به هم کمک کنیم که نرنجیم و نرنجانیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن.
https://eitaa.com/S_n_n_0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شده است انتظار داشته باشی به محض دیدن کسی بزند زیر گوشت ولی ناگهان خود را در آغوشش ببینی!؟ من الان اینگونهام.
#ویدئوی_خاص
https://eitaa.com/S_n_n_0
لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ
دنبال نقطهای در جغرافیای عالم میگردم که طنین #سلام_فرمانده از آنجا به گوش نرسد. ألیس الصبح بقریب!؟
https://eitaa.com/S_n_n_0
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی اول در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
💻 @Khamenei_ir
18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کجای کارید!؟، امریکا، اسرائیل، سعودی..
ویدیوی کامل، اجرای متین #سلام_فرمانده به زبان عربی در بحرین با همان محتوای دشمنسوز
#سلام_یا_مهدي
#خلف_نهج_العلماء
#المؤمن_کیّس
#مناورة_الأشقاء_العرب
https://eitaa.com/S_n_n_0
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 در تبیین دستاوردهای انقلاب باید بیشتر کار کنیم
🔻 رهبر انقلاب: دستاوردهای انقلاب حقیقتاً دستاوردهای عظیم و شگفت آوری است. البتّه متأسّفانه ما کم کار کردهایم در تبیین این دستاوردها؛ گاهی در سخنرانی، گاهی در یک بیان تلویزیونی یک چیزهایی گفته شده منتها خیلی بیش از این، میدان وجود دارد برای اینکه دستاوردهای انقلاب را بگوییم. حقّاً در مهمترین بخشهای حیات اجتماعی، انقلاب دستاوردهای فوقالعاده و عظیمی دارد. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #جهاد_تبیین
💻 @Khamenei_ir
#انتقام_سخت
بعد از شهادت حاج قاسم این عبارت یعنی انتقام سخت بر سر زبان ها افتاد؛ حرف های زیادی در این رابطه زده شد از جمله اینکه بزرگانمان از صبر سخن گفتند. در جای دیگری آقای سید حسن نصرالله گفتند کفش حاج قاسم بر سر ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارجح است بنابراین باید بدانیم انتقام سخت مقدماتی دارد که بایستی فراهم شود تا شرایط لازم به وجود آید از دیگر سوی انتقامی میتواند واقعاً سخت باشد که نهایی هم باشد. این واژه نهایی خیلی مهم است ست و اگر در انتقام سخت مورد توجه قرار نگیرد ممکن است نتیجه لازم گرفته نشود و یا برعکس نتیجه دهد.
https://eitaa.com/S_n_n_0
در موضوع انقلاب اسلامیِ به رهبریِ امام خمینی، آنقدر حقایق پر افتخار و شعف برانگیز وجود دارد که معرفت به آنها، به هر آزادهای شوق فدا شدن برای ارزشهای والای آن دست میدهد... یعنی شهادت.
شهداء یعنی همانها که مزارشان تا قیامت دارالشفای آزادگان خواهد بود. همانها که وقتی سیمایشان را میبینی، بخواهی یا نخواهی آنها را اصحاب آخرالزمانی امام حسین میبینی. همانهایی که مس آرزوی یا لیتنا کنا معکم را با کیمیای خون، به طلای وصل تبدیل کردند. و رفتند نفسی تازه کنند برگردند تا صبح ظهور.
https://eitaa.com/S_n_n_0
گاهی دلت میخواهد با همه وجودت زبان کسی شوی که نمیداند خدا چه لطفی به او کرده و بگویی، الحمد لله.
https://eitaa.com/S_n_n_0