هدایت شده از 🎤صهبای منبر
معاش به قدر كفاف
💠 عدة من اءصحابنا عن اءحمد بن محمد بن خالد عن يعقوب بن يزيد عن ابراهيم بن محمد النوفلي رفعه الي علي بن الحسين عليه السلام قال : مرّ رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم براعي ابل فبعث يستسقيه فقال : امّا ما في ضروعها فصبوح الحيّ و امّا ما في آنيتنا فغبوقهم فحلب له ما في ضروعها و اكفاء ما في انائه في اناء رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم و بعث الي بشاة و قال : هذا ما عندنا و ان اءحببت اءن نزيدك زدناك قال : فقال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم اللهم ارزقه الكفاف فقال له بعض اءصحابه يا رسول الله دعوت للذي ردّك بدعاء عامّتنا نحبّه و دعوت للذي اءسعفك بحاجتك بدعاء كلّنا نكرهه فقال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : ان ما قلّ و كفي خير ممّا كثر و اءلهي اللهم ارزق محمدا و آل محمد الكفاف ؛(1)
💠 رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم از بياباني مي گذشت ، شتراني ديد كه مشغول چرا هستند و شترچران مراقب آنهاست . حضرت كسي را نزد او فرستاد تا قدري شير براي رفع عطش از وي بخواهد.
شتربان گفت : شيري كه در پستان شترهاست ، غذاي صبح عشيره است و شيري كه در ظروفمان هم اكنون موجود است ، غذاي شب آنهاست و چيزي به فرستاده رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم نداد.
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم درباره اش دعا كرد و فرمود: ((بار الها! مال و اولادش را زياد كن !))
🍃از آنجا گذشتند، به چوپاني رسيدند كه گوسفند مي چراند. براي گرفتن شير، شخصي را نزد وي فرستادند. او گوسفند را دوشيد و در ظرف پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم ريخت ، به علاوه شيري را كه در ظرف خود قبلا دوشيده بود، در ظرف شير آن حضرت اضافه كرد و گوسفندي را نيز فرستاد و پيام داد: ((اين چيزي بود كه نزد ما وجود داشت و اگر دوست داريد بر آن بيفزاييم .))
🌸 رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم درباره او دعا كرد و گفت : ((بار الها! به وي به اندازه كفاف زندگي عطا فرما!))
بعضي از اصحاب عرض كردند: ((شما درباره كسي كه ردّتان نمود، دعايي كرديد كه همه ما دوستدار آن هستيم و درباره كسي كه حاجت شما را برآورده ساخت ، دعايي نموديد كه همه ما نسبت به آن كراهتي داريم و بي ميليم .))
🔆 حضرت فرمود: ((مال كم كه براي زندگي كفايت مي كند، بهتر از مال بسياري است كه موجب غفلت آدمي از خداوند مي شود.)) آنگاه درباره محمد و آل محمد دعاي كفاف فرمود.(2)
📚 الكافي ، ج 2، ص 141.
📚 شرح و تفسير دعاي مكارم الاخلاق ، ج 3، ص 227.
📯 با منتشرڪردن پیامها با لینک درثواب آنها شریڪ شوید 📯
💠 کانال صهبای منبر 👇👇
╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮
https://eitaa.com/joinchat/333316178Cae344a215d
╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯
•┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
هدایت شده از ویرگول (منبرکوتاه)
✅چند عمل که عمر را زیاد میکند.
1⃣ «نیکی به والدین و صله رحم»
👈پیامبراکرم (ص)فرمودند:ای فرزند آدم!به پدر و مادرت نیکی کن و صلهرحم داشته باش تا خداوند،کارت را آسان و عمرت را طولانی بگرداند.
2⃣ «زیارت امام حسین علیه السلام»
👈 امام صادق(ع) فرموده است:زیارت امام حسین(ع) را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن که در این صورت،خداوند عمرت را طولانی و روزیات را زیاد میکند.
3⃣«صدقه دادن»
👈امام باقر (ع) فرمود:کار خیر و صدقه،فقر را میبرد،بر عمر میافزاید و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور میکند.
4⃣«وضو گرفتن»
👈پیامبراکرم (ص) میفرماید:وضو
زیاد بگیر تا خداوند،عمرت را زیاد کند.
5⃣«اعمال سهگانه»
👈امام صادق (ع) میفرماید:سه چیز است که اگر مؤمن از آنها مطلع شود،باعث طول عمر و دوام بهرهمندی او از نعمتها میشود:طول دادن رکوع و سجده،زیاد نشستن بر سر سفرهای که در آن دیگران را اطعام میکند و خوش رفتاریاش با خانواده.
📚الفردوس ج ۵ ص ۲۸۲
📚کامل الزیارات ص ۲۸۶
📚ثواب اعمال ص ۱۴۱
📚امالی مفید ص ۶۵ حدیث ۵
📚کافی ج ۴ ص ۴۹
#منبر_آماده
#منبرکوتاه
#روایت #رزق
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
#مطاعن_دشمنان
#مطاعن_سقیفه
🍃 #اسلام_حقیقی_اینست
👈🏼 فرق وافر میان سبک حکومت علوی و حکومت اهل سقیفه
در اخبار نقل شده است حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیهالسلام) به عمال خود میفرمود:
هنگامی که به طائفة یا قبیلهای رسیدید به آنان بگویید: «ما را امیرالمومنین علیهالسلام فرستاده تا حق الله را از شما بگیریم پس آیا در اموال شما حقی برای خدا هست تا به ولی اش بپردازید؟»
پس اگر یکی از آنان «نه» گفت دوباره به سویش مراجعه نکنید.
🔻 #سید_نعمت_الله_جزائری بعد از نقل این روایت مینویسد:
به این تباین و تفاوت بنگرید که در آن عبرت و دلیل است برای عبرت گیرنده و متفکر؛ امیرالمؤمنین و سیدالمسلمین و وصی رسول رب العالمین در اخذ #زکات چنین اوامری دارد بدون اکراه و اجبار و قسم گرفتن، حرف صاحب مال را قبول میکند اما ابوبکر کسی که به او زکات نداد را به قتل رساند، زنش را اسیر کرد و مانع زکات را مرتد نامید!!
