eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانه شیعه
شبهه شماره6⃣ ⁉️ اگر واقعا خلفاء سبب شهادت حضرت‌ فاطمه (سلام‌الله‌علیها) هستند چرا امیرالمومنین ( علیه‌السلام) فرزندان خود را به اسامی آنان نام‌گذاری کردند؟؟!! ☑️ پاسخ : 🔹نام‌های فرزندان امام علی (علیه‌السّلام) را بررسی می‌کنیم : 1⃣ ابوبکر بن علی اولا: ابوبکر کنیه این بزرگوار تلقی می شده است ; شیخ مفید نام او را محمد اصغر با کنیه ابوبکر می داند . [الارشاد ج1 ص345] دوما: اگر قرار بود که امیرمؤمنان (علیه‌السّلام) نام فرزندش را هم نام خلیفه اول بگذارد، از نام اصلی او (عبدالکعبه، عتیق، عبدالله و... با اختلافی که وجود دارد) انتخاب می‌کرد نه از کنیه او ! 2⃣ عمر ابن علی یکی از عادات خلیفه دوم تغییر نام افراد بود ❗️ بر اساس اظهار مورخان خلیفه دوم این نام را بر فرزند امیرالمومنین(علیه‌السلام) گذارد و به این نام نیز معروف شد. مورخ اهل‌سنت می‌نویسد : 《وکان عمر بن الخطاب سمّی عمر بن علیّ باسمه؛ عمر بن خطاب، فرزند علی را از نام خویش، «عمر» نام‌گذاری کرد 》 [البلاذری، انساب الاشراف، ج2، ص192] 3⃣ عثمان بن علی امام علی (علیه السلام) به جهت علاقه ای که به عثمان بن مظعون صحابی بزرگ پیامبر خدا داشت ، نام یکی از فرزندانش را عثمان نامید و فرمود : « همانا او را به نام برادرم عثمان بن مظعون قرار دادم» [مقاتل الطالبیین ص89] ✅ اگر نام‌گذاری به خاطر ابراز محبت به شخصیت‌ها بود، چرا خلیفه دوم به سراسر ممالک اسلامی بخشنامه کرد که کسی حق ندارد فرزندش را به نام رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نام‌گذاری کند ‼️ ابن‌حجر در شرحش بر صحیح بخاری می‌نویسند: 《 کتب عمر الی اهل الکوفة الا تسموا احدًا باسم نبی ؛ عمر به اهل کوفه نامه نوشت که اسم کسی را هم نام پیامبر نگذارید !!!!! https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زیارت
⚫️ آرزوی انتقام امام جواد "سلام الله علیه " از قاتلین مادرش حضرت فاطمه سلام الله علیها ▪️زكریا بن آدم مى‏ گوید: خدمت‏ حضرت رضا ( سلام الله علیه) نشسته ‏بودم كه امام جواد( سلام الله علیه )را پیش او آوردند. پس آن حضرت از چهار سال كمتر بود. حضرت جواد( سلام الله علیه ) دست هایش را بر زمین نهاد، سرش را به طرف آسمان ‏بلند كرد و در فكرى عمیق فرو رفت. امام رضا( سلام الله علیه) فرمود: جانم ‏فدایت چرا در فكرى؟ امام جواد( سلام الله علیه) فرمود: به آن چه درباره مادرم ‏زهرا( سلام الله علیها) انجام شد، مى ‏اندیشم. به خدا سوگند، حق قاتلانش آن است كه ‏اگر دستم به آن ها برسد، آنان را سوزانده، تكه تكه كنم و ریشه‏ شان را بر كنم. در این هنگام، امام رضا( سلام الله علیه) او را در آغوش ‏كشید، میان دو چشمش را بوسید و فرمود: پدر و مادرم فدایت، به ‏راستى كه تو لایق امامت‏ شیعه هستى. 🔻متن عربی: وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هَارُونَ بْنِ مُوسَى عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِیدِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِیِّ عَنْ زَكَرِیَّا بْنِ آدَمَ قَالَ: إِنِّی لَعِنْدَ الرِّضَا إِذْ جِی‏ءَ بِأَبِی جَعْفَرٍ ع وَ سِنُّهُ أَقَلُّ مِنْ أَرْبَعِ سِنِینَ فَضَرَبَ بِیَدِهِ إِلَى الْأَرْضِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ فَأَطَالَ الْفِكْرَ فَقَالَ لَهُ الرِّضَا ع بِنَفْسِی فَلِمَ طَالَ فِكْرُكَ فَقَالَ فِیمَا صُنِعَ بِأُمِّی‏ فَاطِمَةَ أَمَا وَ اللَّهِ لَأُخْرِجَنَّهُمَا ثُمَّ لَأُحْرِقَنَّهُمَا ثُمَّ لَأُذْرِیَنَّهُمَا ثُمَّ لَأَنْسِفَنَّهُمَا فِی الْیَمِّ نَسْفاً فَاسْتَدْنَاهُ وَ قَبَّلَ بَیْنَ عَیْنَیْهِ ثُمَّ قَالَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی أَنْتَ لَهَا یَعْنِی الْإِمَامَةَ. 📚 إثبات الوصیة: ۱۸۴. 📚بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏۵۰، ص۵۹ سلام الله علیها 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
🏴🏴🏴 شهادت مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه نیست 🏴قافله عزاداری فرزندان فاطمی درعزای مادرشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ⏳: جمعه ۲۴آذرماه 🕒 : ساعت ۱۵ الی ۱۷ 📌مکان حرکت: اصفهان، میدان انقلاب به سمت میدان امام حسین علیه السلام
🔴 اثبات کفر اولین خلیفۀ غاصب به استناد قرآن توسط امیرالمؤمنین علیه‌السلام! شیخ صدوق رحمه‌الله به اسناد خود از حضرت علیه‌السلام روایت می‌کند که فرمودند: وقتى ، حضرت فاطمه عليهاالسلام را از مالکیّت منع نمود و وكيل آن حضرت را (از فدک) بيرون كرد، عليه‌السلام به مسجد آمدند، در حالى كه ابوبكر نشسته و مهاجرين و انصار گردش بودند و به او فرمودند: «اى ابابكر! چرا فاطمه عليهاالسلام را از آنچه رسول خدا صلّى‌اللّٰه‌عليه‌وآله برايش قرار داده بود، منع كرده و وكيلش را كه سالها در آنجا بود بيرون كردى‌؟!» ابوبكر پاسخ داد: «اين مِلک، فيء و غنيمت جنگی بوده و تعلّق به همه مسلمانان دارد! حال اگر فاطمه (علیهاالسلام) شهود عادلی بر اثبات مالکیتش دارد بیاورد، وگرنه هیچ حقّی در اين ملک ندارد!» اميرالمؤمنين عليه‌السلام فرمودند: «دربارۀ ما (اهل‌بیت) بر خلاف آنچه دربارۀ مسلمين حكم مى‌كنى، حكم مى‌نمايى‌؟!» ابوبكر جواب داد: «خير.» حضرت فرمودند: «اگر در دست مسلمين مالى باشد و من ادّعا كنم آن مال متعلّق به من است، از چه كسى بيّنه و شاهد مى‌خواهى‌؟!» ابوبكر جواب داد: «از تو بيّنه مى‌خواهم!» حضرت فرمودند: «حال اگر در دست من مالى باشد و مسلمانان ادّعای مالکیت آن را کنند، از من بيّنه و شاهد مى‌خواهى‌؟!» ابوبكر سكوت كرد و جوابى نداشت كه بگويد! در این لحظه عمر گفت: «اين ملک (فدک)، فیء و غنيمت مسلمانان بوده و ما با تو خصومتى نداريم!» اميرالمؤمنين عليه‌السلام (اعتنایی به حرف عمر نکردند و) به ابوبكر فرمودند: «اى ابابكر! آیا به قرآن اقرار دارى‌؟!» ابوبكر جواب داد: «آرى!» حضرت فرمودند: «به من بگو آيا اين آيه شريفه: "إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ‌ لِيُذهِبَ‌ عَنكُمُ‌ اَلرِّجسَ‌ أَهلَ‌ اَلبَيتِ‌ وَ يُطَهِّرَكُم تَطهِيراً" (خدا چنين مى‌خواهد كه هر آلودگى و خطایی را از شما اهل‌بیت دور کند و شما را از هر عيبى، پاک و منزّه گرداند؛ سوره احزاب، آیه ۳۳) در شأن ما