eitaa logo
ملاحظات| امین جواهری
766 دنبال‌کننده
354 عکس
59 ویدیو
23 فایل
♦️دستنوشته های سید مجتبی امین جواهری - یک طلبه عصر انقلاب 👈درباره من: https://B2n.ir/x85407 🌐 سایت: http://aminjavaheri.com/ 🔹ادمین: @smojtabaamin ویراستی: https://virasty.com/smojtabaamin
مشاهده در ایتا
دانلود
برای خرید حضوری کتاب درآستانه حکمت به مجتمع ناشران طبقه همکف اولین غرفه راهروی سمت چپ انتشارات دارالحدیث مراجعه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداحافظ ای جوانی زینب... خدا را از این غم چه چاره کنم....
♦️ضیافتی درباره در 4 قرن پیش از میلاد مسیح 👈(بمناسبت مطالعه کتاب اثر افلاطون حکیم) 🔰سید مجتبی امین جواهری ▫️همیشه یکی از جذاب ترین حوزه های مطالعاتی برای من آشنایی با اندیشه، فرهنگ و تمدن یونان باستان بود. به ویژه آثار افلاطون که رد پای آن در تمدن مسیحی و آثار اشراقی و عرفانی اسلام به وضوح دیده می شود... ادامه متن @sm_javaheri
♦️ضیافتی درباره در 4 قرن پیش از میلاد مسیح 👈(بمناسبت مطالعه کتاب اثر افلاطون حکیم) 🔰سید مجتبی امین جواهری ▫️همیشه یکی از جذاب ترین حوزه های مطالعاتی برای من آشنایی با اندیشه، فرهنگ و تمدن یونان باستان بود. به ویژه آثار افلاطون که رد پای آن در تمدن مسیحی و آثار اشراقی و عرفانی اسلام به وضوح دیده می شود. ▫️کتاب ضیافت بسیار عمیق و خواندنی است و انسان متحیر می شود که؛ از حدود 18 قرن قبل چه دقائق و ظرافت هایی در تحلیل عشق به جا مانده. ▫️ضیافت یک میهمانی برای فرهیختگانی است که در کنار هم همراه با میگساری درباره عشق، دیدگاه خود را بیان می کنند. راوی ضیافت افلاطون است و سقراط بزرگ نقش اصلی را در آن ایفا می کند. میگساری در این اثر با غرض هوس رانی نیست بلکه کارکرد دیگری در لایه های پنهان کتاب دارد. میگساری حجاب تشریفات و تدابیر اجتماعی را کنار می زند تا افراد بی پرده آنچه از معنای عشق درک کرده اند را بازگو کنند. اتفاقا روایت بی پرده آلکیبیادس از عشق همه را متوجه معنای متعالی آن در اندیشه سقراط می کند به گونه ای که اخلاق، جاودانگی و زیبایی در آن به وحدت می رسند. ▫️در سخنرانی سقراط عشق ابتدا به جسم، سپس به همه جسم ها سپس عشق به رسوم و قوانین زیبا سپس علوم زیبا و جاودانه و در نهایت عشق به زیبایی مطلق می انجامد. ▫️غفلت ما از فلسفه یونان بیشتر مربوط به همین معنای است. فلسفه یونانی از سویی در بستر ادبیات و زبان اساطیری متولد شده و از سوی دیگر در تقابل با سوفسطایی. (در دوره غرب شناسی درباره اسطوره در تمدن یونان در جلسه دهم نکاتی را گفتم) ▫️فلسفه تبیین خردمندانه از هستی است ولی آنچه او را از سوفسطائیان جدا می کند عشق به حقیقت است نه چیز دیگر. از این رو فلسفه ترکیبی از فیلو + سوفیاست. فیلو ظاهرا همان است که امروز در انگلیسی به آن follow (فالو) می گویند. سوفی هم همان خرد، عقل و حقیقت است. در واقع فلسفه با عشق به حقیقت آغاز می شود و از این رو تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن بکار می گیرد. درک امروز ما از فلسفه یونان نوعی خردگرایی بی احساس و خشک و بی روح است برخلاف آنچه در ریشه های فلسفه دیده می شود. فلسفه با نوعی جذبه روحی به عنوان یک سلوک برای رسیدن به حقیقت مطلق آغاز می شود. از این رو جایگزین خدایان اساطیری می شود و در اوج خود با برهان ارسطو، اولاً خدای نامتناهی و ثانیاً از انسان در حال سلوک بحث می کند. پیشنهاد می کنم کتاب ضیافت افلاطون حکیم را در این لینک مطالعه کنید. 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