📚 الانوار النعمانیة، سید نعمة الله جزائری، (چاپ مؤسسة الاعلمی)، ج۴، ص۷۲
🔆 کانال #حیدریمحیدری
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @heydariam_heydari110
☑۲۸ ربیع الثانی سالروز رحلت علامه شیخ عبدالحسین امینی رضوان الله تعالی علیه ؛ صاحب الغدیر(۱۳۴۹ش)
👉 @smbshafti
📜 برگی از #اسناد :
نامه علامه امینی به آیة الله حاج سيد محمد رضا #شفتی -قدس سرهما- درباره کتابخانه امیرالمومنین -عليه السلام- در نجف اشرف
👉 @smbshafti
✅ چند نکته و نویافته از / و در باره علامه امینی
🖌 دکتر عبدالحسین طالعی
📚 منبع : سایت بنیاد محقق طباطبایی ره
🔸۱. مقدمه
بارها گفتهام و بار دگر میگویم که ما در حقّ بزرگانمان بسیار کوتاهی کردهایم. از جمله اینکه نخستین وظیفۀ ما برای احیای نام ویادشان نگارش ونشر زندگینامۀ تحلیلی این بزرگان است که هنوز در این گام اول ماندهایم.
🔸مقدمۀ همین گام اول، گردآوری تمام اسناد مربوط به دانشوران شیعی است، به ویژه اَعلامی که فاصلۀ زمانیِ زیادی با آنان نداریم. متأسفانه در همین گام مقدماتی نیز غالباً کارنامۀ قابل قبولی نداریم.
🔸باری، با عنایت به همین خلأ جدّی است که نگارندۀ سطور، نشر اسناد مربوط به بزرگان علم و خدمتگذاران دین را در شمار وظایف خود دانسته وبه شکلهای مختلف به این کار میپردازد.
🔸یکی از این راهها بازنشر مطالب مفیدی است که در کانالهای تلگرامی یا سایت های اینترنتی منتشر میشود ودر میان آشفته بازار انفجار اطلاعات گم میشود و به دست اهل آن نمیرسد.
🔸پیش از این مطالبی در مورد علامه مجاهد شیخ عبدالحسین امینی منتشر شده بود. اینک در این فرصت، مجموعهای از مطالب علامۀ امینی یا مطالب مربوط به ایشان بازنشر میشود که پشت صحنه هایی از جهاد او در زمینۀ کتاب الغدیر وکتابخانۀ امیرالمؤمنین علیه السلام را مینمایاند.
🔸روشن است که نشر آنها نخستین مرحله است ومقدمهای بر تحلیل وپژوهش در باب آنها است.
🔸این مطالب برگرفته از منابع زیر است که از تمام این عزیزان تشکر میشود:
بند دوم. کانال تلگرامی استاد سید محمد رضا شفتی
بند سوم و چهارم و نهم. ارسالی استاد رحیم نیک بخت به این بنده.
بند پنجم. آرشیو مؤسسه کتابشناسی شیعه
بند ششم. کانال تلگرامی استاد احمد علی مجید الحلّی
بند هفتم. کانال منتدی اهل التراث
بند هشتم. کانال حوزه علمیه قم (استاد ناصرالدین انصاری)
بند دهم. سایت اینترنتی مباحثات.
📜 ۲. متن نامه علامه امینی به آیة الله سید محمد رضا #شفتی، از اعلام اصفهان
🔸عظّم الله اجورنا واجورکم بمصابنا بالامام السبط المفدّی ؛ سلام الله علیکم اهل البیت ورحمة الله وبرکاته.
🔸سرور عزیزم به شرف عرض عالی میرسانم: امیدوارم که هماره در ظلّ عنایت ایزدی از حوادث دهور وعاهات، مصون ومحفوظ بوده وکسالتی نداشته باشید.
🔸 بحمد الله والمنة حقیر را هم حیات عاریه موجود ودائم دعاگو وهر جا بوده باشم متذکر عواطف واشفاق لا تُنسی بوده و برخوردارم.
🔸 محامد حسنه و خصال پسندیدۀ آن ذات پاک رَطب اللسان است وجاری است. زیاده از حد وصف، مشتاق دیدارم. و هیچگاه در دعاگویی کوتاهی ندارم. و تقاضا دارم که از دعای خیر فراموشم نفرموده و از برکات انفاس قدسیه بهره مندم فرمایید.
🔸بحمدالله اسکلت ساختمان کتابخانه تمام شده وساختمان خیلی آبرومندی با سمنت وآهن چند طبقه بنا گردیده، تفصیل حالات را جناب آقای فانی معروض حضور انور میدارند. جدا ملتمس دعایم و بیش از تحمل زیر بار سنگینی رفتهام.
🔸امید دارم که از برکات وتوجهات اجداد طاهرین آن سرور محترم به سادگی وسهولت ومیمنت این کار انجام گرفته ودر میان مردم سنّی موجب افتخار وسربلندی وعزّت بوده باشد.
🔸خدمت حضرات متعلّقین خاصّه جناب مستطاب شریف محترم آقازاده خودم سلام تقدیم نموده واظهار دعاگویی مینمایم. ایام مرحمت وسعادت وعزّت وبزرگواری مستدام.
والسلام علیکم.
الاحقر عبدالحسین امینی
۱۴ محرم ۱۳۷۷
👉 @smbshafti
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 وقتی امدادگر اسرائیل، غارتگر نسخه خطی از آب درآمد!
👈 نسخه به سرقت رفته، دو قرن قدمت داشت!
1⃣ در پی وقوع زلزله در ترکیه (سال گذشته) سازمان خصوصی "یونایتد هاتزالا" رژیم صهیونیستی ۴۰ نفر به اصطلاح امدادگر را برای شرکت در عملیات نجات در جنوب ترکیه اعزام کرد اما در بازگشت آنان به اسرائیل، اتفاق عجیبی رخ داد و مشخص شد که یکی از اعضای این گروه یک نسخه خطی توراتی را که دو قرن قدمت دارد، از یک کنیسه ویران شده در اثر زلزله در شهر انطاکیه به سرقت برده و با خود به اراضی اشغالی برده است!
