هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
الصّادق ( عَنْ سُفْیَانَبْنِعُیَیْنَهًَْ عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (فِی قَوْلِهِ عزّوجلّ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا قَالَ لَیْسَ یَعْنِی أَکْثَرَکُمْ عَمَلًا وَ لَکِنْ أَصْوَبَکُمْ عَمَلًا وَ إِنَّمَا الْإِصَابَهًُْ خَشْیَهًُْ اللَّهِ تَعَالَی وَ النِّیَّهًُْ الصَّادِقَهًُْ الْحَسَنَهًُْ ثُمَّ قَالَ: الْإِبْقَاءُ عَلَی الْعَمَلِ حَتَّی یَخْلُصَ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ وَ الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِی لَا تُرِیدُ أَنْ یَحْمَدَکَ عَلَیْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عزّوجلّ وَ النِّیَّهًُْ أَفْضَلُ مِنَ الْعَمَلِ أَلَا وَ إِنَّ النِّیَّهًَْ هِیَ الْعَمَلُ ثُمَّ تَلَا قَوْلَهُ عزّوجلّ قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ یَعْنِی عَلَی نِیَّتِهِ.
امام صادق (علیه السلام)- سفیانبنعُیَینه نقل میکند: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا، فرمود: «مقصود این نیست که عمل شما بیشتر باشد، ولی باید عمل شما حق باشد و عمل حق هنگامی است که از خوف خداوند انجام گرفته باشد و یا به نیّتی صادق مقرون گردد». بعد از آن فرمود: «باقیماندن بر عمل تا آنگاه که خالص شود از عمل سختتر میباشد و عمل خالص آن است که فقط از خداوند بخواهی که از تو تمجید کند، نیّت از عمل بهتر است، متوجّه باشید که نیّت اصالت دارد». و بعد این آیهی شریفه را تلاوت کرد: قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ، یعنی بر نیّت خود.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۳۳۴
بحارالأنوار، ج۶۷، ص۲۵۰
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#شاکله_شخصیتی
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
الرّسول ( أَنَّهُ لَمَّا نَزَلَ قَوْلُهُ تَعَالَی کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ بَانَ السُّرُورُ بَیْنَ عَیْنَیْ أَبِی الدَّرْدَاءِ فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ (مَا هَذَا السُّرُورُ یَا أَبَا الدَّرْدَاءِ فَقَالَ نَجَوْنَا وَ رَبِّ الْعِزَّهًِْ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ وَ کَیْفَ ذَلِکَ یَا أَبَا الدَّرْدَاءِ قَالَ إِذَا کَانَ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَی شَاکِلَتِهِ فَشَاکِلَتُنَا الذَّنْبُ وَ الْعِصْیَانُ وَ شَاکِلَتُهُ الْعَفْوُ وَ الْغُفْرَانُ فَسُرَّ الْمُسْلِمُونَ حِینَئِذٍ سُرُوراً عَظِیما.
پیامبر (صلی الله علیه و آله)- هنگامیکه کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ نازل شد، شادی در چشمان ابوالدرداء آشکار گشت، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به وی فرمود: «ابوالدرداء! شادیت بهخاطر چیست»؟ ابوالدرداء عرض کرد: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! سوگند به پروردگاری که دارای عزّت است! ما نجات یافتیم». پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «ابوالدرداء! چگونه چنین است»؟ عرض کرد: «کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ، روش ما (انسانها) گناه و نافرمانی است و روش خداوند، بخشایش و آمرزیدن». مسلمانان با شنیدن این حرف، به شدّت خوشحال شدند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۳۳۶
أعلام الدین، ص۲۸۵
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#شاکله_شخصیتی
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
الصّادق ( قَالَ صَالِحُبْنُالْحَکَمِ سُئِلَ الصَّادِقُ (عَنِ الصَّلَاهًِْ فِی الْبِیَعِ وَ الْکَنَائِسِ فَقَالَ: صَلِّ فِیهَا قَالَ فَقُلْتُ وَ إِنْ کَانُوا یُصَلُّونَ فِیهَا أُصَلِّی فِیهَا قَالَ نَعَمْ أَمَا تَقْرَأُ الْقُرْآنَ قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدی سَبِیلًا صَلِّ إِلَی الْقِبْلَهًِْ وَ دَعْهُمْ.