9.02M
♦️پاسخی به یک سوال درباره: توحید افعالی و جمع میان اراده الهی و اراده انسان. 👈 برگرفته از توضیح علامه طباطبایی در رسائل توحیدی 📝 متن خلاصه شده پاسخ توضیح: قبلا یک صوت با نام تقدیر و بازخواست در کانال منتشر کردم که پاسخی بود نسبت به مسأله جبر و اختیار و بازخواست الهی. من در آن صوت سعی کردم بدون اصطلاحات و مباحث فنی فلسفی و عرفانی توضیحاتی ارائه کنم. بعضی دوستان پیام دادن که تحلیل فنی از این مسأله هم بیان کنم. در این صوت و صوتی که بعداً در کانال منتشر می کنم توضیحات مفصل تری ارائه کردم. امیدوارم مفید باشه. {فهرست پاسخ ها} 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
ان شاءالله امشب درخدمت بعضی از دوستان ویراستی گفتگوی صوتی خواهیم داشت ساعت ۲۱:۳۰ درباره آینده ایران زیر سایه ولایت فقیه👇👇 https://virasty.com/smojtabaamin
18.8M
👈🏻این صوت در ادامه صوت قبلی است که درباره اراده الهی و اراده انسان یکی از کاربران پرسیده بودند. بعد از گوش کردن صوت قبل این سوال رو مطرح کردند و بنده هم جواب دادم. ♦️متن سوال: «با وجود ویسی که فرستادید دو تا سوال: ۱. گناه چیه؟ ۲. چجوری مفاهیم دینی و گزاره های دینی خودمونخرو با توحید و وحدت وجود تطبیق بدیم؟ مثلاً همین و ...» ♦️در این صوت و صوت قبلی من سعی کردم یک جمع بندی مهم با نگاه و رویکرد عرفانی و فلسفی درباره هستی و انسان بیان کنم که چکیده ای از آموخته های سالهای طلبگیم هست. حرف در این زمینه بسیار است ولی قطعا شروع این مسیر و این معرفت آموزی را از آثار استاد مطهری می دانم. پی نوشت: تصویر کتاب رسالة الأسماء علامه طباطبایی 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
♦️صوت دروس جمع بندی اصول فقه مرحوم مظفر این دوره که از دو سال پیش در یکی از مدارس علمیه قم آغاز شده بود با هدف جمع بندی اصول برای آغاز رسائل و کفایه است. ♦️سعی کردم در هر بخش با نگاه انتقادی نسبت به اصول معاصر و مبتنی بر مکتب اصولی امام خمینی جمع بندی داشته باشم. در بعضی سرفصل ها عبارات کتاب امام هم در کلاس خوانده ام. مثل مراتب حکم و بحث خطابات قانونی و مطلق و مقید و ... . 👈🏻 مناسب برای طلاب و دانشجویانی که قبلا اصول خواندن فعلا حدود 140 جلسه تا اوایل غیرمستقلات را بارگذاری کردم ان شاء الله با همت و لطف دوستانم بقیه اش هم بدستم برسه بارگذاری می کنم.👇🏻 🔘فهرست بخش اول: از ابتدا تا انتهای مفاهیم 🔘فهرست بخش دوم: از عام و خاص تا مجمل مبین فهرست بخش سوم : بزودی فهرست بخش چهارم 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
♦️فهرست جلسات جمع بندی اصول فقه مظفر بخش اول: از ابتدا اصول تا انتهای مفاهیم 🔰مدرس: سید مجتبی امین جواهری توضیح جلسات فایل فهرست ♦️شماره جلسه/موضوع👇🏻 1 تبویب علم اصول 2 تبویب علم اصول 3 تبویب علم اصول 4 تبویب علم اصول 5 تبویب علم اصول 6 وضع: تعریف و ماهیت 7 وضع: تعریف و ماهیت 8 وضع: تعریف و ماهیت 9 وضع: اقسام 10 وضع: اقسام - نقد و راه حل امام 11 وضع: نقد متأخرین 12 وضع: جمع بندی معنای حرفیه و نقد نظر شاگردان آخوند 13 استعمال: تقسیم حقیقی و مجازی - نقد امام به مشهور 14 استعمال: مجاز از دیدگاه امام خمینی 15 استعمال: ادامه مجاز 16 استعمال: ادامه مجاز 17 دلالت 18 دلالت تابع اراده متکلم 19 علامات حقیقت و مجاز 20 علامات حقیقت و مجاز: تبادر 21 علامات حقیقت و مجاز: ادامه تبادر 22 علامات حقیقت و مجاز: حمل و اطراد 23 اصول لفظیه 24 اصول