى طاعَتِكَ وَطاعَةِ رَسُولِكَ وَآلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، اَللّـهُمَّ هذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ في عُنُقي اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ. اشک سحر دارم ، غمی سرشار دارم راهم بده که درددل ، بسیار دارم بیچاره ام ، بی سر پناهم ، بینوایم تنهایِ تنهایم ، ولی غمخوار دارم اظهار کردم عاشقم ، اما نبودم آلوده ام ، آلوده ام ، اقرار دارم از توبه ام ، از ندبه ام خیری ندیدی تو قلب زار و من فقط آزار دارم حق داری آقاجان ، اگر من را نبخشی وقتی که بامن کار داری ، کار دارم خیلی محبت داشتی ، داری هنوزم خیلی به دوری از شما اصرار دارم جان عزیزت ، آبرو داری کن آقا اصلاً بگو یک نوکر سربار دارم امروز و فرداهایِ تو کی سر می آید؟ دلواپسم ، چون حالت مُردار دارم از سفره ای که فاطمه انداخت اینجا یک لقمه نان دستم بده ... بیمار دارم محسن فدای مادرش شد ، پشت در گفت: در راه تو یک جان بی مقدار دارم
114.mp3
4.31M
🎙🔴چشم منو امر ولی #نواهنگ
سوال آیه ارسال چگونه بر ظهور امام زمان(عج) دلالت دارد؟ ************* جواب کوتاه در قرآن کریم می‌خوانیم: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدی وَ دِینِ الحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ المُشْرِکُونَ»؛[1] او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن‌را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند! مراد از آیه ارسال، این آیه شریفه و دیگر آیات مشابه[2] می‌باشد. براساس روایات و دیدگاه مفسّران اسلامی؛ واقعیت این آیه زمانی به طور کامل محقق می‌شود که حضرت مهدی(عج) ظهور فرموده و برنامه جهانى‌شدن اسلام را تحقّق بخشد. در همین راستا؛ به برخی احادیث و تفاسیر اشاره می‌کنیم. روایات: 1. امام باقر(ع) فرمود: «همانا این جریان هنگام خروج مهدى از آل محمّد خواهد بود. پس هیچ کسی باقى نخواهد ماند مگر این‌که به [نبوت] حضرت محمد(ص) اقرار کند».[3] 2. امام صادق‏(ع) در تفسیر آیه فوق فرمود: «به خدا سوگند! تأویل آیه هنوز تحقق نیافته و نخواهد یافت تا آن‌که قائم خروج کند. و هنگامی که خروج کرد کافر به خدای بزرگ در روی زمین باقی نمی‌ماند و هیچ مشرک به امامت باقى نماند مگر این‌که خروج او را نخواهد تا جایى که اگر کافر یا مشرکى در دل سنگى [مخفى] باشد، آن سنگ [به زبان آمده] خواهد گفت: اى مؤمن! در دل من کافرى هست. مرا بشکن و او را به قتل رسان».[4] این روایت با اسناد مختلف و با اندکی تفاوت در منابع دیگر نیز آمده است.[5] 3. از امام کاظم(ع) درباره این آیه پرسیده شد، آن‌حضرت در پاسخ فرمود: «آن امر خداوند و رسول او است به ولایت براى وصیّش و ولایت‏ همان دین حقّ است ... آن‌را هنگام قیام حضرت قائم(عج)، بر همه ادیان آشکار می‌سازد».[6] دیدگاه مفسّران: 4. علىّ بن ابراهیم قمى(قرن سوم) در تفسیر آیه می‌گوید: «این آیه درباره قیام‌‏کننده از آل محمّد نازل شده و این همان است که یاد آوردیم که تأویل آنها پس از تنزیلشان است».[7] 5. سعید بن جبیر در تفسیر آیه: «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» گفت: «او مهدىِ خاندان فاطمه است».[8] 6. طبری(قرن چهارم) می‌گوید: در زمان نزول حضرت عیسی‏(ع) دین اسلام بر همه ادیان غالب خواهد شد و تمام ملل تحت تبعیّت دین اسلام درخواهند آمد.[9] 7. فخر رازی(قرن ششم) می‌گوید: این بشارت از طرف خداوند است که باید در آینده تحقق یابد و طبق روایات در زمان حضرت عیسی و مهدی آل محمد(ع) محقق می‌شود.[10] 8. تفسیر قرطبى(قرن هفتم): روایت شده کسانى که به فرمان‏روایى همه زمین دست یافتند، چهار نفرند: دو مؤمن و دو کافر. دو مؤمن، سلیمان بن داوود و اسکندراند و دو کافر، نمرود و بخت النصر اند و نفر پنجمى نیز از این امّت به فرمان‏روایى همه زمین دست مى‏یابد که او همان مهدى است، به دلیل سخن خداى متعال: «تا آن را بر همه دین‏ها چیره سازد».[11] 9. علامه طباطبایی(ره) در ذیل بحث روایی تفسیر آیه شریفه مورد بحث می‌گوید: «معناى این‌که این آیه درباره حضرت مهدى(عج) نازل شده، این است که خروج آن‌حضرت، تأویل این آیه است ...».