نازل شده يا در شأن غير ما؟!» ابوبكر جواب داد: «در شأن شماست!» حضرت فرمودند: «حال به من بگو اگر دو شاهد از مسلمين شهادت دهند كه فاطمه عليهاالسلام مرتكب فحشایی شده، چه خواهى كرد؟!» ابوبكر (دهان شکسته) جواب داد: «حدّ بر او جارى مى‌كنم، همان طور كه بر ديگر زنان از مسلمين حدّ اقامه خواهم نمود!» حضرت فرمودند: «در اين صورت تو نزد خداوند از كافرين محسوب مى‌شوى!» ابوبكر پرسيد: «چرا؟!» حضرت فرمودند: «بخاطر اينكه شهادت خدا را ردّ كرده و شهادت غير خدا را پذيرفته‌اى! زيرا خداوند متعال، شهادت به طهارت و پاکی اين بانو داده و وقتى تو شهادت خدا را ردّ نموده و شهادت غيرش را بپذيرى، نزد خدای تعالى كافر هستى!» 📚 علل الشرائع (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۱۹۱ احتجاج (أبومنصورطبرسی)، ج۱، ص۹۲ 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.» علیهاالسلام @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ✅ فضیلت تسبیح حضرت زهرا علیها آلاف التحية والثناء: 🔸 مرحوم در کتاب: تحفة الابرار: ج 2 ص 438 می نویسد : 🔹 بدان كه نصوص معتبره در كمال فضيلت اين تسبيح مستفيض است. از جمله حديثي است مروي در كافي از مفخر الاوائل والاواخر جناب حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام كه آن حضرت فرموده: عبادت نشده است خداوند عالم جل شأنه به چيزي از تحميد كه أفضل بوده باشد از تسبيح فاطمه عليها السّلام. 🔹 و فرموده اند : اگر چيزي أفضل از اين تسبيح مي‌بود آن را جناب رسول خدا صلّي اللّه عليه وآله ارشاد مي‌فرمودند به فاطمه عليها السّلام. 📚 وسائل الشيعة : ج 4 ص 1024 ح 1 🔹و در حديث ديگر از جناب حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام مأثور است كه فرموده: تسبيح حضرت فاطمه عليها السّلام در هر روزي عقب هر نمازي محبوب تر است نزد من از هزار ركعت نماز در هر روز. 📚 وسائل الشيعة : ج 4 ص 1024 ح 2 👉 @smbshafti
گروه زیارتی رحمة الواسعه به قید کمک هزینه سفر پربرکت کربلا به همراه کمک هزینه به سه نفر اعطا میکند. 🔷کمک هزینه، وام نیست و بلاعوض می‌باشد🔷 👈شرایط: ۱- ارسال کردن این پیام به پنج نفر از دوستانتان. ۲- بعد از ارسال همین پیام به دوستانتان به ادمین پیام بدید که ان شالله در قرعه کشی شرکت کنید. (حتما باید عضو کانال باشید) ............................. 🆔 @Mokhtarykarbala1368 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2743861252Cd4481516c2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️رسول خدا صلی الله علیه و آله به فاطمه زهرا علیها السلام فرمودند: 👈يا فَاطِمَةُ! أَبْشِرِي فَلَكِ عِنْدَ اللَّهِ مَقَامٌ‏ مَحْمُودٌ تَشْفَعِينَ فِيهِ لِمُحِبِّيكِ وَ شِيعَتِكِ فَتُشَفَّعِينَ ؛ ای فاطمه بشارت باد که برای تو نزد خدا مقام محمود است؛ شفاعت می‌کنی برای شیعیان و دوستدارانت  و شفاعتت پذیرفته می‌شود. 