eitaa logo
سیاست نامه
88 دنبال‌کننده
258 عکس
47 ویدیو
11 فایل
سیاست‌نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاستِ پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی. لینک: http://eitaa.com/joinchat/1437990931C7d9e465076 ارسال #یادداشت: @Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مَنار در پیام رسان ایتا راه اندازی شد. ✅ آشنایی با اندیشه های امامین انقلاب ✅ دریافت تحلیل و تبیین بیانات امام و رهبری ✅ ترویج نگاه کلان و امید بخش در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی بر اساس منظومه فکری امام راحل و آیت الله العظمی خامنه ای با مَنار (معارف ناب امام و رهبری) همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
تعداد کلمات: 513 ✍ ساز نظام با هتاکی کوک نمیشود 👤 به قلم محمدهادی سمتی، طلبه حوزه علمیه قم و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام تارهای دستگاه موسیقی برای این‌که آهنگ خوشی را ایجاد کنند نیاز به تنظیم و هماهنگی دارند. اگر ‏هارمونی یا تناسب بین اجزاء این دستگاه برقرار نشود صدای گوش‌خراش و تنفرآمیزی محیط اطراف را ‏در برمیگیرد.‏ حکایت جامعه نیز چنین است که برای رفع مشکل و رشد روبه‌جلو تناسب و توازن لازم است و هر ‏بخش از اجزاءش که دچار اختلال بشود مانع از حرکت صحیح و هدفمند خواهد شد.‏ ما باید همین ملاک را درباره نظام اسلامی نیز در نظر داشته باشیم و بدانیم که حفظ و حراست از این درختواره به‌مثابه مهم‌ترین معروف، مورد تأکید است و هر آنچه باعث تضعیف نظام بشود نوعی منکر ‏محسوب میشود.‏ البته هر جا که درختواره نظام دچار آسیب و نقص شد باید همه برای ترمیمش دست از پا نشناسند ولی ‏بازسازی و زدودن میکروب‌های مزاحم باید در چهارچوب عقلی و اخلاقی باشد.‏ این نکته‌ای است که در مجموعه بیانات امامین انقلاب به چشم میآید و رهبران نظام اسلامی هرگز به ‏کاری که سبب ازهم‌گسیختگی جامعه باشد رضایت نداده‌اند. برای اثبات این موضوع چند نکته موردتوجه ‏قرار میگیرد:‏ ‏1-‏ حرکت‌های پیش برنده نظام نیازمند بهره‌گیری از منش انقلابی هستند و انقلابی گری نیز ضوابط ‏تخلف‌ناپذیری دارد. ازجمله آن‌که میان رفتار منطقی و عمل انقلابی منافاتی وجود ندارد بلکه ‏کاملاً هماهنگ است. به عبارتی اصول و روش انقلابی گری را باید با شاقول و مبانی امامین ‏انقلاب تنظیم کرد نه این‌که بخواهیم با خط کش سلیقه خودمان رفتار کنیم و هر کاری که سبب ‏برهم خوردن وحدت شود نه اخلاقی است و نه انقلابی.‏ ‏2-‏ آتش به اختیار فرمانی بود که سال 96 در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با دانشجویان صادر شد اما ‏با فرض آن‌که دستگاه‌های مرکزی دچار اختلال شده باشند و هرگاه ارتباط با قرارگاه به‌طور ‏طبیعی برقرار باشد فرمان آتش به اختیار نیز منتفی خواهد بود. یک ماه پس‌ازاین سخنرانی به دلیل ‏برخی تفسیرهای سلیقه‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های عید فطر چند حاشیه به مسئله آتش به ‏اختیار اضافه کردند. ازجمله آن‌که معنای این فرمان کار تمیز فرهنگی است و حرکت‌های خلاف ‏قانون، هتک حیثیت افراد و هر آنچه سبب شود جریان انقلابی زیر سؤال برود در چهارچوب ‏آتش به اختیار قرار نمیگیرد. درواقع حتی هنگامیکه اختلال در مرکز وجود داشته باشد عمل به ‏قوانین از پیش تعیین‌شده و رفتار مطابق عقل و شرع پابرجا خواهد بود و تحت هیچ شرایطی ‏نمیتوان قطع ارتباط را بهانه‌ای برای خودمختاری و ایجاد تنش قرارداد زیرا آتش به اختیار هم ‏برای حفظ نظام است و در این چهارچوب تعریف‌شده نه در چهارچوب تصفیه‌حساب شخصی ‏و جناحی.