[12] نتیجه‌گیری 1. مفهوم آیه، پیروزى همه‌جانبه اسلام بر همه ادیان جهان است؛ یعنى، سرانجام‏ اسلام همه سرزمین‌ها را فرا خواهد گرفت.[13] 2. مسلّماًً؛ وعده غالب شدن دین اسلام بر همه آیین‌ها، تاکنون تحقّق نیافته و آیین‌هاى دیگرى با پیروان فراوان وجود دارند که هنوز نه تنها مغلوب دین حق پیامبر اسلام(ص) نشده‌اند، بلکه سعى می‌کنند تا اسلام را از بین ببرند، ولى چون وعده الهى حق است، پس باید روزى تحقّق پیدا کند. و طبق روایات و تفاسیر، تکامل این برنامه، هنگامى خواهد بود که حضرت مهدى(عج) ظهور کند. 3. به این ترتیب، صورت استدلال چنین می‌شود که؛ از نظر قرآن - که مورد پذیرش همه مذاهب اسلامى است - پیروزى حق‌طلبان، حتمى و قطعى است. این پیروزى - که وعده الهى است - هنوز محقق نشده و تحقق آن، نیازمند یک رهبر الهى است و آن رهبر را رسول اکرم(ص) در سخنان خود معرفى نموده است؛ مانند: «یَبْلُغَ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَ الْمَغْرِب‏»؛[14] یعنی: حکومتش به شرق و غرب عالم خواهد رسید. ************* جواب بلند به پاسخ اجمالی مراجعه شود. ************* منابع [1]. توبه، 33. [2]. فتح، 28؛ صف، 9. [3]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ج 5، ص 137، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. [4]. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج ‏2، ص 670، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1395ق. [5]. ر. ک: فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات، محقق، محمودی، محمد کاظم، ص 481 – 482، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی، تهران، چاپ اول، 1410ق؛ عیاشی، محمد بن مسعود، التفسیر، ج ‏2، ص 87، تهران، المطبعة العلمیة، چاپ اول، 1380ق. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی
اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 432، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، محقق، مصحح، موسوی جزائری، سید طیب،‏ ج 1، ص 289، قم، دار الکتاب، چاپ سوم، 1404ق. [8]. اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، محقق، مصحح، رسولی محلاتی، هاشم، ج 2، ص 490، تبریز، نشر بنی هاشمی، چاپ اول، 1381ق. [9]. طبری، محمد بن جریر، جامع البیان فی تفسیر القرآن، ج ‏10، ص 82، بیروت، دار المعرفة، چاپ اول، 1412ق. [10]. فخر رازی، محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، ج ‏16، ص 33، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1420ق. [11]. قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج 11، ص 47 – 48، تهران، ناصر خسرو، چاپ اول، 1364ش. [12]. طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 9، ص 255، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، 1417ق. [13]. ر. ک: طوسی، محمد بن حسن، التبیان فی تفسیر القرآن، ج ‏5، ص 209، بیروت، دار احیاء التراث العربی، بی‌تا؛ حقی بروسوی، اسماعیل، تفسیر روح البیان، ج ‏3، ص 416، بیروت، دار الفکر، بی‌تا. [14]. شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 280، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1395ق. *************
دعای عصر غیبت.mp3
1.56M
💠 روز بیست و یکم ماه #ربیع الاول 1441 🔹 دعای عصر غیبت #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
💠 دعای عصر غیبت 🔹 زراره به عرض امام صادق (سَلامُ الله عَلَیه) رساند که اگر ما عصر غیبت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) را إدراک کرده ایم، چه دعایی بخوانیم؟! در اینکه ما حاکم می خواهیم، امیر می خواهیم، حکومت می خواهیم، حرفی در آن نیست؛ اما آیا حاکم وکیل و نماینده ما هست یا خلیفه و نماینده خداست؟ غدیر می گوید آنکه حاکم بر مردم است، از طرف خدا می باشد. فرق اساسی و کلامی غدیر و سقیفه این است که حکومت خواسته مردم است یا خواسته خدای مردم آفرین؟ 