📗بحار الأنوار ،ج‏۲۹، ص ۳۴۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ✅ فضیلت تسبیح حضرت زهرا علیها آلاف التحية والثناء (2): 🔸 مرحوم در کتاب: : ج 2 ص 442 می نویسد : 🔹 ثقة الاسلام در كتاب كافى حديثى روايت فرموده، حاصل مضمون آن اين است : كسى كه اتيان نمايد به تسبيح سيده‏ نساء فاطمه‏ زهرا عليها السّلام بعد از اداى فريضه، بعد از فراغ از تسبيح بگويد : لا إله الا اللَّه، گناهان او آمرزيده ميشود. 📚 وسائل الشيعة : ج 4 ص 1021 ح 1 🔹 و از كتاب دعائم، از قائد ارباب معرفت ويقين جناب أمير المؤمنين عليه السّلام مأثور است حديثى كه حاصل مضمون آن اين است كه: جناب أمير المؤمنين عليه السّلام فرمودند: بعضى از پادشاهان عجم بنده‏ اى به هديه فرستاده بودند خدمت جناب رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله، من گفتم به جناب سيده‏ نساء: برو به خدمت جناب رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله استدعاى اين كن كه ايشان خادمى به شما داده باشند كه متوجه خدمات شما شده باشد. سيده نساء خدمت سيد ابرار مشرف شده استدعاى مطلب نمودند، آن مخزن أسرار ربانى ووسيله‏ نجات مطيع وعاصى در جواب فرمودند: اى فاطمه به تو چيزى خواهم داد كه بهتر باشد از براى تو از خادم واز دنيا وهر چه در دنيا است. و آن اين است كه بعد از فراغ از هر نمازى سى وچهار مرتبه تكبير ميگوئى، وسى وسه مرتبه ميگوئى: الحمد للَّه، وسى وسه مرتبه ميگوئى: سبحان اللَّه، بعد از فراغ از تسبيح ميگوئى: لا إله الا اللَّه. اين بهتر است از براى تو از خادمى كه خواهش نموده ‏اى، وبهتر است از دنيا واز هر چه در دنيا است. 📚 دعائم الاسلام : ج 1 ص 168 👉 @smbshafti
هدایت شده از فرقاني گوید یا زهرا
آیت الله وحید خراسانی : بعضی اشخاص نمی‌دانند چرا ما اصرار داریم که های بیشتری در فاطمیه به راه بیافتند؟ شما خبر ندارید این فاطمیه چه کرده و چه می‌کند؟! وهابیت با کمک سرمایۀ سرسام آور سعودی و شیوخ امارات در دورۀ سال در این مملکت کار می‌کند، آن هیئت‌ها در روز شهادت صدیقۀ کبری علیهاالسلام تمام ها را باطل می‌کنند، هرچه وهابیت بافته‌اند در این روز پنبه می‌شود. ..هر چه این بیشتر باشد ناامیدی آنها بیشتر می‌شود. بعضی اشخاص نمی‌دانند چرا ما اصرار داریم که هیئت‌های بیشتری در فاطمیه به راه بیافتند؟ ☑️ سرّ عمده این است که این هیئات همۀ مخالفین مذهب را می‌کند، یعنی وقتی آن غوغا و آن شور را می‌بینند، که با پای برهنه، با آن شور و نوا بیرون می‌آیند، همه بیچاره و عاجز می‌شوند، چرا که می‌بینند افکار شوم آنها در این اثر ندارد. لذا هر هیئتی كه راه بیافتد، مصداق آل محمد علیهم السلام است، یعنی اگر سال قبل ده هیئت بیرون آمده، هر هیئتی ده از امام ششم علیه السلام تحویل گرفته است: «رَحِمَ اللَّهُ مَنْ‏ أَحْيَا أَمْرَنَا»* خداوند رحمت كند كسانى را كه امر ما را احيا می كنند. امسال ده هیئت دیگر بیرون بیاید، ده دعای دیگر از علیه السلام تحویل می‌گیرد. آن هم دعایی که را به هم می‌زند، چرا که این دعا ی امام صادق ع است ☑️این هیئتی که بیرون می‌آید احیاء امر او است، یعنی در مقابل آن جنازه‌ای که تشییع ‌شد و فقط هفت نفر در تشییعش حاضر شدند. 🎙آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅۱۹/فروردین/۱۳۹۰ ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
هدایت شده از  علم الحدیث
