eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 «آجرک الله یا بقیّة الله.» آه از دَمی که شرّ و شرارت، شروع شد زینب اسیر گشت و اسارت، شروع شد آتش زدند قومِ ضلالت، خِیامِ نور ظلم و جفا و یورش و غارت، شروع شد شیران ز دشت رفته و کفتارها به صف بر کوهِ صبر، جور و جسارت، شروع شد باید ز بزمِ لاله‌رُخان دل بُرید و رفت هِجر و بلا و رنج و مرارت، شروع شد تا اهلِ شام، کینۀ خود را نشان دهند انگشت‌های شومِ اشارت، شروع شد با دستِ نابکارِ ستم‌پیشگانِ پست آیینه‌ها شکست و شرارت، شروع شد نامِ حسین، "محسنِ صافی" چه دلرُباست با اهلِ دل بگو که زیارت، شروع شد جوشید چشمه‌های خروشانِ عشق و شور بر جانِ شیخ و شاب، حرارت، شروع شد.   📝 محسن صافی گلپایگانی 🚩 یازدهم محرم الحرام: سالروز حرکت کاروان اسرای اهل‌بیت علیهم‌السلام از کربلا به سمت کوفه علیهاالسلام @Hedayatgary
- علیهم‌ السلام - تنها راه نجات 👈🏼👈🏼 امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند : ▪️ إنَّ دینَ الله لایُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَةِ، وَالآراءِ الْباطِلَةِ، وَالْمَقاییسِ الْفاسِدَةِ، وَلایُصابُ إلاّ بالتَّسْلیمِ. فَمَنْ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، ومَنِ اهْتَدى بِنا هُدِىَ، وَمَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَالرَّأْىِ هَلَكَ". ▪️به وسیله عقل ناقص و نظریه‌هاى باطل، و قیاس‌های فاسد و بى‌اساس نمی‌توان احكام و مسائل دین را به دست آورد. ▪️تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین، تسلیم محض مى‌باشد. پس هركس در مقابل ما اهل‌بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است. و هركه به‌وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود. و شخصى كه با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاك مى‌گردد. 📚 ۱. بحارالانوار : ج۲، ص۳۰۳، علامه مجلسی، مصحح: ابراهیم میانجی، ناشر: دار احیا التراث العربی، بیروت . ۲. مستدرک الوسائل ومستنبط المسائل : ج۱۷ ص۲۶۲، مرحوم محدث نوری، ناشر: موسسة آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث، بیروت۱۴۰۸ . ۳. کمال الدین وتمام النعمة : ج۱ ص۳۲۴، شیخ صدوق، تصحیح: علی اکبر غفاری، ناشر: دارالکتب الاسلامیة، تهران۱۳۹۵ . 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑ بکائون عالم چه کسانی هستند؟  در روایتی علیه السلام به عنوان یکی از « » (بسیار گریه کنندگان) ذکر شده است. ▪️ « الْبَکَّاءُونَ خَمْسَةٌ : آدَمُ وَ یَعْقُوبُ وَ یُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه السلام . فَأَمَّا آدَمُ فَبَکَی عَلَی الْجَنَّةِ... أَمَّا عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَبَکَی عَلَی الْحُسَیْنِ عِشْرِینَ سَنَةً أَوْ أَرْبَعِینَ سَنَةً ، مَا وُضِعَ بَیْنَ یَدَیْهِ طَعَامٌ إِلَّا بَکَی حَتَّی قَالَ لَهُ مَوْلًی لَهُ : جُعِلْتُ فِدَاکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکَ أَنْ تَکُونَ مِنَ الهالکین !! قَالَ‌ : ( انَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنِی إِلَی اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ ) إِنِّی مَا أَذْکُرُ مَصْرَعَ بَنِی فَاطِمَةَ إِلَّا خَنَقَتْنِی لِذَلِکَ عَبْرَة. ▪️ترجمه : امام صادق (علیه السلام) فرمود: بسیار گریه کنندگان پنج نفرند: ۱. حضرت آدم علیه السلام، ۲. حضرت یعقوب علیه السلام، ۳. حضرت یوسف علیه السلام، ۴. حضرت فاطمه سلام الله علیها ۵. و علی بن حسین علیه السلام. آدم بر رانده شدن خویش از بهشت گریه می‌کرد... امام سجاد علیه السلام بر پدرش، بیست یا چهل سال گریه کرد. هرگاه غذایی برای حضرت می‌آوردند، گریه می‌کرد. یکی از غلامان آن حضرت عرض کرد: آقا می‌ترسم هلاک شوید. حضرت فرمود: من شکوه و غم و اندوه خویش را نزد خدا می‌برم و از خدا می‌دانم چیزی را که شما از جانب او نمی‌دانید. هرگاه کشته شدن فرزندان فاطمه سلام الله علیها را یاد می‌کنم، بی‌اختیار بغض گلویم را می‌گیرد و اشکم جاری می‌گردد. (۱) ◼ روایت دیگر : از یکی از غلامان آن حضرت روایت شده است که گفت: روزی امام سجاد (علیه السلام) به صحرا تشریف برد. من نیز پشت سر حضرت بیرون رفتم. حضرت سجده طولانی کرد. سپس سر از سجده برداشت. دیدم گریه بسیاری کرده است. عرض کردم: آقای من! آیا وقت آن نشد که اندوه شما تمام شده و گریه شما کم شود؟ فرمود: وای بر تو! پیغمبر دوازده پسر داشت. خداوند یکی از پسرانش را از نظر او غایب کرد. او از حزن و اندوه مفارقت آن پسر، موی سرش سفید شد. پشتش خمیده و چشمش از بسیاری گریه نابینا شد. حال آن که پسرش در دنیا زنده بود؛ ▪️( وابیضت عیناه من الحزن ) ولی من به چشم خود پدر و برادرم را با تن از اهل بیت خود کشته و سر بریده دیدم؛ پس چگونه حزن من به غایت رسد و گریه‌ام کم شود؟ (۲) 📗۱. شیخ صدوق، الخصال، قم، جامعه مدرسین، بی تا، ص 272 - 273 ؛  نیشابوری، فتال، روضة الواعظین، قم، منشورات الرضی، بی تا، ص170 ؛  اربلی، علی بن عیسی؛ کشف الغمه، بیروت، دارالاضواء، 1405، ‌چاپ دوم، ص 120. 📗 ۲. سید بن طاووس، الملهوف، ص ۱۹۰. ؛ شیخ صدوق، خصال، پیشین، ص 618؛ اربلی، پیشین، ص 314؛ مازندرانی، ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب،نجف، مطبعة الحیدریه، 1376، ج3، ص303؛ مجلسی، پیشین، ج45، ص1 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 دوازدهم محرّم: سالروز ورود کاروان اسرای خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام به کوفه در این روز لعنة‌الله‌علیه (والی کوفه) فرمان داد که احدی حق ندارد با اسلحه از خانه بیرون آید (بخاطر ترس از شورش مردم) و ده هزار سوار و پیاده بر تمام کوچه‌ها و بازارها موکّل گردانید که احدی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام حرکتی نکند! سپس فرمان داد سرهای مطهّری را که جلوتر به کوفه آورده بودند برگردانند و در پیش چشم بانوان و کودکان مصیبت‌زدۀ اهل‌بیت علیهم‌السلام حرکت دهند و با کاروان وارد شهر کرده، در کوی و بازار بگردانند. مردم با دیدن حال زار ذرّیۀ پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله و سرهای بر نیزه و مخدّرات در هودج‌های بدون پوشش، صدا به گریه بلند نمودند. کبری، ، فاطمه بنت الحسین و علیهم‌السلام به ترتیب با جگرهای سوخته و دلهای خون‌شده، ایراد خطبه نمودند و ابن‌زیاد و لعنة‌الله‌علیهما را رسوا نمودند. 📚 منابع: ارشاد (شیخ‌مفید)، ج۲، ص۱۱۵ مثیر الأحزان (ابن‌نماحلّی)، ص۸۵ 🏴 «آجرک الله یا صاحب الزّمان.» @TaqvimeShia @Hedayatgary
هدایت شده از زیارت