2⃣ همچنین اخبار و عکسهای آثار تاریخی که قاچاق شدند، در رسانههای اسرائیلی منتشر شدند. یحیی کوشکن، معاون مدیرکل میراث فرهنگی و موزههای ترکیه در صفحه شخصی خود به این موضوع اعتراض کرد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از علی (ع) سراج هدایت
💠 [حدیث ۳۴]
🔔 فرق کسی که شیعه است و علی را دوست دارد با کسی که مسیحی است و علی را دوست دارد در چیست؟
شیعه یعنی پیرو یعنی محبی که محبت او به مولایش سبب میشود به آنچه مولای خود اعتقاد دارد معتقد باشد و آنچه عمل میکند را عمل کرده و آنچه ترک میکند را ترک کند.
🔹 عَنْ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: يَا مَعْشَرَ الشِّيعَةِ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ كُونُوا النُّمْرُقَةَ الْوُسْطَى يَرْجِعُ إِلَيْكُمُ الْغَالِي وَ يَلْحَقُ بِكُمُ التَّالِي فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ يُقَالُ لَهُ سَعْدٌ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا الْغَالِي قَالَ قَوْمٌ يَقُولُونَ فِينَا مَا لَا نَقُولُهُ فِي أَنْفُسِنَا فَلَيْسَ أُولَئِكَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُمْ قَالَ فَمَا التَّالِي قَالَ الْمُرْتَادُ يُرِيدُ الْخَيْرَ يُبَلِّغُهُ الْخَيْرَ يُؤْجَرُ عَلَيْهِ ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيْنَا فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا مَعَنَا مِنَ اللَّهِ بَرَاءَةٌ وَ لَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اللَّهِ قَرَابَةٌ وَ لَا لَنَا عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ وَ لَا نَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ إِلَّا بِالطَّاعَةِ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مُطِيعاً لِلَّهِ تَنْفَعُهُ وَلَايَتُنَا وَ مَنْ كَانَ مِنْكُمْ عَاصِياً لِلَّهِ لَمْ تَنْفَعْهُ وَلَايَتُنَا وَيْحَكُمْ لَا تَغْتَرُّوا وَيْحَكُمْ لَا تَغْتَرُّوا.
🔸 از عمرو بن خالد، از امام باقر (ع) نقل میکند كه حضرت فرمودند:
🔹 ای گروه شیعه، شیعیان آل محمد (ص) شما باید جایگاه ميانه باشيد تا آنکه زیاده روی کرده و در حق ما غلو میکند به شما برگردد و آنکه کوتاهی کرده و عقب مانده خود را به شما برساند.
🔸 يك مرد انصارى به نام سعد عرض كرد: جانم به فدایت، غالى کیست؟ امام باقر علیه السلام فرمودند: مردمى که درباره ما چيزهایی میگويند كه ما اهلبیت آن سخنان را درباره خودمان نمیگوئيم، ما با شخص غلو کننده هیچ ارتباطی نداریم آنها از ما نیستند و ما هم از آنان نيستيم.
🔹 سعد عرض کرد: عقب مانده كيست؟ حضرت فرمودند: کسی که طالب خیر است و به آن هم میرسد و به مقدار عملش هم پاداش میگیرد
🔸 سپس امام باقر (ع) به ما رو کرده فرمودند:
🔹 به خدا سوگند؛ ما از طرف خدا برائتی از دوزخ با خود نداریم و بین ما و خدای متعال قرابت و خویشاوندی نیست و ما را بر خدا حجتى نيست، ما اهل بیت به خدا نزديك نشويم مگر با اطاعت کردن از دستورات او، پس حال که چنین است بدانید هر كدام از شما كه مطيع خدا باشد دوستی ما اهلبیت برای او نفعی خواهد داشت و هر كدام از شما که گنهكار باشد دوستی ما اهلبیت برای او نفعی نخواهد داشت واى بر شما فريب نخوريد، واى بر شما، فريب نخوريد.
(الکافی، ج۲، ص۷۴)
#شیعهکیست
#محبحقیقی
#بندگی
@Ali_SerajeHedayat
🔴 آشنایی با تصوّف (۱)
⏮ بخش بعدی
🔷 تصوّف چیست؟
واژه «تصوّف» بنابر اظهر احتمالات، از واژه «صوف» گرفته شده است و از لغات ساخته شده به معنی «پشمینهپوشی» به عنوان نمادی از زندگی سخت و دوری از تنپروری و لذّتپرستی میباشد؛ یکی از مؤلفان «تاریخ تصوّف در اسلام» پس از نقل اقوال و عقاید مسلمانان و بعضی از مستشرقین دربارۀ اصل و اشتقاق کلمه «صوفی» و «متصوّف»، نتیجه گرفته است که نزدیکترین قولها به عقل و منطق و موازین لغت، این است که «صوفی» کلمهای است عربی و مشتق از لغت «صوف» یعنی پشم؛ وجه تسمیۀ زهّاد و مرتاضین قرون اول اسلام به «صوفی» آن است که لباس پشمینۀ خشنی میپوشیدند و نیز لغت «تصوّف» مصدر باب تفعّل و به معنای پشمینه پوشیدن است، همان طور که «تقمّص» به معنی پیراهن پوشیدن است. [۱]
🔹 درباره معنی «تصوّف» و اینکه به چه کسی «صوفی» میگویند، باید اعتراف کرد که یک تعریف جامع که طریقه و روش صوفیه را در برگرفته و مورد قبول همگان باشد، یافت نمیگردد؛ گویند: «ابومنصور عبدالقادر» (متوفی ۴۲۹ ق) در بغداد بر حسب حروف ابجد و با توجه به تألیفات بزرگان صوفیه، در حدود یک هزار تعریف درباره تصوّف و صوفیه و نظریات آنان جمعآوری کرده است. [۲] البته مشایخ صوفیه صدها تعریف برای تصوّف و معنی «صوفی» ذکر کردهاند و از هر کدام از اقطاب و رؤسای این فرقه، چند تعریف درباره تصوّف نقل شده است. [۳] از این مطلب آشکار میگردد که تا چه اندازه تباین و اختلاف در فروع نظریۀ تصوّف وجود دارد و به قول «ابوسعید بن اعرابی صوفی» (م۳۴۰ق) صوفیه قائل به جمع بودند؛ اما صورت این جمع نزد هر دسته از آنان بر خلاف آن چه بوده که در نزد دیگری است و با این ترتیب در اسماء، متّفق و در معانی، مختلف هستند! [۴]
🔹 با وجود همۀ این تعریفات، تا به حال نتوانستهاند یک تعریف جامع برای «تصوّف» بیان کنند و خودِ این همه اختلاف و مغایرت که در تعاریف آنان وجود دارد، کاشف از این است که هر کدام مفهوم جداگانهای برای تصوّف و صوفی قائل بودهاند؛ [۵] و لذا باید گفت: تصوّف یک مذهب خاص و منظم و محدود نیست، بلکه یک طریقۀ التقاطی است که از به هم آمیختن عقاید و افکار گوناگون به وجود آمده است؛ به همین جهت، حدّ و حصاری ندارد و در طی قرون و اعصار، با مقتضیّات و شرایط و افکار هر دوره تغییر شکل داده است؛ برخلافِ «تشیّع» که هیچگاه از مسیر اصول اساسی خود بیرون نرفته است و همواره یک مذهب خاص و منظم با حدود و ثغور مشخصی بوده است. یکی از محققین صوفی پژوه به نام مرحوم داود الهامی در رابطه با تعریف تصوّف میگوید: تصوّف، مسلک و روش لغزنده و متغیّری است که نقطۀ شروع آن، #زهد و پارسایی و نقطه پایان آن، عقیدۀ #وحدت_وجود است! و در بین این دو نقطۀ شروع و پایان، تنوّع و اقسام عقاید گوناگون و مسالک مخصوص فکری و تمایلات رنگارنگ پیدا شده است. [۶]
📚 منابع:
[۱] تاریخ تصوّف در اسلام (قاسمغنی)، ص۴۵
[۲] نفحات الانس (جامی)، مقدمه مصحح، ص۱۵
[۳] عبارت سهروردی چنین است: «و اقوال المشایخ فی ماهیة التصوّف تزید علی الف قول» (سخنان مشایخ صوفیه در تعریف تصوّف، بیش از هزار قول است!)