لفظیه 25 استعمال لفظ در اکثر از یک معنا 26 استعمال لفظ در اکثر از یک معنا 27 حقیقت شرعیه 28 حقیقت شرعیه 29 صحیح و اعم 30 صحیح و اعم 31 صحیح و اعم: جامع آخوند و پاسخ به اشکالات 32 صحیح و اعم: جامع اعمی ها و اشکالات آخوند + منهای چهارم بحث عام بودن الفاظ عبادات 33 صحیح و اعم: ادامه جلسه قبل 34 صحیح و اعم: ادامه جلسه قبل 35 مشتق 36 مشتق 37 ماده امر 38 ماده امر 39 ماده امر 40 صیغه امر 41 صیغه امر 42 دلالت صیغه بر وجوب تعبدی و توصلی 43 دلالت صیغه بر وجوب تعبدی و توصلی 44 دلالت صیغه بر وجوب تعبدی و توصلی 45 دلالت صیغه بر وجوب تعبدی و توصلی 46 دلالت صیغه بر وجوب تعبدی و توصلی 47 دلالت صیغه بر وجوب عینی، تعیینی و نفسی 48 دلالت صیغه بر وجوب عینی، تعیینی و نفسی 49 دلالت صیغه بر مره و تکرار 50 آیا نسخ وجوب دلالت بر جواز می کند و بحث امر به شئ مرتین 51 دلالت امر به امر بر وجوب و بحث خاتمه اوامر 52 خاتمه اوامر در تقسیمات واجب- متن خوانی تا سر معلق و منجز 53 خاتمه اوامر در تقسیمات واجب تا انتهای معلق و منجز متن خوانده شد 54 خاتمه اوامر: تقسیمات واجب اصلی و تبعی و واجب تخییری و تعیینی 55 خاتمه اوامر: تقسیمات واجب و واجب تخییری و تعیینی 56 خاتمه اوامر: تقسیمات واجب ادامه واجب تخییری و تعیینی 57 خاتمه اوامر: تقسیمات واجب - واجب عینی و کفایی 58 خاتمه اوامر: تقسیمات واجب - واجب موقت و مضیق 59 خاتمه اوامر: درتقسیمات واجب - تبعیت قضا از اداء 60 باب ثالث نواهی- تا انتهای بحث مطلوب از نهی 61 ادامه نواهی - ابتدای بحث مفاهیم 62 ادامه بحث مفاهیم 63 مقایسه دیدگاه آیت الله سبحانی با مرحوم مظفر درباره دلالت بر مفاهیم باتوجه به خاتمه ای که آوردند 64 ادامه مفاهیم 65 ادامه مفاهیم- مفهوم شرط و محل نزاع آن 66 ادامه مفاهیم : ادامه بحث محل نزاع مفهوم شرط 67 ادامه مفاهیم: ادامه محل نزاع مفهوم شرط- متن خوانی تا پایان مناط فی مفهوم شرط 68 ادامه مفاهیم: مفهوم شرط- تعدد شرط و اتحاد جزا 69 ادامه مفاهیم: مفهوم شرط- متن خوانی تعدد شرط و اتحاد جزا و بحث سببیت 70 ادامه مفاهیم: ادامه مفهوم شرط - متن خوانی تا انتهای مفهوم شرط 71 ادامه مفاهیم: مفهوم شرط - نقد اقوال مشهور اصولیین 72 ادامه مفاهیم: مفهوم وصف- متن خوانی تا سر اقوال 73 ادامه مفاهیم: مفهوم وصف 74 ادامه مفاهیم: متن خوانی تا پایان مفهوم وصف 75 ادامه مفاهیم: مفهوم غایت 76 ادامه مفاهیم: متن خوانی مفهوم غایت و مفهوم حصر 77 ادامه مفاهیم: جمع بندی مفاهیم 78 ادامه مفهوم عدد و لقب - شروع عام و خاص ادامه فهرست: بخش دوم از عام و خاص تا مجمل مبین 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
فهرست جلسات جمع بندی اصول فقه مظفر بخش دوم: از عام و خاص تا پایان مجمل و مبین مدرس: سید مجتبی امین جواهری توضیح جلسات فایل فهرست ♦️شماره جلسه/موضوع👇🏻 79 عام و خاص: بحث اقسام- متن خوانی تا سر الفاظ عموم 80 عام و خاص: الفاظ عموم - متن خوانی تا سر متصل و منفصل 81 عام و خاص: بحث مخصص منفصل و متصل- نظریه امام درباره عام و خاص (کبرای خطابات قانونی) 82 عام و خاص: آیا استعمال عام در مخصص مجاز است؟ 