امام صادق (علیه السلام)- صالحبنحکم گوید: از امام صادق (علیه السلام) پیرامون خواندن نماز در کلیسا و کنیسه (معبد یهودیان) سؤال شد، حضرت (علیه السلام) فرمود: «مانعی ندارد در آنجا نماز بگزار». عرض کردم: «اگر مسیحیان و یهودیان در آنجا مشغول نماز خواندن باشند هم نماز بخوانم»؟! فرمود: «آری! مگر قرآن نمیخوانی [که میفرماید]: قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ به من هُوَ أَهْدی سَبِیلًا، تو بر قبلهی خود نماز بخوان و ایشان را بهحال خود واگذار».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۳۳۶
من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۲۴۴/ نورالثقلین/ البرهان
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#شاکله_شخصیتی
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
الصّادق ( عَنِ الْحَکَمِبْنِالْحَکَمِ قَالَ وَ سُئِلَ عَنِ الصَّلَاهًِْ فِی الْبِیَعِ وَ الْکَنَائِسِ فَقَالَ: صَلِّ فِیهَا قَدْ رَأَیْتُهَا مَا أَنْظَفَهَا قُلْتُ أَ یُصَلَّی فِیهَا وَ إِنْ کَانُوا یُصَلُّونَ فِیهَا فَقَالَ نَعَمْ أَمَا تَقْرَأُ الْقُرْآنَ قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدی سَبِیلًا صَلِّ عَلَی الْقِبْلَهًِْ وَ غَرِّبْهُمْ.
امام صادق (علیه السلام)- حکمبنحکم گوید: از امام صادق (علیه السلام) دربارهی حکم نماز خواندن در کلیساها و کنیسهها سؤال شد، فرمود: «درآنجا نماز بخوان، من آنجا را دیدهام و چقدر تمیز است»! پرسیدم: «آیا وقتی آنها در آنجا نماز میخوانند من هم بخوانم»؟ امام فرمود: «آری! حتّی اگر در آنجا نماز بخوانند، آیا نخواندهای که خدا فرموده است؛ قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَی شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ به من هُوَ أَهْدَی سَبِیلًا؟ تو بهسمت قبله نماز بخوان و آنها را رها کن».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۳۳۶ تهذیب الأحکام، ج۲، ص۲۲۲/ بحارالأنوار، ج۸۰، ص۳۳۰/ العیاشی، ج۲، ص۳۱۶/ وسایل الشیعهًْ، ج۵، ص۱۳۸/ مستدرک الوسایل، ج۳، ص۳۳۶؛ «ودعهم» بدل «و عزبهم»/ نورالثقلین/ البرهان
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#شاکله_شخصیتی
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب تندِ امام خمینی خطاب به مذهبیان صورتی:
«شما چرا سورهی برائت رو نمیخونید؟
شما چرا آیات قتال رو نمیخونید؟ قتال هم رحمت است.»
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#اسلام_رحمانی
#توهم
#خیانت
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
شاکله شخصیتی انسانها
(بخش ۰۴):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2517
بخش قبلی☝️
توضیحی در باب عنوان مقاله (شاکله+شخصیت)؛
شخص (به انگلیسی: Person) موجودیست، مثلاً انسان، که قابلیتها یا ویژگیهای خاصی دارد که تشخص او را تشکیل میدهد و تعریف دقیق آن، موضوع اختلاف بسیار است.
مترادف شخص: بابا، تن، فرد، کس، نفر، آدمی، انسان، بشر، ذات، وجه
متضاد شخص: شیء
برابر پارسی شخص: کس، تن، خود، وجود، پیکر
کلمات همخانواده شخص: مشخص، مشخصه، مشخصات، تشخص، اشخاص، شخوص، شاخص، شاخصه، تشخیص، شخیص، شخصی.
شخصی ارتباط نزدیکی با خصوصی دارد که این هم همخانوادههائی مثل؛ خصیصه، خصائص، خصوص، مخصوص، اختصاصی، مختص، مختصات دارد.
انواع شخص: حقیقی، حقوقی، زنده، مُرده، جاندار، بیجان، جنازه، جسد
دهخدا:
شخص.[ش َ] (ع اِ) کالبد مردم و جز آن و تن او. (منتهی الارب).
در لغت فقط بر جسم اطلاق گردد. (از اقرب الموارد).
جسم. هیکل. اندامهای آدمی بتمامه.
جهت اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید 👇
https://lamtakam.com/dictionaries/moen/19402/%D8%B4%D8%AE%D8%B5
#شخصیت در مقابل #شخص استفاده شده است. هر انسانی دارای ابعاد وجودی ظاهری و باطنی است. شخص، ظاهر است و شخصیت، باطن. هر قدری که شخص، وجود عیان و تابانی دارد، شخصیت، وجود نهان و پنهانی دارد.