[۴] مقدمه نفحات الانس، ص۱۶
[۵] در دیار صوفیان (علیدشتی)، ص۹
[۶] تاریخ تصوّف (عمیدزنجانی)، ص۱۵۹
#مقاله #شبهات #تصوف
@Hedayatgary
#سیرهی_تربیتی_اهل_بیت_علیهمالسلام
#موسی_بن_جعفر_علیهماالسلام
#وظایف_منتظران
▫️از حضرت امام كاظم علیهالسلام
روایت شده است که فرمودند:
بسیار در شگفتم از کسانی كه از
خوردنى و آشاميدنىهای مُضر
پرهيز مىكنند، از ترس آنكه بیماری
و درد بر آنان فرود آيد؛
که چگونه از ارتکاب گناهان
پرهيز نمىكنند، از بيم آتش جهنّم،
آنگاه كه در بدنهايشان شعله
میکشد؟!
📚 الأمالی ، ص۲۰۳، ح۴۹
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشوای_عدالت
هدایت شده از علی (ع) سراج هدایت
💠 [حدیث ۳۵]
🔔 همه ما شنیدهایم که اگر کسی بین الطلوعین بیدار باشد و تعقیبات به جا آورد در جذب روزی از تلاش کردن در کسب و کار مؤثرتر است آیا کاری هم هست که بسیار ساده تر از بیداری بین الطلوعین باشد در عین حال در جذب روزی هم مؤثرتر باشد؟
🔹 قالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي يَعْفُورٍ لِلصَّادِقِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ يُقَالُ مَا اسْتُنْزِلَ الرِّزْقُ بِشَيْءٍ مِثْلِ التَّعْقِيبِ فِيمَا بَيْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إِلَى طُلُوعِ الشَّمْسِ فَقَالَ أَجَلْ وَ لَكِنْ أُخْبِرُكَ بِخَيْرٍ مِنْ ذَلِكَ أَخْذِ الشَّارِبِ وَ تَقْلِيمِ الْأَظْفَارِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ.
🔸 عبد اللَّه بن ابي يعفور به امام صادق عليهالسّلام عرض كرد: جانم به فدایت اینگونه مشهور است كه هيچ عملی در فرود آوردن رزق و روزى به سوى بنده همانند ذكر و دعا در تعقيب نماز صبح در فاصله طلوع فجر تا طلوع آفتاب نيست، آیا این صحیح است؟
🔹 آن حضرت فرمود: آرى درست است اما من تو را به عملی بهتر و مؤثرتر از آن در فراخى و جذب رزق و روزى آگاه میكنم و آن کوتاه کردن موی پشت لب و کوتاه کردن ناخنها در روز جمعه است.
📚 (من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۱۲۸)
#رزقوروزی
#أعمالخاص
@Ali_SerajeHedayat
هدایت شده از زیارت
🔶️ ثواب و آثار بی نظیر صلوات از عصر روز پنجشنبه تا جمعه
🌸 از امام صادق(علیهالسلام) روایت شده است: که صلوات بر محمّد و آل محمّد در شب جمعه با هزار کار نیک برابر است و هزار گناه را پاک میکند و مقام انسان را هزار درجه بالا میبرد و مستحب است که پس از نماز عصر پنجشنبه تا آخر روز جمعه بر محمّد و آل محمّد (صلوات الله علیهم اجمعین) بسیار صلوات فرستند.
🌸 و از صادق(علیهالسلام) روایت شده است: که به هنگام عصر روز پنجشنبه فرشتگان از آسمان با قلمهای طلا و صحیفههای نقره فرود میآیند و در عصر پنجشنبه و شب و روز جمعه تا هنگام غروب خورشید جز صلوات بر محمّد و خاندان آن حضرت چیزی ننویسند.
📚من لایحضره الفقیه ج۱ ص۴۲۴
#زیارت
#صلوات
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
✅ مرحوم سید مصلح الدین مهدوی در کتاب ارزشمند بیان المفاخر می نویسد:
🔸حاج زین العابدین #شیروانی از مشایخ واقطاب #صوفیه ملقب به مست علیشاه نیز همچون دیگر #عرفا و #صوفیه که عموما با علماء اسلام مخالفند، وی نیز با سید #حجة_الاسلام مخالفت می نموده است.
🔸وی در کتاب بستان السیاحه نام هر شهر و قریه ای را که ذکر میکند آنرا به بدی یاد مینماید مینویسد: مخالف #صوفیانند ؛ واصل درخوبی وبدی را تصوف وخدمت به #صوفیان ویا مخالفت با آنان میداند.