‏ ‏3-‏ بیانات رهبر انقلاب در جلسه با ستاد ملی کرونا و هشدار نسبت به هتک حرمت سران قوا بر ‏اساس منظومه فکری و رفتاری امامین انقلاب است که هر سخن و حرکتی که منجر به سستی ‏پایه‌های نظام اسلامی بشود حرام است و نباید نقد سازنده جای خودش را به هتک حیثیت بدهد.‏ مسئولیت رهبری حفظ نظام و انقلاب و مراقبت است تا بخش‌های مختلف کشور آهنگ ناسازگار با ‏نظام و اسلام و انقلاب ننوازند.‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
معتقدم در موضوع اهانت بیشرمانه فرانسه به پیامبر عظیم الشان اسلام، مقابله به مثل از طریق کشیدن کاریکاتور ماکرون و زنش و تمسخر و اهانت به آنها، جفای مضاعفی به پیامبر اسلام است. تو گویی ماکرون را در کفه ی دیگر ترازو در مقابل پیامبر قرار بدهیم. اساسا آنها از تمسخر و کاریکاتور ابایی ندارند و آزرده نمی شوند و قدسیتی برای کسی قائل نیستند. خدای آنها پول و ساختارهای نظامشان است. بنا بر این تحریم تولیداتشان بشدت آشفته و آزرده شان می کند. زیر سوال بردن اموری مثل هلوکاست بشدت آنها را عصبانی می کند. پیامبر اعظم، رسول گرامی اسلام، پیامبر رحمت بود و در برابر آزار جسمی و روحی صبر و تحمل پیشه می کرد و به عیادت مرد یهودی رفت که هر روز زباله بر سر ایشان می‌انداخت. کشتن و خشونت راه مقابله با اهانت به پیامبر نیست و اساسا این هدف فرانسه است تا اسلام هراسی کرده و جلوی انتشار اسلام در کشورشان و دنیا را بگیرند. چرا فرانسه در تمامی خشونت ها و جنگهای منطقه از لیبی گرفته تا سوریه، حامی مخفی تروریستها بوده و به آنها سلاح رسانده است؟ تا تروریستهای دستپرورده سازمان اطلاعات فرانسه، با ذبح و خونریزی، چهره خشن وحشی نادرستی از اسلام بسازند و اهداف فرانسه را تامین کنند. بنا بر این بهترین کار این است که با صبر علوی و رحمت نبوی با آنها برخورد کرد و ضربه اقتصادی عملی به آنها وارد کرد که به علت مشکلات اقتصادی کنونی فرانسه، به راحتی ضربات دردناک و غیر قابل تحملی به آنها وارد خواهد کرد.
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
مجموعه َمنار در آستانه میلاد سراسر نور و برکت پیامبر اکرم از کاربران گرامی می پرسد: ✅ با توجه به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای جلوگیری از تکرار توهین ها در آینده چه باید کرد؟ ✍ پاسخ ها را بر اساس استناد به اندیشه امامین انقلاب ارسال کنید. 📩 درگاه دریافت پاسخ شما: ارتباط با ما : @Manaar_admin 🆔@manaar_ir
آیت الله محمد یزدی در آستانه ۹۰ سالگی و پس از ۳۲ سال عضویت در شورای نگهبان _به دلیل کهولت سن_ از مسئولیت کناره گیری کرد. 🆔@MHSemati
پيغمبر اسلام می خواست در تمام دنيا وحدت كلمه ايجاد كند؛ مى‏ خواست تمام ممالك دنيا را در تحت يك كلمه توحيد، در تحت كلمه توحيد تمام ربع مسكون را قرار بدهد، منتها اغراض سلاطين آن وقت از يك طرف و اغراض علماى نصارا و يهود و امثال ذلك از طرف ديگر سد شد؛ مانع شد از اينكه ايشان بتوانند آن كار را انجام بدهند. الآن هم سد است؛ الآن هم آنها مانع هستند؛ الآن هم گرفتارى ما براى خاطر آنهاست؛ الآن هم يهود مانع هستند كه اسلام ترويج بشود؛ الآن هم نصارا مانع هستند كه اسلام را، آن طور كه هست، معرفى كنند. مانع هستند. صحيفه امام، ج‏2، ص: 32 مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