⚫️ هفت مصیبتِ شام از زبان علیه السلام... از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: ‌ سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ ▪️در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام... امان از شام ! در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود: ▪️۱.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند. ▪️۲.سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند، و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت. ▪️۳.زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند. ▪️۴.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!» ▪️۵.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند . امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید. ▪️۶.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت. ▪️۷.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم... ،الامام العارفین،زین العابدین.. 📕برگرفته از:‌‌ تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پاسخ به ادعای باطل فردی که گفته است: "انحراف دستگاه خلفا، از یزید شروع شد!" و "اگر عمر بن خطاب در روز عاشورا می‌بود، در طرف یزید و در جنگ با امام حسین علیه‌السلام نبود!" (با استنادش به روایتی ضعیف از عامه!) ◾️ شیخ کلینی رحمه‌الله به اسناد خود از حضرت علیه‌السلام روایت کرده است که فرمودند: 🔻 «وقتی صحیفۀ ملعونه (توسط ، و دیگر اصحاب سقیفه) نوشته شد، امام حسین علیه‌السلام‌ به شهادت رسیدند و همان جا بود که خلافت از خاندان رسالت خارج شد!» 💠 «إِذَا كُتِبَ الكِتَابُ قُتِلَ الحُسَينُ وَ خَرَجَ المُلكُ مِن بَنِي هَاشِمٍ.» 📚 کافی (شیخ‌کلینی)، ج۸، ص۱۸۰ تفسیر برهان (بحرانی)، ج۴، ص۸۸۴ 🔥 آنکه طرح بيعت شورا فکند خود همانجا طرح عاشورا فکند! چرخ در يثرب رها کرد از کمان تير کاندر نينوا شد بر نشان! 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زیارت
🏴 مصیبتی که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آن بجای اشک، خون گریه می‌کنند. 🔘 شیخ جلیل حاج ملّا سلطان علی روضه‌خوان تبریزی که از جمله عبّاد و زهّاد بود، نقل کرد: ▫️ در عالم رؤیا به حضور حضرت بقیّه اللّه ارواحنا فداه مشرّف شدم و خدمت ایشان عرض کردم: 🔹 مولای من، آنچه در زیارت ناحیه مقدّسه ذکر شده است که می‌فرمایید: 📜 فلاندبنّک صباحا و مساء و لا بکینّ علیک بدل الدّموع دما، صحیح است؟ ▫️ فرمودند: 🔸 بلی صحیح است. ▫️ عرض کردم: 🔹 آن مصیبتی که در آن بجای اشک خون گریه می‌کنید، کدام است؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر علیه السلام است؟ ▫️ فرمودند: 🔸 نه، اگر علی اکبر علیه السلام زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه می‌کرد. ▫️ گفتم: 🔹 آیا مصیبت حضرت عبّاس علیه السلام است؟ ▫️ فرمود: 🔸 نه؛ بلکه اگر حضرت عبّاس علیه السّلام در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه می‌کرد. ▫️ عرض کردم: 🔹 لابد مصیبت حضرت سید الشّهداء علیه السّلام است. ▫️ فرمود: 🔸 نه، حضرت سید الشّهداء علیه السّلام هم اگر در حیات بود، در این مصیبت، خون گریه می‌کرد. ▫️ عرض کردم: 🔹 پس این کدام مصیبت است که من نمی‌دانم؟ ▫️ فرمودند: 🔸 آن مصیبت، مصیبت اسیری حضرت زینب علیها السّلام است. ⬅️ برکات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، صفحه ۲۸۳ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