🔸در زمان مرحوم سید #حجة_الاسلام #صوفیه در اصفهان نسبتا کر وفری داشتند: سید رضا فانی هندی (فوت ۱۲۲۲) وشیخ زاهد ثانی گیلانی (فوت ۱۲۲۲) و آقا محمد کاظم واله شاعر (فوت ۱۲۲۹) و از همه مهمتر حسین علیشاه اصفهانی(فوت ۱۲۳۴) وجمعی دیگر از #صوفیه در این زمان در اصفهان میزیسته و مردم را به #تصوف میخواندند.
🔸حکیمی بزرگوار وفیلسوفی عالیقدر از اساتید سید #حجة_الاسلام ومریدان آن بزرگوار یعنی حاج ملا علی نوری اصفهانی با آنان مخالف بود (شرح مخالفت او با #صوفیه بعدا بطور اجمال گفته میشود) .
🔸مرحوم سید #حجة_الاسلام گر چه علنا با #صوفیه مخالفت نمی کرد. لکن با آنان موافق نبود و هیچ یک از آنان را بخود راه نمی داد، از این رو حاج زین العابدین #شیروانی با سید #حجة_الاسلام موافق نبوده است.
📚 بیان المفاخر ج 1 ص 51 و 52
👉 @smbshafti
📜 نامه مهم و تاریخی علامه محقق #حجة_الإسلام #شفتی - قدس سره - به : يكى از بانوان شاهزاده قاجارى
🔸 درباره : حاجى زين العابدين #شيروانى از رؤسای #صوفیه
✅ ( اين نامه مهم وتاريخی برای نخستین بار است که منتشر می شود )
✍ بسم الله الرحمن الرحيم
اين نوشته اى است از جانب نائب امام زمان صاحب العصر والزمان - عجّل اللَّه تعالى فرجه - به مكمن عصمت و عفّت وحيا، وقاها اللَّه تعالى عن شرّ العقباء والدنيا .
🔸 ( قل اللهمّ مالك المُلك تؤتي المُلك مَنْ تشاء و تنزع المُلك مِمَّنْ تشاء و تُعِزُّ من تشاء و تذلّ من تشاء بيدك الخير إنّك على كلّ شيء قدير ).
🔸 اعتقاد اين خادم شريعت مطهّره تا حال اين بوده و هست : اين امورى كه در حقّ شاه ما اتّفاق افتاده از خوارق عادات چنين می دانم، نبوده مگر به نصرت خداوند عالم - جلّ شأنه - على شاه به آن كه در تحت يد او اساس سلطنت چندين سلطان بوده : كريم خان، و آقا محمّد خان، و فتحعلى شاه، بلكه شارح شاه ونادر، و عسكر و اجزاء كلّ ايران با او معيّت داشتند، امّا شاهِ ما كه #محمد_شاه باشد، اطّلاع شما در اين باب شايد بيش از ما باشد، نه خزانه داشتند و نه اسباب سلطنتى، و نه عسكرى معتدّاً به، با كمال سهولت وآسانى فايق بر همه شدند، جميع خزاين سلاطين متعدّده همه در تحت يد ايشان داخل شد، اين نيست به اعتقادم مگر به نصرت و اعانت خلّاق ارض و سما به مقتضاى آيه شريفه مذكوره: ( تؤتي الملك من تشاء و تنزع الملك ممّن تشاء وتعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء ).
🔸 و معلوم است به برهان قاطع و دليل واضح، نصرت خداوند عالم - جلّت عظمته - در حقّ احدى ميسّر نمی شود مگر آنكه آن كس به صفاتى كه رضاى خداوند عالم - جلّ شأنه - در آن باشد، زيادتى داشته باشد بر ديگران .
🔸 انصاف اين است آنچه مطّلع شده ايم فى الواقع چنين است : شاه زاده هايى كه بوده اند، اغلب آنها را مطّلع بوده ايم مايل به فسق و فجور و هوا وهوس نفسانى، كه في الحقيقة مطيع ومنقاد شيطان و معرض از متابعت امام زمان - عجّل اللَّه تعالى فرجه - و شريعت پيغمبر آخر الزمان - عليه و على آله صلوات اللَّه الملك المنّان - به خلاف #پادشاه ما، به مقتضاى انصاف آنچه استنباط كرده ايم از بدايت أمر إلى حال نبوده اند مگر راغب به متابعت شريعت مطهّره، و مايل به ترويج محسّنات شرعيّه، و معرض از هوا و هوس نفسانيّه، همين باعث شده كه نصرت خداوند عالم شامل ايشان شده نه ديگران، و ايشان را مسلّط كرده بر ديگران.
🔸 اميدوارم كه تقدير خلّاق عالم - عزّ شأنه - مساعدت نموده، پيوسته #شاه ما متّصف به صفات مذكوره بوده، تا نصرت حقّ تعالى با ايشان بوده، و غالب بر جميع طالبين فساد، و فايق بر قاطبه اهل عناد بوده باشند، قال اللَّه تعالى : ( إن ينصركم اللَّه فلا غالب لكم و إن يخذلكم فمن ذا الّذي ينصركم من بعده ).
🔸 حاصل معنى آيه شريفه آن است: اگر نصرت خلّاق عالم در حقّ شما باشد، احدى غالب بر شما نخواهد شد، و نعوذ باللَّه سبحانه اگر خداوند عالم شما را خار و ذليل گرداند، كه می تواند شما را اعانت كند بعد از آنكه خداوند عالم شما را ذليل كرده باشد ؟
🔸 خداوند ارض و سما، عالم و واقف می باشند، قصدى ندارم مگر آنكه #شاه را ترجيح می دهم در صفات حسنه بر جميع شاه زاده ها، به اين جهت طالب اين هستم كه پيوسته نصرت و اعانت خداوند عالم با ايشان بوده تا فايق شوند بر قاطبه اهل فساد و كافه اهل ضلال، به أيمان مغلظه قسم ياد می توانم نمود كه محبّت قلبى به #شاه دارم، امرى كه منافى با عزّت و شوكت و مخالف با دوام دولت ايشان باشد، نمی توانم ديد، محافظت #شاه را به محافظت دين می دانم، بلكه محافظت دين را به محافظت #شاه می دانم، از اينكه شيطان دشمن دين است، هرگز راضى به تقويت دين مبين و به ترويج شريعت سيّد المرسلين نيست، ومی دانم سلطنت #پادشاه ودوام دولت ايشان موجب نصرت دين وباعث ترويج شريعت سيّد المرسلين است، شيطان طالب اخلال دوام دولت شاه خواهد بود.
