eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
(۷) (۱۳۷۸) 🔻 عبدالرحمان جامی/ شاعر اهل سنت و ترجمه شعر فرزدق در مدح حضرت زین العابدین امام سجاد علیه‌السلام قصیدهٔ میمیهٔ فرزدق یکی از اشعار شناخته شده و درخشان در تاریخ ادبیات عرب است که در کتب تاریخی و ادبی فرق مختلف ذکر شده است.(ماجرای سروده شدن و محتوای آن را با سرچ عبارت مطالعه بفرمایید .) ✅🔚 در این قصیده مفصلاً به فضایل حضرت سجاد و اهل بیت علیهم‌السلام و برتری ایشان نسبت به دیگر مردمان پرداخته شده است. آن هم در تقابل با ولیعهد اموی که می‌توانست به قیمت جان شاعر تمام شود؛ که البته فرزدق البته نجات یافته و مشمول لطف امام سجاد علیه‌السلام قرار گرفت. خلاصه ماوقع آنکه : حضرت سجاد علیه السلام در ميان مردم بسيار هيبت و عظمت و جلالت داشتند معروف است كه در وقت حج هشام بن عبدالملك براي طواف آمد و از بس جمعيت بود استلام حجر برايش ممكن نشد گفت صندلي گذاشتند و در كناري نشست تا خلوت شود در اين موقع حضرت سجاد علیه‌السلام براي طواف تشريف آوردند و شروع به طواف كردند مردم از هيبت و عظمت ايشان احترام كردند و كوچه دادند و آن حضرت جلو رفته و دست بر حجر الاسود كشيدند در اين وقت شخصي از اهل شام كه همراه هشام بود گفت اين كه بود كه مردم اين طور به او حرمت گذاشتند هشام كه ميشناخت اما ميل نداشت معرفي كند گفت نميشناسم. فرزدق كه از شعرای دربار عبدالملك بود آنجا ايستاده بود و خطاب به آن شامی  بدیهه اشعاری گفت. جامی شاعر ایرانی قرن نهم هجری سنی مذهب و از خلفای صوفی فرقه نقشبندیه در قسمتی از دیوان خود (بخش دهم ستایش ائمه شیعه) اشعاری آورده است که ترجمه این قصیده مشهور فرزدق در مدح حضرت سیدالساجدین علیه السلام می‌باشد بوفراس آن سخنور نادر بود در جمع شامیان حاضر گفت من می‌شناسمش نیکو زو چه پرسی به سوی من کن رو آن کس است این که مکه و بطحا زمزم و بوقبیس و خیف و منا حرم و حل و بیت و رکن و حطیم ناودان و مقام ابراهیم مروه، مسعی، صفا، حجر، عرفات طیبه و کوفه، کربلا و فرات هر یک آمد به قدر او عارف بر علو مقام او واقف قرة العین سیدالشهداست غنچه شاخ دوحه زهراست میوه باغ احمد مختار لاله راغ حیدر کرار چون کند جای در میان قریش رود از فخر بر زبان قریش ذروه عزت است منزل او حامل دولت است محمل او از چنین عز و دولت ظاهر هم عرب هم عجم بود قاصر جد او را به مسند تمکین خاتم الانبیاست نقش نگین طلعتش آفتاب روز افروز روشنایی فزای و ظلمت سوز جد او مصدر هدایت حق از چنان مصدری شده مشتق نیست بی سبقت تبسم او خلق را طاقت تکلم او شد بلند آفتاب بر افلاک بوم اگر زان نیافت بهره چه باک حب ایشان دلیل صدق و وفاق بغض ایشان نشان کفر و نفاق قربشان پایه علو و جلال بعدشان مایه عتو و ضلال گر بپرسد ز آسمان بالفرض سائلی من خیار اهل الارض بر زبان کواکب و انجم هیچ لفظی نیاید الاهم ذکرشان سابق است در افواه بر همه خلق بعد ذکرالله 📔دیوان جامی(ر.ک: تصویر الحاقی) @borrhan
کیستم من؟ پیشوای چارم اهل ‌یقینـم    سیّـدسجّاد، بـاب الله، زین‌ العابدینم قطب عرفان، روح ایمان، جان قرآن، رکن دینم                         هل اتی و کوثر و فرقان و نور و یا و سینم چون نبی مشکل‌گشایم، چون علی حبل ‌المتینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم نیتم، تکبیر و حمدم، کعبه‌ام، حجرم، مقامم                          زمزمم، سعیم، صفایم، مروه‌ام، رکنم، مقامم هم قنوتم، هم سجودم، هم تشهد، هم سلامم                        هم جهادم، هم زکاتم، هم صلاتم، هم صیامم هم حیاتم، هم نجاتم، هم امانم، هم امینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم رُکن