🔺پخش زنده بیانات رهبر معظم انقلاب؛ ساعت 10:30 امروز از شبکه خبر برای دیدن این سخنرانی در بستر از آدرس های زیر استفاده کنید: http://b2n.ir/irinn_2?eitaafly http://b2n.ir/irinn?eitaafly مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
اُدکلن های سَمّی جام شوکران را بنوش؛ این حکمی بود که دادگاه آتن _پایتخت یونان_ برای اتهام‌های پدرخوانده فلسفه سیاسی غرب بریده بود. ازجمله بندهای شکوائیه بر ضد سقراط آن بود که او اعتقاد دارد خدا یکی است و جوانان را فاسد کرده و از پرستش خدایانی که دولت می‌پرستید خودداری کرده است. (خلاصه‌ای از کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب، عبدالرحمن عالم) این تنها بخشی از وضعیت تمدنی غرب و اروپا است که چیزی خلاف ادعاهای غربی‌ها را آشکار می‌سازد. علاوه بر این‌که عده‌ای از آن‌ها سعی دارند تا یونان را به‌عنوان ریشه همه علوم و مهارت‌های انسان معرفی کنند اما واقعیت این است که وقتی دولت‌شهرهای یونان به وجود آمدند چیزی نزدیک به بیست قرن از عمر دولت‌شهرهای آشور باستان می‌گذشت. (از کتاب سیر تحول اندیشه سیاسی در شرق باستان) درواقع آن چیزی که باعث شده و می‌شود تمدن فریبنده غربی بتواند راه و روش خودش را گسترش بدهد بازی با افکار عمومی یا به عبارتی درست‌تر استفاده از جهل ملت‌ها است. مبارزه با جهل عنصری است که در زمانه سقراط چندان خریدار نداشت و درنتیجه نگرانی ناشی از جهالت یک تاجر چرم فروش که خیال می‌کرد عقیده فرزند جوانش توسط سقراط فاسد شده است نوشیدن جام شوکران را بر او تحمیل کرد. بنابراین ما باید بدانیم و بشناسیم که خمیرمایه غرب چیست و در پَس چهره‌های اتوکشیده و ادکلن زده کدام اندیشه قرارگرفته است؟ غربی‌ها سعی دارند تا حقایق تاریخی را پنهان سازند و ترجیح می‌دهند تا آدم‌ها از بنیادهای فکری‌ غرب مطلع نباشند که در این صورت هر محصول مادی و معنوی را ارائه کنند مصرف‌کنندگان با شوق و رغبت بیشتری تمایل به استفاده پیدا می‌کنند. ادعای حقوق بشر توسط مجامع غربی و اروپایی چیزی جز شوخی بد محسوب نمی‌شود و رفتار و گفتار برخی از مهم‌ترین اندیشمندانشان تأییدی بر این مطلب است. به‌عنوان نمونه 495 سال پیش در ماه مِه 1525 میلادی، مارتین لوتر آلمانی _از پیشوایان نهضت اصلاحات پروتستانی _ حمایتش را از شورش روستائیان برداشت و در تشویق سرکوب کنندگان چنین گفت که "بکشید، خفه کنید، قطعه‌قطعه کنید دهقان‌ها را، همچون سگ‌های هار" حاکمان غربی تنها نفع شخصی و جریانی خود را مورد اعتنا قرار می‌دهند و سرکوب جنبش‌های مردمی در آمریکا و اروپا این جمله سِن پُل را تأیید می‌کند که گفت: "من همیشه جانب آن گروهی را می‌دارم که هرچند انگیزه آن ناحق باشد اما از شورش زیان می‌بیند و همواره با آن گروهی مخالفت خواهم کرد که شورش می‌کند، هرچند انگیزه آن به‌حق باشد." 🆔@manaar_ir
📘کتابی که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر به آن استناد کردند کدام است؟ + دریافت نسخه الکترونیکی مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 حتما گوش کنید و برای مسئولان هم بفرستید: «این ملت حق دارد، دست شما را گرفته آورده این بالا نشانده، شما باید خدمت کنید به این مردم؛ شما، ما، همه باید خدمتگزار اینها باشیم. و شرافت همه ما به این است که خدمت به خلق خدا بکنیم. اینها بندگان خدا هستند، خدای تبارک و تعالی، علاقه دارد به این بندگان و ما مسئولیم، باید خدمت بکنیم.» (یازده مرداد ۱۳۶۰،سخنرانی امام خمینی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای رجایی،صحیفه امام ج 15 ص 76) 🆔@manaar_ir
