eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
182 دنبال‌کننده
449 عکس
187 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (١۵) احمد می گوید امام زمان علیه السلام به آسمان رفته و من امام حاضرم! اتباعش هم قبول کردن!! افسوس بر این همه بلاهت!!! ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
▼ٰٰ بۘۘسۘۘم ۘۘاۘۘلۘۘلۘۘه ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘمۘۘن ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘیۘۘم ۘۘ▼ٰٰ ╔══✿✵🌸🍃✿═════╗            پــــدر ܩܤرࡅ߲ߊ‌ن                 ╚═════✿✵🌸🍃✿══╝    🔴موضوع : روش استخاره. 🌼❀⊱••━═━⏎ سلام استاد، سوال داشتم. استخاره به چه روشهائی انجام میشود، و انسان در چه وقتی مُجاز است استخاره کند و آیا استخاره برای انسان حجیت شرعی دارد یا خیر؟ 🌸❀⊱••━═━⏎ پدر سلام علیڪم استخاره به سه صورتِ نماز قرآن و تسبیح انجام می شود. استخاره در جایی است که در مورد انجام کار حلالِ شخصی تردید داشته باشی و پس از فکر و مشورت به نتیجه ای نرسی. منظور از کار شخصی این هست که یک مسئول نمی تواند برای انجام کارهای اجتماعی استخاره را دخیل کند و همچنین در مسائلی که اصل خیر بودنش ثابت هست حق استخاره ندارد. مثل اینکه استخاره کند اصلاً ازدواج نماید یا نه، که این معنا ندارد. استخاره حجت شرعی نیست بلکه فقط خبر می دهد انجام این کار درست است یا نه. در پایان تذکر می دهم: استخاره درباره اعتقاد و احکام و اخلاق و انجام گناه، هیچ جایگاهی ندارد. موفق باشید. ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ๑🌸ღ🍃❈🍃ღ🌸๑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (١۶) احمد می گوید من همان قائمی هستم که با شمشیر همه مخالفان را عذاب می کنم. از آن طرف می گوید طبق آیه قرآن، قبل از عذاب باید خدا رسولی بفرستن و چون قائم، همان عذاب خداست، پس من رسول و فرستاده قبل از عذابم! نتیجه اینکه احمد، خودش، خودش را فرستاده است. خوب خدات خوب. ما هم که از اول همین را گفتیم بابا جان. شما را امام زمان نفرستاده است ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ●● لـوح و قلـم ○○ بررسی روایت موسوم به وصیت در کتاب الغیبه شیخ طوسی رحمه الله دوازده مهدی بعد از دوازده امام قسمت هفتم ↫ سید مهدی مجتهد سیستانی ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ نکته 9) منظور از حدیثِ متواتر: هر مسلمانی عنوان حدیث متواتر به گوشش خورده است. حدیث متواتر به روایتی گفته می‏شود که در هر طبقه از سلسله راویان، آنقدر راوی داشته باشد که تبانی آنها بر جعل مضمون آن حدیث به صورت طبیعی نا ممکن باشد و انسانِ نوعی یقین پیدا کند این مضمون از معصوم صادر شده است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ . مراد از انسانِ نوعی، در نظر نگرفتن حالات شخصیِ افراد است زیرا عده‏ای خیلی شکاکند و دیر به یقین می‏رسند و عده‏ای خیلی زود باورند و سریع یقین می‏نمایند، لذا اگر قرار باشد یقینِ فردی را معیار تشخیص حدیث متواتر بدانیم، در این تشخیص، هرج و مرج شدیدی رخ می دهد و خیلی از احادیث ضعیف، نزد عده‏ای متواتر تلقی شده و واجب العمل و الاعتقاد معرفی می‏شوند. برای همین حتماً باید یقین نوعی را در نظر گرفت و بعد تشخیص داد که این حدیث متواتر است یا نه. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ از طرفی بین علماء این نکته مشهور است که سند حدیث متواتر بررسی نمی‏شود چون مضمونش قطعی است، در حالیکه در لا به لای کتب فقهی مواردی دیده می‌‎شود که احادیث متعددی که دارای یک مضمون هستند به خاطر ضعف سند کنار گذاشته می‏شود. همین امر باعث شده بعضی افراد که اطلاعات کمی از علم حدیث دارند اعتراض کنند که این حدیث متواتر است چرا به خاطر ضعف سندش آن را کنار گذاشتید. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ اما آنها از این حقیقت غافلند که یک حدیث وقتی به حد تواتر می‏رسد که در میان اسنادش، چندین سند و متن صحیح وجود داشته باشد که با ضمیمه شدنِ دیگر اسناد ضعیف، تواتر شکل گیرد، و الا اگر یک مضمون در قالب مثلاً چهل حدیث وارد شده باشد در حالیکه سند همه شان یا مجهول است یا مرسل است یا ضعیف و یا متنش نسخه بدل دارد، کدام عاقلی به صدور چنین حدیثی از معصوم اطمینان نموده و به مضمونش اعتقاد پیدا می‏کند؟ با این بیان روشن شد که خیلی از احادیثی که به اسم متواتر مطرح می‏شوند متواتر و یقین آور نیستند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ حدیث متواتر بر دو قسم است•: لفظی و معنوی؛ تواتر لفظی یعنی اینکه همه راویان، حدیث را به یک لفظ بیان کنند مانند حدیث غدیر، معنوی یعنی روایات متعددی در موضوعات مختلفی وارد شده باشند که مضمون همه شان یک مطلب مشخص است•• مثل اخبار گوناگون از مبارزات حضرت علی علیه السلام که همگی روی هم، شجاعت بی نظیر ایشان را ثابت می‏کند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ • البته یک قسم هم تواتر اجمالی است. تواتر اجمالی یعنی آنقدر حدیث در یک موضوع وارد شده که انسانِ نوعی یقین پیدا می‏کند یکی از آنها از معصوم صادر شده است. اما عده ای اشکال دارند که اولاً چگونه یقین می‏کنید یکی از این احادیث از معصوم رسیده است، و ثانیاً بر فرض یقین کردید، از کجا می خواهید تشخیص دهید کدامیک از معصوم صادر شده است؟ لذا اگر مضمون آنها با هم متفاوت باشد به هیچکدام نمی‏توانید عمل کنید چون نمی دانید کدامیک حدیثِ معصوم است. •• البته به نظر بنده، این تعریف تواتر معنوی نیست، بلکه این را باید تواتر اجمالی نام گذاشت، و تواتر معنوی یعنی یک معنا با الفاظ مختلف بیان شود مثل اینکه بگویند علی ولیّ شماست، علی مولای شماست، علی اولی به شماست، علی امام شماست، علی مفترض الطاعة است، علی منتصب از طرف خداست، علی خلیفه پیامبر است، و ... که همه این الفاظ یک معنا را می‏رساند که همان امامت ایشان می‏باشد. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ تواتر معنوی از احادیث پراکنده‏ای بدست می‏آید که همگی بر یک مضمون اتفاق دارند، اما باید دانست که این تواتر وقتی بدست می‏آید که بر خلافش تواتر لفظی وجود نداشته باشد و الا تا وقتی خود معصومین‏ علیهم السلام به معنایی با تواتر لفظی تصریح کرده‏اند، بدست آوردن یک معنای مخالف از لا به لای روایات پراکنده، اجتهاد در مقابل نص بوده، معنای استنباط شده فاقد تواتر معنوی و حجیت خواهد بود. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