می‌بالد که دست من نمـاید استلامش  کعبه می‌نازد که من از سوی حق باشم امامش هر‌که ما را دوست دارد، از خدا بـادا سلامش                           هرکه با ما بـود دشمن، تـا ابد لعن مدامش من قسیم جنت و دوزخ بـه روز واپسینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم آسمانی‌هـا همه محـو مناجـات شب من                             نور خیزد از کلام و، وحی جوشد از لب من آسمان پیچد به خود در شعله‌ی تاب و تب من                           ذات حق لبیک‌گـو با ذکر یارب ‌یاربِ من گشته محـراب دعـا آغوش رب العالمینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم من به شهر شام، روز شامیان را شام کردم                          در غل و زنجیـر دشمن یاری اسلام کردم فتــح ثــارالله را در سلسله اعـلام کـردم                                آل سفیان را بسی رسوای خاص و عام کردم بـا بیــان دلنشیـن و بـا کـلام آتشینـم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم ** جسم بابم گشت پـامال سواران، صبر کردم                           پیکـرم از بام‌هـا شد سنگ ‌باران، صبر کردم سینه‌‌ام آتش گرفت از داغ یاران، صبر کردم                             خورد سیلی بر عذار گل‌عـذاران، صبر کردم با وجود آن که بودی دست حق در آستینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم من که خود اصل دعا، روح دعا، قلب دعایم                               شامیـانِ بی ‌حیـا دادنـد دشنـام از جفایم حلقه‌های سلسله‌ خون گریه کردند از برایم                          سخت‌تر بود از زمیـنِ کربـلا شـام بلایم ریختند از بام، خاکستر بـه فـرق نازنینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم ظلم و بیداد و ستم از دشمنان پیوسته دیدم                         ده عزیـز خویش را در ریسمـانی بسته دیدم چشمِ گریان، صورت خونین، سر بشکسته دیدم                    شامیـان را بهـر استقبـال، دسته‌دسته دیدم حمله با تیغ زبـان کردند بـر قلب حزینم من علی بن ‌حسین بن‌ امیرالمؤمنینم من که خورشید جمالم، شـد غبار غم نقابم                          بـا سـر پـاک پـدر بُردنـد در بــزم شـرابم پیش چشمم چوب می‌زد خصم بر لب‌های بابَم                    خارجـی کردنـد در اوج مسلمانـی خطابَم گرچه دانستند نـور چشم ختم ‌المرسلینم من علی بن‌ حسین بن‌ امیرالمؤمنینم 🔆 کانال 🆔 @Manaber_Aljannah
☑ روايتی از امام سجاد علیه السلام : ▪️طَاوُسٌ الْفَقِیهُ : رَأَیْتُ فِی الْحِجْرِ زَیْنَ الْعَابِدِینَ علیه السلام یُصَلِّی وَ یَدْعُو- عُبَیْدُکَ بِبَابِکَ أَسِیرُکَ بِفِنَائِکَ مِسْکِینُکَ بِفِنَائِکَ سَائِلُکَ بِفِنَائِکَ .... ▪️ قَالَ : فَدَنَوْتُ مِنْهُ ... فَقُلْتُ : أَنَا طَاوُسٌ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا هَذَا الْجَزَعُ وَ الْفَزَعُ وَ نَحْنُ یَلْزَمُنَا أَنْ نَفْعَلَ مِثْلَ هَذَا وَ نَحْنُ عَاصُونَ جَانُونَ أَبُوکَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ وَ أُمُّکَ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ وَ جَدُّکَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله . ▪️قَالَ : فَالْتَفَتَ إِلَیَّ وَ قَالَ : هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ یَا طَاوُسُ دَعْ عَنِّی حَدِیثَ أَبِی وَ أُمِّی وَ جَدِّی ! ▪️ خَلَقَ اللَّهُ الْجَنَّةَ لِمَنْ أَطَاعَهُ وَ أَحْسَنَ وَ لَوْ کَانَ عَبْداً حَبَشِیّاً وَ خَلَقَ النَّارَ لِمَنْ عَصَاهُ وَ لَوْ کَانَ وَلَداً قُرَشِیّاً ▪️ أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَهُ تَعَالَی : ( فَإِذا نُفِخَ فِی الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَیْنَهُمْ یَوْمَئِذٍ وَ لا یَتَساءَلُونَ ) [۱] . ▪️وَ اللَّهِ لَا یَنْفَعُکَ غَداً إِلَّا تَقْدِمَةٌ تُقَدِّمُهَا مِنْ عَمَلٍ صَالِحٍ [۲] . ---------- [۱]: ۱. سورة المؤمنون الآیة: ۱۰۱. [۲]: ۲. مناقب ابن شهرآشوب ج ۳ ص ۲۹۱. ☑ ترجمه : - طاووس فقیه می‌گوید: زین العابدین علیه السلام را در حجر اسماعیل دیدم که نماز می‌خواند و چنین دعا می‌کرد: بنده حقیرت در خانه توست و اسیر تو در آستان توست، مسکین تو در آستان توست، ... ▪️عرض کردم : من طاوسم یا ابن رسول الله! این ناله و فغان چیست؟ ما باید این طور زاری و اندوه داشته باشیم که گنهکار و جنایت کاریم. شما پدرت حسین بن علی و مادرت فاطمه زهرا و جدت پیغمبر اکرم صلوات الله علیهم اجمعین است. ▪️حضرت روز به من نموده و فرمود: هیهات هیهات! طاوس، اسم پدر و مادر و جدم را نبر! خدا بهشت را برای بنده مطیع و نیکوکار آفریده، گر چه غلامی سیاه باشد و جهنم را برای هر که معصیت کند آفریده، گرچه از اولاد قریش باشد. نشنیده ای خداوند می‌فرماید: ( فَإِذا نُفِخَ فِی الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَیْنَهُمْ یَوْمَئِذٍ وَ لا یَتَساءَلُونَ ). مؤمنون / ۱۰۱ - »، پس آن گاه که در صور دمیده شود، [دیگر] آن روز میانشان نسبت خویشاوندی وجود ندارد، و از [حال] یکدیگر نمی پرسند. ▪️ به خدا سوگند فردا هیچ چیز برایت سودی نمی بخشد مگر عمل صالحی که قبلا فرستاده باشی. 👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
📩 حق طلبی امام سجاد علیه‌السلام در قالب دعا 🔺️ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
‎⁨وقف_نامه_دوم_برای_مسجد_سید_اصفهان_با_خط_بسیار_زیبا⁩.pdf
هدایت شده از زیارت
مقام اهل بیت علیهم‌السلام و حضرت ابالفضل و حضرت زینب سلام الله‌علیهما 🔶 اول: آنچه که از آیات و روایات برداشت می‌شود، بعد از خداوند هیچ مقامی بالاتر از مقام پیامبر اسلام و اهل بیتش نیست. به برخی از این آیات و روایات اشاره می‌ شود: 1️⃣ طبق آیات قرآن برخی انبیاء بر برخی دیگر برتری داده شده‌اند «وَ لَقَدْ فَضَّلْنا بَعْضَ النَّبِیِّینَ عَلى بَعْض؛ در حقیقت، بعضى از انبیا را بر بعضى دیگر، برترى بخشیدیم». ◾️ اما آن پیامبری که بر پیامبران دیگر برتری داده شده است، پیامبر اسلام است که نه تنها خودش بلکه اهل بیتش را خدا پاک و مطهر خلق کرده است.«اِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد». ◾️ و آن پیامبری را که خدا بر پیامبران دیگر برتری داده، پیامبر اسلام است چون اطاعت از او و اطاعت از جانشین او را بر همه واجب کرده و ولی آن‌ها قرار داده است «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ؛ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا را اطاعت کنید و پیامبر و اولیای امر خود را [نیز] اطاعت کنید». ◾️ «إِنّما وَلیُّکُمُ اللّه وَرَسُولهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا یُقِیمُونَ الصَّلوةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکاة وَهُمْ راکِعُون؛ همانا ولی امر شما تنها خدا، رسول و آن مؤمنانی هستند که نماز به پا داشته و در حال رکوع زکات می‌دهند». ◾️ با توجه به این آیات پیامبر و جانشینان او بر تمام انسان‌ها ولایت دارند و اطاعت از آن‌ها بر همه واجب است حتی انبیای دیگر. 2️⃣ مقام امامت از مقام نبوت بالاتر است زیرا حضرت ابراهیم علیه‌السلام با اینکه پیامبر بود وقتی به مقام امامت رسید که تمام امتحانات مثل گذشتن از آتش و تبعید زن و فرزند و قربانی کردن فرزند را گذرانده بود «وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا؛ و هنگامی که خدا ابراهیم را به اموری امتحان فرمود و او همه را به جای آورد، خدا به او گفت: من تو را به پیشوایی خلق برگزینم». ◾️ وقتی که حضرت ابراهیم علیه‌السلام درخواست کرد که فرزندان او هم امام باشند خدا قبول نکرد «قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖقَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ؛ ابراهیم عرض کرد: به فرزندان من چه؟ فرمود: عهد من به مردم ستمکار نخواهد رسید». ◾️ بنابراین مقام امامت خیلی بالاتر از مقام نبوت است که حضرت ابراهیم بعد از آن همه امتحان به آن رسید ولی به فرزندان او نرسید اما درباره پیامبر اسلام مقام امامت هم به خود او رسید هم به فرزندانش رسید. 3️⃣ در روایات آمده است که این عالم به خاطر وجود پیامبر و اهل بیتش خلق شده است مثل روایت «یا عَلِی لَوْ لَا نَحْنُ مَا خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ وَ لَا حَوَّاءَ وَ لَا الْجَنَّةَ وَ لَا النَّارَ وَ لَا السَّمَاءَ وَ لَا الْأَرْض؛ ای علی اگر ما نبودیم خداوند آدم و حواء و بهشت و جهنم و آسمان و زمین را نمی‌آفرید». 4️⃣ روایت دیگر در برتری اهل بیت و امامان علیهم‌السلام بر انبیاء دیگر روایت صعصعه بن صوحان است که از حضرت علی علیه‌السلام می‌پرسد شما برترید یا حضرت آدم یا حضرت نوح یا حضرت ابراهیم یا حضرت موسی یا حضرت عیسی علیهم‌السلام؟ حضرت جواب می‌دهد من برتر هستم و دلیل برتری خود را هم بیان می‌کند. ◾️ بنابراین در برتری امامان علیهم‌السلام بر دیگر انبیاء حرفی نیست اما آیا فرزندان اهل بیت غیر از امامان مثل حضرت ابالفضل و حضرت زینب سلام‌الله‌علیهما بر انبیاء برتری دارند؟! 🔷 در فضیلت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها همین بس که امام سجاد درباره‌ی او فرمودند: «انت عالمة غیر معلمة وفهمة غیر مفهمة؛ تو دانشمند معلم ندیده و فهمیده‌ای فهم نیاموخته هستی». ◾️ یا امام حسین علیه‌السلام که خودش امام و معصوم است هنگام خداحافظی از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها می‌خواهد در نماز شب او را یاد کنند: «یا اختاه لا تنسینی فی نافلة اللیل؛ خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش مکن». و همچنین روایاتی که اهل بیت درباره مقام و جایگاه حضرت عباس علیه السلام نسبت به سایر شهدا و امامزادگان بیان کرده اند ازجمله اینکه حضرت عباس علیه السلام زیارت نامه خاص دارد 📎 📎 📎 📎 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
هدایت شده از زیارت
📿خاصیت تسبیح تربت امام حسین (علیه‌السلام) 💠امام صادق علیه السلام: اَلسُّجُودُ عَلی طِینِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام یُنَـوِّرُ إِلَی الْأرْضِ السّـابِعـَةِ وَ مَنْ کانَ مَعَهُ سُبْحَةٌ مِنْ طِینِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام کُتِبَ مُسَبِّحا وَ إِنْ لَمْ یُسَبِّحْ بِها. ❇️ سـجده بر تربت قبر حسـین علیه السلام تا زمین هفتم را نورباران می کند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد حسین علیه السلام را با خود داشته باشد، تسبـیح گوی حـق محسوب می شود، اگرچه با آن تسبیح هم نگوید. 📚من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۶۸ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
هدایت شده از زیارت