🔹 حضرت فرمود به اینکه به مردم برسانید که جامعه را، بشر را، بشرآفرین باید اداره کند، دین باید اداره کند؛ آنکه حاکم بر جامعه هست «خلیفة الله» است، نه «وکیل الرعایا» وکیل مردم. چون اساس دین بر حکومت الهی است، آنکه حاکم بر مردم است، خلیفه «الله» است و خلیفه را بدون معرفت «مستخلف ‌عنه» نمی شود شناخت؛ لذا در جمله نورانی اول به خدا عرض می کنیم؛ خدایا خودت را به ما معرفی بکن! چرا؟ برای اینکه ما اگر تو را نشناسیم، خلیفه تو را نمی شناسیم! «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَكَ»، رسول که وکیل ما نیست، بلکه رسول ولیّ ما هست و از طرف تو می آید. این برهان کلامی است، این را گفتند در نماز و غیر نماز، تعقیبات و غیر تعقیبات بخوانید تا فرق بین غدیر و سقیفه برای شما روشن شود. ما کسی را می پسندیم که خدا بپسندد، اگر خدا را نشناسیم، خلیفه او را نمی شناسیم؛ کسی بر ما حکومت می کند؛ مثل خدا و بعد حضرت امیر (سَلامُ الله عَلَیه) که از طرف او بیاید، نه حرف ما را به ما بگوید. 🔹 «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ»؛ آن کسی که حجّت خدا بر ماست، کسی هست که جای تو بنشیند، ما اگر رسول را، رسالت را، نبوّت را، عصمت را، ولایت را نشناسیم، کسی بر ما حکومت کند را نمی شناسیم، آن وقت نتیجه پایانی آن این است که «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَكَ»؛ خدایا! امامت را، امام زمان را اگر نشناسیم ـ معاذالله ـ «ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی»[1] و همان بیان نورانی را وجود مبارک پیغمبر(عَلَیهِ وَ عَلَی آلِه‏ آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) فرمود: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»،[2] چون آن کسی که بر شما حاکم است، حرف های شما را نمی زند، بلکه حرف خدا را نقل می کند. اگر ما آن اصل را نشناسیم، نائب را نمی شناسیم، آن «منوب‌ عنه» را نشناسیم، خلیفه را نمی شناسیم. 🔹 این دعا جزء تعقیبات خاصّه نیست، بلکه این دعایی است که مربوط به عصر غیبت است؛ چه در نماز و چه در غیر نماز، تا ما را آگاه کنند که غدیری هستیم نه سقفی. [1]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج1، ص337. [2]. وسائل الشیعة، ج‏16، ص246. 📚 سخنرانی عمومی با حضور اعضای جمعيت هلال احمر تاریخ: 1395/06/08
هدایت شده از سیره علوی (ع)
💠 دعای عصر غیبت 🔹 زراره به عرض امام صادق (سَلامُ الله عَلَیه) رساند که اگر ما عصر غیبت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) را إدراک کرده ایم، چه دعایی بخوانیم؟! در اینکه ما حاکم می خواهیم، امیر می خواهیم، حکومت می خواهیم، حرفی در آن نیست؛ اما آیا حاکم وکیل و نماینده ما هست یا خلیفه و نماینده خداست؟ غدیر می گوید آنکه حاکم بر مردم است، از طرف خدا می باشد. فرق اساسی و کلامی غدیر و سقیفه این است که حکومت خواسته مردم است یا خواسته خدای مردم آفرین؟ 🔹 حضرت فرمود به اینکه به مردم برسانید که جامعه را، بشر را، بشرآفرین باید اداره کند، دین باید اداره کند؛ آنکه حاکم بر جامعه هست «خلیفة الله» است، نه «وکیل الرعایا» وکیل مردم. چون اساس دین بر حکومت الهی است، آنکه حاکم بر مردم است، خلیفه «الله» است و خلیفه را بدون معرفت «مستخلف ‌عنه» نمی شود شناخت؛ لذا در جمله نورانی اول به خدا عرض می کنیم؛ خدایا خودت را به ما معرفی بکن! چرا؟ برای اینکه ما اگر تو را نشناسیم، خلیفه تو را نمی شناسیم! «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَكَ»، رسول که وکیل ما نیست، بلکه رسول ولیّ ما هست و از طرف تو می آید. این برهان کلامی است، این را گفتند در نماز و غیر نماز، تعقیبات و غیر تعقیبات بخوانید تا فرق بین غدیر و سقیفه برای شما روشن شود. ما کسی را می پسندیم که خدا بپسندد، اگر خدا را نشناسیم، خلیفه او را نمی شناسیم؛ کسی بر ما حکومت می کند؛ مثل خدا و بعد حضرت امیر (سَلامُ الله عَلَیه) که از طرف او بیاید، نه حرف ما را به ما بگوید. 