eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
135 دنبال‌کننده
325 عکس
177 ویدیو
105 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
ابهام زدایی از چند حدیث (۱۲) دعوت به پدرش 💠دعوت_به پدر💠 ✍️✍️ امام باقر ع فرمود:... و سپس سفیانی ظاهر  وبر همه چیره میگرددو12 پرچم معروف در کوفه بر افراشته میشود و مردی از فرزندان حسین می اید که برای پدرش دعوت میکند... 📚فتن نعیم بن حماد حدیث836 ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ شبهه﴿𖣐✵━┅┄ باز مثل همیشه، استناد به حدیث نامعتبر، تحریف متن و تأویل معنای حدیث، کاریست که اتباع احمد انجام داده اند و در این استناد چهار اشکال وجود دارد: ۱. بی اعتبار بودن سند و مصدر: این حدیث منحصراً توسط یکی از نویسندگان اهل سنت به نام نعیم بن حماد که حتی خود آنها نیز خیلی قبولش ندارند با سندی ضعیف نقل شده و عجیب اینکه حتی یک نفر از کسانیکه احادیث او را در کتب خود ثبت کرده اند این حدیث را نیاورده اند. یعنی هم سند نامعتبر است، هم نویسنده نامعتبر است و هم مضمون حدیث منفرد می باشد. بماند که این را نعیم متوفی ۲۲۹ به یک واسطه از جابر جعفی متوفی ۱۲۸ نقل کرده که به طور طبیعی امکان ندارد. ۲. تحریف متن: متن حدیث چیست؟ و مردی از فرزندان حسین که به‌ پدرش دعوت می کند کشته شود: یُقتَلُ، اما اتباع چگونه متن را تحریف کرده اند: می آید: یُقبِلُ!!! الفتن ابن حماد ص196 حدثنا سعيد أبو عثمان عن جابر عن أبى جعفر قال: إذا اختلفت كلمتهم و طلع القرن ذو الشفاء لم يلبثوا إلا يسيرا حتى يظهر الأبقع بمصر، يقتلون الناس حتى يبلغوا إرم، ثم يثور المشوّه عليه، فتكون بينهما ملحمة عظيمة، ثم يظهر السفيانى الملعون فيظفر بهما جميعا، و يرفع قبل ذلك ثنتى عشرة راية بالكوفة معروفة، و يقتل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه، ثم يبث السفيانى جيوشه. پس متن را هم تحریف کرده اند ۳. تأویل معنا: و اما دعوت به پدر یعنی چه؟ در این متن پدری جز امام حسین علیه السلام ذکر نشده: "مردی از فرزندان حسین"، اما اتباع این متن را چطور تأویل می برند؟ "مردی از فرزندان مهدی"!!! پر واضح است که دعوت آن مرد به پدرش امام حسین علیه السلام است و مراد خونخواهی ایشان می باشد که این می تواند منطبق بر زید شهید، نوه امام حسین علیه السلام باشد که پس از شهادت او جعل شده، لذا مراد از سفیانی در این متن، بنی امیه اند که با زید جنگیده و او را کشتند و هیچ ربطی به ظهور و حضرت مهدی علیه السلام ندارد. ۴. نسخه بدل شخص نعیم، در همان کتاب، به همان سند، از همان امام، درباره همان سفیانی متن دیگری ثبت کرده که کلاً این فقره مورد استناد اتباع در آن وجود ندارد: الفتن ابن حماد ص218-219 حدثنا سعيد أبو عثمان عن جابر عن أبى جعفر قال: يبث السفيانى جنوده فى الآفاق بعد دخوله الكوفة و بغداد، فيبلغه فرعه من وراء النهر من أهل خراسان، فتقبل أهل المشرق عليهم قتلا، و يذهب نجيهم فإذا بلغه ذلك بعث جيشا عظيما إلى أصطخر عليهم رجل من بنى أمية، فتكون لهم وقعة بقومس‏، و وقعة بدولات‏ الرى، و وقعة بتخوم زرنج‏، فعند ذلك يأمر السفيانى بقتل أهل الكوفة، و أهل المدينة، و عند ذلك تقبل الرايات السود من خراسان، على جميع الناس شاب من بنى هاشم، بكفه اليمنى خال، يسهل اللّه أمره و طريقه، ثم تكون له وقعة بتخوم خراسان، و يسير الهاشمى فى طريق الرى، فيسرح رجل من بنى تميم من الموالى يقال له شعيب بن صالح إلى أصطخر إلى الأموى، فيلتقى هو و المهدى و الهاشمى ببيضاء أصطخر، فتكون‏ بينهما ملحمة عظيمة، عليهم رجل من بنى عدى فيظهر اللّه أنصاره و جنوده، ثم تكون