هر انسانی همچون کوه یخ شناور در دریاست که فقط قطعه کوچکی از آن در سطح، مشهود است و قسمت اعظم آن در اعماق، براحتی در دسترس نیست مگر به غواصی چندجانبه.
بعبارتی دیگر؛ شخص، #شاکله_شهودی هر کس و شخصیت، #شاکله_غیبی اوست.
آنچه که ما از دیگران درک میکنیم، وجود ظاهری و شهودی آنهاست و حال آنکه وجود باطنی و غیبی آنها بسادگی قابل درک نیست.
ولیکن با دقت در #گفتار و #رفتار هر کسی «تا حدودی» میشود به #پندار او پی برد.
پی بردن به نهاد باطنی دیگران (که قرآن آنرا #قلب نامیده و در روایات شیعی به #نیّت تعبیر شده است و در روانشناسی از کلمه #شخصیت و در کلام از واژههای #خصلت و #خصائل استفاده میشود) شاید مهمترین مطلوب تاریخی انسانها در عرصه #همزیستی_اجتماعی آنها بوده است.
وقتی هم که قرآن میفرماید: «کُلٌ یعملُ علیٰ شاکلته»، قاعدتاً این #انگیزه (دینی؟) را هم دامن میزند که «شاکله» چیست؟ که پدیدآورنده #عمل است؟ و اینکه برای پیشبینی یا #تحلیل_صحیح اعمال دیگران چگونه میتوانیم شاکله آنها را دریابیم؟ تا گرفتار #سوء_ظن به دیگران نگردیم که بعضاً #إثم و گناه است.
بدیهی است که #عمل_صالح نتیجه #ایمان است و قرآن، مکرراً بدان اشاره میکند ولیکن مطلق «عمل» ایبسا ریشه در بیایمانی هم داشته باشد که دارد و لذا «اکثریت انسانها» را جهنمی میسازد! حال برای نجات انسانها و اصلاح عمل ایشان و حداقل «اصلاح امت جد حسین(ع)» (چنانکه حضرتش برای اشاره به یکی از مهمترین علل قیام و شهادت عاشورائی خود و خاندانش، عبارت «لطلب الاصلاح فی امة جدی» را بیان فرمود) آیا سزاوار نیست که ایمان و بیایمانیها را شناسایی کنیم؟
و حداقل برای آنان که تکلیف به کار فرهنگی (امربمعروف و نهی از منکر) و وظیفه تبلیغ و تبیین معارف و احکام اسلام دارند، ضروری است که در مواجهه با اشخاص، در راستای #مخاطب_شناسی خود به مسائل شخصیتی آنها نیز توجه نمایند.
بنابراین، ضرورت دارد که از شخص عبور کرده و حتیالامکان در شخصیت مخاطبین خود، غور نمائیم و این خوض و غوص نه تنها ممنوعه نیست بلکه ایبسا خطیر مطلوب و موجهی است.
شخص، جنبه مادی، کمّی و وجود خارجی انسان و قابل اشاره و اسمگذاری است اما شخصیت، جنبه معنوی، کیفی و وجود درونی او و قابل توصیف و ارزشگذاری است.
شخص از طریق #حواس_خمسه (بینائی، بویائی، چشائی، لامسه و شنوائی) قابل حس است ولیکن شخصیت در دسترس این حواس پنجگانه نیست و صرفاً آنرا باید احساس کرد و از آثار پی به مؤثر برد.
اینکه فرضا من ۹۰ کیلو وزن دارم و ۱۸۰ سانتیمتر قد و کچل نیستم و مو دارم ووو... را همه در همان نگاه اول خود در مییابند ولیکن با دیدن شخص من، آیا شخصیت مرا هم میتوانند دریابند؟ چنین مطلبی بسیار بعید است. اگرچه با آنالیز و تحلیل دقیق ساختار شخص (از قبیل؛ قد، وزن، رنگ، مقدار مو، ترکیب صورت، ترکیب خطوط دستها و انگشتها و در تعمیقی بیشتر روی گروه خونی، ابراز احساسات به رنگها، نحوه امضاء، دستخط و امثالهم) قاعدتاً بخش قابل توجهی از شخصیت شخص، قابل کشف و شناسائی است.
... ادامه دارد👇
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
شهریور ۱۴۰۲
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥رهبر معظم انقلاب: دعوای آمریکا و...سر حجاب و روسری و چادر نیست بلکه ...