در کانال مَنار بخوانید: 📋 گفتمانِ این مرتیکه یا اون مرتیکه؟ ✍️ مهدی کشت کاران، طلبه سطح 4 حوزه و کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی ...شاید بعضی (به درست یا غلط) این‌طور می‌گفتند که اگر Joe رأی بیاره دلار ارزون می شه و اوضاع درست! اما اگر Donald رأی بیاره اونوقته که قیمت دلار سر به فلک می‌کشه و همه چی گرون می شه! وقتی چند روز پیش دیدم که یک مغازه دار به همکارش گفت فعلاً برای خرید لوله مسی اقدام نکن تا ببینیم این مرتیکه رأی میاره یا اون مرتیکه، فهمیدم این روزها گفتمانی در جامعه شکل‌گرفته به اسم گفتمان این مرتیکه یا اون مرتیکه!... 🆔@manaar_ir
آیا نماینده مجلس حق دارد بدون اینکه اتهام کسی در دادگاه ثابت شده باشد،مسئله ای را رسانه ای کند؟ این کار اخلاقی و شرعی است؟ آیا قانونی برای جلوگیری از اظهار نظرهای جنجالی و افشاگری های بی در و پیکر وجود ندارد؟ پی نوشت: انقلابی بودن به رفتار عقلانی دینی شناخته می شود و نه هرکاری که مردم را خوش بیاید. 🆔@siyasat_nameh
14.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 آغاز هفته بسیج گرامی باد. 🗓 روز شمار 🆔@manaar_ir
🔰گاهی اوقات، پیرامون برخی از اتفاقات، نظر دادن بسیار سخت و تشخیص رفتار صحیح از نادرست، دشوار می گردد. خودسوزی زن بندرعباسی بخاطر تخریب آلونکش توسط شهرداری به دلیل نداشتن مجوز و ساختن در حاشیه رودخانه از همین قبیل است، لذا پیرامون این مسئله سوالاتی مطرح میشود که اگر پاسخ داده شود، میتوان گامی به سوی نظر درست برداشته شود:(البته علی فرض كه مامورين شهرداري در اجراي قانون، مرتكب هيچ تخلفي نشده باشند) 1- اگر در جامعه ای قانون، نسبت به متخلفین کلان(و قوی) با تسامح همراه است، آیا این تسامح باید به متخلفین خرد(و ضعیف) هم تسری پیدا کند؟ 2- در هر جامعه ای، به ناچار عده ای از چنگال قانون می گریزند، آیا می توان تحت این عنوان، که عده ای می گریزند، نسبت به بقیه متخلفین، تسامح به خرج داد؟ 3- مسئولین به طور مثال قاضی دادگستری در برابر نقض قانون توسط متخلف خرد در حوزه قضایی اش، باید تسامح به خرج دهد؟ دایره این تسامح چقدر خواهد بود، آیا همه اصناف متخلفین رو در بر میگیرد، مثلا اگر مفسدین کلان اقتصادی از قانون می گریزند در جرایمی مثل سرقت های خرد، ضرب و جرح، اذیت و آزار و.... هم باید آسانگیری باشد؟ 4- آیا اگر نهاد و سازمانی وظایف خود را به خوبی انجام نداد، نهاد دیگر میتواند، سختیگرانه عمل کند؟به طور مثال اگر کمیته امداد و وزارت مسکن به وظیفه خود عمل نکرد، آیا شهرداری میتواند سختگیرانه عمل کند؟ 5-همچنین اگر قانون طوری به تصویب رسیده که افراد غنی بهره مند ولی ضعیف محروم می شود، باز مقام مسیول باید تسامح در حق ضعیفان نسبت به اجرای قانون روا دارد؟ 6-معیار و ملاک برای اجرای قانون و حدود آن تا کجاست؟ اگر قایل به تسامح شدیم، آیا این تسامح همه افراد مستضف را باید در بگیرد یا آن افرادی که رسانه ای شده و افکار عمومی از آن حمایت می کند؟ 7-به عبارتی بابد نسبت به همه افرادی که ضعیف هستند قایل به استثنا شویم؟حتی اگر همه افراد ضعیف بخواهند از این امتیاز و اسثنا استفاده کنند؟ @law_Philosophy
✍ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. روح الله الموسوی الخمینی، ۲ آذر ۱۳۶۷ 🆔@manaar_ir