83 عام و خاص: جمع بندی استعمال عام در مجاز: متن خوانی از امام و آقای مظفر درباره اراده استعمالی 84 عام و خاص: ادامه عبارتخوانی از امام و آقای مظفر و بحث حجیت عام مخصص در باقی 85 عام و خاص: متن خوانی حجیت عام مخصص درباقی- سرایت اجمال مخصص به عام - نقد بیان آقای مظفر 86 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام (پایان سال -خرداد1402) 87 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام- (آغاز سال تحصیلی 1402-1403) 88 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام 89 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام در شبهه مصداقیه 90 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام 91 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام- شبهه مصداقیه مخصص لبی 92 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام- شبهه مصداقیه مخصص لبی 93 عام و خاص: سرایت اجمال مخصص به عام- شبهه مصداقیه مخصص لبی 94 عام و خاص: تتمه سرایت اجمال خاص به عام - لایجوز العمل بالعام قبل الفحص عن المخصص 95 عام و خاص: تعقیب عام بضمیر یرجع الی بعض افراده -تعقیب الاستثناء لجمل متعدده 96 عام و خاص: تعقیب الاستثناء لجمل متعدده - تخصیص عام با مفهوم 97 عام و خاص: تخصیص کتاب با خبر واحد 98 عام و خاص: دوران بین نسخ و تخصیص 99 عام و خاص: دوران بین نسخ و تخصیص 100 عام و خاص: دوران بین نسخ و تخصیص 101 مطلق و مقید 102 مطلق و مقید: تلازم مطلق و مقید - اطلاق فی الجمل 103 مطلق و مقید: مسأله چهارم اطلاق بالوضع - اعتبارات ماهیت 104 مطلق و مقید: مسأله چهارم اطلاق بالوضع - اعتبارات ماهیت 105 مطلق و مقید: مسأله چهارم اطلاق بالوضع - اعتبارات ماهیت 106 مطلق و مقید: مسأله چهارم اطلاق بالوضع - اعتبارات ماهیت 107 مطلق و مقید: مسأله چهارم اطلاق بالوضع - اسماء جنس 108 مطلق و مقید: اعتبارات ماهیت، اسماء جنس و وضع برای اطلاق و دیدگاه امام و آقای مظفر 109 مطلق و مقید: مسأله خامس مقدمات حکمت 110 مطلق و مقید: مسأله خامس مقدمات حکمت 111 مطلق و مقید: مسأله خامس مقدمات حکمت 112 مطلق و مقید: مسأله خامس مقدمات حکمت 113 مطلق و مقید: مسأله خامس مقدمات حکمت - بحث تنبیهان - انصراف - مسأله السادسه مطلق و مقید متنافیان 114 مطلق و مقید: مسأله السادسه مطلق و مقید متنافیان 115 مطلق و مقید: جمع بندی با دیدگاه امام خمینی 116 مطلق و مقید: جمع بندی با دیدگاه امام خمینی (اعتبارات و مبانی آن)- مجمل و مبین ادامه فهرست👈🏻بخش سوم 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
لینک جلسه امشب در خدمت دوستان ویراستی: https://virasty.com/mhts128/1722531055963521036/meeting 👆🏻👆🏻
ای -گاه و پناه زیباترین لحظه های پرعصمت و پر شکوه تنهایی و من ای شط شیرین پرشوکت من... (وقتی خودت را در حال تب در یک تابستان می پایی) 🔰 سید مجتبی امین جواهری ▪️آنچه می‌خواهم بگویم برایم دردناک است ولی امروز فهمیدم همه آنچه از کتاب، موسیقی، شعر و حتی سینما برایم باقی مانده پیش از تولدم نوشته، نواخته یا ساخته شده. ▪️در معارف اسلامی من در دوره امام خمینی علامه طباطبایی و شهید مطهری باقی ماندم و معتقدم جریانات امروزی حتی از عهده شرح صحیح اندیشه آن ها برنیامدند. چه رسد به نقد یا امتداد آن و اهل فن می دانند تا نقد گذشته درکار نباشد مکتب علمی دیگری پدید نخواهد آمد. ▪️به همان میزان که با رمان ارتباط برقرار نکردم با موسیقی پاپ امروز و رپ یا راک به هیچ وجه ارتباط برقرار نمی کنم. هیچ فیلم سینمایی در قرن بیست و یکم ساخته نشده که جایگزینی برای آثار هیچکاک یا جان فورد یا هاوارد هاکس و دیگر کلاسیک ها باشد. حتی در سینمای ایران دیده بان و مهاجر ابراهیم حاتمی کیا را بهترین فیلم های سینمای ایران می دانم. همچنان با رادیو گلها، شجریان و بنان بیشتر از موسیقی تلفیقی سنتی-پاپ امروز ایران ارتباط برقرار می کنم. ادبیات کلاسیک ایران از مولانا، سعدی و نظامی و حافظ یا حتی رمان نویس های متأخر مثل جمالزاده و بزرگ علوی و صادق هدایت و چوبک و جلال را می خوانم و لذت می برم ولی امروزی ها رو اصلا نمی فهمم. ▪️چرا من به عصر خودم تعلق و وابستگی ندارم؟ چرا اینستاگرام و یوتیوب را درک نمی کنم؟ چرا بین جوان ترها احساس غریبگی می کنم ولی با پیرمردها راحت تر هم سخن می شوم؟ کمی هم از نسل جدیدی ها می ترسم. نسلی که هنوز درک عمیقی از تنهایی و غربت انسان مدرن پیدا نکرده ولی افسرده است و قرص مصرف می کند. و درآینده نسلی که با سلام فرمانده شب ادراری می گیرد و... بگذریم. تنها نقطه روشن زندگی من تنها کتاب با ارزش و معاصر من تنها موسیقی زنده من و تنها شعر و رمان بعد از تولدم که من را از گذشته به امروز می‌دوزد شخصیت مقام معظم رهبری یا بهتر بگویم سید علی خامنه ایست. 🔅من هرچه خواندم و گوش کردم به سفارش او بوده و را او ساخته از امام خمینی (ره) و شهید مطهری تا رومن رولان و تولستوی و ماکسیم گورکی و ویکتورهوگو تا حتی اشعار اخوان و فروغ فرخزاد ... . فکر می‌کنم او می‌تواند پلی باشد برای عبور از گذشته به حال در افق آینده. و فکر می‌کنم معنای حقیقی یعنی همین اتصال گذشته به حال در جهت آینده. من اگر امروز ناامید نیستم بخاطر تکیه بر شانه های پدری است که تاریخ ایران را ساخت تا میراثی را از هویت ایرانی اسلامی در عصر خود به دست ما برساند تا ما چقدر لایق پذیرایی او باشیم واصلا شاید معنای اصلی ولایت همین تاریخ سازی باشد. من کنت مولی فهذا علی مولی یعنی میراث من را علی در تاریخ جاری و ساری می کند پس به او تکیه کنید که أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ. باشد که عاق والدین نشویم. ان شاءالله. ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
هدایت شده از المرسلات
هویت مجموعه المرسلات.mp3
12.45M
🔊| هویت کانال المرسلات در بیان استاد! 🎙استاد علی فرحانی 💢استاد در جلسه مشاوره ای که با برخی طلاب مشهد در تاریخ 16/3/1402 داشتند نسبت به کانال المرسلات فرمودند: ❇️هدف المرسلات، تربیت علمی نیروی انسانی برای انقلاب اسلامی و ایجاد گفتمان انسانی در مسیر انقلاب اسلامی ❇️تنها مدار اصلی در این وادی، است ❇️باید سیر آموزشی را از سیر محتوایی(دارایی علمی) جدا کنیم ❇️با این نگاه است که انسان ها رشد واقعی پیدا میکنند فارغ از عناوین اعتباری ❇️بر اساس مدار واقعیت، رشد علمی با قوانین منطقی و به صورت تدریجی رخ میدهد و نه دفعی ❇️این مدل هم صحیح است و هم سریعتر به نتیجه میرسد ❇️امروز انقلاب به این رشد واقعی و دارایی علمی نیاز دارد ❇️مقام معظم رهبری می فرمایند ما برای رسیدن به تمدن اسلامی، نیازمند تربیت نیروی مفید و کارآمد هستیم ❇️آنچه در این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار است است ❇️المرسلات یک ابرنمونه و یک زیست واقعی چند ساله در این مسیر است 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♦️پیشینه حکمت و علم توحید در تاریخ بشر (چند صفحه از خاتمه رساله حدوث عالم مرحوم ملاصدرا 👆🏻) در این رساله مرحوم ملاصدرا ریشه حکمت را با توجه به علم توحید نزد انبیاء تبیین کرده و معتقدند مبدأ همه آن ها به حضرت آدم باز می گردد سپس حضرت شیث و هرمس (ادریس)، حضرت ابراهیم، تالس، آناکساگوراس، آناکسیمنس، فیثاغورث که احتمالا از شاگردان حضرت سلیمان (ع) بودند و از اساتید سقراط سپس افلاطون و ارسطو. این پیشینه توحیدی از منبع وحی و انبیاء دلیل محکمی