💠 🎤(ره) 🔹مسئله توسل به پیامبر اکرم(صلوات الله علیه و آله و سلم) و اهل‌بیت(علیه السلام)، امری نیست که کسی بتواند در آن تشکیک کند. مگر نه اینکه خداوند متعال در قرآن مجید فرموده است: «وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»؛ یعنی برای رسیدن به خداوند و تقرب به درگاه او وسیله بجویید. چه وسیله و واسطه‌ای مهم‌تر و اساسی‌تر از پیامبر اکرم(صلوات الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیهم السلام)می‌باشد. 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
هدایت شده از مادر باران
شخصیت و مزار حضرت رقیه.pdf
13.7M
📚کتاب شخصیت و مزار شریف حضرت رقیه سلام الله علیها از نظر فقها و مراجع بزرگ 🔸پیشنهاد دانلود مطالب ناب و عالی پیرامون شخصیت و مزار حضرت رقیه علیهاالسلام اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از مادر باران
📚کتاب شخصیت و مزارشریف حضرت رقیه سلام الله علیها از نظر فقها و مراجع بزرگ 🔸پیشنهاد دانلود مطالب ناب و عالی پیرامون شخصیت و مزار حضرت رقیه علیهاالسلام اللهم عجل لولیک الفرج http://Eitaa.com/madarebaran
هدایت شده از زیارت
💠 🔹 امام باقر (علیه السلام): خداوند به خودش سوگند خورده هیچ مصیبت زده، رنجیده خاطر، گنهکار و تشنه اى نیست که به درگاه خدا روى بیاورد و در کنار قبر امام حسین (علیه السلام) دعا کند و حضرت را شفیع خود بسازد، مگر اینکه خدا اندوهش را برطرف، حاجاتش را برآورده می کند، گناهانش را بخشیده، عمرش را طولانى و روزى اش را توسعه میدهد. 📚 بحارالأنوا،ج ۹۸،ص ۴۶ 📚 مستدرک‌الوسایل ج۱۰،ص۲۳۹ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
✅ سفارش به مکرّر رفتن زیارت کربلا علی بن رئاب کوفی از حضرت علیه‌السلام نقل کرده است که فرمودند: 🌿 «بر مؤمن فقیر، حق و لازم است که سالی یک مرتبه به زیارت قبر مطهّر امام حسین علیه‌السلام برود؛ و بر غنی و ثروتمند، حق است که سالی دوبار به زیارت حضرت برود.» 💠 «عن ابن رئاب عن أبي عبدالله عليه‌السلام قال: حق على الفقير أن يأتي قبر الحسين في السنة مرة وحق على الغني أن يأتيه في السنة مرتين.» 📚 کامل الزیارات (ابن‌قولویه)، ص۳۰۹، ح۵ تهذیب الأحکام (شیخ‌طوسی)، ج۶، ص۴۲، ح۳ البته مؤمن ثروتمندی که در هر سال چندین مرتبه، آن هم با سفر گران‌قیمت هوایی به عتبات می‌رود، شایسته‌تر و بافضیلت‌تر آن است که در این شرایط سخت اقتصادی، را کنار گذاشته، از سیرۀ علیه‌السلام درس بیاموزد و به سالی یکی دوبار زیارت بسنده نماید و در عوض، مؤمنان فقیر و آرزومندی که توانایی مالی رفتن ندارند و بسیار هم هستند را با اولویت ارحام و دوستان، به این سفر زیارتی بفرستد (تا مبادا به گرفتن وام ربوی حرام بیفتند!) و ثواب و فضیلت مضاعف نصیبش شود. 🚩 «صلّی الله علیک یا أباعبدالله.» @Hedayatgary
🔻 - علیه الهاوية - : به خدا سوگند تا را دفن نكنم و از زبان ها نیندازم، آرام نخواهم گرفت !! ▪️قال المطرف بن المغیرة بن شعبة : دخلت مع أبی على معاویة و كان أبی یأتیه، فیتحدث معه ،ثم ینصرف إلی فیذكر معاویة و عقله و یعجب بما یرى منه، إذ جاء ذات لیلة فأمسك عن العشاء و رأیته مغتما فانتظرته ساعة و ظننت أنه لأمر حدث‏ فینا فقلت : ما لی أراك مغتما منذ اللیلة ؟ ▪️فقال : یا بنی جئت من عند أكفر الناس و أخبثهم ( یعنی معاویة ) . قلت : و ما ذاك ؟ ▪️قال: قلت له : و قد خلوت به إنك قد بلغت سنا یا أمیر المؤمنین، فلو أظهرت عدلا و بسطت خیرا ، فإنك‏ قد كبرت و لو نظرت إلى إخوتك من بنی هاشم فوصلت أرحامهم ، فو الله ما عندهم الیوم شی‏ء تخافه، و إن ذلك مما یبقى لك ذكره و ثوابه. ▪️فقال : هیهات هیهات أی ذكر أرجو بقاءه ملك أخو تیم ، فعدل و فعل ما فعل فما عدا أن هلك حتى هلك ذكره إلا أن یقول قائل : أبو بكر، ثم ملك أخو عدی، فاجتهد و شمر عشر سنین فما عدا أن هلك حتى هلك ذكره إلا أن یقول قائل عمر و إن ابن أبی كبشة لیصاح به كل یوم خمس مرات أشهد أن‏ محمدا رسول‏ الله‏ ، فأی عملی یبقى و أی ذكر یدوم بعد هذا ؟! لا أبا لك لا و الله إلا دفنا دفنا ( يعني اسم محمد ص از ماذنه ها ) . ▪️در ملاقاتى كه مغیره بن شعبه با داشت، به وى گفت: ▪️ دیگر اقتدار خود را از دست داده و از ناحیه آنان خطرى حكومت تو را تهدید نمى كند، چه بهتر كه نسبت به آنان سختگیرى نكنى و آنان را مورد بذل و محبت قرار دهى. ▪️معاویه پاسخ داد: ، و آمدند و رفتند و از آنان جز نامى نمانده است! ولى هر روز پنج مرتبه فریاد : « » به گوش مى رسد ! با این وضع دیگر چه چیزى براى ما باقى مانده است ؛ 👈 به خدا سوگند تا را دفن نكنم و از زبانها نیندازم، آرام نخواهم گرفت. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  📗الغدیر ، نویسنده : الشیخ الأمینی ، جلد : 10 ، وفات : 1392 ، چاپ : الرابعة ، سال چاپ : 1397 - 1977 م ، ناشر : دار الكتاب العربی - بیروت – لبنان ، توضیحات : عنی بنشره الحاج حسن ایرانی صاحب دار الكتاب العربی - بیروت - لبنان ص284 . 📗شرح نهج البلاغة ، نویسنده : ابن أبی الحدید ، جلد : 5 ، وفات : 656 ، تحقیق : محمد أبو الفضل إبراهیم ، چاپ : الأولى ، سال چاپ : 1378 - 1959 م ، ناشر : دار إحیاء الكتب العربیة - عیسى البابی الحلبی وشركاه ، مؤسسة مطبوعاتی إسماعیلیان ص130. 📗مروج الذهب ومعادن الجوهر ، نویسنده : المسعودی ، جلد : 3 ، وفات : 346 ، چاپ : الثانیة ، سال چاپ : 1404 - 1363 ش - 1984 م ، ناشر : منشورات دار الهجرة ایران – قم ، شرح حوادث سال 212 ، // الطبعة الأولى بیروت - 1385 ه‍ 1965 م // الطبعة الثانیة فی ایران - قم // دار الهجرة // 1404 ه‍ 1363 ش 1984 م / ص455. 👉 @smbshafti
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
👉 @smbshafti
✅ گلایه های امام جماعت مسجد سید حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ، امام جماعت که دل پری از اوضاع آشفته این مسجد دارد به خبرنگار ما می گوید: 🔸️سال هاست که تولیت مسجد به شخص دیگری واگذار شده است و متاسفانه از آن سال به بعد، سازمانها واداره های مختلف از این مسجد استفاده وبهره های لازم را برده اند ولی نه فقط سود و منفعتی برای این مسجد نداشته اند، بلکه بار مضاعفی هم به آن تحمیل کرده اند و برخی از حجره های آن انبار آنان شده و معلوم نیست که با هماهنگی چه کسی این کار انجام شده است؟ 🔸️وی می افزاید: حداقل حدود ۳۰ مغازه به عنوان رقبه دارد تا اجاره های آن صرف امور مسجد شود ، اما معلوم نیست که اجاره ها و سرقفلی های آن و هزینه هایی که بابت برگزاری مراسم هم دریافت می شود، کجا صرف میشود و اکنون فقط شبستان مسجد در اختیار امام جماعت است که آن با کمک های مردمی اداره می شود. 🔸️نشانه هایی از شواهد گویای آن است که در وضعیت خوبی قرار ندارد و با روند فعلی آینده نامعلومی دارد؛ بنابراین باید خیلی زود برای حل مسائل و معضلات آن چاره اندیشی کرد. 🔸️مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این باره میگوید نشانه های ظاهری از زمین در این مسجد تاریخی دیده می شود، ولی اکنون نمی توان به طور قطع اعلام کرد که این نشانه ها ناشی از زمین است ، اما نگران سازه هستیم که در این رابطه تا اواخر مردادماه گروهی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان از این مسجد بازدید خواهند کرد وبررسی بهتری از سازه این مسجد خواهند داشت. 🔸️علی رضا ایزدی می افزاید: بازدید و بررسی بهتر سازه حداقل به ۳ سال زمان نیاز دارد ، چون نمی توان همه موارد آن را به طور همزمان شروع کرد و بررسی تزیینات این مسجد در اولویت بعدی است. 👈 پول نداریم؟!!!! 🔸️اما معاون بهره برداری اقتصادی اداره کل و امور خیریه استان اصفهان در این باره به خبرنگار ما می گوید : 👈بر اساس قانون تعمیر و مرمت اماکن میراثی وقفی که مالک و یا متولی دارد، بر عهده شخص مالک و یا متولی است و سازمان میراث فرهنگی هیچ وظیفه ای برای هزینه در این اماکن ندارد !!!! و فقط موظف به نظارت بر روند انجام کارهای مالک و یا متولی است و اصفهان هم مشمول این قانون می شود، اما موقوفه تاکنون به دنبال دریافت حقوق قانونی خود از درآمدهای اندک این موقوفه بوده است. 🔸️امیر حسین اسماعیلی پور با بیان این که و امور خیریه استان اصفهان مسئول رسیدگی به امور بوده و حتی نظافت آن هم بر عهده این اداره کل است، می افزاید : برای تعمیر و مرمت بقاع متبرکه میراثی استان مکاتبات زیادی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان انجام داده ایم تا اعتباری برای تعمیر آنها تخصيص دهند ، ولی متاسفانه هیچ پاسخی نمی دهند. ✍ روزنامه اطلاعات ، چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، سال ۹۸ ، شماره : ۲۸۴۵۶ ، محمد رضا کلاهدوزان (خبرنگار اطلاعات در اصفهان). 👉 @smbshafti
دلایل عقلی و نقلی زنده بودن امام زمان(عج) را بیان کنید؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa1397
☑ پاسخ به شبهه ای درباره اینکه قاتلین امام حسین - علیه السلام - شیعیان آن حضرت بودند !! 👈 ۱. قاتلین آن حضرت شیعه ابی سفیان بودند ، نه شیعه علی علیه السلام . و دلیل آن، فرمایش خود امام حُسَينِ - عَلَيْهِ السَّلَامُ - است که در روز عاشورا خطاب به یزیدیان - لعنة الله عليهم - فرمودند : ▪️(وَيْحَكُمْ يَا ! إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِيْنٌ وَكُنْتُمْ لَا تَخَافُوْنَ يَوْمَ المَعَادِ فَكُوْنُوا أَحْرَارَاً فِيْ دُنْيَاكُمْ هَذِهِ، وَارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عُرُبَاً كَمَا تَزْعُمُوْنَ ) . 📗(مَقْتَلُ الحُسَيْنِ لِلْخَوَارِزْمِيِّ ج2 ص38) . 👈 ٢. إبنُ تَيْمِيَّةَ که از دشمنان سرسخت شیعه است، در کتاب : مِنْهَاجِ السُّنَّةِ النَّبَوِيَّةِ، تصریح می کند که : قاتلین سید الشهداء علیه السلام از بوده اند . 📗مِنْهَاجِ السُّنَّةِ النَّبَوِيَّةِ : ج4 ص 368 . 👈 و در جای دیگر تصریح می کند به اینکه همه مردم کوفه شیعه علی (عَلَيْهِ السَّلَامُ) نبودند، بلکه عده ای از آنها از نواصب و دشمنان سرسخت امیرالمؤمنين عليه السلام بودند : ▪️ ( وَكَانَتِ الكُوْفَةُ بِهَا قَوْمٌ مِنْ الشِّيْعَةِ المُنْتَصِرِيْنَ لِلْحُسَيْنِ ، وَكَانَ رَأْسُهُمُ المُخْتَارُ بنُ أَبِيْ عُبَيْدٍ الكَذَّابَ ، وَقَوْمٌ مِنَ النَّاصِبَةِ المُبْغِضِيْنَ لِعَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ وَأَوْلَادِهِ، وَمِنْهُمُ الحَجَّاجُ بنُ يُوْسُفٍ الثَّقَفِيّ ) ، انتهى . 📗 مِنْهَاجُ السُّنَّةِ النَّبَوِيَّةِ :  8 / 554 .   👈 ۳. تصریح یزیدیان بر جنگ با امام حسین - علیه السلام - به خاطر بغضی که با پدرشان امیر المؤمنين - علیه السلام - داشتند : ▪️قُندوزی حنفی، عالم مشهور عامه در کتابش می‌نویسد: هنگامی که امام به آنها فرمود : ▪️ «ثم دنا ( الحسین ع ) من القوم و قال: يا ويلكم أتقتلوني على سنّة بدّلتها؟ أم على شريعة غيّرتها؟ أم على جرم فعلته؟ أم على حقّ تركته؟ 🚩 «واى بر شما! چرا با من مى‌جنگید؟! آیا سنّتى را تغییر داده‌ام؟! یا دینی را دگرگون ساخته‌ام؟! یا جُرمى مرتکب شده‌ام؟! و یا حقّى را ترک کرده‌ام؟!» ▪️آنها در جواب گفتند : ▪️( إِنَّا نَقْتُلُكَ بُغْضَاً لِأَبِيْكَ ). ⭕️ «به خاطر بُغض و کینه‌اى که از پدرت در دل داریم، با تو مى‌جنگیم و تو را مى‌کشیم!» [۱] (شیعه بُعض امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در دل ندارد!) 