سلامتی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران ، حضرت امام خامنه ای صلوات
به کانال روشنگری با کلیپهای مستند و معتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇
@Roshangaree1
☝️از پیامهای دریافتی☝️
نقدونظر #حم
این پیام☝️منافاتی با این پیامها 👇👇👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2615
🎲
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2613
🎲
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2614
🎲
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2612
ندارد و در جمع این دیدگاهها بزودی مقالهای تحریر و تقدیم خواهم کرد إنشآءالله.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
استقبال از رونالدو توسط ایرانیها
☝️از پیامهای دریافتی☝️
نقدونظر #حم:
سهدستگی مردمان
قال امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
«الناس ثلاثة؛ عالمٌ ربّانیٌّ و مُتَعَلِمٌ علیٰ سبیل نَجاةٍ و هَمَجٌ رَعَاعٌ»
مردمان سه دستهاند؛ دانشیافتگان ربّانی و دانشورزان هدفمندی که در مسیر نجاتند و مگسان ریز سرگردان که در جستجوی طعمه هستند.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
.
نقدونظر #حم
اشتراکات ایرانیها و افغانیها
چه تفاوتی هست میان افغانیهای آویزان به هواپیمای آمریکای در حال فرار از افغانستان و ایرانیهای آویزان به اتوبوس رونالدوی اروپائی در حال ورود به تهران؟!
#همج_رعاع
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2628
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با شفافیت، بدگمانی مردم را رفع کنید!
▶️حجتالاسلام #محسن_قنبریان از شیوه شفافیت امیرالمومنین در سه سطح میگوید.
🔹امام علی (ع) خطاب به مالکاشتر: اگر مردم بدگمان شدند و گمان کردند که درباره آنها ستمی روا داشتهای، عذر و دلیل خود را برای مردم اصحار کن!
🔸«قاعده اصحار» در حکمرانی اینجا متولد شد، اصحار یا صحراگونگی! یعنی مانند صحرا که فضا باز است، همه چیز به صورت شفاف در محضر مردم باشد.
🔹برای نظارت، باید شفافیت باشد؛ در نامه ۵۰ نهجالبلاغه هم گفته شده جز در مسائل جنگی همه چیز را خواهم گفت.
🔸ما باید عذرهایمان را شفاف کنیم؛ با مردم در میان بگذاریم.
🔹دوم مسائل مالی است. حضرت امیر میفرمایند اگر هنگام جدا شدن از شما به اموالم اضافه شد، بدانید خیانت کردهام! واضح است باید اموال مسئولین در معرض دید قرار بگیرد.
🔸در ماده ۲۹ برنامه ششم قرار شد حقوقها برای همه مردم شفاف بشود؛ متاسفانه در دولت انقلابی وعدهاش داده شد، ولی تحقق پیدا نکرد!
🔹 سوم هم شفافیت آراء است که الان در مجلس بیشترِ گیرمان سر شفافیت در آراء است.
🔸به نظر، مردم شفافیتهای مالی بیشتر برایشان مهم باشد.
🎬 @Mostazafin_TV
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#شفافیت
#شفافیت_دولت
#شفافیت_مجلس
#شفافیت_قضائیه
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
بدیزدائی پیاده در رکاب!
«پیاده در رکاب بزرگان تاختن» راه و رسمی کاملاً غلط و مخالف آموزههای اسلامی است. همچنانکه امیرالمؤمنین علی علیهالسلام #بدون_تعارف با آن مقابله فرمودند.
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2651
زیرا با «کرامت انسانی پیادهها» و «تکبرپروری سوارهها» تعارض واقعی دارد.
و اینک شاهد پیاده در قفای رونالدو (یکی از فوتبالیستهای حرفهای اروپا) تاختن جماعتی از ایرانیهای پوچالی (پوچ+پوشالی) در تهران هستیم که #عیب قابل توجهی است.
#دشمنان از آنجهت عیب شمردند و برآشفتند که این هواداران چرا بجای #بردگی_شیادها و ابراز #خشونت در معابر و #توحش در میادین شهری، به این #خودسری_نرم پرداختند؟!
دوستان هم برای کمرنگسازی این عیب، دست بدامن توجیهاتی شدند پیدا و پنهان!
و حال آنکه؛ #جهان_شمولی آن، هیچگونه وجاهتی ندارد که بخواهد بلااشکال بودن آنرا توجیه نماید.