اقدام نظامی امیرالمومنین علیه السلام 🔺امیرالمومنین علیه السلام هیچ وقت در برابر غصب خلافت سکوت نکردند حتی در ابتداء قصد اقدام نظامی داشتند 👈در بحث بیعت با امیر المومنین علیه السلام ما یک کلمه داریم به اسم حلق الراس یا محلقین حلق راس به معنای تراشیدن موی سر است . 👈محلقین هم به کسانی گفته می شود که موی سر خود را تراشیده اند . دقت کنید به این جریان محلقین 🛑محمد بن إسماعيل قال حدثني الفضل بن شاذان عن ابن أبي عمير عن وهيب بن حفص عن أبي بصير عن أبي جعفر (ع) قال: جاء المهاجرون و الأنصار و غيرهم بعد ذلك إلى علي (ع) فقالوا له: أنت و الله أمير المؤمنين و أنت و الله أحق الناس و أولاهم بالنبي (ع) هلم يدك نبايعك فو الله لنموتن قدامك فقال علي (ع): إن كنتم صادقين فاغدوا غدا على محلقين فحلق علي (ع) و حلق سلمان و حلق مقداد و حلق أبو ذر و لم يحلق غيرهم ثم انصرفوا فجاءوا مرة أخرى بعد ذلك فقالوا له أنت و الله أمير المؤمنين و أنت أحق الناس و أولاهم بالنبي (ع) هلم يدك نبايعك و حلفوا فقال إن كنتم صادقين فاغدوا على محلقين فما حلق إلا هؤلاء الثلاثة. قلت: فما كان فيهم عمار؟ فقال: لا. قلت: فعمار من أهل الردة؟ فقال: إن عمارا قد قاتل مع علي عليه السلام بعد. 🔰امام باقر علیه السلام نقل میکند: که مهاجرین و انصار و غیر این دو گروه نزد امیر المومنین علیه السلام امدند و گفتند که به خدا قسم امیر المومنین هستی و تو از همه مردم احق و اولی به نبی الله هستی . دستت را جلو بیاور تا با تو بیعت کنیم. و ما پیش مرگ تو هستیم . امام علی علیه السلام فرمودند . اگر شما راست می گوید . فردا حلق راس کنید{ موی سر را بتراشید} و فردا بیایید . فردا شد فقط امیر المومنین علیه السلام و سلمان و ابوذر و مقداد حلق راس کردند . و غیر اینا کسی حلق راس نکرد . دوباره همان گروه ها امدند و همان حرف های روز قبل را تکرار کردند . باز امیر المومنین علیه السلام همان شرط حلق راس را بیان فرمودند . ولی باز جزء اون عده کسی حلق راس نکرد . 📚:اختیار الرجال ح 18 نکته👈 در این روایت به خوبی نمایان است که امیرالمومنین علیه السلام قصد اقدام نظامی را داشتند ولی شرایط اقدام نظامی مهیا نبوده است 👈چون غاصبین خلافت با چیزی بجزء اقدام نظامی حاضر به بازپس دادن حق نبودند ✍:عیسوند ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 [حدیث ۵۸] 🔔 واقعا علی (ع) چقدر از این دنیا روی‌گردان بود! بعد از رسول خدا و بعد از همسرش فاطمه جز غم و غصه از این مردم چیزی عایدش نشد. وقتی هم به حکومت رسید از جهت دنیوی به خودش سخت‌تر گرفت طوری که هیچ احدی از امت مثل او در سختی زندگی نمی‌کرد. 🔹 الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ قَالَ عَلِيٌّ (ع‏): 🔸 دَخَلتُ بِلادَکُم بِاَشمالي هذِهِ وَ رِحلَتي وَ راحِلَتي ها هِي فَاِن اَنَا خَرَجتُ مِن بِلادِکُم بِغَيرِ ما دَخَلتُ فَاَنَا مِنَ الخائِنينَ. 🔹 اصبغ بن نباته نقل می‌کند که امیر‌المؤمنین (ع) فرمودند: 🔸 ای مردم، آن روز که به شهر شما آمدم، با خود سه چیز از دنیا به همراه آوردم؛ اين «لباس و پوششی که دارم» و این «توشه و کوله باری که دارم» و این «مرکب سواری که دارم» اینها به همراه من بودند. 