است که مرحوم علامه در تفسیر المیزان معتقدند همه تمدن های بشری به آموزه های انبیاء باز می گردد. البته توجه داشته باشید که فلسفه و عرفان اسلامی امتداد این شجره نیست بلکه بصورت مستقل از آموزه های وحیانی پیامبر خاتم است ولی این به معنای بطلان آنها نیست. همین اشاره را می توان از مرحوم محی الدین و غزالی و دیگران نیز یافت که شجره حکما را امتداد آموزه انبیاء می خوانند. ➕(رک: کتاب جواهر القرآن غزالی / درمکنون و جوهر مصون ابن عربی) 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
📌سلسله دروس خارج استاد علی فرحانی در سال 1403-1404 💢خارج فقه طهارت. با محوریت کتاب الطهاره و بر اساس متن تحریر الوسیله حضرت امام(ره) 💢خارج اصول فقه. با محوریت کتاب مناهج الوصول حضرت امام(ره). (مبحث وضع) 📚 مکان: موسسه ائمه اطهار. طبقه همکف.(شماره مدرس، متعاقبا اعلام‌ خواهد شد) 📚 زمان: 24 شهریور. ساعت 8 الی 9 صبح 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalaat 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
جمع بندی درس خارج اصول.pdf
119.8K
📌جمع بندی ده جلسه اول درس خارج اصول. سال 1402_1403 🎙استاد علی فرحانی ✍️مقرر: سید مجتبی امین جواهری 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalaat 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
در این کانال گزارش تفصیلی دروس خارج استاد علی فرحانی رو می نویسم 👇 💠https://eitaa.com/joinchat/3019309295C21066fe414 اگر دوستان عزیز گزارش یا تقریری داشتند برای ارائه در کانال حتما برای من بفرستند تا منتشر کنیم. @smojtabaamin👈 ان شاءالله پیش از شروع درس سال جدید برای ادامه مطالب و استفاده بیشتر از درس استاد آماده باشیم. 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
1.98M
سوال👇 سلام علیکم وقت شما بخیر ان شاء الله ببخشید بنده طلبه پایه ۹ هستم و بدایه الحکمه رو تقریبا یه دور اجمالی خونده ام خواستم یه بار دیگه برای تعمیق صوت تدریس استاد فرحانی (زید عزه) رو گوش بدم ولی دیدم تقریر درس ایشان در کتاب در آستانه حکمت چاپ شده. 👈خواستم ببینم آیا خواندن این کتاب کفایت می کند یا باز هم صوت استاد رو گوش بدم؟ (قطعا گوش دادن صوت فوایدی دارد که صرف خواندن تقریر درس ندارد. منظورم این است که آیا این فوائد آنقدر هستند که نشود صرف نظر کرد؟ و وقت کمتری صرف کرد) را {فهرست پاسخ ها} 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
♦️دوره انسان و ایمان شهید مطهری در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس 🔰سید مجتبی امین جواهری در این دوره تلاش کردم کتاب را به مثابه زیربنای تئوریک انقلاب اسلامی و مبنای راهبری مقام معظم رهبری شرح کنم. معتقدم امروز با این خط می توانیم مردم را پای کار انقلاب بیاوریم. این جمله از مقام معظم رهبری را با دقت بخوانید:👇🏻 👈🏻«آثار استاد ، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد.» ( ۱۳۶۲.۲.۴) 💠{لینک دانلود صوت}💠 (دو جلسه آخر یعنی جلسه 12 و 13 بصورت فشرده یک دوره مکاتب معرفتی غرب را توضیح دادم. به عنوان مقدمه ورود به کتاب جهان بینی توحیدی) 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎
38.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️«امر به معروف و نهی از منکر» در منظر تفکر اجتماعی اسلام (قسمتی از جلسه سوم درس انسان و ایمان استاد مطهری دانشکده رسانه خبرگزاری فارس) 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0‎