📋بسیج مستضعفان، اندیشه نابِ پیر جماران ✍️ سردبیر مَنار قضیه بسیج همان مسئله‌ای است که در صدر اسلام بوده است. وقتی جنگ می‌شد، طوایف مختلف می‌آمدند و به جنگ می‌رفتند و این مسئله جدیدی نیست و در اسلام سابقه داشته است؛ و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام؛ و همه مردم و هر کس در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و الحاد و هجوم بیگانگان. امام خمینی (رضوان‌الله علیه)؛ 25 فروردین 1364 اندیشه تشکیل بسیج مستضعفین ایده‌ای ناب و برگرفته از مبانی مستحکم اسلام است که امام خمینی رضوان‌الله علیه آن را عملیاتی ساخت. حضرت روح‌الله بسیج را تنها یک اسم و ساختمان نمی‌داند بلکه موازین و شرایطی برای بارور شدن آن در نظر دارد. ما در این نوشتار بر اساس اسناد تاریخی، نگاه ممتاز امام به جایگاه بسیج را بررسی می‌کنیم: 1- چهارم آذر 58 ایشان در دیدار با جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر این‌که در حال نبرد با بزرگ‌ترین زورگوی جهان _یعنی آمریکا_ هستیم، یادگیری فنون جنگی را یک ضرورت اعلام می‌کند و بر این باور است که ما باید بیست میلیون جوان تفنگدار داشته باشیم. 2- در منظومه فکری امام خمینی، بسیج مستضعفین باید الگویی برای همه جهان باشد و لازمه‌اش توجه به این نکته است که نباید اسلامیت بسیج متزلزل شود. به‌عنوان نمونه بیست و ششم آذر 58 ایشان در فرماندهان و مسئولان سپاه با انتقاد از رفتارهای خلاف قانون، آدم‌هایی که به اسم بسیج و سپاه و بدون ضابطه با مردم رفتار می‌کنند به کرم‌هایی تشبیه می‌کند که آفت اسلام و موجب فساد نهضت هستند و با مارکسیست‌ها تفاوتی ندارند. رفتارهای خارج از مدار آن‌قدر برای حضرت روح‌الله آزاردهنده بوده است که می‌گوید من در رژیم سابق از هیچ فشاری خسته نمی‌شدم ولی حالا از دست خودمان دارم خسته می‌شوم. 3- امام راحل اسلام را عزیزتر از همه‌چیز می‌داند و معتقد است برای حفظ حیثیت اسلام باید وحدت و انسجام بین نیروهای نظامی و مردمی حفظ بشود. 4- در اندیشه حضرت روح‌الله آنچه زمینه حفظ بنیان‌های بسیج را تضمین می‌کند ارتباط عمیق با مسجد است و باید پایگاه بسیج در قلب مسجدها باشد. 5- پایه خدمت در نهاد بسیج عبادت است و دوری از غرور و خودخواهی شرط پیروزی در این راه است. 6- نظم و انضباط در قوای نظامی نیز ازجمله ویژگی‌های بسیج است که امام راحل به‌طور ویژه درباره آن تأکید دارد. فعالیت‌های مرتبط با بسیج باید به‌گونه‌ای باشد که سایر نهادها از آن الگو بگیرند نباید طوری رفتار شود که تفکر بسیجی را خدشه‌دار کند. چهارم شهریور 59، رهبر کبیر انقلاب در جمع اعضای بسیج مستضعفین می‌گوید "من برای بار چندم است که به این قوای مسلح سفارش می‌کنم، به اینکه نظم در بین هر ارگانی که هست باید برقرار باشد و وظیفه‌دارند که بانظم باشند. اگر نظام بانظم نباشد، این نظام نیست"و پیداست که به‌احتمال تا زمان ایراد این سخنرانی نظم و نسق در برنامه‌های بسیج به‌طورجدی پیگیری نمی‌شده است. 7- امام خمینی بسیج را تنها عامل جلوگیری از نفوذ استکبار می‌داند. روشن است که لازمه مقابله در برابر نفوذ افزایش بصیرت سیاسی در بدنه نیروهای بسیجی است. 8- حضرت روح‌الله بسیجیان را امید اسلام می‌داند و گسترش هسته‌های مقاومت برای تشکیل حکومت بزرگ اسلامی را از وظایف مهم بسیج برمی‌شمارد. 9- آیت‌الله‌العظمی خمینی بسیج توده‌های مظلوم و مستضعف جهان بر ضد استکبار جهان خوار تا قطع طمع آنان نه‌تنها از کشورهای اسلامی که از همه ممالک تحت ستم جهان را امید داشت و البته در این راه قوی شدن و اتصال به ایمان الهی را شرط اساسی می‌دانست. 🆔@manaar_ir‌
💠 شهید در سودای دانشِ تمدّنی ✍ علیرضا ملااحمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه علمیه قم 🔸 مهندس برای فردای ایران افق‌های بلندی داشت و سوداهای تمدّنی در سر می‌پروَراند. او نه برای امروز، که تلاش میکرد برای فردای دانش ایران، رهاوردهای نوینی را از درون منابع معرفتیِ اسلامی و توحیدی کشف کند و در خدمت آینده‌ی انقلاب اسلامی قرار دهد. و بخاطر همین بود که مورد حمایت مستقیم رهبر معظّم انقلاب قرار داشت. 🔹 فهم و دانش خوبی از و داشت و تلاش میکرد با ایجاد گفت‌وگو میان ، ایده‌های نو برای پیش‌رَوی صنعت دفاعی ایران بیابد. توفیق حضور در بعضی نشست‌های گفت‌وگومحورش را یافته‌بودم؛ این آرمان و دغدغه در گفتار و رفتارش و البته در برنامه‌های مدیریّتی‌اش مشهود بود. 🔸 فقط یک "دانشمند هسته‌ای" نبود؛ او را میدانستند. شهید شهریاری که از مؤثّرترین دانشمندان هسته‌ای ایران بود، شاگرد او بود. شهریاری و علی‌محمدی و رضایی‌نژاد و بسیاری از دیگر دانشمندان علوم هسته‌ای و دفاعی را او در کنار هم جمع کرد و در سازمان (سازمان پژوهش و نوآوریِ دفاعی) جریان علمی بابرکتی را شکل داد. 🔹 گرچه با علم و پیگیری‌هایش توانست دانش هسته‌ای را در ایران اسلامی تثبیت کند، اما بی‌تردید با شهادتش، "مدیریّت دانش ایران" با یک خلأ روبه‌رو شد. البته ناگفته پیداست که هیچگاه با حذف دانشمندان متوقّف نشده است و نیز نخواهد شد. -رحمت و رضوان الهی بر او- 🆔@manaar_ir‌
📋 شرح و توضیح درباره یک یادداشت ✍️ سردبیر منار بعد از انتشار یادداشت "بازی کثیف تجمّل"، کاربر محترمی پیغام داده است که این حرف‌ها تهمت به مرحوم هاشمی رفسنجانی است و از این قطعه تصویری نیز نمی‌شود چنین چیزی را برداشت کرد. ما برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و پرهیز از قضاوت یک‌جانبه مستنداتی را برای آشنایی بیشتر با مدعای نویسنده یادداشت در اختیار کاربران کانال منار قرار می‌‌دهیم. بیان این نکته نیز لازم است که سیاستِ مَنار تبیین و تحلیل اندیشه امامین انقلاب در موضوعات مختلف است و هدف نویسنده یادداشت مورد نظر هم نقدی درباره بی توجهی به فرامین رهبر انقلاب در موضوع تجمّل گرایی و اشرافی گری بوده است. 1- این خطبه در تاریخ 9 آذر 1369 ایرادشده که نویسنده یادداشت "بازی کثیف تجمّل" بر اساس برخی اطلاعات موجود،تاریخ آن را به‌اشتباه 18 آبان 1368 درج کرده است و ما نیز تاریخ را اصلاح‌کرده‌ایم. 2- مردادماه 1399 مستندی به نام "رؤیای آجری" از تلویزیون پخش می‌شود که به‌صورت تحلیلی و مبتنی بر اسناد و تصاویر دیده نشده، سیاست‌گذاریِ مسکن در ایران را از زمان پهلوی‌ها تا امروز بررسی کرده است. به گزارش رجا نیوز، بعد پخش قسمت‌های مربوط به سیاست‌گذاری مسکن در دوران سازندگی جریان نزدیک به مرحوم هاشمی تحت این عنوان که مستند «رؤیای آجری» شخصیت و عملکرد رئیس دولت پنجم و ششم را تحریف کرده است نسبت به پخش این مستند اعتراض کردند. ازجمله محسن هاشمی نیز به مطالب پخش‌شده در مورد پدرش اعتراض می‌کند و معتقد است هاشمی هرگز درباره تجمّل گرایی مسئولان سخنی نگفته است و آنچه در خطبه موردنظر بیان‌شده تنها درباره اهمیت به آراستگی مساجد بوده است. 3- مهدی نصیری _مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان_ خاطرات خود را از آن ماجرا چنین روایت می‌کند: "آقای هاشمی اگرچه از