eitaa logo
كانال روضه خوان سید جعفر روح بخش
194 دنبال‌کننده
67 عکس
31 ویدیو
21 فایل
مجموعه ای از یادداشت های منبر از سال ۷۵ تا کنون
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 بسم رب المهدی 🍃 💠 سه مناسبت مهم در ۱۵ ماه شوال ❤️ شهادت حضرت حمزه سيد الشهداء عليه السلام ❤️ رحلت شهادت گونه ى حضرت عبدالعظيم حسنى عليه السلام ❤️ رَدُّ الشمس براى حضرت امیرالمومنین علیه السلام در محل مسجد فَضيخ ، معروف به مسجد رد الشمس https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 💠 عظمت زيارت حضرت عبدالعظیم ع 🌹 الباب السابع و المائة فضل زيارة قبر عبد العظيم بن عبد الله الحسني بالري‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ الرَّيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ ع فَقَالَ أَيْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ ع. 📚 كامل الزيارات : ج 1 ، ص 324 آمدم خدمت امام ، حضرت فرمود كجا بودى گفتم مشغول زيارت امام حسين عليه السلام بودم فرمود عبدالعظیم را زيارت مى كردى از زائران امام حسین علیه‌السلام مى بودى. وجوه مذكوره درباره اين روايت محققان معتقدند : 👈 این روایت تجلیلی است از مقام عبدالعظیم حسنی تا جایگاهش نزد مخاطبان و سایر شیعیان، بالاتر رود . 👈 و همچنین احتمال داده‌اند این تشبیه به‌جهت شکل‌دهی پایگاه و محل تجمعی برای شیعیان در کنار قبر عبدالعظیم بوده باشد. 👈 علاوه بر این، گفته شده برابری زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع) به‌جهت فضای سیاسی خاص آن دوران بوده است. امام هادی(ع) به منظور پیشگیری از خطرهایی که زیارت امام حسین(ع) از طرف حکومت‌های وقت، شیعیان را تهدید می‌کرد، زیارت عبدالعظیم را سفارش می‌کرد. 👈 علی اکبر غفاری محقق ومصحح کتب روایی بر این باور است که بر فرض صدور روایت از امام هادی(ع) ظاهراً اين حكم مخصوص همين راوی كه شايد اعتقادى بمقام حضرت عبد العظيم نداشته، افزون براین که حال راوی که مردی از اهل ری بوده براى ما معلوم نيست. البته مقام و مرتبه حضرت عبد العظيم و رضايتمندى اهل بيت عليهم السّلام از وى بنابر تاريخ و روایات معلوم و آشكار است،اما اينكه ثواب زيارت قبرش براى همه برابر باشد با ثواب زيارت مرقد مطهّر سيّد الشّهداء حسين بن علىّ صلوات الله علیهما(كه در روايات وارد شده برابر است با زيارت خداوند سبحان در عرش )[یادداشت ۲]بعید به نظر می‌رسد. 👌 امّا چنانچه كسى بدين اميد كه ثواب زيارت حضرت ابا عبد الله(ع) را بنابر اين خبر در زيارت حضرت عبد العظيم به وى دهند قبر او را زيارت كند ان شاء الله خداوند آن ثواب را بدو خواهد داد و اين بر اساس قاعده تسامح در ادلّه سنن و اخبار من بلغ باشد. 💠 سید جعفر روح بخش مجموعه ای از یادداشت های منبر از سال ۷۵ تا کنون https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 💠 مسجد فَضیخ یا شمس یا ردّ الشمس یا  بنی‌نضیر مسجدی تاریخی و یکی از آثار به جا مانده از دوره  پيامبر اكرم صلّى الله علیه و اله  است که در مدینه، شرق مسجد قبا، و در فاصله یک کیلومتری تا ۷۰۰ متری آن قرار دارد. واژه «فضیخ»، به معنای شرابی است که از خرما،[یادداشت بدون اینکه آتش به آن برسد گرفته شده باشد. برخی آن را به معنای شراب انگور نیز دانسته‌اند. بر پایه روايتى از امام صادق(ع)، علت نامگذاری این مسجد،‌ وجود درختانى بوده كه يا نام آنها فضيخ بوده و يا فضيخ که نوعى شيره خرما يا نبيذ خرما است از آن به عمل مى‌آمده است. بر