🔴 آیا قاتلان امام حسین علیه‌السلام در عاشورا، شیعۀ علوی بودند یا عثمانی؟! شاید شنیده باشید که می‌گویند: ❌ "منتظران مهدی (عجّل‌الله‌فرجه) به هوش باشید، حسین (علیه‌السلام) را شیعیان و منتظرانش کشتند!!" این کلام و شبهۀ باطل به گواه تاریخ، غلط و شیطنت دشمنان اهل‌بیت است! حال ببینیم قاتلان کربلا چه مرام و مذهبی داشتند: 1⃣ قُندوزی حنفی، عالم مشهور عامه در کتابش می‌نویسد: در روز عاشورا وقتی که علیه‌السلام تمام یاران خود را از دست دادند و برای جنگ، قصد دشمن نمودند، برای آخرین بار و اتمام حجّت، خطاب به آنان فرمودند: 🚩 «واى بر شما! چرا با من مى‌جنگید؟! آیا سنّتى را تغییر داده‌ام؟! یا دینی را دگرگون ساخته‌ام؟! یا جُرمى مرتکب شده‌ام؟! و یا حقّى را ترک کرده‌ام؟!» امّا (آن دشمنان خبیث با کمال وقاحت، خطاب به امام علیه‌السلام) گفتند: ⭕️ «به خاطر بُغض و کینه‌اى که از پدرت در دل داریم، با تو مى‌جنگیم و تو را مى‌کشیم!» [۱] (شیعه بُغض امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در دل ندارد!) 2⃣ محمد بن جریر طبری (م۳۱۰ق) مورّخ بزرگ عامه می‌نویسد: در روز عاشورا نافع بن هلال جملی رحمه‌الله می‌جنگید و چنین رجز می‌خواند: "أنا الجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي!" (منم جملی، منم به دین علی علیه‌السلام)؛ مزاحم بن حریث لعنه‌الله به جنگ ایشان رفت و گفت: "أنا علی دین عثمان!" (منم بر دین عثمان!) نافع بن هلال پاسخ داد: "أنت علی دین شیطان!" (تو بر دین شیطانی!) و به سویش شتافت و به خاک هلاکش انداخت. [۲] 💠 «ثم دنا من القوم و قال: يا ويلكم أتقتلوني على سنّة بدّلتها؟ أم على شريعة غيّرتها؟ أم على جرم فعلته؟ أم على حقّ تركته؟ فقالوا له: إنا نقتلك بغضا لأبيك. [۱] أن نافع بن هلال كَانَ يقاتل يَوْمَئِذٍ وَهُوَ يقول: أنا الْجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي. قَالَ: فخرج إِلَيْهِ رجل يقال لَهُ مزاحم بن حريث، فَقَالَ: أنا عَلَى دين عُثْمَان، فَقَالَ لَهُ: أنت عَلَى دين شيطان، ثم حمل عليه فقتله. [۲]» 📚 منابع عامه: [۱] ینابیع المودّة، ج۳، ص۸۰ [۲] تاريخ طبری، ج۵، ص۴۳۵ 🔥 «اَللّهُمَّ العَن اَوّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَآخَرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک.» @Hedayatgary
هدایت شده از زیارت
🔴 عاقبت تعلل در یاری امام زمان علیه السلام 🔸ولی دیر شده بود... 🔹بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت... 🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛ 🔻همون‌هایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. ۵۰۰۰ نفر... 🔸«ولی دیر شده بود.» 🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛ 🔻بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت: لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله. 🔸«امّا دیر شده بود.» 🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگ‌های فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد... (البته شخص مختار و تعدادی دیگر به دلیل زندان بودن نتوانستند امام را همراهی کند) 🔻«امّا دیر شده بود.» 1️⃣ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردن... 2️⃣ مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند... 