مانور تجمل نمازگزاران سخن گفته بود (که در توصیه‌های دینی به آن اشاره‌شده) و حرفی از مانور تجمل مسئولان نزده بود اما وقتی این موضوع بلافاصله پس از بخش آغازین حرف‌هایش درباره ضرورت سکونت متدینین و حزب‌اللهی‌ها در مناطق لب دریا و شمال شهر مطرح شد، طبعاً این نتیجه گرفته شد که او دارد از ضرورت مانور تجمل و اشرافی گری متدینان و سخن می‌گوید که از نتایج قهری آن تشویق مسئولان کشور ـ که دستشان به بیت‌المال می‌رسید ـ به رفتن به سمت رفاه و اشرافی گری و کسب ثروت بود. این خطبه با واکنش‌های انتقادی تندی در مطبوعات و مجلس مطرح شد و ما در روزنامه کیهان دو مطلب در انتقاد از آن درج کردیم. یکی مقاله آقای حسین شریعتمداری با عنوان «دو گام ناپیموده» بود (که آن روزها برای کیهان یادداشت‌هایی را می‌نوشت) که در کمال احترام به آقای هاشمی بود و دیگر مطلب طنزی بود که من با عنوان «مانور تجمل» و امضای ذره‌بین چی نوشتم و سخنان هاشمی را نقد کردم." 4- 10 مرداد 1395 سایت مشرق نیوز گزارشی با عنوان "هاشمی رفسنجانی چگونه اشرافیت را به مدیران دولتی تعلیم داده است؟" منتشر کرده است که اگرچه باز تاریخ ایراد خطبه اشتباه بیان‌شده اما بر اساس خاطرات روزنوشت هاشمی رفسنجانی مستنداتی را در مورد اعتقاد او به تجمّل گرایی انتشار داده که قابل‌تأمل است. 5- برای شناخت ابعاد بیشتر حاکمیت تفکّر اشرافی گری و تجمّل گرایی در دوران دولت سازندگی پیشنهاد می‌کنیم دو مستند "هاشمی زنده است" و "شورش علیه سازندگی" و این قطعه تصویری را ببینید. 🆔@manaar_ir
✳️ میرزا کوچک خان یک روحانی است ✳️ میرزا کوچک - همین طور که اشاره کردید - یک روحانی است، یک طلبه است. البتّه من شنیده بودم، نقل شد برای ما از سالها پیش که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لکن خیلی باورکردنی نیست. این را مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آسیّد علی‌اکبر مرعشی - که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمّد خیابانی بود - که او از بزرگان علمایی بود که منزوی بود در تهران؛ او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده. به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تأیید باشد، زیرا که سنّ میرزا کوچک در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته، چهارده پانزده سال بیشتر نبوده، بعید به نظر میرسد که ایشان توانسته باشد درک کند مرحوم میرزای شیرازی را؛ لکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی هم در آن وقت بوده‌اند که میتوانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدی نیست. بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. 💠 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 📅 یازدهم آذرماه سالگرد شهادت یونس استاد سرایی مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی_مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل_ 🆔@manaar_ir
"این صندلی است که به من چسبیده!" ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷،عبدالله جاسبی ارائه دهنده تشکیل و رئیسِ آن _ از سال ۶۱ تا ۹۰_ در گفتگو با  با رد و تكذيب شايعه تغيير رياست دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين شايعات که هميشه بوده و همه اينها ايجاد جنگ‌هاي رواني و هجمه عليه دانشگاه آزاد اسلامي است. من به صندلي رياست دانشگاه نچسبيدم ؛ اين صندلي است که به من چسبيده. را دنبال کنید.