پایه روایتی در منابع اهل سنت، در محل این مسجد، گروهی از مسلمانان در اوايل ظهور اسلام، پیش از نزول آيه حرمت خمر، به باده‌گسارى می‌پرداختند، زمانی که آيه حرمت خمر نازل شد، توبه كرده و آن محل را به مسجد تبديل كردند. به این علت این مسجد به فضیخ نامیده شد. نام دیگر این مسجد، «شمس» است. به گفته برخی، علت نامگذاری آن، باور مردم به روی دادن معجزه ردّ الشمس در این مکان بوده است. برخی نیز، علت نامگذاری آن را قرار گرفتن آن روی تپه بلندی دانسته‌اند که خورشید هنگام طلوع، نخسین بار بر آن می‌تابیده است. از این مسجد به «ردّالشمس» نیز یاد شده که علت آن، باور به روی دادن معجزه رد الشمس در این مکان بوده است. نام ديگر اين مسجد، مسجد بنى‌نضير است، كه به مناسبت نزديكى آن به محل استقرار يهوديان بنى نضير، به این نام شهرت یافته است. 🌹 اصل ماجراى امروز : این مسجد، در منابع شیعه و سنی، به‌عنوان یکی از مساجد ساخته شده در محل نماز خواندن حضرت محمد(ص) دانسته شده[۱۷] و نزد شیعه این باور وجود داشته که در محل این مسجد، معجزه ردّ شمس به وقوع پیوسته است. بر پایه روایتی در منابع شیعه، در محل این مسجد، پيامبراكرم(ص) در حالی که سر خود را روی دامن امام علی(ع) گذاشته بود خوابید. امام علی(ع) نماز عصر خود را نخوانده بود، با این همه، نخواست پیامبر(ص)‌ را بیدار کند؛‌ تا اینکه وقت نماز گذشت و نماز عصر او قضا شد. پیامبر(ص) پس از بیدار شدن از خداوند خواست آفتاب را برگرداند. آفتاب برگشت و اميرالمؤمنين(ع) نماز عصر را خواند. ........... 📚 بحار الانوار، ج۴۱، ص۱۸۲، باب۱۰۹، حدیث۱۹؛ 📚 قصص راوندی، ص۲۹۰، فصل۶، حدیث۳۵۹. https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 🌹 اينست دين من ! عن عبد العظيم بن عبد الله الحسني ، قال : دخلت على سيدي علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبيطالب عليهم‌السلام  فلما بصر بي قال لي : مرحبا بك يا أبا القاسم أنت ولينا حقا ، قال : فقلت له : يا ابن رسول الله إني أريد أن أعرض عليك ديني ، فإن كان مرضيا أثبت عليه حتى ألقى الله عزوجل : فقال : هات يا أبا القاسم ، فقلت : إني أقول : إن الله تبارك وتعالى واحد ، ليس كمثله شيء ، خارج عن الحدين حد الإبطال وحد التشبيه ، وإنه ليس بجسم ولا صورة ولا عرض ولا جوهر ، بل هو مجسم الأجسام ، ومصور الصور ، وخالق الأعراض والجواهر ، ورب كل شيء ومالكه وجاعله ومحدثه ، وإن محمدا عبده ورسوله خاتم النبيين فلا نبي بعده إلى يوم القيامة وأقول : إن الإمام والخليفة وولي الأمر من بعده أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ثم الحسن ، ثم الحسين ، ثم علي بن الحسين ، ثم محمد بن علي ، ثم جعفر بن محمد ثم موسى بن جعفر ، ثم علي بن موسى ، ثم محمد بن علي ثم أنت يا مولاي ، فقال عليه‌السلام : ومن بعدي الحسن ابني ، فكيف للناس بالخلف من بعده ، قال : فقلت : وكيف ذاك يا مولاي؟ قال : لأنه لا يرى شخصه ولا يحل ذكره باسمه حتى يخرج فيملأ الأرض قسطا وعدلا كما ملئت جورا وظلما ، قال : فقلت : أقررت ، وأقول إن وليهم ولي الله ، وعدوهم عدو الله ، وطاعتهم طاعة الله ، ومعصيتهم معصية الله ، وأقول : إن المعراج حق ، والمسألة في القبر حق ، وإن الجنة حق ، وإن النار حق ، والصراط حق ، والميزان حق ، وإن الساعة آتية لا ريب فيها ، وإن الله يبعث من في القبور ، وأقول : إن الفرائض الواجبة بعد الولاية الصلاة ، والزكاة ، والصوم ، والحج ، والجهاد ، والأمر بالمعروف والنهي عن المنكر ، فقال علي بن محمد عليهما‌السلام : يا أبا القاسم هذا والله دين الله الذي ارتضاه لعباده ، فاثبت عليه ، ثبتك الله بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة. 