📗 يَنَابِيْعُ المَوَدَّةِ : ج3 ص80 . 👈 ٤ . گفتگوی بُرَيرٍ هَمَدَانِي ( از أَصْحَابِ امام حُسَينِ عَلَيْهِ السَّلَامُ ) با لشکر عمر بن سعد : ▪️( … وَهَذَا مَاءُ الفُرَاتِ تَقَعُ فِيْهِ خَنَازِيْرُ السَوَادِ وَكِلَابُهُ، قَدْ حِيْلَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ ابْنِ رَسُوْلِ اللهِ )، ▪️پس یزیدیان در پاسخ به او چنین گفتند : ▪️( يَا بُرَيرُ قَدْ أَكْثَرْتَ الكَلَامَ فَاكْفُفْ وَاللهِ لَيَعْطَشَنَّ الحُسَيْنُ كَمَا عَطِشَ مَنْ كَانَ قَبْلُهُ ) . ▪️که مقصود آنها از این جمله تشنگی عُثْمَانَ بنَ عَفَّانٍ بود ! و کاملا واضح و روشن است که چنین جوابی هیچ گاه از یک شیعه علی (ع) صادر نمی شود، بلکه آنها شیعه بوده اند. 👈 ۵ . شهادت ابْنُ كَثِيْرٍ که از مخالفین شیعه است در کتاب : " البِدَايَةِ وَالنِّهَايَةِ " به اینکه آن کسانی که از اهل کوفه ابتدا با امام حُسَين (عَلَيْهِ السَّلَامُ) همراه شدند، ۶۰ مرد از شیعیان آن حضرت بودند، که در کربلا به شهادت رسیدند . 📗 البداية والنهاية : ج 8 ص178 و 208 . 👈 ۶. محمد بن جریر طبری (م۳۱۰ق) مورّخ بزرگ عامه می‌نویسد: ▪️أن نافع بن هلال كَانَ يقاتل يَوْمَئِذٍ وَهُوَ يقول: أنا الْجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي. قَالَ: فخرج إِلَيْهِ رجل يقال لَهُ مزاحم بن حريث، فَقَالَ: أنا عَلَى دين عُثْمَان، فَقَالَ لَهُ: أنت عَلَى دين شيطان، ثم حمل عليه فقتله. [۲]». 📗 تاريخ طبری، ج۵، ص۴۳۵ ▪️در روز عاشورا نافع بن هلال جملی رحمه‌الله می‌جنگید و چنین رجز می‌خواند: ▪️(منم جملی، منم به دین علی علیه‌السلام)؛ مزاحم بن حریث لعنه‌الله به جنگ ایشان رفت و گفت: ▪️(منم بر دین عثمان!) نافع بن هلال پاسخ داد: ▪️ (تو بر دین شیطانی!) و به سویش شتافت و به خاک هلاکش انداخت. 👉 @smbshafti
قالَ الاْمامُ سيد الشهداء أبُوعَبْدِ اللّهِ الْحُسَيْن(عَلَيْه السلام) : «لا تَتَکلَّمَنَّ فیما لا یعْنیک فَانّی اخافُ عَلَیک الْوِزْرَ وَ لا تَتَکلَّمَنَّ فیما یعْنیک حَتَّی تَری لِلْکلامِ مَوْضِعاً فَرُبَّ مُتَکلِّمٍ قَدْ تَکلَّمَ بِالْحَقِّ فَعیبَ» امام حسین ( علیه السلام) فرمودند: در مورد سخنان بی فایده صحبت نکن که می ترسم برایت گناه نوشته شود و در مورد سخنان مفید نیز اگر زمینه نباشد باز هم لب فرو بند؛ چه بسیار گویندگانی که به حق و بجا سخن گفته و مورد ایراد قرار گرفته اند. بحارالانوار، ج 75، ص 127 @varesoon
✨﷽✨ یا صاحِبَ الزَّمان💔 ای یوسف‌ گمگشتۀ‌ غایب‌ ز‌ نظرها جان‌ بر‌ لب‌ عشاق‌ رسیدست‌ کجایی؟! باز‌ آی‌ و نظر‌ کن‌ به‌ منِ‌ خستۀ‌ بیمار جانم‌ به‌ فدایت‌ که طبیب‌ِ دل‌ مایی 🌤اللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج 👉 @smbshafti
🔰 پاداش کسی که دوست دارد در رکاب امام زمان علیه‌السلام باشد 🔹 امام باقر علیه السلام فرمود: 🔺 آیا گمان می‌کنی كسی كه خود را برای خدا و خدمت به او نگه دارد، خداوند برای او فرج و گشایشی قرار نمی‌دهد؟ 🔹 آری! به خدا سوگند خداوند برای او راه خروج و فرج قرار خواهد داد. خدا رحمت كند بنده‌ای را كه خود را برای خدمت به ما نگهدارد. خدا رحمت كند بنده‌ای را كه نام و امر ما را زنده می‌كند... 🔺 عرض كردم: اگر قبل از آنكه حضرت قائم را ببینم بمیرم، چه كنم؟ 🔵 حضرت فرمود: اگر كسی از شما بگوید چنانچه حضرت قائم را ببینم یاریش خواهم كرد؛ گویا چنین است كه همراه آن حضرت جهاد نموده و همچنین شهید ركاب آن حضرت دو شهادت خواهد داشت... 📚منتخب الأثر فی الامام الثانی عشر علیه‌السلام، ص ۴۹۵، ف ۱۰. 🔰 به كانال نُورُ البَصَرِ في مُنتَخَبِ الأَثَرِ بپیوندید: 🌐 https://eitaa.com/noorolbasar