🔹 همه بعدها به کمک امام رفتند... «ولی دیر شده بود.» ▪️ (علیه السلام) هم استقبال خاصّی از این حرکت‌ها نمی‌کردند. «چون دیر شده بود.» 🔻حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود. 🌕 خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند و ۳۵ هزار نفری که با تاخیر رفتند...! ⚠️ ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم. 🌺 الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ 🔻هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گرائید. 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
◾️ 👈🏼 عن الإمام الصادق علیه‌السلام : "وَالله مَا أُهْرِيقَتْ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَلَا قُرِعَ عَصًا بِعَصًا وَلَا غُصِبَ فَرْجُ حَرَامٍ وَلَا أُخِذَ مَالٌ مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ إِلَّا وَوِزْرُ ذَلِكَ فِي أَعْنَاقِهِمَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أَوْزَارِ الْعَامِلِينَ بِشَيْ‏ءٍ". 📝 حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمود : به خدا سوگند، به‌قدر ظرف حجامت خونی ریخته نشود، و عصایی به عصایی نخورَد (درگیری و نزاعی نشود)، و ناموسی به حرام تصرف نشود، و مالی به ناحق ستانده نشود، مگر اینکه گناه و وبالِ آن بر گردنِ آن دو (غاصبان خلافت) است، بدون اینکه چیزی از گناهِ عاملین کم شود. 📚 منابع 1⃣ تفسير القمي ، ج‏ ۱ ، ص ۳۸۳ . 2⃣ بحار الأنوار ، ج‏ ۳۰ ، ص ۱۴۹ . 🍃 لذا، خون سیدالشهدا وأصحاب گرامیش علیهم‌السلام،  به گردن اولی ودومی است که در زيارت عاشورا، لعن می‌شوند: 👈«اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِي وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ». 🆔 @varesoon
هدایت شده از زیارت
🌺نکته ای از زیارت عاشورا :🌺 🍂 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، ⚡️«ثار» به معنی خونخواهی است. «ثار الله» یعنی کسی که خونخواه او خداست. 🍁هر کسی که کشته می‌شود یک ولیّ دم دارد که می‌تواند باقصاص قاتل، انتقام مقتول را بگیرد. 💥ولیّ دم امام حسین علیه السلام، خداست. چون با شهادت امام، فقط به یک شخص یا خانواده ظلم نشد، بلکه به دین خدا لطمه وارد شد. 🍃پس انتقام خون امام حسین علیه السلام، صرفا با کشتن قاتلان آنحضرت محقق نمی‌شود. بلکه با برپایی کامل دین خدا در عالم محقق می‌شود. 🔴 به همین دلیل خدا بوسیله ولیّ خود، یعنی امام زمان عجل الله تعالی، که دین خدا را در دنیا اقامه می کند، انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را خواهد گرفت. 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
عليه السلام ☑ متن حکایت : در عصر خاقان رضوان دربان، و پادشاه فردوس مکان، شاه سلیمان موسوی [سلطنت از 1077 تا 1105] ـ انار الله برهانه ـ شخصی از نصارا موسوم به روفائیل، از اقاصی بلاد فرنگ در مملکت ایران آمده، و با علمای زمان و فقهای دوران احتجاج به اثبات بعثت پیغمبر آخر الزمان (ص) و نزول قرآن می نموده، و چون دلیل غیر از تورات و انجیل، از کسی مسموع نداشت، هیچ کس پادر دایره مباحثه او نمی گذاشت تا آن که رفته رفته علم کفر برافراشت، و رقم خیال غلبه بر علماء در صفحه خواطر می نگاشت. ▪️اتفاقا وارد دارالسلطنه اصفهان شد، در بسیاری از محافل رخش پندار در میدان برتری درنوردید، و این سخن بگوش امنای دولت قاهره صفویه رسید. مراتب او را معروض پایه سریر خلافت مسیر نمودند، و خسرو دین دار از این معنی بسیار متغیر گشته، به احضار فضلای رفیع مقدار و علمای فضیلت دثار اشاره فرمود. ▪️از جمله کسانی که در مجلس بهشت نشان حاضر شدند حضرت افضل المحققین و شمس المدققین، سرمست رحیق توفیق فیض بی منتهای باری آقاحسین خوانساری، و اختر سپهر عرفان و نکته دانی و نشأ یاب باده ربانی مولانا محمد محسن قاشانی بود. ▪️بعد از انعقاد محفل قدس مشاکل، عالِم نصرانی را گماشتگان دربار به اشاره علیه عالیه احضار نمود. آخوند مولانا محمد محسن، مُهر کربلایی در دست گرفته، روفائیل را خطاب فرمود که: ▪️شنیده ام در عمل رمل، دعوی امتیاز بر معاصران خود می نمایی، و بدانستن آن کمال مباهات داشته، ابواب افتخار در روی خود می گشایی. اکنون بگو که من چه در دست دارم تا بعد از استنباط خبر، سخن حقّیت دین خود را در میان آرم. ▪️روفائیل قرعه کشیده، و مدتی متفکر و متحیر گردید. نوبة بعد الاولی و کرّة بعد الاخری، رمل میزد و انگشت تحیّر در دندان می گزید. ▪️مولانا ـ علیه الرحمه ـ سبب تحیّر و تفکّر از او پرسید. جواب گفت که: آنچه در دست تست محال است که در دنیا تحصیل آن توان نمود، و من به این خیال فرومانده ام که حصول آن ترا چگونه میسر توان بود. جناب مولانا فرمودند که اگر تو را وقوفی می باشد، بگو خود در دست من چیست و الاّ معترف شو که اطلاعی از این علم ترا نیست. ▪️رمّال [یعنی همین پدر رافائل] گفت که آنچه یافته ام چه بیان کنم و طریق دانستن آن کدام جماعت جویم، زیرا که قبضه ای از خاک بهشت در دست تو می بینم، و چون وجود آن در دنیا محالست، از آن سبب خموشی را به گفتار می گزینم. ▪️مولانا او را تحسین فرمود، دست خود باز نمود و مهر خاک کربلا را به حضار مجلس باز نمود، و گفت: ▪️ای نصرانی! این فرزند رسول ما و حلال مشکلات و منتهای مأمول ماست؛ سجده گاه امل این دین و مفخر جمیع مؤمنین این قبضه خاکست. ▪️و لنعم ما قال: شعر: بود اگر مهر سلیمان چند روزی معتبر / تا قیامت سجده گاه خلق مهر کربلاست ▪️نصرانی از مشاهده این خاک و استماع این معنانی دلش به جوش آمد، و فی الفور جاده مستقیم دین نبوی را اختیار کرده ، سالک مسالک حق و یقین گردید. @jafarian1964 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جاری شدن خون از تربت نزدیک قبر مطهّر امام حسین علیه السلام (عاشورای امسال = 1402 هـ ش) ✅ تقویم شیعه 👇 ➕ @TaqvimeShia
: ▪️اخطب خطبای خوارزم ابوالموید موفق بن احمد مکی خوارزمی حنفی در کتاب « مقتل الحسین - علیه السلام - » این چنین نگارش کرده : 👈 فوقف يستريح وقد ضعف عن القتال ، فبينا هو واقف إذ أتاه حجر فوق علی جبهته ، فسالت الدماء من جبهته ، فأخذ الثوب ليمسح عن جبهته، فأتاه سهم محدّد، مسموم، له ثلاث شعب ، فوقع في قلبه ، ▪️فقال الحسين (عليه السلام): بسم الله وبالله وعلی ملّة رسول الله، ورفع رأسه إلی السماء. ▪️و قال : الهي إنّك تعلم إنّهم يقتلون رجلاً ليس علی وجه الأرض ابن نبي غيره . ▪️ثمّ أخذ السهم وأخرجه من وراء ظهره ، فانبعث الدم كالميزاب ، فوضع يده علی الجرح ، فلمّا امتلأت دماً ربمی بها إلی السماء، فما رجع من ذلك قطرة، وما عرفت الحمرة في السماء حتّی رمی الحسين بدمه إلی السماء، ثمّ وضع يده علی الجرح ثانياً. ▪️فلمّا امتلأت لطخ بها رأسه ولحيته وقال : هكذا والله أكون حتّی ألقی جدّي محمّداً وأنا مخضوب بدمي، وأقول: يا رسول الله ! قتلني و ! 