📚 توحيد 81.82 🌹 سلامش برسان روى أبو تراب الروياني قال : سمعت أبا حماد الرازي يقول : دخلت على علي بن محمد ( عليهما السلام ) بسر من رأى ، فسألته عن أشياء من الحلال والحرام فأجابني فيها ، فلما ودعته قال لي : « يا حماد ، إذا أشكل عليك شئ من امر دينك بناحيتك ، فسل عنه عبد العظيم بن عبد الله الحسني ، واقرأه مني السلام ». 📚مسترك ج17ص321 https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم الله المهدی 🍃 💠 راه رفتن حرام است ...! 🌹 عن ابن عباس: قال رسول الله صلی الله علیه وآله: یا عَلِی، إنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ زَوَّجَک فاطِمَةَ وَجَعَلَ صِداقَهَا الأرْضَ، فَمَنْ مَشِی عَلَیها مُبْغِضاً لَک یمْشی حَراماً. از ابن عباس روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود : یا علی! به درستی که خداوند با عزّ و جلال فاطمه را به ازدواج تو درآورد و زمین را مهریه او قرار داد؛ پس هر کسی که روی زمین راه برود در حالی که دشمن تو باشد و بغض تو را داشته باشد این راه رفتن او حرام است. 📚 الفردوس، 319: 5/ 8310 📚 تنزیه الشریعة، 1، ص 411 🌷 https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 💢 خدایا ! علی را از من مگیر... ✳️ در جنگ خندق کفّار تقریباً مطمئن بودند که «عمرو بن عبدودّ» امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را می‌کشد و کار تمام می‌شود، مسلمانان هم مطمئن بودند که شکست می‌خورند، از بس که "عمرو" قوی بود. ضمناً خیلی‌ از به ظاهر مسلمانان نیز موفقیتِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را دوست نداشتند. 🔸 «همین‌که امیرالمؤمنین صلوات الله علیه به سمت "عمرو" رفتند رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم عرض کردند: خدایا! "عُبَیده" را روز بدر و "حمزه" را روز احد از من گرفتی و من آن دو را تقدیم تو کردم... این دیگر علی است...خدایا! مرا تنها نگذار. [1] 📜 1 - المناقب، ابن شهر آشوب، 2/221 (أَنَّ النَّبِيَّ صلّی الله علیه و آله و سلّم قَالَ يَوْمَ الْخَنْدَقِ اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَخَذْتَ مِنِّي عُبَيْدَةَ بْنَ الْحَارِثِ يَوْمَ بَدْرٍ وَ حَمْزَةَ بْنَ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ يَوْمَ أُحُدٍ وَ هَذَا عَلِيٌّ فَلَا تَدَعْنِي‌ فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ‌.) 🔥 «لعنُ عَلىٰ عَدوّک یا علی...» علیه‌السلام https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 ✅ فضیلت بزرگ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در جنگ خندق به اعتراف امامُ المشکّکین عامه! فخر رازی، فقیه و مفسّر نامی اهل تسنّن در قرن ششم (م۶۰۶ق) ملقّب به امام المشکّکین، در تفسیر خود ذیل آیه ۳ سوره مبارکه قدر می‌نویسد: 🔴 «خدای تعالی فرموده که شب قدر خیر است، اما میزان خیریّت آن را تعیین نکرده است! و این مانند سخن صلّی‌الله‌علیه‌(وآله)وسلّم است که فرمود: "مبارزه علی بن ابیطالب (علیهماالسلام) با عمرو بن عبدود در روز خندق، برتر است از عبادت تمام امتّم تا روز قيامت." در اين روايت نفرمود که این عمل او، مثل عمل امتّم می‌باشد، بلکه فرمود: برتر از اعمال امتّم است؛ و اين کلام می‌رساند که وزن همين يک عمل علی (عليه‌السلام) برای او کافی است و بقيه‌ی اعمالش زيادی!» 