و اما در #تحلیل_میدانی قضیه نباید از نظر دور داشت که؛ دوست و دشمن، منتظر تحرکات «گلهای کرگدن ویرانگر و کوروکودیل غارتگر» و در تعبیر حضرت امیر(ع)؛ #همج_رعاع بودند که ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ برخی محلات شهری را به اغتشاش و آشوب بکشانند که بعلل معقولی رخ نداد و ظاهراً حیرتانگیز بود!
دو روز بعد که #رونالدو وارد تهران شد، مسیر و مقصد وی شاهد تحرکات گلهای مثلاً هوادار بود که ایضاً مایه حیرت دوست و دشمن!
در این میان، هواداری رونالدو از #فلسطین و مخالفت او با #اسرائیل (بعنوان یک موضع ارزشمند سیاسی) بهانهای شد برای توجیه تحویلگرفتن او توسط #عوامل_حکومتی و نیز توجیه بلاوجه تبرجات هوادارانی که هر کدام به شکلی در صدد عقدهگشایی بودند.
در این میان معرکهای پدید آمد تا یک ارزش اسلامی (پرهیز از پیادهتاختن در قفای بزرگان همراه با هلهلههای هیستریک!) نادیده گرفته و قربانی شود.
حال که جوانان در آنجا به اغتشاش نپرداختنند و عقدهگشایی نکردند بجای آن هیچ اشکالی ندارد که در اینجا عقدهگشایی نمایند!
صد البته این بد بر آن بدتر، #رجحان دارد ولیکن لازمست همه بدانند که این #مسئله_مُرَجَّح، خوب و بیعیب نیست و نباید از آن #بد_زدایی کرد تا مبادا سنت موجهی گردد.
بنابراین #حرکت_ننگین پیاده در قفای یکی از بزرگان فوتبال تاختن و هلهلههای ذیربط با سه علت، توجیه شد:
۱) این مسئله (ابراز احساسات همهجانبه هواداران) جهانشمول است و #قابل_علاج نیست!
«کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو» بازیکن فوتبال اهل پرتغال هم که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی میکند، از این قاعده مستثنی نیست. او بخاطر حرفهای بودن در کار خود قابل ستایش است ولو اینکه از عربستان آمده تا به ایران گل بزند و ایرانیان را شکست بدهد! مطلب هواداری یک مسئله غیرسیاسی و غیر ملّی است!
۲) رونالدو در قضیه بسیار تلخ و در #بحران_آفرینی #رژیم_صهیونیستی در #فلسطین_اشغالی با #جبهه_مقاومت همسوئی داشته است و لایق تکریم و تشریف است و هواداران در صحنه هم حق دارند که به همین دلیل، از سروکول هم و نیز از تپههای اطراف هتل محل اقامت وی بالا بروند!
۳) بجای حضور موحش جوانان در محلات پراکنده شهری و مشارکت در انجام حرکات #قهر_آمیز #پیاده_نظام دشمنان، چه اشکالی دارد که آنها اینگونه به حرکات #مهر_آمیز بپردازند تا #انرژی_جوانی خود را بدینگونه تخلیه نمایند؟!
مضافاً که این اقدام خودجوش هواداران، تیری بر قلب دشمنان خشمگین از بیاعتنائی مطلق به تحریکات فراوان آنها بود و چونکه دشمنان اظهار شماتت کردند (بخاطر رو کمکنی آنها هم که شده!) باید بدان بهاء داد و آنرا بلااشکال تلقی کرد!
آیا براستی با این توجیهات (کاملاً واقعی و غیرقابل انکار) میتوان از زشتی و قُبح ذمیمهای مثل «تاختن در رکاب بزرگان» چیزی کاست؟ #هیهات_منّا_الذلّة
لطفاً از بدیها بدیزدائی نکنید🙏
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
شهریور ۱۴۰۲
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اخراج دیپلمات رژیم جعلی صهیونیستی از صحن سازمان ملل
🔹با آغاز سخنرانی رئیسجمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، یک عضو هیئت رژیم صهیونیستی با بالا گرفتن عکس مهسا امینی به دنبال اخلال در جلسه بود که از صحن سازمان ملل اخراج شده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
⛷ ⛷⛷ شما دعوتید به کانال خبری " از قم" با خبرهای متنوع از استان، ایران و جهان
🆔 @AzGhom
☝️از پیامهای دریافتی☝️
#نحسا_کومله
#نحسا_اسرائیلی
#نحسا_یهودی
#فتنه_نحسا
#صهیونیزم_خبیث
#کودک_کش
#رژیم_غاصب
#اغتشاشات
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe