هدایت شده از زیارت
🏴 مصیبتی که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آن بجای اشک، خون گریه میکنند.
🔘 شیخ جلیل حاج ملّا سلطان علی روضهخوان تبریزی که از جمله عبّاد و زهّاد بود، نقل کرد:
▫️ در عالم رؤیا به حضور حضرت بقیّه اللّه ارواحنا فداه مشرّف شدم و خدمت ایشان عرض کردم:
🔹 مولای من، آنچه در زیارت ناحیه مقدّسه ذکر شده است که میفرمایید:
📜 فلاندبنّک صباحا و مساء و لا بکینّ علیک بدل الدّموع دما،
صحیح است؟
▫️ فرمودند:
🔸 بلی صحیح است.
▫️ عرض کردم:
🔹 آن مصیبتی که در آن بجای اشک خون گریه میکنید، کدام است؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر علیه السلام است؟
▫️ فرمودند:
🔸 نه، اگر علی اکبر علیه السلام زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه میکرد.
▫️ گفتم:
🔹 آیا مصیبت حضرت عبّاس علیه السلام است؟
▫️ فرمود:
🔸 نه؛ بلکه اگر حضرت عبّاس علیه السّلام در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه میکرد.
▫️ عرض کردم:
🔹 لابد مصیبت حضرت سید الشّهداء علیه السّلام است.
▫️ فرمود:
🔸 نه، حضرت سید الشّهداء علیه السّلام هم اگر در حیات بود، در این مصیبت، خون گریه میکرد.
▫️ عرض کردم:
🔹 پس این کدام مصیبت است که من نمیدانم؟
▫️ فرمودند:
🔸 آن مصیبت، مصیبت اسیری حضرت زینب علیها السّلام است.
⬅️ برکات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، صفحه ۲۸۳
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
🔴 آیا قاتلان امام حسین علیهالسلام در عاشورا، شیعۀ علوی بودند یا عثمانی؟!
شاید شنیده باشید که میگویند:
❌ "منتظران مهدی (عجّلاللهفرجه) به هوش باشید، حسین (علیهالسلام) را شیعیان و منتظرانش کشتند!!"
این کلام و شبهۀ باطل به گواه تاریخ، غلط و شیطنت دشمنان اهلبیت است! حال ببینیم قاتلان کربلا چه مرام و مذهبی داشتند:
1⃣ قُندوزی حنفی، عالم مشهور عامه در کتابش مینویسد: در روز عاشورا وقتی که #امام_حسین علیهالسلام تمام یاران خود را از دست دادند و برای جنگ، قصد دشمن نمودند، برای آخرین بار و اتمام حجّت، خطاب به آنان فرمودند:
🚩 «واى بر شما! چرا با من مىجنگید؟! آیا سنّتى را تغییر دادهام؟! یا دینی را دگرگون ساختهام؟! یا جُرمى مرتکب شدهام؟! و یا حقّى را ترک کردهام؟!»
امّا (آن دشمنان خبیث با کمال وقاحت، خطاب به امام علیهالسلام) گفتند:
⭕️ «به خاطر بُغض و کینهاى که از پدرت در دل داریم، با تو مىجنگیم و تو را مىکشیم!» [۱] (شیعه بُغض امیرالمؤمنین علیهالسلام را در دل ندارد!)
2⃣ محمد بن جریر طبری (م۳۱۰ق) مورّخ بزرگ عامه مینویسد: در روز عاشورا نافع بن هلال جملی رحمهالله میجنگید و چنین رجز میخواند: "أنا الجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي!" (منم جملی، منم به دین علی علیهالسلام)؛ مزاحم بن حریث لعنهالله به جنگ ایشان رفت و گفت: "أنا علی دین عثمان!" (منم بر دین عثمان!) نافع بن هلال پاسخ داد: "أنت علی دین شیطان!" (تو بر دین شیطانی!) و به سویش شتافت و به خاک هلاکش انداخت. [۲]
💠 «ثم دنا من القوم و قال: يا ويلكم أتقتلوني على سنّة بدّلتها؟ أم على شريعة غيّرتها؟ أم على جرم فعلته؟ أم على حقّ تركته؟
فقالوا له: إنا نقتلك بغضا لأبيك. [۱]
أن نافع بن هلال كَانَ يقاتل يَوْمَئِذٍ وَهُوَ يقول: أنا الْجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي.
قَالَ: فخرج إِلَيْهِ رجل يقال لَهُ مزاحم بن حريث، فَقَالَ: أنا عَلَى دين عُثْمَان،
فَقَالَ لَهُ: أنت عَلَى دين شيطان، ثم حمل عليه فقتله. [۲]»
📚 منابع عامه:
[۱] ینابیع المودّة، ج۳، ص۸۰
[۲] تاريخ طبری، ج۵، ص۴۳۵
🔥 «اَللّهُمَّ العَن اَوّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَآخَرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک.»
#حدیث #اعتراف #شبهات #عاشورا #سقیفه #برائت #شیعه #عثمانی
@Hedayatgary
هدایت شده از زیارت
🔴 عاقبت تعلل در یاری امام زمان علیه السلام
🔸ولی دیر شده بود...
🔹بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت...
🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛
🔻همونهایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. ۵۰۰۰ نفر...
🔸«ولی دیر شده بود.»
🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛
🔻بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت: لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله.
🔸«امّا دیر شده بود.»
🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد...
(البته شخص مختار و تعدادی دیگر به دلیل زندان بودن نتوانستند امام را همراهی کند)
🔻«امّا دیر شده بود.»
1️⃣ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردن...
2️⃣ مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند...
🔹 همه بعدها به کمک امام رفتند...
«ولی دیر شده بود.»
▪️ #امام_سجاد (علیه السلام) هم استقبال خاصّی از این حرکتها نمیکردند.
«چون دیر شده بود.»
🔻حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود.
🌕 خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند و ۳۵ هزار نفری که با تاخیر رفتند...!
⚠️ ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم.
🌺 الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ
🔻هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گرائید.
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
◾️ #مسئولان_اصلی_و_شریکان_هر_جرمی
👈🏼 عن الإمام الصادق علیهالسلام :
"وَالله مَا أُهْرِيقَتْ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَلَا قُرِعَ عَصًا بِعَصًا وَلَا غُصِبَ فَرْجُ حَرَامٍ وَلَا أُخِذَ مَالٌ مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ إِلَّا وَوِزْرُ ذَلِكَ فِي أَعْنَاقِهِمَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أَوْزَارِ الْعَامِلِينَ بِشَيْءٍ".
📝 حضرت امام صادق علیهالسلام فرمود :
به خدا سوگند، بهقدر ظرف حجامت خونی ریخته نشود، و عصایی به عصایی نخورَد (درگیری و نزاعی نشود)، و ناموسی به حرام تصرف نشود، و مالی به ناحق ستانده نشود، مگر اینکه گناه و وبالِ آن بر گردنِ آن دو (غاصبان خلافت) است، بدون اینکه چیزی از گناهِ عاملین کم شود.
📚 منابع
1⃣ تفسير القمي ، ج ۱ ، ص ۳۸۳ .
2⃣ بحار الأنوار ، ج ۳۰ ، ص ۱۴۹ .
🍃 لذا، خون سیدالشهدا وأصحاب گرامیش علیهمالسلام، به گردن اولی ودومی است که در زيارت عاشورا، لعن میشوند:
👈«اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِي وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ».
🆔 @varesoon
هدایت شده از زیارت
🌺نکته ای از زیارت عاشورا :🌺
🍂 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ،
⚡️«ثار» به معنی خونخواهی است.
«ثار الله» یعنی کسی که خونخواه او خداست.
🍁هر کسی که کشته میشود یک ولیّ دم دارد که میتواند باقصاص قاتل، انتقام مقتول را بگیرد.
💥ولیّ دم امام حسین علیه السلام، خداست. چون با شهادت امام، فقط به یک شخص یا خانواده ظلم نشد، بلکه به دین خدا لطمه وارد شد.
🍃پس انتقام خون امام حسین علیه السلام، صرفا با کشتن قاتلان آنحضرت محقق نمیشود. بلکه با برپایی کامل دین خدا در عالم محقق میشود.
🔴 به همین دلیل خدا بوسیله ولیّ خود، یعنی امام زمان عجل الله تعالی، که دین خدا را در دنیا اقامه می کند، انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را خواهد گرفت.
#زیارت_عاشورا
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
#خاک_بهشت
#تربت_امام_حسين عليه السلام
☑ متن حکایت :
در عصر خاقان رضوان دربان، و پادشاه فردوس مکان، شاه سلیمان موسوی [سلطنت از 1077 تا 1105] ـ انار الله برهانه ـ شخصی از نصارا موسوم به روفائیل، از اقاصی بلاد فرنگ در مملکت ایران آمده، و با علمای زمان و فقهای دوران احتجاج به اثبات بعثت پیغمبر آخر الزمان (ص) و نزول قرآن می نموده، و چون دلیل غیر از تورات و انجیل، از کسی مسموع نداشت، هیچ کس پادر دایره مباحثه او نمی گذاشت تا آن که رفته رفته علم کفر برافراشت، و رقم خیال غلبه بر علماء در صفحه خواطر می نگاشت.
▪️اتفاقا وارد دارالسلطنه اصفهان شد، در بسیاری از محافل رخش پندار در میدان برتری درنوردید، و این سخن بگوش امنای دولت قاهره صفویه رسید. مراتب او را معروض پایه سریر خلافت مسیر نمودند، و خسرو دین دار از این معنی بسیار متغیر گشته، به احضار فضلای رفیع مقدار و علمای فضیلت دثار اشاره فرمود.
▪️از جمله کسانی که در مجلس بهشت نشان حاضر شدند حضرت افضل المحققین و شمس المدققین، سرمست رحیق توفیق فیض بی منتهای باری آقاحسین خوانساری، و اختر سپهر عرفان و نکته دانی و نشأ یاب باده ربانی مولانا محمد محسن قاشانی بود.
▪️بعد از انعقاد محفل قدس مشاکل، عالِم نصرانی را گماشتگان دربار به اشاره علیه عالیه احضار نمود. آخوند مولانا محمد محسن، مُهر کربلایی در دست گرفته، روفائیل را خطاب فرمود که:
▪️شنیده ام در عمل رمل، دعوی امتیاز بر معاصران خود می نمایی، و بدانستن آن کمال مباهات داشته، ابواب افتخار در روی خود می گشایی. اکنون بگو که من چه در دست دارم تا بعد از استنباط خبر، سخن حقّیت دین خود را در میان آرم.
▪️روفائیل قرعه کشیده، و مدتی متفکر و متحیر گردید. نوبة بعد الاولی و کرّة بعد الاخری، رمل میزد و انگشت تحیّر در دندان می گزید.
▪️مولانا ـ علیه الرحمه ـ سبب تحیّر و تفکّر از او پرسید. جواب گفت که: آنچه در دست تست محال است که در دنیا تحصیل آن توان نمود، و من به این خیال فرومانده ام که حصول آن ترا چگونه میسر توان بود. جناب مولانا فرمودند که اگر تو را وقوفی می باشد، بگو خود در دست من چیست و الاّ معترف شو که اطلاعی از این علم ترا نیست.
▪️رمّال [یعنی همین پدر رافائل] گفت که آنچه یافته ام چه بیان کنم و طریق دانستن آن کدام جماعت جویم، زیرا که قبضه ای از خاک بهشت در دست تو می بینم، و چون وجود آن در دنیا محالست، از آن سبب خموشی را به گفتار می گزینم.
▪️مولانا او را تحسین فرمود، دست خود باز نمود و مهر خاک کربلا را به حضار مجلس باز نمود، و گفت:
▪️ای نصرانی! این #تربت فرزند رسول ما و حلال مشکلات و منتهای مأمول ماست؛ سجده گاه امل این دین و مفخر جمیع مؤمنین این قبضه خاکست.
▪️و لنعم ما قال: شعر:
بود اگر مهر سلیمان چند روزی معتبر / تا قیامت سجده گاه خلق مهر کربلاست
▪️نصرانی از مشاهده این خاک و استماع این معنانی دلش به جوش آمد، و فی الفور جاده مستقیم دین نبوی را اختیار کرده ، سالک مسالک حق و یقین گردید.
@jafarian1964
👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تربت
جاری شدن خون از تربت نزدیک قبر مطهّر امام حسین علیه السلام (عاشورای امسال = 1402 هـ ش)
✅ تقویم شیعه 👇
➕ @TaqvimeShia
☑ #قاتلين_اصلی :
▪️اخطب خطبای خوارزم ابوالموید موفق بن احمد مکی خوارزمی حنفی در کتاب « مقتل الحسین - علیه السلام - » این چنین نگارش کرده :
👈 فوقف يستريح وقد ضعف عن القتال ، فبينا هو واقف إذ أتاه حجر فوق علی جبهته ، فسالت الدماء من جبهته ، فأخذ الثوب ليمسح عن جبهته، فأتاه سهم محدّد، مسموم، له ثلاث شعب ، فوقع في قلبه ،
▪️فقال الحسين (عليه السلام):
بسم الله وبالله وعلی ملّة رسول الله، ورفع رأسه إلی السماء.
▪️و قال :
الهي إنّك تعلم إنّهم يقتلون رجلاً ليس علی وجه الأرض ابن نبي غيره .
▪️ثمّ أخذ السهم وأخرجه من وراء ظهره ، فانبعث الدم كالميزاب ، فوضع يده علی الجرح ، فلمّا امتلأت دماً ربمی بها إلی السماء، فما رجع من ذلك قطرة، وما عرفت الحمرة في السماء حتّی رمی الحسين بدمه إلی السماء، ثمّ وضع يده علی الجرح ثانياً.
▪️فلمّا امتلأت لطخ بها رأسه ولحيته وقال :
هكذا والله أكون حتّی ألقی جدّي محمّداً وأنا مخضوب بدمي، وأقول: يا رسول الله ! قتلني #فلان و #فلان !
👈 نبرد، او را ناتوان ساخت و درنگی برای آسايش ايستاد، در اين ميان سنگی به پيشانيش رسيد و جامه بالا برد خون را پاك كند، تير سه پره زهرناكی آمد و بر سينه اش نشست و به روايتی بر قلبش زد و گفت: بسم اللَّه و باللَّه و علی سنّة رسول اللَّه، و سر به آسمان برداشت .
و گفت: الهی، تو میدانی مردی را میكشند كه جز او پيغمبر زاده ای بر زمين نيست.
و آن تير را از پشت خود بيرون كشيد و خون چون ناودان روان شد، كف از آن پر كرد و به آسمان پاشيد و قطره ای از آن برنگشت و تا آنگاه سرخی در آسمان ديده نشده بود، سپس كف ديگری گرفت و به سر و ريش خود ماليد و فرمود:
با همين خضاب خون خود، جدّم رسول خدا را ديدار خواهم كرد و می گويم: يا رسول اللَّه، #فلان و #فلان مرا كشتند !
📗مقتل الحسین، ج ۲ ص ۳۹، اسم المؤلف: أبو المُؤيَّد المُوَفَّق بن أحمد المكي أخطب خوارزم الوفاة: ۵۶۸ هـ ، الناشر : مكتبة المفيد - قم ، الطبعة : الأولی ۱۴۱۸ هـ. ، تحقيق : الشيخ محمد السَّماوي.
👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
🌺نکته ای از زیارت عاشورا :🌺
🍂 اَللَّـهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،
⚡️بعضیا میگن باید همه رو دوست داشت و هیچکسی را نباید لعن کرد.
🍁 درحالی که لعن دشمن ظالم، هم عقلی است و هم شرعی.
🔴 فرض کنید یک باغبان، بدلیل علاقه ای که به گیاهان سبز داره، هیچ علف هرزی رو نچینه.
آیا این کار عقلانیه؟
🍃هر عقل سلیمی میگه صرف سبز بودن، دلیل موجهی نیست. اتفاقا برای حفظ و رشد گیاهان مفید، باید علفهای هرز را بچینید و دور بریزید.
⭐️پس اگر بشریت را دوست داریم، باید برای حفظ و رشد انسانها، ظالمین و دشمنان بشریت را لعن و مرگ بگوییم.
☘علاوه بر این که خود خدا هم آنان را لعن نموده:
أُولَـئِكَ يَلعَنُهُمُ اللّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ
(بقره/١۵٩)
#زیارت_عاشورا
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
تو کیستی که گرفتی به هر دلی وطنی
که نه در انجمنی نه برون ز انجمنی
جگر خراش عقیقی خراش بر جگری
سخن گداز و سخن آفرین و خوش سخنی
به هر صدف گهری و به هر گهر چمنی
که در نظر مه و منظور چشم مرد و زنی
محمدی نه علی نه حسن نه پس تو که یی؟
تویی حسین که بویت وزد به هر چمنی
به بوی، همچو محمد به خوی، همچو علی
بدین مظهر داور به خُلق چون حَسنی
تو آن حسین غریبی که روز عاشورا
جهان مصالحه کردی به کهنه پیرهنی
تو آن حسین وحیدی که زد لبان تو را
یزید چوب، همی گفت خوش لب و دهنی
تو آن حسین شهیدی که در کنار فرات
شدی شهید و نکردی ز آب، تر دهنی
تو آن حسین غریبی که زیر خنجر شمر
به فکر درد و غم شیعیان خویشتنی
بلی بلی تو همانی که روز عاشورا
دو صد مجادله کردی نبرده یک کفنی
تو آن حسین غریبی که خانۀ خولی
سرت میان تنور و جداست از بدنی
خموش (ناصردین) شو که زینب مضطَر
بگفت نیست به دوران ستم کشی چو منی
▫️ناصرالدین شاه
♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️
@varesoon
☑[تشنه تر از آب : حضرت ابوالفضل علیه السلام را بهتر بشناسیم ، دکتر مهدی خرمیان آرانی - شماره: ۳ - صفحه ۱۹] :
▪️ای عبّاس! میخواهم با تو سخن بگویم. من نیاز دارم با مکتب فکری تو بیشتر آشنا شوم، جواب سؤل مرا بگو، مرا راهنمایی کن!
شمر از تو خواست تا امان نامه را قبول کنی، تو قبول نکردی، آیا به این فکر کردی که بیش از سی هزار نفر در این صحرا جمع شده اند و فردا همه شما را به قتل میرسانند.
شاید بعضیها خیال کنند که تو یک نفر هستی و رفتن تو، ضرری به حسین علیه السلام نمی زند، چه باشی و چه نباشی، این سپاه، حسین علیه السلام را میکشد.
پس چرا ماندی؟
ماندن تو، چیزی را عوض نخواهد کرد، فردا خون حسین علیه السلام این دشت را سیراب میکند.
▪️ای عبّاس!
من هر کاری که میخواهم بکنم، به نتیجه آن فکر میکنم، اگر من جای تو بودم، وقتی میدیدم ماندن من، نتیجه ای ندارد، میرفتم، امّا تو به چه فکر میکنی؟ چه چیزی باعث شد که تو بمانی. این را برایم بگو!
من نتیجه گرا هستم، عقل من به نتیجه فکر میکند، امّا تو چگونه فکر
می کنی؟
👈 جواب تو یک جمله است: «باید #وظیفه_گرا باشیم نه نتیجه گرا ».
وقتی شمر برای تو امان نامه آورد تو او را لعنت کردی و تصمیم گرفتی با حسین علیه السلام بمانی، تو به #وظیفه فکر کردی و نه به نتیجه !
👈 من هم باید مثل تو باشم، به وظیفه ای که در مقابل من است، فکر کنم، وقتی در جامعه خود، سیاهی و تباهی میبینم، نباید بی خیال شوم و بگویم: «کار من نتیجه ای ندارد، من نمی توانم جامعه را اصلاح کنم».
👌من باید وظیفهام را انجام بدهم، اگر میتوانم با یک زشتی و پلیدی مقابله کنم، باید این کار را بکنم.
ارسال شده توسط کتابخوان قائمیه
https://www.ghbook.ir/Book/16191
👉 @smbshafti
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
قَد ذابَ مِن الفِراق لَحمی و دَمی
و اشتَدَّ مِن الشَوق الیکم أَلَمی
کَم أَشرَبُ غُصَّتی بِدَمعی وِ دَمی
کَم أَصبِرُ یا لَیتَ وُجودی عَدَمی🍃
گوشت و خونم از فراق آب شده
و از شوق شما دردم شدید شد
چقدر اندوه و غصّهام را با اشک خون بخورم
تا کی صبر کنم، ایکاش نیست میشدم🍃
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
✍ مکیال المکارم، جلد اول
👉 @smbshafti
#عزای_شاه_عالمین
#مرهم_زخم_عاشوراء
#دعا_برای_ظهور
▪️یاد امام عصر ارواحنافداه؛ تسلی بخش
بیقراری ملائک در روز عاشورا....!!
✍امام صادق علیهالسلام فرمودند:
آنگاه که اصحاب امام حسین علیه السلام
شهید شدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان
بسوی خداضجّه زدند و گریه کردند و گفتند:
پروردگارا...!!
با حسین علیه السلام پسر پیغمبرت، چنین
رفتار کنند؟
پس خداوند نور قائم را به آن ها عرضه کرد
و فرمود:«با مهدی انتقام او را میگیرم»
📚اصول کافی ، ج ١ ، ص ٤٦٥
🏴یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ
الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّةِ...
#بدم_المظلوم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشوای_عدالت
👉 @smbshafti
#دلنوشتهی_مهدوی
#ماه_عزا_و_ماتم
#رضایت_حجت_خدا
💠سوال:
قسمت زيادى از قشنگى صحنهى شهادت
اصحاب سیدالشهداء عليه السلام آن
جايىست كه در لحظات آخر جان دادن،
امام بر بالين آنها مىرسد و همه به يك
كلام مىپرسند:
آيا از من راضى شدهايد؟!
▪️پرسيدن اين سوال خيلى جرأت
مىخواهد...!!
پرسيدن اين سوال يعنى اينكه كارى
كردهاى و حالا ميتوانى بپرسى، كارت
مورد رضايت واقع شده يا نه...؟؟!
پرسيدن اين سوال يعنى چيزى در دست
دارى و دستانت خالى نيست؟؟!
پرسيدن اين سوال يعنى اميدوار بودن ؛
يعنى اميدوار باشى به شنيدن پاسخ آری؛
▪️اصلا پرسيدن اين سوال خودش نيمى
از خوشبختىست و جواب امام كه لبخند
رضايت است،نيمهى ديگر خوشبختى....!!
🏴راستى...!
ما هم امروز مى توانيم چنين سوالى از
امام زمانمان بپرسيم؟؟
#بدم_المظلوم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشوای_عدالت
👉 @smbshafti
🔴 چرا امام حسین علیه السلام را تشنه به شهادت رساندند ؟
◾️در منابع تاریخی معتبر عامه آمده است که #ابن_زیاد لعنةاللهعلیه نامهای برای عمر بن سعد لعنهماالله فرستاد که:
▪️ «بین حسین و یارانش و آب حائل شو تا مبادا یک قطره از آب بیاشامند؛ همان طور که این کار را با پرهیزگار پاکیزه! #عثمان بن عفان (لعنهالله) انجام دادند.»
#عمر_سعد هم فوراً عمرو بن حجاج (صحابی) را با پانصد نفر سوار به شریعه فرستاد و آنان بین #امام_حسین علیهالسلام و یارانش و آب (فرات) حائل شدند و مانع شدند که آنان حتی یک قطره آب بیاشامند! این موضوع سه روز قبل از شهادت حضرت بود.
💠 «أن حل بين الحسين وأصحابه وبين الماء فلا يذوقوا منه قطرة كما صُنع بالتقيّ الزكيّ! #عثمان بن عفّان.»
📚 منابع عامه:
تاریخ طبری، ج۳، ص۳۱۱
المنتظم في تاریخ الملوک والأمم (ابنجوزی)، ج۵، ص۳۳۶
📚 منابع شیعه:
الأمالی (شیخصدوق)، ص۲۲۰
إعلام الوری (شیخطبرسی)، ج۱، ص۴۵۳
🔥 «اللهم خصّ أنت أول ظالم باللعن منّي وابدأ به أولا ثم العن الثاني والثالث والرابع اللهم العن يزيد خامسا.»
#شبهات #عاشورا #اعتراف #سقیفه #شیعه #عثمان #آب #عطش
@Hedayatgary
👆👆👆 پاسخ مرحوم آیة الله العظمى سید ابوالحسن اصفهانی ، به استفتایی از کشور کویت ، درباره خواندن احادیث و مراثی بر منابر حسینی ، از کتاب هایی مثل : #بحار ، مدینة المعاجز ، الدمعة الساكبة و مانند آنها .
👉 @smbshafti
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
👆👆👆 پاسخ مرحوم آیة الله العظمى سید ابوالحسن اصفهانی ، به استفتایی از کشور کویت ، درباره خواندن احاد
☑ پاسخ مرحوم آیة الله سيد ابوالحسن اصفهانى :
▪️#البحار کتاب معتبر و تأليف عالم نحرير متبحر ، لا بأس بنقل ما فيه من الروايات ، و كذلك كتب شيخنا المفيد والصدوق والسيد الجليل ابن طاوس وأضرابهم .
وأما #مدينة_المعاجز وان كان مؤلفه من الأجلة ، لكن فيها غث و سمين و مع ذلك اذا كان فيها خبر لم يعلم كذبه اذا ذكر و نسب اليها لا بأس به .
▪️و أما #الدمعة_الساكبة فلا بأس بذكر ما ينقل عن كتب اخر كما اذ نقل شيئا عن البحار أو عن الارشاد أو كتب ابن طاوس و أمثال ذلك ... .
👉 @smbshafti
animation.gif
80.3K
☑ فضیلت و ثواب سیراب نمودن تشنگان
▪️عصر #عاشورا وقتی #حضرت_سکینه علیهاالسلام در گودی قتلگاه، پیکر قطعهقطعهشدۀ پدر را شناخت و در آغوش گرفت، از شدّت مصیبت، غش کرد و در آن حال شنید که #امام_حسین علیهالسلام میفرمایند:
▪️«ای شیعیانم! هرگاه آب گوارا نوشیدید، تشنگی مرا یاد کنید و هرگاه سخنی از غریب یا شهیدی شنیدید، بر غربت من نوحه و گریه کنید.» [۱]
▪️داود رقّی گوید: در محضر #امام_صادق عليهالسلام بودم، ایشان آب طلبيدند و زمانى كه نوشيدند، ديدم حالت گريه در حضرت پيدا شد و دو چشمشان پر از اشک گردید؛ سپس به من فرمودند:
«اى داود! خدا قاتل امام حسين عليهالسلام را لعنت كند؛ بندهاى نيست كه آب نوشيده و حسين را ياد نموده و قاتلش را #لعنت كند، مگر آنكه خداوند متعال صد هزار حسنه براى او ثبت مىكند و صد هزار گناه از او محو كرده و صد هزار درجه مقامش را بالا برده و گويا صد هزار بنده آزاد كرده و روز قيامت حق تعالى او را با قلبى آرام و مطمئن محشور مىكند.» [۲]
▪️از حضرت #امام_باقر علیهالسلام روایت شده است که فرمودند:
«نخستين چيزى كه در روز قيامت به آن رسيدگى مىشود، (ثواب) صدقۀ آب (دادن به تشنگان) است!» [۳]
▪️حضرت امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«بافضیلتترین صدقه، خنک نمودن جگر سوزان (شخص تشنه) است.» [۴]
📚 منابع:
[۱] مصباح (شیخکفعمی)، ص۷۴۱
[۲] كامل الزيارات (ابنقولویهقمی)، ج۱، ص۱۰۶
[۳] ثواب الأعمال (شیخصدوق)، ص۱۳۹
[۴] کافی (شیخکلینی)، ج۴، ص۵۷
#حدیث #آداب #آب #عطش #برائت
👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑ از اشعار منادی وحدت مسلمین مرحوم آية الله شیخ محمد حسین كاشف الغطاء :
👌تالله ما كربلا لو لا ( #سقيفتهم )
و مثل ذا الفرع ذلك الأصل ينتجه
📗 حياة الامام الحسين عليه السلام ، باقر شريف القرشى : ص ١٧٦ .
👉 @smbshafti
هدایت شده از زیارت
✅دیر راهب
🔻لَمّا جاؤوا بِرَأسِ الحُسَینِ علیه السلام ونَزَلوا مَنزِلاً یُقالُ لَهُ قِنَّسرینَ، اطَّلَعَ راهِبٌ مِن صَومَعَتِهِ إلَى الرَّأسِ، فَرَأى نورا ساطِعا یَخرُجُ مِن فیهِ، ویَصعَدُ إلَى السَّماءِ، فَأَتاهُم بِعَشَرَةِ آلافِ دِرهَمٍ، وأخَذَ الرَّأسَ، وأدخَلَهُ صَومَعَتَهُ، فَسَمِعَ صَوتا ولَم یَرَ شَخصا، قال: طوبى لَکَ، وطوبى لِمَن عَرَفَ حُرمَتَهُ، فَرَفَعَ الرّاهِبُ رَأسَهُ، وقالَ: یا رَبِّ، بِحَقِّ عیسى تَأمُرُ هذَا الرَّأسَ بِالتَّکَلُّمِ مَعی. فَتَکَلَّمَ الرَّأسُ، وقالَ: یا راهِبُ، أیَّ شَیءٍ تُریدُ؟ قالَ: مَن أنتَ؟ قالَ: أنَا ابنُ مُحَمَّدٍ المُصطَفى، وأنَا ابنُ عَلِیٍّ المُرتَضى، وأنَا ابنُ فاطِمَةَ الزَّهراءِ، وأنَا المَقتولُ بِکَربَلاءَ، أنَا المَظلومُ، أنَا العَطشانُ، فَسَکَتَ. فَوَضَعَ الرّاهِبُ وَجهَهُ عَلى وَجهِهِ، فَقالَ: لا أرفَعُ وَجهی عَن وَجهِکَ حَتّى تَقولَ: أنَا شَفیعُکَ یَومَ القِیامَةِ. فَتَکَلَّمَ الرَّأسُ، فَقالَ: اِرجِع إلى دینِ جَدّی مُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله. فَقالَ الرّاهِبُ: أشهَدُ أن لا إلهَ إلَا اللّه ُ، وأشهَدُ أنَّ مُحَمَّدا رَسولُ اللّه، فَقَبِلَ لَهُ الشَّفاعَةَ. فَلَمّا أصبَحوا أخَذوا مِنهُ الرَّأسَ وَالدَّراهِمَ، فَلَمّا بَلَغُوا الوادِیَ نَظَرُوا الدَّراهِمَ قَد صارَت حِجارَةً.
🔺ترجمه فارسی:
مناقب آل ابی طالب، ابن شهرآشوب: هنگامى که سر حسین علیه السلام را آوردند و در منزلى به نام قِنَّسرین (شهرى در شام، به فاصله یک روز راه از حَلَب در مسیر حِمْص) فرود آمدند، راهبى مسیحی از دِیْرش به سوى سر، حرکت کرد و نورى را دید که از دهان آن، ساطع بود و به آسمان مى رفت.
▪️راهب مسیحی، ده هزار درهم به آنان (نگهبانان) داد و سر را گرفت و به درون دِیرش برد و بدون آن که شخصى را ببیند، صدایى شنید که مىگفت:
▪️«خوشا به حالت ! خوشا به حال آن که قَدر این سر را شناخت!» راهب، سرش را بلند کرد و گفت پروردگارا! به حقّ عیسى، به این سر بگو که با من سخن بگوید.
▪️ سر به سخن آمد و گفت:
▫️«اى راهب ! چه مى خواهى؟».
▫️ گفت: تو کیستى؟
▫️گفت: «من فرزند محمّدِ مصطفى و پسر علىِ مرتضى هستم. پسر فاطمه زهرا و مقتول کربلایم. من مظلوم و تشنه کامم» و ساکت شد.
▫️ راهب صورت به صورتش نهاد و گفت: صورتم را از صورت تو بر نمى دارم تا بگویى: «من ، شفیع تو در روز قیامت هستم»
▫️سر به سخن درآمد و گفت: «به دین جدّم محمّد درآى»
▫️راهب گفت: گواهى مى دهم که خدایى جز خداوند نیست و گواهى مى دهم که محمّد پیامبر خداست. آن گاه حسین علیه السلام پذیرفت که شفاعتش کند. صبحدم آن قوم سر و دِرهم ها را گرفتند و چون به وادى رسیدند دیدند که درهم ها سنگ شده است.
📚منابع:
🔹مناقب آل ابی طالب
🔹ابن شهر آشوب مازندرانی ج ۴ ص ۶٠
🔹بحار الأنوار علامه مجلسی : ج ۴۵ ص۳۰۳
#دیر_راهب
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
☑ #قاتلین_اصلی سید الشهدا - علیه السلام - و پایه و اساس تمام ظلم های وارد شده بر اهل بیت عليهم السلام چه کسانی بودند ؟
⬛️ عن أبي بصير عن أبي عبد الله عليه السلام في قول الله عز وجل:
👈 " ( ما يكون من نجوى ثلاثة الا هو رابعهم ولا خمسة الا هو سادسهم ولا أدنى من ذلك ولا أكثر الا هو معهم أين ما كانوا ، ثم ينبئهم بما عملوا يوم القيامة ان الله بكل شئ عليم ) " .
▪️قال: نزلت هذه الآية في فلان وفلان وأبى عبيد الجراح وعبد الرحمن بن عوف وسالم مولى أبى حذيفة والمغيرة بن شعبة حيث كتبوا الكتاب بينهم وتعاهدوا وتوافقوا، لئن مضى محمد صلى الله عليه وآله لا تكون الخلافة في بني هاشم ولا النبوة أبدا، فأنزل الله عز وجل فيهم هذه الآية.
⬛️ ابوبصیر گوید: از امام صادق عليه السلام دربارهی اين سخن خدای عزوجل پرسیدم:
( رازگويى سه نفر نباشد مگر آن كه خدا چهارمين آنهاست و نه پنج نفرى مگر آن كه خدا ششمين آنهاست، و نه كمتر از اين و نه بيشترى هست مگر آن كه هر كجا باشند خدا نزد آنهاست. آن گاه روز رستاخيز از كارهايى كه كردهاند آگاهشان سازد كه به راستى خدا به همه چيز داناست )،
فرمود:
☚ اين آيه درباره ی فلانی و فلانی[ #ابوبکر و #عمر ] و ابو عبيده جراح و عبد الرحمن بن عوف و سالم غلام ابو حذيفه و مغيرة بن شعبه نازل شد، آنگاه كه ميان خود عهد و صحیفه ای نوشتند و همداستان شدند كه :
اگر محمّد از دنیا رفت، هرگز نبوت و خلافت در ميان بنى هاشم جاى نخواهد گرفت. پس خداوند متعال اين آيه را در شأن آنها فرو فرستاد .
◼ قال: وهاتان الآيتان نزلتا فيهم ذلك اليوم، قال أبو عبد الله عليه السلام:
لعلك ترى أنه كان يوم يشبه يوم كتب الكتاب الا يوم قتل الحسين عليه السلام .