💠 «أنّه تعالى ذكر أنّ هذه اللّيلة خير ولم يبيّن قدر الخيريّة وهذا كقوله ص لمبارزة علي ع مع عمرو بن عبدود "أفضل من عمل أمّتي إلى يوم القيامة"، فلم يقل مثل عمله بل قال: أفضل كأنّه يقول: حسبك هذا من الوزن والباقي جزاف.» 📚 تفسیر کبیر (فخررازی)، ج۳۲، ص۲۳۱ 🔥 «لعنُ عَلىٰ عَدوّک یا علی...» علیه‌السلام https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ ﭘﺲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﻛﺶ ﺑﺎ ﺗﺄﻣﻞ ﺑﻨﮕﺮﺩ( عبس٢٤) ۱-درس توحید این غذا رزق الهی است که به ما داده شده ۲-درس معاد همان طور که خدا این غذا را از خاک خلق نموده ،قیامت هم ما را از خاک زنده خواهد کرد. ۳-درس فقه باید به غذا دقت کرد که حلال باشد ۴-درس طب باید به غذا دقت کرد که برای بدن مفید باشد باید به غذا دقت کرد که مورد نیاز بدن باشد باید به غذا دقت کرد که به مزاج شخص سازگار باشد باید دقت کرد که موافق طبع باشد ۵-درس اخلاق غذا را برای قدرت بدنی و عبادت بخورد نه شهوت ۶-درس آداب باید به غذای خودش بنگرد ۷-درس اندیشه باید به غذای فکرش هم بنگرد که چه علمی را در آن میریزد، علمش را از چه کسی میگیرد؟ ۸-درس عرفان باید به روحش توجه کند که غذای روحش چیست ۹-درس سیاسی بنگرد از سفره چه کسی میخورد؟ دوست یا دشمن ............ سید جعفر روح بخش مجموعه ای از یادداشت های منبر از سال ۷۵ تا کنون https://eitaa.com/sjafarr
🖤 🖤 🖤 امام جعفر صادق (علیه السلام ) : ✅ عاقل ترین مردم خوش خلق ترین آنهاست . أَکْمَلُ اَلنَّاسِ عَقْلاً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً ( اصول کافی ج 1 ص 27 ) ❤️ ❤️ ❤️ امام جعفر صادق (علیه السلام ) : ✅ از جمله دوست داشتنی ترین اعمال نزد خدای متعال 💥 شادی رسانیدن به مؤمن است 💥 و سیر کردن او از گرسنگی ، 💥 یا رفع گرفتاری او 💥 یا پرداخت بدهیش . مِن أَحَبِّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ إِشبَاعُ جَوعَتِهِ أَو تَنفِيسُ كُربَتِهِ أَو قَضَاءُ دَينِهِ. ( اصول کافی ج 3 ص 276 ) ❤️ ❤️ ❤️ امام صادق علیه السلام : مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَكُونَ مِنْ‏ أَصْحَابِ‏ الْقَائِمِ‏ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَ قَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ كَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَكَهُ. ( الغيبة للنعماني، صفحه 200 ) هركس دوست دارد كه از اصحاب و یاران حضرت قائم باشد بايد كه منتظر باشد و ورع را پيشه سازد و به محاسن اخلاق عمل كند در حالی كه منتظر است. پس اگر او از دنیا رفت و قائم (علیه‌السلام) بعد از او قیام کرد، برایش همان اجری هست که برای کسی که (قیام) او را درک کرده هست. 🌹 منتظر آقاجان امام زمان ✅ اولاً تقوی و پرهیزکاری را پیشه سازد ، ✅ ثانیا از حُسن اخلاق برخوردار باشد ، ✅ ثالثا انتظار واقعی حضرت را داشته باشد در حالی که مترصد ظهور آن حضرت است. در چنین حالتی، مقام و درجه او با کسی که ظهور را درک می‌کند و از اصحاب است، برابر می باشد ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ 🌷 مسجد امام هادی علیه السلام واقع در بولوار امیرالمومنین علیه السلام https://eitaa.com/sjr_masjed 🌷 قرآن و نهج‌البلاغه تبیین لغات و نکات هر صفحه از قرآن مروری بر فهرست موضوعی و ترجمه مرحوم استاد دشتی بر نهج البلاغه https://eitaa.com/sjr_tgn 🌷 سید جعفر روح بخش مجموعه ای از یادداشت های منبر از سال ۷۵ تا کنون https://eitaa.com/sjafarr عضو کانالها 👆 شده و بدیگران نیز معرفی کنید