🔹 روزی که خواستم از شهر شما بروم، اگر دیدید بيشتر از آن چه داشتم با خود بردم پس بدانید من از خيانت کارانم. 📚 (بحار الانوار، ج۴۰، ص۳۲۵) @Ali_SerajeHedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 یک مناظره چالشی و کوبنده 👈 اشکال آیت الله لنکرانی به مردوخ کردستانی❗️ 👈 به مردوخ گفتم این حدیثِ جعلی، فرزند سقیفه است! 1⃣ شیخ محمد مردوخ کردستانی (۱۳۵۴م)، امام جمعه و مفتی معروف سنّی‌های کردستان در ایرانِ عصر قاجار و پهلوی است.  وی قریب به شصت اثر را نگاشته و گاه در آنها شدیداً به عقاید شیعیان می‌تازد. مناظره عقیدتی او با آیت الله شیخ حسین لنکرانی (۱۳۶۸م)، ماجرای جالبی دارد که از زبان مرحوم لنکرانی می‌خوانید. 2⃣ آیت الله لنکرانی اظهار می‌دارد: مردوخ کردستانی برای بحث و گفت و گو به منزل من در تهران آمد. در ضمن بحث، مسئله عدالت صحابه را پیش کشید و [برای دفاع از مخالفین اهل بیت (ع) در صدر اسلام] گفت: همه صحابه عادل و قابل پیروی هستند زیرا پیامبر (ص) فرموده: "اصحابی کَالنُّجُومِ بِاَیِّهِمْ اقْتَدَیْتُمْ، اهْتَدَیْتُمْ". (اصحاب من همانند ستارگانند؛ از هر کدام پیروی کنید، هدایت می‌شوید). مرحوم لنکرانی می‌گوید: بی‌درنگ به مردوخ گفتم؛ این روایت مجعول است و از بچه‌های سقیفه می‌باشد! منتها حامیان سقیفه چیزی ساختند که بعداً در توجیه آن درماندند. مردوخ پرسید به چه دلیل؟ گفتم به من بگو ببینم آیا راوی این حدیث که آن را به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، نسبت می‌دهد، صحابی است یا نه؟ گفت: بله گفتم: صحابی کیست؟ گفت: هر مسلمانی که حتی یک بار پیامبر (ص) را دیده و با او سخن گفته از صحابه است. فرض کنید اگر فردی در صدر اسلام، افسار مرکب خود را گم کند و پیامبر (ص) آن را بیابد و به دست او دهد و بگوید این متعلق به شماست؛ همین مقدار ملاقات، برای صحابی بودن او کافی است. باز پرسیدم: آیا همه راویان [مستقیم و بدون واسطه] از پیامبر صحابی‌اند؟ گفت:بله گفتم: این کسی که گفته پیغمبر فرمود: "اصحابی کَالنُّجُومِ بِاَیِّهِمْ اقْتَدَیْتُمْ، اهْتَدَیْتُمْ"، خودش صحابی بوده یا نه؟ گفت: منظورتان چیست؟ 3⃣ گفتم اگر این راوی خودش صحابی است، علی القاعده باید پیامبر می‌فرمودند: "معاشر اصحابی، انتم کالنجوم؛ بایّکم الناس، اقتدوا اهتدوا" (ای پیروان و صحابه من، شما همچون ستارگانید که مردم به هر یک از شما اقتدا کنند، هدایت شوند)؛ نه اینکه به صحابه خود بگوید: به هر کدام از صحابه اقتدا کنی سعادتمند می‌شوی! پس یک تناقض اینجاست: آن کسی که روایت را نقل می‌کند در عداد صحابه شناخته نمی‌شده است؛ در حالیکه پیامبر (ص) با او سخن می‌گوید و طبق ادعای شما جزو صحابه است! مردوخ در پاسخ به این اشکال درماند! باری، به او گفتم این حدیث جعلی، مولود سقیفه است و خودتان آن را درست کردید. و با امثال همین روایات نادرست است که معاویه‌ها تطهیر می‌شوند. 4⃣ باز، حدیث لا تجتمع امتی علی الخطا را به میان آورد تا بر این اساس، سقیفه را مشروع نشان دهد؛ گفتم اگر این حدیث هم مثل قبلی ساختگی نباشد، لااقل به معنی خبری نیست؛ بلکه نفی در سیاق نهی است [جمله خبریّه در سیاق انشاء] یعنی منظور پیغمبر اکرم (ص) این است که: امت من نباید بر یک امر خطا اتفاق کند. همچنانکه می‌گوییم: مسلمان دروغ نمی‌گوید یعنی نباید دروغ بگوید! و گرنه چه بسا مسلمانانی که متاسفانه لغزیدند و دروغ گفتند. [نکته: سوال دیگر از اهل تسنن این است که دسته‌ای از صحابه هستند که نسبت به هم ضارب و مضروب و حتی گاه قاتل و مقتولند؛ آیا هر دو هدایت‌یافته و بر حقند؟] ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️تسلیت یابن الحسن خاتون محشر کُشته شد ▪️میوه قلب رسول از ضربت در کُشته شد ▪️آه ای سادات عالم بر سر و سینه زنید ▪️عصمت حق از نفس افتاد، مادر کشته شد ▪️صورت زهرا کجا و دست نامحرم کجا ▪️صَدمه دید آن نوگل باغ پیمبر کشته شد ▪️من ندانم پشت در مسمار یا شمشیر بود ▪️فاطمه با تازیانه یا که خنجر کشته شد ▪️نور چشم مصطفی شد پیش مرگ مرتضی ▪️بشکند دست عدو زهرای اطهر کشته شد (شاعر: ولی الله کلامی زنجانی) 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ تسبيح حضرت زهرا علیها السلام (3) : 🔸 مرحوم در کتاب شریف می نویسد: 🔹مطلب پنجم: در بيان آن كه چنانچه مستحب است تسبيح سيده نساء عليها السّلام بعد از فراغ از صلوات، مستحب است در وقت اراده نوم؛ چنانچه مستفاد مي‌شود از حديث معتبر مروي در كتاب دعاي از اصول كافي، حاصل مضمون آن حديث اين است: 🔹وقتي كه وارد خوابگاه شدي اتيان كن به تسبيح فاطمه زهرا عليها السّلام به اين نحو كه اول سي و چهار مرتبه تكبير مي‌گوئي، بعد از آن سي و سه مرتبه الحمد للّه مي‌گوئي، بعد از آن سي و سه مرتبه سبحان اللّه.  🔹ظاهر اين است تأديه سنت مي‌شود به اتيان تسبيح در محل خواب، خواه در حال جلوس باشد يا در حال اضطجاع يا استلقاء، لكن از حديث صحيح ظاهر مي‌شود كه اتيان به آن در حالت خوابيدن بهتر است از اتيان در جلوس. 🔹وآن حديثي است مروي از كاشف علوم الاوائل والاواخر جناب حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام حاصل مضمون آن اين است كه: 🔹هرگاه كسي دست راست خود را بالش خود قرار دهد، ظاهر اين است كه مراد اين بوده باشد كه دست راست خود را به زير سر خود بگذارد، بنابراين مي‌بايد به پهلوي راست بخوابد، بايد اين دعا را بخواند: 🔹بسم اللّه اللهم اني أسلمت نفسي اليك ووجهت وجهي اليك و فوضت أمري اليك وألجأت ظهري اليك وتوكلت عليك رهبة منك ورغبة اليك لا ملجأ ولا منجي منك الا اليك آمنت بكتابك ألذي أنزلت و برسولك ألذي أرسلت. بعد از آن اتيان به تسبيح سيده نساء صلوات اللّه عليها نمايد. 📚 : ج 2 ص 444 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ قدیمی ترین نسخه خطبه فدکیه 🔹از کوچه‌پس‌کوچه‌های قاهره تا دانشگاه کمبریج؛ کشف گنجینه‌ای نفیس در کنیسه یهودیان، اسراری از اولین دهه اسلام را فاش می‌سازد. صفحاتی که قرن‌ها در سکوت خویش خفته بودند، حالا حکایت مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و امیر مؤمنان علیه‌السلام را به گوش جهانیان می‌رسانند. @ghboook دانلود رایگان کتاب خطبه فدکیه: ذوالفقار فاطمه علیهماالسلام https://lohedana.ir/books/16674