🔸 اعتقادم اين است كه : امورى كه منافى با دوام دولت و مخالف با تقويت سلطنت ايشان هست، در نظر ايشان جلوه می دهد، اين سخن را شوخى ندانيد، بلكه چنين دانيد از لسان جناب صاحب الزمان - عجّل اللَّه تعالى فرجه - صادر شده، از جمله ميل به #تصوف است كه امروز حاجى زين العابدين #شيروانى رئيس اينها می باشد، ميل #شاه مشخّص است می بايد ميل به #صاحب_الزمان كه مقوّم آسمان و زمين است باشد، و ميل به طريقه آن جناب كه مأخوذ از جناب رسول خدا است - صلّى اللَّه عليه و آله - باشد، قطعى هر عاقل است كه نجات دنيا و آخرت منحصر در متابعت ايشان است .
🔸 حاجى #زين_العابدين كه به فرموده ائمّه طاهرين -عليهم السلام- ضالّ ومضلّ است، و به نصّ ائمّه ما دشمن ائمّه ما می باشد، كه فرموده اند :
🔺 « #الصوفية كلّهم أعدائنا ».
👇👇 👇
🔸كيست كسى كه ميل به او كند و در مقام ترويج او باشد، اگر اين معنى اصل دارد، كه قلباً مايل به او است و در مقام ترويج مؤمى إليه می باشند، قطعاً اين اسباب زوال دولت است، البته اجتناب واحتراز از آن خواهند نمود .
🔸عرض كردم اعتقادم اين است : حفظ دين را در حفظ #شاه می دانم، حقّ تعالى واقف است ميل به #تصوف وميل به ترويج ايشان را از اسباب زوال می دانم، لهذا بر خود لازم داشتم كه اصرار در اين مرحله كرده باشم، اگر فى الحقيقة تشكيك در اين مطلب داشته باشند، اعلام فرمايند نحوى توضيحى در آن مطلب كرده باشم، كه بر همه كس حقّيّت آنچه عرض كردم، ظاهر شده باشد، والسلام عليكم .
🔸 التماس اين است كلّ اين نوشته ها را بعد از اينكه مطالب آنها را درست فهميديد، به جهت اين خادم شريعت مطهّره ارسال داريد .
📚 منبع : اسناد موجود در کتابخانه مرحوم آية الله حاج سید محمد علی #روضاتی
👉 @smbshafti
✅ چرا نمیتوانیم نماز شب بخوانیم؟!
شیخ صدوق رحمهالله به اسناد خود از حضرت #امام_صادق علیهالسلام روایت کرده است که فرمودند:
🍃 «مداومت بر نماز شب، چهره را نیکو، اخلاق را خوب و انسان را خوشبو مىكند و روزى را زياد، بدهى را پرداخت مىنمايد، غم و اندوه را از بين مىبرد و دید چشم را زیاد مىكند.» [۱]
🌿 همچنین روایت کرده است که حضرت فرمودند: «فردی که دروغ میگوید، از رزق و روزیش محروم میشود!» راوی پرسید: چگونه محروم میشود؟ فرمودند: «با دروغگویی، توفیق خواندن نماز شب از او گرفته میشود و اگر نماز شب نخواند، از رزق (حلال) خود محروم خواهد شد!» [۲]
🔴 شیخ مفید رحمهالله روایت کرده است که مردی به #امیرالمؤمنین علیهالسلام عرض کرد: من دوست دارم نماز شب بخوانم، ولی نمیتوانم آخر شب از خواب بیدار شوم! حضرت به او فرمودند: «تو مردی هستی که گناهانت، دست و پایت را بستهاند!» [۳]
📚 منابع:
[۱] ثواب الاعمال (شیخصدوق)، ص۴۲
[۲] همان
[۳] المقنعة (شیخمفید)، ص۱۴۲
اگر موفق به شبزندهداری و بیداری سَحر جمعه شدید، از دعا برای تعجیل در فرج صاحب غریب عالَم و ارتباط قلبی و عرض حاجت با حضرت در این لحظات خلوت غافل نشوید؛ که خیر دنیا و آخرت در آن است.
🍂 «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج.»
#حدیث #سبک_زندگی #مؤمن #تهجد #نماز_شب #گنا #دروغ #رزق
@Hedayatgary
هدایت شده از حمید رضا قمی
🔴 امام باقر علیه السلام فرمودند :
امامی که از ما اهل بیت (ع) قیام می کند
🔺 بوسیله وحشت ( دشمنان از او ) یاری می شود
🔺 با نصرت و یاری ( الهی ) پشتیبانی و تایید خواهد شد ...
🔺 قدرت او شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت
🔺 خداوند متعال بوسیله او دینش را بر همه ادیان غالب خواهد نمود ، گرچه مشرکین رضایت ندارند
🔺 او همه ویرانی ها را بر روی زمین ، آباد خواهد نمود
🔺 و حضرت عیسی بن مریم (ع) فرود خواهد آمد و پشت سر او نماز می خواند..
📚 ( کمال الدین و تمام النعمه ، ج۱ ، ص۳۳۱ ، ح۱۶ ، شیخ صدوق ، قرن چهارم هجری )
@hamsafarehaj
🔴 آشنایی با تصوّف (۵)
⏭ بخش قبلی ⏮ بخش بعدی
🔷 دورههای مختلف تصوّف
۱. مرحله تأسیس:
این مرحله پس از جریان #سقیفه بنیساعده با مقدمۀ #حسن_بصری شروع میشود و تا زمان #ابوهاشم_کوفی ادامه دارد (قرن اول هجری)؛ از دیگر بزرگان این دورۀ صوفیه، #سفیان_ثوری را میتوان نام برد و مرحلۀ رشد و دست به عصا راه رفتن تصوّف است!