🍃 بسم رب المهدی 🍃 🔴 سالها یک رسانه‌ی غربی پیدا نمی شد که بگوید «امام_خمینی»! همه می گفتند «آیت‌الله_خمینی» 🔹سال 59 از یکی از اساتید یهودی_آلمان پرسیده بودند «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب در آورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». 🔹یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند! 🔹شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! 🔹امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین ، مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. 🔹امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند ، یک : «ما_نمی خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان "امام" بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. 🔹وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن». 🔹اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌ جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) و حضرت علی (علیه السّلام) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. 🔹در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلید واژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌ آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی. «مستضعفین»را هم کردند«قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! 🔹 پنج کلید واژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. 🔹تا موقعی که کلید واژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌ پینه کردن است... 💥پس هیچ مطلبی مانند این عبارت جگر دشمنان را نمی‌سوزاند که بگویید ❤ «امام خامنه‌ای».❤ https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 ‼️‌علامت فقط علامته! ◀️«سپیدی مو» علامت پیری ست اما علت پیری«رنگ مو» نیست! «زردی رخ» علامت بیماری ست اما علت بیماری «رنگ رخ» نیست!  ◀️️علامتهای ظهور هم فقط حکایت گر ظهورند و با تحقق ظهور هیچ رابطه ی سببی و مسببی ندارند؛ ◀️به عبارتی دیگر «علائم» هیچ نقشی در نزدیک کردن ظهور ندارند؛ بلکه فقط علامتِ نزدیک شدنِ ظهورند! خیلی چیزها فقط علامت و تابلو هستند، همین. ◀️ بنابراین جهت تعجیل در امر فرج، دنبال تولید شرایط باشیم نه ساخت علائم! علائم، به وقتش بر سر راه خواهند آمد… https://eitaa.com/sjafarr
🍃 بسم رب المهدی 🍃 ❤️مهربانی های بی نهایت امام ❤️ وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ بِشْرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلنُّعْمَانِ عَنْ هَارُونَ بْنِ يَزِيدَ اَلْخُزَاعِيِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ خَالِدٍ اَلطَّبَرِسْتَانِيِّ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ بْنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ عَنْ رُمَيْلَةَ وَ كَانَ رَجُلاً مِنْ خَوَاصِّ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ رُمَيْلَةُ : وُعِكْتُ وَعْكاً شَدِيداً فِي زَمَانِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ ثُمَّ وَجَدْتُ مِنْهُ خِفَّةً فِي نَفْسِي فِي يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ فَقُلْتُ: لاَ أَعْمَلُ شَيْئاً أَفْضَلَ مِنْ أَنْ أَعْلُوَ عَلَى اَلْمَاءِ وَ آتِيَ اَلْمَسْجِدَ فَأُصَلِّيَ خَلْفَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَفَعَلْتُ ذَلِكَ، فَلَمَّا عَلاَ اَلْمِنْبَرَ فِي جَامِعِ اَلْكُوفَةِ عَاوَدَنِي اَلْوَعْكُ فَلَمَّا خَرَجَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنَ اَلْمَسْجِدِ اِتَّبَعْتُهُ فَالْتَفَتَ إِلَيَّ، فَقَالَ: مَا لِي أَرَاكَ مُتَشَكِّياً بَعْضُكَ إِلَى بَعْضٍ، قَدْ عَلِمْتُ مِنَ اَلْوَعْكِ وَ مَا قُلْتَ إِنَّكَ لاَ تَعْمَلُ شَيْئاً أَفْضَلَ مِنْ غُسْلِكَ لِصَلاَتِكَ اَلْجُمُعَةَ خَلْفِي وَ إِنَّكَ كُنْتَ وَجَدْتَ خفا [خِفَّةً]، فَلَمَّا صَلَّيْتُ وَ عَلَوْتُ اَلْمِنْبَرَ عَادَ إِلَيْكَ، قُلْتُ: وَ اَللَّهِ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ مَا زِدْتَ فِي قِصَّتِي حَرْفاً وَ لاَ نَقَصْتَ حَرْفاً، قَالَ: يَا رُمَيْلَةُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لاَ مُؤْمِنَةٍ يَمْرَضُ إِلاَّ مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ، وَ لاَ يَحْزَنُ إِلاَّ حَزِنَّا لِحُزْنِهِ، وَ لاَ دَعَا إِلاَّ أَمَّنَّا عَلَى دُعَائِهِ، وَ لاَ شَكَا إِلاَّ دَعَوْنَا لَهُ، فَقُلْتُ: يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ هَذَا لِمَنْ كَانَ مَعَكَ فِي هَذَا اَلْمِصْرِ فَمَنْ كَانَ فِي أَطْرَافِ اَلْأَرْضِ كَيْفَ يَكُونُ فِي هَذِهِ اَلْمَنْزِلَةِ؟ قَالَ: يَا رُمَيْلَةُ لَيْسَ بِغَائِبٍ عَنَّا مُؤْمِنٌ وَ لاَ مُؤْمِنَةٌ فِي مَشَارِقِ اَلْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا إِلاَّ وَ هُوَ مَعَنَا وَ نَحْنُ مَعَهُ . «رميله»يكى از اصحاب خاص امير المؤمنين عليه السّلام بود، از او روايت شده كه گفت : در زمان امير المؤمنين عليه السّلام سخت بيمار شدم كم‌كم حالم بهبودى يافت و روز جمعه‌اى احساس كردم كمى سبك شده‌ام. با خود گفتم : بهترين كار اين است كه امروز غسلى كنم و به مسجد بروم و پشت سر امام عليه السّلام نماز بخوانم، و اين كار را كردم. وقتى كه امام عليه السّلام در مسجد جامع كوفه، بر فراز منبر نشست همان بيمارى به من عود كرد، پس از اينكه امام عليه السّلام از مسجد بيرون رفت پشت سرش راه افتادم نگاهى به من كرد، و فرمود : تو را افسرده مى‌بينم‌؟ دريافتم كه بيمارى‌؟ و با خود گفتى : كارى بهتر از اين نيست كه غسلى كنى و براى نماز جمعه در مسجد حاضر شوى و با ما نماز بخوانى‌؟ و كمى احساس سبكى كردى‌؟ و وقتى كه نماز خواندى و من به منبر رفتم بيماريت عود كرد؟!. «رميله»گويد : به امام عليه السّلام عرض كردم : به خدا سوگند از داستان من يك حرف كم و زياد نكردى‌؟! فرمود : اى رميله ؛ هيچ مؤمنى بيمار نمى‌شود مگر اين كه ما هم به خاطر او بيمار مى‌شويم و اندوهى به او نمى‌رسد،جز اين كه ما هم اندوهگين مى‌شويم و هيچ دعايى نمى‌كند،مگر اين كه برايش آمين مى‌گوييم و هر گاه ساكت باشد، برايش دعا مى‌كنيم‌ رميله گويد:عرض كردم،اين مسأله نسبت به كسانى است كه در اين شهر با شما ساكن هستند،ولى كسانى كه در اطراف جاهاى دور،سكونت دارند،چطور؟ فرمود:اى رميله هيچ مؤمنى در شرق و غرب عالم از نظر ما پنهان نيست، مگر اين كه او با ماست و ما با اوييم‌؟!. اين هم دليلى واضح و روشن در مسأله امامت حضرت امام امیرالمومنین عليه السّلام و كليه ائمه اطهار عليهم السّلام خصوصا بقية الله الاعظم عج است. 📚الهداية الکبرى , جلد۱ , صفحه۱۵۶ عنوان باب : الباب الثاني بَابُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/sjafarr