👈 نبرد، او را ناتوان ساخت و درنگی برای آسايش ايستاد، در اين ميان سنگی به پيشانيش رسيد و جامه بالا برد خون را پاك كند، تير سه پره‏ زهرناكی آمد و بر سينه ‏اش نشست و به روايتی بر قلبش زد و گفت: بسم اللَّه و باللَّه و علی سنّة رسول اللَّه، و سر به آسمان برداشت . و گفت: الهی، تو می‏دانی مردی را می‏كشند كه جز او پيغمبر زاده‏ ای بر زمين نيست. و آن تير را از پشت خود بيرون كشيد و خون چون ناودان روان شد، كف از آن پر كرد و به آسمان پاشيد و قطره ‏ای از آن برنگشت و تا آنگاه سرخی در آسمان ديده نشده بود، سپس كف ديگری گرفت و به سر و ريش خود ماليد و فرمود: با همين خضاب خون خود، جدّم رسول خدا را ديدار خواهم كرد و می‏ گويم: يا رسول اللَّه، و مرا كشتند ! 📗مقتل الحسین، ج ۲ ص ۳۹، اسم المؤلف: أبو المُؤيَّد المُوَفَّق بن أحمد المكي أخطب خوارزم الوفاة: ۵۶۸ هـ ، الناشر : مكتبة المفيد - قم ، الطبعة : الأولی ۱۴۱۸ هـ. ، تحقيق : الشيخ محمد السَّماوي. 👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
🌺نکته ای از زیارت عاشورا :🌺 🍂 اَللَّـهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، ⚡️بعضیا میگن باید همه رو دوست داشت و هیچکسی را نباید لعن کرد. 🍁 درحالی که لعن دشمن ظالم، هم عقلی است و هم شرعی. 🔴 فرض کنید یک باغبان، بدلیل علاقه ای که به گیاهان سبز داره، هیچ علف هرزی رو نچینه. آیا این کار عقلانیه؟ 🍃هر عقل سلیمی میگه صرف سبز بودن، دلیل موجهی نیست. اتفاقا برای حفظ و رشد گیاهان مفید، باید علفهای هرز را بچینید و دور بریزید. ⭐️پس اگر بشریت را دوست داریم، باید برای حفظ و رشد انسانها، ظالمین و دشمنان بشریت را لعن و مرگ بگوییم. ☘علاوه بر این که خود خدا هم آنان را لعن نموده: أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (بقره/١۵٩) 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
تو کیستی که گرفتی به هر دلی وطنی که نه در انجمنی نه برون ز انجمنی جگر خراش عقیقی خراش بر جگری سخن گداز و سخن آفرین و خوش سخنی به هر صدف گهری و به هر گهر چمنی که در نظر مه و منظور چشم مرد و زنی محمدی نه علی نه حسن نه پس تو که یی؟ تویی حسین که بویت وزد به هر چمنی به بوی، همچو محمد به خوی، همچو علی بدین مظهر داور به خُلق چون حَسنی تو آن حسین غریبی که روز عاشورا جهان مصالحه کردی به کهنه پیرهنی تو آن حسین وحیدی که زد لبان تو را یزید چوب، همی گفت خوش لب و دهنی تو آن حسین شهیدی که در کنار فرات شدی شهید و نکردی ز آب، تر دهنی تو آن حسین غریبی که زیر خنجر شمر به فکر درد و غم شیعیان خویشتنی بلی بلی تو همانی که روز عاشورا دو صد مجادله کردی نبرده یک کفنی تو آن حسین غریبی که خانۀ خولی سرت میان تنور و جداست از بدنی خموش (ناصردین) شو که زینب مضطَر بگفت نیست به دوران ستم کشی چو منی ▫️ناصرالدین شاه ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ @varesoon