🌀 حلقه مفقوده جامعه مدرسین 📝 مؤلفه‌ای مهم برای رییس جدید جامعه مدرسین 🖋 محمدهادی سمتی؛ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلا 💠 ‏«واقعاً يک منفذى باز كنيد تا طلبه‌های متعارف و معمولی بتوانند بيايند، ‏تماس بگيرند، خواسته‏‌هاشان را بگويند، درد دلهاشان را بگويند، حرفهاشان ‏را بزنند، با جامعه‌ی مدرسين انس بگيرند و آشنا شوند.» بیانات رهبر انقلاب با اعضای جامعه مدرسین- ۶ مهر ۱۳۸۹ 🔹 امروز تکلیف ریاست جدیدِ جامعه مدرسین مشخص خواهد شد. به این مناسبت لازم است ‏تا فرامین رهبر انقلاب اسلامی درباره لزوم ارتباط با طلاب و فضلا بررسی و بازخوانی شود.‏ 🔹 امروز طلاب جوان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند به شنیده شدن دغدغه‌هایشان و چه ‏جایی بهتر از جامعه مدرسین؟ نهادی که مورد تأیید و حمایت امامین انقلاب بوده و هست و باید برای تقویت خود از عنصر ‏شنیدنِ مؤثر بهره بگیرد تا بدنه حوزه به معنای واقعی جامعه را محلی امن و مورد اطمینان ‏برای خود تلقی کند و بالاتر، در تمامی کنش‌های سیاسی و اجتماعی منتظر اظهار نظر این ‏نهاد باشد. ‏ 🔹 هرچند امروز مجمع نمایندگان طلاب به عنوان واسطه میان طلاب و اعضای جامعه مشغول ‏به حرکت است اما ضرورت ایجاد درگاه ارتباطی مستقیم طلاب با رئیس و اعضای جامعه ‏مدرسین قابل انکار نیست و برای حفظ کیان حوزه و پیوند میان اساتید و شاگردان و گره‌‏گشایی فکری در تمام عرصه‌ها بسیار ضرورت دارد.‏ 🔹 آیت الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین در دیدار دیگری با اعضای جامعه مدرسین با تأکید بر ‏ایجاد بازوهای ارتباطی با سراسر کشور بر روی این نکته دست می‌گذارند که باید ظرفیت ‏جامعه برای جهت‌دهی به مجموعه‌های حوزوی مثل امامان جمعه و جماعات مورد استفاده ‏قرار بگیرد و تبادل اطلاعات و جذب استعدادها در دستور کار باشد و به گونه‌ای نباشد که ‏طلاب و فضلا تنها برای انتخابات چشم به مرکز جامعه بدوزند. ‏ 🔹 ایشان بر این مسئله نیز اصرار دارند که اگر طلبه‌ای فاضل و جوان و فعال در شهرهای دیگر وجود دارد باید از ‏سوی جامعه جذب بشود و در تشکیلات قرار بگیرد. به عبارتی عنصر جذب دوسویه است و انتظار نمی‌رود که ‏تنها طلاب و فضلا خود را به جامعه نزدیک کنند بلکه باید جامعه نیز برای جذب قدم‌های مؤثری بردارد.‏ رهبر انقلاب اسلامی در همان دیدار از لزوم ارتباط جامعه با حوزویان اهلِ قلم نیز سخن می‌گویند و بر این باورند که ‏جامعه مدرسین با آنها باید ارتباط بگیرد و هم از توقعات خودش بگوید و هم سخن نویسندگان حوزوی را بشنود ‏و آنها را زیر چتر خود جای بدهد.‏ خلاصه کلام این است که جامعه مدرسین باید و می‌تواند کار تشکیلاتی را در جهت خدمت به نظام و حوزویان ‏قرار بدهد تا به معنای واقعی کلمه خانه امن طلاب و فضلا و خار چشم دشمنان نظام اسلامی ‏باشد.‏ ✅ بر همین اساس بهترین گزینه به عنوان رییس آتی جامعه مدرسین کسی است که نه تنها به مؤلفه‌ی ارتباط با طلاب اعتقاد داشته باشد بلکه برای آن برنامه عملیاتی و تشکیلاتی نیز داشته باشد. @Manahejj
واکنش خانواده شهید فخری‌زاده به تغییر نام خیابان شجریان: تفرقه‌انگیزی نکنید 🔹بیانیه خانواده شهید: با عنایت به علاقمندی و احترام شهید فخری‎زاده به هنر و موسیقی اصیل ایرانی، هرگونه تغییر در نام‌ها و نمادهای این عرصه دور از اندیشه و سیره شهید است. 🔹بی‌تردید جهاد علمی شهید فخری‌زاده که سالیان سال با نیتی خالصانه در گمنامی برای تقویت پایه‌های اقتدار دفاعی و ایجاد وحدت میان آحاد مردم صورت گرفت، نباید با اقدامات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز خدشه‌دار گردد. @Farsna
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 انتشار برای اولین بار 📹 بازخوانی موضع رهبر انقلاب درباره جناح چپ در اوج فتنه ۸۸ 💻 @Khamenei_ir