۲. جوانه زدن تصوّف:
از چهرههای مشهور این دوره (قرن دوم هجری) #شقیق_بلخی (متوفای ۱۹۴ ق)، #رابعه_عدویه (م۱۸۵ق) و #حارث_محاسبی (م۱۹۵ق) هستند؛ در این دوره کم کم مبانی عارفانه وارد تصوّف شد، مانند #عشق که توسط رابعۀ عَدَویّه گسترش یافت؛ او اولین زن صوفی است که حکایات بسیاری از روابط او با حسن بصری و سفیان ثوری و دیگر صوفیان نقل کردهاند! [۱]
۳. مرحله رشد و رواج تصوّف:
این مرحله تقریباً در قرن سوم جریان یافته است؛ چهرههای معروف این دوره که تصوّف را رشد دادند: #بایزید_بسطامی، #جنید_بغدادی، #سهل_تستری، #منصور_حلاج و #ابوبکر_شبلی بودند؛ در این مرحله مفاهیمی همچون #شطحیات و #تقدیس_شیطان وارد تصوّف شد!
۴. مرحله نظم و کمال:
اوایل قرن چهارم را باید شروع مرحلۀ چهارم تصوّف دانست؛ #کل_آبادی و #سراج_طوسی از مشاهیر این دوره هستند؛ تصوّف در این مرحله صورت مکتوب مییابد و اولین کتابها در این دوره به رشتۀ تحریر در میآیند، مانند: «الرعایة لحقوق الله» که نویسندهاش مجهول است و «اللّمع» سرّاج طوسی (م۳۷۸ق).
۵. مرحله شرح و تعلیم:
این مرحله مربوط به قرنهای پنجم تا نهم است که از بهترین اعصار رشد و شکوفایی تصوّف محسوب میشود؛ در این دوره سیر و سلوک فرقهای شروع شد و فرقههای بسیاری شکل گرفت؛ از چهرههای تأثیرگذار این مرحله، #سیف_فرقانی، #داود_قیصری، #عبدالرحمن_جامی، #لاهیجی، #عطار_نیشابوری، #محمود_شبستری و جلالالدین #مولوی را میتوان نام برد؛ در این دوره، تصوّفِ نظری مدوّن شد و در حیطۀ عمل، گسترش بسیاری یافت.
۶. ایجاد خانقاه:
در قرن چهارم واقعهای به وقوع پیوست که نقطۀ عطفی برای تصوّف بود و آن ایجاد #خانقاه است؛ خانقاه را بیشتر به معنای معبد و پرستشگاه و سفره دانستهاند؛ اولین خانقاه به شهادت خود صوفیه، در قرن چهارم هجری توسط امیری مسیحی در رملۀ شام برای صوفیان ساخته شد! اندک اندک صوفیان هر کجا رفتند خانقاهی ساختند و این گونه مساجد ترک شد و موقوفات برای خانقاهها معیّن نمودند و آدابی بنا نهادند؛ حتی برای ورود به خانقاه، آداب و رسوم خاصّی ساختند و برای هر خانقاه یک متولّی به نام شیخ درست کردند. [۲]
⭕️ البته برخی فرقههای صوفیه، امروزه به دلیل ترس از افکار عمومی، نام خانقاههای خود را به حسینیه تغییر دادهاند؛ اما برنامههای همیشگی خود را (بعضاً به شکلی نوین) انجام میدهند!
مستر هِمفِر (جاسوس انگلستان در کشورهای اسلامی) در کتاب خاطرات خود، برنامۀ دولت انگلستان در مورد اسلام را این گونه بیان میکند:
🔴 «گسترش همه جانبۀ خانقاههای دراویش؛ تکثیر و انتشار رسالهها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها و گوشهگیری سوق میدهد، مانند مثنوی مولوی و احیاء العلوم غزالی و کتابهای #ابن_عربی؛ و نگهداشتن مسلمین در جهل و بیخبری و جلوگیری از تأسیس و گشایش مراکز آموزشی و تربیتی از هر قبیل؛ ایجاد مانع در راه چاپ و انتشار و در صورت لزوم آتش زدن کتابخانههای عمومی؛ و برحذر داشتن مردم از فرستادن فرزندانشان به مدارس دینی با وارد ساختن اتهاماتی علیه مراجع و علمای بزرگ و ...» [۳]
📚 منابع:
[۱] تذکرة الاولیاء (عطارنیشابوری)، ص۴۳
[۲] سفرنامه ابن بطوطه، ص۲۶
[۳] خاطرات مستر همفر، ص۶۵
🍂 «یارب فرج امام ما را برسان.»
#مقاله #شبهات #تصوف
@Hedayatgary
هدایت شده از اَلْطَلْعَةُ الرَّشِيدَة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ جفای ما در حق امام زمان ارواحنا فداه
✅ استاد حامد کاشانی
https://t.me/talaatalrashidah
https://eitaa.com/altalaatorrashidah
https://chat.whatsapp.com/Cal7Zn2dD5EBIcVPxdZhq3
🌹چون حضرت زینب «علیهاالسلام»
به دنیا آمدند،
مادرشان حضرتفاطمه«سلاماللهعليها» وی را خدمت پدر آوردند و به إیشان فرمودند:
این مولود را نامگذاری کنید.
أمیرالمؤمنین «علیهالسلام» فرمودند:
من بر رسولخدا «صلیاللهعلیهوآله» سبقت نمیگیرم.
و در آن زمان، پیغمبر اکرم «صلیاللهعلیهوآله» در سفر بودند
و پس از سه روز که بازگشتند،
با اطلاع از ماجرا فرمودند:
🌸 من هم در این امر بر خدا سبقت نمیگیرم.
جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را به پیامبر «صلیاللهعلیهوآله» رسانید و عرض کرد:
خدا نام این مولود را زینب اختیار کرده است.
سپس رسول خدا «صلیاللهعلیهوآله» #حضرت_زینب سلاماللهعلیها را طلب کرده و بوسیدند؛
سپس فرمودند:
📜 وصیت میکنم به حاضرین و غائبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید که همانا وی به خدیجه کبری سلاماللهعلیها همانند است.
🌺 سکینه و وقار ایشان را به حضرت خدیجه «علیهاالسلام»،
🌺 عصمت و حیائش را به حضرت زهرا «سلاماللهعلیها»،
🌺 فصاحت و بلاغتش را به امیرالمؤمنین «علیهالسلام»،
🌺 حلم و بردباریش را به امام مجتبی «علیهالسلام»
🌺 و شجاعت و قوّت قلبش را به امام حسین «علیهالسلام» تشبیه نمودهاند.