🔹 «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ»؛ آن کسی که حجّت خدا بر ماست، کسی هست که جای تو بنشیند، ما اگر رسول را، رسالت را، نبوّت را، عصمت را، ولایت را نشناسیم، کسی بر ما حکومت کند را نمی شناسیم، آن وقت نتیجه پایانی آن این است که «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَكَ»؛ خدایا! امامت را، امام زمان را اگر نشناسیم ـ معاذالله ـ «ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی»[1] و همان بیان نورانی را وجود مبارک پیغمبر(عَلَیهِ وَ عَلَی آلِه‏ آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) فرمود: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»،[2] چون آن کسی که بر شما حاکم است، حرف های شما را نمی زند، بلکه حرف خدا را نقل می کند. اگر ما آن اصل را نشناسیم، نائب را نمی شناسیم، آن «منوب‌ عنه» را نشناسیم، خلیفه را نمی شناسیم. 🔹 این دعا جزء تعقیبات خاصّه نیست، بلکه این دعایی است که مربوط به عصر غیبت است؛ چه در نماز و چه در غیر نماز، تا ما را آگاه کنند که غدیری هستیم نه سقفی. [1]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج1، ص337. [2]. وسائل الشیعة، ج‏16، ص246. 📚 سخنرانی عمومی با حضور اعضای جمعيت هلال احمر تاریخ: 1395/06/08
4_5913408984286496448.mp3
2.04M
✅ محبت صد برابری امام زمان (عج) 🔹 گریه برای قلب شکسته ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 #حاج_اقا_پناهیان
nafase_hagh_231_ای_موسی_آیا_میدانی.mp3
2.59M
خداوند خطاب به حضرت موسی: ای موسی آیا میدانی چرا این مردم به خواسته هایشان نمی رسند؟ 🔊 سخنان شنیدنی استاد اخلاق آقا مجتهدی
4_5913408984286496450.mp3
3.33M
✅ تلاش برای ظهور امام زمان (عج) 🔹 موضوع ظهور خیلی مهم و جدی هست ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 #استاد_رائفی_پور
✅داستان کوتاه پند آموز ✍️مردی در خواب میدید .. 💭 داشت در جنگل‌های آفریقا قدم می زد که ناگهان صدای وحشتناکی که دائم داشت بیشتر می شد به گوشش رسید. به پشت سرش که نگاه کرد دید شیر گرسنه‌ایی با سرعت باورنکردنی دارد به سمتش می‌آید و بلافاصله مرد پا به فرار گذاشت و شیر که از گرسنگی تورفتگی شکمش کاملا به چشم می‌زد داشت به او نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد که ناگهان مرد چاهی را در مقابل خود دید که طنابی از بالا به داخل چاه آویزان بود. 💭 سریع خود را به داخل چاه انداخت و از طناب آویزان شد. تا مقداری صدای نعره‌های شیر کمتر شد و مرد نفسی تازه کرد متوجه شد که در درون چاه ماری عریض و طویل با سری بزرگ برای بلعیدن وی لحظه‌شماری می‌کند. مرد داشت به راهی برای نجات از دست شیر و اژدها فکر می‌کرد که متوجه شد دو موش سفید و سیاه دارند از پایین چاه از طناب بالا می‌آیند و همزمان دارند طناب را می‌خورند و می‌بلعند. 💭 مرد که خیلی ترسیده بود با شتاب فراوان داشت طناب را تکان می‌داد تا موش‌ها سقوط کنند اما فایده‌ایی نداشت و از شدت تکان دادن طناب داشت با دیواره‌ی چاه برخورد می‌کرد که ناگهان دید بدنش با چیز نرمی برخورد کرد. خوب که نگاه کرد دید کندوی عسلی در دیواره‌ی چاه قرار دارد و دستش که آغشته به عسل بود را لیسید و از شیرینی عسل لذت برد و شروع کرد به خوردن عسل و شیر و اژدها و موش‌ها را فراموش کرد که ناگهان از خواب پرید. 💭 خواب ناراحت‌کننده‌ای ی بود و تصمیم گرفت تعبیر آن را بیابد و نزد عالمی رفت که تعبیر خواب می‌کرد و آن عالم به او گفت تفسیر خوابت خیلی ساده است: شیری که دنبالت می‌کرد ملک الموت(عزراییل) بوده... چاهی که در آن اژدها بود همان قبرت است... طنابی که به آن آویزان بودی همان عمرت است... و موش سفید و سیاهی که طناب را می‌خوردند همان شب و روز هستند که عمر تو را می‌گیرند... 🔷مرد گفت ای شیخ پس جریان عسل چیست؟ گفت: عسل همان دنیاست که از لذت و شیرینی آن مرگ و حساب و کتاب را فراموش کرده‌ای...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این سکانس فیلم روز واقعه نزدیک به حال و روز ماست همینه که میگن تاریخ تکرار میشه
هدایت شده از سیره علوی (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این سکانس فیلم روز واقعه نزدیک به حال و روز ماست همینه که میگن تاریخ تکرار میشه