▪️وهكذا كان في سابق علم الله عز وجل الذي أعلمه رسول الله صلى الله عليه وآله أن :
▪️ إذا كتب الكتاب قتل الحسين عليه السلام وخرج الملك من بنى هاشم ... .
▪️سپس امام فرمود: آیا فکر میکنی كه به جز روز کشته شدن حسین(ع)، روزى شبیه آن روز که آنان این نامه را بین خود نوشتند هست؟!
در علم خدا چنين گذشته بود و همان را به رسولش اعلام کرد كه :
☚ هرگاه آن عهدنامه نوشته شد، حسين كشته شد و حكومت از دست بنى هاشم بيرون رفت و همه این وقایع رخ داد .
📚 منابع :
📗الکافی ج8ص179
📕الوافی ج2ص193
📗تاویل الآیات الظاهرةص646
📘تفسیر کنز الدقائق ج12ص102
📒بحار الانوار ج24ص365
📙جامع احادیث الشیعة ج13ص89
🔥اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
👉 @smbshafti
☑ نکاتی در خصوص مقامهای #زیارت_عاشورا
▪️در #زیارت_عاشورا حدود هجده دعا داریم و متناسب با آن، هجده مقام از خدا میخواهیم.
▪️ بعضی از این مقامها بهقدری بالاست که اگر در #زیارت_عاشورا نبود، باورش سخت میبود!
▪️ دعاها و مقامها:
👈 ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام!
▪️«ان یرزقنی طلب ثارک»
اینکه کسی بخواهد خونخواه امام حسین علیهالسلام باشد، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است!
👈۲- مقام وجاهت عندالله! (آبرومندی نزد خدا)
▪️«اللهم اجعلنی عندک وجیها»
👈۳- مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم!
▪️«ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة»
▪️«مع امام منصور»
این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند.
👈 ۴- مقام حیات طیبه!
▪️«اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد»
👈 ۵- مقام شهادت!
▪️«و مماتی ممات محمد و آل محمد»
چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام، با شهادت بوده!
👈 ۶- مقام محمود!
▪️«ان یُبِلِّغنی المقام المحمود»
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی!
مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت!
خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد).
حالا یک مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و در این فراز ما این را از خدا میخواهیم!
▪️إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ / ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ
(غاشیه /۲۵ و ۲۶)
👈۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم!
▪️«لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا»
▪️«و اسئل الله بحقکم...ان یعطینی بمصابی بکم...»
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
▪️«الحمد لله علی عظیم رزِیّتی»
(دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد!
حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم!
👈۸- مقام برائت!
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
▪️«و بالبرائة من اعدائکم»
👈۹- مقام لعن!
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن میفرستیم و بعد صد سلام میدهیم.
(جاروب کن خانه و پس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود میفرستی.
▪️«اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد...»
▪️نکته:
چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود! چون ما مردم تا قبل از ظهور اصلاً اطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند❗
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
👈۱۰- مقام سِلم!
▪️«انی سلم لمن سالمکم»
▪️«و ولیّ لمن والاکم»
این مقام، عبارت است از «مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان»
👈۱۱- مقام حَرب!
▪️«حرب لمن حاربکم»
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر!
👈۱۲- مقام ایثار!
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم.
ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما در زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم!
▪️«بابی انت و امی»
👈۱۳- مقام قربة الی الله!
باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
▪️«اللهم انی اتقرب الیک...»
👈۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت!
▪️«انی اتقرب الی الله و الی رسوله...»
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
👈۱۵- مقام معرفت اهلبیت!
▪️«اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...»
👈۱۶- مقام ثبات قدم! و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن :
▪️«ان یثبّت لی عندکم قدم صدق»
▪️«ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...»
👈۱۷- مقام رجعت!
که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق میافتد.
▪️«و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور».
طلب خونخواهی با امام عصر - عجل الله تعالی فرجه الشریف - فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود.
👈۱۸- مقام درود و صلوات خدا!
▪️«اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة»
▪️«فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی»
درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
▪️«و لا جعله الله آخر العهد منی...»
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت_عاشورا
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
هدایت شده از بیت الرقیه(سلام الله علیها)
🌹🌹🌹یک حدیث ناب🌹🌹🌹
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) ، قَالَ:
نَفَسُ اَلْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِيحٌ، وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَةٌ، وَ كِتْمَانُ سِرِّنَا جِهَادٌ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ. ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) :
يَجِبُ أَنْ يُكْتَبَ هَذَا اَلْحَدِيثُ بِالذَّهَبِ.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
امام صادق عليه السّلام فرمود:
📍آه كشيدن كسى كه براى مظلوميت ما غمگين باشد تسبيح به شمار مىآيد .
📍اندوه او عبادت است .
📍و پنهان داشتن اسرار ما،جهاد در راه خدا است.
سپس امام فرمود:
سزاوار است كه اين حديث با[آب]طلا نگاشته شود.
°•☆اَلّلهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَالطّاغُوتَ☆•°
┈••✾•🌿🌺🌸🌺🌿•✾••┈┈
🦋کانال رسمی بیت الرقیه(س)🦋
◇■ @beyt_315 ■◇