📜ریاحین الشریعة (محلاتی)، ج۳، ص۳۸
┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄
#إلتماس_دعا_برای_فرج
🤲 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺توسل عالم اهل تسنن، به ساحت نورانی حضرت زینب (س)
🔹 یکی از ویژگیهای حضرت زینب (سلاماللهعلیها)، گرهگشایی از آحاد مردم حتی از غیر شیعیان است و این خصلت بر سایر مذاهب مخفی نمانده است.
🔹به عنوان نمونه، شبلنجی از مشاهیر اهلتسنن، از قول شیخ عبد الرحمن الاجهوری چنین مینویسد: «در کتاب شیخ عبدالرحمن اجهوری که نامش مشارقالانوار است خواندم که [نوشته بود]: در سال هزار و صد و هفتاد برایم گرفتاری شدیدی از گرفتاری های زمانه حاصل شده بود، به مقام سیده زینب که مذکور است توجه کردم و این قصیده را سرودم، به برکت آن قصیده سختی از من برداشته شد و آن قصیده این است:
▫️آل طه لکم علینا الولاء
▫️لا سواکم بما لکم آلاء
▫️مدحکم فی الکتاب جاء مبینا و...
یعنی ای آل طه، برای شما بر ما، ولایت است... تا پایان شعر».بدين صورت از بيماري خود به برکت حضرت زينب سلام الله عليها شفا پيدا کرد.
📚 الشبلنجي، مؤمن بن حسن، نور الابصار، ص382-383، تحقيق: دکتور عبد العزيز سالمان، المکتبة التوفيقية - مصر.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔴 آشنایی با تصوّف (۱۰)
⏭ بخش قبلی ⏮ بخش بعدی
(با توجه به آغاز ایام فاطمیه علیهاالسلام، سلسله مطالب نقد تصوّف را به پایان میرسانیم تا إنشاءالله در فرصتی دیگر که بررسی صوفیۀ قرون اخیر بپردازیم.)
🔷 سخنان بسیار مهم علّامه مجلسی رحمةاللهعلیه با شیعیانی که دنباله رو ملاعین صوفیه شدهاند:
⚠️ «پس اگر اعتقاد به روز جزا داری، امروز حجّت خود را درست کن که چون فردا حق تعالی از تو حجّت طلبد، جواب شافی و عذر پسندیده داشته باشی! و نمیدانم بعد از ورود احادیث صحیحه از اهلبیت رسالت علیهمالسلام و شهادت این بزرگواران از علمای شیعه رضواناللهعلیهم بر بطلان این طائفه و طریقۀ ایشان، در متابعتشان نزد حق تعالی چه عذر خواهی داشت؟!
🔹 آیا خواهی گفت متابعت #حسن_بصری کردم که چند حدیث در لعن او وارد شده است؟!
🔹 یا متابعت #سفیان_ثوری کردم که با امام جعفر صادق علیهالسلام دشمنی میکرده و پیوسته معارض آن حضرت میشده است و بعضی احوال او را در اول کتاب بیان کردیم؛
🔹 یا متابعت #غزالی را عذر خود خواهی گفت که به یقین ناصبی بوده! و میگوید در کتابهای خود: "به همان معنا که مرتضی علی امام است، من هم امامم!" و میگوید: "هر کس یزید را لعنت میکند گناهکار است!" و کتابها در لعن و ردّ شیعه نوشته، مانند کتاب "المنقذ من الضّلال" و غیر آن؛
🔹 یا متابعت برادر ملعونش احمد غزّالی را حجّت خواهی کرد که میگوید: "شیطان از اکابر اولیاء الله است!"
🔹 یا ملّای رومی (#مولوی جلال الدین محمد بلخی) را شفیع خواهی کرد، که میگوید: "#ابن_ملجم را حضرت #امیرالمؤمنین علیهالسلام شفاعت میکند و به بهشت خواهد رفت! و حضرت امیر به او گفت که: تو گناهی نداری! چنین مقدّر شده بود و تو در آن عمل مجبور بودی!" و در هیچ صفحه از صفحات مثنوی نیست که اشعار به #جبر یا #وحدت_وجود یا سقوط عبادات یا غیر آنها از اعتقادات فاسد نکرده باشد! و چنانکه مشهور است و پیروانش قبول دارند، ساز و دف و نی (#موسیقی) شنیدن را عبادت میدانسته است!
🔹 یا پناه به محی الدّین #ابن_عربی خواهی برد که هرزههایش را در اول و آخر این کتاب شنیدی و میگوید: "جمعی از اولیاء الله هستند که رافضیان (شیعیان) را به صورت خوک میبینند!" و میگوید: "به معراج که رفتم مرتبۀ علی (علیهالسلام) را از مرتبۀ #ابوبکر و #عمر و #عثمان پستتر دیدم! و ابوبکر را در عرش دیدم! چون برگشتم به علی گفتم چون بود که در دنیا دعوی میکردی که من از آنها بهترم؟! الحال دیدم مرتبه تو را که از همه پستتری!!" (العیاذ بالله)
و او و غیر او از این تزریقات، بسیار دارند که متوجه آنها شدن، موجب طول سخن میشود.»
📚 عین الحیاة (علامهمجلسی)، ص۴۰۴
🍂 «یارب فرج صاحب ما را برسان.»
#مقاله #شبهات #تصوف
@Hedayatgary
#یاد_امام_عصر_علیهالسلام
#وظایف_منتظران
#چشم_به_راه_ظهور
▫️خدایا قلب ما را فقط و دائما مشغول
به مولایمان امام زمان قرار بده👇
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند :
القَلبُ ثَلاثَهُ أنواعٍ ؛ قَلبٌ مَشغولٌ
بِالدُّنیا، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالعُقبی،
و قَلبٌ مَشغولٌ بِالمَولی.
أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالدُّنیا فَلَهُ الشِّدَّهُ
و البَلاءُ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالعُقبی
فلَهُ الدَّرَجاتُ العُلی، و أمّا القَلبُ المَشغولُ
بِالمَولی فلَهُ الدُّنیا و العُقبی و المَولی
قلب سه گونه است ؛
قلب گرفتار دنیا ، قلب گرفتار عُقبی و
قلب گرفتار مولا.
قلبی که گرفتار دنیا باشد ، سختی و
رنج نصیب اوست
قلبی که گرفتار عقبیٰ باشد ، درجات
بلند نصیبش شود
و قلبی که گرفتار مولا باشد ، هم دنیا
دارد ، هم عقبیٰ را و هم مولا را
📚محاسبة النفس ،ص ۳۵
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشوای_عدالت