 ☑[تشنه تر از آب : حضرت ابوالفضل علیه السلام را بهتر بشناسیم ، دکتر مهدی خرمیان آرانی - شماره: ۳ - صفحه ۱۹] : ▪️ای عبّاس! می‌خواهم با تو سخن بگویم. من نیاز دارم با مکتب فکری تو بیشتر آشنا شوم، جواب سؤل مرا بگو، مرا راهنمایی کن! شمر از تو خواست تا امان نامه را قبول کنی، تو قبول نکردی، آیا به این فکر کردی که بیش از سی هزار نفر در این صحرا جمع شده اند و فردا همه شما را به قتل می‌رسانند. شاید بعضی‌ها خیال کنند که تو یک نفر هستی و رفتن تو، ضرری به حسین علیه السلام نمی زند، چه باشی و چه نباشی، این سپاه، حسین علیه السلام را می‌کشد. پس چرا ماندی؟ ماندن تو، چیزی را عوض نخواهد کرد، فردا خون حسین علیه السلام این دشت را سیراب می‌کند. ▪️ای عبّاس! من هر کاری که می‌خواهم بکنم، به نتیجه آن فکر می‌کنم، اگر من جای تو بودم، وقتی می‌دیدم ماندن من، نتیجه ای ندارد، می‌رفتم، امّا تو به چه فکر می‌کنی؟ چه چیزی باعث شد که تو بمانی. این را برایم بگو! من نتیجه گرا هستم، عقل من به نتیجه فکر می‌کند، امّا تو چگونه فکر می کنی؟ 👈 جواب تو یک جمله است: «باید باشیم نه نتیجه گرا ». وقتی شمر برای تو امان نامه آورد تو او را لعنت کردی و تصمیم گرفتی با حسین علیه السلام بمانی، تو به فکر کردی و نه به نتیجه ! 👈 من هم باید مثل تو باشم، به وظیفه ای که در مقابل من است، فکر کنم، وقتی در جامعه خود، سیاهی و تباهی می‌بینم، نباید بی خیال شوم و بگویم: «کار من نتیجه ای ندارد، من نمی توانم جامعه را اصلاح کنم». 👌من باید وظیفه‌ام را انجام بدهم، اگر می‌توانم با یک زشتی و پلیدی مقابله کنم، باید این کار را بکنم. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/16191 👉 @smbshafti
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 قَد ذابَ مِن الفِراق لَحمی و دَمی و اشتَدَّ مِن الشَوق الیکم أَلَمی کَم أَشرَبُ غُصَّتی بِدَمعی وِ دَمی کَم أَصبِرُ یا لَیتَ وُجودی عَدَمی🍃 گوشت و خونم از فراق آب ‌شده و از شوق شما دردم شدید شد چقدر اندوه و غصّه‌ام را با اشک خون بخورم تا کی صبر کنم، ای‌کاش نیست می‌شدم🍃 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ✍ مکیال المکارم، جلد اول 👉 @smbshafti
▪️یاد امام عصر ارواحنافداه؛ تسلی بخش بیقراری ملائک در روز عاشورا....!! ✍امام‌ صادق علیه‌السلام فرمودند: آنگاه که اصحاب امام حسین علیه السلام شهید شدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان بسوی خداضجّه زدند و گریه کردند و گفتند: پروردگارا...!! با حسین علیه السلام پسر پیغمبرت، چنین رفتار کنند؟ پس خداوند نور قائم را به آن ها عرضه کرد و فرمود:«با مهدی انتقام او را میگیرم» 📚اصول کافی ، ج ١ ، ص ٤٦٥ 🏴یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّةِ... 👉 @smbshafti
💠سوال: قسمت زيادى از قشنگى صحنه‌ى شهادت اصحاب سیدالشهداء عليه السلام آن جايى‌ست كه در لحظات آخر جان دادن، امام بر بالين آنها مى‌رسد و همه به يك كلام مى‌پرسند: آيا از من راضى شده‌ايد؟! ▪️پرسيدن اين سوال خيلى جرأت مى‌خواهد...!! پرسيدن اين سوال يعنى اينكه كارى كرده‌اى و حالا ميتوانى بپرسى، كارت مورد رضايت واقع شده يا نه...؟؟! پرسيدن اين سوال يعنى چيزى در دست دارى و دستانت خالى نيست؟؟! پرسيدن اين سوال يعنى اميدوار بودن ؛ يعنى اميدوار باشى به شنيدن پاسخ آری؛ ▪️اصلا پرسيدن اين سوال خودش نيمى از خوشبختى‌ست و جواب امام كه لبخند رضايت است،نيمه‌ى ديگر خوشبختى....!! 🏴راستى...! ما هم امروز مى توانيم چنين سوالى از امام زمانمان بپرسيم؟؟ 👉 @smbshafti