وقعة بالمدائن بعد وقعتى الرىّ، و فى عاقرقوفا وقعة صيلمية يخبر عنها كل ناج، ثم يكون بعدها ذبح عظيم ببابل، و وقعة فى أرض من أرض نصيبين، ثم يخرج على الأخوص قوم من سوادهم، و هم العصب، عامتهم من الكوفة و البصرة حتى يستنقذوا ما فى أيديه من سبى كوفان. خداوند هدایت کند کسانیکه برای باطل خود حاضرند به هر فریبی چنگ بزنند. عجیب اینکه برخی از اتباع پس از بر ملا شدن این خیانتی که در تغییر لفظ حدیث کرده اند نه تنها خجالت نمی کشند که می گویند متن این حدیث تصحیف شده و همان یقبل درست است!!! غافل از آنکه: تصحیف را یا معصوم خبر می دهد و یا ادله واضح آن را به اثبات می رسانند در حالیکه در اینجا پر واضح است تصحیفی نشده، زیرا نه تنها هیچ نسخه ای یقبل ندارد که با توجه به ادامه متن که می گوید سپس سفیانی لشکرهایش را پخش می کند، کاملاً روشن است یقبل نیست زیرا در زمانیکه قائم علیه السلام به کوفه می رود لشکر سفیانی از هم پاشیده و لشکری ندارد که پخش کند. بماند که "یقبل" با لفظ "الی" می آید و "يقتل" با لفظ "باء" و اینجا هم دارد: "بالكوفة" که کاملاً روشن می کند متن حدیث، "يقتل" هست نه "یقبل". ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے      اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌    ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در روایات(ص۲۲_۲۶) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
ᯓ ﷽‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ ┏━━━━━━ ᯓ🎙 تدریس صوتی# ┗━᭄𖣔.ᯓᯓᯓᯓᯓ࿐━┛ 💠و تو برای اثبات ولایت مداری خویش، باید علوم حدیث اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیری ؛┐┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ؛┊ ⬩🍃 ٺـدریـس عـلـوم حـدیـٽ ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 با محوریت کتاب آسیب شناسی ؛┊ ⬩🍃 فهم حدیث ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 استادسیدمهدی‌مجتهدسیستانی ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 بعد از ساعت ۲۱.۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه ؛┘┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ᯓ کانال احمد الحسن باطل شد ᯓ ┗࿐@sistanymogtahed࿐━┛ ❍°صَلَۍاللّھُ‌عَلَیْڪ‌یـٰاصـٰاحِبَ‌الـزّمـٰان‌❍°
4_6026160169388349112.ogg
24.72M
جلسه شصت و یکم فصل پنجم: موانع مربوط به حدیث پژوه ص۶۴۰-۶۴۵ ۳. اجتهاد در مقابل نص نمونه حدیثی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در روایات(ص۲۷_۳۱) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در روایات(ص۳۲_۳۸) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ᯓ ﷽‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ ┏━━━━━━ ᯓ🎙 تدریس صوتی# ┗━᭄𖣔.ᯓᯓᯓᯓᯓ࿐━┛ 💠و تو برای اثبات ولایت مداری خویش، باید علوم حدیث اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیری ؛┐┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ؛┊ ⬩🍃 ٺـدریـس عـلـوم حـدیـٽ ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 با محوریت کتاب آسیب شناسی ؛┊ ⬩🍃 فهم حدیث ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 استادسیدمهدی‌مجتهدسیستانی ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃 بعد از ساعت ۲۱.۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه ؛┘┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ᯓ کانال احمد الحسن باطل شد ᯓ ┗࿐@sistanymogtahed࿐━┛ ❍°صَلَۍاللّھُ‌عَلَیْڪ‌یـٰاصـٰاحِبَ‌الـزّمـٰان‌❍°